MODY: Domek "Boys & Girls"

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
Vermin83
Posty: 796
Rejestracja: 17 kwie 2012, 09:42
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 11 times

MODY: Domek "Boys & Girls"

Post autor: Vermin83 »

Czołem

Opracowałem ostatnio mody do gry familijnej Domek. W sumie są trzy, z czego jeden w praktyce ukończony i na dniach spiszę go an czysto i wrzucę na bloga (jako tekst dodatkowy). Mam jednak wielką prośbę. Znajdą się dobre dusze które pomogą zrobić elementy w stylu Print&Play? Ja nie posiadam takich umiejętności a prototyp robiłem na karteluszkach ręcznie. W sumie trochę tego będzie, gdyż Mod to tak naprawdę "dodatek" do gry, dający nowe możliwości zbierania punktów.
Reasumując bez waszej pomocy fizycznie on nie powstanie w takiej formie aby każdy mógł sobie z niego korzystać.

Poniżej lista tego co trzeba by zrobić
ELEMENTY
* 4x plansza Wieży (4 pola w pionie)
* 4x plansza Piwnicy (3 pola w poziomie i jedno pole nad nimi)
* 10 żetonów dodatków dla Księżniczek (po 2 na temat)
* 10 żetonów dodatków dla Geeków (po 2 na temat)
* 40 kart Wieży (po 8 na temat)
* 40 kart Piwnicy (po 8 na temat)
* 4 karty Wejścia
* plansza toru Wieży/Piwnicy

Mod roboczo nazywa się "Boys & Girls", ale kombinuję jak to zmienić. Cała mechanika już jest gotowa i jak pisałem na dniach spisze ją na czysto aby opublikować na blogu. Na wszelki wypadek daję pogląd o co chodzi tematycznie
TEMATY I RODZAJE KART
Wieża
* Podwodny świat
- 2x schody (dno morskie)
- 4x pomieszczenie (kolejne segmenty oceanu)
- 2x dodatki (tron Neptuna i zatopiony skarb)
* Wojownicza księżniczka
- 2x schody (wejście do twierdzy)
- 4x pomieszczenia (poszczególne komnaty zamku)
- 2x dodatki (łuk i strzały oraz ognisty miecz)
* Baśniowa księżniczka
- 2x schody (wejście do zamku)
- 4x pomieszczenie (poszczególne komnaty)
- 2x dodatki (suknia ślubna oraz łóżeczko dla psa)
* Lodowe królestwo
- 2x schody (wejście do lodowego pałacu)
- 4x pomieszczenie (poszczególne komnaty)
- 2x dodatki (lodowa różdżka i kryształowy żyrandol)
* Dżungla
- 2x schody (wejście do lasu
- 4x pomieszczenie (polany i rejony puszczy)
- 2x dodatki (pluszak goryla oraz lampa "rój świetlików")

Piwnica
* Schron
- 2x schody (wejście do krypty/bunkra)
- 4x pomieszczenie (pokoje "medyczny", "amunicyjny", "sypialny" i "spiżarnia")
- 2x dodatki (pistolet laserowy oraz licznik Geigera)
* Pokój kibica
- 2x schody (wejście na stadion/do klubu)
- 4x pomieszczenie (stadion/bar kibica)
- 2x dodatki (rzutnik ścienny oraz przenośna lodówka na napoje)
* Kosmos
- 2x schody (wejście do planetarium LUB wejście do rakiety)
- 4x pomieszczenie (elementy stacji kosmicznej)
- 2x dodatki (ruchoma makieta układu słonecznego oraz teleskop)
* Pokój gracza
- 2x schody (wejście do jaskini skarbów)
- 4x pomieszczenie (stoły do gier, konsole, planszówki itp)
- 2x dodatki (Unikalna kolekcja oraz unikalne kości)
* Laboratorium
- 2x schody (wejście do laboratorium biologicznego)
- 4x pomieszczenie (pomieszczenia na wzór tajnego laboratorium medycznego i wojskowego)
- 2x dodatki (mały chemik oraz kolekcja minerałów)
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: MODY: Domek "Boys & Girls"

Post autor: rattkin »

O losie. Rozbudowałeś grę trzykrotnie. A jakie uzasadnienie, zasady, mechanika, co wyszło w playtestach?
Awatar użytkownika
Vermin83
Posty: 796
Rejestracja: 17 kwie 2012, 09:42
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 11 times

Re: MODY: Domek "Boys & Girls"

Post autor: Vermin83 »

Mechanika zbliżona do oryginalnej, dająca po prostu nowe możliwości kombinowania. Poziom interakcji pozostawiony na takim samym pułapie. W pierwszych testach wypadło to pomyślnie, ale grałem tylko 1v1. Na dniach opublikuję na blogu całą mechanikę z opisami. Wtedy można by nad tym większą gromadą usiąść, przetestować na wszystkie strony i jeśli będzie się podobać zabrać się za część graficzną.

Zasady w skrócie
ELEMENTY
* plansza Wieży (4 pola w pionie)
* plansza Piwnicy (3 pola w poziomie i jedno pole nad nimi)
* 10 żetonów dodatków dla Księżniczek (po 2 na temat)
* 10 żetonów dodatków dla Geeków (po 2 na temat)
* 40 kart Wieży (po 8 na temat)
* 40 kart Piwnicy (po 8 na temat)
* 4 karty Wejścia
* plansza toru Wieży/Piwnicy

WARIANTY
* Chłopcy - wykorzystujemy tylko elementy związane z lokacją Piwnica
* Dziewczynki - wykorzystujemy tylko elementy związane z lokacją Wieża
* Familia - wykorzystujemy wszytko

ZASADY (Familia)
Podstawową grę przygotowujemy wedle standardowych zasad. Gdy to zrobimy ustawiamy koło jednego z boków planszy głównej planszę Wieży, zaś pod planszą główną plansze Piwnicy. Następnie koło toru podstawowego ustawiamy tor Wieży i Piwnicy, tasujemy osobno każdą z talii i układamy zakryte na przypisanych im polach. Na koniec odkrywamy na każdy z torów odpowiednią liczbę kart.

W trakcie tury gracz dobierając kartę pokoju ORAZ dodatku, może odrzucić bez rozstrzygania jej, kartę dodatku, a na jej miejsce dobrać jedną (i tylko jedną) dowolną kartę Wieży lub Piwnicy po czym od razu ją rozstrzygnąć (zbudować lub dołożyć żeton). Żetony można dokłądać tylko do lokacji o tym samym temacie co temat żetonu. Aby móc urządzać Wieżę/Piwnicę, potrzeba najpierw posiadać do niej wejście. W takim przypadku musimy dowolną kartę pomieszczenia (z planszy lub dobraną) znajdującą się na pierwszym poziomie domu odrzucić i na jej miejsce wprowadzić kartę Wejścia.

Jeśli gracz przejmie kartę pokoju ze znacznikiem pierwszego gracza, wtedy od razu (nim rozegra kartę pokoju) wyrzuca dwie dowolne karty z planszy Wieży i Piwnicy. Może odrzucić karty z dwóch różnych torów, ale nie muszą ze sobą sąsiadować (nie może jednak wyrzucić np. dwóch Piwnic). W wyniku takiego ruchu nie dokłada się w brakujące miejsca nowych kart, a czyni się to dopiero na sam koniec rundy, gdy każdy z graczy rozegra już w pełni swoją turę. Zasada odrzucania kart z toru przy trzech i dwóch graczach może też być użyta do toru Wieży/Piwnicy.

każdy z torów Wieży oraz Piwnicy ma 6 pól, a z końcem rundy zawsze odrzuca się karty leżące najbardziej na prawo toru, wszystko przesuwa do prawej krawędzi i odsłania się nowe dwie karty. Dzięki temu nie ma stagnacji i gracze mają więcej możliwości.

PUNKTACJA
Wieża/Piwnica
* karty lokacji - 2x2 pkt, 1x3 pkt, 1x4 pkt
* karty schodów - każda 1 pkt
* karty przypisane do żetonów - każdy 2 pkt
* karty wejścia - 0 pkt, ale dają możliwość rozbudowy Wieży/Piwnicy (jedna karta daje wejście do obu plansz)
BONUS za złożenie tematu pomieszczenia (włącznie ze schodami)
- 0-1 kart - 0 pkt
- 2 karty - 1 pkt
- 3 karty - 3 pkt
- 4 karty - 8 pkt

TEMATY I RODZAJE KART
Wieża
* Podwodny świat
- 2x schody (dno morskie)
- 4x pomieszczenie (kolejne segmenty oceanu)
- 2x dodatki (tron Neptuna i zatopiony skarb)
* Wojownicza księżniczka
- 2x schody (wejście do twierdzy)
- 4x pomieszczenia (poszczególne komnaty zamku)
- 2x dodatki (łuk i strzały oraz ognisty miecz)
* Baśniowa księżniczka
- 2x schody (wejście do zamku)
- 4x pomieszczenie (poszczególne komnaty)
- 2x dodatki (suknia ślubna oraz łóżeczko dla psa)
* Lodowe królestwo
- 2x schody (wejście do lodowego pałacu)
- 4x pomieszczenie (poszczególne komnaty)
- 2x dodatki (lodowa różdżka i kryształowy żyrandol)
* Dżungla
- 2x schody (wejście do lasu
- 4x pomieszczenie (polany i rejony puszczy)
- 2x dodatki (pluszak goryla oraz lampa "rój świetlików")

Piwnica
* Schron
- 2x schody (wejście do krypty/bunkra)
- 4x pomieszczenie (pokoje "medyczny", "amunicyjny", "sypialny" i "spiżarnia")
- 2x dodatki (pistolet laserowy oraz licznik Geigera)
* Pokój kibica
- 2x schody (wejście na stadion/do klubu)
- 4x pomieszczenie (stadion/bar kibica)
- 2x dodatki (rzutnik ścienny oraz przenośna lodówka na napoje)
* Kosmos
- 2x schody (wejście do planetarium LUB wejście do rakiety)
- 4x pomieszczenie (elementy stacji kosmicznej)
- 2x dodatki (ruchoma makieta układu słonecznego oraz teleskop)
* Pokój gracza
- 2x schody (wejście do jaskini skarbów)
- 4x pomieszczenie (stoły do gier, konsole, planszówki itp)
- 2x dodatki (Unikalna kolekcja oraz unikalne kości)
* Laboratorium
- 2x schody (wejście do laboratorium biologicznego)
- 4x pomieszczenie (pomieszczenia na wzór tajnego laboratorium medycznego i wojskowego)
- 2x dodatki (mały chemik oraz kolekcja minerałów)
Ostatnio zmieniony 01 cze 2016, 17:32 przez Vermin83, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: MODY: Domek "Boys & Girls"

Post autor: rattkin »

A to nie jest tak, że gra wydłuża się dwukrotnie?
Awatar użytkownika
Vermin83
Posty: 796
Rejestracja: 17 kwie 2012, 09:42
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 11 times

Re: MODY: Domek "Boys & Girls"

Post autor: Vermin83 »

Nie, bo możesz, jeśli zechcesz, wymienić kartę dodatku (dach, robotnik, narzędzie) na kartę Wieży lub Piwnicy. Czas gry pozostał mniej więcej taki sam. po prostu możesz po dobraniu karty pomieszczenia zamiast dobierać kartę dodatku, odrzucić ją i zabrać z drugiego toru kartę dodatkowej lokacji. zatem masz więcej opcji na wygranie. Pokoje + dach i wsparcie robotników/narzędzi lub pokoje plus dodatkowe pomieszczenia. No ewentualnie miks wszystkiego po trochu.

Jak pisałem sprawdzałem to na razie tylko w rozgrywkach dwuosobowych i spokojnie szło ukończyć zabawę w 25-35 minut.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: MODY: Domek "Boys & Girls"

Post autor: misioooo »

Dzięki Vermin!
rattkin, Vermin raczej wie co robi - jego wariant do Abyss (MoD - Mother of Deep) działa bardzo dobrze w grze dwuosobowej. Pewnie i tutaj będzie elegancko!
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Vermin83
Posty: 796
Rejestracja: 17 kwie 2012, 09:42
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 11 times

Re: MODY: Domek "Boys & Girls"

Post autor: Vermin83 »

Tia ten mod do Abyss działa za dobrze, bo w meczach z żoną dostaję solidnie po dupie :mrgreen:

Co do omawianego tu moda, powoli kończę nad nim pracę. Niestety jego wersja print&play bez pomocy kogoś chyba nie powstanie, bo moje umiejętności są zbyt niskie. mam za mały level :P
Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: MODY: Domek "Boys & Girls"

Post autor: bukimi »

Na razie możesz zrobić wersję z grafik znalezionych w internecie i/lub skleconych w Paincie :)
Będzie można przetestować mechanikę, a ktoś zabierający się za tworzenie lepszych grafik będzie miał lepsze wyobrażenie jak to ma wyglądać.
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
ODPOWIEDZ