Scenariusz "Demibah" do Legendary Encounters: An Alien

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
veross
Posty: 92
Rejestracja: 02 sty 2010, 10:11

Scenariusz "Demibah" do Legendary Encounters: An Alien

Post autor: veross »

Witam

Zapraszam do ogrania i przetestowania mojego autorskiego scenariusza "Demibah" do gry Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game.

https://boardgamegeek.com/filepage/1427 ... eng-ver-22

Na pierwszej stronie DOCa jest krótki opis jak zbudować decki. Na pozostałych stronach są gotowe karty proxy do wydrukowania, wycięcia i włożenia w koszulki standard. Proponuję powstrzymać się od czytania kart podczas wycinania, gdyż gra oferuje parę fajnych twistów. :twisted:

Scenariusz ograny dla 1,2 i 3 osób, jednak bardzo proszę o wszelkie uwagi i opinie. Jeżeli scenariusz będzie się podobać i jeżeli będzie ktoś chętny porobić grafiki - można opublikować na BGG :D .

Pozdrawiam i czekam na opinie!
[mam nadzieję, że chomik nie nawali]
Ostatnio zmieniony 29 sty 2017, 18:09 przez veross, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Scenariusz "Demibah" do Legendary Encounters: An Alien

Post autor: maciejo »

A jest szansa na wersje w polskim języku :?:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
veross
Posty: 92
Rejestracja: 02 sty 2010, 10:11

Re: Scenariusz "Demibah" do Legendary Encounters: An Alien

Post autor: veross »

maciejo pisze:A jest szansa na wersje w polskim języku :?:
Serio ang uniemozliwia przetestowanie? Jezeli potrzeba to przetlumacze, zalezy mi na opiniach.
Staralem sie by jezyk uzyty byl jednak w miare prosty. Daj znac..
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Scenariusz "Demibah" do Legendary Encounters: An Alien

Post autor: Breżniew »

veross pisze: Pozdrawiam i czekam na opinie!
[mam nadzieję, że chomik nie nawali]
Nie nawalił i właśnie drukuję karty. Jeśli nic nieprzewidzianego się dzisiaj nie stanie, to popołudniu/wieczorem spróbuję rozegrać scenariusz. Na pierwszy rzut oka wygląda interesująco. Napiszę o wrażeniach po rozgrywce.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Scenariusz "Demibah" do Legendary Encounters: An Alien

Post autor: maciejo »

veross pisze:
maciejo pisze:A jest szansa na wersje w polskim języku :?:
Serio ang uniemozliwia przetestowanie? Jezeli potrzeba to przetlumacze, zalezy mi na opiniach.
Staralem sie by jezyk uzyty byl jednak w miare prosty. Daj znac..
Daję znać, fajnie by było po polsku :D
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Scenariusz "Demibah" do Legendary Encounters: An Alien

Post autor: Breżniew »

Przeglądnąłem pliki i mam pytanie:
Tekst z karty Location:
"When preparing your decks, prepare them with 5 Grunts, 1 Role Character Card and 1 Imprisoned Card only. Shuffle all Specialists into Hive Objective 1 cards"
Z kolei tekst z karty Objective 1 brzmi:
"While This Objective is active, during Hive Phase put 2 additional cards from Hive to a Complex.
Characters appearing at the Complex and Combat Zone can be gained the same way as from HQ."

... czyli jak, skoro w moim decku nie ma żadnego specjalisty? :D
Chyba, że do pozyskania specjalisty wystarczy samo jego odkrycie bez konieczności płacenia pkt. rekrutacji?

EDIT: Experimental Chestbuster - skąd wziąć te karty? Nie ma ich w Twoim pliku.
Awatar użytkownika
veross
Posty: 92
Rejestracja: 02 sty 2010, 10:11

Re: Scenariusz "Demibah" do Legendary Encounters: An Alien

Post autor: veross »

Breżniew pisze:Przeglądnąłem pliki i mam pytanie:
Tekst z karty Location:
"When preparing your decks, prepare them with 5 Grunts, 1 Role Character Card and 1 Imprisoned Card only. Shuffle all Specialists into Hive Objective 1 cards"
Z kolei tekst z karty Objective 1 brzmi:
"While This Objective is active, during Hive Phase put 2 additional cards from Hive to a Complex.
Characters appearing at the Complex and Combat Zone can be gained the same way as from HQ."

... czyli jak, skoro w moim decku nie ma żadnego specjalisty? :D
Chyba, że do pozyskania specjalisty wystarczy samo jego odkrycie bez konieczności płacenia pkt. rekrutacji?

EDIT: Experimental Chestbuster - skąd wziąć te karty? Nie ma ich w Twoim pliku.
1. Dokladnie tak! Objective 1 to bieg o wydostanie sie z wiezienia, Hive generuje 3 karty, a jezeli wyskanujesz Specialiste w Complexie lub ten spadnie do Combat Zone, to mozesz kupic go (za jego koszt = 0 ) i jak z HQ - po zakupie wrzucisz go do Discarda. Potem jak na rece masz 2x specialiste i 1x grunt (lub, co zadziej, zabijesz straznika) - pozbywasz sie karty Imprison i mozesz normalnie kupowac HQ i Sierzantow. W momencie gdy wszyscy gracze pozbeda sie Improsoned, przechodzicie do Objective 2 i Hive generuje z powrotem 1 karte na ture.

2. Moja wina, kiedys karta Chestbusted Buddy, nazywala sie Experimental Chestbuster. Dziekuje za zauwazenie, przepraszam i juz poprawiam. Popraw tez prosze u Siebie (wszedzie zamiast Experimental Chestbuster powinna pojawiac sie nazwa Chestbusted Buddy), lub sciagnij poprawiona z Chomika (nazwana ver2.0).

3. Na rzecz spolszczenia, jak przetlumaczyc na jezyk Polski: karte: Chestbusted Buddy
Czyli chodzi o sytuacje gdzie klatka piersiowa Twojego druha wybucha dając narodziny nowego xenomorfa :)

Pozdrawiam i czekam na opinie! :)
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Scenariusz "Demibah" do Legendary Encounters: An Alien

Post autor: Breżniew »

veross pisze: 1. Dokladnie tak! Objective 1 to bieg o wydostanie sie z wiezienia, Hive generuje 3 karty, a jezeli wyskanujesz Specialiste w Complexie lub ten spadnie do Combat Zone, to mozesz kupic go (za jego koszt = 0 ) i jak z HQ - po zakupie wrzucisz go do Discarda. Potem jak na rece masz 2x specialiste i 1x grunt (lub, co zadziej, zabijesz straznika) - pozbywasz sie karty Imprison i mozesz normalnie kupowac HQ i Sierzantow. W momencie gdy wszyscy gracze pozbeda sie Improsoned, przechodzicie do Objective 2 i Hive generuje z powrotem 1 karte na ture.
Ok. Zupełnie mi wypadł z głowy fakt, że przecież Specialists mają koszt równy 0 :P
veross pisze: 2. Moja wina, kiedys karta Chestbusted Buddy, nazywala sie Experimental Chestbuster. Dziekuje za zauwazenie, przepraszam i juz poprawiam. Popraw tez prosze u Siebie (wszedzie zamiast Experimental Chestbuster powinna pojawiac sie nazwa Chestbusted Buddy), lub sciagnij poprawiona z Chomika (nazwana ver2.0).
Poprawione.
veross pisze: 3. Na rzecz spolszczenia, jak przetlumaczyc na jezyk Polski: karte: Chestbusted Buddy
Czyli chodzi o sytuacje gdzie klatka piersiowa Twojego druha wybucha dając narodziny nowego xenomorfa :)
Chestbursted Buddy - tak jest poprawnie. Ja bym to przetłumaczył jako: Rozpruty (rozerwany) kompan. Trochę trudno to przełożyć na polski tak, żeby to miało tylko dwa słowa (bo więcej niż dwa już nie brzmią tak dobrze).
Awatar użytkownika
veross
Posty: 92
Rejestracja: 02 sty 2010, 10:11

Re: Scenariusz "Demibah" do Legendary Encounters: An Alien

Post autor: veross »

maciejo pisze:A jest szansa na wersje w polskim języku :?:
Scenariusz w wersji Polskiej (ver2.1) jest dostepny na Chomiku.

Scenariusz w wersji Angielskiej (ver2.1) jest dostepny na Chomiku - w stosunku do poprzedniej wersji jedyne zmiany to usunięcie błędów językowych.
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Scenariusz "Demibah" do Legendary Encounters: An Alien

Post autor: Breżniew »

Rozegrałem dwie partie solo jako Gunner oraz Medic. Do każdego mini Hive decku wtasowywałem jednego drona. Obydwa scenariusze wygrałem uciekając z Kompleksu kapsułą ratunkową i z odpowiednio 4/8 ranami. Kilka moich pytań:
1) W obj.2 należy odnaleźć Bishop's Head a następnie zainstalować ją w pustym Power Station a następnie zeskanować Power Station, o ile jest puste?
2) W obj.1 miałem sytuację, w której odpaliłem Hazard 1 nie posiadając ani jednej karty Specialist w ręce oraz w decku. W takiej sytuacji nic nie odrzucam?
3) W obj.2 event nakazuje wybranie z kart z ręki dowolnej klasy oraz zabicie wszystkich characters reprezentujących tą klasę. Zabijam tylko karty z ręki, karty z ręki oraz karty już zagrane w tej turze, czy karty z discard pile? Grałem tak, że z ręki oraz tych które zagrałem w tej turze, ale efekty zagranych kart nie przepadały. Jeśli na ręce miałem samych Specialists oraz Grunts, event nie miał efektu.
4) Hazard 2 nakazuje położyć Chestbursted Buddy na wierzch discard pile. Jeśli go dostanę na rękę, to odkładam go ponownie do discard pile, zabijam random character z ręki, umieszczam w operations random drone card oraz ciągnę kolejną kartę z naszego decku? Czyli Chestbursted Buddy jest ciągle w talii?
5) Obj.3 event. Jeśli dostanę po dobraniu nowych 6 kart Chestbursted Buddy, to zamieniam tą kartę na Chestburstera i odkładam go do discard pile?

Kilka spostrzeżeń:
Miałem wątpliwości jak potraktować role card w przypadku obj.2 event. W obydwu rozrywkach zdarzyło mi się nie mieć w ręce żadnej karty o określonej klasie poza właśnie role card. W obu rozgrywkach traktowałem je jako character i zabijałem.
Nie zdarzyło mi się ani razu wyciągnąć Chestburster Buddy na rękę a co za tym idzie obj.3 nie był tak straszny na jaki wyglądał wg. opisu ;)

Spróbuję jutro zagrać znowu ale już bez dronów. Może uda mi się w tym tygodniu spróbować też w 2-3 osoby przejść ten scenariusz.
Wtedy się więcej wypowiem. ;)
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Scenariusz "Demibah" do Legendary Encounters: An Alien

Post autor: maciejo »

veross pisze:
maciejo pisze:A jest szansa na wersje w polskim języku :?:
Scenariusz w wersji Polskiej (ver2.1) jest dostepny na Chomiku.

Scenariusz w wersji Angielskiej (ver2.1) jest dostepny na Chomiku - w stosunku do poprzedniej wersji jedyne zmiany to usunięcie błędów językowych.
Dzięki :D
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
veross
Posty: 92
Rejestracja: 02 sty 2010, 10:11

Re: Scenariusz "Demibah" do Legendary Encounters: An Alien

Post autor: veross »

Bardzo dziekuje za testy. W moim przypadku tez udalo sie wygdac solo 2x, a potem przy wzroscie liczby graczy trudnosc znacznie rosla, a to dlatego ze pare smaczkow ujawniajacych sie dopiero gdy gra wiecej osob... ale nie bede Ci psól niespodzianki.

ODPOWIEDZI:
1) W obj.2 należy odnaleźć Bishop's Head a następnie zainstalować ją w pustym Power Station a następnie zeskanować Power Station, o ile jest puste?
1) Tak, symuluje do podpiecie glowy Bishopa do komputera pokladowego, a scanowanie - samo hackowanie. Oczywiscie w Power Station nie moze byc wrogow, ktorzy przeszkadzali by w hackowaniu
2) W obj.1 miałem sytuację, w której odpaliłem Hazard 1 nie posiadając ani jednej karty Specialist w ręce oraz w decku. W takiej sytuacji nic nie odrzucam?
2) Dokladnie tak. Moglem to dopisac na karcie ale wydawalo mi sie to oczywiste. Oczywiscie wszelkie rady odnosnie tekstow na kartach - z checia wyslucham.
3) W obj.2 event nakazuje wybranie z kart z ręki dowolnej klasy oraz zabicie wszystkich characters reprezentujących tą klasę. Zabijam tylko karty z ręki, karty z ręki oraz karty już zagrane w tej turze, czy karty z discard pile? Grałem tak, że z ręki oraz tych które zagrałem w tej turze, ale efekty zagranych kart nie przepadały. Jeśli na ręce miałem samych Specialists oraz Grunts, event nie miał efektu.
3) Tak dla przypomnienia czytajacym: Character Class to karty z ikonkami (zielona piastka, bialy celownik, szary chip, czyli Intel, Leadership, Strength, Survival oraz Tech).
To bardzo ciekawe! Zwykle na tym etapie gry masz juz w tali od cholery kupionych kart z HQ/Sierzantow, a kazda ma ikonke Klasy (Class). Jedyne karty jakie nie maja Klasy to Specialist, Grunt oraz kilka specialnych (jak chyba Newt). Zabijasz (nie odrzucasz) wszystkie z wybrana ikonka. Na serio nie miales na rece zadnej kupionej karty z Klasa? OK, to w takim razie nie ma efektu.

4) Hazard 2 nakazuje położyć Chestbursted Buddy na wierzch discard pile. Jeśli go dostanę na rękę, to odkładam go ponownie do discard pile, zabijam random character z ręki, umieszczam w operations random drone card oraz ciągnę kolejną kartę z naszego decku? Czyli Chestbursted Buddy jest ciągle w talii?
4) Tak, i to jest niszczycielska sila tej karty. Jezeli zrobisz sobie szybko rotujacy deck (co jest spokojnie wykonalne), to moza wyciagac Chestbusted Buddy nawet co 2ga ture, czyli co 2ga ture tracisz Charaktera z talii (a to moze byc bardzo drogi HQ), a alieny w Operations zaczynaja bardzo szybko przybywac.
5) Obj.3 event. Jeśli dostanę po dobraniu nowych 6 kart Chestbursted Buddy, to zamieniam tą kartę na Chestburstera i odkładam go do discard pile?
5) Tak, Oznacza to ze i w Tobie zaloga Demibah zaimplementowala Chestbustera. Oznacza to ze masz tylko kilka tur na skonczenie gry albo wyciagasz na reke (normalnego) Chestbustera i dalej zgodnie z jego zasadami (giniesz w meczarniach).
6) Miałem wątpliwości jak potraktować role card w przypadku obj.2 event. W obydwu rozrywkach zdarzyło mi się nie mieć w ręce żadnej karty o określonej klasie poza właśnie role card. W obu rozgrywkach traktowałem je jako character i zabijałem.
6) Tak, mozna tym Eventem stracic Role Card, jako ze ma ikonke Klasy. Czasem gdy masz do wyboru na rece naprawde zajebisty HQ albo Role Card, warto zabic Role Card - mi sie tak zdarzylo.
7) Nie zdarzyło mi się ani razu wyciągnąć Chestburster Buddy na rękę a co za tym idzie obj.3 nie był tak straszny na jaki wyglądał wg. opisu
7) To bardzo bardzo ciekawe! w/g moich obliczen na tym etapie gry deck ma ok 22 kart, wiec Chestbusted Buddy powinien wychodzic co 4 tury. Oznaczaloby to ze zrobiles caly Objective 3, w 3 tury? Dobrze licze?

Chestbusted Buddy - Na poczatku podczas gier solo, tez nie wydawal mi sie straszny i zastanawialem sie czy nie wrzucac dwoch w deck, ale potem jak zaczalem grac w 2, 3 osoby; 2x Chestbusted Buddy okazywal sie mega rzeznia :)
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Scenariusz "Demibah" do Legendary Encounters: An Alien

Post autor: Breżniew »

veross pisze: 3) Tak dla przypomnienia czytajacym: Character Class to karty z ikonkami (zielona piastka, bialy celownik, szary chip, czyli Intel, Leadership, Strength, Survival oraz Tech).
To bardzo ciekawe! Zwykle na tym etapie gry masz juz w tali od cholery kupionych kart z HQ/Sierzantow, a kazda ma ikonke Klasy (Class). Jedyne karty jakie nie maja Klasy to Specialist, Grunt oraz kilka specialnych (jak chyba Newt). Zabijasz (nie odrzucasz) wszystkie z wybrana ikonka. Na serio nie miales na rece zadnej kupionej karty z Klasa? OK, to w takim razie nie ma efektu.
Muszę przyznać, że sam byłem zaskoczony jak to się u mnie ułożyło. To była chyba pierwsza rozgrywka, w której bardzo szybko zrobiłem objective 1, więc eventy już odpalały wydarzenie z obj.2, które było albo bez efektu, albo zabijały mi jedną kartę (nigdy więcej). A ta ręka w której miałem samych Grunts i Specialists to faktycznie był totalny fart :)
veross pisze:7) To bardzo bardzo ciekawe! w/g moich obliczen na tym etapie gry deck ma ok 22 kart, wiec Chestbusted Buddy powinien wychodzic co 4 tury. Oznaczaloby to ze zrobiles caly Objective 3, w 3 tury? Dobrze licze?
Nie. Trwało to trochę dłużej. W trakcie obj.2 zacząłem skanować kosztowniejsze pomieszczenia, aby oczyścić Power Station na Bishop's Head. Tam znajdowały się już karty z obj.3, a Hazard 2 leżał nieodkryty w Med-Lab. Nie ukrywam, że to była czysta kalkulacja z mojej strony, bo skoro w Power Station już były karty z obj.3, a nie odpaliłem jeszcze Hazard 2, to znaczy, że jego karta jest w Kompleksie nieodkryta! :) Dzięki temu udało mi się zeskanować Power Station i szybko przejść do obj.3, w którym po 2-3 obcych (swoją drogą czy porwani przez Xenomorph Snatcher characters z Barracks mają w tym scenariuszu jakieś znaczenie?) i systematycznym skanowaniu najdroższych pomieszczeń (zakupiłem 2-3 sztuki Bar Code oraz miałem Apone'a z Intelem) i ubijaniu obcych w nich znajdowanych, znalazłem Escape Pods. Hazard 2 ostatecznie odpaliłem na 1 turę przed ucieczką, co już raczej nie mogło mi zaszkodzić.
Awatar użytkownika
veross
Posty: 92
Rejestracja: 02 sty 2010, 10:11

Re: Scenariusz "Demibah" do Legendary Encounters: An Alien

Post autor: veross »

7) Udalo Ci sie przejsc na 2 Hazardach - to faktycznie bardzo udana rozgrywka. Czyli zagrales taktycznie i bardzo dobrze. Niech na razie zostanie jak jest. Jestem ciekaw relacji z gier na wiecej graczy.

(swoją drogą czy porwani przez Xenomorph Snatcher characters z Barracks mają w tym scenariuszu jakieś znaczenie?)
Nie, nie maja, po prostu sa sobie porwani i w momencie gdy uciekasz Kapsula, wiesz ze na statku pozostali ludzie ktorych nie miales szans uratowac :)
Doszedlem do wniosku, ze uzycie gotowych kart jest to prostszym rozwiazaniem - nawet gdy nie zawsze 100% pasuja, niz kazac graczom edytowac gotowe decki scenariuszy (hive) i kazac edytowac jakies karty.
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Scenariusz "Demibah" do Legendary Encounters: An Alien

Post autor: Breżniew »

veross pisze:7) Udalo Ci sie przejsc na 2 Hazardach - to faktycznie bardzo udana rozgrywka. Czyli zagrales taktycznie i bardzo dobrze. Niech na razie zostanie jak jest. Jestem ciekaw relacji z gier na wiecej graczy.
Dużo szczęścia też miałem :P Jutro na pewno spróbuję rozegrać ponownie scenariusz, bo chciałbym doświadczyć wszystkich mechanik, które wymyśliłeś.
veross pisze: (swoją drogą czy porwani przez Xenomorph Snatcher characters z Barracks mają w tym scenariuszu jakieś znaczenie?)
Nie, nie maja, po prostu sa sobie porwani i w momencie gdy uciekasz Kapsula, wiesz ze na statku pozostali ludzie ktorych nie miales szans uratowac :)
Moja propozycja jest taka, żeby była możliwość uwolnienia pojmanych, podobnie jak w oryginalnym scenariuszu Aliens. To zawsze jest szósta lub siódma karta do wyboru do pozyskania, a uważam, że nasz bohater/bohaterka może spróbować odbić nieszczęśników. Zastanawiam się też, czy nie można by wykorzystać tych pojmanych jako materiał do rozrodu Obcych - coś na zasadzie - każdy pojmany w kolejnej rundzie od pochwycenia umiera "rodząc" drona, który ląduje w operations zakryty, podobnie jak drony z Chestbursted Buddy. Zatem na ewentualny ratunek nasz bohater ma zaledwie tylko turę, w której zostali pojmani.
Awatar użytkownika
veross
Posty: 92
Rejestracja: 02 sty 2010, 10:11

Re: Scenariusz "Demibah" do Legendary Encounters: An Alien

Post autor: veross »

Breżniew pisze: Moja propozycja jest taka, żeby była możliwość uwolnienia pojmanych, podobnie jak w oryginalnym scenariuszu Aliens. To zawsze jest szósta lub siódma karta do wyboru do pozyskania, a uważam, że nasz bohater/bohaterka może spróbować odbić nieszczęśników. Zastanawiam się też, czy nie można by wykorzystać tych pojmanych jako materiał do rozrodu Obcych - coś na zasadzie - każdy pojmany w kolejnej rundzie od pochwycenia umiera "rodząc" drona, który ląduje w operations zakryty, podobnie jak drony z Chestbursted Buddy. Zatem na ewentualny ratunek nasz bohater ma zaledwie tylko turę, w której zostali pojmani.
Uwazam ze jest to bardzo dobry pomysl, ale pozwol ze zostawie go na razie w notatniku, bo chcialbym bys po grze na 3-5 osob takze potwierdzil mi ze za malo kart Dronow jest w grze w 3cim Akcie.. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Scenariusz "Demibah" do Legendary Encounters: An Alien

Post autor: Breżniew »

veross pisze: Uwazam ze jest to bardzo dobry pomysl, ale pozwol ze zostawie go na razie w notatniku, bo chcialbym bys po grze na 3-5 osob takze potwierdzil mi ze za malo kart Dronow jest w grze w 3cim Akcie.. :mrgreen:
Łapię aluzję :mrgreen: Będzie srogo :lol:
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Scenariusz "Demibah" do Legendary Encounters: An Alien

Post autor: Breżniew »

Wczoraj rozegrałem z kolegą scenariusz na 2 osoby:
- Priest, Synthetic
- po jednym dronie na gracza w każdym HIVE mini deck.
- talie Barracks: Sister Ripley, Dillon, Clemens, 85

Poszło gładko - nawet łatwiej, niż solo.
Priest ze swoją kartą "Violence Isn't An Answer" zniwelował do zera trudność w zbudowaniu decka w trakcie Objective 1. Do tego 2 egz. "Internal Exam" i przemiał decku następował bardzo szybko. Trudniej było po wtasowaniu Chestbursted Buddy, bo przy decku składającym się może z 15-20 kart, szansa na wylosowanie tej kart była dość spora. Jednak ostatecznie Buddy został zlikwidowany wspomnianym wyżej "Internal Exam". Wcześniej "zabił" 2 characters i co za tym idzie, stworzył 2 drony.
Synthetic również użył "Internal Exam" do zlikwidowania feralnej karty ze swojego decka.
Nie wiem, co jest grane - zawsze tasuję wszystkie decki bardzo dokładnie, a tu wyskoczyły wszystkie 3 karty Aarona i naprawdę bardzo nam ułatwiły rozgrywkę.

W trakcie scenariusza żadna z postaci nie otrzymała ani jednego strike, a tylko raz Priest był narażony na atak, który został uniknięty.

Ale już łapię, jak to może wyglądać na 4-5 osób - będzie rzeźnia przez bardzo duże R. :)
Awatar użytkownika
veross
Posty: 92
Rejestracja: 02 sty 2010, 10:11

Re: Scenariusz "Demibah" do Legendary Encounters: An Alien

Post autor: veross »

Mam nadzieje, ze fajnie sie gralo. Jezeli mozesz to wytestuj jeszcze dla 4-5 osob; i moze bez priesta, fakt on zawsze bardzo ulatwia Obj1.

Wszelkie pomysly mile widziane!

Tutaj tylko dorzuce Swoje odnosnie Obj1:
Na poczatku ucieczka z wiezienia byla mozliwa tylko poprzez wydanie 3 [GWIAZDKI], ale okazalo sie ze na 3 graczy (bez Priesta) bylo to bardzo trudne. Jak jeden gracz-madurer sie opozni to wchodzicie w potworki z Obj2 ciagle generujac 3 karty Hive. Jezeli grasz na 3 graczy to zanim wroci tura do marudera to wygenerujecie "gratis" 9 kart Hive zamaist 3 i praktycznie game over (dla 5 graczy wygenerujesz 15 zamiast 5, wiec praktycznie wchodzicie w Obj3 :)].

Potem zmienilem ze ucieczka z wiezienia to 2 [GWIAZDKI] + 1 [ATAK], a na koncu kolega tester powiedzial ze "dla bezpieczenstwa" dodaj jeszcze ze ucieczke umozliwia zabicie stranizka. Teraz waham sie czy tak jak jest teraz - nie jest za latwo..
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Scenariusz "Demibah" do Legendary Encounters: An Alien

Post autor: Breżniew »

veross pisze:Mam nadzieje, ze fajnie sie gralo. Jezeli mozesz to wytestuj jeszcze dla 4-5 osob; i moze bez priesta, fakt on zawsze bardzo ulatwia Obj1.
Zagrane na 4 ręce:
Avatars (w kolejności): Mercenary, Commander, Executive, Synthetic
Drones: wg. zasad expansion, czyli: 4 (obj.1), 5 (obj.2), 6 (obj.3)

Obj.1 poszedł względnie sprawnie - ostatni uciekł Synthetic. Jedna postać uciekła zabijając Strażnika. Drony z obj.1 były na bieżąco ubijane. W momencie wejścia kart z obj.2 zaczęła się istna rzeź - bywały sytuacje, że w Combat Zone znajdowało się 4 Obcych, z czego dwóch Armored Xenomorph. Talia ran przeszła prawie cała. Synthetic zeskanował FH, i nikt nie mógł mu pomóc, więc jego czas się szybko zaczął kończyć. Commander i Mercenary padli pierwsi od ran. Synthetic zaraz po nich został zabity przez wykluwającego się Chestburstera (chestburster był ostatnią dociągnięta kartą, kolejną byłby Internal Exam...). Executive został sam na placu boju. Nawet udało mu się nieco oczyścić Combat Zone (niezawodny Dillon) i znaleźć Bishop's Head, ale niestety kolejny atak obcych z obj.3 zakończył tą masakrę.

Spostrzeżenia:
Hazard 1 przyczynił się znacząco do opóźnienia ucieczki, a co za tym idzie, do wejścia w obj.2 ze słabą talią.
Prawdopodobnie kupowałem za dużo kart rekrutacji, a za mało ataku. W skutek tego trudno było postaciom złożyć rękę z atakiem powyżej 5-6. Z konieczności ochrony przed utratą kart, priorytetem było zabijanie Xenomorph Screechers, a pozostawienie niemal do końca Armored Xenomorph (ich ubicie kosztuje 8 ataku, a nie mogłem żadną postacią dobrać ręki na tyle ataku, żeby ubić gnoja na raz i nie narażać się na ponowny atak).
Hazard 2 wszedł w momencie, gdy już w zasadzie sprawa była przegrana, więc nie narobił żadnych znaczących szkód.
veross pisze: Wszelkie pomysly mile widziane!

Tutaj tylko dorzuce Swoje odnosnie Obj1:
Na poczatku ucieczka z wiezienia byla mozliwa tylko poprzez wydanie 3 [GWIAZDKI], ale okazalo sie ze na 3 graczy (bez Priesta) bylo to bardzo trudne. Jak jeden gracz-madurer sie opozni to wchodzicie w potworki z Obj2 ciagle generujac 3 karty Hive. Jezeli grasz na 3 graczy to zanim wroci tura do marudera to wygenerujecie "gratis" 9 kart Hive zamaist 3 i praktycznie game over (dla 5 graczy wygenerujesz 15 zamiast 5, wiec praktycznie wchodzicie w Obj3 :)].

Potem zmienilem ze ucieczka z wiezienia to 2 [GWIAZDKI] + 1 [ATAK], a na koncu kolega tester powiedzial ze "dla bezpieczenstwa" dodaj jeszcze ze ucieczke umozliwia zabicie stranizka. Teraz waham sie czy tak jak jest teraz - nie jest za latwo..
Zdecydowanie nie jest. Wczoraj odpaliłem Event1 4 razy, co daje 4 strażników. To oczywiście zwiększa szansę na ucieczkę, ale generuje też wroga, którego trzeba pokonać. Zważywszy na to, że w obj.1 karty wchodzą błyskawicznie do Combat Zone, Strażnik często się tam pojawia, a to już oznacza wroga, na którego trzeba poświęcić 4 ataku. Na tym etapie gry najwięcej można mieć 6 ataku w ręce (albo 7-8, jeśli udało się już uciec z więzienia i kupiło się jakąś mocniejszą kartę), ale ponieważ zaczynają wchodzić specjaliści, to tego ataku jest zdecydowanie mniej. Pozostaje wybór: bić Strażnika, czy skanować - tak, czy inaczej i tak coś spadnie do Combat Zone, i jest spora szansa, że to będzie Drone :)

Pokombinowałbym jeszcze z ilością Dronów w poszczególnych Hive mini deckach. W Twoim scenariuszu rosnąca ilość dronów w obj.1 utrudnia scenariusz, zamiast go ułatwiać, jak w oficjalnych scenariuszach.

Wg. tego co piszesz, ostatni maruder praktycznie przesądza o wyniku rozgrywki.

Spróbuję jeszcze kilka razy rozegrać partię na 4-5 rąk (niestety bardzo trudno mi zebrać tak liczną ekipę chętną na testowanie scenariusza). Jeśli problem z maruderem będzie się powtarzał, to można by w partii na 4-5 osób wprowadzić dodatkową zasadę pomocy w ucieczce (np. każdy gracz odrzuca losową kartę z ręki, ale maruder dzięki temu zostaje uwolniony - można się tak wykpić małym kosztem (np. trafią się same startowe karty, ale też może to kosztować więcej, niż jest warte, jeśli trafią się świeżo zakupione przez już wolnych graczy mocne karty).
Awatar użytkownika
veross
Posty: 92
Rejestracja: 02 sty 2010, 10:11

Re: Scenariusz "Demibah" do Legendary Encounters: An Alien

Post autor: veross »

Bardzo dziekuje za spostrzezenia!

1. Tak jak napisales, zgadzam sie w 100%, jest tez w FAQ:
As per Game Rulebook or Expansion Game Rulebook, it is advised to use Drone Cards to increase difficulty of Objective1 and reduce difficulty of Objective2 and Objective3;
Mozna by napisac, zeby do Obj1 nie dawac zadnych dronow? :)

2. Czy myslisz by zmienic Hazard1?
Np. na to ze np nastepny gracz odrzuca Specialiste, a nie wszyscy? Albo wyrzucic zabicie z Decku?

3. Event1 odpalony 4 razy? To znaczy ze odpalily sie Eventy z Obj1 i Obj2?

PS: ciekawe w jaki sposob facehugger sklada jajko w syntetyku! :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Scenariusz "Demibah" do Legendary Encounters: An Alien

Post autor: Breżniew »

veross pisze:Mozna by napisac, zeby do Obj1 nie dawac zadnych dronow?
Tak. To byłoby dobre rozwiązanie.
veross pisze:2. Czy myslisz by zmienic Hazard1? Np. na to ze np nastepny gracz odrzuca Specialiste, a nie wszyscy? Albo wyrzucic zabicie z Decku?
Albo "You and the next player each kill Specialist from your hands
or if not possible – from your decks.
veross pisze:3. Event1 odpalony 4 razy? To znaczy ze odpalily sie Eventy z Obj1 i Obj2?
Dokładnie tak. Karty z obj. 2 weszły , gdy jeszcze byli uwięzieni gracze i trafił się event, więc poszedł na konto event1, zamiast event2, bo obj.1 nie został jeszcze wykonany.
veross pisze:PS: ciekawe w jaki sposob facehugger sklada jajko w syntetyku! :lol: :lol: :lol:
Szczerze mówiąc zastanawiam się nad homerule uniemożliwiającą "zapłodnienie" Syntetyka, bo to przecież jest niemożliwa bzdura :P Np. można zastosować zasadę, że FH leci od razu na kolejnego gracza :) A w przypadku gry solo - draw a strike.
Awatar użytkownika
veross
Posty: 92
Rejestracja: 02 sty 2010, 10:11

Re: Scenariusz "Demibah" do Legendary Encounters: An Alien

Post autor: veross »

Z małymi poprawkami - siedzi na BGG.
https://boardgamegeek.com/filepage/1427 ... eng-ver-22

Bardzo dziękuje wszystkim za pomoc!
ODPOWIEDZ