Potwory w Tokio - lepszy wariant dwuosobowy

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
pegzi
Posty: 537
Rejestracja: 14 maja 2013, 08:57
Has thanked: 6 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Potwory w Tokio - lepszy wariant dwuosobowy

Post autor: pegzi »

Z racji tego, że kompletnie ta gra nie działa na dwie osoby, postanowiłem przeszukać bgg i znalazłem ciekawy wariant dwusobowy:

Each player gets 2 monsters. Players alternate turns; your tag team monsters do not take turns after one another. First monster to roll an attack will enter Tokyo. Only one monster can be in Tokyo at one time. The monster in Tokyo attacks BOTH his opponents monsters outside (not his tag team partner), and both tag team opponents can attack him.
When monster, who is not in Tokyo, turn comes up, he can attack. If the opponent yields, he enters Tokyo. (Tag team partners do not attack one another).
((TAG TEAM TWIST))
When monster, who is not in Tokyo, but has a tag team partner in Tokyo, he can roll a single attack, and "tag team" into Tokyo. If your monster is in Tokyo, he can not "tag team" out. ((But you could switch this rule around if you felt it worked better)).
A strategy for tagging in and out, could be to get your unhealthy monster out of Tokyo, without giving up Victory points to your opponent.
If one of your monsters dies, then it can become a 2 on 1 battle (which is fun).
All other rules with regards to healing, energy, etc, all apply.
I found adding a "tag team" component to the game, gave each player more monster awesomeness to play with at once. It worked really well, and it makes one game last longer.


Nie jestem najlepszy z angielskiego, ale postanowiłem przetłumaczyć - proszę o poprawienie jeśli coś źle zrozumiałem.

Każdy gracz wybiera 2 potwory, które będą stanowiły drużynę. Alternatywna tura graczy: Twoje potwory nie wykonują tury jeden po drugim. Pierwszy potwór, który wyrzuci atak, wchodzi do Tokio. Tylko jeden potwór może być w Tokio jednocześnie. Potwór w Tokio atakuję wszystkie potwory przeciwnika znajdujące się poza Tokio (nie atakuje partnera z drużyny), a obaj przeciwnicy z drużyny potworów przeciwnika mogą go zaatakować.
Podczas tury gracza, jeśli jego potwór nie jest w Tokio, może on zaatakować. Jesli przeciwnik zaatakuję potwora gracza przeciwnika, który aktualnie znajduje się w Tokio, to wchodzi do Tokio.
Wymiana drużynowa
Kiedy potwór, który nie jest w Tokio, ale ma partnera w Tokio, wyrzuci pojedynczy atak na kostce może zamienić się miejscem z partnerem z drużyny, który aktualnie znajduje się w Tokio. Jeśli twój potwór znajduje się w Tokio i wyrzuci atak nie może dokonać wymiany.
Strategia zamiany miejsc powoduje, że twój ranny potwór z Tokio nie oddaje punktów zwycięstwa przeciwnikowi.
Jeśli jeden z twoich potworów umiera, to pozostaje w sytuacji dwóch na jednego (co jest zabawne).
Wszystkie inne zasady pozostają niezmienione.
norkbes
Posty: 1387
Rejestracja: 17 lut 2014, 15:22
Has thanked: 14 times
Been thanked: 7 times

Re: Potwory w Tokio - lepszy wariant dwuosobowy

Post autor: norkbes »

Nie znałem tego wariantu ale ostatnio coś takiego zagrałem z paroma zmianami: potwór z drużyny może atakować partnera w Tokio (friendly fire..). Jeśli jeden z potworów odpada to jego wynik punktowy jest pomniejszany o aktualną wartość bezwzględną różnicy między jego wynikiem a wynikiem partnera (ostateczny wynik potwora nie może jednak być mniejszy niż zero). Partner z drużyny może otrzymać kostki mocy zgromadzone przez wyeliminowanego partnera o ile może za nie zapłacić wg stawki 1 za 2 (np. wyeliminowany potwór ma 7 mocy, partner 2: partner pozyskuje od wyeliminowanego 2 kostki zatem ma łącznie 4 a reszta kostek wyeliminowanego wraca do banku). Wyeliminowanie obu potworów przeciwnika daje zwycięstwo przez knockdown. Gra może się również skończyć w sposób klasyczny po ugraniu przez któregokolwiek potwora 20 pkt. Na koniec gry brana jest wtedy pod uwagę suma punktów zdobytych przez potwory z drużyny. Gra się szybko i jest sporo kombinowania. Planujemy ten wariant jeszcze ogrywać.
ODPOWIEDZ