Magia I Miecz

Relacje z pojedynczych gier, raporty z sesji oraz rozgrywki rpg na forum.
Fegat
Posty: 838
Rejestracja: 23 lut 2015, 08:22
Lokalizacja: Zabrze
Been thanked: 1 time

Magia I Miecz

Post autor: Fegat »

Zacznę prowadzić dziennik z tej nieszczęsnej gry :P


Partia 1:
Graczy 6 (potem 4)
Czas gry: 3 godz

Więc tak, pierwszą partię rozegrałem razem z 6 znajomymi, którzy w trakcie gry uszczuplili się do liczby 4. Grałem Trolem, przeciwnicy: Elf, Czarnoksiężnik, Złodziej, Zabójca i coś jeszcze. Partia grana z zerkaniem do instrukcji co chwilę, trwała około trzech godzin. Mój trol miał najwięcej mocy i siły na planszy, do tego życia miałem uzbierane chyba 9 :P Niestety czarnoksiężnik pierwszy doszedł po koronę władzy, a ja przez 6 tur nie potrafiłem wejść na pole odpowiadające drzwiom... Wszyscy mieli fun z gry, oprócz mnie. Wtedy zniesmaczyłem się do tego utworu, ze względu na losowość.

Partia: 2-5:
Graczy: 3-6
Czas gry: 3-4 godz
Były to partie tak przeciętne, że aż nudne :P Dużo gier testowych, które miały na celu sprawdzenie nowych zasad i okiełznanie losowości.

Partia 6:
Graczy 3
Czas gry: 4 godz
Ja Druid i znajomi: Czarnoksiężnik i złodziej. Partia szalenie zaciekła, z dużą ilością przeszkadzania sobie i negatywnej interakcji. Czarnoksiężnik spamował zaklęciami co turę, wychodząc na prowadzenie. Po wyczerpującej walce, boostowaniu swojej postaci, udało mi się dojść Druidem do wewnętrznej krainy a potem na koronę władzy. Mimo tego, że moja postać nie była najsilniejsza, przeciwnik miał pecha i nie potrafił stanąć tam, gdzie chciał :P Niestety czas gry dał się we znaki i w około 3 godzinie lekko zwolniliśmy tempa...

Partia 7:
Zasady:
Spoiler:

Graczy 6
Czas gry: 5 godz

Zmodyfikowane zasady, ukierunkowane głównie na negatywną interakcję, zbalansowanie magicznych postaci i przyśpieszenie pierwszego etapu gry. Grałem Wróżką, która szybko stała się zła xD, grał również Czarnoksiężnik, Zabójca (który stał się dobry :D), Druid, "Pedał w Kalesonach" (skrzypek, ktory stał się zły) i Troll. Od pierwszych rund gracze co chwilę utrudniali sobie życie i atakowali się wzajemnie. Druid w pierwszej turze znalazł Świętego Grala a w drugiej tą dziwną lancę dającą +3 do walki ze smokami. Niestety tak szybko jak je znalazł, tak szybko je stracił :twisted: Rotacja przedmiotów była ogromna i średnio w każdej rundzie (6 tur graczy) była chociaż jedna walka z przeciwnikiem. Grając wróżką cały czas miałem kontrolę nad przygodami oraz czarami wrogów. Szybko stałem się posiadaczem rozproszenia magii, które uratowało mi tyłek w późniejszych rundach. Po ~2 godzinach gry, moja wróżka miała tyle siły co Trol, a mocy najwięcej ze wszystkich. Ze statystykami 8/9~ kupiłem tratwę na targowisku i udałem się do środkowej krainy. Wtedy biedny czarnoksiężnik, który najpierw trafił na przyjaciela wiedźmę, potem na tego chochlika który blokuje punkty ruchu do 1, postanowił przeprawić się przez rzekę aby stracić upierdliwego przyjaciela. Pech chciał, że stracił w tej krainie 1 pkt życia, a ja będąc złą do szpiku kości wróżką, wykończyłem go zabierając dość fajną pule przedmiotów. Pas siły, święty gral, jednorożec, korona + spora ilość bazowych statystyk skumulowała się na znaczne odbiegnięcie od reszty. Przez kolejną godzinę gracze dalej się boostowali i zabijali między sobą, a ja na spokojnie odkrywałem przygody i zbierałem nowe punkty siły i mocy. W 4 godzinie postanowiłem skończyć rozgrywkę udając się na koronę władzy. Miałem 14 siły (+najemnik i spora ilość gotówki w zanadrzu), 16 mocy i 7 pkt życia. Przez pola prowadzące do korony władzy przeszedłem bezproblemowo. Kolejna godzina to było same rzucanie kośćmi i nękanie wroga, który jak na złość, nie chciał umrzeć :P Wszyscy pozostali przywoływacze, zginęli dzielnie w drugiej krainie, a Druid i Trol na drodze do korony władzy.

Podsumowując, zmiana zasad korzystnie wpłynęła na dynamikę gry i interakcję. Ograniczyła losowość i spowodowała więcej negatywnej interakcji. Dzięki fartowi udało mi się lekko wybić ponad przeciwników, a zabicie Czarnoksiężnika spowodowało urośnięcie mojej przewagi z małej do sporej. Talia zaklęć skończyła się w ostatniej godzinie gry. Ta partia miała wszystko co powinna mieć, bonusowo dodam, że pierwszy raz na 7 gier ktoś zamienił się w żabkę :lol: 8)

Szkoda, że gra trwała aż 5 godzin, ostatnia godzina była dla kilku graczy nudna widząc swoje szanse na wygranie, ale i tak wszyscy dobrze się bawili (chyba).
Polecam zrezygnować z standardowych zasad TMiM i wprowadzić do życia powyższe urozmaicenie.
www.przystole.org <<=== Ameri, ameri i więcej ameri! :D
krzyss
Posty: 979
Rejestracja: 02 lut 2015, 20:14
Has thanked: 32 times
Been thanked: 32 times

Re: Magia I Miecz

Post autor: krzyss »

Niestety czarnoksiężnik pierwszy doszedł po koronę władzy, a ja przez 6 tur nie potrafiłem wejść na pole odpowiadające drzwiom...

Jesteś pewny, że dobrze ta instrukcję przeczytałeś?
Przecież aby przejść przez drzwi to nie możesz skończyć ruchu na tym polu, musisz mieć co najmniej o 1 więcej aby móc je przekroczyć, co zresztą wyraźnie pisze w instrukcji...
Strona 19 instrukcji. Pisze jak byk:
Poszukiwacz może próbować otworzyć Wrota tylko, jeśli tym samym
ruchem zdoła jeszcze wkroczyć na obszar leżący za nimi (Równiny
Grozy).


Nie znanie zasad + ich nie zrozumienie często prowadzi do zniechęcenia do tytułu...

Instrukcja http://galakta.pl/download/talissman_instrukcja.pdf
Fegat
Posty: 838
Rejestracja: 23 lut 2015, 08:22
Lokalizacja: Zabrze
Been thanked: 1 time

Re: Magia I Miecz

Post autor: Fegat »

Nie wiem czy dobrze ją przeczytałem, bo jest fatalnie napisana. Natomiast tak, wiem o tym, źle się wyraziłem. Niestety nawet gdybym grał źle, to w/w zapis nie zmienia losowego mechanizmu drzwi, bo nadal aby je przekroczyć potrzebujesz wyrzucić konkretną liczbę ;)
www.przystole.org <<=== Ameri, ameri i więcej ameri! :D
krzyss
Posty: 979
Rejestracja: 02 lut 2015, 20:14
Has thanked: 32 times
Been thanked: 32 times

Re: Magia I Miecz

Post autor: krzyss »

Jaką konkretną liczbę? Przecież im mniej wyrzucisz tym lepiej.
Instrukcja jest napisana dość dobrze, śmiem twierdzić, że nawet bardzo dobrze.
No ale z początku kilka razy ją czytałem, a potem podczas rozgrywek nie raz doczytywałem :)
Fegat
Posty: 838
Rejestracja: 23 lut 2015, 08:22
Lokalizacja: Zabrze
Been thanked: 1 time

Re: Magia I Miecz

Post autor: Fegat »

Jest napisane, że trzeba dojść na równiny grozy... Czyli jak stoisz 2 pola od drzwi, to musisz wyrzucić 2 + 1 aby wejść na równiny.
www.przystole.org <<=== Ameri, ameri i więcej ameri! :D
krzyss
Posty: 979
Rejestracja: 02 lut 2015, 20:14
Has thanked: 32 times
Been thanked: 32 times

Re: Magia I Miecz

Post autor: krzyss »

Nie. Możesz wyrzucić nawet 6 ale wejdziesz tylko do równin grozy dlatego, że tam się zmienia system poruszania - o jedno pole.
Otwierając drzwi musisz rzucić, i im mniej wyrzucisz tym lepiej.
Fegat
Posty: 838
Rejestracja: 23 lut 2015, 08:22
Lokalizacja: Zabrze
Been thanked: 1 time

Re: Magia I Miecz

Post autor: Fegat »

Nie, musisz rzucić tyle aby stanąć w razie czego na tym konkretnym polu. Przecież ewidentnie to pisze w nawiasie :P
www.przystole.org <<=== Ameri, ameri i więcej ameri! :D
krzyss
Posty: 979
Rejestracja: 02 lut 2015, 20:14
Has thanked: 32 times
Been thanked: 32 times

Re: Magia I Miecz

Post autor: krzyss »

Musisz zdołać tam wejść ale możesz mieć więcej kulnięte. Jeśli masz więcej to nic się nie dzieje bo i tak możesz poruszać się co 1 a co za tym idzie Twój ruch kończy się na Równinach Grozy.
Awatar użytkownika
adam_k27
Posty: 721
Rejestracja: 28 cze 2013, 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 19 times
Been thanked: 19 times

Re: Magia I Miecz

Post autor: adam_k27 »

Przecież w tej grze nie można mieć więcej pkt życia (wytrzymałości) niż początkowa ilość czyli 4.
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Magia I Miecz

Post autor: Peter128 »

Można.
krzyss
Posty: 979
Rejestracja: 02 lut 2015, 20:14
Has thanked: 32 times
Been thanked: 32 times

Re: Magia I Miecz

Post autor: krzyss »

adam_k27 pisze:Przecież w tej grze nie można mieć więcej pkt życia (wytrzymałości) niż początkowa ilość czyli 4.
Grałeś w tę grę?
krzyss
Posty: 979
Rejestracja: 02 lut 2015, 20:14
Has thanked: 32 times
Been thanked: 32 times

Re: Magia I Miecz

Post autor: krzyss »

Nie zrozumienie zasad niejednokrotnie zniecheca do gry. My z Talismanem bawimy sie swietnie za kazdym razem. Ulatwia nam to dobra znajomosc zasad.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Magia I Miecz

Post autor: Rocy7 »

adam_k27 pisze:Przecież w tej grze nie można mieć więcej pkt życia (wytrzymałości) niż początkowa ilość czyli 4.
W grze Talizman Magia i Miecz nie można odzyskać punktów życia powyżej 4 można jednak otrzymać punkty życia powyżej początkowej wartości. Nie pamiętam jak to bylo w Magii i Mieczu, ale pewnie identycznie.
krzyss
Posty: 979
Rejestracja: 02 lut 2015, 20:14
Has thanked: 32 times
Been thanked: 32 times

Re: Magia I Miecz

Post autor: krzyss »

Oczywiście, że tak. Odzyskać do początkowej wartości, zdobyć można ile się da :)

P.S. Wczoraj w większej grupie wygrałem po raz pierwszy od grudnia zeszłego roku :D
ODPOWIEDZ