Clockwork Wars starcie 3cywilizacji w steampunkowym klimacie

Relacje z pojedynczych gier, raporty z sesji oraz rozgrywki rpg na forum.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Clockwork Wars starcie 3cywilizacji w steampunkowym klimacie

Post autor: Rocy7 »

Clockwork Wars – starcie 3 cywilizacji w steampunkowym klimacie
Czas gry – 2 godziny + 30 minut tłumaczenie zasad / pierwsza rozgrywka
Cena gry od 63$ lub 89 €
Rocy7 Mongels (zielony)
Szadoł Rhinos (biały)
Krzysztof Troglodytes (niebieski)
To był czas wojny domowej i chaosu . Hybrydowe rasy zrzuciły swoje łańcuchy niewolii są uwikłane w desperacką walce o niepodległość i supremacje. Zanieczyszczenie środowiska z lat wojny doprowadziło do świata z ograniczonymi zasobami naturalnymi, niedoborami żywności i
desperacji.

Mongels : Mieszańce są hybrydami ludzko-psimi. Ich lojalność i społeczność, doprowadziło do silnego, niezależnego społeczeństwa, w którym dyscyplina i godność prowadzi do postępu kulturowego. Są to wykwalifikowani szpiedzy i zabójcy, i wykorzystują taktyki partyzanckie zamiast angażowania wrogów otwarcie w dużych bitwach. Ich żołnierze preferują noże i sztylety do pistoletów, które uznają za wulgarne i nieprzyjemnie głośne. W walce, ich dzikich instynktów i odruchów pioruna uczynić je groźnymi wrogami. Ich unikalna jednostka to Hunter - samotna jednostka komandosów pozornie zdolna do pojawiania się i znikania do woli.

Rhinoceros: Nosorożce są hybrydami ludzi i nosorożców-nosorożca. Pierwotnie zaprojektowane przez ludzi, aby służyć jako niewolnicy dla wszystkich form fizycznej siły roboczej, Rhinochs posiadają głęboką nienawiść do Czystokrwistych. Są zaciętymi wojownikami, zdolny do waleczności i bohaterstwa w obliczu przewagi wroga. Ich piechota zazwyczaj dzierży ogromną maczugę w jednej ręce i pistolet Gatlinga w drugiej. Ich unikalna jednostka to Crasher – berserker jest stosowany stosowany jako wyniszczająca machina oblężnicza.

Troglodytes: Troggs to hybrydy ludzi i –szympansów . Są oni bystrzy, nowoczesni i pomysłowi - zainteresowani eksperymentami i
rozwijaniem nowych technologii. Ze względu na konflikty i złą koncentrację uwagi, Społeczeństwo troglodytów bywa niestabilne, a ich wioski to niewiele więcej niż Złomowiska. Ale w czasie wojny, Troggs atakują w przeważającej liczbie i posiadają niezwykła przebiegłość i umiejętności taktyczne. Unikalną jednostką The Troggs 'jest Inżynier - genialny naukowiec, adept magii, nauki i mistyki.

Pole konfliktu
Obrazek
Mapa złożona jest z hexów, oprócz predefiniowanego ustawienia można ułożyć własną, co zwiększy regywalność, bo poszczególne typy terenu mają różne funkcje (surowce, punkty zwycięstwa, produkcja jednostek).
Rozgrywka trwa 7 tur, podzielonych na 3 ery, w każdej erze dostępne są potężniejsze technologie.
Niestety z 45 technologii w danej rozgrywce używamy tylko 9 losowych. Ma to jednak mechaniczne uzasadnienie, gdyż technologie są w istocie ulepszeniami terenu i można przejąć nad nimi kontrolę.
Obrazek
Pierwsze ruchu jednostek były dość oczywiste każde zabezpieczał zaplecze.
Mongels zajęli wioski by zapewnić sobie szybszy napływ rekrutów, Rhinos wzięli światynie dla punktów religii, zaś Troglodytes podzielili swoją uwagę między twierdze a manufaktury.
Obrazek
Do 1 starcia doszło już w drugiej turze, gdyż wtedy surowce były najważniejsze, Mongels starły się z Trogsami.
Obrazek
Bardzo istotny w tej grze jest mechanizm ukrytego ruchu, polegający na zapisaniu na karcie ilości jednostek i pola ich wystawienia (każdy kafel na unikalny numer)
Obrazek
Pod koniec 1 ery rozgorzała też wojna śpiegów, gdyż to wtedy liczyło się kto ma przewagę ma dworze możnych.
Obrazek
Trogsowie usiłowali dobyć miasto Mongels, ale dzięki łowcy zostali powstrzymani.
Obrazek
W walce dodajemy siłę jednostek, ale jest pewne pole do kombinowania z uwagi na możliwość ściągnięcia posiłków z twierdz, technologie oraz karty szpiegostwa.
Obrazek
W wiekach średnich Mongels zadeklarowały krucjaty przeciwko pozostałych rasom, jednak z uwagi na przerwanie szlaków zaopatrzenia, atak mimo, iż udany zrujnował ich zaplecze.
(Jeśli siły gracza nie posiadają nieprzerwanego szlaku zaopatrzenia ze stolicą lub miastem, cierpią z uwagi na brak zaopatrzenia i tracą jednostki).
Obrazek
Rhinos wykorzystali rozproszeni sił Mongels i zniszczyli ich miasto w walce poległ nawet łowca.
Obrazek
W międzyczasie Trogs do tej pory dość mało agresywni zbudowali steamtank straszliwą maszynę wojenną.
Obrazek
Wykorzystując sytaucje nie niepokojeni Rhinos zajełi spore tereny na wschodzie kontynentu.
Obrazek
Jednak ich prawdziwym celem okazało się zniszczenie czółgu.
Obrazek
W ostatniej rundzie Mongels ruszyli do ataku zdobywają miasto Rhinos i Cytadelę Trogsów.
Obrazek
By ochronić swój stan posiadania nie cofnęli się nawet przez wezwaniem Lewiatana
Obrazek
Wojna szpiegów w tej erze toczyła się o sławę więc była bardzo zacięta.
Obrazek
Pod koniec ery stan posiadania poszczególnych ras prezentował się następująco
Obrazek
Najtrwalej w historii zapisali się Mongels, którym po piętach deptali Rhinos, Trogsom poszło gorzej choć równie walczyli dzielnie..
Obrazek
Trochę o wykonaniu.
Gra posiada świetną dopasowaną wypraskę
Obrazek
Obrazek
Steampunkowe grafiki na kartach są niezłe , mimo iż klimat jest budowany w zasadzie tylko przez nie.
Obrazek
Podobają mi się również dość kompleksowe karty pomocy.
Obrazek

Zalety:
- dość duża regrywalność z uwagi na technologie, które wpływają na grę (cześć daje np. dodatkowe możliwości zdobywania VP), w każdej rozgrywce bierze udział tylko 9 z 45 kart.
- interesujący i taktyczny system ukrytego planowania ruchów jednostek (na tyle dobrze zrobiony, że nie ma downtime z uwagi na jego użycie)
- świetnie wykonana wypraska i grafiki w grze
- mechanizm w którym technologie znajdują się na mapie (jedną można ukryć w stolicy i każdy może je przejąc.
- mapa z uwagi na unikalne właściwości każdego z rodzajów kafli daje sporą re grywalność
- szpiegostwo w dworach i za pomocą kart dodaje warstwy taktycznej
- mechanika szlaków zaopatrzenia, która sprawia, że jeden dobrze wysłały żołnierz jest wart więcej niż armia.
- łatwo opanować zasady

Wada/zaleta
- w samej grze nie ma elementów losowych

Wady
- tylko 3 figurki (można dokupić modele jednostek specjalnych dla ras za 15$)
- frakcje różnią się w zasadzie jedynie jednostkami specjalnymi, gdy te zginą różnice się zacierają
- walka w większości przypadków, jest taktyczna głównie w fazie ruchów wojska i przegrupowania posiłków, w jej trakcie nie ma kości zaś karty są rzadko dostępne
- jeśli w danej rozgrywce nie pojawi się dużo technologii dających VP, to jest dość mało możliwości jego zdobycia (tylko konkretne obszary na planszy w ściśle określonych rundach).
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Clockwork Wars starcie 3cywilizacji w steampunkowym klim

Post autor: misioooo »

Rocy7 ty mnie śledzisz? Bo coś często kojarzę, że jak ja się na jakiś tytuł czaję to Ty go zaraz masz... ;)
Czołg ma lufę pogiętą ;P Grozi wielkim bum przy wystrzale!
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Clockwork Wars starcie 3cywilizacji w steampunkowym klim

Post autor: Rocy7 »

misioooo pisze:Rocy7 ty mnie śledzisz? Bo coś często kojarzę, że jak ja się na jakiś tytuł czaję to Ty go zaraz masz... ;)
Czołg ma lufę pogiętą ;P Grozi wielkim bum przy wystrzale!
Były bardziej pogięte, trzeba było prostowac;) Poza tym tą grą byłem zainteresowany, już na etapie KS, ale wtedy droga przesyłka mnie zniechęciła.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Clockwork Wars starcie 3cywilizacji w steampunkowym klim

Post autor: misioooo »

Dzisiaj z koleii sama gra droga jak czort... Zrobię sobie sam :P Kiedyś...
Opis bardzo fajny i utwierdza mnie w przekonaniu, że muszę ją mieć. Nie sprzedajesz czasami w fajnej cenie?
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
ODPOWIEDZ