Myth (Game Rules 2.0) odc . 2

Relacje z pojedynczych gier, raporty z sesji oraz rozgrywki rpg na forum.
dziobanes
Posty: 216
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:30
Lokalizacja: Milanówek
Has thanked: 40 times
Been thanked: 15 times

Myth (Game Rules 2.0) odc . 2

Post autor: dziobanes »

Była ciemna, styczniowa noc, jedna z takich które po prostu wiesz , że nie przyniosą nic dobrego, co najwyżej ogromne kłopoty, smutek i żal... Dwie ciemne, zakapturzone postacie, stały niewzruszone w lodowatym deszczu ze śniegiem, kołacząc starą, zardzewiałą kołatką do drewnianych drzwi. W końcu drzwi otworzyły się powoli, skrzypiąc przy tym przeokrutnie, dźwiękiem przywodzącym na myśl zawodzenie starej, purchawej wiedźmy. Postacie zdjęły kaptury, okazało się że to dwaj księża z miejscowej parafii. Na ich twarzach malowała się ogromna trwoga. Starszy i grubszy w końcu złapał oddech i przemówił : " Błagamy , o zacni bohaterowie, pomóżcie ! Coś złego wydarzyło się w sąsiedniej parafii. Ostatni list, który dostarczył kruk, splamiony był krwią, pisany na szybko, zawierał tylko jedno zdanie... Ciemność nadchodzi! " . Zebraliśmy ekwipunek i wyruszyliśmy od razu, nie dopijając nawet cynamonowej herbatki. Księża uparli się żeby iść z nami , twierdząc , że wspomogą nas w walce. Kiedy dotarliśmy na miejsce, okazało się, że aż roi się od plugawych stworów w tej niegdyś pięknej i świętej okolicy.

Obrazek

Ojciec Josh i Ojciec Andrew to nasi sojusznicy w tej przygodzie. Obaj mają po 5 PŻ, mogą poruszać się w fazie aktywacji sojuszników, atakować i co najważniejsze, nie mogą zginąć ,bo misja automatycznie jest przegrana.

Obrazek

Zaczyna mag. Zagrywa kartę typu "ongoing" dającą możliwość przerzutu jednej kości d10 każdemu bohaterowi raz na turę. Karta ląduje na przedmiocie, który to umożliwia. Dzięki temu zaoszczędzimy jeden slot na akcję bohatera

Obrazek

Poza tym efekt "iluminacji", utrudniający wrogom atak z dystansu tej postaci, oraz "zamrożenie" obszaru 3x3, które nie tylko spowalnia na tym obszarze (koszt ruchu 2MP) , jak również ułatwia trafienie przeciwnika (-2TN )

Obrazek

Obrazek

Przyszedł czas na Akolitę i pierwszy atak. Trafia on jednego "Grubbers'a" i siedlisko

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Faza ciemności, na szczęscie jeszcze bez aktywacji

Obrazek

Nową turę Akolita rozpoczyna od modlitwy

Obrazek

By za chwilę przeprowadzić wzmocniony "wiarą" atak na siedlisko

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Poczynania te powodują aktywację ciemności

Obrazek

Spawnuje się "kapitan" , w tym wypadku jest to "Stalker" . Budzący grozę ogromny skorpion, z którym zmierzyć mogą się tylko ci śmiałkowie, którzy przejdą test odwagi

Obrazek

Na szczęście nie udaje mu się dopaść ofiary w pierwszym ruchu

Obrazek

Grubbersi skupiają swój atak głównie na Akolicie, szukając zemsty za zniszczone legowisko. Udaje im się 2 razy trafić

Obrazek

Obrazek

Poza tym młody ksiądz ma dużo szczęścia i na 4 ataki, otrzymuje tylko 1 trafienie

Obrazek

Obrazek

Koniec fazy ciemności, czas aby Mag wykazał się swoimi zdolnościami

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dodatkowo symbol na jednej z kości przeznaczenia pokrywa się z symbolem na broni, z której wyprowadzany był atak

Obrazek

Obrazek

Umożliwia to Magowi "teleport" o 3 pola. Jak się później okaże, ruch ten okazał się chyba największym błędem w rozgrywce... ale nie uprzedajmy faktów :wink:

Obrazek

W trakcie fazy sojuszników, księża mają okazję do ataku, jednak ksiądz Andrew nie dostał łaski odwagi i nie był w stanie zaatakować skorpiona

Obrazek

Ksiądz Josh wykazał się spawnością w walce wręcz, pokonując jednego Crawlers'a

Obrazek

Nowa faza bohaterów, Mag zagrywa 2 efekty "ongoing" , jeden z nich umożliwia atak na "Stalkera" bez konieczności przejścia testu odwagi

Obrazek

Akolita podchodzi do gigantycznego skorpiona

Obrazek

I atakuje go z całym impetem

Obrazek

Obrazek

Obrazek

"Kapitan" powalony , jednak siły ciemności są rozwścieczone

Obrazek

Los zsyła chyba najgorszą kartę aktywacji ciemności z możliwych. Nie dość, że "miniony" atakuję 2 razy, to jeszcze te które pojawią się jako nowe na planszy obok siedliska, dostają od razu aktywację.

Obrazek

Obrazek

Sytuacja jest tragiczna. Pierwszy pod młotek idzie młody ksiądz, inkasując 2 trafienia na "dzień dobry"

Obrazek

i jeszcze jedno trafienie w drugim ataku

Obrazek

Crwalres'y plujące jadem z dystansu dokończyły dzieła

Obrazek

Oczywiście skutek natychmiastowy to porażka w misji, jednak chciałem zobaczyć, czy długo bym się utrzymał pozostałą trójką

Obrazek

Chwilę później Akolita padła pod naporem kilkunastu rzutów kostką w tej nieszczęsnej fazie aktywacji ciemności.

Morał z tego taki, że popełniłem w tej misji kilka szkolnych błędów. Przede wszystkim , chciałem "podkręcić" za bardzo poziom trudności, porywając się po raz pierwszy na 2 siedliska na mapie + dużo więcej potworków niż przewidywała to misja. Drugim błędem był ruch Magiem po ataku, mogłem przemieścić się bliżej późniejszych oprawców młodszego księdza. Trzeci błąd to od początku księżmi jako osobami, które muszą przetrwać w tej misji, powinienem zająć w "bezpieczniejsze" pozycje w pierwszej fazie ich aktywacji.

Niedługo postaram się wstawić relację z epickej walki z Bossem. Nie chcę na razie zdradzać szczegółów, ale materiał już mam, tylko muszę poskładać. Powiem tylko, że będzie dramatycznie :D
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1136
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 48 times

Re: Myth (Game Rules 2.0) odc . 2

Post autor: ariser »

Wincyj, wincyj!
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
ODPOWIEDZ