Podcast - 2 pionki

Informacje o stronach WWW nt. planszówek, adresy stron producentów, miłośników, linki do artykułów o grach planszowych w mediach, itp.
trzewik

Re: Podcast - 2 pionki

Post autor: trzewik »

teoretycznie masz racje.

Z drugiej strony jakos nie widać, by Eric M. Lang, Daniel Vaccarino czy inny znany autor wydawał sobie gry na KS, by zyskać kasę (więcej niż z umów z wydawcą). Robią dobre gry, wysyłają do wydawców i gra gitara.
Awatar użytkownika
palladinus
Posty: 1494
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Podcast - 2 pionki

Post autor: palladinus »

trzewik pisze:teoretycznie masz racje.

Z drugiej strony jakos nie widać, by Eric M. Lang, Daniel Vaccarino czy inny znany autor wydawał sobie gry na KS, by zyskać kasę (więcej niż z umów z wydawcą). Robią dobre gry, wysyłają do wydawców i gra gitara.
Tylko gwoli ścisłości, Daniel Vaccarino ma na imię Donald, a jego gra "Gauntlet of Fools" została wydana na KS, choć racja, że nie przez niego samego, ale przez wydawce, w czym on sam nie miał żadnego udziału.
trzewik

Re: Podcast - 2 pionki

Post autor: trzewik »

True. Przepraszam za pomyłkę z imieniem :oops:
Awatar użytkownika
medicus
Posty: 813
Rejestracja: 29 sty 2010, 15:04
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 2 times

Re: Podcast - 2 pionki

Post autor: medicus »

xel4 pisze:[quote="elprzybyllo"

http://www.2pionki.pl/wp-content/upload ... ast-11.mp3

Proszę bardzo;)
Gdzieś macie 11stkę do pobrania?
powyższy link daje możliwość odsłuchu tylko online.

z góry dzięki
T
KTO WYGRYWA - fajne akcje z planszówkami na Facebooku.
Konkursy z topowymi grami, akcje promujące hobby, relacje z imprez, wrażenia z rozgrywek na żywo, opinie o nowościach.
FB/ktowygrywa
metyu
Posty: 381
Rejestracja: 12 gru 2012, 11:08
Been thanked: 1 time

Re: Podcast - 2 pionki

Post autor: metyu »

Klikasz prawym--> zapisz link jako
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Re: Podcast - 2 pionki

Post autor: zioombel »

metyu pisze:Klikasz prawym--> zapisz link jako
W telefonie nie ma "prawego" . Nie wiem na czym to polega, ale w telefonie raz włącza się pobieranie, a innym razem tylko odsluch.
elprzybyllo
Posty: 424
Rejestracja: 08 sty 2012, 12:26
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Podcast - 2 pionki

Post autor: elprzybyllo »

medicus pisze: Gdzieś macie 11stkę do pobrania?
powyższy link daje możliwość odsłuchu tylko online.

z góry dzięki
T
Ja pobrałem stąd.
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Podcast - 2 pionki

Post autor: Banan2 »

Odnośnie odcinka nr 12. Ninja vs Ninja można kupić chociażby tutaj. Na TOP 5 z gadżetami zabrakło Niagary? :shock:
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Merry
Posty: 511
Rejestracja: 08 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: Gliwice

Re: Podcast - 2 pionki

Post autor: Merry »

elprzybyllo
Posty: 424
Rejestracja: 08 sty 2012, 12:26
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Podcast - 2 pionki

Post autor: elprzybyllo »

Dziękujemy!
I prosimy jeszcze o linka z empetruchą.

Edit: poradziłem sobie :-)
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1237
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 131 times
Been thanked: 57 times

Re: Podcast - 2 pionki

Post autor: poooq »

W zastępstwie terminu "kingmaking" proponuję "króloróbstwo".
Po co piać, gdy można grać?
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: Podcast - 2 pionki

Post autor: konev »

poooq pisze:W zastępstwie terminu "kingmaking" proponuję "króloróbstwo".
Królikowanie :D
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Merry
Posty: 511
Rejestracja: 08 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: Gliwice

Re: Podcast - 2 pionki

Post autor: Merry »

Krolikobranie?;-)
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2650 times
Been thanked: 2332 times

Re: Podcast - 2 pionki

Post autor: Curiosity »

Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1381
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 191 times

Re: Podcast - 2 pionki

Post autor: Brylantino »

Co do podcastu nr 14 - wy się dziwicie, że tak wyglądało odpakowanie King of Tokyo? Jesteśmy w Polsce, toć bez narzekania się nie obedzie (patrz chociażby połowa tematów na temat gier Portalu).
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Podcast - 2 pionki

Post autor: rattkin »

Ja byłem nieco zażenowany tym "apelem" i jego tonem. Święte ludzkie prawo na forum zgłosić braki i problemy. Można oczywiście to zrobić kulturalnie albo nie. Ale co komu do tego, że ktoś mówi o tym, co mu się przydarzyło? To jest forum, a nie kanał promocyjny wydawcy. Jeśli wydawca jest coś wart i zależy mu na kontrolowaniu takich spraw, to monituje fora i reaguje, edukuje, tłumaczy. Gry planszowe kupują także ludzie młodzi i nie mają oni doświadczenia jak postępować w takich sprawach. I ogólnie w Polsce jest niska świadomość jeśli chodzi o takie rzeczy. Ale to też wina wydawców. Bo nic nie boli napisać bykami w okolicy spisu komponentów informację kontaktową - jeśli coś nie tak, dzwoń tu i tu, ogarniemy sprawę raz, dwa. A i w sklepach u nas pokutuje "po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się", "prosimy o przemyślane zakupy", "zwrotów nie ma".

Trzeba było zaraz matołami i starymi babami jęczącymi rzucać? Narzekanie na narzekających to też nasza cecha :)
Merry
Posty: 511
Rejestracja: 08 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: Gliwice

Re: Podcast - 2 pionki

Post autor: Merry »

Troszkę nas poniosło, fakt. Ale to nie jest pierwsza sytuacja, gdy na forum zaczyna się nagonka nt gry, która opiera się na 2-3 egzemplarzach. I nic nie wnosi nt mechaniki czy innych ważnych spraw.
Obiecuję, że będę pilnować Trzewika;-)
Takie brzydkie słowa się już nie powtórzą;-)
projekt8
Posty: 90
Rejestracja: 17 wrz 2013, 09:33

Re: Podcast - 2 pionki

Post autor: projekt8 »

Tak sobie przypomniałem źle wydrukowane karty (angielskie napisy) w pierwszej polskiej edycji Robinsona. Na stronie wydawnictwa bardzo szybko pojawił się komunikat, że karty nie będą wymieniane...
Czyli chyba skontaktowanie się z producentem było w tym przypadku bezcelowe? Ale rozumiem, że to nie było "uszkodzenie" i w oczach wydawcy nie gra nie była przez to wadliwym produktem :?
Trzewik robi jedno w wydawnictwie a w podcaście mówi coś zupełnie innego i to jeszcze obrażając innych (między innymi swoich słuchaczy). Chyba już woda sodowa napiera na kopułę.
Awatar użytkownika
zaba
Posty: 235
Rejestracja: 21 sie 2008, 09:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Podcast - 2 pionki

Post autor: zaba »

Poproszę o podanie linia do14 odcinka bo nigdzie nie widzę :roll:
trzewik

Re: Podcast - 2 pionki

Post autor: trzewik »

Uważam, iż postępowanie według ścieżki: stwierdzenie wady produktu => ogłoszenie tego na forum nie jest właściwym postępowaniem. W moim przekonaniu właściwa ścieżka to: stwierdzenie wady produktu => kontakt z producentem => w razie braku reakcji producenta ogłoszenie tego na forum, by ostrzec innych klientów

Taki jest przekaz naszej audycji.
metyu
Posty: 381
Rejestracja: 12 gru 2012, 11:08
Been thanked: 1 time

Re: Podcast - 2 pionki

Post autor: metyu »

Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Podcast - 2 pionki

Post autor: rattkin »

Merry pisze: Ale to nie jest pierwsza sytuacja, gdy na forum zaczyna się nagonka nt gry, która opiera się na 2-3 egzemplarzach. I nic nie wnosi nt mechaniki czy innych ważnych spraw.
A jakie to są ważne sprawy, a jakie nieważne? Dla kogoś, kto ma skopaną grę, raczej to pewnie będzie ważne. Może nie wie co robić i szuka pomocy.

Tak dygresja naokoło (abstrahując już od podcastu, itd.):

To nie pierwsza sytuacja i na pewno nie będzie ostatnia, z oczywistych względów. Forum jest jakie jest. W sytuacji, gdy ma tak płaską strukturę, gdzie każda gra dostaje zaledwie dwa wątki (jeden dla zasady i drugi do wszystkiego), gdzie wyszukiwanie informacji jest tak utrudnione, to jest oczywiste że w wątku "do wszystkiego" będzie ... wszystko. Przemieszane na dziesiątkach stron posty różnych ludzi, tam o grze, tu nagle jakis off topic o książkach, tam o tym że designer jest głupi, a dalej jeszcze że obniżna w tym sklepie, a jeszcze dalej coś jeszcze innego. Nie można oczekiwać, że w jednym wątku o grze, będą same super wartościowe informacje i opinie, chociażby dlatego, że dotarcie do nich już jest mini dramatem (niektóre gry sięgają 100 stron). Rozsądny gracz raczej nie będzie traktował jakichkolwiek tutaj informacji za istotnie wiążące albo też do większości nigdy po prostu nie dotrze.

Na BGG z kolei każda gra ma swój zestaw forów i podforów i tam założenie osobnego wątku "O rany, moje kostki są popsute" idealnie rozwiązuje całą sprawę - tytuł mówi o co chodzi, kogo interesuje to wchodzi (wydawca!), kogo nie, to nie. I nikt tam nawet nie śmie kogoś złajać "ale Ty jesteś głupi i ze wsi, masz zepsutą grę i nie skontaktowałeś się z wydawcą". Więc to chyba jednak nie problem ludzi, tylko problem ułomności narzędzi komunikacji.

Przemysł gier planszowych jest przedziwny. Jeśli drukarnia ma zakontraktowane kilka procent wadliwych egzemplarzy, to jak to jest, że nie ma kontroli jakości gdzieś pomiędzy? Dlaczego to gracz-klient ma być robiony w trąbę, ma wydawać swoje pieniądze i nie wolno mu się złościć jak dostanie bubla? A może chciał zagrać wieczorem, a nie może? Itd. Jako kontrprzykład, co by było, jakby ktoś kupował samochód, jechał nim gdzieś, a tu dup, rozkracza się na środku drogi. Ma pisać maila do producenta? A figę, wszystkim znajomym opowie jaki to chłam, ten <wstaw markę>.

Płacę - wymagam. Bo kto wyliczy koszt oczekiwania i oceni niemierzalny "spadek radości i zaufania" po trefnym zakupie? Tłumaczenie, że jakiś procent produktu może być wadliwy, to jest marketingowy strzał w stopę. Chociażby właśnie dlatego, że może się rozpętać afera typu "z igły widły".

Skoro więc ze względów logistycznych, taniej i lepiej jest wymieniać wadliwe sztuki zamiast robić QA, to trzeba godnie przyjąć na klatę jęki rozżalonych graczy, którzy dostali wybrakowane pudełka i możliwie wydajnie reagować i edukować (na forach i w instrukcji czy na pudełku nawet), by szybko i w miarę bezboleśnie odzyskać ich zaufanie. Ale zaufanie do produktu czy marki to rzecz bardzo ulotna - i jeśli komuś za pierwszym razem trafi się kicha, to nawet jak mu szybko wymienią, to dwa razy się następnym razem zastanowi czy warto kupować jeszcze raz.

Problem lipnych customowych kostek jest dość częsty. Większość wydań King of Tokyo jakie widziałem, miała coś z tymi kostkami nie tak. Quarriors tak samo. Tak to już jest z tym. I reklamować czasem nie warto, bo wymienią na inny egzemplarz, a tam znów będzie coś nie tak. Wizkids to już w ogóle sobie w kulki leci i pozwala wymienić bodaj do 5 kostek (a nieczytelnych bywa i 20). A te wymienione lecą z tej samej chińskiej fabryki i też ich nikt nie sprawdza, więc oczywiście wracają równie skopane, tylko że tym razem inaczej. Przy niektórych tytułach po prostu trzeba wiedzieć, w co się ładuje. Smutne bardzo, ale prawdziwe.
Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Posty: 1092
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 84 times
Been thanked: 31 times

Re: Podcast - 2 pionki

Post autor: Rafal_Kruczek »

trzewik pisze:Uważam, iż postępowanie według ścieżki: stwierdzenie wady produktu => ogłoszenie tego na forum nie jest właściwym postępowaniem. W moim przekonaniu właściwa ścieżka to: stwierdzenie wady produktu => kontakt z producentem => w razie braku reakcji producenta ogłoszenie tego na forum, by ostrzec innych klientów

Taki jest przekaz naszej audycji.
Takie rozumowanie polega na jednym niestety mylnym założeniu, ze klient działa racjonalnie, w sposób zrutynowany.
Ale biorąc pod uwagę to że zazwyczaj kupujący jednostkowo ma problem taki problem klika razy w życiu, a nie codziennie - trudno oczekiwać od niego posiadania wypracowanych "ścieżek postępowania".
Wyjątkowi prawdziwi pechowcy napotykajacy takie przypadki częsciej, pewnie wcześniej, czy później rezygnują z hobby. Mało kto nabiera stoickiego spokoju kiedy po raz kolejny przeżywa rozczarowanie jakoscia gry kupionej za ciezko zarobione pieniądze.

Natomiast Customer Service takie ścieżki jak powinno posiadać.
I tu tendencyjny test WIELOKROTNEGO wyboru.
Co powinien zrobić przedstawiciel wydawcy napotkawszy post krytykujący jakość zakupionego egzemplarza:
A) Napisać na tym forum o "właściwej ścieżce"
B) zainteresować się przypadkiem (sprawdzic filtr atyspamowy w swojej skrzynce e-mailowej - moze klient jednak napisał), wysłać PW na forum z zapytaniem o szczgóly itp., sprawdzić posiadane na stanie egzemplarze czy bład sie powtarza itd.
C) stanowczo zaprzeczyć, temu że jakiekowiek egzemplarze mogą posiadać błędy
D) publicznie zwyzywać "marudzacych" klientów indywidualnie lub grupowo
E) Zachować swoją opinię na temat "marudy" dla siebie - w końcu "klient ma zawsze racje"
F) zignorować post na forum całkowicie - "kto się tam przejmuje trollami"
Jesli patrzeć na miedzynarodowe dobre praktyki to prawidłowe odpowiedzi to
Spoiler:
a nieprawidłowe to
Spoiler:
, szczegółowe postepowanie co do
Spoiler:
moze zalezeć od polityki firmy.

Jakie jest rzeczywiste postepowanie polskich wydawców... pozostawie bez komentarza - kto wie, może dyskretnie załatwiają takie zgloszenia bez pozostawiania śladów na forum(ale przykladowe kosci do KoT/PwT chyba pozostały bez publicznej odpowiedzi ?).
Ale pomimo tego ze minęło ponad 20 lat PRLowskie zaszłości w polskiej mentalności są. Jakoś nie wyobrażam sobie żeby w cywilizowanym świecie nazywanie klienta "matołem", nie było PR-ową katastrofa po której lecą "łby" lub/i spada kurs akcji.

Skoro docelowa poprawność fabryki wynosi przykładowe >97% - to oznacza że margines błedu wynosi 3%, Niech z tego 0,5 % do 1% beda wadami rzeczywiscie wpływajacymi na grę(i zauwazonymi). Szybkie i dyskretne załatwianie problemów "bilateralnie"( ewentualnie z pośrednictwem sklepu) jest korzystne pewnie dla wszystkich stron.

Co wtedy gdy to jest więcej niż te 1% nakładu sprawia problemy? Co zrobić gdy błąd może dotyczyć całego nakładu? Jesli CS nie odpoweidziało od razu na e-maila? Co zrobić gdy ma się od czynienia z wydawcą który "słynie" z odwracania kota ogonem, lekceważenia błędów drukarskich i wydawniczych? Rozmowy bilateralne mogą okazać się nieskuteczne.
W tych wszystkich sytuacjach (i innych) zwrócenie się z problem na forum jest droga do znalezienia innych pokrzywdzonych i wspólnego rozwiązania. A rozwiązań jest klika (niektóre przykłady dotyczą zagranicy i gier komputerowych, ale ):
- ugoda zbiorowa - wielokrotnie wydawcy jednostronnie dobrowolnie dokonywali rekompensaty. wymiany itp. (Brawo!)
- pozew zbiorowy - potentaci konsolowi Microsoft i Sony przegrali kilka takich pozwów. W przypadku planszówek chyba jeszcze nie wystąpiło.
- sankcja satyryczna - takie socjologiczne "madre słowa" na rzeczową (lub nie) krytykę która ma skłonić "winnego" do zmiany postępowania, w założeniu musi być publiczna. (Dla zorientowanych w temacie proszę na przykład porównać zapowiedzi M$ na temat XBOX One z maja i lipca 2013 - duża zmiana polityki na temat używanych gier pod wpływem opinii publicznej. A burzy na temat błedów sprzętowych w nowych konsolach Xbone i PS4 nawet nie chce mi się śledzić)
- bojkot i inne podobne środki nacisku.
We wszystkich tych powyższych sposobach liczy się, że jednostka stojąca wobec większej jednostki(np. firmy) szuka oparcia w społeczności. I nie zrozumienie tak elementarnej zasady jest błędem wielu przedsiebiorców.

Wracając do podcastu.
Merry, Ciebie słuchało się bardzo przyjemnie. Jest jednak pewna dawka arogancji i buty, która człowiek jest w stanie znieść, została właśnie przekroczona i rezygnuję ze słuchania 2 Pionków.
Wracam do pozytywnie nastawionego The Dice Tower i może bedę szukac jakiegoś polskiego podcastu będącego GODNYM następcą Planszostacji.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Podcast - 2 pionki

Post autor: rattkin »

Świetny, merytoryczny post, winszuję.
Merry
Posty: 511
Rejestracja: 08 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: Gliwice

Re: Podcast - 2 pionki

Post autor: Merry »

Będziemy już grzeczni. Obiecuję.Nie porzucajcie nas;-)
ODPOWIEDZ