System szukania współgraczy -

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.

Czy korzystałbyś/ korzystałabyś z system szukania współgraczy?

tak
173
89%
nie
21
11%
 
Liczba głosów: 194

Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

Obrazek
System jest już dostępny pod adresem http://horak.pl
:)

------------------------------------------------------------------------

Przepraszam jeśli umieściłem w nieodpowiednim wątku tą informację ale nie wiem jaki byłby najodpowiedniejszy.

Czy bylibyście zainteresowani takim internetowym systemem szukania współgraczy jaki opisałem poniżej?

Jestem programistą od XX lat :-) tworzę różne aplikacje internetowe i to bardzo dziwne i nowatorskie aplikacje :-) ale też oczywiście:-D jestem zapalonym graczem gier planszowych :-D stąd tez mój pomysł i możliwość realizacji.
Oczywiście jeśli będą chętni użytkownicy :-)

Projekt: Internetowy system łączenia graczy do wspólnego grania

Celem systemu jest pomoc graczom gier planszowych w odnajdywaniu współgraczy do wspólnego grania.

Aktualnie nie jest problemem pozyskanie dobrej gry w dobrej cenie, co było głównym problemem w przeszłości, aktualnie jest problemem granie w grę a dokładnie problem z:
  • - znalezieniem odpowiedniej ilości współgraczy;
    - znalezieniem dobrego pomieszczenia do gry (duży stół, niski koszt, nieoddziaływanie negatywne otoczenia);
    - zgraniem w tym samym czasie graczy (różne godziny pracy, realizacja obowiązków domowych, różne godziny nauki);
Z pomocą systemu gracze będą mogli:
  • - prezentować swoje kolekcje gier;
    - prezentować swoje chęci zagrania w dane gry;
    - prezentować gry, które mogą pożyczyć do grania;
    - czas (dni i godziny) kiedy mogą grać;
    - obszar w jakim mogą grać (miasto, ulica, kod pocztowy);
    - miejsca jakie znają do gry (miasto, ulica, kod pocztowy)
    • * dokładny adres (miejscowość, kod, ulica, dom/blok, mieszkanie/pomieszczenie);
      * czas dostępności (dni i godziny);
      * opis (ilość miejsc, wielkość i ilość stołów, koszty)
System będzie im podpowiadał:
  • - kto ma gry w które chcą grać;
    - kto jest chętny do grania w te same gry co oni;
    - kto dopasowany jest do nich do grania pod względem czasu;
    - kto dopasowany jest do nich do grania pod względem obszaru;
    - jakie miejsca są do grania w ich obszarze;
    - kto ma chęć zagrać w grę, którą che pożyczyć;
Proszę o wasze opinie i przede wszystkim kto byłby zainteresowany z korzystania z takiego systemu?
Czy ma sens to robić ?
Ostatnio zmieniony 10 lis 2012, 14:05 przez Odokar, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Sandking
Posty: 265
Rejestracja: 12 maja 2010, 11:14
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Sandking »

Podchodzę z dystansem do tak ambitnych planów, jednak nie ukrywam, że osobiście byłoby to bardzo ciekawe. Umieszczanie postów, które giną w morzu podobnych jest trochę bez sensu w momencie kiedy można mieć interaktywny doraźny system pomagający w takich sytuacjach.

Szczególnie, że czasami mam wieczory, że bym w coś zagrał konkretnego, a wiadomo - znalezienie ad hoc graczy może być problemem, nie wszystkich się zna, nie ze wszystkimi ma się kontakt, a taka "sieć" pozwoliłaby znaleźć w konkretnej chwili kogoś, kto akurat chce zagrać. To byłoby bardzo fajne.
Awatar użytkownika
Wajar
Posty: 111
Rejestracja: 17 wrz 2011, 09:37
Lokalizacja: Wymysłów

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Wajar »

Łał. Jestem całkowicie za. Dla przykładu, w samym moim mieście(12 tys), pełno poukrywanych jest planszówkowiczów, których stopniowo dopiero teraz udaje mi się odnaleźć. Nikt nie chwali się na forach, bo wychodzi z założenia, że i tak nikogo nie znajdzie. Czystym trafem odnalazłem ludzi z mojej okolicy(może dwa kilometry), którzy podobno grają już od lat.

Taki system niesamowicie by ułatwił dobieranie się i dogadywanie. Kto wie, może jest nas więcej niż myślimy. ;)
Sprzedałem na forum:
Spoiler:
http://www.boardgamegeek.com/collection/user/Wajar
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

Są owszem grupy dyskusyjne, facebook ale nie zorganizowane systemy
są to tylko lepsze lub gorsze tablica ogłoszeń, nie automatyzują one procesu wyszukiwania informacji
jeśli chce się kogoś poszukać to trzeba przejrzeć oczami XX ogłoszeń.

A w zaproponowanym systemie podaje się swoje kryteria, potrzeby i system wyszukuje z automatu pasujące i aktualne informacje innych i zwraca użytkownikowi kto do tego pasuje lub informuje po czasie jak ktoś się pojawi kto dopasuje się.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9416
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 501 times
Been thanked: 1438 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: MichalStajszczak »

Przydałby się jeszcze do tego jakiś moduł teleportacji graczy (napisałeś, że tworzysz dziwne i nowatorskie aplikacje :D )
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Vincent »

Ambitny plan, ale jeśli autor skupi się na podstawowym zalozeniu bez zbednych dodatkowych funkcjonalnosci ktore na pewno zaswitaja predzej czy pozniej w glowie to moglaby byc szansa.
Gdyby funkcjonalnosci zrodzilo by sie zbyt duzo, pomysl by umarl ze wzgledu na nadmiar pracy.
Mysle ze spora czesc graczy moglaby z tego systemu skorzystac, zwlaszcza z mniejszych miejscowosci gdzie nie ma regularnych spotkan. Z reszta ja z niewiadomych mi powodow tez wole pograc w domu (u siebie czy u kogos) niz jechac do klubu :).

Zycze powodzenia
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

Vincent pisze:Ambitny plan, ale jeśli autor skupi się na podstawowym zalozeniu bez zbednych dodatkowych funkcjonalnosci ktore na pewno zaswitaja predzej czy pozniej w glowie to moglaby byc szansa.
Gdyby funkcjonalnosci zrodzilo by sie zbyt duzo, pomysl by umarl ze wzgledu na nadmiar pracy.
Zycze powodzenia
Obawa jak najbardziej słuszna i realna :-)
Będąc młodym niedoświadczonym projektantem "zapętlałem się" w czymś takim.
Ale teraz bez obaw :-)
Mam duże doświadczenie w tworzeniu tego typu projektów informatycznych i wiem, że trzeba wpiera stworzyć podstawowe założenia (funkcje) i uruchomić system.
Dopiero po czasie funkcjonowania trzeba wciągnąć wnioski i ewentualnie dopiero wtedy rozbudowywać i modyfikować.

Dla mnie aktualnie pytaniem jest czy ma sens to tworzyć ze względu na liczbę użytkowników?
Czy będzie wystarczająca ?
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Vincent »

No to super :) mysle ze bez zbednych fajerwerkow graficznych, projekt jest do zrobienia w niedługim czasie (oczywiście pytanie jak dużo czas chcesz i masz możliwość przeznaczyć na ten projekt :) ).
Kilka podstawowych kryteriów wyszukiwania, przetestować samemu, zrobić beta testy dla kilkudziesięciu użytkowników (myślę, że chętni do testowania tu na forum się znajdą) i potem ewentualnie rozwijać projekt dalej.
A w przyszłości myślę, że potencjał to ma, nawet do czerpania niewielkich korzyści finansowych ;)
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

MichalStajszczak pisze:Przydałby się jeszcze do tego jakiś moduł teleportacji graczy (napisałeś, że tworzysz dziwne i nowatorskie aplikacje :D )
Tak z ciekawostek to w jednym ze swoich systemów jak najbardziej zrobiłem taką funkcjonalność "teleportacji graczy" :-)
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5828
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 403 times

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: KubaP »

Rozumiem, że działa to w ten sposób (wybacz, ale jestem kompletnym laikiem i musze to sobie narysowac kolorowymi kredkami :D ):

1. Chcę jutro zagrać w Radomiu w Wysokie Napięcie w 5 osób.
2. Zakładam "event" 5osobowego grania w Radomiu jutro w 5 osób, gdzie podaję:
- tytuł gry
- godzina rozpoczęcia
- ilość graczy
- miejsce do grania
3. Czekam aż zapełnią się miejsca w "evencie".
4. Spotykam się i gram.

Si?
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Vincent »

Ja to sobie inaczej wyobrazilem.. ale jak zaczalem sie nad tym zastanawiac to Twoj pomysl jest lepszy z tym ze... to by wtedy bylo takie po prostu bardziej rozbudowane forum? :) czyli zakladasz topic i czekasz az ktos sie wpisze do niego.

Ale ciekaw jestem jak autor to sobie wyobraza ;)
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5828
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 403 times

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: KubaP »

Vincent pisze:Ja to sobie inaczej wyobrazilem.. ale jak zaczalem sie nad tym zastanawiac to Twoj pomysl jest lepszy z tym ze... to by wtedy bylo takie po prostu bardziej rozbudowane forum? :) czyli zakladasz topic i czekasz az ktos sie wpisze do niego.

Ale ciekaw jestem jak autor to sobie wyobraza ;)
Zakładasz topic, ale potem inni użytkownicy z Radomia mają wyświetlone, że jest do grania jutro WN. No i możliwości przeszukiwania w ogóle sa ogromne, bo masz wszystko ślicznie pozamykane w kategoriach.
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Vincent »

No w sumie jakby to ograniczyc, że zawsze potencjalne spotkania w yswietlaja Ci sie wg kryteriow (miejsce zamieszkania, liczba graczy, godzina, ew rodzaj gry) to by bylo spoko. Ja bym na pewno korzystal z tego :) A jeszcze jakby do tego podpiac google mapsy zeby od razu wyswietlalo gdzie jest proponowana gra (bo raczej opcje "grania u siebie w domu" trzeba w to wlaczyc) to by bylo lepiej. Ale na start to jest zbedne, mozna pozniej dodac ;]
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5828
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 403 times

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: KubaP »

Vincent pisze:No w sumie jakby to ograniczyc, że zawsze potencjalne spotkania w yswietlaja Ci sie wg kryteriow (miejsce zamieszkania, liczba graczy, godzina, ew rodzaj gry) to by bylo spoko. Ja bym na pewno korzystal z tego :) A jeszcze jakby do tego podpiac google mapsy zeby od razu wyswietlalo gdzie jest proponowana gra (bo raczej opcje "grania u siebie w domu" trzeba w to wlaczyc) to by bylo lepiej. Ale na start to jest zbedne, mozna pozniej dodac ;]
No nie wiem, czy nie przeciążamy autora - to już się zaczyna robić spory portal społecznościowy. Do tego trzeba by dorzucić moduł ochrony prywatności - że jak ktoś się zgłasza do gry u Ciebie w domu, to musisz go "klepnąć", żeby zobaczył adres/gmapsy.
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

KubaP pisze:Rozumiem, że działa to w ten sposób (wybacz, ale jestem kompletnym laikiem i musze to sobie narysowac kolorowymi kredkami :D ):

1. Chcę jutro zagrać w Radomiu w Wysokie Napięcie w 5 osób.
2. Zakładam "event" 5osobowego grania w Radomiu jutro w 5 osób, gdzie podaję:
- tytuł gry
- godzina rozpoczęcia
- ilość graczy
- miejsce do grania
3. Czekam aż zapełnią się miejsca w "evencie".
4. Spotykam się i gram.

Si?
Też :-)

Możesz nadać dla takiego ewentu na przykład cykliczność, np.: każdy piątek od 17

Choć ja bardziej widzę to tak:
1. Masz swój kalendarz, w którym podajesz terminy w których jesteś gotowy do grania.
2. Podajesz gry jakie masz.
3. Podajesz gry w które byś chciał zagrać (nie koniecznie z tych co masz).
4. Podajesz region gdzie jesteś (miasto, dzielnica, gmina) do poszukiwań ulica, dom i mieszkanie jest zbędne :-)
5. .... i tak też robią i inni uczestnicy systemu.

dalej ....

1. Na raportach zbiorczych widzisz
- ile osób ma też czas wolny w tym samym przedzielę co ty
- są z twojego regionu (miasto, dzielnica, gmina)
- chcą zagrać w to co Ty (ewentualnie kto ma tą grę, zaznaczony jest gwiazdką)
2. I teraz macie podstawę do dogadania się już konkretnego co do miejsca i szczegółowej godziny.
3. Można na podstawie tych danych stworzyć ewentu, który ma duże szanse powodzenia.
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

KubaP pisze:
Vincent pisze:No w sumie jakby to ograniczyc, że zawsze potencjalne spotkania w yswietlaja Ci sie wg kryteriow (miejsce zamieszkania, liczba graczy, godzina, ew rodzaj gry) to by bylo spoko. Ja bym na pewno korzystal z tego :) A jeszcze jakby do tego podpiac google mapsy zeby od razu wyswietlalo gdzie jest proponowana gra (bo raczej opcje "grania u siebie w domu" trzeba w to wlaczyc) to by bylo lepiej. Ale na start to jest zbedne, mozna pozniej dodac ;]
No nie wiem, czy nie przeciążamy autora - to już się zaczyna robić spory portal społecznościowy. Do tego trzeba by dorzucić moduł ochrony prywatności - że jak ktoś się zgłasza do gry u Ciebie w domu, to musisz go "klepnąć", żeby zobaczył adres/gmapsy.
google maps jest do ogarnięcia :-) robiłem to.

A co do prywatności to podawało by się do poszukiwań samą ulice bez numerów. Powinno to wystarczyć.
Gracze na telefon lub e-mail już mogą sobie uszczegółowić numer domu i mieszkania jak się dogadają.
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5828
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 403 times

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: KubaP »

Ok, a jak ze świeżością tych danych? Jak uniknąć duchów?
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Vincent »

Jedno tylko do "ale" tytulow w ktore chce zagrac... ja chce zagrac w wieeeeele tytulow, rowniez w takie o ktorych nie mam pojecia, wiec z tego powodu nie jestem w stanie wpisac w co chce zagrac :)

wiec moze ograniczyc do wyszukiwania osob ktore maja czas w tym samym terminie i sa niedaleko, a juz recznie mozemy przegladac tytuly jakie maja do zaoferowania?
bo inaczej mogloby sie okazac ze moj sasiad gra, ale ja go nie znalazlem, bo nie ma tego tytulu ktory dalem na mojej liscie :D

Ale poza tym, tworzenie "eventow" jak najbardziej tez by sie moglo w tym znalezc :)
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Vincent »

KubaP pisze:Ok, a jak ze świeżością tych danych? Jak uniknąć duchów?
Osoby nielogujace sie przez 2 tygodnie przechodza w stan "nieaktywny", wroca do aktywnego po zalogowaniu ;)
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

Vincent pisze:Jedno tylko do "ale" tytulow w ktore chce zagrac... ja chce zagrac w wieeeeele tytulow, rowniez w takie o ktorych nie mam pojecia, wiec z tego powodu nie jestem w stanie wpisac w co chce zagrac :)

wiec moze ograniczyc do wyszukiwania osob ktore maja czas w tym samym terminie i sa niedaleko, a juz recznie mozemy przegladac tytuly jakie maja do zaoferowania?
bo inaczej mogloby sie okazac ze moj sasiad gra, ale ja go nie znalazlem, bo nie ma tego tytulu ktory dalem na mojej liscie :D
To by już użytkownik sobie sam wybierał przy wyszukiwaniu.
Opcja typu: uwzględniaj tytuły/ ignoruj tytuły
Vincent pisze: Ale poza tym, tworzenie "eventow" jak najbardziej tez by sie moglo w tym znalezc :)
Tak jak napisałem byłoby :-)
Tylko że wpierw miałoby się już informacje czy ma ma sens tworzyć dany ewent.
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5828
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 403 times

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: KubaP »

No wiecie, tak naprawdę można by wprowadzić system z biblionetki czy last.fm - zaimportować oceny z BGG, na podstawie ich tworzyć rekomendacje dla graczy co do gier, które mogą im się podobać, bo graczom o podobnym guście się podobały.
Ale jak mówię - robi nam się mały moloch :)
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Vincent »

Jak powstanie podstawowa dzialajaca funkcjonalnosc to ja potem w razie co chetnie moge pomoc przy testowaniu, opracowywaniu nowych, dodatkowych rzeczy (programista nie jestem, ale pracuje w branży IT więc jako takie pojęcie mam o różnych sprawach).
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

KubaP pisze:No wiecie, tak naprawdę można by wprowadzić system z biblionetki czy last.fm - zaimportować oceny z BGG, na podstawie ich tworzyć rekomendacje dla graczy co do gier, które mogą im się podobać, bo graczom o podobnym guście się podobały.
Ale jak mówię - robi nam się mały moloch :)
Tutaj odpala mi się blokada :-)
Pomysł ciekawy i dobry ale jako już rozbudowa/modyfikacja istniejącego systemu.
Nie na starcie, bo faktycznie się utknie
Awatar użytkownika
killy9999
Posty: 327
Rejestracja: 30 mar 2011, 22:26
Been thanked: 2 times

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: killy9999 »

Ciekawy pomysł. A jaki model biznesowy planujesz? Chcesz to zrobić charytatywnie dla środowiska planszówkowego i samemu płacić za hosting, utrzymywać się z reklam czy z opłat użytkowników?
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

killy9999 pisze:Ciekawy pomysł. A jaki model biznesowy planujesz? Chcesz to zrobić charytatywnie dla środowiska planszówkowego i samemu płacić za hosting, utrzymywać się z reklam czy z opłat użytkowników?
Na pewno nie opłat od użytkowników, to z definicji odpada !!!
Co do kosztów utrzymania, mam ze względu na inne swoje systemy zaplecze hostingowe tak więc tutaj szło by to bez kosztowo.
Jako koszty właściwe by wchodziła głównie moja robocizna.
Najpewniej by się pojawiły jakieś formy reklam ale aby o tym mówić to musiałoby jeszcze wiele wody upłynąć w Wiśle :-)
Nie ma co dzielić skóry na niedźwiedziu :-D
ODPOWIEDZ