(Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2512
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 72 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Jan_1980 »

Z mojej strony ostatnia gra wyglądała tak:
Otwarcie standardowe: desperackie kupowanie 5 stepów i 2 kart techniki w celu obrony przed niemieckim atakiem na Francje. Jedyny sukces jaki odniosłem w ciągu pierwszych 4 lat gry to przejęcie Hiszpanii, które dało mi 2 stepową flotę i 3 stepową piechotę.
Gdzieś tak w 40 dostałem na ręce karty związane z lotnictwem strategicznym i bombą atomową. Równocześnie na planszy zrobił się klincz. Nie czułem już, że Niemcy są dla mnie poważnym zagrożeniem (ani ja dla nich). Wykoncypowałem sobie, że nawet jak stracę Francje to obronie Wielką Brytanie a sowieci będą w stanie obronić Leningrad. Żeby wygrać grę uderzyłem w atom. Niestety przez 2 lata, biorąc 2 x po 13 kart technologii i przez rok w który wziąłem chyba 7 nie ułożyłem bomby. Kiedy wiedziałem już, że tak nie skończę gry zacząłem przerzucać siły (amerykańskie) na kontynent.
Końcówka gry była dla mnie bardzo słaba bo byłem już zmęczony i nie ogarnąłem agresywnej gry. A mogłem opanować całą Skandynawie.

Co do sowietów: konflikt z nimi to ciekawe roszady i manewry w Indiach i Persji, które przyniosły mi na koniec gry opanowanie pól naftowych.

ps. wygrałem na punkty:)
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6428
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 555 times
Been thanked: 924 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Odi »

Ktoś się jutro wybiera?

Bo ja chyba tak :)
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: surmik »

Na 100% potwierdze jutro ale nastawiam się na NW:P z Maudem :)
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4042
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 262 times
Been thanked: 147 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: lacki2000 »

surmik pisze: 26 mar 2018, 18:25 Na 100% potwierdze jutro ale nastawiam się na NW:P z Maudem :)
Z Muadem, ty nieczytelniku Diuny! :P
Ja też nie wiem czy będę, planuję być.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: surmik »

Haha, przepraszam Muada :)

P.S. Diune czytałem całą, Bóg Imperator najlepsza część ;)
Awatar użytkownika
Muad
Posty: 700
Rejestracja: 07 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 110 times
Been thanked: 64 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Muad »

No proszę, czytali xd i tak, zgadza się czwarta część najlepsza, chociaz słyszałem że ludzie przy niej odpadają bo niby to nie to samo.. Heretycy..

Czekam wtedy na potwierdzenie next war Poland :)

Od siebie zabiorę tak czy siak Semper fidelis. Dodatkowo Indie Pakistan dla porównania. Albo labyrinth jakby było zamówienie
wytłumaczę i zagram: seria COIN, seria Next War, Labyrinth (War on Terror + Awakening), Churchill, Pericles, Diuna. Paxy: Emancipation + Pamir
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6428
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 555 times
Been thanked: 924 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Odi »

Ja bym chyba w Labirynta spróbował, ale nie mam pewności, czy Muad jest w stanie się rozdwoić...
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4042
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 262 times
Been thanked: 147 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: lacki2000 »

Moje plany się psują, bo się rozkładam zdrowotnie i chyba nie dam rady :(
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2512
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 72 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Jan_1980 »

Jestem połamany, nie dotrę dziś. Do zob za 2 tygodnie!
Ostatnio zmieniony 27 mar 2018, 16:09 przez Jan_1980, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: surmik »

Nie dam rady jednak. Muszę zostać w pracy.
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1621
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 98 times
Been thanked: 140 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Highlander »

Ja w tym i przyszłym tygodniu (po świętach) również pasuję.
Awatar użytkownika
Muad
Posty: 700
Rejestracja: 07 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 110 times
Been thanked: 64 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Muad »

Wyszło na to że byłem tylko ja z Odim :) więc można było rozegrać Labyrinth bez problemu.

Odi musiał sobie nieźle przypomnieć grę, ale pomimo dodatku tłumaczenie poszło na raz dwa trzy. Wiadomo, w Labyrinth trzeba zagrać ze dwa razy by się oswoić, w moim przypadku granie jest już automatyczne, wystarczy że widzę grafiki na kartach i już wiem gdzie mogę je wykorzystać. Nie nastawiałem się na zwycięstwo jak zwykle z resztą, jednak muszę przyznać, iż miałem bardziej korzystny układ kart - nie zawsze można wszystko wykorzystać. A jednak, bez problemu udało mi się utworzyć stolicę kalifatu w Syrii i dorzucić tam Training Campy, które po drugiej turze zaczęły procentować (chociaż linie Syria-AirLines po przejęciu przez dźihadystów okazały się nielotami xD). Później wystarczyło rozpraszać Odiego małymi akcjami - chociaż chyba nie zwracał aż tak uwagi - a potem synchroniczne przejmowanie kilku krajów naraz, przez co, wyszła nam sytuacja trudna do skontrowania. I w sumie to jeden z lepszych pomysłów grając zielonymi.

Partię zaliczam na pewno do ciekawszych, mimo iż było bardziej zielono na planszy niż niebiesko. Mam nadzieję tylko, że Odi chętnie będzie chciał jeszcze grać, może nie akurat z mną (Janek? :P) bo to chyba jest jedyna moja planszówka w którą grałem więcej jak 30 razy (nie wiem, ze 40 może już jest?). Nie mówię nadal sprawia mi radość i nie muszę wygrywać, ale nie chciałbym mieć przewagi nad innymi tylko ze względu na wiedzę.

Podsumowanie:
Spoiler:
Jako że partię zagraliśmy żwawo była też opcja przetestowania Semper Fidelis :)
Rozegraliśmy prawie cały pierwszy scenariusz, który w sumie jest dość treningowy - ale też nie znaliśmy dobrze zasad. Także partia byłą bardziej zapoznawcza i ja w sumie daje 2 kciuki w górę.

Btw. dziś w pracy u mnie nie było neta, także mogłem sobie obczaić na nowo zasady (xD) także przejrzałem instrukcje, przeanalizowałem, przejrzałem FAQ, przeanalizowałem, przejrzałem forum, przeanalizowałem i z powrotem do instrukcji. Teraz już wiem jak grać, a graliśmy źle :D Muszę jednak przyznać, iż instrukcja nie została napisana najlepiej. Jest wiele nieścisłości w samej instrukcji (np. jedno mówi A i wyklucza B, drugie mówi B i wyklucza A), co więcej język jest w niektórych miejscach mało precyzyjny. I tak jak mówiłem, szkoda że nie ma osobnego Playbooka z większą ilością przykładów - bo serio, spędziłem 3h by zrozumieć tą grę, a nadal 2 rzeczy są tak napisane, że to od nas zależy jak będziemy grać - ale ogarnięte.

Odi co do naszej gry, zacznę od końca ^^
- jednostki odsieczy (Polacy) i posiłków (Ukraińcy) - pojawiają się na dwóch wsiach, w instrukcji jest to wypisane, ale w taki miejscu.. Polacy mają wioskę przy swojej krawędzi, Ukraińcy przy swojej, i te wioski sąsiadują z linią kolejową wzdłuż której można rozmieścić dodatkowe wojsko :)
- karty dostajemy pod koniec swojej tury -detal;
- zbieranie tokenów zaopatrzenia, są tutaj dwie koncepcje, ale w końcu prawidłowa jest taka, że dobranie PIERWSZEGO tokena kosztuje 1 PA, DRUGIEGO 2 PA, TRZECIEGO 3 PA i max można 3 tokeny zabrać - czyli 6 PA (+na koniec tury jeden darmowy), także nie ma łatwego zbierania;
- ruch/szturm (tutaj to bajka normalnie), po mieście za 1 PA przemieszczamy 1 grupę, i teraz uwaga: 3 stany dzielnicy: neutralna, kontrolowana, okupowana. Neutralna wiadomo nikogo nie ma, kontrolowana tylko jeden gracz, okupowana 2 dwóch graczy. Wejście na pole neutralne bez kosztu dodatkowego, wejście na pole kontrolowane przez przeciwnika (tak tak) bez kosztu dodatkowego, ruch na pole okupowane +1 PA. Szturm zawsze 2 PA za grupę. I tak szturm normalnie wykonujemy i można tą samą grupą robić szturm kilka razy o ile są PA, natomiast jeżeli zrobimy ruch na pole kontrolowane przez przeciwnika, to pod koniec naszej tury, odpali tam się atak. Czyli szturm jest przed generalnymi atakami a później tam gdzie były ruchy (np. na pole A robimy szturm, później znowu na A szturm a potem ruch by na koniec tury znowu był atak). Jednakże, przy wejściu ruchem na pole okupowane (2 graczy) koszt jest +1 PA i nie dochodzi do walki tam na koniec tury. Jedyną opcją na oczyszczenie pola okupowanego jest szturm. Dodatkowo na koniec każdej Rundy tam gdzie są pola okupowane, jeden i drugi gracz ściągają po 1 jednostce. I jeszcze jedna ciekawa opcja, przegrany obrońca nie musi wycofywać wojsk, po odliczeniu strat jeżeli coś zostało może resztę zostawić i pole staje się okupowane (czyt. problematyczne)
- pola strategiczne (nadal można grać wg mnie na 2 sposoby), generalnie morale jest płynne ponieważ, gdy wejdziemy na takie pole i przejmiemy kontrolę to mamy +1 morale, gdy z niego zejdziemy wszystkimi to -1 morale, ale gdy przechodzimy przez nie a jest neutralne (albo przechodzimy by zaatakować sąsiednie) to nie ma zmian, bo nie dostajemy kontroli tego pola. Także to jest zmienne i trzeba zostawiać przynajmniej 1 ciecia do pilnowania - bo jakby nie patrzeć, to nie jest wojsko w dużej mierze tylko wściekły tłum :) więc jeżeli gracz decyduje się na zajęcie strategicznego pola i otrzymuje z tego tytułu korzyść, to musi się liczyć z utrzymaniem jego (w końcu lud musi być zadowolony)
- ostatnie to Odskok, którego w sumie nie robiliśmy - ucieczka przed walką, tak jak mówiłem zagrywamy kartę by zrobić disengage ale płacimy nie w liczbie kart zależnych od liczby stron ataku, tylko w sile kart do liczby stron ataku - czyli w sumie łatwiej jest umykać, jednak trzeba mieć gdzie, bo jest opcja otrzymania dodatkowy strat (w sumie tak jak w heksówkach). Ten mechanizm moim zdaniem stabilizuje trochę przewagę gracza z inicjatywą, bo można unikać skutecznie walk jeżeli plansza nie jest mocno zapełniona.

Myślę, że to tyle, możemy grać więcej już :)
wytłumaczę i zagram: seria COIN, seria Next War, Labyrinth (War on Terror + Awakening), Churchill, Pericles, Diuna. Paxy: Emancipation + Pamir
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6428
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 555 times
Been thanked: 924 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Odi »

Nie czytałem chyba ostatnich trzech czy czterech odsłon wątku. Mało czasu na tym bezrobociu :P

Jak tylko chwilkę znajdę, to opiszę wrażenia z wczoraj :)
Awatar użytkownika
Muad
Posty: 700
Rejestracja: 07 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 110 times
Been thanked: 64 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Muad »

Takie tam:

mały artykuł o grach strategicznych w Rebel Times na końcu (wspomnieli o Periclesie, no nie wierzę xD):
https://www.rebel.pl/repository/files/r ... es-126.pdf

Garść materiałów akurat o Next War Poland (o India-Pakistan tak namiętnie nie piszą..):
http://www.insidegmt.com/?p=19333

I fajny raport z rozgrywki na BGG ze sporą ilością grafik:
https://boardgamegeek.com/thread/193622 ... time-putin
wytłumaczę i zagram: seria COIN, seria Next War, Labyrinth (War on Terror + Awakening), Churchill, Pericles, Diuna. Paxy: Emancipation + Pamir
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6428
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 555 times
Been thanked: 924 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Odi »

Ogarnąłem zaległości czytelnicze w wątku.

Szacun, że graliście trzy razy pod rząd w T&T. Ja bym chyba zaniemógł.
No ale opisy i wnioski ciekawe, dobrze się czytało.

Ja mam z kolei swoją strategię na Niemców, która mi się gdzieś kołacze z tyłu głowy od dłuższego czasu. Ale muszę wszystko dobrze policzyć i przemyśleć.

A na razie chętnie pogram w coś innego, a choćby i Labirynt czy Semper Fidelis.
W L. grałem wieki temu, ale pamiętam że bardzo lubiliśmy z Karoliną ten tytuł.Dobrze było sobie go przypomnieć, a przy okazji przetestować dodatek. Oczywiście Muad posmarował mną kanapkę i nie miałem szans na jakikolwiek sensowny wynik, poruszając się w bladych wspomnieniach rozgrywek sprzed ponad 3 lat. Ale grało się przyjemnie, miło było zobaczyć szereg nowych wydarzeń i sposób przeniesienia na planszę wydarzeń arabskiej wiosny. Samym dodatkiem nie jestem jednak jakoś szczególnie zachwycony. Owszem, dodaje kolejną warstwę decyzyjną, kilka urozmaiceń i zupełnie nowe karty, ale nie miałem poczucia, że grałem w jakąś zupełnie inną grę, ze znacząco większymi możliwościami.

Semper Fidelis, to z kolei kolejny przykład nowej fali polskich gier wojennych (Orzeł i Gwiazda, Race to Berlin, no i teraz Semper Fi), które korzystają z nowoczesnych mechanik i zawierają w sobie naprawdę świetne pomysły, a z drugiej strony cierpią na niedopracowanie detali (np. instrukcja w SF). W kwestii zasad, to może warto wysłać maila z zapytaniem do autorów?
Sama gra wydaje się być jednak naprawdę interesująca i chętnie jeszcze zagram. Jakościowo wygląda pięknie, jest pięć zróżnicowanych - jak się wydaje - scenariuszy i ogólnie gra sporo obiecuje (przypomina mi trochę 2 de Mayo na dużych sterydach). Chaos walk miejskich jak najbardziej zachowany, a przy okazji umiejętnie przygotowana lekcja historii. Oby więcej takich produkcji (byle z lepszymi instrukcjami).
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1621
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 98 times
Been thanked: 140 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Highlander »

Odi pisze: 31 mar 2018, 02:50 Szacun, że graliście trzy razy pod rząd w T&T. Ja bym chyba zaniemógł.
No ale opisy i wnioski ciekawe, dobrze się czytało.
Ja mam z kolei swoją strategię na Niemców, która mi się gdzieś kołacze z tyłu głowy od dłuższego czasu. Ale muszę wszystko dobrze policzyć i przemyśleć.
Hehe... też myślałem że mam strategię. Ale po ostatniej serii rozgrywek dochodzę do wniosku że gra jest jednak bardziej taktyczna niż strategiczna. Bardzo dużo zależy od czynników losowych. Oczywiście ma się tak 70% wpływu na "otwarcie gry" (14 losowych kart + 22 wojsk + 11 zakupów). Wstępny wniosek mam taki że mono-strategie są zawodne (czyli kupienie 11 diplo, albo 11 tech, albo 11 CV). W dwóch pierwszych efekty mogą być wspaniałe, ale też beznadziejne - zależy ile i jakich się ułoży kompletów 3 państw, albo czy sparujesz naprawdę potrzebne technologie (nie oszukujmy się: dla Osi kluczowy jest FS piechoty). Wersje otwarć 100% Diplo i CV są dla mnie najgorsze, bo z góry odpuszczasz wyścig przemysłowy i jak nie wygrasz w 4 lata to cię rywale nakryją czapkami. Przy 11 tech jeśli ruletka nic nie da, to chociaż masz pewnie gwarantowany rozwój przemysłu na 2 lata. Ale nie masz kilku piechot 2 CV na VoN'y. Możliwe że jest to sensowne otwarcie jeśli rozważasz skupienie się na technologii aby wyciąć niestandardowy agresywny numer - typu bombardowanie przemysłu, atom, desant morski na Londyn/USA, albo combo "FS + 3 ruchu piechoty". Trzeba brać startowe kadry wojsk aby dało się wdrożyć każdy z tych pomysłów, i potem przez 2 lata brać dużo przemysłu aby zobaczyć czy coś pasuje pod któryś z pomysłów.

Najgorsza z punktu widzenia satysfakcji z gry jest strategia na atom (szczególnie jeśli wybierzesz ją wyjściowo). Opierasz całą grę na "kasynie" losowego doboru z decku Tech. Janek ostatnio narzekał że ciągnął 2,5 roku same karty technologii i nie uzbierał atomowego kompletu. A mi się wydaje że to było zdecydowanie za mało aby to skompletować. Pewnie % szansę na to już policzył jakiś Niemiec na BGG :)

Powiedzmy teraz że po kilku moich grach stawiam że bezpieczniejsze są otwarcia mieszane: 6-7 tech + 5-4 cv. Ciśniesz przemysł +2/rok + a nuż trafisz z nadwyżki FS piechoty, i masz trochę wojska na VoN'y na małe państwa. Niby jest jeszcze opcja na dokupienie diplo w miejsce CV, ale wtedy zapomnij o VoN, a gwarancji sukcesu politycznego nie masz.

I teraz idźmy dalej. Mam chyba 3 gry z 2018 roku gdzie poszedłem w/w otwarciem. Każdą wygrałem ale rozwój rozgrywki był inny. Raz była to paraliżująca szybka ekspansja (skontrolowanie Polski na otwarciu + korzystne rzuty przy serii początkowych VoN), drugi raz: słabe kraje, i chyba żaden nie skontrolowany, plus kiepskie rzuty na VoN które spowolniły i opóźniły ekspansję przez duże straty własne. Byłem w lekkim szoku że identyczne otwarcie może dać tak różne rezultaty. Dwie pierwsze gry dzięki szybkiej ekspansji dało radę wygrać ogranym nokautem militarnym Paryż/Leningrad. W trzeciej grze nie było na to szans i wygrałem ją na koniec na punkty, ale ledwo i w sumie jakbym został bardziej przyciśnięty 44-45 to bym przegrał.

Ostatnia ciekawostka to zbrojenia niemieckie. Zauważyłem prawidłowość jak przy otwarciach - mono-zbrojenia są bardziej ryzykowne od mieszanych, np. same czołgi nie jest dobrym pomysłem, bo w sytuacjach gdzie masz przewagę liczebną lub atakujesz fortece Twoja siła ognia jest o 33% mniejsza niż piechoty i to da się odczuć. Sama piechota jest słaba jeśli przeciwnicy wymyślą FS piechoty. A strategia na bombardowanie przemysłu zawiedzie jeśli przeciwnicy wymyślą air radar 2A3. Posiadanie mieszanych wojsk daje szansę zareagować na zmienną sytuację i skorygować swój pomysł na wojnę.

Mam dużo sympatii do tej gry, dała mi dużo radości przez te lata, ale czuję że osiągnęliśmy w naszej grupie maksymalny poziom krzywej uczenia się (tj. optymalnie gospodarowanie dyplomacją na duże kraje, VoN na małe, kupowanie tylko kluczowych technologii, combo późne lato/wczesna jesień, optymalne otwarcia i kierunki ekspansji) i teraz to czy Osią uda się wygrać przez nokaut bardziej zależy od losowych czynników.

Chyba że mnie ktoś zaskoczy innym pomysłem na Oś.Ciekawe Odi czy Twój pomysł był omówiony w moim elaboracie.

P.S.Chętnie siadłbym w któryś wtorek do królowej gier strategicznych czyli Twilight Struggle. Mam wrażenie że nigdy nie była grana na naszych spotkaniach i trzeba to koniecznie naprawić!
Awatar użytkownika
Muad
Posty: 700
Rejestracja: 07 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 110 times
Been thanked: 64 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Muad »

Jak jutro, kto się wybiera ?
wytłumaczę i zagram: seria COIN, seria Next War, Labyrinth (War on Terror + Awakening), Churchill, Pericles, Diuna. Paxy: Emancipation + Pamir
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2512
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 72 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Jan_1980 »

Ja jutro na euracze idę.
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6428
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 555 times
Been thanked: 924 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Odi »

Jutro niestety nie dam jeszcze rady.
Potem już postaram się wrócić do rutyny cotygodniowych spotkań.
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4042
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 262 times
Been thanked: 147 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: lacki2000 »

Ja jutro jestem nianią.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2512
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 72 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Jan_1980 »

Szukałem czego innego a znalazłem...
Obrazek
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1621
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 98 times
Been thanked: 140 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Highlander »

Jan_1980 pisze: 04 kwie 2018, 16:54 Szukałem czego innego a znalazłem...
Tory działań militarnych podobne do tych z Churchilla. Ale jest K6 a nie K10.
;)
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6428
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 555 times
Been thanked: 924 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Odi »

Też miałem skojarzenie z Churchillem.
Mechanika prawie taka sama, tylko bez tych wszystkich upierdliwości w rodzaju kart konferencji, żetoników, przepychanek... Samo churchillowe mięsko :D

Maciek -> może zbyt szumnie nazwałem to strategią, ale mam faktycznie pomysł na poprowadzenie wojny Niemcami, którego chyba nikt jeszcze nie realizował. Oczywiście otwarcia przeciwników mogą go zmienić ac hoc, ale jestem ciekaw, jak to by wyszło. Kiedyś w przyszłości chętnie. Na razie chętniej usiądę do innych gier.

Tęsknię za czymś kilkuosobowym.
Awatar użytkownika
Muad
Posty: 700
Rejestracja: 07 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 110 times
Been thanked: 64 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Muad »

Pericles? :) albo COIN w Wietnamie? Btw ja nadal czekam na Churchilla..

Ostatnio ekhem ekhem wystąpiły problemy z frekwencją, także ciężko było coś większego odpalić.

Co mamy jeszcze na te 4-5 osób?
wytłumaczę i zagram: seria COIN, seria Next War, Labyrinth (War on Terror + Awakening), Churchill, Pericles, Diuna. Paxy: Emancipation + Pamir
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
ODPOWIEDZ