(Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2438
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 538 times
Been thanked: 269 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn

Post autor: Markus »

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2438
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 538 times
Been thanked: 269 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn

Post autor: Markus »

Fritz zginął w zamachu :-(

Obrazek
robertos
Posty: 331
Rejestracja: 16 wrz 2013, 14:13
Been thanked: 2 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn

Post autor: robertos »

No nieźle....
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2438
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 538 times
Been thanked: 269 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn

Post autor: Markus »

Odi ma 15 pkt. Karta HOTEL jest 12 w kolejności.
AUTORZE . Czy Odi musi "kopać " do karty Hotel aby móc spełnić warunek zwycięstwa?
robertos
Posty: 331
Rejestracja: 16 wrz 2013, 14:13
Been thanked: 2 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn

Post autor: robertos »

Tak... to daje czas na nadrobienie przegrywającemu. Nie wszystko stracone ;)
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2438
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 538 times
Been thanked: 269 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn

Post autor: Markus »

Kloss wygrał

Po 3 godz gry Janek pierwszy raz zaatakował w Victory Lost

Obrazek
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6428
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 553 times
Been thanked: 923 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn

Post autor: Odi »

Dokladnie 3 godz 27 min czekalismy na pierwsza ofensywna akcje niemiecka. Boj pod Kantemirowka przejdzie do historii :D W Stawce Polacy przekopali sie przez talie lokacji i ostatecznie wygrali bez problemu. Wiecej wrazen jutro.
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2438
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 538 times
Been thanked: 269 times

Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdynia]

Post autor: Markus »

Wrażenia z Klossa:

Zagraliśmy kolejny scenariusz o przygodach naszego ulubionego agenta (hotel). Było to 1 podejście do tego scenariusza więc wnioski mogą być niekompletne/błędne:

1. Scenariusz jest za długi
Bartek "dobił" do 15 pkt i marzył aby jak najszybciej przekopać deck do upragnionej karty Hotel. A to niestety trwało. W scenariuszu z radiostacją po zdobyciu info o jej lokalizacji (lub meldunku do wysłania) następowały najczęściej 2 lub 3 tury i koniec. Zadnego sztucznego wydłużania gry.

2. Brakuje napięcia/odkrywania tajemnicy. Tutaj scenariusz z radiostacją pokazuje pazur. Jest stopniowa eliminacja miejsc gdzie napewno nie ma radiostacji. Każdy sekret zdobyty na wrogim agencie w ciekawy sposób przybliża nas do celu. W scenaruszu "hotelowym" zabrakło tego dawkowania emocji

3. Brakuje licznika tur. Jakiegokolwiek timera przymuszającego do działania. Nie czuć presji czasu. Jak ktoś wolno będzie schodził z kart lokacji (tylko +2 pkt akcji co ture z karty) to gra będzie ciągnąć się i ciągnąć.

EDIT:

4. dla mnie osobiście nieporozumieniem jest postać która ma limit PA determinowany przez kostkę, przy pechowych rzutach jestem dużo do tyłu w stosunku do drugiego gracza.

5. przy tak dużej mapie utrata 1 agenta właściwie eliminuje z gry

Na pewno zagram ponownie w ten scenariusz, niestety odnoszę wrażenie że jedynym działaniem agentów w tym scenariuszu to szwędanie się bez celu po okolicy. Jednak dam szansę temu zmaganiu o hotel :-).

Na pewno na mój dzisiejszy odbiór scenariusza ma fakt grania jedynie 3 postaciami przez 66 % gry.

Edit 2.

Odi przed grą przeczytał na głos tło fabularne scenariusza. No i tyle z klimatu. Podczas rozgrywki jakoś nie czułem tej fabuły.
Ponownie scenariusz "radiostacja" wygrywa zawody zwane klimat. Tam czuło się poszukiwania tej radiostacji

Wszystko powyższe to tylko krytyka bez wskazywania plusów "hotelu". Narazie ich po prostu nie znalazłem. Zobaczymy po kolejnej rozgrywce
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2512
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 72 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn

Post autor: Jan_1980 »

Victory Lost: na początku byłem sceptyczny (bo chciało mi się spać), ale później stwierdziłem, ze to bardzo fajna gra. Niestety nie do rozegrania w lokalu. Bardzo chciałbym zasiąść do nie na spokojnie.
Kloss: A może zagramy jutro w Biforze?
pzdr
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6428
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 553 times
Been thanked: 923 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn

Post autor: Odi »

Namówiłem Macka i Janka do zagrania w A Victory Lost. Mam nadzieję, że nie żałują, bo to dobra gra do rozpoczęcia zabawy z klasycznymi żetonówkami w skali operacyjnej. Skończyć się oczywiście nie udało, ale pierwsze spotkanie było poświęcone nauczeniu się zasad które chyba do skomplikowanych nie należą. Raczej nie zapomnieliście o niczym.
Rozgrywka przebiegała dość spokojnie, z tego co widziałem. Quintus Fabius Cunctator...eeee...znaczy się Janek ;) sprawnie wycofał swoje jednostki na linię Dońca i tam oczekiwał na Sowietów. Nie było to ogólnie złym pomysłem, bo prowadzenie natarcia powoduje rozproszenie Sowietów na większej przestrzeni (piechota nie nadąża za wojskami zmechanizowanymi), tworzą się luki w ugrupowaniu i Niemcy mogą to wykorzystać swoimi mobilnymi dywizjami pancernymi.

Obok ośnieżonych "stepów akermańskich" rozłożyliśmy z Rafałem Stawkę większą niż życie, wreszcie scenariusz drugi - Hotel Excelsior. Do pewnego momentu gra przebiegała emocjonująco, jak zwykle. Ścigaliśmy się z Rafałem na punkty, co mi szło lepiej ze względu na przyszpilenie sierżanta Wehrmachtu pytaniami (no, ale jak pyta porucznik Kloss, to się odpowiada ;)) i realizację aż trzech czerwonych misji. Jedna była kluczowa, albowiem Georgowi udało się zastrzelić z karabinu Fritza Kopfa, co za jednym zamachem dało polskiej siatce trzy punkty i wyeliminowało z gry niemieckiego oficera SS. Od tej pory trwały właściwie dożynki, i kwestią czasu było dotarcie do pokoju hotelowego nr 217.

Moje wrażenia po tym drugim scenariuszu nie są najlepsze. To oczywiście wciąż stary dobry Kloss, ale scenariusz wydaje się znacznie mniej emocjonujący, niż pierwszy - z radiostacją. Jak pisał już Rafał, element ukryty (lokalizacja radiostacji), który odsłaniamy wraz ze zdobywaniem kolejnych sekretów, nadawał rozgrywce fajnego, szpiegowskiego smaczku. Finałem scenariusza była też konfrontacja zbrojna, bo polska ekipa musiała obronić się w pomieszczeniu z radiostacją przez przynajmniej cały jeden etap. Tutaj jest wyścig o punkty, i to jest ok, ale brakuje jakiegoś grande finale. No a sytuacja, w której zrealizowałem warunki wstępne do wizyty w hotelu (15PZ, karta "Ściśle tajne"), ale nie mogę do niego wejść, tylko muszę realizować (odrzucać) karty lokacji, jest sprzeczna z klimatem i znacznie zmniejsza - niestety - przyjemność z rozgrywki. Mi zostało do przewinięcia 11 kart. Co turę pozbywałem się jednej na dodatkowe punkty i kombinowałem, jak tu się pozbyć kolejnych poprzez akcje lub misje. Nie miało to żadnego konkretnego celu (efekty z kart lokacji nie zachodziły albo nie miały wpływu na przebieg), nie dawało żadnej radochy z tworzenia kombosów, a tylko niepotrzebnie męczyło i wydłużało rozgrywkę. Pytanie do autora: nie próbowaliście skrócić tego scenariusza, że po uzyskaniu 15 pkt i przedmiotu wartościowego Nniemcy)/karty ściśle tajne (Polacy) można od razu pędzić do hotelu? Mam wrażenie, że wtedy gra kończyłaby się w idealnym momencie. Wyścig do 15 pkt sam w sobie daje emocje (ewentualnie można go wówczas wydłużyć do 18) i tę pozytywną energię warto w tym momencie spienięzyc na finał.

Nie rozumiem zatem, czemu lokacja Hotel nie została po prostu odłożona przed grą w osobne miejsce, z możliwością wykorzystania dopiero w momencie wejścia do hotelu (czyli po wypełnieniu warunków wstępnych). Zaletą byłoby nie tylko zlikwidowanie konieczności pozbywania się kart lokacji, ale także sytuacji, która może uniemożliwić - z dużym prawdopodobieństwem - wygraną Niemcom! Otóż jednym z efektów kart lokacji gracza polskiego, jest "Przejrzyj karty lokacji posiadane przez gracza niemieckiego - odrzuć dowolną z nich". Absolutnie prawdopodobna jest sytuacja, w której gracz niemiecki dobiera sobie na początku etapu kartę lokacji Hotel, po czym gracz polski wygrywa inicjatywę, i jako pierwsze działanie zagrywa ową kartę lokacji (skitraną na te okazję), przegląda karty lokacji gracza niemieckiego i odrzuca z nich oczywiście Hotel. W ten sposób Niemiec nie może wygrać gry :)

Zagram jeszcze w ten Excelsior, żeby potwierdzić swoje spostrzeżenia, ale ogólnie to z dużą nadzieją patrzę raczej na scenariusz trzeci, z profesorem Pulkowskim. Tam jest znowu to, co było fajne w "Wiem kim jesteś": jest grande finale (przejazd samochodu z Pulkowskim), jest przygotowywanie zamachu, są różne poboczne misyjki (dostanie się do fabryki) itp.
robertos
Posty: 331
Rejestracja: 16 wrz 2013, 14:13
Been thanked: 2 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn

Post autor: robertos »

To dla mnie zaskakujące wnioski z Hotelu.. ale przyjmuję je z poobijanym okiem ;)
U nas na testach Hotel cieszył się dobrą opinią. Dlaczego?
Zmniejsza losowość. Czasu jest rzeczywiście sporo i to celowo. Ma to dać szansę na nadrobienie strat przez przegrywającego.
Strata szefa siatki... na pewno bolesna..ale można to nadrobić przeczesując talię i pozyskując nowego szefa.

Niemiec przegrywał? - czy misje otrzymał Lemner? - jest tam zawarta śmiertelna pułapka dla Klossa - a skoro pozostało Odiemu 11 kart (to zapewne ok 5 ETAPÓW)... Jeśli nie można było postawić na dogonienie to... sami dojdziecie co...

Może Hotel jednak da się przekonać do siebie...
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2438
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 538 times
Been thanked: 269 times

Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdynia]

Post autor: Markus »

Karta lokacji pozwalająca wstawić nowego agenta w momencie zabójstwa była już w discardzie.

Wiem ze mozna grac na aresztowanie 3 polskich agentów lub na "wsype Klossa"

Grzechem wczorajszego wieczoru było:
Ja: kto może dokonywać aresztowań?
Odi: "czarne" postaci

50% rozgrywki za nami , kolejna osoba doczytuje instrukcje i... okazuje się ze mam jeszcze jednego gościa co może aresztować (pijak od kostki na PA)
Generalnie po zabójstwie "czarnego" skrzydła mi opadły

Zagram jeszcze raz. Jednak nadal uważam że brakuje "dozowania napięcia i twista"


INSTRUKCJA TO KOSZMAR.
Mam 6 gier rozegranych a nie jestem w stanie zapamiętać zasad do tej gry. Coś poszło nie tak. W takie Puerto Rico mogę nie grać od 2 lat i teraz siadając do stołu zagram poprawnie.

EDIT 1:

W jaki sposób pozyskuje misję NIEMIECKI OFICER FRITZ aby jej nie losować?
- sam od siebie ? (chyba nie)
- tylko z skrytki w lokacji (ale wtedy losuje a nie wybiera)
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6428
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 553 times
Been thanked: 923 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn

Post autor: Odi »

Tylko ze skrytki - to jest w instrukcji.

Rafał, ale nie bądź niesprawiedliwy - w całej grze, tylko raz zebrałeś dowody na jedną z postaci powyżej 6, więc to nie brak informacji o aresztowaniu Cię dobił, tylko raz po raz wyciągane pieczątki i kwiatki :)

Mimo wszystko, Robercie, jeśli zależało Wam na czasie, to może trzeba było podwyższyć poziom punktów do 18, ale potem już pozwolić realizować bezpośrednio akcję w hotelu. Doganianie dzięki temu, że ktoś musi pozbywać się kart lokacji bez większego sensu i "na szybko", jest po prostu nieklimatyczne, a przecież to w klimacie leży największa zaleta Twojej gry.
No, ale to jedna rozgrywka tylko, zobaczymy, co będzie w drugiej.
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2438
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 538 times
Been thanked: 269 times

Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdynia]

Post autor: Markus »

Przecież nie przekreślam scenariusza :-)
Wyrażam tylko głeboki żal z powodu strzelania w plecy niemieckiemu oficerowi niosącego kwiaty w celu zdobycia kolejnej pieczątki :-)

Fakt. Losowałem same 1 na kafelkach dowodów, pieczątki i kwiatki.

Najbardziej rozwaliło mnie mydło które okazało się jakimś kilerem
robertos
Posty: 331
Rejestracja: 16 wrz 2013, 14:13
Been thanked: 2 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn

Post autor: robertos »

[quote="Markus"]Karta lokacji pozwalająca wstawić nowego agenta w momencie zabójstwa była już w discardzie.

Wiem ze mozna grac na aresztowanie 3 polskich agentów lub na "wsype Klossa"


A misja LEMNERA!
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6428
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 553 times
Been thanked: 923 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn

Post autor: Odi »

Lemner nie dostał chyba swojej misji, bo potem musiał je losować, no i nie dolosował :)
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4042
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 262 times
Been thanked: 147 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn

Post autor: lacki2000 »

Markus pisze:Najbardziej rozwaliło mnie mydło które okazało się jakimś kilerem
Może to mydło z Kingsajza. ("Mydłem dobijemy go mydłem!") :]
Z waszych relacji wynika, że Rafał miał sporego pecha w scenariuszu o "znacznie zmniejszonej losowości" ;)
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1621
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 98 times
Been thanked: 140 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn

Post autor: Highlander »

Odi pisze:Namówiłem Macka i Janka do zagrania w A Victory Lost. Mam nadzieję, że nie żałują, bo to dobra gra do rozpoczęcia zabawy z klasycznymi żetonówkami w skali operacyjnej. Skończyć się oczywiście nie udało, ale pierwsze spotkanie było poświęcone nauczeniu się zasad które chyba do skomplikowanych nie należą. Raczej nie zapomnieliście o niczym.
Rozgrywka przebiegała dość spokojnie, z tego co widziałem. Quintus Fabius Cunctator...eeee...znaczy się Janek ;) sprawnie wycofał swoje jednostki na linię Dońca i tam oczekiwał na Sowietów. Nie było to ogólnie złym pomysłem, bo prowadzenie natarcia powoduje rozproszenie Sowietów na większej przestrzeni (piechota nie nadąża za wojskami zmechanizowanymi), tworzą się luki w ugrupowaniu i Niemcy mogą to wykorzystać swoimi mobilnymi dywizjami pancernymi.
Dla mnie to raczej powrót do klasycznych żetonówek po dłuuugiej przerwie. Ale pierwsza gra w produkt zagraniczny, w latach 90-tych królował Dragon a potem system B-35.
Na pewno jest to pierwsze zetknięcie się z koncepcją losowania kolejności aktywowania dowództw. Przyznaję że jak zrozumiałem działanie tego mechanizmu, to stwierdziłem że wprowadza on spore zamieszanie z sekwencją ruchów, może to doprowadzić do tego że radzieckie jednostki będą mogły wykonać nawet dwa do czterech ruchów zanim ruszą się stojący vis-a-vis Niemcy (de facto po takim układzie to już kocioł). Wystarczy wylosować na koniec tury X żetony Stavka (ruch 1) i KorpusX (ruch 2), następnie w kolejnej turze wylosować te same żetony na początku. Jednostki na styku sztabów mają też wielokrotne ruchy. Można też kombinować z trzymaniem tych losowanych "czitowych" sztabów na jednym polu, aby móc podwójnie (potrójnie? poczwórnie?) aktywować te same jednostki. Dla mnie to mało logiczne, takie działania powinny raczej wprowadzić kompletny chaos, tak samo jak wzajemne "szarpanie" dywizji na styku dowództw.

Na plus na pewno przemyślane statystyki ruchu jednostek (vs koszty wychodzenia i wchodzenia w strefy kontroli) i ruch strategiczny i wchodzenie uzupełnień. Takie detale jak 4 PR dla piechoty radzieckiej vs 5 PR dla niemieckiej oznaczały że ta pierwsza nie może w jednej turze wyjść z walki i wejść do walki heks obok (np. przeciskanie się przez lukę między jednostkami) a Wehrmacht już może. 6 PR dla dywizji pancernych to z kolei za mało aby zrobić okrążenie przeciwnika po obejściu go z flanki (brakuje znów 1 PR). Ciekawy pomysł na straty przy odwrocie. Zauważyłem też że Niemcy mają niesamowitą siłę ataku i mobilność dywizji pancernych (10 PR), co im być może umożliwia robienie szybkich okrążających ataków i mobilnej obrony przez atak - Janek zagrał defensywnie więc nie dane mi tego było odczuć.

Z przebiegu gry jestem o tyle niezadowolony, że nie udało mi się rozerwać linii obronnej na tyle szybko, aby zrobić głęboki wyłom albo jakiś większy kocioł, ani odblokować linii kolejowej na prawej flance. Generalnie powolny pościg za unikającym konfrontacji npl-em i rzeźbienie w układzie dowództw. Na koniec lekka frustracja że jak zacząłem ogarniać i wykonałem kolejne wielkie przesuwanie Stavką to nagle wszyscy się zbierają i game over, bez puenty i bez zrobienia save'a.

Na pewno do ponownego zagrania, ale z założenia musi być granie 17-23 i duża dyscyplina, przepisy i ogólna strategia ataku wykute wcześniej. Poproszę o skan instrukcji jeśli jest taka możliwość.

Rozważam też stosowanie w tej grze dużej pensety, nie tylko do ruchu ale i sprawdzania jaki teren jest pod jednostkami.

EDIT:
Znalazłem zasady online więc prośba o skan nieaktualna:
http://www.multimanpublishing.com/LinkC ... d&tabid=65
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6428
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 553 times
Been thanked: 923 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn

Post autor: Odi »

Wystarczy wylosować na koniec tury X żetony Stavka (ruch 1) i KorpusX (ruch 2), następnie w kolejnej turze wylosować te same żetony na początku.
Z taką sytuacją ma walczyć Mainstein. Jego żeton (a od szóstego etapu gracz niemiecki ma juz takie dwa) można wrzucić z powrotem do woreczka po wylosowaniu, co umożliwia późniejszą reakcje na taką czerwoną falę, o której piszesz (bo teoretycznie Mainsteina można wtedy przytrzymać i użyć na końcu etapu X).
hancza123
Posty: 3655
Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 48 times
Been thanked: 147 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn

Post autor: hancza123 »

Kto będzie we wtorek? Ja się stęskniłem za CoH i najchętniej bym rozegrał największy scenariusz "CoH - Storm of Steel: Kursk 1943", wielką bitwę na Łuku Kurskim z mnóstwo czołgów i jeszcze więcej piechoty, 4 plansze, tysiąc żetonów, jatka.
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1621
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 98 times
Been thanked: 140 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn

Post autor: Highlander »

Nie będzie mnie w tym tygodniu - delegacja.
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2512
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 72 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn

Post autor: Jan_1980 »

Będę i chce KLOSSA :)

pzdr
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6428
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 553 times
Been thanked: 923 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn

Post autor: Odi »

Będę, natomiast zapowiedziało mi się kilka nowych osób (jeśli dobrze liczę, nawet do czterech) i ja się przygotowuję przede wszystkim do zagospodarowania tychże. Wezmę antywojenną grę kooperacyjną Wiarusi (I wś), Quartermastera i jakieś inne jeszcze odpowiednie gierki.

Oczywiście mogę Wam przynieść Klossa, lub ewentualnie CoHa (choć nie mamy Storm of Steel). Piszcie o innych tytułach.
hancza123
Posty: 3655
Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 48 times
Been thanked: 147 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn

Post autor: hancza123 »

Ja od dawna czekam aby zagrać Hold Fasta Russia. Na Klossa nie mam chęci. Sentyment do Klossa mam ale mechanicznie gra mi nie pasuje. Zbyt zawiłe są te zasady i trochę brakuje napięcia.

Mogę kogoś z nowych osób nauczyć CoH.
tomasz_zet
Posty: 44
Rejestracja: 08 sty 2016, 13:37
Lokalizacja: Gdynia

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk, Gdyn

Post autor: tomasz_zet »

Jeszcze nie potwierdzam na 100% - to bede w stanie zrobic dopiero blizej jutrzejszego poludnia, ale moze jednak uda mi sie wpasc i kombinuje jak tylko moge :D
Skoro Odi nie mozemy wrocic do bojow lotniczych to z chęcią bym sie przekonał czy u Janka babcia jeszcze te ziolka zaparza w Klossie :D i pozniej wykrada informacje od agentow:D
Ostatnio wszystko na prędkości, to żebym sie nie zagubil... jutro mamy Gdańsk? :wink:
ODPOWIEDZ