(Gdynia) Eurogranie (info w pierwszym poście)

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
cezaras
Posty: 1924
Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
Lokalizacja: Reda
Has thanked: 15 times
Been thanked: 11 times

Re: [Gdynia] Eurogranie w Cyganerii (info w pierwszym poście

Post autor: cezaras »

ja cały czas nie wiem (będę wiedział dzisiaj wieczorem)
jakby co to podrzucam dwa tytuły do głosowania:
Grand Cru
Grand Austria Hotel

ps. a RR z dodatkiem??
ps2. moje zamówienia essenowe cały czas mają statusy, które nie dają nadziei, że gry trafią do mnie na jutro...
ale za tydzień, to już mam nadzieję na pewno...
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: [Gdynia] Eurogranie w Cyganerii (info w pierwszym poście

Post autor: ChlastBatem »

cezaras pisze:ja cały czas nie wiem (będę wiedział dzisiaj wieczorem)
jakby co to podrzucam dwa tytuły do głosowania:
Grand Cru
Grand Austria Hotel
Trzymam kciuki!
cezaras pisze: ps. a RR z dodatkiem??
Ja RR zawsze chętnie... ale nie wiem czy ogarnę instrukcję do jutro jeśli chodzi o dodatek Niemieckie Koleje. Najwyżej dodam do ankiety.
cezaras pisze:ps2. moje zamówienia essenowe cały czas mają statusy, które nie dają nadziei, że gry trafią do mnie na jutro...
ale za tydzień, to już mam nadzieję na pewno...
U mnie sytuacja identyczna.
cezaras
Posty: 1924
Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
Lokalizacja: Reda
Has thanked: 15 times
Been thanked: 11 times

Re: [Gdynia] Eurogranie w Cyganerii (info w pierwszym poście

Post autor: cezaras »

Będę :D
Awatar użytkownika
dexete
Posty: 357
Rejestracja: 28 sty 2016, 21:30
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: [Gdynia] Eurogranie w Cyganerii (info w pierwszym poście

Post autor: dexete »

Zgłaszam Madeira i Shipyard.
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: [Gdynia] Eurogranie w Cyganerii (info w pierwszym poście

Post autor: ChlastBatem »

Go! KLIK

Ale niestety nie mogę obiecać wykucia zasad z Niemieckich Kolei. Rosyjskie oczywiście znam 8)
Awatar użytkownika
dexete
Posty: 357
Rejestracja: 28 sty 2016, 21:30
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: [Gdynia] Eurogranie w Cyganerii (info w pierwszym poście

Post autor: dexete »

ChlastBatem pisze:Go!
Zmień podpis w potwierdzeniu bo uniemożliwia mi wzięcie udziału w ankiecie :D
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: [Gdynia] Eurogranie w Cyganerii (info w pierwszym poście

Post autor: ChlastBatem »

dexete pisze:
ChlastBatem pisze:Go!
Zmień podpis w potwierdzeniu bo uniemożliwia mi wzięcie udziału w ankiecie :D
a co jak się nie da? :twisted: :lol:
Awatar użytkownika
dexete
Posty: 357
Rejestracja: 28 sty 2016, 21:30
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: [Gdynia] Eurogranie w Cyganerii (info w pierwszym poście

Post autor: dexete »

ChlastBatem pisze:
dexete pisze:
ChlastBatem pisze:Go!
Zmień podpis w potwierdzeniu bo uniemożliwia mi wzięcie udziału w ankiecie :D
a co jak się nie da? :twisted: :lol:
Wypełniłem ale zmusiłeś mnie do kłamstwa :oops:
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: [Gdynia] Eurogranie w Cyganerii (info w pierwszym poście

Post autor: ChlastBatem »

Oj tam... ja bym to nazwał: niezbadanie własnych, głębokich upodobań i zamiłowań do tego podmiotu.
Spoiler:
Co do Kakao... nie znacie się :P
Awatar użytkownika
dexete
Posty: 357
Rejestracja: 28 sty 2016, 21:30
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: [Gdynia] Eurogranie w Cyganerii (info w pierwszym poście

Post autor: dexete »

Odpalaj dogrywkę bo raczej nie zdążymy trzech gier.
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: [Gdynia] Eurogranie w Cyganerii (info w pierwszym poście

Post autor: ChlastBatem »

dexete pisze:Odpalaj dogrywkę bo raczej nie zdążymy trzech gier.
Haha w jakiej postaci?
Awatar użytkownika
dexete
Posty: 357
Rejestracja: 28 sty 2016, 21:30
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: [Gdynia] Eurogranie w Cyganerii (info w pierwszym poście

Post autor: dexete »

ChlastBatem pisze:
dexete pisze:Odpalaj dogrywkę bo raczej nie zdążymy trzech gier.
Haha w jakiej postaci?
Madeira vs Koleje chyba, że macie inny pomysł.
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: [Gdynia] Eurogranie w Cyganerii (info w pierwszym poście

Post autor: ChlastBatem »

DOGRYWKA !!!

no i po, wszystko jasne:
Spoiler:
cezaras
Posty: 1924
Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
Lokalizacja: Reda
Has thanked: 15 times
Been thanked: 11 times

Re: [Gdynia] Eurogranie w Cyganerii (info w pierwszym poście

Post autor: cezaras »

żeby jeszcze namieszać, to wyliczyłem sobie, że jest jakieś 15% szans, że Lorenzo pojawi się jutro w Cyganerii (bo jedzie)
myślę, że wtedy możemy zarządzić rewolucję i olać demokratyczne głosowanie na rzecz nowości z Essen....

EDIT:
informacja ze strony InPost
8:36 Paczka przekazana do umieszczenia w paczkomacie ...
sw22
Posty: 1
Rejestracja: 05 cze 2016, 18:40
Lokalizacja: Reda

Re: [Gdynia] Eurogranie w Cyganerii (info w pierwszym poście

Post autor: sw22 »

szanowni państwo,
śledzę od pewnego czasu wasze posty i stąd moje pytanie,
czy na dzisiejszą rozgrywkę znalazłoby się dla mnie miejsce?
może i ze mnie swieżak w temacie (ledwie parę pudełek na szafie), ale chciałbym poznać planszówkowiczów z okolicy i dołączyć, jak czas pozwoli, do regularnych rozgrywek ;)

Pozdrawiam,
Michał
Awatar użytkownika
dexete
Posty: 357
Rejestracja: 28 sty 2016, 21:30
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: [Gdynia] Eurogranie w Cyganerii (info w pierwszym poście

Post autor: dexete »

cezaras pisze: 8:36 Paczka przekazana do umieszczenia w paczkomacie ...
Trzymam kciuki :)

sw22 pisze:szanowni państwo,
śledzę od pewnego czasu wasze posty i stąd moje pytanie,
czy na dzisiejszą rozgrywkę znalazłoby się dla mnie miejsce?
może i ze mnie swieżak w temacie (ledwie parę pudełek na szafie), ale chciałbym poznać planszówkowiczów z okolicy i dołączyć, jak czas pozwoli, do regularnych rozgrywek ;)

Pozdrawiam,
Michał
Jak najbardziej zapraszamy dzisiaj na godzinę 17 :)
cezaras
Posty: 1924
Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
Lokalizacja: Reda
Has thanked: 15 times
Been thanked: 11 times

Re: [Gdynia] Eurogranie w Cyganerii (info w pierwszym poście

Post autor: cezaras »

dexete pisze:
cezaras pisze: 8:36 Paczka przekazana do umieszczenia w paczkomacie ...
Trzymam kciuki :)
jest
mogę się przez to nieznacznie spóźnić.. ale proponuję dzisiaj wziąć na warsztat Lorenzo il Magnifico :)

a jeszcze - (jeżeli dobrze interpretuję, bo mieszaliśmy z zamowieniami) - to z essenowych gier będą jeszcze dwa fillerki:
Sponsio (fillerek, ale do mocnego pogłówkowania)
Fuji Flush (to już typowy fillerek ale od Friedmana Friese)
niestety na Great Western Trial i Fields of Green trzeba będzie jeszcze poczekać
dexete pisze:
sw22 pisze:szanowni państwo,
śledzę od pewnego czasu wasze posty i stąd moje pytanie,
czy na dzisiejszą rozgrywkę znalazłoby się dla mnie miejsce?
może i ze mnie swieżak w temacie (ledwie parę pudełek na szafie), ale chciałbym poznać planszówkowiczów z okolicy i dołączyć, jak czas pozwoli, do regularnych rozgrywek ;)

Pozdrawiam,
Michał
Jak najbardziej zapraszamy dzisiaj na godzinę 17 :)
zapraszamy i od razu proponujemy przejście na "Ty" :)
Awatar użytkownika
dexete
Posty: 357
Rejestracja: 28 sty 2016, 21:30
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: [Gdynia] Eurogranie w Cyganerii (info w pierwszym poście

Post autor: dexete »

Dzisiaj dwie gry:

Shipyard - jak na proste zasady sporo kombinowania, gra się przyjemnie i dosyć szybko, brak downtime'u.

Lorenzo il Magnifico - ogromny downtime, porównywalny z Grand Austria Hotel. Jak dla mnie zawód. Porażką są drewniane większe znaczniki surowców oznaczające x5 (jak w Marco Polo). Strasznie irytujące, nie wiem po co takie rozwiązanie. Ogromny minus za to, że nad swoim ruchem zastanawiamy się dopiero jak przychodzi nasza kolej bo nie wiadomo co zostanie do wyboru. Jak dla mnie Marco Polo to dużo lepsza gra a Grand Austria Hotel trochę lepsza. Lorenzo jest za to lepszy od Tzolkina.

Aktualizacja - po trzech rozgrywkach Lorenzo okazuje się być dużo lepszą grą niż początkowo sądziłem. Downtime zmniejszył się i do tego można sobie rozważyć kilka posunięć w trakcie ruchów innych graczy i coś z tego wybrać w swojej następnej turze. Fakt, czasem trzeba mocniej (dłużej) pomyśleć ale satysfakcja z gry to wynagradza :D Przeszkadzają mi tylko te większe znaczniki surowców oznaczające x5. Podsumowując, Lorenzo goni Marco Polo a prześcignął już Grand Austrię Hotel :lol:
Ostatnio zmieniony 08 sty 2017, 20:31 przez dexete, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: [Gdynia] Eurogranie w Cyganerii (info w pierwszym poście

Post autor: ChlastBatem »

Obrazek Obrazek

Shipyard - prosta i przyjemna gra. Aczkolwiek mimo, iż to dopiero moja trzecia rozgrywka to już czuje wyczerpanie tematu. Niczym mnie nie zaskakuje, zawsze się gra podobnie. Ponadto grało się dobrze.

Lorenzo il Magnifico - gra posiada śliczne karty, ładne i praktyczne plansze graczy (chociaż zabrakło miejsca na parę kart). Główna plansza gry jak i piony to jednak jej słaba strona - jeśli chodzi o wizualizacje. Krótka kołderka na plus, zagrywanie workerów zależne od ich mocy (ustalają to kości) mega fajne. Taka losowość dotyka wszystkich równomiernie. Ale niestety gra posiada poważne wady... głównie to, że to gra tylko 2- osobowa.
dexete pisze: ogromny downtime, porównywalny z Grand Austria Hotel. Gra mega sucha - zero klimatu. (...) Ogromny minus za to, że nad swoim ruchem zastanawiamy się dopiero jak przychodzi nasza kolej bo nie wiadomo co zostanie do wyboru.
Uważam dosłownie tak samo.
cezaras
Posty: 1924
Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
Lokalizacja: Reda
Has thanked: 15 times
Been thanked: 11 times

Re: [Gdynia] Eurogranie w Cyganerii (info w pierwszym poście

Post autor: cezaras »

wg mnie:
zagraliśmy w dwie bardzo fajne gierki

Shipyard - lekka gra w bardzo "feldowskim" stylu.
BTW: kiedyś na forum zapytałem o gry, których nie zaprojektował Stefan, ale które za takie mogłyby uchodzić. Dwie najczęstsze odpowiedzi, to Troyes i właśnie Shipyard.
Podpowiedzi okazały się zgodne z prawdą

Bardzo przyjemne granie, z niewielką wagą pojedynczego ruchu. Decyzję można podjąć łatwo i szybko, bo wybieramy tylko z dobrych lub bardzo dobrych posunięć.
Z radością zagram w to jeszcze nie raz...(przede wszystkim chciałbym przetestować różne ścieżki rozwoju).
Acha - mnie to absolutnie nie przeszkadza - ale nie starcza mi kreatywności, ażeby jakoś uzasadnić punkty, które dostajemy podczas wodowania statku.
jedyny minus - to milion elementów, ale dla tak dobrej gry jest sens je porozkładać.

Lorenzo il Magnifico - kolejna gra znakomita gra, ale o poziomie trudności o level wyżej niż "stocznia".
Świetny twist z mechanizmem ustalania wartości identycznych dla wszystkich graczy, ale zmieniających się z rundy na rundę, z gry na grę.
Jest zmienność, ale losowość nie dotyka kogoś bardziej.
Klimat dokładnie tak samo wyczuwalny jak w Zamkach Burgundii :) a Zamki to jedna z Najlepszych gier stworzonych przez człowieka (jeżeli nie najlepsza). Więc klimat idealny.
I idealna głębokość decyzji, które musimy podejmować - nie jest łatwo. Czuć, że jest presja, że błąd będzie ciężko naprawić... - takie przyjemne zmęczenie szarych komórek.
Widać, że projektanci z grupy wyciągnęli wnioski z niezbyt udanych Podróży Marco Polo i zrobili o niebo lepszą grę (tylko, kurna, nie wyciągnęli wniosków z bezsensu surowców wartych 5).

co do downtime'u -> nie zgadzam się, że był jakiś znaczący.
Wiadomo - jak w każdym worker placement, poprzedzający gracze mogą Ci zabrać jakaś akcję (lub ją podrożyć) - i musisz kombinować od początku. Ale też - wiele z tych akcji da się przewidzieć.
Zresztą, o tym, że nie było tak źle, najlepiej świadczy fakt, że w obie gry -> leciutki Shipyard z błyskawicznymi akcjami i Lorenzo z olbrzymim downtimem graliśmy dokłqadnie tyle samo, czyli po dwie godziny. Przy czym w Lorenzo częściej musieliśmy zaglądać do instrukcji (co gry na pewno nie przyspieszało).
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: [Gdynia] Eurogranie w Cyganerii (info w pierwszym poście

Post autor: ChlastBatem »

cezaras pisze:
Shipyard - lekka gra w bardzo "feldowskim" stylu.
BTW: kiedyś na forum zapytałem o gry, których nie zaprojektował Stefan, ale które za takie mogłyby uchodzić. Dwie najczęstsze odpowiedzi, to Troyes i właśnie Shipyard.
Podpowiedzi okazały się zgodne z prawdą
Przez Ciebie teraz Romek sprzeda Shipyard :D
cezaras pisze:
Lorenzo il Magnifico - ...

co do downtime'u -> nie zgadzam się, że był jakiś znaczący.
Wiadomo - jak w każdym worker placement, poprzedzający gracze mogą Ci zabrać jakaś akcję (lub ją podrożyć) - i musisz kombinować od początku. Ale też - wiele z tych akcji da się przewidzieć.
Zresztą, o tym, że nie było tak źle, najlepiej świadczy fakt, że w obie gry -> leciutki Shipyard z błyskawicznymi akcjami i Lorenzo z olbrzymim downtimem graliśmy dokłqadnie tyle samo, czyli po dwie godziny.
Moim zdaniem nie można porównywać downtimu poprzez czas gry. Bo przecież downtime to odcinek czasu pomiędzy moimi ruchami. W Lorenzo graliśmy 2 godziny, a wykonałem 6 razy po 4 ruchy (czyli 24 posunięcia). Natomiast w Shipyard ciężko być dokładnym ale jestem pewien, że około 50 ruchów każdy zrobił (jak nie więcej). Co oznacza, że downtime o wiele krótszy. Do tego weźmy pod uwagę fakt, że wszyscy z nas podczas gry w Lorenzo albo grzebaliśmy w telefonach podczas wyczekiwania na turę albo chodziliśmy do toalety. W innych grach takie zachowanie może kosztować nas wiele punktów oraz brak ogarnięcia co się dzieje na planszy. Tutaj to tylko pomaga... bo zmniejsza frustrację :P
cezaras pisze: jak w Zamkach Burgundii :) a Zamki to jedna z Najlepszych gier stworzonych przez człowieka (jeżeli nie najlepsza).
Święte słowa! Gdyby Zamki miały wypasione wykonanie i oprawę graficzną to byłaby to moja 10 (w skali bgg). Gra jest genialna. Do tego Natalia ją uwielbia (chyba jej ulubiona).
Awatar użytkownika
dexete
Posty: 357
Rejestracja: 28 sty 2016, 21:30
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: [Gdynia] Eurogranie w Cyganerii (info w pierwszym poście

Post autor: dexete »

cezaras pisze:wg mnie:
Zresztą, o tym, że nie było tak źle, najlepiej świadczy fakt, że w obie gry -> leciutki Shipyard z błyskawicznymi akcjami i Lorenzo z olbrzymim downtimem graliśmy dokłqadnie tyle samo, czyli po dwie godziny.
To, że graliśmy tyle samo nie ma znaczenia dla downtime'u. Chodzi przecież o to, że na swój ruch czekało się wieczność w Lorenzo a w Shipyard co chwilę ruch do nas wracał. Jest dużo gier worker/dice placement gdzie nie ma downtime'u więc ta mechanika też nie powinna na to wypływać (np. Marco Polo, Agricola, Alchemicy czy Viticulture). Downtime jest karygodny w tej grze - Marco Polo podobny poziom zaawansowania a leci bez przestojów.
cezaras pisze:wg mnie:
Widać, że projektanci z grupy wyciągnęli wnioski z niezbyt udanych Podróży Marco Polo i zrobili o niebo lepszą grę (tylko, kurna, nie wyciągnęli wniosków z bezsensu surowców wartych 5).
Nie widzę niczego w czym Lorenzo jest lepszy od Marco Polo i nie widzę żadnego postępu - nawet w kwestii surowców wartych 5 :D

Aktualizacja - po trzech rozgrywkach Lorenzo okazuje się być dużo lepszą grą niż początkowo sądziłem. Downtime zmniejszył się i do tego można sobie rozważyć kilka posunięć w trakcie ruchów innych graczy i coś z tego wybrać w swojej następnej turze. Fakt, czasem trzeba mocniej (dłużej) pomyśleć ale satysfakcja z gry to wynagradza :D Przeszkadzają mi tylko te większe znaczniki surowców oznaczające x5. Podsumowując, Lorenzo goni Marco Polo a prześcignął już Grand Austrię Hotel :lol:
Ostatnio zmieniony 08 sty 2017, 20:33 przez dexete, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
dexete
Posty: 357
Rejestracja: 28 sty 2016, 21:30
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: [Gdynia] Eurogranie w Cyganerii (info w pierwszym poście

Post autor: dexete »

ChlastBatem pisze:
cezaras pisze:
Shipyard - lekka gra w bardzo "feldowskim" stylu.
BTW: kiedyś na forum zapytałem o gry, których nie zaprojektował Stefan, ale które za takie mogłyby uchodzić. Dwie najczęstsze odpowiedzi, to Troyes i właśnie Shipyard.
Podpowiedzi okazały się zgodne z prawdą
Przez Ciebie teraz Romek sprzeda Shipyard :D

Nie sprzedam bo gra ma jakiś klimat, graficznie wygląda spoko i do tego nie jest sałatką więc już z tych trzech powodów z Felda ma niewiele. Co do ikon bonusów na kanałach to instrukcja to uzasadnia ocenami wydawanymi przez ekspertów podczas próbnego wodowania czy coś w tym stylu :)
cezaras
Posty: 1924
Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
Lokalizacja: Reda
Has thanked: 15 times
Been thanked: 11 times

Re: [Gdynia] Eurogranie w Cyganerii (info w pierwszym poście

Post autor: cezaras »

dexete pisze:
cezaras pisze:wg mnie:
Zresztą, o tym, że nie było tak źle, najlepiej świadczy fakt, że w obie gry -> leciutki Shipyard z błyskawicznymi akcjami i Lorenzo z olbrzymim downtimem graliśmy dokłqadnie tyle samo, czyli po dwie godziny.
To, że graliśmy tyle samo nie ma znaczenia dla downtime'u. Chodzi przecież o to, że na swój ruch czekało się wieczność w Lorenzo a w Shipyard co chwilę ruch do nas wracał. Jest dużo gier worker/dice placement gdzie nie ma downtime'u więc ta mechanika też nie powinna na to wypływać (np. Marco Polo, Agricola, Alchemicy czy Viticulture). Downtime jest karygodny w tej grze - Marco Polo podobny poziom zaawansowania a leci bez przestojów.
ChlastBatem pisze:Moim zdaniem nie można porównywać downtimu poprzez czas gry. Bo przecież downtime to odcinek czasu pomiędzy moimi ruchami. W Lorenzo graliśmy 2 godziny, a wykonałem 6 razy po 4 ruchy (czyli 24 posunięcia). Natomiast w Shipyard ciężko być dokładnym ale jestem pewien, że około 50 ruchów każdy zrobił (jak nie więcej). Co oznacza, że downtime o wiele krótszy. Do tego weźmy pod uwagę fakt, że wszyscy z nas podczas gry w Lorenzo albo grzebaliśmy w telefonach podczas wyczekiwania na turę albo chodziliśmy do toalety. W innych grach takie zachowanie może kosztować nas wiele punktów oraz brak ogarnięcia co się dzieje na planszy. Tutaj to tylko pomaga... bo zmniejsza frustrację :P
Wasze argumenty są bardzo silne, ale... nieprawdziwe. :):):):)
W Shipyardzie każdy ruch przesuwa nas na torze o jedno pole - czyli bardzo łatwo policzyć ile zrobiliśmy akcji.
Pytanie za 100 punktów: ile pól jest na torze akcji w Stoczni??
Spoiler:

jestem przekonany, że to wrażenie wynikające z tego, że:
a) nie znaliśmy kart - więc musieliśmy czytać
b) każda decyzja w Lorenzo waży dużo więcej...
c) ze względu na a) i b) nie potrafiliśmy przewidywać ruchów przeciwników, ani przygotować scenariusza alternatywnego. Po trzech grach będzie dużo łatwiej...

Bardzo trafne jest porównanie do Agricoli.
tam też mamy typowy worker placement i poszczególne decyzje dużo ważą (chociaż to wrażenie przychodzi z kolejnymi rundami - pierwsze raczej jadą bardzo sprawnie)
Tylko nie mówcie mi, że 4 osoby grające w Agricolę pierwszy raz dadzą radę zagrać w 2 godziny. no nie uwierzę....:)
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: [Gdynia] Eurogranie w Cyganerii (info w pierwszym poście

Post autor: ChlastBatem »

Kusisz i namawiasz Czarku :D

Przez to, że zawsze przy zakupach patrzę przez pryzmat autora oraz wydawcy to raczej i tak nie kupię Lorenzo.

Chyba jest potrzebna kolejna partia na rozwiązanie sporu. Aczkolwiek pewnie prawda leży po środku.
Zgadzam się z punktem a i b ale z punktem c już nie do końca. Nie da się przewidzieć ruchu przeciwnika, a każda próba podjęcia się tego wydłuży jeszcze bardziej downtime. Obawiam się, że sporym problemem jest fakt, że gdy dana kolumna jest pusta to kosztuje Cię nic, za postawienie piona. Natomiast gdy ktoś już tam wejdzie to wtedy trzeba płacić kasą. Dobrze wiemy jak mało jest kasy w grze, jak bardzo jest istotna. Przez to nawet jeśli ktoś zostawi naszą kartę (bo jesteśmy tego nawet pewni... widać z analizy) to może wziąć inną z kolumny i popsuć nam genialny plan wyższymi kosztami. To właśnie powoduje te uczucie bezsensowności w myśleniu, podczas czekania na swój ruch. Porównując znów do Zamków Felda to tam idzie to wszystko szybciej bo mogą mi zabrać tylko kafelek, a nie całą grupę i wtedy nowy plan powstaje w sekundę albo posiadam już alternatywne ruchy.
ODPOWIEDZ