(Warszawa) Agresor - Piątek WIBHiIŚ PW

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 250 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Piątek Inżynieria Środowiska PW

Post autor: jax »

MichalStajszczak pisze:Potrzebuję na dzisiaj trzy osoby do gry El Dorado
Ja bardzo chętnie , tylko na którą?
Jak wcześniej zacznę coś dłuższego, może być problem.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
staszek
Posty: 3539
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 24 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Piątek Inżynieria Środowiska PW

Post autor: staszek »

Michale, mogę być o 17.30 i pewnie się dosiąde
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9415
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 501 times
Been thanked: 1438 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Piątek Inżynieria Środowiska PW

Post autor: MichalStajszczak »

Możemy zaplanować El Dorado na 17.30
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 250 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Piątek Inżynieria Środowiska PW

Post autor: jax »

Dobra, to 17:30.
I mam nadzieję na odpowiednią wersje językowa :)
Musimy tez dbac o zdrowie Staszka, ktory moze zaslabnac widzac niemieckie napisy nie tylko na pudelku ale o zgrozo i na kartach. Z wiekiem serce jest coraz słabsze.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9415
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 501 times
Been thanked: 1438 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Piątek Inżynieria Środowiska PW

Post autor: MichalStajszczak »

jax pisze:I mam nadzieję na odpowiednią wersje językowa
Musimy tez dbac o zdrowie Staszka, ktory moze zaslabnac widzac niemieckie napisy nie tylko na pudelku ale o zgrozo i na kartach. Z wiekiem serce jest coraz słabsze.
El Dorado to chyba po hiszpańsku. A pełny tytuł gry: Mit Panzerfaust nach El Dorado. :lol:
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1955
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 189 times
Been thanked: 830 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Piątek Inżynieria Środowiska PW

Post autor: Neoptolemos »

Jeśli nie ma kompletu, to może i ja zdążę na 17.30 i się dosiądę?
Jest realne skończenie gry do 18.20?
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
staszek
Posty: 3539
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 24 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Piątek Inżynieria Środowiska PW

Post autor: staszek »

MichalStajszczak pisze:
jax pisze:I mam nadzieję na odpowiednią wersje językowa
Musimy tez dbac o zdrowie Staszka, ktory moze zaslabnac widzac niemieckie napisy nie tylko na pudelku ale o zgrozo i na kartach. Z wiekiem serce jest coraz słabsze.
El Dorado to chyba po hiszpańsku. A pełny tytuł gry: Mit Panzerfaust nach El Dorado. :lol:
Muszę się uśmiechnąć widząc jak dbacie o moje samopoczucie ☺
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 250 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Piątek Inżynieria Środowiska PW

Post autor: jax »

staszek pisze: Muszę się uśmiechnąć widząc jak dbacie o moje samopoczucie ☺
Ja, ja , die Gesundheit ist wichtig herr Stach...!
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9415
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 501 times
Been thanked: 1438 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Piątek Inżynieria Środowiska PW

Post autor: MichalStajszczak »

Na bgg jest wyjaśnienie problemu z blokadami. Okazuje się, że gracz nie wchodzi na blokadę. Może ja zdjąć, stojąc na polu przylegającym do blokady. Rozwiązuje to dwa problemy, jakie mieliśmy podczas rozgrywki. Po pierwsze nie trzeba przechodzić na pole za blokadą, żeby ją zdjąć. A po drugie odpada problem, gdzie można pójść po zdjęciu blokady. Technicznie wygląda to tak: pionek stoi na polu przed blokadą, blokada jest zdejmowana i dwie części planszy dosuwane są do siebie. I wtedy wiadomo, które pola z obu części ze sobą sąsiadują.
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1955
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 189 times
Been thanked: 830 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Piątek Inżynieria Środowiska PW

Post autor: Neoptolemos »

To ma sens. Szkoda, że nie jest to wyjaśnione dobrze w angielskiej instrukcji (albo jest, tylko mało wyszczególnione, bo tak na szybko przeglądałem).

Generalnie porządny Reiner, chętnie jeszcze zagram, ale przyjemne i nic ponadto.
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9415
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 501 times
Been thanked: 1438 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Piątek Inżynieria Środowiska PW

Post autor: MichalStajszczak »

Neoptolemos pisze:Szkoda, że nie jest to wyjaśnione dobrze w angielskiej instrukcji
W niemieckiej też nie jest wyjaśnione. Nic dziwnego, że na bgg są aż trzy wątki na temat blokady.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9415
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 501 times
Been thanked: 1438 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Piątek Inżynieria Środowiska PW

Post autor: MichalStajszczak »

Okazało się, że źle odczytałem obrazek. Duże płytki sąsiadują bezpośrednio ze sobą, a blokady układa się na wierzchu, na granicy płytek. I wtedy, gdy gracz zagra odpowiednią kartę, blokadę zdejmuje się z planszy
berem
Posty: 1217
Rejestracja: 26 sie 2008, 14:24
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Piątek Inżynieria Środowiska PW

Post autor: berem »

W piątek znów zamierzam przynieść Battlestara -kto chętny?
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 250 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Piątek Inżynieria Środowiska PW

Post autor: jax »

W piątek zapoznałem się z nową propozycją Knizii: El Dorado i odświeżyłem starego znajomka: London.

El Dorado - czyli wyścig do mety (->mitycznego El Dorado) w klimatach podróżniczych. 
Ruch - przedzieranie się przez kilka różnych typów terenu - umożliwiają zagrane karty.  Startowe karty w miarę postępu gry zastępuje się w swojej talli lepszymi, które nabywa się drogą zakupu (tzw. deck-building). 

Nastawiałem się na kupno tej gry po obejrzeniu kilku playthrough, gdzie były emocje i fajne dylematy.  Niestety w piątek niewiele tego doświadczyłem.  Ot, wykładało się karty, szło do przodu albo/i coś tam się kupowało... i tyle.

Ale graliśmy na najprostszej trasie i może ona jest taka niezbyt emocjonująca.

Chętnie jeszcze zagram, ale już na szlaku 'hard', no i z kafelkami specjalnymi, które można pobrać po 'dotknięciu' pola z górą (kolejny wybór: czy podążąć najkrótszą trasą czy lekko zboczyć aby pobrać kafelek).

Mam wrażenie, że niektóre z playthrough, które oglądałem odbywały się właśnie na trudnych szlakach i może dlatego były tak ciekawe.  Może.

Trasę łatwą, na której graliśmy polecam tylko do bardzo lajtowego grania rodzinnego.

London - nieco zapomniana klasyka w wykonaniu M. Wallace'a.  Powrót do tej gry po 3 latach był bardzo odświeżający i - jak dla mnie - mocno satysfakcjonujący. 

Wreszcie coś Wallace'owego co jest w stanie przetrwać próbę czasu :)
Zrobilem całą masę błędów, ale moim współgraczom nie poszło najlepiej (a niektórym nawet bardzo źle ;) ) i jakoś wyszarpałem zwycięstwo.  Innych pogrążyła albo monstrualna bieda albo wręcz przeciwnie - idealnie czyste, ale za to nijakie ulice - bez pomników i prestiżowych, charakterystycznych gmachów.

Największym miłośnikiem i sponsorem biedaków był staszek, więc nie omieszkałem podesłać mu za pomocą policyjnych pałek kolejnej grupy imigrantów.  Niestety londyńska łże-prasa z Fleet Street obsmarowała mnie, że to niby w moich dzielnicach źle się dzieje i do mnie też trafiły te przeklęte czarne kostki.  Małym pocieszeniem jest fakt, że ten czarny PR zemścił się po wiekach.  W 2016 roku ostatnia redakcja gazety wyniosła się z Fleet Street...
Paradoksem jest, że staszek od początku zafundował sobie tereny krykietowe Lord's, które sukcesywnie czyściły biedę z jego okolic, ale jego lordowie tak się zatracili w grze w krykieta, że zapomnieli o całym świecie i tłumach biedoty pozbawionych zarówno kanalizacji jak i światła lamp ulicznych.  Ważne żeby mecze były oświetlone - jaasne...
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9415
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 501 times
Been thanked: 1438 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Piątek Inżynieria Środowiska PW

Post autor: MichalStajszczak »

jax pisze:Chętnie jeszcze zagram, ale już na szlaku 'hard', no i z kafelkami specjalnymi, które można pobrać po 'dotknięciu' pola z górą (kolejny wybór: czy podążać najkrótszą trasą czy lekko zboczyć aby pobrać kafelek).
Czy zagrałbyś jutro?
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 250 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Piątek Inżynieria Środowiska PW

Post autor: jax »

MichalStajszczak pisze:
jax pisze:Chętnie jeszcze zagram, ale już na szlaku 'hard', no i z kafelkami specjalnymi, które można pobrać po 'dotknięciu' pola z górą (kolejny wybór: czy podążać najkrótszą trasą czy lekko zboczyć aby pobrać kafelek).
Czy zagrałbyś jutro?
Bardzo chętnie, ale najpierw z piomą maglujemy Patchistory, które krótkie nie jest. Ale jakby został czas, to wtedy Knizia jak najbardziej.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9415
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 501 times
Been thanked: 1438 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Piątek Inżynieria Środowiska PW

Post autor: MichalStajszczak »

jax pisze:Ale jakby został czas, to wtedy Knizia jak najbardziej.
To może za tydzień, bo dzisiaj jednak nie będę mógł być w Agresorze
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 250 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Piątek Inżynieria Środowiska PW

Post autor: jax »

MichalStajszczak pisze:
jax pisze:Ale jakby został czas, to wtedy Knizia jak najbardziej.
To może za tydzień, bo dzisiaj jednak nie będę mógł być w Agresorze
Nie ma problemu.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Xrzysiek
Posty: 32
Rejestracja: 23 sie 2017, 21:33
Has thanked: 1 time

Re: [Warszawa] AGRESOR Piątek Inżynieria Środowiska PW

Post autor: Xrzysiek »

Jeśli ktoś będzie zainteresowany, przyniósłbym w piątek Inhabit the Earth. Jeśli chodzi o złożoność zasad, to prawdopodobnie jest to kres tego, co potrafiłbym wytłumaczyć.
berem
Posty: 1217
Rejestracja: 26 sie 2008, 14:24
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Piątek Inżynieria Środowiska PW

Post autor: berem »

1 lub 2 osoby jeszcze mogą się przyłączyć do Battlestara w piątek.
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Piątek Inżynieria Środowiska PW

Post autor: Geko »

Ktoś się jutro wybiera? I ewentualnie na co?

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
Draqe
Posty: 166
Rejestracja: 04 maja 2014, 15:12

Re: [Warszawa] AGRESOR Piątek Inżynieria Środowiska PW

Post autor: Draqe »

Będę choć planuję znowu grać w Battlestara.
pioma10
Posty: 298
Rejestracja: 05 lut 2015, 23:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Piątek Inżynieria Środowiska PW

Post autor: pioma10 »

Będę z "Expanse" i może jeszcze czymś.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 250 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Piątek Inżynieria Środowiska PW

Post autor: jax »

Jednak się zjawię.
Jeśli ktoś ma: Queendomino, Riverboat, Reworld, Import-Export, Viral, to chętnie potestuję.

Jeśli nie wypali, to będę miał przy sobie Ships Wallace'a. Jest już chętny, więc jedno miejsce jest (bo w 4 słabo i długo).

A jakby miało i Ships nie wypalić, to i Expanse nie wzgardzę.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
pioma10
Posty: 298
Rejestracja: 05 lut 2015, 23:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Piątek Inżynieria Środowiska PW

Post autor: pioma10 »

Chętnie w Ships zagram, jak jest jeszcze miejsce.
ODPOWIEDZ