[Gdańsk] Testowanie stworzonej gry planszowej

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
sebawrz
Posty: 4
Rejestracja: 24 maja 2017, 20:03

[Gdańsk] Testowanie stworzonej gry planszowej

Post autor: sebawrz »

Witam wszystkich,

Szukam chętnych do testowania stworzonej przeze mnie planszówki.
Grę testowałem już kilkanaście razy w gronie znajomych, tych bardziej planszówkowych i tych mniej planszówkowych.
Opinie są bardzo pozytywne, ale wiadomo jak to w gronie znajomych. Dlatego chciałbym teraz przetestować grę w gronie ludzi, którzy mnie nie znają i nie będą szczędzić krytyki pomagając mi jednocześnie dopracować szczegóły.
Po pierwszych rozgrywkach oczywiście gra przeszła już kilka zmian balansujących oraz troszkę upraszczających rozgrywkę. W grze jest ogromna ilość dostępnych kombinacji, oczywiście przetestowana została tylko cześć z nich, gdyż wykorzystanie wszystkich wymaga naprawdę wielu rozgrywek. Zamysł był taki, żeby gra nie nudziła się szybko i za każdym razem była inna.
Gra jest zbliżona mechaniką do "Small Worlds", aczkolwiek jest dużo bardziej zaawansowana - stąd kierowana raczej do graczy często obcujących z grami. Podejrzewam, że miłośnikom SW powinna się spodobać - albo wręcz przeciwnie.

Kilka słów o "Władcy i ich Lud"
Władcy i ich Lud to gra planszowa, w której każdy z graczy wciela się we władcę, który sam wybiera cywilizację, którą będzie kierował. Każda cywilizacja posiada swój unikatowy bonus oraz jednocześnie losowo dobraną cechę dodatkową - ułatwiającą walkę lub też zdobywaniu monet. Dzięki tej losowości każda rozgrywka będzie inna, niepowtarzalna. Gra polega na zdobyciu jak największej ilości monet, przez określoną liczbę tur (zazwyczaj jest to 10 tur, rozgrywkę można skrócić do mniejszej ilości tur, żeby trwała krócej – aczkolwiek lepiej ustalić to na początku rozgrywki, żeby gracze wiedzieli kiedy będzie koniec). Rozgrywka odbywa się turowo, bez zmiany kolejności graczy. Każdy z graczy będzie władał wojskiem, wybranej przez siebie cywilizacji, składającym się z różnych jednostek (każda mająca inne statystyki) oraz przy jego pomocy zdobywać będzie kolejne pola na planszy walcząc z innymi graczami lub barbarzyńcami. Na polach umieszczone są różne surowce dające inne benefity. Jednocześnie w każdym momencie gracz może wymienić cywilizację na inną, traci przez to ruch w jednej turze, pozostawiona cywilizacja jednak nadal dostarczać będzie monety (bez bonusów), ale nie można ją już sterować. Na koniec każdej tury za posiadane pola gracz uzyskuje odpowiednią ilość monet (wpływają na to bonusy cywilizacji i cechy dodatkowe).
Wiem, brzmi na prawdę bardzo podobnie do SW, taki był zamysł, żeby zrobić coś bardziej rozbudowanego.
Mam też pomysł jak to przerobić, żeby zdecydowanie "odróżniało" się od SW, ale na razie zostawiam to na dodatek.

Ilość graczy: 3-6. Do 4 graczy stosuje się zmniejszoną wersję mapy. Najlepiej grać w 4 lub 6 osób. Gra w 3 osoby jest raczej mało "emocjonująca", ale jest taka możliwość. 5 osób jest już jednak w miarę optymalnie.
Czas rozgrywki z tłumaczeniem zasad i zapoznaniem graczy z nimi oceniam na 2,5-4 godziny na pierwszą rozgrywkę. W kolejnych rozgrywkach, kiedy gracze znają już zasady mniej więcej i zamysł gry - czas gry skraca się znacząco. Grając ze znajomymi nie udało nam się tego bardzo skrócić - ale to tylko dlatego, że jednocześnie graliśmy w Heroes 3 na trybie hotseat :)
Prototyp wykonany przeze mnie jest dość estetyczny, grafiki stworzyłem wyszukując w internecie to czego potrzebowałem i łącząc to w jedną całość. Plansza jest na folii magnetycznej - nie jest to jednak tak cudowne rozwiązanie jak się spodziewałem - ale znacznie ułatwia rozgrywkę.
Niestety elementy gry na razie nie są zbyt "wygodne" w obsłudze (tak jestem tego świadom, ale to jest kwestia dopracowania, przy której mam nadzieje też może coś zaproponujecie), tu na pewno będzie krytyka - ale w końcu to jest prototyp i to pierwszy! Ja jestem z niego dumny :)

Na razie szukam tylko chętnych, jak się znajdą ustalimy jakiś termin - z mojej strony wchodzą w grę wieczory w tygodniu, weekendy raczej niestety odpadają na razie.
Jeżeli chodzi o miejsce - rozmawiałem już w Krolmie, właściciel chętnie nas ugości :)
Podczas testowania nie muszę być graczem, chętnie wcielę się tylko w obserwatora - może dzięki temu wyciągnę więcej wniosków.
Nie chcę przekazywać za bardzo więcej szczegółów tutaj, ale jeżeli macie jakieś pytania - chętnie odpowiem.

Seba
sharper
Posty: 13
Rejestracja: 21 lut 2017, 15:46

Re: [Gdańsk] Testowanie stworzonej gry planszowej

Post autor: sharper »

Ja bym chętnie zagrał.. ale u mnie w grę wchodzą właśnie głównie weekendy...
Jakby więc terminy na takie rozgrywki dało się przesunąć na weekend (piątek-niedziela), to mogę się pisać :)
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4061
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 279 times
Been thanked: 164 times

Re: [Gdańsk] Testowanie stworzonej gry planszowej

Post autor: lacki2000 »

Ogólna koncepcja przypomina mi grę Vinci z 1999 roku. Bo tak naprawdę SW jest klonem tej gry.
https://boardgamegeek.com/boardgame/60/vinci
Można w nią pograć na Yucata
http://www.yucata.de/en/GameInfo/Vinci
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
sebawrz
Posty: 4
Rejestracja: 24 maja 2017, 20:03

Re: [Gdańsk] Testowanie stworzonej gry planszowej

Post autor: sebawrz »

@sharper:
W lipcu/sierpniu całkiem możliwe, że na weekend jakiś termin się trafi. Albo nawet 11 czerwca - zobaczę czy dam radę :)

@lacki2000:
Zerknąłem i w sumie masz rację. Koncepcja gry póki co jest dość podobna.
Dlatego tez jak pisałem, mam pomysł na lekką zmianę koncepcji co pozwoli odejść od podobieństwa do SW.
Ale na razie chcę sprawdzić, czy gra przyjmie się w takiej formie - zmienioną zrobić jako dodatek.
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4061
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 279 times
Been thanked: 164 times

Re: [Gdańsk] Testowanie stworzonej gry planszowej

Post autor: lacki2000 »

Ja mogę do Krolma wpaść na testy w dni robocze (choć często dopiero danego dnia wiem, czy mogę i o której). W ramach rewanżu mogę przynieść swoje zakurzone super projekty :)
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
sebawrz
Posty: 4
Rejestracja: 24 maja 2017, 20:03

Re: [Gdańsk] Testowanie stworzonej gry planszowej

Post autor: sebawrz »

Spotykamy się w Krolmie we wtorek wstępnie o godzinie 17. Ktoś chętny tutaj?
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4061
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 279 times
Been thanked: 164 times

Re: [Gdańsk] Testowanie stworzonej gry planszowej

Post autor: lacki2000 »

sebawrz pisze:Spotykamy się w Krolmie we wtorek wstępnie o godzinie 17. Ktoś chętny tutaj?
Możliwe, że będę jutro w Krolmie o tej godzine ale też plan główny to zagranie w cosik wojennego, więc w wolnej chwili może uda się choć zerknąć na prototyp. Jest gdzieś instrukcja do przejrzenia?
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
sebawrz
Posty: 4
Rejestracja: 24 maja 2017, 20:03

Re: [Gdańsk] Testowanie stworzonej gry planszowej

Post autor: sebawrz »

Niestety nie wrzucam instrukcji nigdzie ogólnodostępnie.
Dzisiejsza rozgrywka wyszła troszkę przeciętnie bo były tylko 3 osoby razem ze mną. Ale ja jestem bardzo zadowolony z tej pierwszej próby poza znajomymi :)
Na pewno będą następne. Całkiem możliwe, że nawet w przyszłym tygodniu wtorek/środa - więc jeżeli są jacyś chętni reflektujący na któryś dzień dajcie znać!
ODPOWIEDZ