<
Teraz jest N, 24 lip 2016, 13:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5416 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 217  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 10 lip 2009, 08:13 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 02 sty 2007, 16:54
Posty: 2637
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))
Od paźdzernika 2011 zmieniliśmy miejsce spotkań z kawiarni Solec 44 na Politechnikę Warszawską - Wydział Inżynierii Srodowiska, sala nr 17 w Starej Kotłowni.

Spotykamy się w każdą środę między 17.30 a 21.30. Zapraszam na ostatnią stronę tego wątku po bieżące informacje dotyczące aktualnego spotkania i testowanych gier.

Więcej szczegółów dotyczących spotkań można też znaleźć na naszej stronie: http://monsoongroup.pl


Przenoszę zatem dyskusję na forum bo to to PW faktycznie nas zabije wkrótce :wink:

Dla niewtajemniczonych: organizujemy cykliczne spotkania w Wawie których celem jest wyłącznie testowanie prototypów naszych gier. Pierwsze spotkanie odbędzie się w środę, 15 lipca, o godz. 17.30 w Monsoon Cafe, drugie spotkanie w poniedziałek, 20 lipca, godzina i miejsce to samo. Będziemy się spotykać w każdym tygodniu, na przemian w środy i poniedziałki. W skład grupy spiskowców wchodzą Yosz, Ja_n, Stalker, Draco i ja ale zapraszamy wszystkich chętnych, którzy także projektują i chcieliby testować swoje gry. Zapraszamy również graczy, którzy chcieliby wesprzeć polską myśl projektową i testować prototypy!

Wracając do twoich pytań Jacku. Możliwe, że jeśli będziemy się spotykać głównie we trójkę problem nie wystąpi. Np w najbliższą środę będziemy pewnie we trzech (Ja_n, Yosz i ja) i przetestujemy podejrzewam Pret-a-Porter i Magnum Sal, a w poniedziałek będziemy pewnie znów we trójkę (Draco, Stalker i ja) i możemy pograć w gry Draco i Stalkera.

Grafik jest niezłym pomysłem. Ja jestem otwarty na propozycje. Zaproponuj proszę jakiś system podziału czasu który uważasz za sensowny.

_________________
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/


Ostatnio edytowano Wt, 17 kwi 2012, 10:08 przez Filippos, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 10 lip 2009, 08:32 
Recenzent
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 28 lip 2004, 09:42
Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Co do metody dostępu do testów, to nie mam pomysłu na razie. Na początku zostawmy to na zasadzie negocjacji tu na forum. Jednak chciałbym wcześniej ustalać w co gramy danego dnia i potem ten plan konsekwentnie realizować na spotkaniu. Piszę to we własnym interesie, bo obawiam się że jeśli tak nie będziemy robić, to dwugodzinnej gry nie da się ot tak sobie wyjąć i spytać czy zagramy jeszcze w to. Oczywiście jeśli starczy czasu, można potem jeszcze wyjąć coś krótkiego i zagrać na koniec, ale pierwszeństwo powinny mieć uzgodnione wcześniej tytuły.

Co do planu na pierwsze dwa spotkania, to super, tego się trzymajmy. Pret-a-porter i magnum sal na pierwsze spotkanie, a na drugie prototypy Draco i Stalkera.

_________________
Gry planszowe - GamesFanatic moje zbiory | pożądam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 10 lip 2009, 09:24 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 24 cze 2004, 22:14
Posty: 2595
Lokalizacja: Warszawa
Ja akurat nie mam nic w stanie specjalnie grywalnym, więc będzie więcej czasu na gry innych. Mam dwie gry na progu grywalności, ale ciągle w nich dłubię grając sam ze sobą. Pewnie w końcu jeden z nich przyniosę i pomęczę Was wersją eksperymentalną, ale nie zakładam, że będzie to już zaraz.

_________________
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 10 lip 2009, 09:33 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 18 mar 2006, 22:29
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Chętnie was wspomogę w tych testach, w miarę możliwości.

_________________
Just because I'm losing doesn't mean I'm lost

Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 10 lip 2009, 09:44 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 24 cze 2004, 22:14
Posty: 2595
Lokalizacja: Warszawa
Geko napisał(a):
Chętnie was wspomogę w tych testach, w miarę możliwości.

Jesteś zawsze mile widziany :)

_________________
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 10 lip 2009, 12:33 
Recenzent
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 28 lip 2004, 09:42
Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Nie pamiętam jakie tam stoły są w Monsoon Cafe, ale na pret-a-porter mogą być za małe... Pamiętacie w którym lokalu są większe stoły - Herba Thea czy Monsoon?

_________________
Gry planszowe - GamesFanatic moje zbiory | pożądam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 10 lip 2009, 12:41 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 02 sty 2007, 16:54
Posty: 2637
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))
ja_n napisał(a):
Nie pamiętam jakie tam stoły są w Monsoon Cafe, ale na pret-a-porter mogą być za małe... Pamiętacie w którym lokalu są większe stoły - Herba Thea czy Monsoon?


Pret-a-Porter się zmieści na Monsoonowym stole bez problemu. :)

_________________
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 11 lip 2009, 13:50 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 05 sty 2006, 23:15
Posty: 2199
Lokalizacja: Warszawa, żona też
Jestem za, jeśli chodzi o granie raz w środę a raz poniedziałek. Co prawda będę uczestniczył w spotkaniach raz na dwa tygodnie, ale łatwiej mi będzie przekonać żonę. :)

Co do braku projektów sygnalizowanego przez stalkera. Mam za dużo pomysłów, aby je ogarnąć, więc chętnie się nimi podzielę. W białym pudełku noszę 5 wydrukowanych prototypów: Żużel (w pełni grywalny), Piłkę Nożną (też grywalna, ale chyba brakuje grze ikry), Refugium (do intensywnego testowania) i dwa zarchiwizowane projekty. W głowie mam trzy projekty - kolejną grę o zwierzątkach :) , bardzo świeży pomysł o rywalizacji współczesnych mocarstw i przebudowę Osadników na grę polityczną.

Już się nie mogę doczekać. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 12 lip 2009, 17:09 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 24 cze 2004, 22:14
Posty: 2595
Lokalizacja: Warszawa
Chcę się upewnić, że najbliższe spotkanie to środa, 15 lipca?

_________________
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 12 lip 2009, 17:09 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 22 lut 2008, 22:51
Posty: 6362
Lokalizacja: Warszawa
Si Senior

_________________
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 13 lip 2009, 10:28 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 18 mar 2006, 22:29
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Wpadam we środę o 17.30 a nawet wcześniej.

_________________
Just because I'm losing doesn't mean I'm lost

Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 13 lip 2009, 11:17 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 02 sty 2007, 16:54
Posty: 2637
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))
Geko napisał(a):
Wpadam we środę o 17.30 a nawet wcześniej.


Świetnie Geko! Bardzo nam będzie miło! Ugościmy Cię naszymi prototypami zatem :mrgreen:

_________________
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 15 lip 2009, 15:42 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Wt, 06 sty 2009, 22:24
Posty: 1136
Lokalizacja: Warszawa
Ja w tę środę na razie nie, ale po urlopie chętnie Wam trochę potestuję. Nie wiem, jak reszta prototypów, ale te Filipa to lepsze niż niektóre już wydane gry :)

_________________
//Moje zaległości w edukacji: Wysokie Napięcie i Osadnicy z Catanu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 15 lip 2009, 22:39 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 18 mar 2006, 22:29
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Byłem, zimne napoje piłem. Zapewne prototypy przejdą jeszcze zmiany, ale pomysłów i ciekawych projektów naszym projektantom nie brakuje. Oczywiście cały problem w wyszlifowaniu wersji finalnej. Ale w końcu na tym polega projektowanie :P

_________________
Just because I'm losing doesn't mean I'm lost

Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 16 lip 2009, 07:32 
Recenzent
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 28 lip 2004, 09:42
Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
pret-a-porter zabrnęło w ślepy zaułek. Gra jest w tej chwili zbyt skomplikowana, zbyt długa, niezbalansowana (to oczywiste, to była pierwsza próba ze sporą liczbą nowych elementów). Niektóre rzeczy zupełnie nie działają i te trzeba zmienić radykalnie. Trzeba też poważnie skrócić grę, a to oznacza zmianę fundamentalną pewnych mechanizmów które były w grze od początku, od samego pomysłu tematycznego, czyli były już w książce Gomorra. Na razie widzę to jako szansę - do tej pory nie zmieniałem tych elementów mimo że nie działały tak jakbym chciał, ciągle miałem nadzieję że uda się to dostroić i one zadziałają. Wczorajsza rozgrywka nastawiła mnie radykalnie i dodała odwagi żeby odrzucić to co nie działa.

(dla znających prototyp - mówię o planszy licytacyjnej i koncepcji realizacji zamówień - trzeba zmniejszyć ich liczbę, ale z kolei nie można za bardzo, bo będzie ich za mało, trzeba więc umożliwić jakoś realizację tego samego zamówienia przez kilku graczy - jakaś kooperacja? jeszcze zobaczymy)

_________________
Gry planszowe - GamesFanatic moje zbiory | pożądam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 16 lip 2009, 08:02 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 18 mar 2006, 22:29
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
W najbliższych dniach w wolnej postaram się napisać Ci, kilka moich luźnych uwag. Może się przydadzą.

_________________
Just because I'm losing doesn't mean I'm lost

Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 16 lip 2009, 08:42 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 02 sty 2007, 16:54
Posty: 2637
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))
Dziękuję wszystkim za pierwsze spotkanie testowe. Ja jestem bardzo zbudowany zarówno tym, że do niego doszło jak i samymi testami. :)

Co do Pret-a-Porter ja nie byłbym tak srogi jak sam projektant. Gra jest długa, jest ciężka, ale to chyba po prostu taki rodzaj gry. Myślę że można by próbować dalej tuningu gotowego rdzenia gry. Natomiast jeśli decydujesz się na rewolucję Jacek to takie twoje prawo designera - chętnie pomogę w testowaniu. :)

Jeśli chodzi o nasze Magnum Sal to jestem pozytywnie zaskoczony grą po dwumiesięcznym odpoczynku od niej. Wszystko działa, nie ma już jakichś ewidentnych baboli. Wprowadzone po testach na politechnice wiosną zmiany okazały się trafione. Gra szybciej się rozkręca i dość płynnie rozwija.

Bardzo potrzebowaliśmy takiego testu bo po sporej dawce testowania we własnym gronie straciliśmy z Marcinem kompletnie dystans do gry i sami już nie wiedzieliśmy w jakim jest stanie. Okazuje się że chyba w nie najgorszym. Gdyby na spokojnie przyszły do Was (Jacku i Geko) jakieś refleksje i uwagi będziemy bardzo wdzięczni.

Do zobaczenia w najbliższy poniedziałek na kolejnym testowaniu!

Perpetko - przybywaj! (odwdzięczę się komplementem i powiem, że z wielu testerów z których pomocy miałem już przyjemność korzystać Perpetka plasuje się w ścisłej czołówce - bardzo trafne uwagi i bezcenna dla projektanta szczerość). :D

_________________
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 16 lip 2009, 08:56 
Recenzent
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 28 lip 2004, 09:42
Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Co do Magnum Sal, to moja druga rozgrywka i gra znowu bardzo mi się podobała. Mam tylko dwie uwagi, którymi podzieliłem się już w Monsoon Cafe:
1. Zaczynałem jako ostatni i odczuwałem tę pozycję startową jako bardzo niekorzystną do grania. Zająłem wprawdzie drugie miejce, ale tylko dlatego że nie rozegraliśmy pełnej gry - w trzeciej fazie arsenał narzędzi Filipa z pewnością dałby mu wygraną. Z drugiej strony w grze są mechanizmy wykopania się z tego ostatniego miejsca, jedynie po prostu pomyślałem o nich za późno, a dodatkowo w moim pierwszym ruchu niewątpliwie popełniłem duży błąd schodząc od razu do kopalni zamiast np. kupić sobie dodatkowego górnika póki był on tani. Więc to wrażenie wymaga jeszcze retestu, przypuszczam że przy lepszej grze zniknie ono całkowicie.
2. Uważam, że wysoka punktacja za narzędzia i ludków na końcu zaburza balans gry, powoduje że strategia taka jaką ja przyjąłem - wchodzenie szybko w głąb kopalni i wydobycie zamiast budowania infrastruktury najpierw - staje się dodatkowo zupełnie nieopłacalna. Ja raczej po prostu liczyłbym zarobioną kasę i tyle. No ale myślę że obydwa podejścia mają jakieś uzasadnienie i wybór jednego z nich jest decyzją projektanta. Graczom pozostaje dostosowanie się do tego i ustawienie swojej strategii tak, żeby brać wszystkie sposoby punktowania pod uwagę.

Trzecia faza budziła największe wątpliwości Filipa, podobno wtedy liczy się tylko wydobycie, ruch na powierzchni zupełnie zamiera, jest nieopłacalny - nie potrafię ocenić, nie rozegraliśmy trzeciej fazy z braku czasu. Jednak nie wydaje mi się to jakimś problemem, nawet powiedziałbym że to dobrze że gra zmienia swój charakter z czasem. Przez dwie fazy budujemy infrastrukturę i szykujemy dobrą pozycję do ostatniej fazy, a potem zaczynamy wreszcie na całego wydobywanie soli. Podoba mi się, o ile wystarczy soli na trzecią fazę - jeśli w kopalni jest dość soli żeby było co robić do końca trzeciej fazy, to w porządku, tak może być. Gra jest bardzo fajna, zawsze z chęcią do niej siądę.

_________________
Gry planszowe - GamesFanatic moje zbiory | pożądam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 16 lip 2009, 09:04 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 18 cze 2004, 07:40
Posty: 2741
Lokalizacja: W-wa
Może nie merytorycznie, ale chciałem tylko powiedzieć, że... bardzo podoba mi się pomysł Waszych spotkań testowych. Fajnie, że wzieliście na poważnie sprawy w swoje ręce. Jak kiedyś dam radę, to się pojawię i pomogę w testowaniu. A może w końcu coś swojego nawet przyniosę, jak w ogóle zacznę opracowywać :D

_________________
RetroFanatic.pl | BDC | HBD


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 16 lip 2009, 09:22 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 10 wrz 2005, 15:28
Posty: 5935
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Pancho napisał(a):
jak w ogóle zacznę opracowywać :D


A masz juz ten gabinet? :)

_________________
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 16 lip 2009, 09:26 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 18 cze 2004, 07:40
Posty: 2741
Lokalizacja: W-wa
Don Simon napisał(a):
A masz juz ten gabinet? :)

W sumie tak :)

_________________
RetroFanatic.pl | BDC | HBD


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 16 lip 2009, 10:32 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 26 kwi 2005, 10:46
Posty: 258
Lokalizacja: Warszawa
pisalbym sie na poniedzialek (20.07). wiela czasu standardowo trzeba sobie zarezerowac? bo mialem jeszcze robic jakis wieczorek zapoznawczy z grami dla znajomych 'newbies' i jestem rozdarty pomiedzy dwiema misjami:
(1) ewangelizacja nowych
(2) testowaniem przyszlych hitow

ale moze udaloby sie to polaczyc?

_________________
blog zupełnie nie o grach


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 16 lip 2009, 10:33 
Recenzent
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 28 lip 2004, 09:42
Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Nie będzie mnie w poniedziałek, ale napiszę za kolegów - wczoraj siedzieliśmy do 22.00 - wtedy zamykają knajpę. Ale nic nie stoi na przeszkodzie żebyś zajrzał, zagrał w jedną grę i się zmył. Każda pomoc się przyda i będzie doceniona.

_________________
Gry planszowe - GamesFanatic moje zbiory | pożądam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 16 lip 2009, 10:50 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 14 gru 2005, 14:48
Posty: 576
Lokalizacja: Poznań
domyślam się, że weźmiecie gry do testowania na kaszubkon a może uda się przekonać trzewika, żeby użyczył komuś stronghold do przetestowania? :)

_________________
planszówki w Poznaniu - GRAMAJDA
Blog wektorowy, czasem planszowy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 16 lip 2009, 10:52 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 28 cze 2007, 19:20
Posty: 4746
Lokalizacja: Warszawa / CK
mistrz_yon napisał(a):
pisalbym sie na poniedzialek (20.07). wiela czasu standardowo trzeba sobie zarezerowac? bo mialem jeszcze robic jakis wieczorek zapoznawczy z grami dla znajomych 'newbies' i jestem rozdarty pomiedzy dwiema misjami:
(1) ewangelizacja nowych
(2) testowaniem przyszlych hitow

ale moze udaloby sie to polaczyc?


nie chcę podbierać testerów kolegom, ale jeśli chcesz kogoś wciągnąć w gry, to lepiej nie robić tego na spotkaniach testujących prototypy, zdecydowanie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5416 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 217  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL