Teraz jest N, 21 sty 2018, 03:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 06 kwi 2017, 11:17 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 22 lut 2012, 10:31
Posty: 3116
nikczemnik napisał(a):
tomb napisał(a):
...
Akcja II - kiedy wybudowaliśmy wszystkie kafle technologii, a pod paskiem lub na pasku przy tej akcji mamy jeszcze kości.
Akcja III - kiedy wybudowaliśmy wszystkie kafle światów, a pod paskiem lub na pasku przy tej akcji mamy jeszcze kości.
...
Tylko w takich przypadkach nie możemy użyć kości i tylko takie nie użyte wracają bezpośrednio do kubka.


A czy dobrze rozumiem, że w przypadku, gdy zostają jakieś kafle technologii lub świata, na które po prostu nas już nie stać, bo mamy za mało kości pod paskiem, to również wracają do kubka?

Nie. Jeśli zostały jakieś kafle do zbudowania to wszystkie pozostałe kości przekładasz na odpowiednie kafle. Kości wracają bezpośrednio do kubka tylko jeśli nie masz żadnego kafla w danym stosie w strefie rozbudowy.

_________________
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."

Kupię Ginkgopolis z dodatkiem, promosy do Flamme Rouge, Onirim i Sylvion i inne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 01 maja 2017, 10:21 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): So, 21 lis 2015, 20:21
Posty: 107
Pytanie do technologii Moc wykonawcza:
Czy jeśli mówimy o robotnikach tego samego typu, to chodzi o wyrzucone symbole, czy o kolor robotników?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 04 maja 2017, 11:09 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 19 paź 2016, 12:39
Posty: 631
AnaCross napisał(a):
Pytanie do technologii Moc wykonawcza:
Czy jeśli mówimy o robotnikach tego samego typu, to chodzi o wyrzucone symbole, czy o kolor robotników?

Wyrzucone symbole.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 05 maja 2017, 08:11 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): So, 21 lis 2015, 20:21
Posty: 107
Dr. Nikczemniuk napisał(a):
AnaCross napisał(a):
Pytanie do technologii Moc wykonawcza:
Czy jeśli mówimy o robotnikach tego samego typu, to chodzi o wyrzucone symbole, czy o kolor robotników?

Wyrzucone symbole.


Dzięki za odpowiedź :D Znów będę mogła użyć słów "A nie mówiłam?" :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 22 cze 2017, 09:58 

Dołączył(a): Cz, 10 gru 2015, 09:15
Posty: 18
Witam, w ostatniej rozgrywce zaistniała taka sytuacja, że brakło kostek do kupienia, wszystkie dostępne były rozłożone na planetach (surowce) i badaniach (technologia i planeta) co w takiej sytuacji ? Mogę ściągnąć jakąś kostkę z badań ?

_________________
Moje gry


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 22 cze 2017, 10:40 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 22 lut 2012, 10:31
Posty: 3116
Tvisty napisał(a):
Witam, w ostatniej rozgrywce zaistniała taka sytuacja, że brakło kostek do kupienia, wszystkie dostępne były rozłożone na planetach (surowce) i badaniach (technologia i planeta) co w takiej sytuacji ? Mogę ściągnąć jakąś kostkę z badań ?

Zawsze, niezależnie od rekrutacji (czyli kupowania kostek do kubka), możesz zrobić przywołanie (czyli za darmo włożyć do kubka dowolne z Twoich kostek leżących na planetach i badaniach).

_________________
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."

Kupię Ginkgopolis z dodatkiem, promosy do Flamme Rouge, Onirim i Sylvion i inne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 22 cze 2017, 10:46 

Dołączył(a): Cz, 10 gru 2015, 09:15
Posty: 18
Dzięki tak coś podejrzewałem, ale zrozumiałem, że mogę je zabrać tylko wtedy jak nie leżą tam żadne kafle (nadmiar kostek spadnie po wybudowaniu ostatniej technologii czy odkryciu planety)

_________________
Moje gry


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 16 wrz 2017, 11:19 

Dołączył(a): N, 02 kwi 2017, 18:33
Posty: 2
Gracz wybrał akcję ODKRYWANIE, czy musi od razu deklarować co będą wykonywali poszczególni robotnicy i wykonać wszystkie akcję zgodnie z tą deklaracją, czy może decydować kolejno dla każdego robotnika?

np. na akcji ODKRYWANIE jest 4 robotników, gracz planuje wykonać 3 eksploracje i 1 magazynowanie, ale super mu się poszczęściło przy pierwszej eksploracji i pozostałymi trzema dokonuje jednak magazynowanie.

Dzięki za odpowiedź. Rafal


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 16 wrz 2017, 11:28 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 23 lut 2010, 15:25
Posty: 1666
Lokalizacja: Gdańsk
Nie musisz od razu deklarować


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 16 wrz 2017, 12:25 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 24 kwi 2005, 17:32
Posty: 4579
Lokalizacja: Piastów
I jest to wyraźnie napisane w instrukcji:
Instrukcja na s. 4 napisał(a):
Podczas akcji Odkrywania i akcji Dostawy należy ukończyć zada-
nie jednego Robotnika, zanim wybierze się zadanie dla kolejnego. Nie trzeba od razu
(z wyprzedzeniem) deklarować zadań dla wszystkich Robotników.

_________________
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 11 paź 2017, 23:01 

Dołączył(a): So, 23 sty 2016, 23:26
Posty: 70
Lokalizacja: Wrocław
Mam pytanie dotyczące kafli technologi, nie wszystkie rozumiem:
1."Gildia Handlowa" - Produkcja: Dobierz +2$ na koniec tej akcji - Jak rozumiem nie muszę mieć żadnych kostek przy produkcji, wystarczy że przeciwnik aktywuje akcje?
2."Kosmiczna turystyka" - Dostawa: Dobierz +1$. Jeśli masz w Imperium Planetę(y) o najwyższym koszcie, dobierz dodatkowo +1$ - Jak rozumiem nie muszę mieć tutaj własnych kości i jeśli zaistnieje akcja dostawa dostaje 1$.
3. "Galaktyczni Inwestorzy" - Rozwój technologi: Dobierz 2$ na koniec tej akcji - Jak rozumiem wystarczy że akcja zaistnieje i nie muszę mieć tu własnych kości.
4. "Organiczne stocznie" - Dostawa: Graj tak, jakbyś miał po jednym dodatkowym Handlarzu Rodzimej Populacji oraz Handlarza Genów do użycia podczas tek akcji - Czyli jak rozumiem nie muszę mieć tu własnych kości i 2 dobra mogą wrócić do populacji. (nie wracają 4 kości wtedy)
5."Galaktyczny renesans" - jak rozumiem 5 dodatkowych punktów jest za posiadanie 15 PZ ?
6."Galaktyczni Bankierzy" - Dostawa: Za każde dobro, które sprzedajesz możesz wydać 1$, by dobrać 1PZ - Jak rozumiem wystarczy że przeciwnik aktywuje akcję, wtedy wystarczy że mam w kasie 1$ i mogę zarobić 1 PZ, automatycznie znowu mam 1$ i dalej będę mógł na koniec rundy zatrudnić robotnika.
7."Związki zawodowe Technologów - Odkrywanie, Produkcja: Dobierz 1$ jeżeli masz w Imperium więcej technologi niż pozostali gracze - Tego nie rozumiem do końca, Czy akcją występuje 2 razy w ciągu rundy? Czy ja muszę mieć kości na Odkrywaniu i Produkcji czy wystarczy że jakiś gracz ją aktywuje.

Dzięki serdeczne za odpowiedzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 12 paź 2017, 00:27 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Pn, 11 sty 2016, 22:55
Posty: 124
Jeśli bonus jest zależny od jakiejś akcji, to wystarczy, że jest ona odpalona, nie ważne przez którego gracza, nie trzeba mieć do tej akcji przypisanych pracowników. Tak więc:
1. Tak, wystarczy, że w tej turze jest odpalona ta akcja,
2. Tak, i dodatkowo bonus jeśli posiadasz w swoim imperium planetę o koszcie wyższym niż pozostali gracze. Ty za 6, a reszta za 5 np.
3. Tak,
4. Tak, przy wymianie na punkty należy pamiętać, że ma się jedną wirtualną kość genów,
5. Przydałaby się treść kafla :-P
6. Nie, "za każde dobro, które sprzedajesz", jest postawiony warunek, że musisz sprzedać dobro. Czyli np.: sprzedajesz dobro za 3$ i z tych 3$ 1$ możesz wymienić na punkt, sprzedajesz inne dobro za 5$ i z tych 5$ 1$ możesz wymienić na punkt, itd.
7. Też będę musiał sprawdzić na kaflu... Wydaje mi się, że chodzi o pierwszą akcję. Za to na pewno wystarczy, że jest aktywowana, nie trzeba mieć kości ;-)

EDIT:
5. Tak, 5 dodatkowych punktów za 15, 6 za 21, 7 za 28, itd...


Ostatnio edytowano Cz, 12 paź 2017, 08:40 przez Gosterq, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 12 paź 2017, 07:11 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 09 maja 2014, 17:27
Posty: 1289
Lokalizacja: Silesia Superior
tomasz86
Ad. 7
Jeżeli odpalona jest akcja z okiem, a Ty masz najwięcej kafli z rombem to bierzesz 1 dolara.

_________________
Who is John Galt?
Posiadam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 12 gru 2017, 22:06 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 08 kwi 2015, 20:37
Posty: 589
Lokalizacja: Kalisch
Kontrolne upewnienie się. Nie mam teraz jak grzebać w kafelkach, ale naszła mnie refleksja po ostatniej grze. Kafelek z symbolem dostawy i +1 PZ. Czy to oznacza, że za każdym razem, kiedy jest aktywowana w turze dostawa - nawet jak nie biorę w niej udziału - to i tak dostaję +1 PZ? Dobrze to odczytuję? Kafelek z technologią.

_________________
Kupię Tajemnicze Ruiny - dodatek do Eldritcha.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 12 gru 2017, 23:58 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 09 maja 2014, 17:27
Posty: 1289
Lokalizacja: Silesia Superior
kastration napisał(a):
Kontrolne upewnienie się. Nie mam teraz jak grzebać w kafelkach, ale naszła mnie refleksja po ostatniej grze. Kafelek z symbolem dostawy i +1 PZ. Czy to oznacza, że za każdym razem, kiedy jest aktywowana w turze dostawa - nawet jak nie biorę w niej udziału - to i tak dostaję +1 PZ? Dobrze to odczytuję? Kafelek z technologią.

Te kafelki tak działają jak napisałeś

_________________
Who is John Galt?
Posiadam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 14 sty 2018, 13:42 

Dołączył(a): N, 30 paź 2016, 16:33
Posty: 9
Koleżanki i Koledzy,

Szybkie pytanie:

Nastawiając się na zasiedlanie planet mam w puli kafle 5 planet o koszcie 1 i 1 o koszcie 2. Po turlnięciu kośćmi w fazie planowania wypada mi 7 kości do zasiedlenia - czy mogę w turze zasiedlenia zająć wszystkie 6 planet?

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 14 sty 2018, 14:07 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 09 maja 2014, 17:27
Posty: 1289
Lokalizacja: Silesia Superior
Oczywiście

_________________
Who is John Galt?
Posiadam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL