Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Trolliszcze »

Tasujesz wszystkie podstawowe osłabienia (Basic Weakness). Nie ma żadnego znaczenia, czy to szaleństwo, wróg czy cokolwiek innego. Jest na karcie Basic Weakness? Tasujesz i losujesz. Przy okazji jedna uwaga: pula osłabień zawsze składa się z jednego pudełka podstawki/każdego dodatku! Czyli jak masz dwie podstawki, to osłabień z drugiej nie mieszasz. Chodzi zapewne o to, żeby nie było tak, że osłabienia z podstawki losują się znacznie częściej, bo masz X podstawek i używasz wszystkich osłabień.
Awatar użytkownika
MataDor
Posty: 694
Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
Lokalizacja: Warszawa/Gocław
Has thanked: 287 times
Been thanked: 86 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: MataDor »

Mam takie pytanie. Czy jeśli w trakcie kampanii usuniemy jakieś karty z naszego doku i zastąpimy innymi, to czy później w trakcie tej kampanii możemy je za darmo z powrotem umieścić w talii czy też musimy znowu za nie płacić punktami doświadczenia jeśli chcemy je mieć na powrót w talii?
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Trolliszcze »

Płacisz za każdym razem, gdy zmieniasz. A jak lubisz często zmieniać, to bierz Adaptable ;)
Awatar użytkownika
MataDor
Posty: 694
Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
Lokalizacja: Warszawa/Gocław
Has thanked: 287 times
Been thanked: 86 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: MataDor »

Trolliszcze pisze:Płacisz za każdym razem, gdy zmieniasz. A jak lubisz często zmieniać, to bierz Adaptable ;)
Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi :)
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
Tomson
Posty: 172
Rejestracja: 04 maja 2014, 18:19
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Tomson »

Mam pytania odnośnie I scenariusza:
Spoiler:
maly74
Posty: 30
Rejestracja: 21 lis 2013, 19:00
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: maly74 »

Mam pytanie odnośnie karty podstępu-Światło Aforgomona
Ewentualne obrażenia mam dołączyć do tego podstępu czy do badacza?
Arius
Posty: 1402
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 289 times
Been thanked: 154 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Arius »

maly74 pisze:Mam pytanie odnośnie karty podstępu-Światło Aforgomona
Ewentualne obrażenia mam dołączyć do tego podstępu czy do badacza?

Kartę światło dołączasz do aktualnej tajemnicy lub aktu. Jak owy akt/tajemnica postąpi, to światło spada.
Tak długo jak światło jest w grze obrażenia traktujesz jako bezpośrednie i musisz na badacza dokładać.
Wredne.
Awatar użytkownika
MataDor
Posty: 694
Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
Lokalizacja: Warszawa/Gocław
Has thanked: 287 times
Been thanked: 86 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: MataDor »

Mam takie dwa kolejne pytania:
- czy można zagrać drugą kopię atutu który już się posiada w swoim wyposażeniu/polu gry? na przykład posiadać 2 szkła powiększające
- jeśli stoję na lokacji do której jest już dołączona "Gęsta mgła", to czy w momencie jak dolosowuję kolejną "Gęstą mgłę", to też dołączam ją do lokacji i się obie kumulują? czy też odrzucam kartę, nic się nie dzieje i przechodzę do fazy gracz? też nie jestem pewien czy "Parszywe szczęście" się kumuluje" i masz -2 do testów

Z góry dzięki za odpowiedź :)
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 727
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 144 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Munchhausen »

MataDor pisze: 25 mar 2018, 20:19 Mam takie dwa kolejne pytania:
- czy można zagrać drugą kopię atutu który już się posiada w swoim wyposażeniu/polu gry? na przykład posiadać 2 szkła powiększające
Jak najbardziej możesz mieć dwa szkła powiększające. Jedynym wyjątkiem są karty unikatowe - można je poznać po tym, że mają asterysk przed nazwą. Każda tego typu karta może być tylko jedna w grze u wszystkich graczy. Trzeba też pamiętać o kartach ze słowem kluczowym "Wyjątkowa" - w ich przypadku w talii może być tylko jedna karta o danej nazwie.
- jeśli stoję na lokacji do której jest już dołączona "Gęsta mgła", to czy w momencie jak dolosowuję kolejną "Gęstą mgłę", to też dołączam ją do lokacji i się obie kumulują? czy też odrzucam kartę, nic się nie dzieje i przechodzę do fazy gracz? też nie jestem pewien czy "Parszywe szczęście" się kumuluje" i masz -2 do testów
Drugą "Gęstą mgłę" się po prostu odrzuca. Za to "Parszywe szczęście" się kumuluje.
Tomson
Posty: 172
Rejestracja: 04 maja 2014, 18:19
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Tomson »

Czy mogę wydając punkty doświadczenia dokupić do swojej talii drugiego gliniarza czy tylko mogę ulepszyć posiadaną kartę poziomu 0 do karty poziomu 2?
Instrukcja mówi, że mogę posiadać dwie karty o takiej samej nazwie, ale czy muszą to być dwie identyczne karty (tzn. posiadające takie same efekty)?
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 727
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 144 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Munchhausen »

Tomson pisze: 31 mar 2018, 20:42 Czy mogę wydając punkty doświadczenia dokupić do swojej talii drugiego gliniarza czy tylko mogę ulepszyć posiadaną kartę poziomu 0 do karty poziomu 2?
Instrukcja mówi, że mogę posiadać dwie karty o takiej samej nazwie, ale czy muszą to być dwie identyczne karty (tzn. posiadające takie same efekty)?
Jak najbardziej możesz dokupić drugiego zwykłego gliniarza. Nic nie stoi też na przeszkodzie, żebyś w talii posiadał jednego zwykłego gliniarza i jedną jego ulepszoną wersję.
Awatar użytkownika
dragon77
Posty: 219
Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: dragon77 »

Hejka,
Pomóżcie pls :)

1) Co się dzieje po użyciu akcji "ZREZYGNUJ" ?

2) Będąc samemu w pomieszczeniu i jednocześnie w zwarciu z wrogiem - czy mogę najpierw wymknąć się wrogowi (czyli go wyczerpuję i odkładam do pomieszczenia), a następnie go zaatakować ?
Tomson
Posty: 172
Rejestracja: 04 maja 2014, 18:19
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Tomson »

1) Kończysz grę w danym scenariuszu. Jeśli wszyscy badacze zrezygnowali odczytuje się w księdze kampanii fragment "nie udało się osiągnąć żadnego zakończenia".
2) Możesz.

Sam mam kilka wątpliwości:

1) Karta "zamknięte drzwi" dobrana z talli spotkań nakazuje dołączenie jej do lokalizacji z największą liczbą wskazówek. Czy jeżeli w grze nie ma akurat żadnej odkrytej lokalizacji ze wskazówkami to tę kartę odrzucam czy dołączam do wybranej przeze mnie wyczyszczonej już ze wskazówek lokalizacji?

2) Dobierając ze swojej talii kartę osłabienia "Paranoja" rozpatruję jej efekt odkrycia, a następnie biorę ją na rękę i liczy się ona do limitu 8 kart na ręce czy odrzucam na stos kart odrzuconych? Czy jeżeli dodaję ją do ręki (a tak grałem) to nie mogę jej odrzucić kiedy gra nakazuje mi np. odrzucić dwie karty z ręki?

3) Pytanie do 3 scenariusza
Spoiler:
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Trolliszcze »

1) Wciąż dołączasz do lokacji z największą liczbą wskazówek. Ponieważ największa liczba wskazówek to 0, wybierasz taką lokację. A ponieważ wszystkie lokacje mają 0 wskazówek, dylemat rozstrzyga główny badacz i daje do dowolnej (nawet nieodkrytej - one też mają na sobie 0 wskazówek! Aczkolwiek lepiej kłaść do już wyczyszczonej ;)).
2) Stosujesz obowiązkowo efekt Revelation i odrzucasz na stos kart odrzuconych. Rules Reference, punkt Revelation (s. 18 angielskiej instrukcji): "When an investigator draws an encounter card, that investigator must resolve all "Revelation" abilities on this card. This occurs before the card enters play, or in the case of treachery card, before it is placed in the discard pile. Karty takie jak Paranoia to karty Treachery (nie pamiętam polskiej nazwy).
3) Jeśli nie jest napisane inaczej, wskazówkę bierzesz z ogólnej puli. Zauważ różnicę między "place" a "spend" (jeszcze raz sorry za brak polskich nazw). "Wydać" ("spend") możesz tylko coś, co posiadasz, jeśli więc na karcie jest sformułowanie "spend", to wiadomo, że musisz dać swoją (tak jak w pierwszej części tej akcji). Jeśli jest "place" i nie jest wyraźnie napisane, że własną, to bierzesz z puli.

W razie jakichkolwiek wątpliwości warto zajrzeć na Arkhamdb, gdzie wiele kart ma sekcję FAQ. Np. ta o którą pytasz: https://arkhamdb.com/card/01148
(Spójrz na drugi punkt w tym FAQ, bo to bardzo nieoczywisty szczegół i wielu graczy tego nie dostrzega.)
Tomson
Posty: 172
Rejestracja: 04 maja 2014, 18:19
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Tomson »

Dzięki bardzo za wyczerpujące odpowiedzi!
Awatar użytkownika
dragon77
Posty: 219
Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: dragon77 »

Może ktoś szybciutko podpowiedzieć ? (bo właśnie jadę 2 scenariusz i nie wiem jak to rozpatrzyć):
Spoiler:
Tomson
Posty: 172
Rejestracja: 04 maja 2014, 18:19
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Tomson »

Odrzucasz żeton oraz akolitę. Do puli zwycięstwa trafiają tylko unikatowi kultyści (z * przed nazwą).
Awatar użytkownika
dragon77
Posty: 219
Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: dragon77 »

Tomson pisze: 16 kwie 2018, 22:43 Odrzucasz żeton oraz akolitę. Do puli zwycięstwa trafiają tylko unikatowi kultyści (z * przed nazwą).
Dzięki - do tego właśnie doszedłem :) Ale gdybyś nie wspomniał o tych unikatowych, że mają gwiazdkę przed nazwą to bym tego Akolitę sobie doliczył :-P

Skończyłem pierwszy scenariusz, wygrać się nie udało, ale jestem pod dużym wrażeniem gierki i opowiadanej przez nią historii :)
Szoker
Posty: 43
Rejestracja: 06 wrz 2014, 10:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Szoker »

Mam pytanko. Jak odrzucam podstawowe osłabienie albo osłabienie od śledczego (w sensie zrealizowałem to co jest napisane na karcie) to czy nie będę mieć ich w talii jak przejdę do następnego scenariusza, czy one będą do końca kampanii?
Arius
Posty: 1402
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 289 times
Been thanked: 154 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Arius »

Podstawowe osłabienie jest w każdej rozgrywce danej kampanii. Chyba, że jakiś efekt wyraźnie coś innego mówi.
rwodzu
Posty: 20
Rejestracja: 17 mar 2015, 21:28
Been thanked: 2 times

Arkham Horror LCG wszystko zmieszane - help

Post autor: rwodzu »

Witam.

Posiadam Calosc Horroru w Arkham LCG +dunwich (calosc) +carcosa (calosc0- jednak wszystkie karty sa zmieszane.

Pytanie brzmi czy jest sposob by bez listy z nazwami kart rozdzielic je spowrotem na podstawke, mythos packi i dodatki deluxe (np. dzieki symbolom)?

Pozdrawiam
Sarseth
Posty: 725
Rejestracja: 22 kwie 2016, 10:31
Has thanked: 32 times
Been thanked: 42 times

Re: Arkham Horror LCG wszystko zmieszane - help

Post autor: Sarseth »

rwodzu pisze: 04 cze 2018, 08:39 Witam.

Posiadam Calosc Horroru w Arkham LCG +dunwich (calosc) +carcosa (calosc0- jednak wszystkie karty sa zmieszane.

Pytanie brzmi czy jest sposob by bez listy z nazwami kart rozdzielic je spowrotem na podstawke, mythos packi i dodatki deluxe (np. dzieki symbolom)?

Pozdrawiam
Na kartach spotkań to dość łatwe, bo są symbole kart spotkań. Każdy mythos, zazwyczaj ma jedną ikonkę, najlepiej sprawdzić jaką w instrukcji mythosu. Duże dodatki mają zestaw ikonek, też w instrukcji sprawdzić.
Gorzej z kartami gracza, każda karta gracza ma minimalną ikonkę cyklu i numerek.
https://arkhamdb.com/bundles/cards/02301.jpg na dole po prawej. Ikonka Dunwich.. ale nie wiesz z jakiego mythosu, czy nawet z samego dużego dodatku. Jest też liczba. Im większa tym później się pojawiła ;) Ale to byś musiał mieć rozpiskę ile kart graczy było na deluxe i mythos. Wtedy mógłbyś tak to podzielić, może najlepiej by było posortować szybkim algorytmem i potem podzielić już na konkretne packi? Albo kubełkowo już do packów konkretnych. W każdym razie to jest ten sposób bez sprawdzania co jest w czym na takim np arkhamdb
Rebel 6% (trójmiasto)
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Karit »

Mam takie 4 pytania:

Jak działają karty z cechą "Permanent"? - szczególnie chodzi mi o kartę Charyzma.
1. Wlicza mi się do limitu kart w decku?
2. Muszę ją wystawić aby działał jej efekt czy wystarczy że mam ja w talii?
3. Czy gdzieś w grze są odniesienia do słowa kluczowego "talent"?

I z innej paczki:
W jednym ze scenariuszy ważne było ile ma się kart w stosie kart odrzuconych:
4. Jak traktowana jest karta dodana do testu? Czy ona jest jeszcze w grze czy już na stosie kart odrzuconych?
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 727
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 144 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Munchhausen »

Karit pisze: 04 cze 2018, 13:14 Jak działają karty z cechą "Permanent"? - szczególnie chodzi mi o kartę Charyzma.
1. Wlicza mi się do limitu kart w decku?
2. Muszę ją wystawić aby działał jej efekt czy wystarczy że mam ja w talii?
3. Czy gdzieś w grze są odniesienia do słowa kluczowego "talent"?
Karty z tą cechą są częścią talii, ale nie liczą się do limitu kart. Karta z cechą "Permanent" zaczyna rozgrywkę od razu w grze, więc nie tasujesz jej z resztą swojej talii. W przypadku "Charyzmy" wygląda to tak, że kładziesz ją obok swojego badacza i od początku rozgrywki możesz mieć dwóch sprzymierzeńców.
4. Jak traktowana jest karta dodana do testu? Czy ona jest jeszcze w grze czy już na stosie kart odrzuconych?
Karta dodana do testu zostaje odrzucana na stos kart odrzuconych dopiero po rozpatrzeniu wyniku testu i jego efektów.
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: sqb1978 »

Mam zagwozdkę. Jestem w zwarciu z wrogiem i mam atut "Zakazana wiedza":
[darmowa akcja]: wyczerp Zakazaną Wiedzę i otrzymaj 1 punkt przerażenia: porusz do twojej puli zasobów 1 sekret z Zakazanej wiedzy jako żeton zasobu.

Czy użycie tej darmowej zdolności spowoduje atak towarzyszący?

Nie znalazłem info o tym jak wykonuje się ataki towarzyszące w odniesieniu do zdolności darmowych.
W FAQ jest info: "zdolności darmowe z pogrubionym wyróżnikiem akcji nie wywołują ataków towarzyszących", ale nie wiem co to jest wyróżnik akcji, przeglądałem sporo kart z darmową zdolnością i nigdzie nie widzę żeby cokolwiek było pogrubione w obrębie tekstu tej zdolności.

Pytam, bo teoretycznie możnaby użyć tej zdolności do otrzymania 1 pkt przerażenia a następnie ze zdolności postaci zadania 1 obrażenia wrogowi. Ale jeśli to wywoła atak towarzyszący to trochę słaba wymiana.
ODPOWIEDZ