Pan Lodowego Ogrodu - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

metyu pisze:Kiedy Callo dominuje i zamyka region z dwoma znacznikami koszmaru, to pobiera jeszcze zasoby z tego regionu, czy już nie?
Nie otrzymuje zasobów.
Kolejność dominacji jest jasno określona. Przed pobieraniem zasobów z regionu czy otrzymaniem punktów zwycięstwa działają zdolności jednostek specjalnych.
vpatyk
Posty: 7
Rejestracja: 09 wrz 2014, 11:05

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: vpatyk »

Jeszcze nasunęły mi się trzy pytanka (odpowiedzi wydają mi się oczywiste, ale prosiłbym o potwierdzenie).

1 Czy w fazie ruchu mogę wykonać tylko jedną z n/w czynności:
A- Zapłacić Gwichta i przesunąć znacznik/jednostkę na sąsiednie pole
B -Zapłacić dwa Gwichty i przesunąć znacznik/jednostkę najpierw na sąsiednie, a później na kolejne sąsiednie pole
C -Zapłacić dwa Gwichty wykonać dwie akcje z pkt A (przesunąć znacznik/jednostkę na sąsiednie pole)

Tym samym w jednej akcji nie mogę zapłacić np. trzech Gwichtów i przesunąć trzech jednostek lub jednej o trzy pola?

2 Czy w fazie przygotowania do gry mając do rozmieszczenia cztery znaczniki- muszę je umieścić po dwa na wolnych polach, czy też mogę umieścić np 1 i 3 lub cztery razy po jednym.

3) Ulepszanie jednostek czy każde ulepszenia kosztuje 2 surowce wskazane na planszy (albowiem pierwszy rysunek jest budzący wątpliwości)
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1290
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Nidhogg »

vpatyk pisze:Jeszcze nasunęły mi się trzy pytanka (odpowiedzi wydają mi się oczywiste, ale prosiłbym o potwierdzenie).

1 Czy w fazie ruchu mogę wykonać tylko jedną z n/w czynności:
A- Zapłacić Gwichta i przesunąć znacznik/jednostkę na sąsiednie pole
B -Zapłacić dwa Gwichty i przesunąć znacznik/jednostkę najpierw na sąsiednie, a później na kolejne sąsiednie pole
C -Zapłacić dwa Gwichty wykonać dwie akcje z pkt A (przesunąć znacznik/jednostkę na sąsiednie pole)

Tym samym w jednej akcji nie mogę zapłacić np. trzech Gwichtów i przesunąć trzech jednostek lub jednej o trzy pola?

2 Czy w fazie przygotowania do gry mając do rozmieszczenia cztery znaczniki- muszę je umieścić po dwa na wolnych polach, czy też mogę umieścić np 1 i 3 lub cztery razy po jednym.

3) Ulepszanie jednostek czy każde ulepszenia kosztuje 2 surowce wskazane na planszy (albowiem pierwszy rysunek jest budzący wątpliwości)
1. Tak wszystkie podpunkty są prawidłowe. Jak również to że nie możesz wydać 3 Gwichtów.
2. Możesz rozmieścić swoje znaczniki gdzie Ci się podoba czy to w 4 czy w 1 regionie.
3. Tak każde ulepszenie kosztuje dwa surowce.
Atak lub obrona Kosztuje 1 czynnik M i 1 Gwicht
Dominacja kosztuj czynnik M i populację
Mobilność kosztuje dwa czynniki M
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

Nidhogg pisze:
vpatyk pisze:Jeszcze nasunęły mi się trzy pytanka (odpowiedzi wydają mi się oczywiste, ale prosiłbym o potwierdzenie).

1 Czy w fazie ruchu mogę wykonać tylko jedną z n/w czynności:
A- Zapłacić Gwichta i przesunąć znacznik/jednostkę na sąsiednie pole
B -Zapłacić dwa Gwichty i przesunąć znacznik/jednostkę najpierw na sąsiednie, a później na kolejne sąsiednie pole
C -Zapłacić dwa Gwichty wykonać dwie akcje z pkt A (przesunąć znacznik/jednostkę na sąsiednie pole)

Tym samym w jednej akcji nie mogę zapłacić np. trzech Gwichtów i przesunąć trzech jednostek lub jednej o trzy pola?

2 Czy w fazie przygotowania do gry mając do rozmieszczenia cztery znaczniki- muszę je umieścić po dwa na wolnych polach, czy też mogę umieścić np 1 i 3 lub cztery razy po jednym.

3) Ulepszanie jednostek czy każde ulepszenia kosztuje 2 surowce wskazane na planszy (albowiem pierwszy rysunek jest budzący wątpliwości)
1. Tak wszystkie podpunkty są prawidłowe. Jak również to że nie możesz wydać 3 Gwichtów.
2. Możesz rozmieścić swoje znaczniki gdzie Ci się podoba czy to w 4 czy w 1 regionie.
3. Tak każde ulepszenie kosztuje dwa surowce.
Atak lub obrona Kosztuje 1 czynnik M i 1 Gwicht
Dominacja kosztuj czynnik M i populację
Mobilność kosztuje dwa czynniki M
Ad.2. Chodzi Wam o:

"Każdy gracz musi rozpocząć grę posiadając dwa regiony, w których będą znajdować się jego znaczniki wpływu. 17 Zaczynając od gracza pierwszego gracze umieszczają w wybranych regionach biorących udział w grze znacznik wpływu. Kiedy każdy z graczy rozmieścił po jednym znaczniku wpływu następuje umieszczenie drugiego znacznika na tej samej zasadzie. Ważne: Gracze mogą umieszczać znaczniki wpływu w regionach, gdzie inni gracze już umieścili swoje. Oznacza to rywalizację o region od początku gry."

?

Bo coś niezrozumiale piszecie. ;)
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1290
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Nidhogg »

Racja mój błąd. Nie można rozmieścić wpływów na początku tylko w jednym regionie.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
CheshireCat
Posty: 58
Rejestracja: 29 lis 2012, 00:18
Been thanked: 2 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: CheshireCat »

vpatyk pisze: 2 Czy w fazie przygotowania do gry mając do rozmieszczenia cztery znaczniki- muszę je umieścić po dwa na wolnych polach, czy też mogę umieścić np 1 i 3 lub cztery razy po jednym.
4 a nie 2 znaczniki wpływu???Oo, bo w instrukcji stoi:
Rozmieszczenie zgodnie z torem kolejności przez graczy znaczników wpływu
w regionach planszy. Każdy gracz musi rozpocząć grę posiadając dwa
regiony, w których będą znajdować się jego znaczniki wpływu.
Zaczynając
od gracza pierwszego gracze umieszczają w wybranych regionach biorących udział
w grze znacznik wpływu. Kiedy każdy z graczy rozmieścił po jednym znaczniku
wpływu następuje umieszczenie drugiego znacznika na tej samej zasadzie.
Ważne: Gracze mogą umieszczać znaczniki wpływu w regionach, gdzie inni
gracze już umieścili swoje. Oznacza to rywalizację o region od początku gry.


jeszcze pytania upewniające:
1)czy za zabicie jednostki 2 poziomu dostaję 2 czy 1 punkt zwycięstwa?
2)czy za zabicie jednostki z tarczą dostaję dodatkowy punkt np za 3poziomową jednostę Callo dostaję 4pkt zwycięstwa?
3)czy obrażenia się sumują: np w jedym regionie są jednostki 3 graczy: gracz A atakuje jednym atakiem (jednostka 1poziomu z czachą) jednostkę 2poziomu gracza B, a następnie gracz C atakuje tą samą jednostkę gracza B, także jednym atakiem, by ją dobić? Czy zawsze musimy przydzielać obrażenia by zabić od razu (i tylko tak)
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1767
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 372 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

Ad 1.
2

Ad 2.
3 (tarcza tylko anuluje atak)

Ad 3.
Wg mnie nie kumulują się - każdy z graczy musi zabić samodzielnie.


Kostki na starcie są chyba 2, prawda? Nie 4...
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
CheshireCat
Posty: 58
Rejestracja: 29 lis 2012, 00:18
Been thanked: 2 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: CheshireCat »

farmer pisze:Ad 1.
2

Ad 2.
3 (tarcza tylko anuluje atak)

Ad 3.
Wg mnie nie kumulują się - każdy z graczy musi zabić samodzielnie.


Kostki na starcie są chyba 2, prawda? Nie 4...
dzięki, tak z tarczą myślałem właśnie, ale upewnić się trzeba
i ja też do tej pory grałem, że na 2 kostki na osobę
okon
Posty: 506
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: okon »

tez chciał bym się upewnić więc pytam


przy zbieraniu zasobów ze zdominowanych obszarów osoba która posiada najwięcej punktów dominacji wybiera jeden z trzech zasobów ( zakładam że akurat są 3 ) .Potem ewentualnie drugi gracz wybiera z dwóch pozostałych i właśnie jeżeli w regionie jest tylko dwóch graczy trzeci zasób przepada ?



Graliśmy że przepada
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 965
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 187 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: krecilapka »

okon pisze:tez chciał bym się upewnić więc pytam


przy zbieraniu zasobów ze zdominowanych obszarów osoba która posiada najwięcej punktów dominacji wybiera jeden z trzech zasobów ( zakładam że akurat są 3 ) .Potem ewentualnie drugi gracz wybiera z dwóch pozostałych i właśnie jeżeli w regionie jest tylko dwóch graczy trzeci zasób przepada ?



Graliśmy że przepada
Oj tam zaraz przepada. Po co takie wielkie słowa, nie przepada, tylko nikt go nie bierze ;).
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

Dokładnie - nie przepada, tylko czeka na następną turę. ;)
Indar
Posty: 1058
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Indar »

A te zasoby nie są odnawialne co turę, to jest stała liczba na całą grę?
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1767
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 372 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

Są odnawiane, są :).
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Różan
Posty: 2
Rejestracja: 16 wrz 2014, 18:46

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Różan »

Cześć wszystkim!

1. Krzysztofowi Wolickiemu gratuluję gry :)

2. Van Dyken dominuje w regionie nr 5, przesuwa uroczysko do regionu nr 6 z Cierniem, rewersem do góry. Następnie rozpatrujemy region nr 6, dominuje w nim inny gracz. Czy dostaje on czynnik M? Motyw z odwracaniem żetonu uroczyska jest po to, żeby van Dyken nie wchłonął go w tej samej turze, gdyby akurat dominował w 6. Ale może innych graczy to ograniczenie nie dotyczy? Zapis w instrukcji mówiący "Jeśli inny gracz dominuje region zawierający zarówno Cierń, jak i żeton uroczyska, to normalnie otrzymuje on dodatkowy żeton czynnika M" dotyczy chyba kolejnej tury, a nie tej w której znacznik został przesunięty. Domyślam się że odwrócone uroczysko jest całkowicie wyłączone z gry do początku następnej tury, ale proszę o potwierdzenie.

3. Gdzieś na forum była chyba mowa o przesuwaniu znaczników reputacji w obrębie stosu w razie, gdyby nie dało się już zejść niżej/wyżej. Załóżmy że wszyscy są na polu 0, w kolejności od góry:

A
B
C
D

czyli gracz A ma najgorszą reputację, bo jest na wierzchu. Załóżmy że zechce poprawić reputację u Kruczego Cienia. Po tej akcji kolejność na stosie wygląda następująco:

B
C
A
D

zgadza się? Przesunął się +2 w obrębie stosu.

4. W pewnej turze Vuko wędruje do pewnego regionu, znaczniki wpływów różnych graczy, posiadających żetony Vuko, wędrują za jego figurkę. Znaczniki te są wyłączone z rozpatrywania dominacji w tej turze, ale również są całkowicie wyłączone z gry (nie można ich przemieszczać itd.) przez większość następnej tury, dopóki Vuko nie pójdzie do innego regionu. Zgadza się?

5. Gracz z lepszą inicjatywą, jeśli np. w pierwszej kolejności zajmie sobie miejsce na polu czynienia, czyni jako ostatni, dzięki czemu wie co zrobili jego poprzednicy. Ale gdy dochodzimy do następnego pola, zdolność szybkości aktywowana jest w kolejności inicjatywy, czyli tu gracz z lepszą inicjatywą wykonuje ruch jako pierwszy, co jest dla niego mniej korzystne. Rozumiem że tak ma być i jest to element balansu gry?

6. Prawie od razu rozerwała mi się instrukcja (przerwał się papier w miejscu jednej ze zszywek). Ot tak, sygnalizuję problem :)
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1767
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 372 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

Wg mnie...

Ad 2.
Uroczysko odwracamy tylko na potrzeby Ciernia - aby nie wchłonąć od razu uroczyska, dopiero przesuniętego.
Odwrócone uroczysko dział anormalnie. Gracz dominujący region nr 6 otrzymuje czynnik M.

Ad 3.
Pionek gracza przesuwa się o 2 pola do góry, a jeśli są tam już jakieś pionki, ląduje na spodzie (najkorzystniejszej pozycji).
W podanym przykładzie również wyląduje na spodzie, tj:
B
C
D
A

Ad 4.
Vuko blokuje znaczniki tylko na potrzeby dominacji.
Wpływy nadal mogą się poruszać etc.

Ad 5.
Tak miało być :)

Ad 6.
Moja jest ok ;>.

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

farmer pisze:Wg mnie...
Ad 2.
Uroczysko odwracamy tylko na potrzeby Ciernia - aby nie wchłonąć od razu uroczyska, dopiero przesuniętego.
Odwrócone uroczysko dział anormalnie. Gracz dominujący region nr 6 otrzymuje czynnik M.
Raczej nie, skoro van Dyken nie dostaje magii z odwróconych uroczysk. Jedyny punkt Twojego posta z którym się nie zgodzę, reszta poprawna, RedImp mógłby się wypowiedzieć. :)

P.S.: Moja instrukcja też cała, tylko już mocno "zduźdana". ;)
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5593
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 772 times
Been thanked: 1205 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: mat_eyo »

RedImp już się wypowiadał. W takiej sytuacji van Dyken otrzymuje czynnik M z odwróconego uroczyska.
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

Gdzie jest ten post, bo nie mogę się doczytać? :(
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5593
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 772 times
Been thanked: 1205 times
Kontakt:

Re: Odp: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: mat_eyo »

RedImp pisze:
mat_eyo pisze: Tego nadal nie rozumiem i wydaje mi się też trochę niesprawiedliwe. Mały przykład. Mam obszar A z aktywnym żetonem uroczyska i Szczurzym grajkiem i obszar B z Cierniem. W obu obszarach dominuję.
W pierwszej turze w fazie dominacji Szczurzy Grajek przesyła uroczysko do Ciernia. W obszarze A nie pobieramy(?) czynnika M bo nie ma już uroczyska, natomiast w obszarze B nie pobieramy(?) czynnika M, bo jest on odwrócony do góry nogami. Na koniec tury odwracamy żeton w obszarze B.
W drugiej turze w obszarze B Cierń wchłania uroczysko i znów nie pobieramy(?) czynnika M, bo uroczyska już nie ma? Wychodzi na to, że dwa razy (albo trzy, zależy od kolejności obszarów) dominujemy obszar z aktywnym uroczyskiem i ani razu nie dostajemy z niego czynnika M, trochę to bolesne.
Obrócony żeton uroczyska daje normalnie Czynnik M graczowi, który dominuje z nim region.
W twoim przykładzie: jeśli region A miał niższy Nr( chodzi o numer, po którym rozpatrujemy regiony) niż Nr regionu z Cierniem to dostaniesz Czynnik M w regionie z Cierniem. W kolejnej turze wchłaniając do Ciernia uroczysko już nie dostaniesz Czynnika.
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1767
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 372 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

RedImp pisze:
mat_eyo pisze: Tego nadal nie rozumiem i wydaje mi się też trochę niesprawiedliwe. Mały przykład. Mam obszar A z aktywnym żetonem uroczyska i Szczurzym grajkiem i obszar B z Cierniem. W obu obszarach dominuję.
W pierwszej turze w fazie dominacji Szczurzy Grajek przesyła uroczysko do Ciernia. W obszarze A nie pobieramy(?) czynnika M bo nie ma już uroczyska, natomiast w obszarze B nie pobieramy(?) czynnika M, bo jest on odwrócony do góry nogami. Na koniec tury odwracamy żeton w obszarze B.
W drugiej turze w obszarze B Cierń wchłania uroczysko i znów nie pobieramy(?) czynnika M, bo uroczyska już nie ma? Wychodzi na to, że dwa razy (albo trzy, zależy od kolejności obszarów) dominujemy obszar z aktywnym uroczyskiem i ani razu nie dostajemy z niego czynnika M, trochę to bolesne.
Obrócony żeton uroczyska daje normalnie Czynnik M graczowi, który dominuje z nim region.
W twoim przykładzie: jeśli region A miał niższy Nr( chodzi o numer, po którym rozpatrujemy regiony) niż Nr regionu z Cierniem to dostaniesz Czynnik M w regionie z Cierniem. W kolejnej turze wchłaniając do Ciernia uroczysko już nie dostaniesz Czynnika.
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Różan
Posty: 2
Rejestracja: 16 wrz 2014, 18:46

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Różan »

farmer pisze: Ad 4.
Vuko blokuje znaczniki tylko na potrzeby dominacji.
Wpływy nadal mogą się poruszać etc.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Ale w kwestii punktu 4 ciężko mi uwierzyć w to co pisze farmer.
Instrukcja, strona 13: pisze: Gracze [...] tracą tymczasowo kontrolę nad 1 znacznikiem wpływu za każdy posiadany żeton Vuko. [...] Kiedy figurka Vuko opuści region znaczniki wpływu wracają do gry.
A figurka Vuko opuszcza region dopiero w przyszłej turze pod koniec fazy akcji. Dopiero wtedy "wracają do gry" czyli wcześniej są wyłączone z gry. Źle kombinuję?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5593
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 772 times
Been thanked: 1205 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: mat_eyo »

Źle. RedImp pisał, że zablokowaną przez Vuko kostę można porwać drakkarem, okraść albo zamienić na swoją faunem. Vuko blokuje kostki tylko do dominacji.
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

@mat_eyo @farmer - dzięki!
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1767
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 372 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

farmer pisze:Ad 2.
Uroczysko odwracamy tylko na potrzeby Ciernia - aby nie wchłonąć od razu uroczyska, dopiero przesuniętego.
Odwrócone uroczysko dział anormalnie. Gracz dominujący region nr 6 otrzymuje czynnik M.
A ja jeszcze odnośnie powyższego...
Rozumiem, że jeśli w rejonie z Cierniem znajdują się 2, czy nawet 4* uroczyska, to gracz dominujący ten region otrzymuje adekwatną liczbę żetonów czynnika M?
Czy jednak ograniczamy się do 1 czynnika M, niezależnid od liczby uroczysk?

* - możliwe, jeśli wcześniej sprowadzone uroczyska nie zostały jeszcze wchłonięte przez Cierń (brak dominacji van Dykena w rejonie z Cierniem)
Różan pisze: 4. W pewnej turze Vuko wędruje do pewnego regionu, znaczniki wpływów różnych graczy, posiadających żetony Vuko, wędrują za jego figurkę.
Hmm, chyba bardzo niedbale czytałem tą instrukcję :(

Czy podkreślony fragent jest poprawny?
Znaczniki Vuka działają na wpływy wszystkich graczy?
Wpływ Vuka nie ogranicza się do gracza z najgorszą reputacją?

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1290
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Nidhogg »

farmer pisze:
Różan pisze: 4. W pewnej turze Vuko wędruje do pewnego regionu, znaczniki wpływów różnych graczy, posiadających żetony Vuko, wędrują za jego figurkę.
Hmm, chyba bardzo niedbale czytałem tą instrukcję :(

Czy podkreślony fragent jest poprawny?
Znaczniki Vuka działają na wpływy wszystkich graczy?
Wpływ Vuka nie ogranicza się do gracza z najgorszą reputacją?

pozdr,
farm
Figurka Vuko, co turę musi poruszyć się do innego regionu i umieszczana
jest w regionie gracza o aktualnie najgorszej reputacji (najniżej na torze).
Będzie to region, w którym gracz posiada największą liczbę wpływów.
W przypadku posiadania przez gracza kilku regionów o tej samej liczbie
wpływów, figurka umieszczana jest w regionie o najniższym numerze na żetonie
punktacji regionów.
Nie ma nic o "wędrowaniu" wpływów graczy wraz z Vuko. Vuko przenosi się do regionu gracza z najgorszą reputacją i daje odetchnąć regionowi w którym właśnie był zostawiając wszystko w danym regionie.
Wędrówka znaczników z Vuko jest możliwa tylko w przypadku gry zaawansowanej kiedy mamy aktywną trudność Vuko "Ludzie ognia" ale to wtedy wędrują znaczniki niezależnych nacji, a nie wpływy graczy.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
ODPOWIEDZ