Hive (Rój) - pytania i wątpliwości.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4055
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 274 times
Been thanked: 157 times

Re: Hive [Rój]

Post autor: lacki2000 »

Shogman pisze:
Merigold pisze:Ja mam pytanie dotyczące początku rozgrywki tj. wyboru kafelków początkowych mianowicie czy:
a) gracze wybierają kafelki równocześnie nie wiedząc co wybierze przeciwnik czy
b) po kolei - najpierw jeden a potem drugi.

Może nie ma to wpływu na rozgrywkę, nie wiem, bo rozegrałam dopiero kilka partii, ale tak uściślić chciałam...
Najpierw jeden a potem drugi.
Przy okazji warto zaznaczyć że jest opcjonalna reguła turniejowa mówiąca, że w pierwszym swoim ruchu nie wolno wystawić królowej (by uniknąć głupich otwarć :P )
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Merigold
Posty: 81
Rejestracja: 02 sty 2014, 13:40

Re: Hive [Rój]

Post autor: Merigold »

Wystawić królowej jako pierwszej nie próbowałam, jakoś wydało mi się to niezbyt opłacalne, hmm
Z pozdrowieniami
1% dla psów ratowniczych
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4055
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 274 times
Been thanked: 157 times

Re: Hive [Rój]

Post autor: lacki2000 »

Merigold pisze:Wystawić królowej jako pierwszej nie próbowałam, jakoś wydało mi się to niezbyt opłacalne, hmm
to jest bardzo opłacalne bo "ruszać robalami swemi można dopiero po wystawieniu królowej swej" (Księga Robali, Rozdział I)
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Lubel
Posty: 628
Rejestracja: 17 gru 2011, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Hive [Rój]

Post autor: Lubel »

Niby sporo partii już rozegranych, ale na niektóre pytania przeciwników nie umiem odpowiedzieć lub mam wątpliwości.

1. Żuk - otoczony z 5 lub 6 stron, czy może wejść na górę robiąc "dziurę" ? Nie rozłącza roju.
2. Jest "dziura". konik polny na swojej linii napotyka tą dziurę. Wskakuje do niej, czy po linii na drugą stronę roju?
3. Biedronka - może się poruszać w dowolnych kierunkach zachowując zasadę 2 na górze, 1 w dół ?
4. Konik polny - czy tak jak w przypadku pkt. 1 może wyskoczyć ze środka?
Awatar użytkownika
Paskudnik
Posty: 1431
Rejestracja: 06 cze 2014, 16:49
Lokalizacja: Ergsun-Tuek
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: Hive [Rój]

Post autor: Paskudnik »

lacki2000 pisze:1. Żuk - otoczony z 5 lub 6 stron, czy może wejść na górę robiąc "dziurę" ? Nie rozłącza roju.
Bezproblemowo.
Lubel pisze:2. Jest "dziura". konik polny na swojej linii napotyka tą dziurę. Wskakuje do niej, czy po linii na drugą stronę roju?
Musi wskakiwać w dziurę.
Lubel pisze:3. Biedronka - może się poruszać w dowolnych kierunkach zachowując zasadę 2 na górze, 1 w dół ?
Jak najbardziej tak.
Lubel pisze:4. Konik polny - czy tak jak w przypadku pkt. 1 może wyskoczyć ze środka?
Absolutnie tak.
Nie gram w gry, których nie lubię a lubię tylko te gry, w które już grałem :P
Lubel
Posty: 628
Rejestracja: 17 gru 2011, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Hive [Rój]

Post autor: Lubel »

czyli i żuka i konika można ze środka wyciągnąć nawet jak jest dookoła obstawiony owadami?
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4055
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 274 times
Been thanked: 157 times

Re: Hive [Rój]

Post autor: lacki2000 »

Lubel pisze:czyli i żuka i konika można ze środka wyciągnąć nawet jak jest dookoła obstawiony owadami?
tak (pod warunkiem, że go tam wcześniej nie wstawiła stonoga (po mojemu prosionek :P ) )
edit: ale chyba nie jest to możliwe by stonoga wstawiała do środka... yy nie jestem pewien... help! :P
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
Paskudnik
Posty: 1431
Rejestracja: 06 cze 2014, 16:49
Lokalizacja: Ergsun-Tuek
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: Hive [Rój]

Post autor: Paskudnik »

lacki2000 pisze:
Lubel pisze:czyli i żuka i konika można ze środka wyciągnąć nawet jak jest dookoła obstawiony owadami?
tak (pod warunkiem, że go tam wcześniej nie wstawiła stonoga (po mojemu prosionek :P ) )
edit: ale chyba nie jest to możliwe by stonoga wstawiała do środka... yy nie jestem pewien... help! :P
Według mnie bezproblemowo, bo robak (słuszna uwaga, że to prosion ;) ) najpierw bierze bierkę na siebie, a potem wstawia w dowolne sąsiadujące z nim, wolne miejsce - płytka idzie z góry, czyli moim zdaniem schodzi tak samo jak żuk (więc może schodzić w szczeliny).
Nie gram w gry, których nie lubię a lubię tylko te gry, w które już grałem :P
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Hive [Rój]

Post autor: GrzeL »

Paskudnik pisze:
lacki2000 pisze:
Lubel pisze:czyli i żuka i konika można ze środka wyciągnąć nawet jak jest dookoła obstawiony owadami?
tak (pod warunkiem, że go tam wcześniej nie wstawiła stonoga (po mojemu prosionek :P ) )
edit: ale chyba nie jest to możliwe by stonoga wstawiała do środka... yy nie jestem pewien... help! :P
Według mnie bezproblemowo, bo robak (słuszna uwaga, że to prosion ;) ) najpierw bierze bierkę na siebie, a potem wstawia w dowolne sąsiadujące z nim, wolne miejsce - płytka idzie z góry, czyli moim zdaniem schodzi tak samo jak żuk (więc może schodzić w szczeliny).
Potwierdzam, stonoga może wkładać i wyjmować inne płytki z otoczenia.

Z tym że żuka, biedronkę oraz płytki przenoszone przez stonogę obowiązuje zasada swobody ruchu na drugim poziomie.

Nie owady, nie robaki tylko stawonogi, bo ta nazwa łączy w sobie owady, pajęczaki i skorupiaki.
Awatar użytkownika
Paskudnik
Posty: 1431
Rejestracja: 06 cze 2014, 16:49
Lokalizacja: Ergsun-Tuek
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: Hive [Rój]

Post autor: Paskudnik »

GrzeL pisze:Nie owady, nie robaki tylko stawonogi, bo ta nazwa łączy w sobie owady, pajęczaki i skorupiaki.
Mhm, czyli prawidłowa nazwa na nowy dodatek to stawonoga ;) Wśród moich znajomych już chyba na stałe przyjęło się "gramy w robaki" ;)
GrzeL pisze:Potwierdzam, stonoga może wkładać i wyjmować inne płytki z otoczenia.
Przecież to jest napisane w instrukcji i raczej wątpliwości nie ma ;) Podobnie jak co do tego, że nie może wyjmować ze stosów ani tam wstawiać... WAIT, a właśnie to ostatnie nie jest zabronione wprost! Jedynie wynika to ze zdania:

Zdolność ta pozwala jej poruszyć sąsiednią płytkę (swoją lub przeciwnika) o dwa pola. Najpierw na siebie, a następnie w dół, na inne, wolne pole z nią sąsiadujące.

- czyli stosy nie mogą być przez stawonogę w żaden sposób obsługiwane. W związku z tym nie rozumiem poniższego:
GrzeL pisze:Z tym że żuka, biedronkę oraz płytki przenoszone przez stonogę obowiązuje zasada swobody ruchu na drugim poziomie.
a dodatkowo, biedrona nie powinna nigdy znajdować się na górze. Am I wrong?
Nie gram w gry, których nie lubię a lubię tylko te gry, w które już grałem :P
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Hive [Rój]

Post autor: GrzeL »

Paskudnik pisze:[...]
- czyli stosy nie mogą być przez stawonogę w żaden sposób obsługiwane. W związku z tym nie rozumiem poniższego:
GrzeL pisze:Z tym że żuka, biedronkę oraz płytki przenoszone przez stonogę obowiązuje zasada swobody ruchu na drugim poziomie.
a dodatkowo, biedrona nie powinna nigdy znajdować się na górze. Am I wrong?
Stonoga nie może poruszyć płytki poprzez zbyt wąską szczelinę pomiędzy ułożonymi stosami (naruszenie zasady swobody ruchu).
Tyczy się to także żuka i biedronki.

Biedronka wchodzi na rój, przemieszcza się po nim, a dopiero potem musi z niego zejść.
Awatar użytkownika
Paskudnik
Posty: 1431
Rejestracja: 06 cze 2014, 16:49
Lokalizacja: Ergsun-Tuek
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: Hive [Rój]

Post autor: Paskudnik »

Teraz jasne :) Rzeczywiście te zasady tyczą się też trójwymiaru - w praktyce bardzo rzadko spotykane, ale jednak.
Nie gram w gry, których nie lubię a lubię tylko te gry, w które już grałem :P
Lubel
Posty: 628
Rejestracja: 17 gru 2011, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Hive [Rój]

Post autor: Lubel »

a ja nie do końca to rozumiem. Stonoga - No jeśli żuk czy inne coś jest na 1 poziomie to o sprawa jasna, stonoga bierze na siebie i stawia na wolne pole, ale jak wyciąga biedronkę to jej (biedronki) już nie obowiązują 2 pola na górze ?

No i wracając do poprzedniego mojego pytania : mam żuka otoczonego z 6 stron w tym 1 stykający owad to królowa, wyciągam ze środka tego żuka i stawiam na czymkolwiek, a przeciwnik ma do zajęcia kolejne miejsce (po żuku) jeśli chce mi otoczyć królową z którą sąsiadował ów żuk, czy tak?
Lubel
Posty: 628
Rejestracja: 17 gru 2011, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Hive [Rój]

Post autor: Lubel »

No to już chyba wszystko jasne, dzięki.
Awatar użytkownika
Paskudnik
Posty: 1431
Rejestracja: 06 cze 2014, 16:49
Lokalizacja: Ergsun-Tuek
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: Hive [Rój]

Post autor: Paskudnik »

Lubel pisze:Stonoga - No jeśli żuk czy inne coś jest na 1 poziomie to o sprawa jasna, stonoga bierze na siebie i stawia na wolne pole, ale jak wyciąga biedronkę to jej (biedronki) już nie obowiązują 2 pola na górze?
Ta wcześniejsza dyskusja dotyczyła wyjaśnienia zachowania owadów na górze, zupełnie bez związku ze stonogą. Co do zachowania stonogi to odpowiedź masz od MiesteraC, a rozmawialiśmy po prostu o tym, że "na piętrze" owady też obowiązują pewne ograniczenia ruchowe (niewchodzenie w szczeliny, etc.).
MisterC pisze:
Lubel pisze:mam żuka otoczonego z 6 stron w tym 1 stykający owad to królowa, wyciągam ze środka tego żuka i stawiam na czymkolwiek, a przeciwnik ma do zajęcia kolejne miejsce (po żuku) jeśli chce mi otoczyć królową z którą sąsiadował ów żuk, czy tak?
Tak. Królowa stykała się z żukiem, a teraz jeden jej bok jest wolny. Żeby 'udusić' królowa przeciwnik musi to pole jakoś zapełnić.
Pytanie było bardziej o to, czy w sytuacji całkowitego otoczenia, żuk jest się w stanie wygramolić na górę - jak najbardziej tak (a w takim przypadku jak opisany - zawsze).
Nie gram w gry, których nie lubię a lubię tylko te gry, w które już grałem :P
Awatar użytkownika
okiemgekona
Posty: 28
Rejestracja: 09 sie 2013, 09:32

Re: Hive [Rój]

Post autor: okiemgekona »

cześć, pytanie o stonogę:
zasada brzmi:
Stonoga nie może poruszyć płytki znajdującej się w stosie.
czyli rozumiem, że jeśli żuk, bądź komar jest na poziomie wyżej, to stonogą nie można go przemieścić ?

ale mam jeszcze inne? stonoga porusza płytki pamiętając o zasadzie swobody ruchu. ale jeśli żuka i konika polnego nie obowiązuje zasada swobody ruchu, to czy stonoga może je wyrwać na siebie ze środka roju i wyrzucić gdzieś za siebie ?? raczej wątpię, ale wypowiedzcie się :)
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Hive [Rój]

Post autor: GrzeL »

okiemgekona pisze:cześć, pytanie o stonogę:
zasada brzmi:
Stonoga nie może poruszyć płytki znajdującej się w stosie.
czyli rozumiem, że jeśli żuk, bądź komar jest na poziomie wyżej, to stonogą nie można go przemieścić ?

ale mam jeszcze inne? stonoga porusza płytki pamiętając o zasadzie swobody ruchu. ale jeśli żuka i konika polnego nie obowiązuje zasada swobody ruchu, to czy stonoga może je wyrwać na siebie ze środka roju i wyrzucić gdzieś za siebie ?? raczej wątpię, ale wypowiedzcie się :)
Tak, jeśli płytki lezą w stosie (co najmniej 2 na sobie), to stonoga nie może poruszyć żadnej z nich.

Stonoga może przenieść każdą płytkę z albo do okrążenia, zasada swobody ruchu obowiązuje ją na drugim poziomie roju.
Awatar użytkownika
okiemgekona
Posty: 28
Rejestracja: 09 sie 2013, 09:32

Re: Hive [Rój]

Post autor: okiemgekona »

hej, wydaje mi się, że stonoga może ruszyć inna figurę tylko i wyłącznie wtedy, gdy nie naruszy zasady swobodnego ruchu, nie rozbije roju podczas wysuwania płytki. pytanie czy z żukiem i konikiem jest podobnie ? czyli atakowana figura przez stonogę może być otoczona z 4 stron w tym stonogą. jeśli jest z 5 stron otoczona - nie można jej ruszyć.

zobaczcie na zdjęciach
https://plus.google.com/u/0/photos/1031 ... 2947842161

1 i 2 - stonoga przerzuca mrówkę bez problemu
3 i 4 - stonoga nie może ruszyć mrówki, bo złamalaby zasadę swobodnego ruchu i rozwaliła rój (zd. 4)
5 i 6 - czy konika może mimo wszystko przerzucić, skoro jego i żuka nie dotyczy zsada swobodnego ruchu.

powiedziałbym, że nie może ruszyć, żadnej płytki wbrew zasadzie swobodnego ruchu. żuka i konika ona nie dotyczy,ale tylko przy samodzielnym ruchu w ich inicjatywy.

pomyślcie i dajcie znać jak wy gracie, dzięki
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4055
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 274 times
Been thanked: 157 times

Re: Hive [Rój]

Post autor: lacki2000 »

okiemgekona pisze:hej, wydaje mi się, że stonoga może ruszyć inna figurę tylko i wyłącznie wtedy, gdy nie naruszy zasady swobodnego ruchu, nie rozbije roju podczas wysuwania płytki. pytanie czy z żukiem i konikiem jest podobnie ? czyli atakowana figura przez stonogę może być otoczona z 4 stron w tym stonogą. jeśli jest z 5 stron otoczona - nie można jej ruszyć.

zobaczcie na zdjęciach
https://plus.google.com/u/0/photos/1031 ... 2947842161

1 i 2 - stonoga przerzuca mrówkę bez problemu
3 i 4 - stonoga nie może ruszyć mrówki, bo złamalaby zasadę swobodnego ruchu i rozwaliła rój (zd. 4)
5 i 6 - czy konika może mimo wszystko przerzucić, skoro jego i żuka nie dotyczy zsada swobodnego ruchu.

powiedziałbym, że nie może ruszyć, żadnej płytki wbrew zasadzie swobodnego ruchu. żuka i konika ona nie dotyczy,ale tylko przy samodzielnym ruchu w ich inicjatywy.

pomyślcie i dajcie znać jak wy gracie, dzięki
my gramy zgodnie z zasadami czyli stonoga (prosionek :P) wciąga owada na siebie (czyli podnosi na poziom 1) i z siebie upuszcza w wolne pole na poziomie 0. Ponoć na "piętrze" musi przestrzegać zasady swobody ruchu - czyli nie wciągnie na siebie jeśli po bokach na piętrze są jakieś robale (żuki) bo one blokują przesuwanie - chyba o to chodzi ale to bardzo rzadka sytuacja i mi się jeszcze nie przytrafiła. Zara poszukam obrazków na BGG...
W twoim przykładzie 3 stonoga może wciągnąć mrówkę (jeśli ta się ostatnio nie ruszyła).

edit: Oto przykład z BGG, gdy czarny prosionek nie może przesunąć białej królowej bo nie wciągnie jej na siebie przez te dwa czarne żuki
Spoiler:
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
okiemgekona
Posty: 28
Rejestracja: 09 sie 2013, 09:32

Re: Hive [Rój]

Post autor: okiemgekona »

NIECH BĘDZIE PROSIONEK :lol:

czyli może wciągnąć na siebie nawet totalnie zabarykadowanego robala, o ile na piętrze nie ma blokady ruchu (a to rzeczywiście rzadka sytuacja).
można i tak ...
też zerknę na BGG, dzięki
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4055
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 274 times
Been thanked: 157 times

Re: Hive [Rój]

Post autor: lacki2000 »

okiemgekona pisze:czyli może wciągnąć na siebie nawet totalnie zabarykadowanego robala, o ile na piętrze nie ma blokady ruchu (a to rzeczywiście rzadka sytuacja).
Ano, to stonogi potęga. Gdyby na tym przykładzie obrazkowym nie było jednego czarnego żuka na górze i ruch czarnego, to biały przegrywa :)
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
okiemgekona
Posty: 28
Rejestracja: 09 sie 2013, 09:32

Re: Hive [Rój]

Post autor: okiemgekona »

http://boardgamegeek.com/image/1625631/hive-pillbug

czyli na tym zdjęciu biały prosionek spokojnie wyciągnie czarnego pająka i wyrzuci go na zewnątrz. nawet jeśli sam pająk nie ruszy się, bo jest zablokowany.
najważniejsze to z góry określić zasady. wielkie dzięki. cześć
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Hive [Rój]

Post autor: kudlacz135 »

Jeżeli to pomoże, to ja zasady zrozumiałem tak samo jak wytłumaczył je Lacki. Tzn. priorytetem jest fakt, że Prosionek(niech i będzie prosionek :) ) wciąga kafel na siebie, więc jeśli chodzi o przesuwanie pionów, to też pomyślałem o rzadkim przypadku, gdyby blokowały one poziom 1.
Awatar użytkownika
Paskudnik
Posty: 1431
Rejestracja: 06 cze 2014, 16:49
Lokalizacja: Ergsun-Tuek
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: Hive [Rój]

Post autor: Paskudnik »

okiemgekona pisze:hej, wydaje mi się, że stonoga może ruszyć inna figurę tylko i wyłącznie wtedy, gdy nie naruszy zasady swobodnego ruchu, nie rozbije roju podczas wysuwania płytki. pytanie czy z żukiem i konikiem jest podobnie ? czyli atakowana figura przez stonogę może być otoczona z 4 stron w tym stonogą. jeśli jest z 5 stron otoczona - nie można jej ruszyć.

zobaczcie na zdjęciach
https://plus.google.com/u/0/photos/1031 ... 2947842161

1 i 2 - stonoga przerzuca mrówkę bez problemu
3 i 4 - stonoga nie może ruszyć mrówki, bo złamalaby zasadę swobodnego ruchu i rozwaliła rój (zd. 4)
5 i 6 - czy konika może mimo wszystko przerzucić, skoro jego i żuka nie dotyczy zsada swobodnego ruchu.

powiedziałbym, że nie może ruszyć, żadnej płytki wbrew zasadzie swobodnego ruchu. żuka i konika ona nie dotyczy,ale tylko przy samodzielnym ruchu w ich inicjatywy.

pomyślcie i dajcie znać jak wy gracie, dzięki
Potwierdzam, że masz rację w punktach 1 i 2 oraz 5 i 6, w 3 i 4 mylisz się. Stawonoga ;) ;) nie "obkręca" owada dookoła siebie, lecz zabiera go na górę zupełnie nie przejmując się tym, co to za owad ani jakie ma właściwości ruchu. Tak więc w 3 i 4 stawonoga (oczywiście zgadzam się, że jest to prosionek) MOŻE zabrać mrówkę, ponieważ obok jest pszczoła, która sprawia, że rój nie zostanie rozerwany. Zasada swobody ruchu nie ma tu nic do rzeczy - ma ona znaczenie jedynie "na piętrze", jak to już stwierdzili moi przedpiszcy. Podobnie, w 5 i 6 może ona przenieść konika ale nie dlatego, że ma on takie właściwości ruchu, tylko z tego samego powodu co w poprzednim przypadku.
okiemgekona pisze:też zerknę na BGG, dzięki
zerknij lepiej do instrukcji, to w tym przypadku byłoby wystarczające. Na BGG znajdziesz nietypowe (choć bardzo kreatywne i pouczające) przypadki, jak np. ten wspomniany wyżej ;) - tzn. nie mówię, że tylko takie, ale często ponowne przeczytanie zasad z instrukcji rozwiewa wiele wątpliwości.
Nie gram w gry, których nie lubię a lubię tylko te gry, w które już grałem :P
Awatar użytkownika
okiemgekona
Posty: 28
Rejestracja: 09 sie 2013, 09:32

Re: Hive [Rój]

Post autor: okiemgekona »

[quote=zerknij lepiej do instrukcji, to w tym przypadku byłoby wystarczające. Na BGG znajdziesz nietypowe (choć bardzo kreatywne i pouczające) przypadki, jak np. ten wspomniany wyżej ;) - tzn. nie mówię, że tylko takie, ale często ponowne przeczytanie zasad z instrukcji rozwiewa wiele wątpliwości.[/quote]

patrzyłem na te kilka linijek instrukcji i miałem wątpliwości - mimo wszystko :) ale dzięki za wyjaśnienia. czas na rozgrywkę :)
no ... może nie przed 7 rano, ale wieczorem ?? czemu nie. jeszcze raz dzięki.
ODPOWIEDZ