7 Cudów Świata - Pojedynek - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Rockas
Posty: 143
Rejestracja: 02 lip 2014, 12:38

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: Rockas »

Badmouse pisze:Czy za cud można płacić monetami jeżeli brakuje nam surowców? Można tylko za budowlę ale że za cud też? Nigdzie nie mogę znaleźć tego w instrukcji. Proszę o pomoc! No bo przecież, w swojej turze możemy: wybudować budowlę, sprzedać kartę, ALBO wybudować Cud. Zakup surowców możliwy jest przy stawianiu budowli, a Cuda to co innego...
Oczywiście, że można. "Gracz często znajdzie się w sytuacji, gdy będzie chciał wznieść Cud albo Budowlę,
których kosztu nie będzie mógł całkowicie pokryć zasobami swojego miasta. W takim
przypadku może zakupić brakujące materiały z banku." (Instrukcja str.8 )
Badmouse
Posty: 2
Rejestracja: 25 gru 2015, 14:41

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: Badmouse »

W mojej instrukcji (taka sama jest na stronie rebel.pl) jest napisane tak: "Gracz często znajdzie się w sytuacji, gdy będzie chciał wznieść Budowlę,
której kosztu nie będzie mógł całkowicie pokryć zasobami swojego miasta. W takim
przypadku może zakupić brakujące materiały z banku. Cena każdej zakupionej sztuki jest zmienna(...)" (Instrukcja str.8 ) Nie ma mowy o cudzie. Czy to nie jest czasami tak jak w normalnych 7 cudów ? Jeżeli nie masz zasobu do cudu, ani twój sąsiad to nie zbudujesz cudu. Natomiast w duel, jeśli nie masz kupionego zasobu, to nie zbudujesz cudu. Po prostu wolę się upewnić przed dzisiejszą grą :)


Edit: W nowej instrukcji, jest napisane poprawnie, tak jak napisał to powyższy użytkownik. Dziękuje za szybką odpowiedź :)
mko13
Posty: 93
Rejestracja: 07 lis 2014, 23:26
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: mko13 »

Pytanie: czy jeśli mam żeton matematyki i jeszcze jakiś jeden to na koniec otrzymuje 6 punktów czy 9? Bo na tym zetonie jest nadruk 3 punktów zwycięstwa i nie jestem pewien czy te 3 punkty mam dodatkowo doliczyć czy to tylko grafika?
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: kaszkiet »

Na tym żetonie jest po prostu symbol, że za każdy posiadany zielony żeton otrzymujesz 3 punkty zwycięstwa. W Twoim przykładzie otrzymałbyś ich 6.
Awatar użytkownika
TV3
Posty: 1257
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
Been thanked: 25 times

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: TV3 »

Rozpakowałem, rozłożyłem, testuję...

josiu:
"Jestem po pierwszej rozgrywce. Pytanie...Co z sytuacją gdy dany gracz nie ma monet na zakup dostępnej karty lub potrzebnych surowców?Jego kolejka przepada? Zdarzyło się też, że ostatniej karty z pierwszej ery nikt nie mógł kupić bo brakowało środków... Rozumiem, że nie można sprzedawać budynków, które zostały wcześniej zbudowane.
Edit- ok już rozkminiłem. Źle zrozumiałem termin "odrzucenia karty". Przynajmniej tak myślę hehe
"

BartP:
"Tak, źle zrozumiałeś, zawsze można sprzedać kartę ze stołu za 2 + liczba twoich żółtych budynków."

"Z piramidy"



Tia... też się zawiesiłem na takiej sytuacji ;) . Sądziłem, że może chodzi o kartę, którą już posiadam u siebie.
W instrukcji mogłoby być to sformułowane - "gracz odrzuca kartę z kart ogólnodostępnych (...), ewentualny koszt tej karty jest ignorowany (...)"
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: Pixa »

Jak interpretowac karty gildii? Na karcie pomocy (ponoc poprawnej) jest zapis:

"Na koniec gry miasto, dzieki ktoremu otrzyma sie punkty z karty, nie musi byc tym samym, dzieki ktoremu wczesniej otrzymalo sie monety".

Moim zdaniem kartia gildi moze np. promowac nas w momencie jej wybudowania, ale na koniec nasz oponent moze zgarnac punkty, jesli nadgoni?
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: RunMan »

Profity z karty zawsze otrzymuje właściciel karty, z tym że pieniądze dostaje się w momencie zbudowania, a punkty zwycięstwa na koniec gry.
Przykładowo: gracz A buduje gildię rozpatrującą niebieskie karty. W momencie zbudowania w mieście gracza A są 4 takie karty, w mieście gracza B - 3 karty, a więc gracz A dostaje 4 monety. Do końca gry gracz B zbudował jeszcze 2 niebieskie karty, tak że pod koniec gry ma ich 5, a gracz A wciąż 4 - czyli za gildię gracz A liczy sobie 5 punktów.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: Pixa »

Dzieki :-)
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
greggreg
Posty: 1
Rejestracja: 11 kwie 2016, 18:52

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: greggreg »

Witam.
Mam taki problem:
Gracz ma żeton "strategia". W ruchu buduje budynek, z 3 tarczami. Modyfikacja powoduje, że budynek ma 4 tarcze. Przesuwa więc pion konfliktu z ostatniego pola z 2 VP na pierwsze pole z 10VP (przeskakuję strefę za 5 VP). Do tego momentu u przeciwnika są obydwa znaczniki militarne. Czy w wyniku tego ruchu przeciwnik traci 5 czy 7 monet? Jeżeli pięć, to po zagraniu przez przeciwnika karty z <3 tarcz traci następne 2? Straci je w wyniku własnego ruchu? :)
Szukałem odpowiedzi i na BGG i tutaj, ale nie znalazłem :(
Pozdrawiam
Danielf
Posty: 223
Rejestracja: 12 gru 2015, 15:34
Lokalizacja: Kraków

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: Danielf »

greggreg pisze:Witam.
Mam taki problem:
Gracz ma żeton "strategia". W ruchu buduje budynek, z 3 tarczami. Modyfikacja powoduje, że budynek ma 4 tarcze. Przesuwa więc pion konfliktu z ostatniego pola z 2 VP na pierwsze pole z 10VP (przeskakuję strefę za 5 VP). Do tego momentu u przeciwnika są obydwa znaczniki militarne. Czy w wyniku tego ruchu przeciwnik traci 5 czy 7 monet? Jeżeli pięć, to po zagraniu przez przeciwnika karty z <3 tarcz traci następne 2? Straci je w wyniku własnego ruchu? :)
Szukałem odpowiedzi i na BGG i tutaj, ale nie znalazłem :(
Pozdrawiam
Traci 7 monet. Pozostałe przypadki nie mają sensu.
Awatar użytkownika
kinioo
Posty: 629
Rejestracja: 01 kwie 2016, 10:25
Has thanked: 64 times
Been thanked: 57 times

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: kinioo »

Pytanko:

1) Jak mam wybudowana zolta karte, ktora obniza koszt surowca -1 (np kamien) to efekt doplaty +1 za kazdy surowiec (np kamien) produkowany u przeciwnika jest rowniez ignorowany ??

Z tego co wiem na 'Watch it played' tak wlasnie graja ?

2) Jak rozumiec podliczanie punktow - na podstawie notesu z gry??

od gory:

- punkty z niebieskich kart;
- punkty z zielonych kart;
- punkty z zoltych kart;
- punkty z fioletowych kart;
- punkty za wybudowane cuda (1pkt za cud)
- liczba zetonow postepu (punkt za kazdy zeton);
- punkty za monety (punkt za kazde trzy zlocisze);
- ???? punkty za kazda militarna tarcze czy karte (na niektorych kartach sa jedna/dwie/trzy...tarcze);
- SUMA
- punkty z przewagi na torze militarnym;
- punkty z zetonow postepu;

Czy dobrze to interpreterujemy ??

Dzieks
Sorki za brak polskich znakow....
cezaras
Posty: 1924
Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
Lokalizacja: Reda
Has thanked: 15 times
Been thanked: 11 times

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: cezaras »

kinioo pisze:Pytanko:

1) Jak mam wybudowana zolta karte, ktora obniza koszt surowca -1 (np kamien) to efekt doplaty +1 za kazdy surowiec (np kamien) produkowany u przeciwnika jest rowniez ignorowany ??
ta karta powoduje, że dany surowiec zawsze kosztuje dla posiadacza karty 1 pieniążek (bez względu na wszystkie inne okoliczności


- punkty za wybudowane cuda (1pkt za cud)

nie
część cudów daje punkty i te tutaj zliczamy

- liczba zetonow postepu (punkt za kazdy zeton);
nie ma punktów za liczbę żetonów postepu (natomiast kilka z nich dej punkty) - j.w.

- ???? punkty za kazda militarna tarcze czy karte (na niektorych kartach sa jedna/dwie/trzy...tarcze);
nie,
to są punkty za tor militarny

- punkty z przewagi na torze militarnym;
- punkty z zetonow postepu;

też nie
to jest miejsce, żeby zaznaczyć wygraną militarną lub naukową
Awatar użytkownika
kinioo
Posty: 629
Rejestracja: 01 kwie 2016, 10:25
Has thanked: 64 times
Been thanked: 57 times

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: kinioo »

cezaras pisze:
kinioo pisze:Pytanko:

1) Jak mam wybudowana zolta karte, ktora obniza koszt surowca -1 (np kamien) to efekt doplaty +1 za kazdy surowiec (np kamien) produkowany u przeciwnika jest rowniez ignorowany ??
ta karta powoduje, że dany surowiec zawsze kosztuje dla posiadacza karty 1 pieniążek (bez względu na wszystkie inne okoliczności


- punkty za wybudowane cuda (1pkt za cud)

nie
część cudów daje punkty i te tutaj zliczamy

- liczba zetonow postepu (punkt za kazdy zeton);
nie ma punktów za liczbę żetonów postepu (natomiast kilka z nich dej punkty) - j.w.

- ???? punkty za kazda militarna tarcze czy karte (na niektorych kartach sa jedna/dwie/trzy...tarcze);
nie,
to są punkty za tor militarny

- punkty z przewagi na torze militarnym;
- punkty z zetonow postepu;

też nie
to jest miejsce, żeby zaznaczyć wygraną militarną lub naukową
Dzieki
Sorki za brak polskich znakow....
seszena2
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2015, 21:46
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: seszena2 »

Shogman pisze:
josiu pisze:Dzisiaj obiorę kartę promocyjną "Messe". Jak ona działa? Z tego co rozumiem mogę po zbudowaniu tego cudu od razu wziąć dowolną kartę z górnego rzędu i natychmiast wybudować w swoim mieście?
Dokładnie tak

Witam serdecznie.
Skąd taka pewność? A nie odrzucam na stos kare odrzuconych?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 782 times
Been thanked: 1225 times
Kontakt:

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: mat_eyo »

seszena2 pisze:
Shogman pisze:
josiu pisze:Dzisiaj obiorę kartę promocyjną "Messe". Jak ona działa? Z tego co rozumiem mogę po zbudowaniu tego cudu od razu wziąć dowolną kartę z górnego rzędu i natychmiast wybudować w swoim mieście?
Dokładnie tak

Witam serdecznie.
Skąd taka pewność? A nie odrzucam na stos kare odrzuconych?
http://www.7wondersduel.com/files/goodi ... sen-US.pdf
seszena2
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2015, 21:46
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: seszena2 »

Dzięki!!!Bo było nerwowo. :D
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 112 times

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: Pynio »

mat_eyo pisze:
Jak to jest jeśli górny tor jest zakryty? Mam podglądać każdą kartę?

Edit: czy każdy tor górny jest odkryty? Nie mam gry przed sobą, sądzę jednak, że w którejś erze górny rząd jest zakryty.
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: kaszkiet »

Każdy górny rząd jest odkryty.
eszu
Posty: 32
Rejestracja: 13 sty 2016, 14:10

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: eszu »

Trafiłem do tego wątku z kilkoma pytaniami, ale na większość znalazłem już tu odpowiedź. Pozostaje mi jedna naprawdę mała wątpliwość, przez którą pewnie zwymyślacie mi od księgowych ;)

Chodzi mi o karty gildii, które należy dodać do talii III epoki. Mają one jednak inny rewers, przez co podczas tasowania widać w jakim miejscu talii się znajdują. Nie znam jeszcze zbyt dobrze tej gry, ale czy na pewno nie ma to znaczenia? Czy doświadczony gracz nie będzie zainteresowany tym, żeby w zależności od sytuacji karty gildii znalazły się na początku lub na końcu "piramidy"? Przykładowo ułożenie dwóch kart gildii na początku stosu da pewność, że nie będzie tam kart militarnych, które w niektórych sytuacjach mogłyby na przykład od razu spowodować przegraną. Czy kart III epoki nie powinno się w związku z tym tasować "pod stołem" i rozkładać w z góry ustalonej kolejności (na przykład tak jak sugeruje instrukcja)?
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: zakwas »

eszu pisze:Trafiłem do tego wątku z kilkoma pytaniami, ale na większość znalazłem już tu odpowiedź. Pozostaje mi jedna naprawdę mała wątpliwość, przez którą pewnie zwymyślacie mi od księgowych ;)

Chodzi mi o karty gildii, które należy dodać do talii III epoki. Mają one jednak inny rewers, przez co podczas tasowania widać w jakim miejscu talii się znajdują. Nie znam jeszcze zbyt dobrze tej gry, ale czy na pewno nie ma to znaczenia? Czy doświadczony gracz nie będzie zainteresowany tym, żeby w zależności od sytuacji karty gildii znalazły się na początku lub na końcu "piramidy"? Przykładowo ułożenie dwóch kart gildii na początku stosu da pewność, że nie będzie tam kart militarnych, które w niektórych sytuacjach mogłyby na przykład od razu spowodować przegraną. Czy kart III epoki nie powinno się w związku z tym tasować "pod stołem" i rozkładać w z góry ustalonej kolejności (na przykład tak jak sugeruje instrukcja)?
Jeżeli gracie na pieniądze lub śmierć i życie to tak róbcie. ;)
eszu
Posty: 32
Rejestracja: 13 sty 2016, 14:10

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: eszu »

Hehe... Toż to o los całych cywilizacji się tu rozchodzi nie tylko o pieniądze czy życie szarego obywatela ;)

A serio to trochę dziwne, bo gra jest bardzo fajna i ogólnie ponadprzeciętnie dopracowana, a tu takie "znaczone" karty się trafiają...'

Tym bardziej, że nie ma żadnego uzasadnienia dla zastosowania innych rewersów. Karty można by spokojnie podzielić patrząc na awers, potasować, odrzucić odpowiednią ich liczbę z każdego stosu i potasować razem. I nie byłoby żadnych wątpliwości.
Danielf
Posty: 223
Rejestracja: 12 gru 2015, 15:34
Lokalizacja: Kraków

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: Danielf »

eszu pisze:Chodzi mi o karty gildii, które należy dodać do talii III epoki. Mają one jednak inny rewers, przez co podczas tasowania widać w jakim miejscu talii się znajdują. Nie znam jeszcze zbyt dobrze tej gry, ale czy na pewno nie ma to znaczenia? Czy doświadczony gracz nie będzie zainteresowany tym, żeby w zależności od sytuacji karty gildii znalazły się na początku lub na końcu "piramidy"? Przykładowo ułożenie dwóch kart gildii na początku stosu da pewność, że nie będzie tam kart militarnych, które w niektórych sytuacjach mogłyby na przykład od razu spowodować przegraną.
Czy wiesz, że gracz o niższej sile militarnej wybiera, kto zaczyna daną epokę. Gdyby się pojawiła karta militarna, doprowadzają do jego przegranej, to sam by zaczął.
eszu
Posty: 32
Rejestracja: 13 sty 2016, 14:10

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: eszu »

Wystarczy że pojawią się dwie karty militarne a słabszego gracza nie będzie stać na żadną z nich przy zaledwie kilku brakujących do militarnej przegranej punktach. Zresztą to tylko jeden przykład. Podobnie może być powiedzmy z zielonymi kartami. Gracz, któremu brakuje jednego symbolu, może "przypadkiem" potasować karty tak, aby gildie były na końcu stosu, zwiększając w ten sposób prawdopodobieństwo, że w pierwszym rzędzie będą dwie zielone karty i na pewno będzie mógł dobrać jedną z nich.

Zgadzam się, że ma to bardzo mały wpływ na grę i tylko przy założeniu złej woli jednego z graczy, ale po co wydziwiać i tworzyć taki problem, skoro rewersy mogłyby być po prostu identyczne?

Na szczęście tasowanie "pod stołem" i rozkładanie zgodnie ze strzałką w instrukcji rozwiązuje problem, ale mam pewien niesmak, mimo że uważam, że jest to jedna z najlepszych gier w jakie grałem.
Awatar użytkownika
amandor
Posty: 54
Rejestracja: 16 lip 2015, 10:43
Has thanked: 4 times
Been thanked: 18 times

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: amandor »

Serio grasz z ludźmi, którzy mogą "przypadkowo" tasować karty? To tylko gra :)
eszu
Posty: 32
Rejestracja: 13 sty 2016, 14:10

Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek

Post autor: eszu »

Jasne, że tylko gra i jasne że nie gram z takimi ludźmi :)

Natomiast idąc tym tropem w ogóle można przyjąć, że każda karta może mieć inny rewers albo tasujmy je odkryte. I pewnie że z 99% osób będzie się grało równie dobrze. Ale jednak z jakiegoś powodu talie zazwyczaj mają takie same rewersy :wink:

Poza tym to taki trochę absurd w tak świetnej grze, niepotrzebna komplikacja.
ODPOWIEDZ