Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Nurtuję Mnie sytuacja z zakończeniem gry po wyczerpaniu PZ.
Gramy w dwie osoby:
Jest 12PZ dla gracza
tzn że gra kończy się wtedy gdy zdobędę 12PZ ze swojej puli? czy mogę podmieniać na te z woreczka?
czy gra się kończy kiedy zabraknie dosłownie WSZYSTKICH PZ.
HELP
yosz pisze:Nie masz swojej puli - pula jest wspólna. Tylko ile PZ jest w puli zależy od ilości graczy więc gra się kończy jak skończą się wszystkie PZ w puli
A jak się skończą wymieniamy na 10PZ tak żeby ostatnia konsumpcja się odbyła.
Dobra ogarniam
"jeśli gracz wybierze dwie akcje Rozwoju albo dwie akcje Kolonizacji, wtedy mają miejsce dwie fazy danego typu wykonane do końca, jedna po drugiej (a gracz ten otrzymuje premię za każdą z tych faz). Jeśli jego przeciwnik również wybrał jedną z tych samych akcji, wtedy gracz otrzymuje premię tylko za pierwszą z tych dwóch faz. Zdolności wyłożone w pierwszej takiej fazie mogą być wykorzystane w drugiej"
nie rozumiem których tych samych akcji dotyczy do podkreślone zdanie (np. jeśli moje obie to Rozwój):
a) obie przeciwnika to Rozwój
b) obie przeciwnika to 2x Rozwój albo 2x Kolonizacja
c) obie przeciwnika to 2x Eksploracja albo 2x Rozwój albo 2x Kolonizacja albo 2x Konsumpcja
czyli pytanie brzmi kiedy dostaje się bonus tylko za pierwszą z tych dwóch faz?
If a player chooses either two Develop or two Settle actions, then
two complete, sequential phases of that type occur (with this player
receiving a bonus in each of them). If his opponent also chose one
of these same actions, then his opponent receives a bonus only for
the first of these two phases.
Przetłumaczę po swojemu:
Jeśli gracz wybiera dwie akcje Rozwój albo dwie akcje Kolonizacja, rozgrywane są dwie pełne, następujące po sobie fazy wybranego typu, a gracz ten otrzymuje bonus do każdej z nich. Jeżeli przeciwnik wybrał tę samą akcję, ale tylko raz, to otrzymuje on [przeciwnik!] bonus tylko do pierwszej z tych dwóch faz.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Hej - szybkie pytanko. Czy ktoś próbował grać w polską edycję RftG z angielskim dodatkiem RftG: The Gathering Storm? Czy różnice w wersjach językowych obu wydań nie spowodują zbytniego skomplikowania całej rozgrywki?
Jedyne co wg mnie może sprawiać kłopot to niektóre developy 6 punktujące posiadanie konkretnych kart z nazwy. Trzeba wtedy uważać, bo np. develop punktuje za "contact specialist" a w wersji polskiej o ile pamiętam to karta nazywa się "mediator" czy jakoś podobnie.
Poza tym słowa kluczowe są oparte na kolorach, więc tu łatwiej połapać się.
Mam pytanie odnośnie do karty Replicant robots. Zdolnością tej karty jest -2 do wystawienia świata niemilitarnego. Rozumiem, że nie mogę zastosować jej w przypadku settlowania świata produkcyjnego, ale czy mogę w przypadku świata zdobycznego (windfall)?
Każdy nie militarny, włączając w to światy militarne "zmienione na cywilne" przez Contact specialist.
I produkcyjne i windfalle i nie produkcyjne (tak, ta karta jest mocna )
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Czyli - trywializując sprawę - cena wystawienia każdego świata z czarną obwódką spada o 2 - czyli dokładnie tak jak pokazuje ikonka tej zdolności na karcie Replicant Robots.
Karta owszem mocna, ale i droga, zwłaszcza na początku gry.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
sorfal pisze:Mam pytanie odnośnie do karty Replicant robots. Zdolnością tej karty jest -2 do wystawienia świata niemilitarnego. Rozumiem, że nie mogę zastosować jej w przypadku settlowania świata produkcyjnego, ale czy mogę w przypadku świata zdobycznego (windfall)?
To niestety jest pokłosie tłumaczenie windfall jako świata zdobycznego co ewidentnie kojarzy się ze światami militarnymi.
Natomiast fakt że połączenie tego z contact specialist to bardzo mocne dla strategi militarnej bez wojska .
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
Z tymi produkcyjnymi to głupio myślałem, wystarczyło zobaczyć, że tak samo jest z modyfikatorami militarności (to tak jakby zwykły, "niewypełniony" modyfikator miał nie odnosić się do Rebelii)
Już dawno nie grałem i mam pytanko
cytat z instrukcji:
"Jeśli gracz wybierze dwie akcje Rozwoju albo dwie akcje Kolonizacji wtedy mają miejsce
dwie fazy danego typu wykonane do końca, jedna po drugiej (a gracz ten otrzymuje
premię za każdą z tych faz). Jeśli jego przeciwnik również wybrał jedną z tych samych akcji
wtedy gracz otrzymuje premię tylko za pierwszą z tych dwóch faz. Zdolności wyłożone w
pierwszej takiej fazie mogą być wykorzystane w drugiej."
Ja wybrałem 2x Rozwój a mój przeciwnik 1x Rozwój.
Czy w takim przypadku otrzymam tylko jedną premie czyli za pierwszy Rozwój zapłace jedną karte mniej a za drugi już normalnie
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
If a player chooses either two Develop or two Settle actions, then
two complete, sequential phases of that type occur (with this player
receiving a bonus in each of them). If his opponent also chose one
of these same actions, then his opponent receives a bonus only for
the first of these two phases.
Przetłumaczę po swojemu:
Jeśli gracz wybiera dwie akcje Rozwój albo dwie akcje Kolonizacja, rozgrywane są dwie pełne, następujące po sobie fazy wybranego typu, a gracz ten otrzymuje bonus do każdej z nich. Jeżeli przeciwnik wybrał tę samą akcję, ale tylko raz, to otrzymuje on [przeciwnik!] bonus tylko do pierwszej z tych dwóch faz.
Olgierdd pisze:odpowiedź jest na tej samej stronie tego tematu:
Andy pisze:W oryginalnej instrukcji jest tak:
If a player chooses either two Develop or two Settle actions, then
two complete, sequential phases of that type occur (with this player
receiving a bonus in each of them). If his opponent also chose one
of these same actions, then his opponent receives a bonus only for
the first of these two phases.
Przetłumaczę po swojemu:
Jeśli gracz wybiera dwie akcje Rozwój albo dwie akcje Kolonizacja, rozgrywane są dwie pełne, następujące po sobie fazy wybranego typu, a gracz ten otrzymuje bonus do każdej z nich. Jeżeli przeciwnik wybrał tę samą akcję, ale tylko raz, to otrzymuje on [przeciwnik!] bonus tylko do pierwszej z tych dwóch faz.
dzięki
było to logiczne ale ten tłumacz zdolniacha zbił mnie z tropu
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Właśnie kupiłem sobie RFTG PL (w końcu! ) i chcę ograć się solo wpierw - próbowałem na BGA, ale ikonki małe, nic nie widzę, poruszam się po omacku - do nauki jest słaba. Szukam tego "robota" do gry solo, o którym tu mowa, ale na BGG jest sporo wersji solówek i nie wiem która jest tą, której wy używacie? Jest może jakaś po naszemu?