Descent

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Xth
Posty: 115
Rejestracja: 04 gru 2009, 18:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Descent

Post autor: Xth »

Pozwole sobie odgrzebac temat i sprostowac swoje watpliwosci.
sirafin pisze:
kenshinio pisze:2. Ponadto jak jest z punktami "conquest" (nie wiem jak to się nazywa w zasadach polskich). Czy na początku każdej misji ma się ich tylko 5, czy przechodzą z misji na misję? Albo jeszcze jakoś inaczej?
Każdy scenariusz dostępny w pudełku z podstawową wersją gry, jest taki, że drużyna akurat zawsze zaczyna mając 5 conquest points (punktów zwycięstwa) No ale scenariusze się nie kończą na tych z pudełka ;)
1. Jesli tak jest to po co sa zdobywane conquest pointy na koniec niektorych scenariuszy z podstawki ?

2. Otwieramy treasure np zloty. I mamy tak:
- kase (nie mam watpliwosci co z nia)
- 2 klatwy - i tu overlord dostaje 2 threat tokeny za kazdego gracza czy tylko 2 ?
- 1 zloty skarb - kazdy gracz dostaje skarb czy jest jeden na druzyne ?

3. Atak blastem. Bohater atakuje jednego potwora, ale w zasiegu blasta sa jeszcze np. 2 inne. Na zaatakowanego potwora overlord rzuca dodge. Czy w tym momencie dodge anuluje totalnie ten atak, czy tez potwory w zasiegu razenia otrzymuja obrazenia, a ciosow unika tylko stwor, na ktorego dodge zostal rzucony.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Descent

Post autor: sirafin »

Xth pisze:1. Jesli tak jest to po co sa zdobywane conquest pointy na koniec niektorych scenariuszy z podstawki ?
Patrząc na część instrukcji poświęconą punktom zwycięstwa, można wywnioskować, że chodzi "jedynie" o prestiż/chwałę za pokonanie bossa i by wynik był bardziej imponujący. W końcu gdyby bohaterowie nie zyskali żadnej chwały za pokonanie głównego przeciwnika, to często kończyliby przygody z mniejszą ilością punktów niż zaczynali a to nie za bardzo motywuje do szukania przygód ;)
Xth pisze:2. Otwieramy treasure np zloty. I mamy tak:
- kase (nie mam watpliwosci co z nia)
- 2 klatwy - i tu overlord dostaje 2 threat tokeny za kazdego gracza czy tylko 2 ?
- 1 zloty skarb - kazdy gracz dostaje skarb czy jest jeden na druzyne ?
Punkty grozy za klątwę mnożymy przez ilość bohaterów i każdy bohater dostaje skarb po otwarciu skrzyni.
Xth pisze:3. Atak blastem. Bohater atakuje jednego potwora, ale w zasiegu blasta sa jeszcze np. 2 inne. Na zaatakowanego potwora overlord rzuca dodge. Czy w tym momencie dodge anuluje totalnie ten atak, czy tez potwory w zasiegu razenia otrzymuja obrazenia, a ciosow unika tylko stwor, na ktorego dodge zostal rzucony.
Jedna bardzo ważna uwaga, jako cel ataku zawsze wyznaczane jest POLE a nie figurka. Ma to znacznie między innymi właśnie w przypadku ataku z rozpryskiem, możesz zaatakować puste pole tak by to rozprysk trafił figurki. Rozprysk trafia wszystkie figurki w zasięgu z taką samą siłą (to że figurka stoi w centrum wybuchu nie ma znaczenia) Unik działa tylko na figurkę, na którą został zagrany (kartę zagrywasz zanim bohater wykona rzut kośćmi)

Przykład:
Bohater wykonuje atak z rozpryskiem, w zasięgu są trzy figurki potworów. Overlord zagrywa dwie karty Unik, dzięki czemu dwa potwory będą mogły wykonać unik. Po rzucie na atak potwór bez uniku rozpatruje efekt od razu, następnie Overlord ma możliwość przerzutu. Przerzut jest tylko jeden i tyczy się od razu obu potworów na które zagrano karty Uniku.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Xth
Posty: 115
Rejestracja: 04 gru 2009, 18:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Descent

Post autor: Xth »

Dziekuje bardzo.
SZEWC666
Posty: 5
Rejestracja: 29 lip 2010, 22:30
Lokalizacja: Opole

Re: Descent

Post autor: SZEWC666 »

Witam serdecznie od niedawna gram w podstawę descenta i przeglądając pytania i odpowiedzi w jednej z instrukcji przeczytałem

P: Czy Pan Podziemi dostaje żetony zagrożenia za atak, który nie ma zgodnego z zasadami celu (na przykład, gdy w polu widzenia potwora nie ma bohaterów)?
O: Nie. Zagrożenie moga pzynosić wyłącznie ataki, które mają szansę powodzenia
jak stosować tą zasadę?

I jeszcze jedno czy pan podziemi po rozmnożeniu potworów może się nimi ruszać w tej samej turze? Kiedyś wyczytałem że nie ale nie pamiętam gdzie i nie mogę tego znaleźć.

Bardzo proszę o szybką odpowiedz i pozdrawiam forumowiczów.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Descent

Post autor: sirafin »

SZEWC666 pisze:P: Czy Pan Podziemi dostaje żetony zagrożenia za atak, który nie ma zgodnego z zasadami celu (na przykład, gdy w polu widzenia potwora nie ma bohaterów)?
O: Nie. Zagrożenie moga pzynosić wyłącznie ataki, które mają szansę powodzenia
jak stosować tą zasadę?
To takie zabezpieczenie przed cwaniakami, którzy lubią wykorzystywać luki w mechanice ;) Jest zasada mówiąca że za każde dwa wyrzucone przypływy mocy (ikonka błyskawicy) Pan Podziemi dostaje żeton zagrożenia. Znaleźli się tacy, którzy uznali, że można w takim razie stworzyć sobie jakieś potwory z dala od bohaterów i atakować powietrze, by nabijać sobie żetony zagrożenia. Oczywiście sama idea jest totalnie bzdurna i nielogiczna, ale teoretycznie zgodna z zasadami, dlatego trzeba było dopisać dodatkową zasadę zabraniającą takich praktyk.
SZEWC666 pisze:I jeszcze jedno czy pan podziemi po rozmnożeniu potworów może się nimi ruszać w tej samej turze? Kiedyś wyczytałem że nie ale nie pamiętam gdzie i nie mogę tego znaleźć.
Może to była jakaś domowa zasada albo z innej gry? Instrukcja do Descent nie mówi o takim ograniczeniu.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
SZEWC666
Posty: 5
Rejestracja: 29 lip 2010, 22:30
Lokalizacja: Opole

Re: Descent

Post autor: SZEWC666 »

wielkie dzięki sirafin życzę powodzenia. :lol:
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Descent

Post autor: Smoku »

sirafin pisze:
kenshinio pisze:O bonusach OL pamiętamy i dlatego się pytam o te conquest tokeny...
Już przy drugiej misji wychodzi na jaw dysproporcja: bohaterowie mają +100 złota a OL (przy 4 bohaterach) dostaje co turę 3 karty i 8 threat tokens...
To są bonusy NA POCZĄTEK GRY, a nie co turę! :D
Czy w pierwszej turze drugiego scenariusza kampanii ten bonus łączymy ze standardowym dokładaniem kart i tokenów.
Czyli przy dwóch bohaterach w pierwszej turze:
5 kart i 10 tokenów.
w pozostałych turach:
2 karty i dwa tokeny ???

Czy w pierwszej turze tylko bonus:
3 karty i 8 tokenów
w pozostałych turach:
2 karty i dwa tokeny. ???
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Descent

Post autor: sirafin »

Nie bardzo wiem skąd wzięła się taka ilość żetonów zagrożenia.

SCENARIUSZ 2
2 BOHATERÓW


Normalna gra
Na początek:
Bohater 1: 300 monet
Bohater 2: 300 monet
Overlord: 3 karty Pana Podziemi

Kampania:
Na początek:
Bohater 1: 400 monet
Bohater 2: 400 monet
Overlord: 5 kart Pana Podziemi, 2 żetony zagrożenia


A dalej wszystko jest normalnie. Pierwsza runda w obu przypadkach przebiega identycznie (Bohaterowie wykonają ruch, następnie Overlord dobiera dwie karty i dwa żetony zagrożenia), różni się tylko to z czym startują.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
kacek
Posty: 85
Rejestracja: 28 lut 2011, 20:47

Descent - pytania

Post autor: kacek »

Witam

Właśnie stałem się przeszczęśłiwym posiadaczem decenta. Dłuuugo uczyłem się reguł zanim jescze go miałem. Wydawało mi się, że wszystko rozumiem, ale już podczas rozgrywania pierwszego scenariusza pojawiły się wątpliwości, których nie rozwiewa kolejne studiowanie instrukcji.

1) ile kart mogę zagrać jako pan podziemi? Chodzi o to, że podczas tury bohatera rzuciłem pułapkę. Czy mogę potem podczas ataku na mojego potwora rzucić też unik. Następnie podczas mojej tury wyłożyć kartę mocy, rozmnożyć następnie potwory, a podczas aktywacji potworów użyć jeszcze ataku z celowaniem? (oczywiście mam odpowiednią ilość żetonów zagorżenia)

2) kwestia ruchu - pewne czynności kosztują punkty ruchu; czy bohater może ustalić że biegnie (2 x punkty ruchu) żeby dobiec do jakiegoś miejsca, wypić eliksir za 1 pkt i dalej biec, potem w ciągu tego samego biegu zużyć pozostałe punkty ruchu na otwarcie skrzyni?

3) czy dochodząc do skrzyni i otwierając ją za 2 punkty ruchu można jeszcze potem wykorzystać je na pozostały ruch?

4) bohater jest w mieście - czy może wykonać normalne akcję, tzn. na przykład uznać, że biega i wydać 3 punkty ruchu na zakup i 1 na wypicie eliksiru i potem jeszcze przenieść się do lochów? Czy płaci 3 punkty ruchu za każdy zakupiony przedmiot, czy za samą czynność i może za 3 punkty ruchu kupić wiele przedmiotów?

5) trwałe efekty: podpalenie - czy bohater dostaje jeden żeton podpalenia niezależnie od tego ile ran mu zadano, czy za każdą ranę dostaje 1 żeton podpalenia? To samo z pajęczynami i ogłuszeniem. Bo rozumiem, że zatrucie dostaje się za każdą ranę.

6) co oznacza przy zionięciu, że każda figurka znajdująca się w obrębie znacznika dostaje PEŁNE obrażenia?

7) czy też tak macie, że po pewnym czasie pan podziemi staje się strasznym mizerakiem (nic go nie dopakowuje, w kółko może rozmnażać te same nie za mocne potwory i to tylko po kilka sztuk) podczas gdy bohaterowie opływają w dostatki, mają specjalne zdolności, bronie i pancerze? Co ja mogę biedny miś zrobić szkieletem, albo nawet pająkiem, gdy Jaes zadaje bez większego wysiłku po 11-12 ran? Czy jedyną taktyką jest pastwienie się nad bohaterami kiedy jeszcze są słabi?

Strasznie dużo tego, ale byłbym wdzięczny za odpowiedzi doświadczonych graczy, bo gra jest naprawdę świetna, a te wątpliwości mnie męczą.
Pozdrawiam
Kacper
szaltom
Posty: 9
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:09
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Descent - pytania

Post autor: szaltom »

Cześć,

Zagrałem parę sesji będąc panem podziemii więc uda mi się odpowiedzieć przynajmniej na parę pytań:
kacek pisze:
1) ile kart mogę zagrać jako pan podziemi? Chodzi o to, że podczas tury bohatera rzuciłem pułapkę. Czy mogę potem podczas ataku na mojego potwora rzucić też unik. Następnie podczas mojej tury wyłożyć kartę mocy, rozmnożyć następnie potwory, a podczas aktywacji potworów użyć jeszcze ataku z celowaniem? (oczywiście mam odpowiednią ilość żetonów zagorżenia)
Dowolną ilość, tyle na ile starczy punktów zagrożenia.
2) kwestia ruchu - pewne czynności kosztują punkty ruchu; czy bohater może ustalić że biegnie (2 x punkty ruchu) żeby dobiec do jakiegoś miejsca, wypić eliksir za 1 pkt i dalej biec, potem w ciągu tego samego biegu zużyć pozostałe punkty ruchu na otwarcie skrzyni?
Bohater może rozdzielać swoje punkty na różne czynności. Dokładnie tak jak opisałeś w pytaniu, wykonując bieg, może w dowolnej kolejności wydawać punkty na ruch, otwieranie drzwi, skrzyń, ponowny ruch itp.
3) czy dochodząc do skrzyni i otwierając ją za 2 punkty ruchu można jeszcze potem wykorzystać je na pozostały ruch?
Raz wydane punkty są wydane i nie można ich ponownie wykorzystać. Czyli nie.
6) co oznacza przy zionięciu, że każda figurka znajdująca się w obrębie znacznika dostaje PEŁNE obrażenia?
Oznacza to, ni mniej ni więcej, że w przypadku gdy więcej niż jedna figurka jest w zasięgu znacznika, to każda z nich dostaje takie same obrażenia, obrażenia po prostu nie są dzielone między te figurki.
7) czy też tak macie, że po pewnym czasie pan podziemi staje się strasznym mizerakiem (nic go nie dopakowuje, w kółko może rozmnażać te same nie za mocne potwory i to tylko po kilka sztuk) podczas gdy bohaterowie opływają w dostatki, mają specjalne zdolności, bronie i pancerze? Co ja mogę biedny miś zrobić szkieletem, albo nawet pająkiem, gdy Jaes zadaje bez większego wysiłku po 11-12 ran? Czy jedyną taktyką jest pastwienie się nad bohaterami kiedy jeszcze są słabi?
To tylko pozorne uczucie, bohaterów trudno zregenerować gdy stają twarzą w twarz z hordą potworów. Pan podziemi może co turę dorzucać nowe potwory, zagrywać pułapki itp. Wtedy licznik punktów zwycięstwa może biec naprawdę szybko na niekorzyść bohaterów. Dotyczy to szczególnie późniejszych scenariuszy, które są bardzo rozbudowane.

Pozdrawiam,
Tomek
szaltom
Posty: 9
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:09
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Descent - pytania

Post autor: szaltom »

Na resztę pytań polecam poszukać odpowiedzi na forum Descenta na boardgamegeek.com: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... n-the-dark
Jest tam naprawdę sporo informacji :)
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Descent

Post autor: sirafin »

1) ile kart mogę zagrać jako pan podziemi? Chodzi o to, że podczas tury bohatera rzuciłem pułapkę. Czy mogę potem podczas ataku na mojego potwora rzucić też unik. Następnie podczas mojej tury wyłożyć kartę mocy, rozmnożyć następnie potwory, a podczas aktywacji potworów użyć jeszcze ataku z celowaniem? (oczywiście mam odpowiednią ilość żetonów zagrożenia)
Na każdą okoliczność zagrać można tylko jedną kartę. Przykładowo, gdy potwór jest atakowany, Pan Podziemi może zagrać tylko jedną kartę uniku.
Na każdą okoliczność zagrać można tylko jedną kartę. Przykładowo, za każdym razem gdy bohater wchodzi na puste pole, Pan Podziemi może zagrać tylko jedną pułapkę zagrywaną, gdy bohater wchodzi na puste pole.

Wolno zagrać tylko jedną kartę rozmnażania na turę.

Można zagrać tylko jedną kartę mocy na turę.

Tylko takie są ograniczenia. Czyli krótko mówiąc możesz zrobić to co opisałeś, jeśli tylko jesteś w stanie to opłacić żetonami zagrożenia.
2) kwestia ruchu - pewne czynności kosztują punkty ruchu; czy bohater może ustalić że biegnie (2 x punkty ruchu) żeby dobiec do jakiegoś miejsca, wypić eliksir za 1 pkt i dalej biec, potem w ciągu tego samego biegu zużyć pozostałe punkty ruchu na otwarcie skrzyni?
Nic nie stoi na przeszkodzie, ta ilość punktów ruchu może być wykorzystana w dowolny sposób.
3) czy dochodząc do skrzyni i otwierając ją za 2 punkty ruchu można jeszcze potem wykorzystać je na pozostały ruch?
Nie można wykorzystać punktów ruchu które się wydało (nawet jeśli wydało się je na coś innego niż ruch).
4) bohater jest w mieście - czy może wykonać normalne akcję, tzn. na przykład uznać, że biega i wydać 3 punkty ruchu na zakup i 1 na wypicie eliksiru i potem jeszcze przenieść się do lochów? Czy płaci 3 punkty ruchu za każdy zakupiony przedmiot, czy za samą czynność i może za 3 punkty ruchu kupić wiele przedmiotów?
Tak może. 3 za samą czynność, w angielskiej instrukcji jest to napisane wyraźniej.
He can purchase one or more items from the town shop deck
5) trwałe efekty: podpalenie - czy bohater dostaje jeden żeton podpalenia niezależnie od tego ile ran mu zadano, czy za każdą ranę dostaje 1 żeton podpalenia? To samo z pajęczynami i ogłuszeniem. Bo rozumiem, że zatrucie dostaje się za każdą ranę.
1 żeton podpalenia i 1 żeton pajęczyny na udany atak, bez względu na ilość zadanych obrażeń. Zwróć jednak uwagę, że jeden taki żeton może utrudniać bohaterowi życie nawet przez kilka tur.
6) co oznacza przy zionięciu, że każda figurka znajdująca się w obrębie znacznika dostaje PEŁNE obrażenia?
Że jeśli w zasięgu zionięcia są trzy figurki, to obrażeń nie dzieli się na trzy, tylko każda dostaje pełną wartość obrażeń.
7) czy też tak macie, że po pewnym czasie pan podziemi staje się strasznym mizerakiem (nic go nie dopakowuje, w kółko może rozmnażać te same nie za mocne potwory i to tylko po kilka sztuk) podczas gdy bohaterowie opływają w dostatki, mają specjalne zdolności, bronie i pancerze? Co ja mogę biedny miś zrobić szkieletem, albo nawet pająkiem, gdy Jaes zadaje bez większego wysiłku po 11-12 ran? Czy jedyną taktyką jest pastwienie się nad bohaterami kiedy jeszcze są słabi?
Nie atakuje się jednym szkieletem ;) Owszem bohaterowie są silni, mają wybajerzony sprzęt i zdolności, ale mogą zginąć ograniczoną ilość razy. Rola Overlorda nie polega na waleniu na oślep czym popadnie. Często musi się przyczaić kilka tur i wyczuć odpowiedni moment by uderzyć raz ale szybko i silnie. Trzeba wykorzystać błędy bohaterów, zaskoczyć nagle pułapką która unieruchomi, spowolni, czy w inny sposób wybije bohatera z rytmu tylko na chwilę, która jednak wystarczy by dopadły go potwory i zatłukły. To nic, że zaraz te potwory zostaną zabite przez pozostałych herosów, rozmnoży się nowe, ważne że zabiły bohatera bo po to są. Overlord zna możliwości bohaterów, oni nie mają pojęcia jakie karty ma Władca Podziemi, element zaskoczenia i blef również są jego bronią, niech bohaterowie się boją i grają ostrożnie, każda tura to dodatkowe karty i żetony zagrożenia :twisted:
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Descent - pytania

Post autor: sirafin »

Warto użyć opcji "Szukaj" by uniknąć zakładania niepotrzebnie nowych wątków i nie utrudniać życia moderatorom ;)

viewtopic.php?f=42&t=10568&start=0

Tam wrzuciłem odpowiedzi na wszystkie twoje pytania.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
kacek
Posty: 85
Rejestracja: 28 lut 2011, 20:47

Re: Descent - pytania

Post autor: kacek »

Wielkie dzięki za szybkie odpowiedzi. Przepraszam za stworzenie kolejnego tematu. Wszyscy na tym forum są niesamowici. Bez Waszej wiedzy i błyskawicznych odpowiedzi gryzłoby mnie, że nie mogę sobie pograć swobodnie i bez kłótni z bohaterami. :D
Pozdrawiam,
Kacper
magnus
Posty: 18
Rejestracja: 05 kwie 2011, 19:56
Lokalizacja: okolice Rybnika

Re: Descent

Post autor: magnus »

Witam

Pare pytań które się nasuneło po kliku(nastu) pierwszych grach.

Mam problem z poruszaniem się dużych modeli po przeszkodach. O ile dobrze zrozumiałem w przypadku potwora 4 kratkowego wystarczy głaz na jednym polu by uniemożliwić mu przejście korytarzem o szerokości 2.
Jak jest w przypadku wody i dziur ? Również wystarczy jedno pole ? i Jak należy to rozpatrywać w przypadku Hell hounds.

W instrukcji pisze że glyphu można użyć raz na turę. Należy to traktować ogólnie do wszystkich glyphów ( jedna teleportacja na turę i koniec) czy np bohater może skoczyć do miasta glyphem A a potem wrócić glyphem B ?

Pytanie dodatkowe: Jak przejść scenariusz 2 w dwóch graczy. :wink: Próbowaliśmy przez całą noc i nic. Overlord zawsze wygrywał :twisted:

pozdrawiam
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1480
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 74 times

Re: Descent

Post autor: TuReK »

Nie ma co grać z dwoma bohaterami. Trzeba grać trzema a jeszcze lepiej czterema nawet jak graczy jest mniej.
Limit jednego glifa jest ogólny.
Poruszanie dużych miśków jest chyba w FAQ opisane.
Z pustego i Saruman nie naleje
magnus
Posty: 18
Rejestracja: 05 kwie 2011, 19:56
Lokalizacja: okolice Rybnika

Re: Descent

Post autor: magnus »

Na razie graliśmy w 3 scenariusze w liczbie bohaterów od 2 do 5 - tak ponad limit. grając w dwójkę było ciężko ale zarówno pierwszy jak i trzeci scenariusz dało się przejść. Drugiego jakoś nie. Będziemy próbować dalej :wink:

w faq jest
Large Monsters and Terrain
When large monsters move, they can sometimes find themselves moving across hazardous terrain (lava, scything blades) twice as often as other figures. Further, it can often be confusing whether or not beneficial terrain (trees, elevated terrain) should affect a creature only partly standing on it. Use the following guidelines to arbitrate these instances. The overlord may choose to have a monster affected by any terrain it partially occupies. A monster MUST be affected by any terrain it completely occupies. If the monster is completely occupying multiple terrains, the figure has to be affected by one of the terrains (Overlord's choice).
I przyznam szczerze że nie do końca to rozumiem. Jakby można prosić o wyjaśnienie wraz z przykładem byłbym wdzięczny :)
Czy jak jest dziura (1 kratka) to duży potwór może po niej normalnie przejść ?
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1480
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 74 times

Re: Descent

Post autor: TuReK »

Duży nie może wejść na skałę albo wodę. Zasady innego terenu go obowiązują jeśli jest na nim cały, albo częściowo ale overlord tak zdecyduje (np gdy daje jakieś bonusy).
Scenariusz nr 2 jest chyba najłatwiejszy ze wszystkich tylko trzeba zastosować jedną ważną taktykę.
Z pustego i Saruman nie naleje
Piter1991
Posty: 36
Rejestracja: 05 lip 2011, 15:11
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Descent

Post autor: Piter1991 »

Witam,
od niedawna posiadam gre Descent - super sprawa, ale powoli kończą się nam scenariusze.
Słyszalem o programie ktory umożliwia tworzenie swoich kampani ( mapy opisy przedmoty potwory itp).

Na stronie wydawcy nie znalazłem, tutaj tez przy opcji szukaj nie udało mi się. Jeżeli ktos ma to prosze o upload na jakis hosting.

Dziekuje ;]
Awatar użytkownika
Ryach
Posty: 54
Rejestracja: 17 cze 2004, 01:08

Re: Descent

Post autor: Ryach »

Na program nie zwróciłem uwagi o ile wiem jest program na stronie ffg ale nie do generowania tylko do tworzenia scenariuszy.
Za to są dwa dodatki do descenta: Sea of blod, i Road to Legend, W sumie dużo się nie różnią oba dodają możliwość rozgrywania kampanii, mi osobiście bardziej spodobał się Road to legend, pływanie statkiem niezbyt mi się spodobało.
I właśnie one przedłużają Descenta, dodają masę nowych podziemi, rozwój bohaterów, i wiele więcej.
Piter1991
Posty: 36
Rejestracja: 05 lip 2011, 15:11
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Descent

Post autor: Piter1991 »

program jest na 100% , na oficjalnej stronie nawet można ściągać fanowskie scenariusze zrobione w nim, ale jego nie znalazłem.
Piter1991
Posty: 36
Rejestracja: 05 lip 2011, 15:11
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Descent

Post autor: Piter1991 »

Dzieki wielkie , wlasnie tego szukalem.
Awatar użytkownika
Barto
Posty: 142
Rejestracja: 22 lut 2011, 19:24
Lokalizacja: Pszczyna
Been thanked: 10 times

Re: Descent

Post autor: Barto »

Widzę temat dawno nie poruszany :).

1. Mam drobną wątpliwość, a może ktoś będzie się orientował. Mianowicie gdy bohater zginie w trakcie swojej tury to jego aktywacja natychmiast się kończy, to jest jasne. Ale czy jest tak samo gdy jakiś efekt zabije bohatera odpalając się na początku jego tury ? np krwawienie, zasadzka ? Nie jestem do końca pewien czy jak efekt zabije postać na początku jej aktywacji to ta aktywacja całkowicie przepada czy może postać skoro efekt odpalił się na "początku" a nie "podczas" po zregenerowaniu się w mieście może normalnie rozegrać swoją turę ?

2. Czy dostaję punkt zagrożenia za dwa "piorunki" nawet przy wyniku "X" podczas ataku potworem ? W Descencie 2 taki atak chyba był całkowicie anulowany, ale tam jest więcej efektów odpalanych za "piorunki". W "jedynce" nie mogę na ten temat nic znaleźć.
Awatar użytkownika
Acererak
Posty: 800
Rejestracja: 28 cze 2017, 23:43
Has thanked: 99 times
Been thanked: 13 times

Re: Descent

Post autor: Acererak »

Barto pisze:Widzę temat dawno nie poruszany :).
Faktycznie, np ja sam dawno nie grałem ale widząc że gra znajoma sięgnąłem po instrukcję i pomogę ;)
1. Mam drobną wątpliwość, a może ktoś będzie się orientował. Mianowicie gdy bohater zginie w trakcie swojej tury to jego aktywacja natychmiast się kończy, to jest jasne. Ale czy jest tak samo gdy jakiś efekt zabije bohatera odpalając się na początku jego tury ? np krwawienie, zasadzka ? Nie jestem do końca pewien czy jak efekt zabije postać na początku jej aktywacji to ta aktywacja całkowicie przepada czy może postać skoro efekt odpalił się na "początku" a nie "podczas" po zregenerowaniu się w mieście może normalnie rozegrać swoją turę ?
No raczej nie może, bo aktywuje się w następnej turze po której postać ginie. A skoro efekt jest rozgrywany na początku tury to znaczy, że ta tura się zaczęła, a więc nie może ona być następną turą - następna tura dopiero nastąpi, czyli trzeba odczekać.
2. Czy dostaję punkt zagrożenia za dwa "piorunki" nawet przy wyniku "X" podczas ataku potworem ? W Descencie 2 taki atak chyba był całkowicie anulowany, ale tam jest więcej efektów odpalanych za "piorunki". W "jedynce" nie mogę na ten temat nic znaleźć.
If the attacker has not rolled a miss result, it is possible for the attecker to modify the rolled range and damage through one or more of methods described below. No i poniżej jest wspomniana metoda dwóch piorunków/przypływów, czyli trzeba trafić żeby zadziałało :) W descencie 2 jak wyrzucisz "X", to tak - atak anulowany i nic się nie dzieje.
ODPOWIEDZ