Azazelek pisze:Na pierwsze pyatnie odpowiedz brzmi: atakuje tylko raz, w zerowej inicjatywie.
Dziękuję!
Trampon pisze:Ja pomyślałem o trochę innym przykładzie, choć de facto i tak chodzi ten sam problem.(...)
tomb pisze:Ja problem zrozumiałem tak(...)
szczegóły zależą od sytuacji, ale ogólnie problem powstaje kiedy w tym samym segmencie inicjatywy obaj przeciwnicy podejmują decyzje... większość walki jest mechaniczna a decyzje mają szansę rozłożyć się na kilka segmentów, więc sytuacja jest rzeczywiście rzadka - a jeszcze decyzje muszą wpływać na siebie nawzajem aby stało sę to problemem... ale jest jak najbardziej możliwe, a na turnieju atmosfera się zaognia
tomb pisze:Sprawdziłem na Androidzie - zawsze najpierw deklaruje się ewentualny wybuch Klaunem, potem wybiera cel ataku snajperskiego, niezależnie od gracza wywołującego bitwę. Ale to tylko apka, nie jest wykładnią reguł.
Dokładnie tak. No i rozwiązuje problem tylko wtedy kiedy jest zaangażowany w sprawę Klaun - a nie musi być, po przemyśleniu.
Podejrzewam że aplikacja ma zawsze określoną kolejność, ale raczej z przyczyn technicznych niż przez odwzorowanie reguł w tym wypadku...
----------------------------------------------------
Przykład bez Klauna (bardziej złożony):
Sytuacja:
2 łańcuszki:
jednostka A(inicjatywa 2) zabija X (inicjatywa 1) zabija B (inicjatywa 0)
C(inicjatywa 2) zabija Y (inicjatywa 1) zabija D (inicjatywa 0)
A-D należą do gracza Adam, X i Y do Bartka.
Obaj gracze mają wybieralny atak z inicjatywą 3 (Cień, wyrzutnia, etc).
jeśli pierwszy wybiera Adam - zabije X, Bartek zabije C. Y przeżyje i zabije D. Efekt: przeżyją 2 jednostki Adama (A i B) i jedna Bartka (Y)
Ale jeśli pierwszy wybiera Bartek: zabije A, wtedy Adam zabije X. C zabije Y. Efekt: przeżyją 3 jednostki Adama (B-D) i żadnej Bartka. Zupełnie inny wynik, wywołany przez kolejność "równoczesnych" zdarzeń...
W BGG widziałem sugestię (również nieautoryzowaną) żeby pierwszy wybierał gracz który wywoływał bitwę. Co nie brzmi źle (ale niewele daje bez decyzji Autora), choć nie rozwiązuje problemu w ostatniej bitwie...