Troyes - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Harty89
Posty: 21
Rejestracja: 16 lis 2016, 00:47

Re: Troyes - zasady

Post autor: Harty89 »

pytania o mechanikę gry:
1.Jeśli nie mam żadnych kości np. białych – to czy mogę kupić np.: 3 kości – płacę wtedy za pierwszą kość graczowi A – 2 denary / graczowi B – za drugą kość 4 denary // graczowi C – za trzecią już 6 denarów?
2.Wykonywanie akcji na karcie – mam pionki na karcie akcji na 2 dostępnych polach tzn. ze trzeci gracz nie może wykonać akcji z tej karty?
3.Karty akcji aktywowane z 3-ch kosteczek – po wyczerpaniu się drewienek na karcie, zabieram pionka z karty? I gdzie on ląduje w zasobach prywatnych?
4. za pionka, który powrócił do "zasobów prywatnych" np.: po wypchnięciu z budynku - nie muszę płacić 2 PZ np.: do wykonania akcji karty?

pytania o karty:
jest to karta bonusowa z edycji PL.
Uczta – rozumiem, że wybieram sobie dzielnicę z największą liczbą czerwonych kości i dostaję PZ-ty.

bonus z pl ed.
Bunt - "gdy ta karta wchodzi do gry należy dołożyć kolejną czerwoną kartę wydarzenia ze stosu kart odłożonych na bok na początku gry. druga kart wymaga dołożenia trzeciej żółtej lub białej karty..." - niech ktoś mi powie, że tłumacząc to ktoś nie używał translatora lub nie zapominał do czego służą przecinki, kropki inne znaki, którymi można podzielić tekst. ręce opadają.... Kartę dokładam do gry i odpalam jak normalnie dociągnięte wydarzenie?
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4129
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Troyes - zasady

Post autor: tomb »

Harty89 pisze:pytania o mechanikę gry:
1.Jeśli nie mam żadnych kości np. białych – to czy mogę kupić np.: 3 kości – płacę wtedy za pierwszą kość graczowi A – 2 denary / graczowi B – za drugą kość 4 denary // graczowi C – za trzecią już 6 denarów?
2.Wykonywanie akcji na karcie – mam pionki na karcie akcji na 2 dostępnych polach tzn. ze trzeci gracz nie może wykonać akcji z tej karty?
3.Karty akcji aktywowane z 3-ch kosteczek – po wyczerpaniu się drewienek na karcie zabieram pionka z karty? I gdzie on ląduje w zasobach prywatnych?

pytania o karty:
jest to karta bonusowa z edycji PL.
Uczta – rozumiem, że wybieram sobie dzielnicę z największą liczbą czerwonych kości i dostaję PZ-ty.

bonus z pl ed.
Bunt - "gdy ta karta wchodzi do gry należy dołożyć kolejną czerwoną kartę wydarzenia ze stosu kart odłożonych na bok na początku gry. druga kart wymaga dołożenia trzeciej żółtej lub białej karty..." - niech ktoś mi powie, że tłumacząc to ktoś nie używał translatora lub zapominał do czego służą przecinki, kropki inne znaki, którymi można podzielić tekst. ręce opadają.... Kartę dokładam do gry i odpalam jak normalnie dociągnięte wydarzenie?
1. Tworzysz grupę kości.
Jeśli będą to trzy kości to każda kość pobrana od innego gracza (w tym neutralnego) będzie cię kosztować 6 denarów.
Jeśli będą to dwie kości to każda kość pobrana od innego gracza (w tym neutralnego) będzie cię kosztować 4 denary.
Jeśli będzie to jedna kość to będzie cię kosztować 2 denary.

W Twoim przykładzie - każda kość kosztuje 6 denarów.
Gdybyś kupił dwie kości - tylko od gracza A i B, tworząc grupę z dwóch kostek, to za zakupy zapłaciłbyś 8 (po 4 dla graczy A i B).
Gdybyś zaś miał, jak w przykładzie 3 kości, ale trzecia kość była twoja, to za zakupy zapłaciłbyś 12 (po 6 dla graczy A i B).

2. Każdy gracz może położyć tylko jednego pionka na karcie. (Edycja: Źle zrozumiałem pytanie. Trzeci (iczwarty) gracz może położyć tam swojego pionka i normalnie korzystać z karty, ale na końcu te pionki nie przyniosą punktów.)
3. Gdy skończą się kosteczki to pionek na karcie zostaje i daje na końcu normalnie punkty. Ponadto możesz ponownie położyć na tej karcie kosteczki - musisz ponownie aktywować tę kartę, ale nie ponosisz opłaty za położenie pionka, bo on już tam jest.
Zdjąć pionek z karty możesz zawsze, jest to zupełnie dobrowolne i nie łączy się z żadną akcją. Miejsce po tak zdjętym pionku pozostaje puste, reszta pionków na karcie się nie przesuwa.
4. Nie musisz płacić za tego pionka. (Pamiętaj o zasadzie, że pionek wypchnięty z budynku nie musi od razu trafić do Twoich zasobów. Do końca rundy może leżeć obok budynku, z którego został wypchnięty i uniemożliwia dalsze wypychanie Twoich pionków z tego budynku.)

Uczta - nie wybierasz dzielnicy, tylko określasz - po prostu patrzysz, gdzie jest najwięcej czerwonych kości. Za każdą kość w tej dzielnicy dostajesz punkt (i mnożysz to razy liczbę aktywacji).

Bunt - rzeczywiście nie najlepiej opisana. Po prostu gdy wyciągniesz Bunt to kładziesz go w rzędzie kart wydarzeń, po czym dociągasz kolejną czerwoną kartę, a następnie żółtą lub białą, zgodnie ze wskazaniem drugiej czerwonej karty.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Harty89
Posty: 21
Rejestracja: 16 lis 2016, 00:47

Re: Troyes - zasady

Post autor: Harty89 »

Super :) dzięki za tak wyczerpującą odpowiedź
mam tylko pytanie do : i mnożysz to razy liczbę aktywacji - rozumiem, wypatrzyłem 3 kości czerwone o wartości łącznie 18(3x6), dziele na 4 - daje mi to bez reszty 4 i mnożę te aktywacje przez ilość kości (np były tam 3) co da mi 12 PZ.
2. Ja źle zadałem pytanie :p
ilość drewienek nie jest sztywno ustalona czyli mogę mieć na karcie więcej niż 3 drewna?
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4129
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Troyes - zasady

Post autor: tomb »

Uczta na przykładzie poniższego zdjęcia:
Spoiler:
Jesteś graczem zielonym. Bierzesz swoją czerwoną kość o wartości 6 i kupujesz od pomarańczowego gracza jego czerwoną kość o wartości 6 (płacąc mu za nią 4 denary, bo tworzysz grupę dwóch kości). Razem masz 12 pkt. na dwóch czerwonych kościach.
Na planszy zostały 4 czerwone kości. Najwięcej jest ich w rejonie gracza naturalnego (ten kolor, co to nie jest pomalowany).
Po aktywacji Uczty za każdą kość czerwoną w tym rejonie dostaniesz 1 punkt, czyli razem 2. Mając 12 punktów na swojej grupie czerwonych kości aktywujesz Ucztę 3 razy (dzieląc 12 przez 4). Czyli finalnie otrzymasz 6 punktów (3 aktywacje razy 2 punkty za każdą z nich).

PS Gdybyś kupił drugą kość od naturalnego, a nie od pomarańczowego, to na stole zostałyby 4 dzielnice z jedną czerwoną kością. Czyli punkty otrzymałbyś tylko za jedną kość w dzielnicy, a nie za dwie, jak w przykładzie powyżej.
Harty89 pisze: ilość drewienek nie jest sztywno ustalona czyli mogę mieć na karcie więcej niż 3 drewna?
Możesz tyle, ile uda Ci się położyć dzięki aktywacjom. Limit jest tylko przy ich zużywaniu - jedno drewienko na turę.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Harty89
Posty: 21
Rejestracja: 16 lis 2016, 00:47

Re: Troyes - zasady

Post autor: Harty89 »

oki :D dzięki
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2504
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Troyes

Post autor: Pan_K »

Zagrałem dziś dwie partie solo: jedną na cztery ręce (dwoma graczami), drugą z le Roy. I mam pytania odnośnie wersji solowej:
1. Pytanie pro forma: z instrukcji między wierszami wynika, że nie ma gracza neutralnego - dla mnie jasne, ale lepiej się upewnić.
2. Tu już pytanie pełną gębą: le Roi "używa obywateli w dwu kolorach": czy to oznacza, że gra jest rozkładana jak na dwu, czy jak na trzech graczy?
3. Co za tym idzie: przy początkowym układaniu obywateli w budynkach co decyduje, który kolor obywatela jest dokładany? I czy to ma znaczenie?
4. Nie ma, jeśli gra jest na dwu graczy i le Roy kontroluje jedną dzielnicę; jeśli jednak kontroluje dwie dzielnice, to ma to już znaczenie. Stąd kolejne pytanie: ile kontroluje dzielnic?
5. A jeśli dwie dzielnice, to czy to znaczy, że wykonuje dwie tury, czy jedną?
6. A jeśli jedną dzielnicę, to co decyduje, który obywatel/kosteczka jest dokładany na planszę? I czy to ma znaczenie? W sumie jednak może mieć - bo może to zadecydować, czy da się wypchnąć któregoś z jego obywateli z budynku, czy też nie (co modyfikuje pyt. nr 4)

Żeby nie było, najbardziej prawdopodobne i sensowne wydaje mi się następujące ujęcie: setup jest na 2 osoby, le Roy gra jedną dzielnicą i to ja decyduję, którzy obywatele/kosteczki trafiają na planszę. Ale wolę się upewnić.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Troyes

Post autor: Olgierdd »

Pan_K pisze:Zagrałem dziś dwie partie solo: jedną na cztery ręce (dwoma graczami), drugą z le Roy. I mam pytania odnośnie wersji solowej:
1. Pytanie pro forma: z instrukcji między wierszami wynika, że nie ma gracza neutralnego - dla mnie jasne, ale lepiej się upewnić.
2. Tu już pytanie pełną gębą: le Roi "używa obywateli w dwu kolorach": czy to oznacza, że gra jest rozkładana jak na dwu, czy jak na trzech graczy?
3. Co za tym idzie: przy początkowym układaniu obywateli w budynkach co decyduje, który kolor obywatela jest dokładany? I czy to ma znaczenie?
4. Nie ma, jeśli gra jest na dwu graczy i le Roy kontroluje jedną dzielnicę; jeśli jednak kontroluje dwie dzielnice, to ma to już znaczenie. Stąd kolejne pytanie: ile kontroluje dzielnic?
5. A jeśli dwie dzielnice, to czy to znaczy, że wykonuje dwie tury, czy jedną?
6. A jeśli jedną dzielnicę, to co decyduje, który obywatel/kosteczka jest dokładany na planszę? I czy to ma znaczenie? W sumie jednak może mieć - bo może to zadecydować, czy da się wypchnąć któregoś z jego obywateli z budynku, czy też nie (co modyfikuje pyt. nr 4)

Żeby nie było, najbardziej prawdopodobne i sensowne wydaje mi się następujące ujęcie: setup jest na 2 osoby, le Roy gra jedną dzielnicą i to ja decyduję, którzy obywatele/kosteczki trafiają na planszę. Ale wolę się upewnić.
1. nie ma.
2. Na dwóch.
3. Kolor nie ma znaczenia. Oba należą do Le Roya i traktujesz je jakby były jednym kolorem.
4. Jedną.
5. jw.
6. Jak w 3. - kolor nie ma znaczenia.

Czyli tak jak odpowiedziałeś sobie na końcu ;)
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2504
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Troyes

Post autor: Pan_K »

Olgierdd pisze: 1. nie ma.
2. Na dwóch.
3. Kolor nie ma znaczenia. Oba należą do Le Roya i traktujesz je jakby były jednym kolorem.
4. Jedną.
5. jw.
6. Jak w 3. - kolor nie ma znaczenia.

Czyli tak jak odpowiedziałeś sobie na końcu ;)
OK - dzięki :)
No to jeszcze: jeśli
Olgierdd pisze:Oba należą do Le Roya i traktujesz je jakby były jednym kolorem
to jak działa wypychanie z budynków? Jeśli jest wypchnięty obywatel jednego koloru należącego do le Roy, to czy można wypchnąć obywatela le Roy drugiego koloru?
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
zmazmazik
Posty: 20
Rejestracja: 26 lis 2013, 23:04

Re: Troyes

Post autor: zmazmazik »

Witam.

Pytanko, odnośnie karty typu "Łucznik", "Kawalerzysta". Czy przy tego typach akcji zdobywania kostek, mogę używać ich na kartach żółtych i białych? W instrukcji jest napisane że mogę ich używać na dowolnej karcie wydarzenia, no ale... łucznicy nie wiele mają wspólnego z usuwaniem suszy, aczkolwiek... Proszę o dopowiedz.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Troyes

Post autor: GrzeL »

zmazmazik pisze:Pytanko, odnośnie karty typu "Łucznik", "Kawalerzysta". Czy przy tego typach akcji zdobywania kostek, mogę używać ich na kartach żółtych i białych? W instrukcji jest napisane że mogę ich używać na dowolnej karcie wydarzenia, no ale... łucznicy nie wiele mają wspólnego z usuwaniem suszy, aczkolwiek... Proszę o dopowiedz.
Jeśli w opisie karty wydarzenia nie jest wprost napisane, że nie można go zwalczać za pomocą jedynkowych czerwonych kart działań, to można i nie ma znaczenia jego kolor.
zmazmazik
Posty: 20
Rejestracja: 26 lis 2013, 23:04

Re: Troyes

Post autor: zmazmazik »

Zasady dotyczące kart wydarzeń są dwie. Pierwsza dotyczy używania zestawu kości dopasowanego do karty czyli kolor i że tej akcji nie można dzielić na więcej niż jedna karta wydarzeń. Druga zasada dotyczy wykorzystanie akcji typu Łucznik gdzie przy tej akcji można sobie pozwolić na zagrwanie kostek na różne karty wydarzeń. Ja to rozumiem jak wyjątek od zasady pierwszej,ale nie uważam żeby to było przyzwolenie do używania tej akcji na żółte bądź białe karty wydarzeń.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Troyes

Post autor: GrzeL »

zmazmazik pisze:Zasady dotyczące kart wydarzeń są dwie. Pierwsza dotyczy używania zestawu kości dopasowanego do karty czyli kolor i że tej akcji nie można dzielić na więcej niż jedna karta wydarzeń. Druga zasada dotyczy wykorzystanie akcji typu Łucznik gdzie przy tej akcji można sobie pozwolić na zagrwanie kostek na różne karty wydarzeń. Ja to rozumiem jak wyjątek od zasady pierwszej,ale nie uważam żeby to było przyzwolenie do używania tej akcji na żółte bądź białe karty wydarzeń.
Zasad dotyczących kart wydarzeń jest więcej niż dwie.

Próbujesz łączyć zasady wykonywania dwóch różnych akcji: wykorzystania kart działań oraz walki z wydarzeniami. Z kart działań korzystasz na zasadach ich dotyczących, a wśród nich nie ma zasady zakazującej walki z wydarzeniami innych kolorów niż czerwony.

Kolor kości wskazany na kartach wydarzeń określa kolor wymagany do aktywacji tej karty, a wykonując akcję z karty działań, to ją aktywujesz, a nie kartę wydarzenia.
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2504
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Troyes

Post autor: Pan_K »

GrzeL pisze:
zmazmazik pisze:Zasady dotyczące kart wydarzeń są dwie. Pierwsza dotyczy używania zestawu kości dopasowanego do karty czyli kolor i że tej akcji nie można dzielić na więcej niż jedna karta wydarzeń. Druga zasada dotyczy wykorzystanie akcji typu Łucznik gdzie przy tej akcji można sobie pozwolić na zagrwanie kostek na różne karty wydarzeń. Ja to rozumiem jak wyjątek od zasady pierwszej,ale nie uważam żeby to było przyzwolenie do używania tej akcji na żółte bądź białe karty wydarzeń.
Zasad dotyczących kart wydarzeń jest więcej niż dwie.

Próbujesz łączyć zasady wykonywania dwóch różnych akcji: wykorzystania kart działań oraz walki z wydarzeniami. Z kart działań korzystasz na zasadach ich dotyczących, a wśród nich nie ma zasady zakazującej walki z wydarzeniami innych kolorów niż czerwony.

Kolor kości wskazany na kartach wydarzeń określa kolor wymagany do aktywacji tej karty, a wykonując akcję z karty działań, to ją aktywujesz, a nie kartę wydarzenia.
Nic dodać, nic ująć.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: Troyes

Post autor: ChlastBatem »

cezaras pisze:
warlock pisze: 2) "Pilgrimage dlaczego kości użyte na ilustracji karty są w trzech kolorach, a nie są różowe? W Troyes wszystko, co tyczy się dowolnego koloru, jest zaznaczone na różowo. Na tej karcie mamy wyraźnie zaznaczone trzy kolory i jest to mylące.
bo 3 różowe sugerowałyby 3 dowolne ale jednego koloru
Po przeczytaniu instrukcji i zagraniu parę partii, też miałem ten sam problem co Warlock. W zasadzie odpowiedź Cezarasa na początku też mnie usatysfakcjonowała. Ale niestety chyba jednak mamy w grze pewien brak konsekwencji w symbolice... bo skoro 3 różowe kości oznaczają jeden kolor to dlaczego tą akcją (zamień 1-3 kości na przeciwne ścianki) możemy zamieniać swoje dowolne kości o dowolnych kolorach??? np. dozwolonym ruchem jest zamiana 1 żółtej oraz 2 białych razem jednocześnie.
cezaras
Posty: 1924
Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
Lokalizacja: Reda
Has thanked: 15 times
Been thanked: 11 times

Re: Troyes

Post autor: cezaras »

ChlastBatem pisze:
cezaras pisze:
warlock pisze: 2) "Pilgrimage dlaczego kości użyte na ilustracji karty są w trzech kolorach, a nie są różowe? W Troyes wszystko, co tyczy się dowolnego koloru, jest zaznaczone na różowo. Na tej karcie mamy wyraźnie zaznaczone trzy kolory i jest to mylące.
bo 3 różowe sugerowałyby 3 dowolne ale jednego koloru
Po przeczytaniu instrukcji i zagraniu parę partii, też miałem ten sam problem co Warlock. W zasadzie odpowiedź Cezarasa na początku też mnie usatysfakcjonowała. Ale niestety chyba jednak mamy w grze pewien brak konsekwencji w symbolice... bo skoro 3 różowe kości oznaczają jeden kolor to dlaczego tą akcją (zamień 1-3 kości na przeciwne ścianki) możemy zamieniać swoje dowolne kości o dowolnych kolorach??? np. dozwolonym ruchem jest zamiana 1 żółtej oraz 2 białych razem jednocześnie.
Faktycznie troszeczkę to jest niekonsekwentne, ale nie mam pomysłu jak mogłoby to być zrobione lepiej.
Bo popatrz od drugiej strony:
Pielgrzymka jest wyjątkiem. Pozwala wykorzystać różnokolorowe kości.
Różowe symbole oznaczają "dowolną grupę kości, która może być wykorzystana w danym ruchu" - przy Pielgrzymce sugerowałoby to 3 kości jednokolorowe (bo poza tym jednym wyjątkiem, akcję na karcie wykonujemy kośćmi jednego koloru)
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: Troyes

Post autor: ChlastBatem »

Parę pytań odnośnie trybu Solo. Uważam, że wyjątkowo niezrozumiale jest napisana ta część instrukcji. Zostawia wiele wątpliwości. Do meritum...
1) Setup. Przygotować grę na dwie osoby?
2) Nie ma neutralnego gracza. Jest tylko Le Roy i ja prawda? Z tą różnicą, że wszystko co odnosi się do neutralnego gracza wpływa de facto na Le Roya.
3) Zwalczanie czarnych kości. Zwalcza tylko jedną najsilniejszą czarną kość używając swojej jednej najsilniejszej kości do tego. Ale co jeśli wyszło tak, że użył czerwonej 6, a do zwalczenia była czarna 1. Wtedy nadmiarową mocą nie powinien zwalczyć kolejnych czarnych kości?
4) Le Roy wynik 2. Zapisane jest "3 kości (kupuje 1 kość od gracza)". Interpretować to należy, że używa dwóch swoich i jedną moją bo inaczej przekroczyłby limit 3 kości, zgadza się?
5) Nawiązując dalej... co jeśli nie może kupić ode mnie żadnej kości. Wtedy zużywa swoje 3 czy 2?
6) Le Roy wynik 5. "Le Roy używa 1 kości za każdy pusty sztandar na karcie Wydarzenia". Czyli maksymalnie może użyć 3 kości czyli położy 3 kosteczki, zgadza się? Czy może zawsze zwalcza wydarzenie, a kwestią jest ile tylko kości zużyje? Albo nie ma ograniczeń co do kości bo obowiązuje zasada tyle kości ile sztandarów?

Takie przemyślenie na koniec. Zagrałem raz tryb solo i uważam, że jest skrajnie losowy i bardzo trudny. Ciężko cokolwiek kontrolować, nie wspominając o planowaniu. Najbardziej zawiódł mnie fakt, że grają wszystkie karty Postaci (nawet jak nie wejdą w grze, to na końcu i tak je rozpatrujemy) oraz to, że aktywowane są nagle w sposób losowy... czasami i w pierwszym ruchu.

Z góry dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2504
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Troyes

Post autor: Pan_K »

ChlastBatem pisze:Parę pytań odnośnie trybu Solo. Uważam, że wyjątkowo niezrozumiale jest napisana ta część instrukcji. Zostawia wiele wątpliwości. Do meritum...
Przesadzasz, ale trochę racji masz. Część kwestii poruszałem wyżej i wystarczyło przeczytać.
1) Setup. Przygotować grę na dwie osoby?
Tak
2) Nie ma neutralnego gracza. Jest tylko Le Roy i ja prawda? Z tą różnicą, że wszystko co odnosi się do neutralnego gracza wpływa de facto na Le Roya.
Tak. To akurat wynika z instrukcji, choć - fakt - nie do końca jasno.
3) Zwalczanie czarnych kości. Zwalcza tylko jedną najsilniejszą czarną kość używając swojej jednej najsilniejszej kości do tego. Ale co jeśli wyszło tak, że użył czerwonej 6, a do zwalczenia była czarna 1. Wtedy nadmiarową mocą nie powinien zwalczyć kolejnych czarnych kości?
Nie powinien. Jasno jest napisane: jedna kość zwalcza jedną czarną.
4) Le Roy wynik 2. Zapisane jest "3 kości (kupuje 1 kość od gracza)". Interpretować to należy, że używa dwóch swoich i jedną moją bo inaczej przekroczyłby limit 3 kości, zgadza się?
Tu się zgadzam, że nie jest jasno. Ja gram tak, że bierze swoje dwie i jedną moja. Co więcej. Jeśli nie mam już żadnej, którą mógłby wziąć - przerzucam wynik dla Le Roi
5) Nawiązując dalej... co jeśli nie może kupić ode mnie żadnej kości. Wtedy zużywa swoje 3 czy 2?
vide wyżej.
6) Le Roy wynik 5. "Le Roy używa 1 kości za każdy pusty sztandar na karcie Wydarzenia". Czyli maksymalnie może użyć 3 kości czyli położy 3 kosteczki, zgadza się? Czy może zawsze zwalcza wydarzenie, a kwestią jest ile tylko kości zużyje? Albo nie ma ograniczeń co do kości bo obowiązuje zasada tyle kości ile sztandarów?
To mi nie przyszło na myśl. Czytałem wprost: tyle kości, ile sztandarów. Bez ograniczeń.
Takie przemyślenie na koniec. Zagrałem raz tryb solo i uważam, że jest skrajnie losowy i bardzo trudny. Ciężko cokolwiek kontrolować, nie wspominając o planowaniu. Najbardziej zawiódł mnie fakt, że grają wszystkie karty Postaci (nawet jak nie wejdą w grze, to na końcu i tak je rozpatrujemy) oraz to, że aktywowane są nagle w sposób losowy... czasami i w pierwszym ruchu.
Masz prawo tak myśleć. Każdy ma prawo się mylić.
Natomiast dodałbym do Twoich wątpliwości tę, której nie rozwiano dotychczas: Le Roi gra dwoma kolorami meepli - jak zatem działa wypychanie z budynków? Czy jak wypchnięty jest jeden z kolorów Le Roi, to można wypchnąć drugi z kolorów w tej samej lokacji, czy nie można?
Z góry dziękuję za pomoc.
Jeśli pomogłem, to: nie ma za co ;)
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Troyes

Post autor: Olgierdd »

Pan_K pisze:Natomiast dodałbym do Twoich wątpliwości tę, której nie rozwiano dotychczas: Le Roi gra dwoma kolorami meepli - jak zatem działa wypychanie z budynków? Czy jak wypchnięty jest jeden z kolorów Le Roi, to można wypchnąć drugi z kolorów w tej samej lokacji, czy nie można?
Ja gram tak, że skoro oba kolory należą do Le Roya, to gdy którykolwiek leży na budynku, Le Roy nie może już być z niego wypchnięty.

Wariant solo jest skrajnie losowy, ale jednak przyzwoicie emuluje rozgrywkę. Nie przejmowałbym się wygraną/przegraną :)
FightWapa
Posty: 10
Rejestracja: 09 lip 2015, 13:32
Lokalizacja: Poznań

Re: Troyes

Post autor: FightWapa »

Witam, zapytam - dla pewności - za umieszczenie obywatela w budynku nie płaci się denarów - tylko za jego utrzymanie (od następnej tury)?
Arius
Posty: 1411
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 296 times
Been thanked: 159 times

Re: Troyes

Post autor: Arius »

FightWapa pisze:Witam, zapytam - dla pewności - za umieszczenie obywatela w budynku nie płaci się denarów - tylko za jego utrzymanie (od następnej tury)?
Tak, tylko za utrzymanie. Jedynie co to musisz użyć kostki.
FightWapa
Posty: 10
Rejestracja: 09 lip 2015, 13:32
Lokalizacja: Poznań

Re: Troyes

Post autor: FightWapa »

Arius pisze:
FightWapa pisze:Witam, zapytam - dla pewności - za umieszczenie obywatela w budynku nie płaci się denarów - tylko za jego utrzymanie (od następnej tury)?
Tak, tylko za utrzymanie. Jedynie co to musisz użyć kostki.


Dzięki
Awatar użytkownika
michal2014
Posty: 273
Rejestracja: 08 lut 2014, 15:37
Lokalizacja: Piaseczno koło Warszawy
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: Troyes

Post autor: michal2014 »

zmazmazik pisze:Zasady dotyczące kart wydarzeń są dwie. Pierwsza dotyczy używania zestawu kości dopasowanego do karty czyli kolor i że tej akcji nie można dzielić na więcej niż jedna karta wydarzeń. Druga zasada dotyczy wykorzystanie akcji typu Łucznik gdzie przy tej akcji można sobie pozwolić na zagrwanie kostek na różne karty wydarzeń. Ja to rozumiem jak wyjątek od zasady pierwszej,ale nie uważam żeby to było przyzwolenie do używania tej akcji na żółte bądź białe karty wydarzeń.
https://boardgamegeek.com/article/18134810#18134810
_______________________________________
Michał
Moje Gry
Mój Archiwalny wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
michal2014
Posty: 273
Rejestracja: 08 lut 2014, 15:37
Lokalizacja: Piaseczno koło Warszawy
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: Troyes

Post autor: michal2014 »

cezaras pisze:
warlock pisze:Po pierwszej partii mam trzy pytania:

1) Priest : "adds 3 to the value of each yellow die in your group of dice" (karta z klepsydrą). Czy wolno mi dodawać również +3 do żółtych kości, które zakupiłem od przeciwników?
tak
bez wątpienia
po kupieniu to już jest Twoja grupa
Pamiętaj tylko, że zakupionych kostek nie można przerzucać.
_______________________________________
Michał
Moje Gry
Mój Archiwalny wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2504
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Troyes

Post autor: Pan_K »

michal2014 pisze:
cezaras pisze:
warlock pisze:Po pierwszej partii mam trzy pytania:

1) Priest : "adds 3 to the value of each yellow die in your group of dice" (karta z klepsydrą). Czy wolno mi dodawać również +3 do żółtych kości, które zakupiłem od przeciwników?
tak
bez wątpienia
po kupieniu to już jest Twoja grupa
Pamiętaj tylko, że zakupionych kostek nie można przerzucać.
Ani modyfikować za cztery punkty wpływu (obracać na drugą stronę). To jedna z tych drobnych zasad, które mi na początku umykały.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4628
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1937 times

Re: Troyes

Post autor: warlock »

Dopiero dodatek pozwala manipulować grupą kości, jakie odkupiliśmy od rywali :)
ODPOWIEDZ