Zaraz, zaraz. A czy pytanie nie jest o to, czy można złożyć grupę żołta/czerwona/biała? Takiej nie można.cezaras pisze:1. takKira.Hiroshi pisze:1. Czy można użyć grupy 3 różnych kości dla pierwszego wydarzenia czyli szabrowania?
Troyes - pytania i wątpliwości
Re: Troyes kilka pytań
-
- Posty: 1924
- Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
- Lokalizacja: Reda
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 11 times
Re: Troyes kilka pytań
słusznie -> nieuważnie przeczytałemtomb pisze:Zaraz, zaraz. A czy pytanie nie jest o to, czy można złożyć grupę żołta/czerwona/biała? Takiej nie można.cezaras pisze:1. takKira.Hiroshi pisze:1. Czy można użyć grupy 3 różnych kości dla pierwszego wydarzenia czyli szabrowania?
jeżeli pytanie dotyczy trzech kości o różnych kolorach, to ewidentnie nie można
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 21 lis 2014, 22:08
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- mat_eyo
- Posty: 5597
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 779 times
- Been thanked: 1217 times
- Kontakt:
Re: Troyes
Dziś pierwsza rozgrywka i od razu kilka pytań. Przeczytałem cały wątek i nie znalazłem na nie odpowiedzi:
1) Wysyłam obywatela do budynku i wypycham z niego neutralnego gracza. Czy gracz neutralny też jest chroniony przed wypchnięciem kolejnego swojego obywatela z tego budynku?
2) Karty wydarzeń, które pozostają na planszy są w następnej turze ponownie rozpatrywane. Czy każdorazowo dodaje się również kolejne karty wydarzeń zaznaczone na tych już leżących. Na przykładnie, czerwone wydarzenie Wojna "+białe wydarzenie i +2 czarne kostki" - czy to białe wydarzenie jest dodawane za każdym razem kiedy rozpatruję się kartę Wojny, czy tylko kiedy Wojna wchodzi do gry?
3) Karty akcji z klepsydrą. Można przy jednej akcji użyć tylko jednej kosteczki z karty z klepsydrą, czy maksymalnie po jednej z każdej karty z klepsydrą? Czyli czy mogę użyć po jednej kostce z milicji i kowala żeby stworzyć bardzo mocną grupę czerwonych kostek?
4) Wydarzenie Herezja - każdy gracz traci dwa wpływy. Czy mogę przed rozliczeniem tej karty wydać swoje wpływy żeby przerzucić/przełożyć kostki? Istotne w przypadku pierwszej tury - za wpływy przerzucam kostki (np. na lepsze czerwone), nie posiadam ani wpływów ani pztów, więc nic nie tracę, później rozprawiam się z czarnymi kostkami i odzyskuję wpływy?
1) Wysyłam obywatela do budynku i wypycham z niego neutralnego gracza. Czy gracz neutralny też jest chroniony przed wypchnięciem kolejnego swojego obywatela z tego budynku?
2) Karty wydarzeń, które pozostają na planszy są w następnej turze ponownie rozpatrywane. Czy każdorazowo dodaje się również kolejne karty wydarzeń zaznaczone na tych już leżących. Na przykładnie, czerwone wydarzenie Wojna "+białe wydarzenie i +2 czarne kostki" - czy to białe wydarzenie jest dodawane za każdym razem kiedy rozpatruję się kartę Wojny, czy tylko kiedy Wojna wchodzi do gry?
3) Karty akcji z klepsydrą. Można przy jednej akcji użyć tylko jednej kosteczki z karty z klepsydrą, czy maksymalnie po jednej z każdej karty z klepsydrą? Czyli czy mogę użyć po jednej kostce z milicji i kowala żeby stworzyć bardzo mocną grupę czerwonych kostek?
4) Wydarzenie Herezja - każdy gracz traci dwa wpływy. Czy mogę przed rozliczeniem tej karty wydać swoje wpływy żeby przerzucić/przełożyć kostki? Istotne w przypadku pierwszej tury - za wpływy przerzucam kostki (np. na lepsze czerwone), nie posiadam ani wpływów ani pztów, więc nic nie tracę, później rozprawiam się z czarnymi kostkami i odzyskuję wpływy?
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 56 times
Re: Troyes
Ad 1mat_eyo pisze:Dziś pierwsza rozgrywka i od razu kilka pytań. Przeczytałem cały wątek i nie znalazłem na nie odpowiedzi:
1) Wysyłam obywatela do budynku i wypycham z niego neutralnego gracza. Czy gracz neutralny też jest chroniony przed wypchnięciem kolejnego swojego obywatela z tego budynku?
2) Karty wydarzeń, które pozostają na planszy są w następnej turze ponownie rozpatrywane. Czy każdorazowo dodaje się również kolejne karty wydarzeń zaznaczone na tych już leżących. Na przykładnie, czerwone wydarzenie Wojna "+białe wydarzenie i +2 czarne kostki" - czy to białe wydarzenie jest dodawane za każdym razem kiedy rozpatruję się kartę Wojny, czy tylko kiedy Wojna wchodzi do gry?
3) Karty akcji z klepsydrą. Można przy jednej akcji użyć tylko jednej kosteczki z karty z klepsydrą, czy maksymalnie po jednej z każdej karty z klepsydrą? Czyli czy mogę użyć po jednej kostce z milicji i kowala żeby stworzyć bardzo mocną grupę czerwonych kostek?
4) Wydarzenie Herezja - każdy gracz traci dwa wpływy. Czy mogę przed rozliczeniem tej karty wydać swoje wpływy żeby przerzucić/przełożyć kostki? Istotne w przypadku pierwszej tury - za wpływy przerzucam kostki (np. na lepsze czerwone), nie posiadam ani wpływów ani pztów, więc nic nie tracę, później rozprawiam się z czarnymi kostkami i odzyskuję wpływy?
Tak.
Ad 2
Tylko podczas dociągania danej karty.
Ad 3
Do modyfikacji jednej akcji może być użyta tylko jedna kostka pochodząca z kart działań. Nie możesz.
Ad 4
Nie.
Re: Troyes
1)Czy mozna sciagnac meepla z budynku do swoich zasobow? Czy jest to akcja?
Czy nie i meeple moze zostac tylko wypchniety z budynku?
Sytuacja w ktorej np mamy za duzo meepli w czerwonym budynku, a potrzebujemy hajs?
2) czy jesli na karcie wydarzen lezy sneutralna kosteczka (z innego wydarzenia) to pkt za zwalczenie tego wydarzenia beda dzielone z neutralnym graczem?
Czy nie i meeple moze zostac tylko wypchniety z budynku?
Sytuacja w ktorej np mamy za duzo meepli w czerwonym budynku, a potrzebujemy hajs?
2) czy jesli na karcie wydarzen lezy sneutralna kosteczka (z innego wydarzenia) to pkt za zwalczenie tego wydarzenia beda dzielone z neutralnym graczem?
Re: Troyes
Ale sciagniecie meepla jest normalna akcja i no spasowac mozna dopiero w nastepnej turze?
Re: Troyes
Nie jestem pewien, czy mogę ściągnąć ludzika z budynku do zasobów w każdym momencie...
A raczej - wg nowych reguł - nie mogę tego zrobić w sytuacji o której pisał Tony:
http://www.pearlgames.be/downloads/TROY ... +short.pdf
Tu jest napisane, że jeśli nie masz kasy na utrzymanie ludzi, to tracisz 2VP.
Nie ma żadnego info, że możesz go ściągnąć żeby nie tracić punktów.
Natomiast możesz jak najbardziej sam ściągnąć ludzika z budynku w swojej turze, żeby wstawić go w inne miejsce (a nie do zasobów) na planszy.
A raczej - wg nowych reguł - nie mogę tego zrobić w sytuacji o której pisał Tony:
http://www.pearlgames.be/downloads/TROY ... +short.pdf
Tu jest napisane, że jeśli nie masz kasy na utrzymanie ludzi, to tracisz 2VP.
Nie ma żadnego info, że możesz go ściągnąć żeby nie tracić punktów.
Natomiast możesz jak najbardziej sam ściągnąć ludzika z budynku w swojej turze, żeby wstawić go w inne miejsce (a nie do zasobów) na planszy.
są ludzie którzy nie chcą połknąć bakcyla planszówek
takim trzeba wpychać go do gardła
takim trzeba wpychać go do gardła
- Tomzaq
- Posty: 1725
- Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
- Lokalizacja: Silesia Superior
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 85 times
Re: Troyes
Dokładnie to miałem na myśliwc pisze:
Natomiast możesz jak najbardziej sam ściągnąć ludzika z budynku w swojej turze, żeby wstawić go w inne miejsce (a nie do zasobów) na planszy.
Who is John Galt?
Posiadam
Posiadam
Re: Troyes
No tak, czyli sciagnac meepla w swojej turze do swoich zasobow, jesli sie nie ma kasy by go umiescic na kartach, a tylko by w fazie zasobow dostac wiecej hajsu, nie mozna?
- warlock
- Posty: 4621
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1019 times
- Been thanked: 1929 times
Re: Troyes
Po pierwszej partii mam trzy pytania:
1) Priest : "adds 3 to the value of each yellow die in your group of dice" (karta z klepsydrą). Czy wolno mi dodawać również +3 do żółtych kości, które zakupiłem od przeciwników? Nie wiem jak mam interpretować "your group" w tym przypadku - czy dosłownie jako "moje", czyli z mojego dystryktu? Czy też liczy się każda żółta kość użyta to wykonania akcji, niezależnie od źródła pochodzenia?
Normalnie jest tak, że nie możemy wydawać wpływu do przerzucania kości zakupionych od przeciwników. I zastanawiam się, czy działanie karty akcji jest analogiczne, tzn. nie możemy modyfikować w żaden sposób kości przeciwnika.
2) "Pilgrimage : allows you to gain 2 VPs. You may use a combination of all 3 colors of dice to activate this card: this is the only card that permits you to mix different colors of dice to activate it." - za radą z forum zasadę zinterpretowaliśmy tak, że możemy użyć kości w dowolnej konfiguracji (np. 3 żółtych, albo po jednym z każdego koloru, albo 2 białe i 1 czerwona). Ale jeśli faktycznie tak jest, to moje pytanie jest następujące: dlaczego kości użyte na ilustracji karty są w trzech kolorach, a nie są różowe? W Troyes wszystko, co tyczy się dowolnego koloru, jest zaznaczone na różowo. Na tej karcie mamy wyraźnie zaznaczone trzy kolory i jest to mylące.
3) "The Militia allows you to use 1 to 3 yellow dice as if they were red dice" - jak rozumiem mogę zamienić 1 żółtą kość w 1 czerwoną i użyć jej do wypchnięcia meepla z pałacu?
1) Priest : "adds 3 to the value of each yellow die in your group of dice" (karta z klepsydrą). Czy wolno mi dodawać również +3 do żółtych kości, które zakupiłem od przeciwników? Nie wiem jak mam interpretować "your group" w tym przypadku - czy dosłownie jako "moje", czyli z mojego dystryktu? Czy też liczy się każda żółta kość użyta to wykonania akcji, niezależnie od źródła pochodzenia?
Normalnie jest tak, że nie możemy wydawać wpływu do przerzucania kości zakupionych od przeciwników. I zastanawiam się, czy działanie karty akcji jest analogiczne, tzn. nie możemy modyfikować w żaden sposób kości przeciwnika.
2) "Pilgrimage : allows you to gain 2 VPs. You may use a combination of all 3 colors of dice to activate this card: this is the only card that permits you to mix different colors of dice to activate it." - za radą z forum zasadę zinterpretowaliśmy tak, że możemy użyć kości w dowolnej konfiguracji (np. 3 żółtych, albo po jednym z każdego koloru, albo 2 białe i 1 czerwona). Ale jeśli faktycznie tak jest, to moje pytanie jest następujące: dlaczego kości użyte na ilustracji karty są w trzech kolorach, a nie są różowe? W Troyes wszystko, co tyczy się dowolnego koloru, jest zaznaczone na różowo. Na tej karcie mamy wyraźnie zaznaczone trzy kolory i jest to mylące.
3) "The Militia allows you to use 1 to 3 yellow dice as if they were red dice" - jak rozumiem mogę zamienić 1 żółtą kość w 1 czerwoną i użyć jej do wypchnięcia meepla z pałacu?
-
- Posty: 1924
- Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
- Lokalizacja: Reda
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 11 times
Re: Troyes
takwarlock pisze:Po pierwszej partii mam trzy pytania:
1) Priest : "adds 3 to the value of each yellow die in your group of dice" (karta z klepsydrą). Czy wolno mi dodawać również +3 do żółtych kości, które zakupiłem od przeciwników?
bez wątpienia
po kupieniu to już jest Twoja grupa
bo 3 różowe sugerowałyby 3 dowolne ale jednego koloruwarlock pisze: 2) "Pilgrimage dlaczego kości użyte na ilustracji karty są w trzech kolorach, a nie są różowe? W Troyes wszystko, co tyczy się dowolnego koloru, jest zaznaczone na różowo. Na tej karcie mamy wyraźnie zaznaczone trzy kolory i jest to mylące.
ha - a tu przyznaję nie wiem...warlock pisze: 3) "The Militia allows you to use 1 to 3 yellow dice as if they were red dice" - jak rozumiem mogę zamienić 1 żółtą kość w 1 czerwoną i użyć jej do wypchnięcia meepla z pałacu?
natomiast czuję, że jednak ... nie można... że w domyśle kartę tę mogę wykorzystać do zamiany kości do wykorzystania do akcji lub zwalczania wydarzenia...
- warlock
- Posty: 4621
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1019 times
- Been thanked: 1929 times
Re: Troyes
Dzięki za odpowiedzi, czekam zatem na odpowiedź nr 3 . W trzewiach też czuję, że nie można, ale niby napisane jest, że od 1-3... Bo w przypadku karty mnicha zamieniającej jedną białą kość w trzy żółte sprawa jest raczej oczywista - nie możemy użyć tylko jednej z tych żółtych do wypchnięcia meepla z ratusza (a reszty odrzucić), bo ta akcja wymaga użycia dokładnie jednej kości. Ale Militia sprawiła problem...
Tak na marginesie - fenomenalna gra. Razem z Trajanem, Zamkami Burgundii i Caylusem wkracza do mojego topu eurogier (póki co ). I czuję to już po jednej partii
Tak na marginesie - fenomenalna gra. Razem z Trajanem, Zamkami Burgundii i Caylusem wkracza do mojego topu eurogier (póki co ). I czuję to już po jednej partii
- warlock
- Posty: 4621
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1019 times
- Been thanked: 1929 times
Re: Troyes
Ok, wielkie dzięki! Jeśli po następnej partii będą jakieś wątpliwości, pozwolę sobie zasięgnąć rady .
- warlock
- Posty: 4621
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1019 times
- Been thanked: 1929 times
Re: Troyes
Prosta rzecz, a nie daje mi spokoju:
Czy mogę przydzielić trzy białe kości o tej samej wartości (np. trzy Piątki), żeby od razu zbudować trzy poziomy katedry w jednej kolumnie? Czy też na jedną kolumnę może przypadać tylko jedna kość naraz?
Czy mogę przydzielić trzy białe kości o tej samej wartości (np. trzy Piątki), żeby od razu zbudować trzy poziomy katedry w jednej kolumnie? Czy też na jedną kolumnę może przypadać tylko jedna kość naraz?
- warlock
- Posty: 4621
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1019 times
- Been thanked: 1929 times
- warlock
- Posty: 4621
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1019 times
- Been thanked: 1929 times
Re: Troyes
Kurczę, ale jeden zapis nie daje mi spokoju:Tomzaq pisze:Możesz. Akcję w katedrze również można wykonać grupą kości.
za instrukcją
Wracając do mojego posta wyżej - teoretycznie w momencie przydzielania tych przykładowych trzech Piątek nie istnieje jeszcze pierwszy poziom (więc nie można budować w drugim) i nie istnieje jeszcze drugi poziom (więc nie można budować w trzecim). Owszem, one się pojawią, ale dopiero po rozpatrzeniu każdej z kości jedna po drugiej. Ale gdyby chcieć rozpatrzeć je wszystkie na raz, to na ten moment te "niższe poziomy" nie istnieją... Cholera, niby mnie uspokoiłeś, ale nadal mnie to gryzieIn order to place a cube on a space in a level, the same-valued space in the lower level must exist
- Tomzaq
- Posty: 1725
- Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
- Lokalizacja: Silesia Superior
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 85 times
Re: Troyes
Chyba szukasz dziury z całym. Skoro instrukcja mówi, że możesz w katedrze użyć od 1 do 3 kości to znaczy, że możesz użyć również trzech piątek. Jak postawisz pierwszą piątkę na dole to stawiając następną spełniasz warunek, że poziom drugi budujesz jak stoi poziom pierwszy.
Ostatnio zmieniony 15 gru 2015, 07:49 przez Tomzaq, łącznie zmieniany 1 raz.
Who is John Galt?
Posiadam
Posiadam
- warlock
- Posty: 4621
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1019 times
- Been thanked: 1929 times
Re: Troyes
Ok, to już jasne zatem .
Po drugiej partii pojawiło się kilka elementarnych wątpliwości, wybaczcie ale po prostu instrukcja jest wyjątkowo oporna we współpracy ze mną (albo ja we współpracy z instrukcją)
1) Najważniejsze pytanie - czy mogę przerzucać także te kości ze swojego dystryktu, których nie używam do wykonania akcji? (np. zamienić trzy żółte Szóstki na Jedynki, tak żeby zniechęcić przeciwnika do odkupienia kości, a samemu użyć np. czerwonej Piątki do wykonania akcji militarnej?)
2) Czy podczas kontrowania czarnych kości możemy wydać wpływ do przerzutu własnych kości PRZED czy PO tym, jak poznamy wartości na czarnych kostkach?
3) Czy jeśli aktywuję kartę Glassblower, to wystarczy że mam parę (dwa) znaczników w katedrze, i dostaję za to tyle pkt. zwycięstwa ile razy aktywowałem tę kartę? Czy też żeby dostać więcej niż jeden pkt. zwycięstwa muszę mieć odpowiednio więcej par znaczników?
4) To też elementarne pytanie, ale nie potrafiłem wskazać fragmentu instrukcji kumplowi, który by to precyzował - rozumiem, że jeśli odkupuję kość od innego gracza, to muszę od razu użyć jej do wykonania akcji i nie mogę jej po prostu dodać do dystryktu "na później"? Innymi słowy - kości kupuje się tylko na potrzebę właśnie tworzonej puli do wykonania akcji?
Po drugiej partii pojawiło się kilka elementarnych wątpliwości, wybaczcie ale po prostu instrukcja jest wyjątkowo oporna we współpracy ze mną (albo ja we współpracy z instrukcją)
1) Najważniejsze pytanie - czy mogę przerzucać także te kości ze swojego dystryktu, których nie używam do wykonania akcji? (np. zamienić trzy żółte Szóstki na Jedynki, tak żeby zniechęcić przeciwnika do odkupienia kości, a samemu użyć np. czerwonej Piątki do wykonania akcji militarnej?)
2) Czy podczas kontrowania czarnych kości możemy wydać wpływ do przerzutu własnych kości PRZED czy PO tym, jak poznamy wartości na czarnych kostkach?
3) Czy jeśli aktywuję kartę Glassblower, to wystarczy że mam parę (dwa) znaczników w katedrze, i dostaję za to tyle pkt. zwycięstwa ile razy aktywowałem tę kartę? Czy też żeby dostać więcej niż jeden pkt. zwycięstwa muszę mieć odpowiednio więcej par znaczników?
4) To też elementarne pytanie, ale nie potrafiłem wskazać fragmentu instrukcji kumplowi, który by to precyzował - rozumiem, że jeśli odkupuję kość od innego gracza, to muszę od razu użyć jej do wykonania akcji i nie mogę jej po prostu dodać do dystryktu "na później"? Innymi słowy - kości kupuje się tylko na potrzebę właśnie tworzonej puli do wykonania akcji?