Świat Dysku

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4061
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 279 times
Been thanked: 164 times

Re: Świat Dysku

Post autor: lacki2000 »

espresso pisze:Ja rozpatruję tę kartę jako równoczesny ruch dwóch agentów i uwzględniam zmiany w znacznikach niepokoju: agenci opuszczają dzielnice = znacznik znika, agenci pojawiają się w nowych dzielnicach = znacznik się pojawia. Jeżeli w obu dzielnicach przed zamianą były znaczniki niepokoju, to stan się nie zmieni, w innej sytuacji pojawiają się nowe znaczniki.
(pogrubienie moje)Ta poprzednia twa wypowiedź była nieco inna od tej ostatniej.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Świat Dysku

Post autor: espresso »

Faktyczne, moja nieścisłość w tamtym przykładzie: efekt może być niezmieniony stan znaczników, może pojawić się nowy lub zniknąć. Dzięki za doprecyzowanie!
szaleniec
Posty: 184
Rejestracja: 24 sty 2012, 12:35
Lokalizacja: Kępno

Re: Świat Dysku

Post autor: szaleniec »

Witam, to co powiecie na takie coś:

1. Czy zdarzyło Wam się zblokować? Zdarzyła mi się sytuacja czystko przypadkowa która zblokowała moje ruchy na 2 tury:/ Miałem na ręce 3 karty z Akcją "Rączki - reakcji" oraz jedną z samym Budynkiem (nie mogłem budować bo nie było $) oraz jedną z Zabójstwem (którego nie mogłem wykonać bo znaczniki były tylko w moich dzielnicach) a w tych turach nikt nie chciał pozbyć się moich agentów więc karty z "rączką" były bezużyteczne:/ Czy jest jakieś wyjście z takiej sytuacji czy po prostu trzeba czekać na "lepsze czasy"?;)

Co w takiej sytuacji? Chyba tylko spasować bo karty nie można odrzucić!

2. I jeszcze zadałem kiedyś pytanie na Facebookowym profilu Świata Dysku o: mam kartę z 2 akcjami ale ta druga akcja to zielona karta pozwalająca zrobić kombo, i teraz czy w takim wypadku mogę pominąć pierwszą akcję (jak przy innych kartach) i od razu wykładać kolejną kartę czy Muszę wykonać pierwszą akcję ?
Odpowiedź uzyskałem następującą: Świat Dysku: Ankh-Morpork: Można pominąć każdą akcję poza pentagramem.

Nasze myślenie jest trochę inne, że: przeważnie karty z "kombosami" i jedną akcją są rzadko wykorzystywane i przez to są praktycznie jakby "wyrzucane" z gry i Vimes ma się jeszcze lepiej;) No ale jak tak mówią eksperci to tak się gra:)

Pozdrawiam
Furia
Posty: 730
Rejestracja: 27 lut 2012, 23:13

Re: Świat Dysku

Post autor: Furia »

1. Możesz zagrać kartę nie wykonując akcji. Następnie jedną dobierzesz.
2. W instrukcji stoi jasno, że jedyne akcje, które muszą być wykonane to właśnie akcje z pentagramem. Każda inna akcja może zostać pominięta.
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: Świat Dysku

Post autor: RasTafari »

szaleniec pisze:Nasze myślenie jest trochę inne, że: przeważnie karty z "kombosami" i jedną akcją są rzadko wykorzystywane
to w co wy gracie? w pasjansa? :wink: u nas to norma że leci kilka kart akcji z rzędu z łapy jednego gracza :mrgreen:
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
szaleniec
Posty: 184
Rejestracja: 24 sty 2012, 12:35
Lokalizacja: Kępno

Re: Świat Dysku

Post autor: szaleniec »

RasTafari pisze:to w co wy gracie? w pasjansa? :wink: u nas to norma że leci kilka kart akcji z rzędu z łapy jednego gracza :mrgreen:
Nie, nie zrozumiałeś mnie, chodzi mi o to że właśnie karty z pojedynczymi akcjami są mało używane przez co szybciej z ręki usuwane bo dołączane do "kombosów" ;) a moim zdaniem trudniej by było jak pojedyncza akcja musiała by zostać wykonana bo kolejna akcja to właściwie wyłożenie kolejnej akcji:)
Seba_wse
Posty: 61
Rejestracja: 03 gru 2013, 09:00
Been thanked: 3 times

Re: Świat Dysku

Post autor: Seba_wse »

Moje uszanowanie,

To mój pierwszy post na forum:)
Po dark age wracam do planszówek (kiedyś banały plus Bogowie Wikingów i Gwiezdny Kupiec, ale tak dawno, że zupełnie nie pamiętam zasad:)
Teraz wracam do grania, na pierwszy ogień poszedł Talisman MiM, teraz leci do mnie Ankh-Morpork, już studiuję zasady i chyba tylko jedna niepewność się pojawiła, proszę o rozwianie wątpliwości;)

Otóż, pojawianie się wszelkich rzeczy na planszy jest zrozumiałe (budynki, agenci, trole, demony, niepokoje), natomiast co w kwestii gdy dany element (budynek, agent) opuszcza planszę? ? ?

Logika i cały kontekst (brak płaczu w recenzjach, że zasób agentów szybko się kończy), wskazują, że mogą być ponownie wprowadzone/eni na planszę (w zależności od kart akcji, zdarzeń etc.).
Awatar użytkownika
DarkBogas
Posty: 433
Rejestracja: 10 wrz 2013, 19:43
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 22 times
Been thanked: 10 times

Re: Świat Dysku

Post autor: DarkBogas »

Seba_wse pisze:mogą być ponownie wprowadzone/eni na planszę (w zależności od kart akcji, zdarzeń etc.).
Dokładnie tak.
Seba_wse
Posty: 61
Rejestracja: 03 gru 2013, 09:00
Been thanked: 3 times

Re: Świat Dysku

Post autor: Seba_wse »

Jesteśmy z Żoną po pierwszej partii. Grało się super. Znacznie przyjemniej i ciekawiej niż TMiM. Pojawiła się też pewna wątpliwość, mianowicie:
1. Jest tura Żony, która podczas akcji pozbawia mnie 2 moich kart, oraz ja w wyniku Jej akcji ratuję swojego agenta tracąc kolejną kartę z ręki (pozostają mi 2 karty). Żona kończy swoją turę, dobiera katrty do 5szt. Ja zaczynam turę z dwoma kartami i dopiero na koniec mojej tury dobieram karty do 5szt. Tak graliśmy, poprawnie?
2. Co w przypadku, gdybym podczas tury Żony stracił/wykorzystał wszystkie swoje karty? Rozumiem, że moja tura polegałaby na wykonaniu właściwości kart dzielnic (o ile takowe bym posiadał i były możliwe do wykonania), oraz pobraniu 5 kart?
Al_Dente
Posty: 478
Rejestracja: 12 sie 2013, 14:53
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: Świat Dysku

Post autor: Al_Dente »

1. Tak
2. Tak
;)
hariett
Posty: 16
Rejestracja: 24 wrz 2011, 09:16

Re: Świat Dysku

Post autor: hariett »

Witam.
Pytanie odnoscie wielokrotnie mielonych juz tu Demonów.
Czy jeżeli z dzielnicy w ktorej znajduje sie demon znika agent, to czy znika rowniez znacznik niepokojow?
Czy w dzielnicy w ktorej jest demon zawsze jest znacznik niepokojow?
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Świat Dysku

Post autor: Yavi »

W instrukcji nie ma o tym słowa z tego co widzę, więc znacznik niepokojów zniknie gdy jakiś pionek opuści dzielnicę ;)

e: pionek = troll, demon, agent :)
adonix
Posty: 36
Rejestracja: 21 gru 2013, 01:52
Kontakt:

Re: Świat Dysku

Post autor: adonix »

czy kiedy jest niepokój na danej dzielnicy z budynkiem, to ten budynek traci swoją właściwość? Nie ma nic na ten temat w instrukcji ale w grze brałem to na logikę, ze jeśli są zamieszki to tak jak w civilizationPC produkcja maleje lub ustaje.
Awatar użytkownika
DarkBogas
Posty: 433
Rejestracja: 10 wrz 2013, 19:43
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 22 times
Been thanked: 10 times

Re: Świat Dysku

Post autor: DarkBogas »

Niepokój nie ma wpływu na działanie budynku. Jedynym czynnikiem jaki "zatrzymuje" działanie budynku(dzielnicy) to demon.
ramirez78
Posty: 121
Rejestracja: 27 gru 2013, 12:06
Lokalizacja: Gliwice

Re: Świat Dysku

Post autor: ramirez78 »

DarkBogas pisze:Niepokój nie ma wpływu na działanie budynku. Jedynym czynnikiem jaki "zatrzymuje" działanie budynku(dzielnicy) to demon.
O kurczę, to muszę unieważnić wszystkie gry z ostatnich 2 lat :-) Zawsze graliśmy, że znacznik niepokoju blokował działanie budynku.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Świat Dysku

Post autor: Yavi »

Pamiętaj tylko, że niepokój ma wpływ na możliwość zabicia agenta - my przez długi czas graliśmy zabijając dowolnych agentów, bo przegapiliśmy ten zapis :P
Awatar użytkownika
Sandman
Posty: 1406
Rejestracja: 11 lut 2009, 11:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: Świat Dysku

Post autor: Sandman »

Czy ten obronny budynek (nie pamietam nazwy:)) za 18 kasy pozwala w jakis sposob obronic sie przed bezdennie glupim Johnsonem?
Planszowa przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
Uzależniony od TtA :]
Visca el Barca!!!
ramirez78
Posty: 121
Rejestracja: 27 gru 2013, 12:06
Lokalizacja: Gliwice

Re: Świat Dysku

Post autor: ramirez78 »

Sandman pisze:Czy ten obronny budynek (nie pamietam nazwy:)) za 18 kasy pozwala w jakis sposob obronic sie przed bezdennie glupim Johnsonem?
Tak
Awatar użytkownika
Sandman
Posty: 1406
Rejestracja: 11 lut 2009, 11:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: Świat Dysku

Post autor: Sandman »

Ramirez: a dokladniej? wystarczy zaplacic 3‚ zeby J. w ogole nie zadzialal? Czy po 3 za budynek i kazdego agenta?
Planszowa przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
Uzależniony od TtA :]
Visca el Barca!!!
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Świat Dysku

Post autor: Yavi »

x
Ostatnio zmieniony 19 sty 2014, 00:53 przez Yavi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sandman
Posty: 1406
Rejestracja: 11 lut 2009, 11:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: Świat Dysku

Post autor: Sandman »

Yavi: ale jednak masz stracic budynek w wyniku wydarzenia... :roll:
Planszowa przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
Uzależniony od TtA :]
Visca el Barca!!!
ramirez78
Posty: 121
Rejestracja: 27 gru 2013, 12:06
Lokalizacja: Gliwice

Re: Świat Dysku

Post autor: ramirez78 »

Sandman pisze:Ramirez: a dokladniej? wystarczy zaplacic 3‚ zeby J. w ogole nie zadzialal? Czy po 3 za budynek i kazdego agenta?
Wg oficjalnego FAQ wydanego przez Martina Wallace'a mając Pomniejsze Bóstwa płacisz 3$ za ochronę usunięcia karty i 3$ za ochronę agenta.
Awatar użytkownika
Sandman
Posty: 1406
Rejestracja: 11 lut 2009, 11:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: Świat Dysku

Post autor: Sandman »

Tak tez postapilismy:) dzieki za rozwianie watpliwosci.
Planszowa przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
Uzależniony od TtA :]
Visca el Barca!!!
hariett
Posty: 16
Rejestracja: 24 wrz 2011, 09:16

Re: Świat Dysku

Post autor: hariett »

Hola hola. Bezdennie Głupi nie powoduje utraty budynku! Powoduje że trzeba odłożyć kartę dzielnicy co oznacza że nie można czerpać korzyści ze specjalnych właściwości dzielnicy. Ale sam budynek nadal stoi co oznacza że ma wpływ na kontrolowanie dzielnicy i nadal ma wartość równą kwocie za jaką się go postawiło (dla postaci Chryzoplaza).
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Świat Dysku

Post autor: Yavi »

Bloody Stupid Johnson - I would suggest that removing the card associated with a building affects the building (your piece) and therefore you can prevent it with a $3 payment. Saving a minion would cost another $3. Is this correct?
Bloody Stupid Johnson - yes, each piece you protect costs $3.
Skoro możesz uchronić budynek przed Johnsonem, to chyba oznacza, że ten budynek zostałby zdjęty z planszy.
Chyba, że coś źle zrozumiałem.

Na pytanie odpowiadał M. Wallace tutaj http://boardgamegeek.com/thread/699827/ ... ds-protect
ODPOWIEDZ