(pogrubienie moje)Ta poprzednia twa wypowiedź była nieco inna od tej ostatniej.espresso pisze:Ja rozpatruję tę kartę jako równoczesny ruch dwóch agentów i uwzględniam zmiany w znacznikach niepokoju: agenci opuszczają dzielnice = znacznik znika, agenci pojawiają się w nowych dzielnicach = znacznik się pojawia. Jeżeli w obu dzielnicach przed zamianą były znaczniki niepokoju, to stan się nie zmieni, w innej sytuacji pojawiają się nowe znaczniki.
Świat Dysku
- lacki2000
- Posty: 4061
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 279 times
- Been thanked: 164 times
Re: Świat Dysku
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Re: Świat Dysku
Witam, to co powiecie na takie coś:
1. Czy zdarzyło Wam się zblokować? Zdarzyła mi się sytuacja czystko przypadkowa która zblokowała moje ruchy na 2 tury:/ Miałem na ręce 3 karty z Akcją "Rączki - reakcji" oraz jedną z samym Budynkiem (nie mogłem budować bo nie było $) oraz jedną z Zabójstwem (którego nie mogłem wykonać bo znaczniki były tylko w moich dzielnicach) a w tych turach nikt nie chciał pozbyć się moich agentów więc karty z "rączką" były bezużyteczne:/ Czy jest jakieś wyjście z takiej sytuacji czy po prostu trzeba czekać na "lepsze czasy"?;)
Co w takiej sytuacji? Chyba tylko spasować bo karty nie można odrzucić!
2. I jeszcze zadałem kiedyś pytanie na Facebookowym profilu Świata Dysku o: mam kartę z 2 akcjami ale ta druga akcja to zielona karta pozwalająca zrobić kombo, i teraz czy w takim wypadku mogę pominąć pierwszą akcję (jak przy innych kartach) i od razu wykładać kolejną kartę czy Muszę wykonać pierwszą akcję ?
Odpowiedź uzyskałem następującą: Świat Dysku: Ankh-Morpork: Można pominąć każdą akcję poza pentagramem.
Nasze myślenie jest trochę inne, że: przeważnie karty z "kombosami" i jedną akcją są rzadko wykorzystywane i przez to są praktycznie jakby "wyrzucane" z gry i Vimes ma się jeszcze lepiej;) No ale jak tak mówią eksperci to tak się gra:)
Pozdrawiam
1. Czy zdarzyło Wam się zblokować? Zdarzyła mi się sytuacja czystko przypadkowa która zblokowała moje ruchy na 2 tury:/ Miałem na ręce 3 karty z Akcją "Rączki - reakcji" oraz jedną z samym Budynkiem (nie mogłem budować bo nie było $) oraz jedną z Zabójstwem (którego nie mogłem wykonać bo znaczniki były tylko w moich dzielnicach) a w tych turach nikt nie chciał pozbyć się moich agentów więc karty z "rączką" były bezużyteczne:/ Czy jest jakieś wyjście z takiej sytuacji czy po prostu trzeba czekać na "lepsze czasy"?;)
Co w takiej sytuacji? Chyba tylko spasować bo karty nie można odrzucić!
2. I jeszcze zadałem kiedyś pytanie na Facebookowym profilu Świata Dysku o: mam kartę z 2 akcjami ale ta druga akcja to zielona karta pozwalająca zrobić kombo, i teraz czy w takim wypadku mogę pominąć pierwszą akcję (jak przy innych kartach) i od razu wykładać kolejną kartę czy Muszę wykonać pierwszą akcję ?
Odpowiedź uzyskałem następującą: Świat Dysku: Ankh-Morpork: Można pominąć każdą akcję poza pentagramem.
Nasze myślenie jest trochę inne, że: przeważnie karty z "kombosami" i jedną akcją są rzadko wykorzystywane i przez to są praktycznie jakby "wyrzucane" z gry i Vimes ma się jeszcze lepiej;) No ale jak tak mówią eksperci to tak się gra:)
Pozdrawiam
Planszostrada zaprasza: https://www.facebook.com/planszostrada
Re: Świat Dysku
1. Możesz zagrać kartę nie wykonując akcji. Następnie jedną dobierzesz.
2. W instrukcji stoi jasno, że jedyne akcje, które muszą być wykonane to właśnie akcje z pentagramem. Każda inna akcja może zostać pominięta.
2. W instrukcji stoi jasno, że jedyne akcje, które muszą być wykonane to właśnie akcje z pentagramem. Każda inna akcja może zostać pominięta.
- RasTafari
- Posty: 1410
- Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
- Lokalizacja: Breslau
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 69 times
Re: Świat Dysku
to w co wy gracie? w pasjansa? u nas to norma że leci kilka kart akcji z rzędu z łapy jednego graczaszaleniec pisze:Nasze myślenie jest trochę inne, że: przeważnie karty z "kombosami" i jedną akcją są rzadko wykorzystywane
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Re: Świat Dysku
Nie, nie zrozumiałeś mnie, chodzi mi o to że właśnie karty z pojedynczymi akcjami są mało używane przez co szybciej z ręki usuwane bo dołączane do "kombosów" a moim zdaniem trudniej by było jak pojedyncza akcja musiała by zostać wykonana bo kolejna akcja to właściwie wyłożenie kolejnej akcji:)RasTafari pisze:to w co wy gracie? w pasjansa? u nas to norma że leci kilka kart akcji z rzędu z łapy jednego gracza
Planszostrada zaprasza: https://www.facebook.com/planszostrada
Re: Świat Dysku
Moje uszanowanie,
To mój pierwszy post na forum:)
Po dark age wracam do planszówek (kiedyś banały plus Bogowie Wikingów i Gwiezdny Kupiec, ale tak dawno, że zupełnie nie pamiętam zasad:)
Teraz wracam do grania, na pierwszy ogień poszedł Talisman MiM, teraz leci do mnie Ankh-Morpork, już studiuję zasady i chyba tylko jedna niepewność się pojawiła, proszę o rozwianie wątpliwości;)
Otóż, pojawianie się wszelkich rzeczy na planszy jest zrozumiałe (budynki, agenci, trole, demony, niepokoje), natomiast co w kwestii gdy dany element (budynek, agent) opuszcza planszę? ? ?
Logika i cały kontekst (brak płaczu w recenzjach, że zasób agentów szybko się kończy), wskazują, że mogą być ponownie wprowadzone/eni na planszę (w zależności od kart akcji, zdarzeń etc.).
To mój pierwszy post na forum:)
Po dark age wracam do planszówek (kiedyś banały plus Bogowie Wikingów i Gwiezdny Kupiec, ale tak dawno, że zupełnie nie pamiętam zasad:)
Teraz wracam do grania, na pierwszy ogień poszedł Talisman MiM, teraz leci do mnie Ankh-Morpork, już studiuję zasady i chyba tylko jedna niepewność się pojawiła, proszę o rozwianie wątpliwości;)
Otóż, pojawianie się wszelkich rzeczy na planszy jest zrozumiałe (budynki, agenci, trole, demony, niepokoje), natomiast co w kwestii gdy dany element (budynek, agent) opuszcza planszę? ? ?
Logika i cały kontekst (brak płaczu w recenzjach, że zasób agentów szybko się kończy), wskazują, że mogą być ponownie wprowadzone/eni na planszę (w zależności od kart akcji, zdarzeń etc.).
Re: Świat Dysku
Jesteśmy z Żoną po pierwszej partii. Grało się super. Znacznie przyjemniej i ciekawiej niż TMiM. Pojawiła się też pewna wątpliwość, mianowicie:
1. Jest tura Żony, która podczas akcji pozbawia mnie 2 moich kart, oraz ja w wyniku Jej akcji ratuję swojego agenta tracąc kolejną kartę z ręki (pozostają mi 2 karty). Żona kończy swoją turę, dobiera katrty do 5szt. Ja zaczynam turę z dwoma kartami i dopiero na koniec mojej tury dobieram karty do 5szt. Tak graliśmy, poprawnie?
2. Co w przypadku, gdybym podczas tury Żony stracił/wykorzystał wszystkie swoje karty? Rozumiem, że moja tura polegałaby na wykonaniu właściwości kart dzielnic (o ile takowe bym posiadał i były możliwe do wykonania), oraz pobraniu 5 kart?
1. Jest tura Żony, która podczas akcji pozbawia mnie 2 moich kart, oraz ja w wyniku Jej akcji ratuję swojego agenta tracąc kolejną kartę z ręki (pozostają mi 2 karty). Żona kończy swoją turę, dobiera katrty do 5szt. Ja zaczynam turę z dwoma kartami i dopiero na koniec mojej tury dobieram karty do 5szt. Tak graliśmy, poprawnie?
2. Co w przypadku, gdybym podczas tury Żony stracił/wykorzystał wszystkie swoje karty? Rozumiem, że moja tura polegałaby na wykonaniu właściwości kart dzielnic (o ile takowe bym posiadał i były możliwe do wykonania), oraz pobraniu 5 kart?
Re: Świat Dysku
Witam.
Pytanie odnoscie wielokrotnie mielonych juz tu Demonów.
Czy jeżeli z dzielnicy w ktorej znajduje sie demon znika agent, to czy znika rowniez znacznik niepokojow?
Czy w dzielnicy w ktorej jest demon zawsze jest znacznik niepokojow?
Pytanie odnoscie wielokrotnie mielonych juz tu Demonów.
Czy jeżeli z dzielnicy w ktorej znajduje sie demon znika agent, to czy znika rowniez znacznik niepokojow?
Czy w dzielnicy w ktorej jest demon zawsze jest znacznik niepokojow?
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Świat Dysku
W instrukcji nie ma o tym słowa z tego co widzę, więc znacznik niepokojów zniknie gdy jakiś pionek opuści dzielnicę
e: pionek = troll, demon, agent
e: pionek = troll, demon, agent
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: Świat Dysku
czy kiedy jest niepokój na danej dzielnicy z budynkiem, to ten budynek traci swoją właściwość? Nie ma nic na ten temat w instrukcji ale w grze brałem to na logikę, ze jeśli są zamieszki to tak jak w civilizationPC produkcja maleje lub ustaje.
Re: Świat Dysku
O kurczę, to muszę unieważnić wszystkie gry z ostatnich 2 lat Zawsze graliśmy, że znacznik niepokoju blokował działanie budynku.DarkBogas pisze:Niepokój nie ma wpływu na działanie budynku. Jedynym czynnikiem jaki "zatrzymuje" działanie budynku(dzielnicy) to demon.
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Świat Dysku
Pamiętaj tylko, że niepokój ma wpływ na możliwość zabicia agenta - my przez długi czas graliśmy zabijając dowolnych agentów, bo przegapiliśmy ten zapis
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: Świat Dysku
Czy ten obronny budynek (nie pamietam nazwy:)) za 18 kasy pozwala w jakis sposob obronic sie przed bezdennie glupim Johnsonem?
Re: Świat Dysku
TakSandman pisze:Czy ten obronny budynek (nie pamietam nazwy:)) za 18 kasy pozwala w jakis sposob obronic sie przed bezdennie glupim Johnsonem?
Re: Świat Dysku
Ramirez: a dokladniej? wystarczy zaplacic 3‚ zeby J. w ogole nie zadzialal? Czy po 3 za budynek i kazdego agenta?
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Świat Dysku
x
Ostatnio zmieniony 19 sty 2014, 00:53 przez Yavi, łącznie zmieniany 1 raz.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: Świat Dysku
Wg oficjalnego FAQ wydanego przez Martina Wallace'a mając Pomniejsze Bóstwa płacisz 3$ za ochronę usunięcia karty i 3$ za ochronę agenta.Sandman pisze:Ramirez: a dokladniej? wystarczy zaplacic 3‚ zeby J. w ogole nie zadzialal? Czy po 3 za budynek i kazdego agenta?
Re: Świat Dysku
Hola hola. Bezdennie Głupi nie powoduje utraty budynku! Powoduje że trzeba odłożyć kartę dzielnicy co oznacza że nie można czerpać korzyści ze specjalnych właściwości dzielnicy. Ale sam budynek nadal stoi co oznacza że ma wpływ na kontrolowanie dzielnicy i nadal ma wartość równą kwocie za jaką się go postawiło (dla postaci Chryzoplaza).
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Świat Dysku
Bloody Stupid Johnson - I would suggest that removing the card associated with a building affects the building (your piece) and therefore you can prevent it with a $3 payment. Saving a minion would cost another $3. Is this correct?
Skoro możesz uchronić budynek przed Johnsonem, to chyba oznacza, że ten budynek zostałby zdjęty z planszy.Bloody Stupid Johnson - yes, each piece you protect costs $3.
Chyba, że coś źle zrozumiałem.
Na pytanie odpowiadał M. Wallace tutaj http://boardgamegeek.com/thread/699827/ ... ds-protect
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku