Eclipse - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
MalkolmR
Posty: 45
Rejestracja: 14 sty 2016, 20:48

Re: Eclipse

Post autor: MalkolmR »

Mam pytanie odnośnie akcji ruch. W instrukcji jest napisane że przy poruszaniu przez heks zajęty przez statki wroga muszę zostawić na nim co najmniej tyle statków ile ma przeciwnik na danym heksie i to jest dla mnie zrozumiałe, ale czy oznacza to że jeśli przeciwnik poruszy się na pole zajmowane przez moje statki to czy mogę wycofać moje statki w fazie ruchu czy też jestem unieruchomiony i muszę czekać do fazy walki i dopiero w tej fazie robić ewentualny odwrót. Przy okazji chciałbym także zapytać jak dokładnie przebiega taki odwrót?
szlachcicpolski
Posty: 201
Rejestracja: 30 gru 2014, 16:24
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse

Post autor: szlachcicpolski »

MaklolmR pisze:Mam pytanie odnośnie akcji ruch. W instrukcji jest napisane że przy poruszaniu przez heks zajęty przez statki wroga muszę zostawić na nim co najmniej tyle statków ile ma przeciwnik na danym heksie i to jest dla mnie zrozumiałe, ale czy oznacza to że jeśli przeciwnik poruszy się na pole zajmowane przez moje statki to czy mogę wycofać moje statki w fazie ruchu czy też jestem unieruchomiony i muszę czekać do fazy walki i dopiero w tej fazie robić ewentualny odwrót. Przy okazji chciałbym także zapytać jak dokładnie przebiega taki odwrót?
Statki wiążą się w walce 1 do 1. Żeby ruszyć się z pola, na którym są statki przeciwnika, musisz zostawić tyle statków, ile ma przeciwnik. Przy czym, jeżeli jest więcej, niż jeden przeciwnik, sumują się.

Np. jesteś na swoim polu. Masz pancernik i dwa myśliwce. Wlatuje na nie gracz A dwoma myśliwcami i chwilę później gracz B jednym pancernikiem. jesteś związany trzema jednostkami. Gracz A jest związany 4 jednostkami, gracz B pięcioma. Żeby wylecieć pancernikiem z tego pola musisz na nie wysłać jeden dodatkowy statek, lub go tam zbudować.

Odwrót: Możesz wycofać się z bitwy na własne pole przyległe, o ile nie stoją na nim statki przeciwnika. Nie wliczają się w to pola sojusznicze. Wycofujesz statki w ich inicjatywie zamiast strzelania: przesuwasz je na skraj pola, a bitwa toczy się dalej, aż Twoje statki nie będą rozważane ponownie: wówczas zabierasz je na sąsiednie pole. Także wycofanie to ryzykowny manewr.
MalkolmR
Posty: 45
Rejestracja: 14 sty 2016, 20:48

Re: Eclipse

Post autor: MalkolmR »

Teraz wszystko jasne, dzięki:)
MalkolmR
Posty: 45
Rejestracja: 14 sty 2016, 20:48

Re: Eclipse

Post autor: MalkolmR »

Jeszcze jedno pytanie odnośnie wycofywania statków: czy kiedy już wycofam swoje statki to jestem bezpieczny czy też mój przeciwnik może podążyć za mną i dalej atakować?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4026
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: Eclipse

Post autor: AkitaInu »

W rundzie w której się wycofujesz przeciwnik strzela do Ciebie ostatni rqz. Twoje statki nie strzelają

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
szlachcicpolski
Posty: 201
Rejestracja: 30 gru 2014, 16:24
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse

Post autor: szlachcicpolski »

MalkolmR pisze:Jeszcze jedno pytanie odnośnie wycofywania statków: czy kiedy już wycofam swoje statki to jestem bezpieczny czy też mój przeciwnik może podążyć za mną i dalej atakować?
Może ruszyć się za tobą w fazie akcji, czyli w następnej rundzie. Na ten moment jesteś bezpieczny.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4026
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: Eclipse

Post autor: AkitaInu »

Ups. nie doczytałem :) Wybacz prosze.

Tak jak kolega @Szlachcicpolski napisał, nie polecą za Tobą :)
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Eclipse

Post autor: Tony23 »

Shileds na jednym rodzaju statku dziala tez na drugi?
Mamy interceptor z -2, na heksie wlaczy interceptor i cruiser, od ilu jest trafiany cruiser jesli przeciwnik ma komputer +2. Od 4 czy 6?

Czy po jak ostatni gracz pasuje to przeciwnicy moga zrobic jeszcze reakcje?
Rocket
Posty: 29
Rejestracja: 27 lut 2015, 06:25

Re: Eclipse

Post autor: Rocket »

Dziwne pytanie.
W podanym przykładzie interceptor trafiany jest na 6 a cruiser na 4.

Drugie pytanie: Nie mogą.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4026
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: Eclipse

Post autor: AkitaInu »

Tony23 pisze:Shileds na jednym rodzaju statku dziala tez na drugi?
Mamy interceptor z -2, na heksie wlaczy interceptor i cruiser, od ilu jest trafiany cruiser jesli przeciwnik ma komputer +2. Od 4 czy 6?

Czy po jak ostatni gracz pasuje to przeciwnicy moga zrobic jeszcze reakcje?
No w sumie dziwne :)

shields działają ta statek na którym leżą. Jeżeli na interceptorze masz -2 a na cruiser'rze nic to cruiser nie daje żadnych ujemnych modyfikatorów przeciwnikowi. I tyle.
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Eclipse

Post autor: Tony23 »

Wiem ze dziwne ale kumpel ktory gral w Eclipse na ios powiedzial ze tak bylo i szczeka nam opadla...
Musial oczywiscie cos pomylic
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Eclipse

Post autor: dicer »

Może coś pomylił z tarczą antyrakietową (-2 do rakiet). Ta rzeczywiście działa jako technologia ogólna na wszystkie statki.
Rocket
Posty: 29
Rejestracja: 27 lut 2015, 06:25

Re: Eclipse

Post autor: Rocket »

Tyle tylko że na ios nie ma dodatku rota a za tym idzie nie ma rare Technology.
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 112 times

Re: Eclipse

Post autor: Pynio »

Akcja INF.

Rozumiem, że przełożenie dysku INF na INNY hex to jest JEDNA akcja (nie dwie w stylu hex -> tor, potem tor -> hex)

W instrukcji jest to opisane w sposób dość nieprecyzyjny, jednak tak mi z czytania wychodzi :)

Czy ktoś może mi opisać działanie Oświeconych z Lyry - chodzi o świątynie. Czy kolejne poziomy świątyni są budowane "na sobie" czy budowane są osobno. Jeśli osobno to wychodzi dość sporo punktów i jeszcze 9 planet upstrzonych tymi świątyniami.
Rocket
Posty: 29
Rejestracja: 27 lut 2015, 06:25

Re: Eclipse

Post autor: Rocket »

Akcja INF.

Rozumiem, że przełożenie dysku INF na INNY hex to jest JEDNA akcja (nie dwie w stylu hex -> tor, potem tor -> hex)

W instrukcji jest to opisane w sposób dość nieprecyzyjny, jednak tak mi z czytania wychodzi
Do tej pory myślałem, że to się liczy jako dwie akcje, tak jak opisałeś w nawiasie. Przeczytałem teraz ponownie instrukcję i jednak to jest jedna akcja.
Czy ktoś może mi opisać działanie Oświeconych z Lyry - chodzi o świątynie. Czy kolejne poziomy świątyni są budowane "na sobie" czy budowane są osobno. Jeśli osobno to wychodzi dość sporo punktów i jeszcze 9 planet upstrzonych tymi świątyniami.
Osobno, ale to oznacza że musisz mieć po 3 planety każdego koloru, łatwo można Ci te punkty zabrać+musisz bez wyjątku w każdej rundzie budować świątynie by zebrać komplet punktów za to. :)
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 112 times

Re: Eclipse

Post autor: Pynio »

Sprawa hangaru:

1. Rozumiem, że pierwsza aktywacja to zapakowanie do dwóch myśliwców do hangaru, potem lecimy.
2. Jak wygląda kwestia wypakowania ich? np. trafiamy na 3 statki wroga, np krążownik jest związany, na koniec ruchu musimy wypakować myśliwce (rozumiem, że już bez aktywacji), czy tymi dwoma myśliwcami mogę się potem poruszyć? Na logikę będą automatem związane walką, prawda? (nic nie ma o innej wersji zatem tę przyjmuję za pewnik).

Sprawa rojów starożytnych:

Rozumiem, że po pierwszym ruchu z roju (są 3 statki), te co odleciały nie poruszają się więcej, tak? Czy one tak krążą po mapie ile fabryka dała jak na kości wypadnie?
szlachcicpolski
Posty: 201
Rejestracja: 30 gru 2014, 16:24
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse

Post autor: szlachcicpolski »

Pynio pisze:Sprawa hangaru:

1. Rozumiem, że pierwsza aktywacja to zapakowanie do dwóch myśliwców do hangaru, potem lecimy.
2. Jak wygląda kwestia wypakowania ich? np. trafiamy na 3 statki wroga, np krążownik jest związany, na koniec ruchu musimy wypakować myśliwce (rozumiem, że już bez aktywacji), czy tymi dwoma myśliwcami mogę się potem poruszyć? Na logikę będą automatem związane walką, prawda? (nic nie ma o innej wersji zatem tę przyjmuję za pewnik).
Hangary nie są związane z dodatkowymi aktywacjami, ruchami, czy dyskami. Ruszasz się statkiem, na którym masz hangar i bierzesz ze sobą myśliwce w pożądanej ilości wyładowując je w dowolnym miejscu.
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 112 times

Re: Eclipse

Post autor: Pynio »

Wyraźnie w instrukcji stoi, że załadowanie kosztuje aktywację (czyli jedną strzałkę ruchu), nawet jest to podkreślone.

Co z wiązaniem walką?
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Eclipse

Post autor: dicer »

Pynio pisze:2. Jak wygląda kwestia wypakowania ich? np. trafiamy na 3 statki wroga, np krążownik jest związany, na koniec ruchu musimy wypakować myśliwce (rozumiem, że już bez aktywacji), czy tymi dwoma myśliwcami mogę się potem poruszyć? Na logikę będą automatem związane walką, prawda? (nic nie ma o innej wersji zatem tę przyjmuję za pewnik).
Jak wypakujesz myśliwce, to możesz nimi robić, co chcesz. Jeśli nie są spinowane, to mogą lecieć dalej (jeśli masz jeszcze aktywacje ruchu). Jeśli są, to oczywiście nie mogą (chyba że masz technologię Cloaking Device).
Pynio pisze:Sprawa rojów starożytnych:

Rozumiem, że po pierwszym ruchu z roju (są 3 statki), te co odleciały nie poruszają się więcej, tak? Czy one tak krążą po mapie ile fabryka dała jak na kości wypadnie?
Statek z roju porusza się tylko raz. Zostaje tam, gdzie doleciał (chyba że nastąpi niezwykle rzadki przypadek, gdy wleci na inny heks roju - wtedy imho powinien móc się poruszyć ponownie, ale to tylko moja interpretacja).
Dopiero najnowszy dodatek "Shadow of the Rift" wprowadza Anomalie, które w określonych okolicznościach mogą latać po całej planszy.
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Eclipse

Post autor: dicer »

Pynio pisze:Wyraźnie w instrukcji stoi, że załadowanie kosztuje aktywację (czyli jedną strzałkę ruchu), nawet jest to podkreślone.
W instrukcji jest napisane: "Każdy Hangar Myśliwców pozwala Ci wraz z aktywacją statku, który je posiada, załadować do Hangarów dwa nie związane walką Myśliwce".
Czyli ładujesz je wykorzystując aktywację statku z hangarem, więc ich załadunek nic Cię nie kosztuje.
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 112 times

Re: Eclipse

Post autor: Pynio »

Przykro mi:

Each Interceptor Bay Ship Part allows you to move up to two unpinned Interceptors in the ship bay with one ship activation.

Mnie to brzmi zdecydowanie inaczej po angielsku :)
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Eclipse

Post autor: dicer »

Brzmi trochę inaczej, ale oznacza to samo. :)

Po prostu jeśli aktywujesz statek z hangarem, to korzystając z tej aktywacji ładujesz do niego 2 myśliwce, które poruszają się wraz z nim będąc w hangarze.
Aktywacja dotyczy statku z hangarem, a nie myśliwców.

Tu masz to wyjaśnione (ostatni post na stronie):
http://www.boardgamegeek.com/thread/876 ... ficial-faq
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 112 times

Re: Eclipse

Post autor: Pynio »

Bardzo dziękuję. Wszystko wyjaśnione w tym temacie :)
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Eclipse

Post autor: Tony23 »

Serio akcja INF przeniesienie z jednego heksa na drugi to tylko jeden ruch?, myslalem ze to trzeb aprzez tor robic...

I pytanie z wczorajszej gry:
Hydranie wynajduja 2 technologie- pierwsza dajaca surowce na artificial Key. Czy mozna przed zakupem drugiej (w tym samym ruchu) dobrac najpierw Nauke z tego artificial key i kupic za to druga technologie?
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 112 times

Re: Eclipse

Post autor: Pynio »

[quote="Tony23"]Serio akcja INF przeniesienie z jednego heksa na drugi to tylko jeden ruch?, myslalem ze to trzeb aprzez tor robic...

Dla mnie to już dość jednoznacznie wygląda.

"
• Z twojego toru wpływu lub z heksu, gdzie masz dysk wpływów,
na heks, który nie ma dysku wpływów...

• Z heksu gdzie posiadasz dysk wpływów z powrotem na
twój tor wpływu.
"
ODPOWIEDZ