Eclipse - pytania i wątpliwości
Re: Eclipse
Mam pytanie odnośnie akcji ruch. W instrukcji jest napisane że przy poruszaniu przez heks zajęty przez statki wroga muszę zostawić na nim co najmniej tyle statków ile ma przeciwnik na danym heksie i to jest dla mnie zrozumiałe, ale czy oznacza to że jeśli przeciwnik poruszy się na pole zajmowane przez moje statki to czy mogę wycofać moje statki w fazie ruchu czy też jestem unieruchomiony i muszę czekać do fazy walki i dopiero w tej fazie robić ewentualny odwrót. Przy okazji chciałbym także zapytać jak dokładnie przebiega taki odwrót?
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 30 gru 2014, 16:24
- Been thanked: 1 time
Re: Eclipse
Statki wiążą się w walce 1 do 1. Żeby ruszyć się z pola, na którym są statki przeciwnika, musisz zostawić tyle statków, ile ma przeciwnik. Przy czym, jeżeli jest więcej, niż jeden przeciwnik, sumują się.MaklolmR pisze:Mam pytanie odnośnie akcji ruch. W instrukcji jest napisane że przy poruszaniu przez heks zajęty przez statki wroga muszę zostawić na nim co najmniej tyle statków ile ma przeciwnik na danym heksie i to jest dla mnie zrozumiałe, ale czy oznacza to że jeśli przeciwnik poruszy się na pole zajmowane przez moje statki to czy mogę wycofać moje statki w fazie ruchu czy też jestem unieruchomiony i muszę czekać do fazy walki i dopiero w tej fazie robić ewentualny odwrót. Przy okazji chciałbym także zapytać jak dokładnie przebiega taki odwrót?
Np. jesteś na swoim polu. Masz pancernik i dwa myśliwce. Wlatuje na nie gracz A dwoma myśliwcami i chwilę później gracz B jednym pancernikiem. jesteś związany trzema jednostkami. Gracz A jest związany 4 jednostkami, gracz B pięcioma. Żeby wylecieć pancernikiem z tego pola musisz na nie wysłać jeden dodatkowy statek, lub go tam zbudować.
Odwrót: Możesz wycofać się z bitwy na własne pole przyległe, o ile nie stoją na nim statki przeciwnika. Nie wliczają się w to pola sojusznicze. Wycofujesz statki w ich inicjatywie zamiast strzelania: przesuwasz je na skraj pola, a bitwa toczy się dalej, aż Twoje statki nie będą rozważane ponownie: wówczas zabierasz je na sąsiednie pole. Także wycofanie to ryzykowny manewr.
Re: Eclipse
Jeszcze jedno pytanie odnośnie wycofywania statków: czy kiedy już wycofam swoje statki to jestem bezpieczny czy też mój przeciwnik może podążyć za mną i dalej atakować?
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 30 gru 2014, 16:24
- Been thanked: 1 time
Re: Eclipse
Może ruszyć się za tobą w fazie akcji, czyli w następnej rundzie. Na ten moment jesteś bezpieczny.MalkolmR pisze:Jeszcze jedno pytanie odnośnie wycofywania statków: czy kiedy już wycofam swoje statki to jestem bezpieczny czy też mój przeciwnik może podążyć za mną i dalej atakować?
Re: Eclipse
Shileds na jednym rodzaju statku dziala tez na drugi?
Mamy interceptor z -2, na heksie wlaczy interceptor i cruiser, od ilu jest trafiany cruiser jesli przeciwnik ma komputer +2. Od 4 czy 6?
Czy po jak ostatni gracz pasuje to przeciwnicy moga zrobic jeszcze reakcje?
Mamy interceptor z -2, na heksie wlaczy interceptor i cruiser, od ilu jest trafiany cruiser jesli przeciwnik ma komputer +2. Od 4 czy 6?
Czy po jak ostatni gracz pasuje to przeciwnicy moga zrobic jeszcze reakcje?
Re: Eclipse
Dziwne pytanie.
W podanym przykładzie interceptor trafiany jest na 6 a cruiser na 4.
Drugie pytanie: Nie mogą.
W podanym przykładzie interceptor trafiany jest na 6 a cruiser na 4.
Drugie pytanie: Nie mogą.
- AkitaInu
- Posty: 4038
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 23 times
Re: Eclipse
No w sumie dziwneTony23 pisze:Shileds na jednym rodzaju statku dziala tez na drugi?
Mamy interceptor z -2, na heksie wlaczy interceptor i cruiser, od ilu jest trafiany cruiser jesli przeciwnik ma komputer +2. Od 4 czy 6?
Czy po jak ostatni gracz pasuje to przeciwnicy moga zrobic jeszcze reakcje?
shields działają ta statek na którym leżą. Jeżeli na interceptorze masz -2 a na cruiser'rze nic to cruiser nie daje żadnych ujemnych modyfikatorów przeciwnikowi. I tyle.
Re: Eclipse
Wiem ze dziwne ale kumpel ktory gral w Eclipse na ios powiedzial ze tak bylo i szczeka nam opadla...
Musial oczywiscie cos pomylic
Musial oczywiscie cos pomylic
Re: Eclipse
Akcja INF.
Rozumiem, że przełożenie dysku INF na INNY hex to jest JEDNA akcja (nie dwie w stylu hex -> tor, potem tor -> hex)
W instrukcji jest to opisane w sposób dość nieprecyzyjny, jednak tak mi z czytania wychodzi
Czy ktoś może mi opisać działanie Oświeconych z Lyry - chodzi o świątynie. Czy kolejne poziomy świątyni są budowane "na sobie" czy budowane są osobno. Jeśli osobno to wychodzi dość sporo punktów i jeszcze 9 planet upstrzonych tymi świątyniami.
Rozumiem, że przełożenie dysku INF na INNY hex to jest JEDNA akcja (nie dwie w stylu hex -> tor, potem tor -> hex)
W instrukcji jest to opisane w sposób dość nieprecyzyjny, jednak tak mi z czytania wychodzi
Czy ktoś może mi opisać działanie Oświeconych z Lyry - chodzi o świątynie. Czy kolejne poziomy świątyni są budowane "na sobie" czy budowane są osobno. Jeśli osobno to wychodzi dość sporo punktów i jeszcze 9 planet upstrzonych tymi świątyniami.
Re: Eclipse
Do tej pory myślałem, że to się liczy jako dwie akcje, tak jak opisałeś w nawiasie. Przeczytałem teraz ponownie instrukcję i jednak to jest jedna akcja.Akcja INF.
Rozumiem, że przełożenie dysku INF na INNY hex to jest JEDNA akcja (nie dwie w stylu hex -> tor, potem tor -> hex)
W instrukcji jest to opisane w sposób dość nieprecyzyjny, jednak tak mi z czytania wychodzi
Osobno, ale to oznacza że musisz mieć po 3 planety każdego koloru, łatwo można Ci te punkty zabrać+musisz bez wyjątku w każdej rundzie budować świątynie by zebrać komplet punktów za to.Czy ktoś może mi opisać działanie Oświeconych z Lyry - chodzi o świątynie. Czy kolejne poziomy świątyni są budowane "na sobie" czy budowane są osobno. Jeśli osobno to wychodzi dość sporo punktów i jeszcze 9 planet upstrzonych tymi świątyniami.
Re: Eclipse
Sprawa hangaru:
1. Rozumiem, że pierwsza aktywacja to zapakowanie do dwóch myśliwców do hangaru, potem lecimy.
2. Jak wygląda kwestia wypakowania ich? np. trafiamy na 3 statki wroga, np krążownik jest związany, na koniec ruchu musimy wypakować myśliwce (rozumiem, że już bez aktywacji), czy tymi dwoma myśliwcami mogę się potem poruszyć? Na logikę będą automatem związane walką, prawda? (nic nie ma o innej wersji zatem tę przyjmuję za pewnik).
Sprawa rojów starożytnych:
Rozumiem, że po pierwszym ruchu z roju (są 3 statki), te co odleciały nie poruszają się więcej, tak? Czy one tak krążą po mapie ile fabryka dała jak na kości wypadnie?
1. Rozumiem, że pierwsza aktywacja to zapakowanie do dwóch myśliwców do hangaru, potem lecimy.
2. Jak wygląda kwestia wypakowania ich? np. trafiamy na 3 statki wroga, np krążownik jest związany, na koniec ruchu musimy wypakować myśliwce (rozumiem, że już bez aktywacji), czy tymi dwoma myśliwcami mogę się potem poruszyć? Na logikę będą automatem związane walką, prawda? (nic nie ma o innej wersji zatem tę przyjmuję za pewnik).
Sprawa rojów starożytnych:
Rozumiem, że po pierwszym ruchu z roju (są 3 statki), te co odleciały nie poruszają się więcej, tak? Czy one tak krążą po mapie ile fabryka dała jak na kości wypadnie?
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 30 gru 2014, 16:24
- Been thanked: 1 time
Re: Eclipse
Hangary nie są związane z dodatkowymi aktywacjami, ruchami, czy dyskami. Ruszasz się statkiem, na którym masz hangar i bierzesz ze sobą myśliwce w pożądanej ilości wyładowując je w dowolnym miejscu.Pynio pisze:Sprawa hangaru:
1. Rozumiem, że pierwsza aktywacja to zapakowanie do dwóch myśliwców do hangaru, potem lecimy.
2. Jak wygląda kwestia wypakowania ich? np. trafiamy na 3 statki wroga, np krążownik jest związany, na koniec ruchu musimy wypakować myśliwce (rozumiem, że już bez aktywacji), czy tymi dwoma myśliwcami mogę się potem poruszyć? Na logikę będą automatem związane walką, prawda? (nic nie ma o innej wersji zatem tę przyjmuję za pewnik).
- dicer
- Posty: 755
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Eclipse
Jak wypakujesz myśliwce, to możesz nimi robić, co chcesz. Jeśli nie są spinowane, to mogą lecieć dalej (jeśli masz jeszcze aktywacje ruchu). Jeśli są, to oczywiście nie mogą (chyba że masz technologię Cloaking Device).Pynio pisze:2. Jak wygląda kwestia wypakowania ich? np. trafiamy na 3 statki wroga, np krążownik jest związany, na koniec ruchu musimy wypakować myśliwce (rozumiem, że już bez aktywacji), czy tymi dwoma myśliwcami mogę się potem poruszyć? Na logikę będą automatem związane walką, prawda? (nic nie ma o innej wersji zatem tę przyjmuję za pewnik).
Statek z roju porusza się tylko raz. Zostaje tam, gdzie doleciał (chyba że nastąpi niezwykle rzadki przypadek, gdy wleci na inny heks roju - wtedy imho powinien móc się poruszyć ponownie, ale to tylko moja interpretacja).Pynio pisze:Sprawa rojów starożytnych:
Rozumiem, że po pierwszym ruchu z roju (są 3 statki), te co odleciały nie poruszają się więcej, tak? Czy one tak krążą po mapie ile fabryka dała jak na kości wypadnie?
Dopiero najnowszy dodatek "Shadow of the Rift" wprowadza Anomalie, które w określonych okolicznościach mogą latać po całej planszy.
- dicer
- Posty: 755
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Eclipse
W instrukcji jest napisane: "Każdy Hangar Myśliwców pozwala Ci wraz z aktywacją statku, który je posiada, załadować do Hangarów dwa nie związane walką Myśliwce".Pynio pisze:Wyraźnie w instrukcji stoi, że załadowanie kosztuje aktywację (czyli jedną strzałkę ruchu), nawet jest to podkreślone.
Czyli ładujesz je wykorzystując aktywację statku z hangarem, więc ich załadunek nic Cię nie kosztuje.
- dicer
- Posty: 755
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Eclipse
Brzmi trochę inaczej, ale oznacza to samo.
Po prostu jeśli aktywujesz statek z hangarem, to korzystając z tej aktywacji ładujesz do niego 2 myśliwce, które poruszają się wraz z nim będąc w hangarze.
Aktywacja dotyczy statku z hangarem, a nie myśliwców.
Tu masz to wyjaśnione (ostatni post na stronie):
http://www.boardgamegeek.com/thread/876 ... ficial-faq
Po prostu jeśli aktywujesz statek z hangarem, to korzystając z tej aktywacji ładujesz do niego 2 myśliwce, które poruszają się wraz z nim będąc w hangarze.
Aktywacja dotyczy statku z hangarem, a nie myśliwców.
Tu masz to wyjaśnione (ostatni post na stronie):
http://www.boardgamegeek.com/thread/876 ... ficial-faq
Re: Eclipse
Serio akcja INF przeniesienie z jednego heksa na drugi to tylko jeden ruch?, myslalem ze to trzeb aprzez tor robic...
I pytanie z wczorajszej gry:
Hydranie wynajduja 2 technologie- pierwsza dajaca surowce na artificial Key. Czy mozna przed zakupem drugiej (w tym samym ruchu) dobrac najpierw Nauke z tego artificial key i kupic za to druga technologie?
I pytanie z wczorajszej gry:
Hydranie wynajduja 2 technologie- pierwsza dajaca surowce na artificial Key. Czy mozna przed zakupem drugiej (w tym samym ruchu) dobrac najpierw Nauke z tego artificial key i kupic za to druga technologie?
Re: Eclipse
[quote="Tony23"]Serio akcja INF przeniesienie z jednego heksa na drugi to tylko jeden ruch?, myslalem ze to trzeb aprzez tor robic...
Dla mnie to już dość jednoznacznie wygląda.
"
• Z twojego toru wpływu lub z heksu, gdzie masz dysk wpływów,
na heks, który nie ma dysku wpływów...
• Z heksu gdzie posiadasz dysk wpływów z powrotem na
twój tor wpływu.
"
Dla mnie to już dość jednoznacznie wygląda.
"
• Z twojego toru wpływu lub z heksu, gdzie masz dysk wpływów,
na heks, który nie ma dysku wpływów...
• Z heksu gdzie posiadasz dysk wpływów z powrotem na
twój tor wpływu.
"