Nie ten dział http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 19&t=22477synvoret pisze:Czy ktos z Was probowal zmieniac troche zasady? Zauważyłem ogromną przewagę gracza kupca, ktory tylko handluje towarami.
Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Czy podczas akcji port można usprawnić statek do wartości 5 każda lokacja na nim, czy tylko do nadrukowanych wartości każdej lokacji na danym statku?
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Nie ma czegoś takiego jak usprawnianie statku, są naprawy, modyfikacje lub bronie specjalne. Statki posiadają swoje trwałe parametry, które mogą być zmodyfikowane tylko i wyłącznie poprzez zakup pewnych modyfikacji: Hamaki, Bateria Dział i Pojemna Ładownia, ale tylko o +1, nie więcej. Modyfikacja Kadłub działa inaczej (opisane jest to jasno na stronie 9 w tabelce.sidmeier pisze:Czy podczas akcji port można usprawnić statek do wartości 5 każda lokacja na nim, czy tylko do nadrukowanych wartości każdej lokacji na danym statku?
Uwaga! W przypadku modyfikacji Hamaki nie wystarczy jej wykupienie, należy jeszcze zrekrutować załogę.
Naprawy natomiast służą odtworzeniu zniszczonych Lokacji tylko do poziomu określonego przez kartę statku i zakupione modyfikacje, nie więcej.
Podnoszenie parametrów statku poprzez płacenie za Naprawę czy Rekrutację Załogi do pięciu... byłoby absurdalne, nie sądzisz?
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Nie sądzę, byłoby... klimatyczne. Ale jak sądzę, jak nie można ładowni czy załogi dać na 5, jeśli nie ma takiej liczby nadrukowanej na karcie statku?Leszy2 pisze:Nie ma czegoś takiego jak usprawnianie statku, są naprawy, modyfikacje lub bronie specjalne. Statki posiadają swoje trwałe parametry, które mogą być zmodyfikowane tylko i wyłącznie poprzez zakup pewnych modyfikacji: Hamaki, Bateria Dział i Pojemna Ładownia, ale tylko o +1, nie więcej. Modyfikacja Kadłub działa inaczej (opisane jest to jasno na stronie 9 w tabelce.sidmeier pisze:Czy podczas akcji port można usprawnić statek do wartości 5 każda lokacja na nim, czy tylko do nadrukowanych wartości każdej lokacji na danym statku?
Uwaga! W przypadku modyfikacji Hamaki nie wystarczy jej wykupienie, należy jeszcze zrekrutować załogę.
Naprawy natomiast służą odtworzeniu zniszczonych Lokacji tylko do poziomu określonego przez kartę statku i zakupione modyfikacje, nie więcej.
Podnoszenie parametrów statku poprzez płacenie za Naprawę czy Rekrutację Załogi do pięciu... byłoby absurdalne, nie sądzisz?
Źle określiłem się, chodzi oczywiście o naprawy, jak zauważyłeś.
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Parametr statku można naprawić do jego aktualnej maksymalnej wartości:
A) podstawowej - wydrukowanej na karcie statku
albo
B) zwiększonej - jeśli wcześniej kupiono dla tego statku odpowiednią modyfikację (np. hamaki, zwiększające liczbę załogi o 1, pozwalają uzupełnić załogę do wartości "podstawowa dla statku +1").
Należy pamiętać, że uzupełnienie stanu do maksymalnej wartości osiąganej przez statek nie jest obowiązkowe, można zapłacić tylko za część napraw (wyjątek - załoga: tę zaciąga się do kompletu lub wcale).
Klimatyczne jest naprawienie tego co zepsute, a nie poprawianie w pierwszym lepszym porcie byle łajby do jakości najlepszych statków oceanicznych.
A) podstawowej - wydrukowanej na karcie statku
albo
B) zwiększonej - jeśli wcześniej kupiono dla tego statku odpowiednią modyfikację (np. hamaki, zwiększające liczbę załogi o 1, pozwalają uzupełnić załogę do wartości "podstawowa dla statku +1").
Należy pamiętać, że uzupełnienie stanu do maksymalnej wartości osiąganej przez statek nie jest obowiązkowe, można zapłacić tylko za część napraw (wyjątek - załoga: tę zaciąga się do kompletu lub wcale).
Klimatyczne jest naprawienie tego co zepsute, a nie poprawianie w pierwszym lepszym porcie byle łajby do jakości najlepszych statków oceanicznych.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Nie przy tej mechanice. Już po chwili wszyscy pływaliby jednostkami mocniejszymi niż Okręty Liniowe, i cała grywalność ległaby w gruzach, i jaki sens miałoby stosowanie odmiennych figurek statków?sidmeier pisze:Nie sądzę, byłoby... klimatyczne.
Jak to nie ma?sidmeier pisze:Ale jak sądzę, jak nie można ładowni czy załogi dać na 5, jeśli nie ma takiej liczby nadrukowanej na karcie statku?
Wytrzymałość: Okręt liniowy - 5
Ładownia: Galeon - 5, Fleuta + pojemna ładownia - 5
Załoga: Okręt liniowy - 5, Galeon + hamaki - 5
Działa: Okręt liniowy - 5, Galeon + bateria dział - 5
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Leszy czytaj ze zrozumieniem, nie chodziło o brak fizycznego nadruku.
Tomb, ciekawe, czyli załoga albo max albo wcale? To nawet ciekawe.
Przekonuje mnie ta naprawa. Pozostaje kupować lepsze statki, bo ten początkowy do kupczenia to niezbyt ciekawy do walki.
Tomb, ciekawe, czyli załoga albo max albo wcale? To nawet ciekawe.
Przekonuje mnie ta naprawa. Pozostaje kupować lepsze statki, bo ten początkowy do kupczenia to niezbyt ciekawy do walki.
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Wyraziłem się nie do końca precyzyjnie, więc uzupełnię - za instrukcją:sidmeier pisze:Tomb, ciekawe, czyli załoga albo max albo wcale? To nawet ciekawe.
Czyli najpierw rzut kośćmi na Dowodzenie i przy sukcesie uzupełnienie wszystkich brakujących punktów, a przy porażce normalne "naprawianie", ale KAŻDY punkt za 2 dukaty.Wykonując udany test umiejętności Dowodzenie możesz uzupełnić brakującą Załogę. Jeżeli rzut się nie powiedzie możesz rekrutować Załogę płacąc po 2 Dukaty z każdy punkt. Wielkość Załogi nie może nigdy przekroczyć wartości „Załoga” twojego statku.
Jeszcze raz przepraszam za brak precyzji.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Możesz wyjaśnić? Jak brak liczby nadrukowanej na karcie statku może oznaczać co innego niż fizyczny brak nadruku?sidmeier pisze:Leszy czytaj ze zrozumieniem, nie chodziło o brak fizycznego nadruku.
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
To banalnie proste. Jeśli nie ma nadrukowanej odpowiedniej liczby na karcie, nie można przekroczyć liczby załogi, dział, itp. Jak jest 3, A NIE MA 4, to można do 3 a nie do 4. Polski nie musi być łatwy dla krajanów. Teraz powinno być jasne, generalnie już mnie przekonaliście, by nie ingerować w zasady.Leszy2 pisze:Możesz wyjaśnić? Jak brak liczby nadrukowanej na karcie statku może oznaczać co innego niż fizyczny brak nadruku?sidmeier pisze:Leszy czytaj ze zrozumieniem, nie chodziło o brak fizycznego nadruku.
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Nie do końca tak jest. Galeon ma na karcie załogi 4, ale jak dokupisz hamaki to możesz mieć 5.sidmeier pisze:To banalnie proste. Jeśli nie ma nadrukowanej odpowiedniej liczby na karcie, nie można przekroczyć liczby załogi, dział, itp. Jak jest 3, A NIE MA 4, to można do 3 a nie do 4. Polski nie musi być łatwy dla krajanów. Teraz powinno być jasne, generalnie już mnie przekonaliście, by nie ingerować w zasady.Leszy2 pisze:Możesz wyjaśnić? Jak brak liczby nadrukowanej na karcie statku może oznaczać co innego niż fizyczny brak nadruku?sidmeier pisze:Leszy czytaj ze zrozumieniem, nie chodziło o brak fizycznego nadruku.
W zasady możesz ingerować, jak najbardziej. Zwłaszcza w tej grze, która nie jest zbilansowana poprawnie, ale dobrze jest to robić świadomie i za wiedzą współgraczy. I oczywiście tak aby to miało sens i nie niszczyło grywalności. Zasada pozwalająca za pomącą Naprawy, żyłować dowolny parametr do 5, moim zdaniem rozsypie cala rozgrywkę.
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Ale z hamakami już 6 mieć nie można, prawda? Nigdy nie da się mieć powyżej 5 wartości statku?Leszy2 pisze:sidmeier pisze:Leszy czytaj ze zrozumieniem, nie chodziło o brak fizycznego nadruku.
.
Wydajesz się mieć sporo gier za sobą w ten tytuł, patrząc po wątku.
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Owszem. Stoi to wyraźnie napisane w tabelce na 9 stronie.sidmeier pisze:Ale z hamakami już 6 mieć nie można, prawda? Nigdy nie da się mieć powyżej 5 wartości statku?Leszy2 pisze:sidmeier pisze:Leszy czytaj ze zrozumieniem, nie chodziło o brak fizycznego nadruku.
- roadrunner
- Posty: 536
- Rejestracja: 22 sie 2013, 12:30
- Has thanked: 261 times
- Been thanked: 274 times
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Do punktów chwały zalicza się tylko złoto zgromadzone w skrzyni, bez posiadanego na statku? Jedynym odniesieniem do tego w instrukcji jest fragment na stronie 3. instrukcji sekcja "Ukryty skarb"? Mówi o złocie w skrzyni, lecz bez wyraźnego odniesienia do złota pod pokładem.
✓ Mam | ☢ Mogę zagrać | ✌ Udane transakcje: 100+ na forum, 6 na FB
Hejtowałem Kaskadię przed tym, jak się opamiętaliście. ;)
Sprzedam: dobre gry @Dział Handlu | Kupię: Tokaido: Rozdroża i inne @Kupię
100P |> Moje top ☯
Hejtowałem Kaskadię przed tym, jak się opamiętaliście. ;)
Sprzedam: dobre gry @Dział Handlu | Kupię: Tokaido: Rozdroża i inne @Kupię
100P |> Moje top ☯
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 782 times
- Been thanked: 1225 times
- Kontakt:
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Tylko złoto, które ukryłeś w skrzyni.roadrunner pisze: ↑19 lip 2018, 08:36 Do punktów chwały zalicza się tylko złoto zgromadzone w skrzyni, bez posiadanego na statku? Jedynym odniesieniem do tego w instrukcji jest fragment na stronie 3. instrukcji sekcja "Ukryty skarb"? Mówi o złocie w skrzyni, lecz bez wyraźnego odniesienia do złota pod pokładem.
- roadrunner
- Posty: 536
- Rejestracja: 22 sie 2013, 12:30
- Has thanked: 261 times
- Been thanked: 274 times
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Dzięki!
✓ Mam | ☢ Mogę zagrać | ✌ Udane transakcje: 100+ na forum, 6 na FB
Hejtowałem Kaskadię przed tym, jak się opamiętaliście. ;)
Sprzedam: dobre gry @Dział Handlu | Kupię: Tokaido: Rozdroża i inne @Kupię
100P |> Moje top ☯
Hejtowałem Kaskadię przed tym, jak się opamiętaliście. ;)
Sprzedam: dobre gry @Dział Handlu | Kupię: Tokaido: Rozdroża i inne @Kupię
100P |> Moje top ☯
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
W czasie bitwy morskiej Gracz 1 ma załogę na poziomie 1, Gracz 2 ma na poziomie 0. Gracz 1 deklaruje abordaż. Gracz 2 ostrzał. Gracz 1 wyrzucił dwa sukcesy, Gracz 2 wyrzucił jeden sukces, więc odbywa się abordaż. Z tego co rozumiem Gracz 2 dzięki temu, że miał 1 sukces może wykonać ostrzał przed abordażem. Gracz 2 trafia akurat w załogę Gracza 1 i obaj gracze mają teraz po 0 załogi. Co się dzieje w takim przypadku?
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Starcie Załóg ma miejsce tylko wtedy, gdy żaden ze satków nie zosał zatopiony (bowiem wtedy Kapitan umiera) oraz gdy gracz dokonujący Abordażu wciąż posiada Załogę (w przeciwnym razie Bitwa Morska trwa nadal).
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Statystyki są na karcie okrętu, są to fregaty lub okręty liniowe, jeżeli dany naród jest w stanie wojny.
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Hej. Mam zagwozdkę związaną z walką z deklaracją ucieczki.
Przykład:
Atakujący wybiera ostrzał (1 sukces + 3 oczka), broniący wybiera ucieczkę. Czy mimo wszystko rzuca on kośćmi, żeby określić czy atakujący wali ze wszystkich dział czy tylko za sukcesy (może wyrzucić 2 sukces i wygrywa manewry)? Co w tej sytuacji - kto strzela a kto nie? Czy może nikt nie strzela i przechodzimy do kolejnej rundy bo manewry wygrał uciekający ale nie udało mu się uciec?
Wiadomo - deklarujemy przed rzutami oraz broniący musi liczyć, że atakujący nie będzie miał sukcesów - to jest jasne.
Ta sama sytuacja ale inne rzuty.
Atakujący (ostrzał) wyrzucił 3 sukcesy, broniący (ucieczka) wyrzucił 1 sukces i 4 oczka. Jest grany ostrzał. Ale czy broniący może strzelić z jednego działa? Czy z racji wyboru ucieczki jest bezbronny i tylko przyjmuje strzały. Podsumowując uciekając możemy albo oberwać (nie zadając żadnego ciosu) albo w końcu uciec?
Mam nadzieję, że wyjaśniłem sytuację
Przykład:
Atakujący wybiera ostrzał (1 sukces + 3 oczka), broniący wybiera ucieczkę. Czy mimo wszystko rzuca on kośćmi, żeby określić czy atakujący wali ze wszystkich dział czy tylko za sukcesy (może wyrzucić 2 sukces i wygrywa manewry)? Co w tej sytuacji - kto strzela a kto nie? Czy może nikt nie strzela i przechodzimy do kolejnej rundy bo manewry wygrał uciekający ale nie udało mu się uciec?
Wiadomo - deklarujemy przed rzutami oraz broniący musi liczyć, że atakujący nie będzie miał sukcesów - to jest jasne.
Ta sama sytuacja ale inne rzuty.
Atakujący (ostrzał) wyrzucił 3 sukcesy, broniący (ucieczka) wyrzucił 1 sukces i 4 oczka. Jest grany ostrzał. Ale czy broniący może strzelić z jednego działa? Czy z racji wyboru ucieczki jest bezbronny i tylko przyjmuje strzały. Podsumowując uciekając możemy albo oberwać (nie zadając żadnego ciosu) albo w końcu uciec?
Mam nadzieję, że wyjaśniłem sytuację
- dicer
- Posty: 755
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Ja to rozumiem tak, że gdy atakujący wyrzucił co najmniej jeden sukces, to automatycznie wygrał manewry i jako zwycięzca prowadzi ostrzał ze wszystkich dział, tak więc rzut uciekającego nie mu już znaczenia i praktycznie jest zbędny (przynajmniej my tak gramy). Oczywiście uciekający nie prowadzi ostrzału.DarunioD pisze:Atakujący wybiera ostrzał (1 sukces + 3 oczka), broniący wybiera ucieczkę. Czy mimo wszystko rzuca on kośćmi, żeby określić czy atakujący wali ze wszystkich dział czy tylko za sukcesy (może wyrzucić 2 sukces i wygrywa manewry)? Co w tej sytuacji - kto strzela a kto nie? Czy może nikt nie strzela i przechodzimy do kolejnej rundy bo manewry wygrał uciekający ale nie udało mu się uciec?
Wiadomo - deklarujemy przed rzutami oraz broniący musi liczyć, że atakujący nie będzie miał sukcesów - to jest jasne.
DarunioD pisze:Ta sama sytuacja ale inne rzuty.
Atakujący (ostrzał) wyrzucił 3 sukcesy, broniący (ucieczka) wyrzucił 1 sukces i 4 oczka. Jest grany ostrzał. Ale czy broniący może strzelić z jednego działa? Czy z racji wyboru ucieczki jest bezbronny i tylko przyjmuje strzały. Podsumowując uciekając możemy albo oberwać (nie zadając żadnego ciosu) albo w końcu uciec?
Jeśli gracz zadeklarował ucieczkę, to:
"Z racji wyboru ucieczki jest bezbronny i tylko przyjmuje strzały. Podsumowując uciekając możemy albo oberwać (nie zadając żadnego ciosu) albo w końcu uciec."
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Nie zgadzam się z odpowiedzią dicer'a
Jeśli jeden gracz deklaruje ostrzał to jeśli wygra manewry wali ze wszystkich dział, jeśli przegra tylko z tylu ile rzuci czaszek (o ile me tyle dział).
Uciekający może wygrać manewry i dostać przez to mniejsze obrażenia ale ucieczka może się nie udać gdy ostrzeliwujący go rzuci minimum 1 czachę.
Jeśli uciekający wygra manewry i jednocześnie przeciwnik nie rzuci żadnej czaszki ucieczka jest udana a walka skończona.
Aby zadać obrażenia trzeba zadeklarować ostrzał. Deklarując ucieczkę/abordaż nie strzela się.
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Hej mam pytanie o kartę chwały szybkie przeladowanie. Tak łopatologicznie to ile razy w ciągu bitwy morskiej można z niej skorzystać?