Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
-
- Posty: 580
- Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
- Lokalizacja: Żyrardów
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 43 times
Kupcy i Korsarze
Witam mam pare pytań o gre Kupcy i Korsarze.
1.Ile można mieć kart plotek i zadań na ręku.
2.Ile statków może być w jednym porcie ?
3.Czy można atakować gracza jak jest w porcie?
4.A jeśli zbierzemy z miasta modyfikacje a takie już mamy to co z nim robimy ?
1.Ile można mieć kart plotek i zadań na ręku.
2.Ile statków może być w jednym porcie ?
3.Czy można atakować gracza jak jest w porcie?
4.A jeśli zbierzemy z miasta modyfikacje a takie już mamy to co z nim robimy ?
Hala Madrid
- mat_eyo
- Posty: 5597
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 779 times
- Been thanked: 1217 times
- Kontakt:
Re: Odp: Kupcy i Korsarze
Po pierwsze jest już temat z pytaniami o KiK. Odpowiem, ale następne pytania zadawaj już tam.
1 Po jednej
2 Jeden statek
3 Nie (dobrze jest grać zgodnie z warianten pirackim, można wtedy kosztem jednej akcji zaatakować gracza w jego turze jeśli wypłynie)
4 Zostawiamy odsłoniętą, tak samo jeśli zdecydujemy się nie kupować
1 Po jednej
2 Jeden statek
3 Nie (dobrze jest grać zgodnie z warianten pirackim, można wtedy kosztem jednej akcji zaatakować gracza w jego turze jeśli wypłynie)
4 Zostawiamy odsłoniętą, tak samo jeśli zdecydujemy się nie kupować
- sqb1978
- Posty: 2620
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Cześć,
wczoraj zagraliśmy pierwszą grę. Trochę dużo tłumaczenia, no ale tłumaczący też wcześniej nie grał.
Klimat rewelacyjny, dokładnie to czego się spodziewałem a nawet więcej. Jedyne co to dodałbym bardziej zróżnicowane karty wydarzeń i trochę większe te karty bo nadziubdziane, że ledwo widać przy świecach
Kupcy rzeczywiście niesamowicie przedłużali grę akcjami w portach, ale tak poza tym to gra w miarę wyrównana.
Pojawiły się też pytania:
1. Karta Chwały "Kradzież" - kiedy jesteś w porcie możesz zagrać tą kartę aby zabrać wybranemu graczowi 5 złota.
Czy ten gracz musi być w tym samym porcie czy może to być dowolny gracz?
Z jednej strony trochę to bez sensu, że zabieramy złoto komuś po drugiej stronie mapy. Z drugiej strony przebywanie w tym samym porcie z innym graczem to też raczej rzadkość a na karcie nie podano tego jako wymogu?
Graliśmy na dowolnego gracza, ale oczywiście zbudziło to sprzeciw okradzionego i dyskusję czy to nie błąd. A jak Wy gracie?
2. Karta Chwały "Szabrujcie co się da" - można naprawić 3 uszkodzenia. Czy naprawa dotyczy również ulepszenia kadłuba? Zagraliśmy, że tak ponieważ w porcie można to naprawić.
3. Czy gracz w porcie może być atakowany przez okręt stojący w tym samym akwenie?
z instrukcji rozumiem, że nie. Taki gracz będzie wyszukiwany przez KN po swoim wypłynięciu z portu. Ale teoretycznie może z niego nie wypływać i czekać aż, w pobliżu znajdzie się aktrakcyjniejszy kąsek (co raczej wątpliwe bo któżby chciał tam podpływać?)
4. Czy można przeprowadzić 3 akcje PORT następujące po sobie w ciągu jednej swojej tury? Np sprzedać towar, dobrać 6 kart i kupić nowy (np za 3x1zł). W drugiej akcji PORT znowu sprzedać towar (za 9zł) i dobrać 3 karty i zakupić (np za 2x2zł) i w kolejnej akcji znowu zrobić PORT i sprzedać towar za 6zł. Czyli zakładając, że się dobrze podaż ułoży to można na tym zarobić 8 złota nie ruszając się z portu.
5. Misja - czy misję można wykonynać wielokrotnie jeśli nie jest to napisane na karcie? np jest misja gdzie trzeba pokonać w Starciu Załogi jakieś plemię (chyba w San Juan). Czy w wyniku przegranej można w porcie dokonać rekrutacji i spróbować walczyć ponownie?
wczoraj zagraliśmy pierwszą grę. Trochę dużo tłumaczenia, no ale tłumaczący też wcześniej nie grał.
Klimat rewelacyjny, dokładnie to czego się spodziewałem a nawet więcej. Jedyne co to dodałbym bardziej zróżnicowane karty wydarzeń i trochę większe te karty bo nadziubdziane, że ledwo widać przy świecach
Kupcy rzeczywiście niesamowicie przedłużali grę akcjami w portach, ale tak poza tym to gra w miarę wyrównana.
Pojawiły się też pytania:
1. Karta Chwały "Kradzież" - kiedy jesteś w porcie możesz zagrać tą kartę aby zabrać wybranemu graczowi 5 złota.
Czy ten gracz musi być w tym samym porcie czy może to być dowolny gracz?
Z jednej strony trochę to bez sensu, że zabieramy złoto komuś po drugiej stronie mapy. Z drugiej strony przebywanie w tym samym porcie z innym graczem to też raczej rzadkość a na karcie nie podano tego jako wymogu?
Graliśmy na dowolnego gracza, ale oczywiście zbudziło to sprzeciw okradzionego i dyskusję czy to nie błąd. A jak Wy gracie?
2. Karta Chwały "Szabrujcie co się da" - można naprawić 3 uszkodzenia. Czy naprawa dotyczy również ulepszenia kadłuba? Zagraliśmy, że tak ponieważ w porcie można to naprawić.
3. Czy gracz w porcie może być atakowany przez okręt stojący w tym samym akwenie?
z instrukcji rozumiem, że nie. Taki gracz będzie wyszukiwany przez KN po swoim wypłynięciu z portu. Ale teoretycznie może z niego nie wypływać i czekać aż, w pobliżu znajdzie się aktrakcyjniejszy kąsek (co raczej wątpliwe bo któżby chciał tam podpływać?)
4. Czy można przeprowadzić 3 akcje PORT następujące po sobie w ciągu jednej swojej tury? Np sprzedać towar, dobrać 6 kart i kupić nowy (np za 3x1zł). W drugiej akcji PORT znowu sprzedać towar (za 9zł) i dobrać 3 karty i zakupić (np za 2x2zł) i w kolejnej akcji znowu zrobić PORT i sprzedać towar za 6zł. Czyli zakładając, że się dobrze podaż ułoży to można na tym zarobić 8 złota nie ruszając się z portu.
5. Misja - czy misję można wykonynać wielokrotnie jeśli nie jest to napisane na karcie? np jest misja gdzie trzeba pokonać w Starciu Załogi jakieś plemię (chyba w San Juan). Czy w wyniku przegranej można w porcie dokonać rekrutacji i spróbować walczyć ponownie?
- lesar
- Posty: 594
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
ad. 1 kradzież poprzez nawet dalekie zabranie
ad. 2 naprawa dotyczy tylko uszkodzeń
ad. 3 jakikolwiek atak następuje dopiero po wpłynięciu z portu, można w porcie być ile się chce lub nawet trzeba
ad. 4 akcja port jest tylko jedna na turę - sprzedaż i zakupy robimy raz
ad. 5 misję wykonujemy raz z powodzeniem lub bez kartę potem odrzucamy
ad. 2 naprawa dotyczy tylko uszkodzeń
ad. 3 jakikolwiek atak następuje dopiero po wpłynięciu z portu, można w porcie być ile się chce lub nawet trzeba
ad. 4 akcja port jest tylko jedna na turę - sprzedaż i zakupy robimy raz
ad. 5 misję wykonujemy raz z powodzeniem lub bez kartę potem odrzucamy
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
- sqb1978
- Posty: 2620
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Czwarta partia za nami. Gra super, ale pojawiają się pewne wątpliwości:
- długi downtime: gracze (a w szczególności graczka) zaczynają narzekać na długi czas oczekiwania na swoją turę. Jest na to jakaś rada? Np. ograniczenie do 3 czynności podczas akcji port? Macie jakieś sprawdzone home rules?
- jak długo schodzi Wam gra w 4 osoby? wiadomo, że losowość mocno na to wpływa, ale tak średnio?
- mam wrażenie, że w grze brakuje jakiegoś dodatkowego smaczka. Nie wiem... skarbu piratów czy coś. Jak to ktoś zauważył - jakiegoś epickiego wydarzenia. Wiadomo coś o jakimś dododatku?
Aha i jeszcze jedno - to nie jest gra przygodowa jak niektórzy sugerują, tylko taktyczna
- długi downtime: gracze (a w szczególności graczka) zaczynają narzekać na długi czas oczekiwania na swoją turę. Jest na to jakaś rada? Np. ograniczenie do 3 czynności podczas akcji port? Macie jakieś sprawdzone home rules?
- jak długo schodzi Wam gra w 4 osoby? wiadomo, że losowość mocno na to wpływa, ale tak średnio?
- mam wrażenie, że w grze brakuje jakiegoś dodatkowego smaczka. Nie wiem... skarbu piratów czy coś. Jak to ktoś zauważył - jakiegoś epickiego wydarzenia. Wiadomo coś o jakimś dododatku?
Aha i jeszcze jedno - to nie jest gra przygodowa jak niektórzy sugerują, tylko taktyczna
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Mam pytanie: jaka jest różnica między okrętem flagowym i liniowym i jak je rozróżnić na planszy?
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Grałem jakiś czas temu i pamięć już nie ta ale z tego co pamiętam nie ma osobnych figurek dla okrętów flagowych i liniowych. Są wspólne figurki dla kapitanów niezależnych (mówię o niepiratach). Tzn niezależni pływają statkami flagowymi a w sytuacji gdy rozpoczyna się "wojna", zamienia się charakterystyki dwóch statków flagowych na liniowe. Czyli figurki zostają te same, tylko 2 statki (Państw które w wojnie uczestniczą) na czas wojny zostają "ulepszone" do statków liniowych.
- sqb1978
- Posty: 2620
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Dokładnie, na samej planszy różnicy wizualnej nie ma, ale jeśli jest wojna to jednostka państwa uczestniczącego w wojnie staje się okrętem liniowym. I wtedy jest jedyna możliwość zdobycia takiego okrętu przez gracza.
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Czyli mogę zdobyć tylko okręt liniowy? Wydawało mi się, że instrukcja mówi o przejmowaniu okrętów kapitanów niezależnych...
- sqb1978
- Posty: 2620
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Możesz zdobyć każdy okręt który pływa po wodach, trzeba tylko wygrać w abordażu
- lesar
- Posty: 594
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
@sqb1978
napisz maila na prv, to podeślę ci parę rozwiązań dodających smaczku do KiK.
napisz maila na prv, to podeślę ci parę rozwiązań dodających smaczku do KiK.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
1) Kupuję dobra w porcie, odrzucam wszystkie karty na które jest popyt, dopełniam rękę z powrotem do 6 - co jeśli znów dolosuję karty na które jest popyt? Graliśmy, że odrzucamy je do skutku, bo tak jest logiczniej, ale zapytam się, bo ani angielska, ani polska instrukcja, ani errata, ani przewertowanie tego tematu nie rozwiewają wątpliwości
2) NPC poruszają się tylko gdy spadnie wydarzenie nakazujące ruch? Przykład: na sąsiednim akwenie pływa pirat, który mocno naraził się nacji kapitana niezależnego. Niezależnie od karty wydarzenia NPC ściga pirata, czy tylko w wypadku karty nakazującej ruch jednostek (olewając wtedy kierunek wskazany przez kartę)?
Pozdrawiam
2) NPC poruszają się tylko gdy spadnie wydarzenie nakazujące ruch? Przykład: na sąsiednim akwenie pływa pirat, który mocno naraził się nacji kapitana niezależnego. Niezależnie od karty wydarzenia NPC ściga pirata, czy tylko w wypadku karty nakazującej ruch jednostek (olewając wtedy kierunek wskazany przez kartę)?
Pozdrawiam
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 416 times
- Kontakt:
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Odrzucasz do skutku. Statek rusza się tylko z karty.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Jeśli dobrze pamiętam to jest ok 25% szansy na pościg. Wyciąganie karty jest wtedy bardziej emocjonujące i można grać bardziej ryzykownie. Wprowadzenie 100% szansy na pościg da bardziej asekurancką grę i wprowadzi kolejne ułatwienie dla kupców. W ostatniej grze wprowadziliśmy zasadę że nie można wygrać nie mając minimum 3 pkt chwały za misje/plotkę/pokonanie KN lub gracza - tak żeby rozruszać towarzystwo - zwłaszcza tych kupców co tylko dostarczają towary z portu do portu. Żeby zmobilizować ludzi do zdobywania pkt chwały uzgodniliśmy możliwość wymiany 1 zbędnej karty chwały po zdobyciu pkt chwały. Kartę można wymienić zanim dobierze się nową a odrzucana trafia na spód stosu z którego dobiera się karty chwały.
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Ja gram tak, że statki na początku tury wykonują ruch wg karty, te które dopiero co się pojawiły również, ale jeśli na sąsiednim polu jest wrogi statek gracza, to ruch ten jest ignorowany zamiast tego przesuwają się na to pole.
A żeby ukrócić trochę handel, ciągniemy tylko po 3 karty + liczba sukcesów z rzutu na wpływy. Oraz przyznajemy chwałę, za okrucieństwo przy zdobyciu 5 wyroków śmierci jednej nacji.
A żeby ukrócić trochę handel, ciągniemy tylko po 3 karty + liczba sukcesów z rzutu na wpływy. Oraz przyznajemy chwałę, za okrucieństwo przy zdobyciu 5 wyroków śmierci jednej nacji.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 cze 2014, 16:34
- Has thanked: 3 times
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Witam. Mam kilka pytań o zasady gry
1. Grę rozpoczynamy w akwenie czy w porcie? Nie jest to wyjaśnione w przewodniku.
2. Podczas ataku na kupca dobieramy trzy karty i wykonujemy test żeglarstwa (np: z 1 sukcesem). To jeżeli pośród tych trzech kart jest symbol ucieczki przewyższający naszą zwrotność to kupiec ucieka zadając nam obrażenie z pozostałych kart To jak to się ma do wylosowanej karty? (Np:dodatkowe obrażenia w maszty.) Czy mógłbym ją wymienić na tą z ucieczką by mój atak doprowadził do zwycięstwa? Czy wpierw rozpatrywane są te trzy karty.
3. Podczas ataku na przeciwnika (mam fregatę przeciwnik też, obydwoje również rzucamy trzema kośćmi) deklaruje ostrzał, przeciwnik też.
Pierwsza runda.
Ja wyrzucam 2 sukcesy i 2 oczka, przeciwnik dwa sukcesy i 4 oczka. Rozumiem że przeciwnik wygrał i oddaje salwę z wszystkich dział, ja tylko z dwóch (ilość sukcesów).
Druga runda. Ja deklaruje abordaż, przeciwnik ostrzał.
Ja wyrzucam sukces i 3 oczka, przeciwnik dwa sukcesy i jedno oczko. Rozumiem że przeciwnik wygrał i ostrzeliwuje mnie z wszystkich dział a ja mimo iż wyrzuciłem sukces rundę przegrywam i do abordażu nie dochodzi? Czy dochodzi bo i tak wyrzuciłem sukces? (Ja grałem że nie dochodzi do abordażu bo przeciwnik wygrał rundę)
4.Podczas ataku na przeciwnika Deklarujemy ostrzał. Ja wyrzucam sumę 9 oczek bez sukcesu, przeciwnik 6 oczek bez sukcesu. Ostrzał następuje czy nie? Na str. 14 w przewodniku jest napisane:
"Po zadeklarowaniu akcji gracze przeprowadzają test umiejętności Żeglarstwo swoich kapitanów....... Jeżeli żaden z graczy nie wyrzucił sukcesu, nikt nie może zadeklarować akcji i następuje kolejna runda walki.
Remisy rozstrzyga się sumując oczka na kościach, na których nie wypadł sukces. W przypadku remisu następuje następuje kolejna runda (po rozliczeniu ewentualnego ostrzału z dział). "
Po wyrzuceniu remisu (bez sukcesów) ale z przewagą ilości oczek następuje ostrzał? Jeżeli tak to przeciwnik też oddaje strzał? Nie miał przecież czaszek na kostkach decydujących o ilości strzałów.(Ja grałem że ponawialiśmy rzut kośćmi)
Pewnie podczas następnych rozgrywek pojawią się następne niejasności.
Pozdrawiam
1. Grę rozpoczynamy w akwenie czy w porcie? Nie jest to wyjaśnione w przewodniku.
2. Podczas ataku na kupca dobieramy trzy karty i wykonujemy test żeglarstwa (np: z 1 sukcesem). To jeżeli pośród tych trzech kart jest symbol ucieczki przewyższający naszą zwrotność to kupiec ucieka zadając nam obrażenie z pozostałych kart To jak to się ma do wylosowanej karty? (Np:dodatkowe obrażenia w maszty.) Czy mógłbym ją wymienić na tą z ucieczką by mój atak doprowadził do zwycięstwa? Czy wpierw rozpatrywane są te trzy karty.
3. Podczas ataku na przeciwnika (mam fregatę przeciwnik też, obydwoje również rzucamy trzema kośćmi) deklaruje ostrzał, przeciwnik też.
Pierwsza runda.
Ja wyrzucam 2 sukcesy i 2 oczka, przeciwnik dwa sukcesy i 4 oczka. Rozumiem że przeciwnik wygrał i oddaje salwę z wszystkich dział, ja tylko z dwóch (ilość sukcesów).
Druga runda. Ja deklaruje abordaż, przeciwnik ostrzał.
Ja wyrzucam sukces i 3 oczka, przeciwnik dwa sukcesy i jedno oczko. Rozumiem że przeciwnik wygrał i ostrzeliwuje mnie z wszystkich dział a ja mimo iż wyrzuciłem sukces rundę przegrywam i do abordażu nie dochodzi? Czy dochodzi bo i tak wyrzuciłem sukces? (Ja grałem że nie dochodzi do abordażu bo przeciwnik wygrał rundę)
4.Podczas ataku na przeciwnika Deklarujemy ostrzał. Ja wyrzucam sumę 9 oczek bez sukcesu, przeciwnik 6 oczek bez sukcesu. Ostrzał następuje czy nie? Na str. 14 w przewodniku jest napisane:
"Po zadeklarowaniu akcji gracze przeprowadzają test umiejętności Żeglarstwo swoich kapitanów....... Jeżeli żaden z graczy nie wyrzucił sukcesu, nikt nie może zadeklarować akcji i następuje kolejna runda walki.
Remisy rozstrzyga się sumując oczka na kościach, na których nie wypadł sukces. W przypadku remisu następuje następuje kolejna runda (po rozliczeniu ewentualnego ostrzału z dział). "
Po wyrzuceniu remisu (bez sukcesów) ale z przewagą ilości oczek następuje ostrzał? Jeżeli tak to przeciwnik też oddaje strzał? Nie miał przecież czaszek na kostkach decydujących o ilości strzałów.(Ja grałem że ponawialiśmy rzut kośćmi)
Pewnie podczas następnych rozgrywek pojawią się następne niejasności.
Pozdrawiam
- flowerus
- Posty: 490
- Rejestracja: 06 lut 2010, 12:47
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
1. W porcie
2. Działanie kart (ucieczka, ostrzał) jest rozpatrywane po wszystkich ewentualnych wymianach/dodawaniu/usuwaniu kart
3. Z tego co pamięta, do abordażu nie dochodzi
4. Jeśli u obu graczy jest brak sukcesów, rzuty są powtarzane
2. Działanie kart (ucieczka, ostrzał) jest rozpatrywane po wszystkich ewentualnych wymianach/dodawaniu/usuwaniu kart
3. Z tego co pamięta, do abordażu nie dochodzi
4. Jeśli u obu graczy jest brak sukcesów, rzuty są powtarzane
There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't!
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Jeżeli KN uda się uciec z walki z graczem co wtedy sie z nim dzieje?
Jest on usuwany z planszy (tak jak w przypadku porażki) czy nadal zostaje w akwenie- i juz w następnej rundzie znów toczy taką sama walkę z graczem, który pozostanie w tym samym akwenie?
Jest on usuwany z planszy (tak jak w przypadku porażki) czy nadal zostaje w akwenie- i juz w następnej rundzie znów toczy taką sama walkę z graczem, który pozostanie w tym samym akwenie?
- dicer
- Posty: 755
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Zostaje w akwenie.
W następnej rundzie, jeśli nadal będzie tam okręt gracza, KN musi wykonać test rozpoznania.
Jak rozpozna, to znowu walczą.
W następnej rundzie, jeśli nadal będzie tam okręt gracza, KN musi wykonać test rozpoznania.
Jak rozpozna, to znowu walczą.
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Mam kilka pytań co do zadania "francuski list kaperski":
1. "Jesteś uważany za Francuza" - czy to oznacza, że jeśli trwa wojna francji powiedzmy z anglią, to nie mogę wpływać do portów angielskich?
2. "Jesteś uważany za Francuza" - czy to oznacza również, że mam dwie narodowości? Np. jako Nelson (anglik) jestem jednocześnie anglikiem i francuzem?
3. "Po pokonaniu jakiegokolwiek statku możesz odrzucić tę kartę, aby ukończyć misję" - jeśli to zrobię, to rozumiem, że za ukończenie misji dostanę tylko punkt chwały, ponieważ nie ma nic o zysku? Ponadto, czy mogę wykonać to zadanie, w dowolnym momencie, jeśli tylko kiedyś już złupiłem jakiś statek, czy dopiero TUŻ PO POKONANIU statku i nigdy później? No i jeszcze - czy jako ten "statek" liczy się również statek kupiecki?
1. "Jesteś uważany za Francuza" - czy to oznacza, że jeśli trwa wojna francji powiedzmy z anglią, to nie mogę wpływać do portów angielskich?
2. "Jesteś uważany za Francuza" - czy to oznacza również, że mam dwie narodowości? Np. jako Nelson (anglik) jestem jednocześnie anglikiem i francuzem?
3. "Po pokonaniu jakiegokolwiek statku możesz odrzucić tę kartę, aby ukończyć misję" - jeśli to zrobię, to rozumiem, że za ukończenie misji dostanę tylko punkt chwały, ponieważ nie ma nic o zysku? Ponadto, czy mogę wykonać to zadanie, w dowolnym momencie, jeśli tylko kiedyś już złupiłem jakiś statek, czy dopiero TUŻ PO POKONANIU statku i nigdy później? No i jeszcze - czy jako ten "statek" liczy się również statek kupiecki?
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
"Jesteś uważany za Francuza" - Sam zauważyłeś że podczas wojny Twojego narodu z Francją nie miał byś prawie gdzie wpływać. Skoro jesteś uważany za francuskiego najemnika i pływasz pod ich banderą to logicznie , żeby tylko rodacy Cię ścigali jako zdrajcę. U nas w grze akurat tak się miło złożyło że na takiego zdrajce poszła karta - "wrobiony" i zaatakował go okręt liniowy (byłego) sojusznika. Jego misja zakończyła się niepowodzeniem mimo że upolował nawet więcej niż wymagano (liczą się kupcy niezależni, okręty flagowe i inni gracze) , ale nie zdecydował się zakończyć zadania. Trochę by nie pasowało do klimatu jakby mimo zdrady nowej narodowości miał dostać pkt chwały za wykonanie kontraktu. Na decyzje biorę pkt chwały i kartę chwały czy walczę dalej jako najemnik jest czas niezwłocznie po pokonaniu statku. Jeśli coś ma działać z opóźnieniem to jest to napisane jak np na karcie z uratowaniem czy porwaniem grupy szlachciców na jednej z plotek.
Re: Kupcy i Korsarze - pytania do zasad
Dzięki
Kolejne: "śmierć pirackim szumowinom"
Czy za wykonanie tego zadania dostaje się razem dwa punkty chwały? (jeden za pokonanie KN, a drugi za wykonanie zadania)
Kolejne: "śmierć pirackim szumowinom"
Czy za wykonanie tego zadania dostaje się razem dwa punkty chwały? (jeden za pokonanie KN, a drugi za wykonanie zadania)