Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Vandal
Posty: 519
Rejestracja: 21 lut 2012, 10:10
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Vandal »

Z okazji wydania PL czas chyba założyć odpowiedni wątek.

Na Wizkids nie ma oficjalnego FAQ, ale jest takie na BGG, dla wydania ANG.
http://boardgamegeek.com/thread/704520/ ... faq-thread
Oczywiście tematu to nie zamyka bo już po partii solo mam jakieś pytania.

Jest karta Agility/Zwinność, która daje Ruch 2 i pozwala wykorzystywać karty Ruchu w walce jako Atak z konwersją 1za1 (podstawowe działanie).
Pytanie czy grając tę kartę w walce od razu dostaje Atak 2 za Ruch z karty, czy konwersja dotyczy dopiero następnych zagranych kart?
elprzybyllo
Posty: 424
Rejestracja: 08 sty 2012, 12:26
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: elprzybyllo »

Karta zwinność ma ikonę stopy, czyli może być zagrana w fazie ruchu.
Bitwa jest akcją, po fazie ruchu, więc po prostu nie możesz zagrać tej karty podczas bitwy.
Dodatkowo wydaje mi się, że niewykorzystane punkty ruchu przepadają.

A ja mam takie pytanie (odpowiedź wydaje mi się oczywista, ale potrzebuje potwierdzenia):
jeżeli jednostka ma odporność na ogień lub lód (tylko to lub to) to fizyczne ataki dają pełne obrażenia?

PS. Aż dziw, że ten wątek jeszcze nie huczy od wpisów :wink:
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5593
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 772 times
Been thanked: 1205 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: mat_eyo »

elprzybyllo pisze: Dodatkowo wydaje mi się, że niewykorzystane punkty ruchu przepadają.
W przypadku tej karty nie, w wersji angielskiej napisane jest "During combat this turn, you may spend Move points left from the Move phase as Attack points one for one."
Czyli samą kartę rzucasz w fazie ruchu przed walką ale wszystkie niewykorzystane punkty ruchu zostają i mogą być użyte w fazie walki.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2103
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

Karta ta (Zwinność) została dostosowana do dodatku (Lost Legion) i jest inna niż w podstawce MK.
Można tę kartę zagrać w walce i te dwa punkty ruchu wykorzystać.
Natomiast zagrywając ją w fazie ruchu, korzystamy z jej efektu zamiany punktów ruchu na atak, lecz nie przenosimy punktów ruchu do fazy walki.
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Karit »

Mam pare pytań co do miasta:

1. Jeśli odkrywam kafelek z miastem to umieszczam jego kartę w grze wraz z ilością zakrytych żetonów wrogów odpowiadających jego poziomowi (różny poziom w zależności od scenariusza).
-> Rozumiem że odkrywam tych wrogów (wszystkich?)dopiero w sytuacji kiedy któryś z graczy podejdzie pod miasto?

2. Szturmując miasto wybieram z iloma wrogami chcę walczyć?

3. Czy mogę w jednej turze, szturmując miasto, najpierw walczyć z jednym wrogiem a potem np. z dwoma innymi jednocześnie (bo np. są tacy sami a ja mam na nich dobre karty)?

4. Jeśli nie pokonałem wszystkich wrogów w mieście muszę się wycofać na bezpieczne pole i w kolejnej rundzie znowu będę mógł szturmowac?

5. Jaki jest zysk z bycia namiestnikiem miasta??
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
elprzybyllo
Posty: 424
Rejestracja: 08 sty 2012, 12:26
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: elprzybyllo »

Ja na szturm miasta jeszcze czekam, więc chętnie poznam odpowiedzi.
I przypomnę się z moim pytaniem: jeżeli jednostka ma odporność na ogień lub lód (tylko to lub to) to fizyczne ataki dają pełne obrażenia?
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Hiu »

elprzybyllo pisze:Ja na szturm miasta jeszcze czekam, więc chętnie poznam odpowiedzi.
I przypomnę się z moim pytaniem: jeżeli jednostka ma odporność na ogień lub lód (tylko to lub to) to fizyczne ataki dają pełne obrażenia?
Tak, normalne obrazenia wchodza.

Co do miasta:

COMBAT OUTCOMES
1. Combat ends after the Attack phase. You might defeat none, one or more enemies during the combat.
a. If you were assaulting a city, put one of your Shield tokens on the City card for each enemy you defeated. Put the shields in a row, so you can determine in which order they were put there later.

--> AD 3 - Czyli mozesz podbijac miasto wielokrotnie oraz wykanczac potworki jeden lub wielu. Oznaczasz to swoimi tokenami.

g. If a tile with a city in its center is revealed:
• Take the corresponding City card and place it close to the map.
• Consult the Scenario description to see of which level this city has to be. Take the corresponding City figure and rotate its base so the level of the city is shown in the window. Put the figure on the city space.
• The base shows circles of different colors. For each circle, draw an enemy token of the corresponding color and place it face down on the City card.
6. During movement, you may move as many spaces and explore as many tiles as you can pay Move points for.

--> AD 1 - Potworki sa zakryte - jak odkrywasz tile z miastem

RANGED AND SIEGE ATTACK PHASE
1. During this phase, you may perform one or more attacks, or pass and do nothing.
2. To perform an attack, choose one or more enemy tokens as the target of the attack.
6. You can declare none, one or more attacks during this phase. With each attack, you can defeat one or multiple enemies.
Group the cards and effects you play for each attack in separate columns.
BLOCK PHASE
1. After performing any Ranged and Siege Attacks, the Block phase begins. In this phase, all enemies that have not been
eliminated get to attack, but players have the chance to actively counter the attack of one or more enemies by using blocks. A Blocked enemy deals no damage in the Assign Damage phase.

--> AD 3 - Mozesz wybrac w jakiej kolejnosci ich atakujesz - jednak jezeli nie pokonasz wszystkich w pierwszej fazie - rany zadadza ci wszyscy, ktorzy jeszcze zyja (zgodnie z opisem bitwy).
Czyli masz fazy:
1) Range / Siege attack (ty atakujesz)
2) Block phase (bronisz sie przed tymi, ktorych nie wyeliminowales)
3) Assigning damage (zadajesz sobie trafienia/rany)
4) Attack phase (ty atakujesz)

--> AD 4 - tak, mozesz.

--> AD 5 - zobacz opis misji - zeby wiedziec, czy warto podbic miasto, czy nie. Innymi slowy - na koniec dostajesz za nie punkty.
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Karit »

Wielkie dzieki za wyczerpująca odpowiedź :)

--> AD 1. Chodziło mi bardziej o to kiedy odkrywam żetony wrogów (bo kładę je zakryte jak na początku odkryłem kafelek z miastem) czy robię to wtedy jak któryś z bohaterów podejdzie pod miasto?

--> AD 5. Rozumiem, że jak ktoś zostanie namiestnikiem to nie ma możliwości jego "detronizacji" - decydowały o tym tarcze za pokonanych wrogów i jak nie masz ich więcej albo wyżej w kolejności to trudno, trzeba się będzie następnym razem bardziej postarać (?) :)


I tak do walki jako takiej z większą ilością wrogów: rozumiem ze nie ma możliwości walczyć w jednej turze z jednym wrogiem, przyjąć rany, zaatakować po czym walczyć z drugim i zrobić to samo? (bo były by to dwie walki a na turę można stoczyć tylko jedną) = walcze z wszystkimi na raz ale blokować, atakować mogę niezależnie, tyle że na koniec rany przyjmuje od wszystkich niepokonanych - po czym atakuje ich do momentu aż wszystkich pokonam zbierając po drodze rany (?)
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Hiu »

--> AD 1. Odkrywasz jak podchodzisz (w nocy robi sie to chyba tylko dopiero jak zaatakujesz miasto (tyczy sie to chyba tylko miasta), ale nie moge sie doszukac tego w instrukcji, ale cos takiego mi sie kolacze po glowie)


4. Limitations:
a. Entering a space with an unconquered fortified site (keep, mage tower, or city), or with a keep owned by another
player immediately ends your movement, and is considered to be an assault on that site

--> AD 5. Jezeli keep jest wlasnoscia innego gracza mozna to przejac. Reszta jest jednorazowo podbijana i wlasciciel sie nie zmienia.


W jednym oblezeniu miasta - mozesz tylko raz zrobic 4 kroki walki (czyli jedna runde ataku) - potem musisz sie pogodzic z przegrana i sie wycofac. Fragment, ktory pokazalem moze jest lekko nieprecyzyjny - jako ze mowi, ze mozesz wykonac jeden lub kilka atakow - jednak jest to dosc wyrazne - jezeli przeczytasz to jako calosc (opis walki) - czyli:
- zaatakowac mozesz wielu (rozlozyc sobie to na raty jak juz to przegadalismy) - ale tylko raz na runde. Pokonanych odrzucasz i zdobywasz za to nagrode. Potem musisz grzecznie sie wycofac i przemyslec swoje niegodziwe postepowanie i lizac rany ;)
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Karit »

dzieki!

To mogę już iść zdobywać miasta i męczyć biednych wieśniaków o pomoc ;)
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Hiu »

nie zapomnij czegos od czasu do czasu podpalic i ograbic - w koncu nie jestes rycerzem krola artura tylko wojownikiem o slawe i slawe :)
elprzybyllo
Posty: 424
Rejestracja: 08 sty 2012, 12:26
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: elprzybyllo »

Spalić, ograbić i zgwałcić.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5593
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 772 times
Been thanked: 1205 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: mat_eyo »

elprzybyllo pisze:Spalić, ograbić i zgwałcić.
Mam nadzieję, że nie w takiej kolejności ;)
elprzybyllo
Posty: 424
Rejestracja: 08 sty 2012, 12:26
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: elprzybyllo »

W ferworze walki bywa różnie...
ppski
Posty: 249
Rejestracja: 16 sty 2012, 12:15

Re: Mage Knight PL

Post autor: ppski »

Karit pisze:Mam pare pytań co do miasta:

2. Szturmując miasto wybieram z iloma wrogami chcę walczyć?

3. Czy mogę w jednej turze, szturmując miasto, najpierw walczyć z jednym wrogiem a potem np. z dwoma innymi jednocześnie (bo np. są tacy sami a ja mam na nich dobre karty)?
ZAWSZE walczysz, że wszystkimi, chyba że masz akcje/spelle/artefakty, które temu zapobiegają. Jeśli w Range/siege nei zabiłeś a potem reszty nie zablokowałeś to obrywasz od wszystkich. Na koniec jeśli masz jeszcze czym to próbujesz zabić ile się da.
Należy pamiętać że karty blokujące nie mogą być dzielone na kilka stworów, czyli 5bloku z jednej karty nie możemy użyc na kilka stworów.
Jeśli atakujemy kilka stworów w paczce, to ich odporności się sumują.

GL
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Hiu »

ppski pisze:
Karit pisze:Mam pare pytań co do miasta:

2. Szturmując miasto wybieram z iloma wrogami chcę walczyć?

3. Czy mogę w jednej turze, szturmując miasto, najpierw walczyć z jednym wrogiem a potem np. z dwoma innymi jednocześnie (bo np. są tacy sami a ja mam na nich dobre karty)?
ZAWSZE walczysz, że wszystkimi, chyba że masz akcje/spelle/artefakty, które temu zapobiegają. Jeśli w Range/siege nei zabiłeś a potem reszty nie zablokowałeś to obrywasz od wszystkich. Na koniec jeśli masz jeszcze czym to próbujesz zabić ile się da.
Należy pamiętać że karty blokujące nie mogą być dzielone na kilka stworów, czyli 5bloku z jednej karty nie możemy użyc na kilka stworów.
Jeśli atakujemy kilka stworów w paczce, to ich odporności się sumują.
GL
Chyba nie do konca tak jest.

Od Paula Grogana:

Q: If I attack a city, can I choose to fight only some of the enemies?
A: No. When you assault a city, you must fight every enemy using the normal rules for fighting more than one enemy.
--> Tu zgoda - jest tak jak opisalem ja i ty - walka ze wszystkimi.

Q: If I attack a city with 3 enemies and one of them is a Crypt Worm, does this mean they are all double fortified?
A: No. When it comes to attacking them, you can still divide them into groups for the purpose of combining attack cards. And only if you do this they share resistance and fortification icons.

--> Czyli tylko ta grupka (a grupki tworzysz wedle wlasnego uznania) - ma wspoldzielone swoje parametry - a nie wszyscy.
Chyba ze masz to gdzies opisane dokladniej (tak jak to opisales) - to prosze o zrodlo.
Awatar użytkownika
gregvip
Posty: 342
Rejestracja: 22 sty 2012, 14:55
Lokalizacja: Proszowice k. Krakowa

Re: Mage Knight PL

Post autor: gregvip »

Taka mala prosba dla osob zamieszczajacych cytaty w jezyku obcym. Domyslam się, ze rozumieja tresc cytowanych zapisow więc moze przetlumaczyly by to na polski dla tych co nie rozumieja.
Born to play
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Karit »

Czyli szturmujac miasto o sile 8 (jak w jednym ze scenariuszy) musze walczyc z 8 wrogami naraz z tym ze moge ich sobie pogrupowac (tak aby ich specialne wlasnosci nie wplywaly na innych poza ich paczka) - bedzie mi tez dzieki temu latwiej ich pokonac i jak najefektywniej wykozystac karty.
==> nie moge blokowac wszystkich ale moge blokowac grupy (?)
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
ppski
Posty: 249
Rejestracja: 16 sty 2012, 12:15

Re: Mage Knight PL

Post autor: ppski »

Hiu, napisałem dokładnie to co potem zacytowałeś. Pisząc o tym że odporności się sumują napisałem, że w paczce, czyli w skrócie grupie :)
Cały zbiór stworków można podzielić na grupy tak żeby tego uniknąć i potem je atakować osobno - ale nadal wszystkie te grupki trzeba rozpatrzyć przy każdym ataku na miasto, nie można wybrać sobie jednej a resztę pominąć - ale tu się wszyscy zgadzamy :)

Karit wszystkie grupy Cię tak czy siak atakują, ale jeśli dobrze pamiętam blokowanie nie działa na grupy (tak jak napisałem nie można dzielić efektu jednej karty blokującej na kilka stworów, chyba że ona tak mówi) i trzeba blokować wszystkie stwory z osobna.

Podsumowując powyższe, krytyczną rzeczą w tej grze jest mieć w talii spelle i artefakty, które 'uciszają' wszsytkich wrogów, wtedy możesz całą swoją rękę użyć jako atak, inaczej nie da się zwyciężyć miasta np. z 8mioma stworami.
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Hiu »

no to swietnie ;) mamy zgodnosc i to w dwoch postach :)
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Karit »

Mam parę pytań do wybranych zdolności specialnych bohaterów:

1. Na wielu kafelkach jest rozróżnienie jak dany efekt dział w dzień (cyfry w kolorze białym) i w nocy (cyfry w kolorze czarnym) + dodatkowo jest to obok opisane. Są jednak kafelki gdzie wystepuje tylko jedna cyfra i zaawsze jest ona w kolorze czarnym, nie jest jednak obok opisane że działa tylko nocą. Czy taka zdolność działa zarówno w dzień jaki w nocy, czy tylko nocą (np zimny fechtunek, palaca moc, mrożąca moc)

2. Czy jest róznica między "odrzuceniem" (nieczuję bólu) a "wyrzuceniem" (rytuał leczenia) karty rany z reki?

3. Czy uzywając Rytuału Leczenia grając solo, druga kartę rany przekazuje WG i dodaje do jego tali, czy odkładam tak jak pierwsza kartę?

4. Kiedy używam zdolności Polaryzacja odnośi się to do many ze źródła, czy many zdobytej w inny sposób? (a jesli ze źródła to czy musze zwrócić ją w wybranym kolorze, czy rzucam koscią?)

5. Inwokacja - dla czego tylko w przypadku tej zdolności wyraźnie podkreślono aby "natychmiast wykorzystać uzyskaną manę" czy mana uzyskana np z Kunsztu Białego Kryształu czy Liści na Wietrze również nie powinna być użyta natychmiast?

6. Zamrożenie źródła
Zamrożenie źródła pisze:Raz w rundzie: umieść ten żeton w źródle. Dopóki tam leży, inni gracze nie moga w swoich turach skorzystać z przysługującej im many z jednej kości ze źródła (...)
Z jednej czyli z jakiej? Czy nie powienien znaleźć tam się dodatkowo tekst: "z jednej wybranej przez Ciebie kości ze źródła"?? Inaczej nie odnosi się to do żandego konkretnego koloru...
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: zioombel »

Karit pisze:Mam parę pytań do wybranych zdolności specialnych bohaterów:

2. Czy jest róznica między "odrzuceniem" (nieczuję bólu) a "wyrzuceniem" (rytuał leczenia) karty rany z reki? .
Odrzucając ranę trafia ona na stos kart odrzuconych Twojej talii. Wyrzucając ranę trafia ona na stos kart ran poza Twoją talię.

A co do pytania 4 to wydaje mi się, że bierzesz znacznik many (a nie kość) i kładziesz na stole, ale nie do ekwipunku bohatera. Jeśli go nie użyjesz to wraca do puli znacznikow many. Ogólnie mówiąc jeśli jest mowa o krysztale kładziesz znacznik do ekwipunku, a jak jest mowa o manie ( ale ie kości many) to wtedy bierzesz znacznik i możesz go użyć , ale nie idzie do ekwipunku.

Grałem dopiero raz niech ktoś bardziej doświadczony sprostuje jeśli źle piszę.
Ostatnio zmieniony 07 lut 2013, 12:30 przez zioombel, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2103
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pabula »

Karit pisze:Mam parę pytań do wybranych zdolności specialnych bohaterów:

1. Na wielu kafelkach jest rozróżnienie jak dany efekt dział w dzień (cyfry w kolorze białym) i w nocy (cyfry w kolorze czarnym) + dodatkowo jest to obok opisane. Są jednak kafelki gdzie wystepuje tylko jedna cyfra i zaawsze jest ona w kolorze czarnym, nie jest jednak obok opisane że działa tylko nocą. Czy taka zdolność działa zarówno w dzień jaki w nocy, czy tylko nocą (np zimny fechtunek, palaca moc, mrożąca moc)
Działa zawsze.
Karit pisze: 2. Czy jest róznica między "odrzuceniem" (nieczuję bólu) a "wyrzuceniem" (rytuał leczenia) karty rany z reki?
Odrzucasz na swój stos, wyrzucasz do pudełka. (albo do talii kart ran)
Karit pisze: 3. Czy uzywając Rytuału Leczenia grając solo, druga kartę rany przekazuje WG i dodaje do jego tali, czy odkładam tak jak pierwsza kartę?
Rytuał leczenia jest zdolnością używaną w grach interaktywnych. Nie powinieneś jej stosować w grach solo. Ale jak już z nią grasz to na pewno nie włączaj rany do talii WG.
Karit pisze: 4. Kiedy używam zdolności Polaryzacja odnośi się to do many ze źródła, czy many zdobytej w inny sposób? (a jesli ze źródła to czy musze zwrócić ją w wybranym kolorze, czy rzucam koscią?)
Do dowolnej many. Możesz tylko jedną manę w ten sposób zamienić.
Można w dzień wziąć czarną manę ze źródła i zrobić z niej złotą. (i odwrotnie nocą)
Karit pisze: 5. Inwokacja - dla czego tylko w przypadku tej zdolności wyraźnie podkreślono aby "natychmiast wykorzystać uzyskaną manę" czy mana uzyskana np z Kunsztu Białego Kryształu czy Liści na Wietrze również nie powinna być użyta natychmiast?
Tylko w Inwokacji trzeba ją wykorzystać od razu. Jest to po to by nie zamieniać sobie ran na czerwoną manę i nic z nią nie zrobić. Taki darmowy odpoczynek byłby. Nie można.
Karit pisze: 6. Zamrożenie źródła
Zamrożenie źródła pisze:Raz w rundzie: umieść ten żeton w źródle. Dopóki tam leży, inni gracze nie moga w swoich turach skorzystać z przysługującej im many z jednej kości ze źródła (...)
Z jednej czyli z jakiej? Czy nie powienien znaleźć tam się dodatkowo tekst: "z jednej wybranej przez Ciebie kości ze źródła"?? Inaczej nie odnosi się to do żandego konkretnego koloru...
Inni gracze nie mogą wziąć przysługującej im 1 many ze źródła. Mogę jednak korzystać z many po zagraniu karty... hm (Mana Draw) :) - nie pamiętam polskiej nazwy.
Czyli po zagrywaniu kart, które dają im przywilej wykorzystać drugiej many.
Ale ciągle tej jednej - pierwszej, nie mogą wykorzystać.
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Karit »

@pabula

1. dzięki :)
2. dzięki :)
3. dzięki :)
4. dzięki :)

5. Nie bardzo rozumiałem poprostu przez co rozumieć określenie "natychmiast" skoro i tak tracimy niewykorzystaną manę pod koniec tury.
Rozumiem że tutaj: nie mogę skorzystać z tej zdoloności na początku tury, wziąć manę i czekać do końca, że może gdzieś się przyda, tylko: odwracam żeton i od razu robie coś gdzie wykożystam manę (?)

6. Czyli gracze poprostu w swojej turze nie mogą wykorzystać many ze źródła, chyba że maja kartę która pozwala im np. użyć dodatkowej kości - i wtedy tą drugą biorą normalnie, ale pierwsza przepada (?)
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Hiu »

5) - Natychmiast - czyli teraz albo nigdy :)
6) - Tak
ODPOWIEDZ