Android: Netrunner LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: donmakaron »

Pynio pisze:Czy ktoś może mi wyjaśnić o co chodzi na karcie Test Run? Czy na końcu tury zdejmuje się (odinstalowuje) ze stołu i kładzie na stosie program, który wcześniej znalazło się w stosie lub garści?
Test Run pozwala wyciągnąć z talii lub śmieci dowolny program i zainstalować go za darmo (płacisz tylko koszt zagrania Test Runu), ale na koniec twojej tury program ląduje na wierzchu talii (jest odintalowany).
Pozwala to wyszukać program, który zagubił się gdzieś w talii, albo chwilowo zainstalować drogi czy potrzebny program. Dla przykładu:
- Test Run często bywał używany jako tutor dla Magnum Opus - zgrywasz Test Run po Magnum Opus i używasz go trzy razy. W ten sposób w następnej turze dopierasz Magnum Opus i stać cię na jego zainstalowanie
- Test Run super combi się z Femme Fatale - pozwala na zagranie jej za 3 kredyty (koszt Test Runu) zamiast 9 w celu oznaczenia dowolnego ice'u do bypassu. Co prawda na koniec tury Femme Fatale schodzi ze stołu, ale w następnej turze można ją dobrać, zainstalować i oznaczyć inny ice do bypassu - to bardzo dobre combo
- Test Run pozwala wyciągać programy ze śmieci, dzięki czemu możemy ponownie użyć tych jednorazowych, które zużyliśmy lub tych, które skasowała nam korporacja
- w późniejszych dodatkach wyszła karta Scavenge ("Jako dodatkowy koszt zagrania tej karty skasuj zainstalowany program. Następnie zainstaluj program z ręki lub śmieci, obniżając jego koszt instalacji o koszt skasowanego programu"), dzięki której można zostawić w grze program zainstalowany za pomocą Test Run (Zagrywasz Test Run po przykładowo Femme Fatale, następnie zagrywasz Scavenge, jako koszt dodatkowy kasujesz zainstalowaną przed chwilą Femme Fatale, która w momencie kasowania traci wszelkie związki z efektami Test Runu, jako cel Scavenge'a wybierasz program ze śmieci, w których już znajduje się skasowana jako dodatkowy koszt Femme Fatale i instalujesz ją za darmo. Na koniec tury Femme Fatal nie wraca na top, bo nie jest to już ta sama Femme Fatale na potrzeby efektu Test Runu. W ten sposób zainstalowałeś Femme Fatale za 3 kredyty!)

edit: what he said ;)
Grip3r
Posty: 13
Rejestracja: 09 kwie 2015, 02:27
Lokalizacja: Pabianice

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Grip3r »

Witajcie. Nie dawno stałem się posiadaczem Android Netrunner i wraz z dziewczyną jesteśmy po kilku partiach. Oczywiście przyszedł czas na pierwsze zagwozdki co do zasad i działań poszczególnych kart. Czy mógłby ktoś nam podpowiedzieć kilka rzeczy? Mianowicie:

1. Jako haker zagrywam kartę wydarzenie która w treści nakazuje mi zrobić skok. Płacę 1 klik za zagranie karty i wykonuję skok za darmo, w ramach tej karty? Czy muszę zapłacić kolejny klik za skok?
2. Zdolność Gabriela Santiago. Robię udany skok na hq. Czy od tej pory do końca gry co turę pobieram 2kredyty? Czy aby pobrać 2 kredyty muszę co turę robić skok na hq?
3. Po zainstalowaniu wirusa Pasożyt, i uzbieraniu wystarczającej liczby znaczników do skasowania hostowanego lodu wraz z lodem kasuję też pasożyta? Czy wybieram nowy lód dla pasożyta?
4. Zasysacz danych. Czy muszę usunąć hostowane znaczniki wirusa za obniżenie siły lodu?
5. Kiedy korporacja punktuje Priorytetowe Zapotrzebowanie(projekt), rezuje lód w tej samej chwili za darmo czy może poprostu użyć tej karty podczas skoku hakera?
Awatar użytkownika
adikom5777
Posty: 2231
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 12 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: adikom5777 »

1. Placisz tylko klika za zagranie karty. Potem robisz to, co jest na niej napisane.
2. Dostajesz 2 kredyty po udanym skoku na HQ. Nie co turę.
3. Spada lód i pasożyt.
4. Za każdy zdjęty znacznik obniżasz siłę lodu o 1
5. Tylko kiedy punktujesz
Awatar użytkownika
lukwych
Posty: 524
Rejestracja: 23 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: lukwych »

Pytam na szybko, bo potrwa zanim przeczytam 30 stron (ale to zrobię :)). Wydaje mi się, że znam odpowiedzi, ale mój współgracz twierdzi inaczej więc pytam:)
- Czy jeżeli na serwerze np. Archiwum nie ma lodu to mogę skakać bez Lodołamacza (TAK, bo lodołamacz służy tylko do łamania)
- Czy jeżeli w trakcie skoku nie mam Lodołamacza lub go stracę to mogę wejść na serwer pod warunkiem braku na LODach podprogramu zakończ skok? (TAK, bo tylko zakończ skok zmusza do zakończenia skoku)
- Czy podczas skoku korpo może zapunktować projekt? (NIE, bo punktowania można dokonać po swojej akcji, a tych nie wykonuje korpo w czasie skoku)
Z góry dzięki
Zawsze chętnie zagram w te gry: Chaos, Clash of Cultures, Cywilizacja: TTA, Lewis & Clark, Mage Knight, Pokolenia, Race! Formula 90, Rosyjskie Koleje!
Awatar użytkownika
szutek
Posty: 430
Rejestracja: 17 wrz 2011, 17:42
Has thanked: 15 times
Been thanked: 32 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: szutek »

Wszystko tak jak mówisz :) jak sama nazwa wskazuje icebreakery sa po to zeby lamac subrutyny na lodach. Mozna sobie wyobrazic legalny deck bez zadnego lodolamacza.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: donmakaron »

szutek pisze:Mozna sobie wyobrazic legalny deck bez zadnego lodolamacza.
Legalny a nawet skuteczny ;)
Pynio
Posty: 859
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 120 times
Been thanked: 111 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Pynio »

1.
Czy rezując Łucznika (Archer chyba) poświęcenie projektu to KOSZT?

Chodzi mi np. o priorytetowe zapotrzebowanie. Jest tam o możliwości zrezowania lodu ignorując wszystkie koszty.
2.

Czy jeśli runner nie złamie pierwszego podprogramu na lodzie : (pobierz np 3 kredyty). Czy może on pobrać je i wykorzystać do następnego podprogramu jakim np. jest namierzanie (i wykorzystanie tych kredytów do tego namierzania)?

Pkt 3.2 schematu kolejności skoku podpowiada mi, że tak.

---Chociaż może wszystkie podprogramy są traktowane jak jeden "blok" i dopiero po całym lodzie można realizować wszystkie niezłamane podprogramy.

EDIT:
"
Kiedy zakończy łamanie wybranych
podprogramów danego lodu, każdy niezłamany podprogram
tego lodu uruchamia się, zgodnie z kolejnością na karcie
"

To już mam :)
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: rattkin »

1. To koszt dodatkowy. Priority Req podnosi go bez agendy.
Awatar użytkownika
hsiale
Posty: 1263
Rejestracja: 14 paź 2012, 20:08
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: hsiale »

1. Tak, projekt jest kosztem, Priorytetowe Zapotrzebowanie pozwala to ominąć.

2. Gdy runner spotyka lód, może (jeśli ma odpowiedni lodołamacz i kredyty, albo jeśli ma kliki do łamania bioroida, albo jeśli ma jeszcze inną metodę połamania) połamać wszystkie podprogramy, dowolnie wybraną część, lub stwierdzić że nic nie łamie. Jak postanowi, że skończył łamać/używać innych płatnych zdolności (i korporacja nie chce używać swoich), kończy się punkt 3.1 schematu skoku i zaczyna 3.2. Należy sprawdzić, które podprogramy zostały niepołamane i rozpatrzyć ich efekty, jeden po drugim, w kolejności w jakiej są na lodzie. W momencie rozpatrywania kolejnych podprogramów efekty poprzednich zostały już wykonane i można ich używać. Więc na przykład: jeśli lodem jest Cień, a runner nic nie połamał, korp najpierw dostaje 2 kredyty, a później rozpoczyna się namierzanie, w którym korp może używać także tych dwóch kredytów.
Pynio
Posty: 859
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 120 times
Been thanked: 111 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Pynio »

Możecie mi podać źródło tego, że jest to KOSZT DODATKOWY? Nie chodzi o to, że się spieram, tylko jestem wzrokowcem, a nie mogę tego nigdzie w instrukcji znaleźć. Jak na przyszłość zapomnę to nie będę wiedział gdzie szukać :)

Druga sprawa:

Lody Weyland Cons. - mam tutaj problem. Np. Tyrant może być awansowany tylko podczas rezowania. Jak wiadomo lody rezujemy tylko kiedy runner do niego podchodzi. Na jakiej zasadzie mam go wtedy awansować, skoro nie mam klików? Czy można je rezować w innym momencie? I jeszcze jedna kwestia: generalnie awansowanie wirusów. Rozumiem, że można je awansować (jeśli dają taką możliwość) jako niezrezowane na normalnych zasadach awansowania kart (typu projekty). Pomijam te, które mówią iż awansować można tylko w momencie rezowania - tutaj pierwsza część pytania.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: donmakaron »

Pynio pisze:Możecie mi podać źródło tego, że jest to KOSZT DODATKOWY? Nie chodzi o to, że się spieram, tylko jestem wzrokowcem, a nie mogę tego nigdzie w instrukcji znaleźć. Jak na przyszłość zapomnę to nie będę wiedział gdzie szukać :)

Druga sprawa:

Lody Weyland Cons. - mam tutaj problem. Np. Tyrant może być awansowany tylko podczas rezowania. Jak wiadomo lody rezujemy tylko kiedy runner do niego podchodzi. Na jakiej zasadzie mam go wtedy awansować, skoro nie mam klików? Czy można je rezować w innym momencie? I jeszcze jedna kwestia: generalnie awansowanie wirusów. Rozumiem, że można je awansować (jeśli dają taką możliwość) jako niezrezowane na normalnych zasadach awansowania kart (typu projekty). Pomijam te, które mówią iż awansować można tylko w momencie rezowania - tutaj pierwsza część pytania.
Podstawowa zasada wszystkich karcianek - RTFC ;) Na Archerze jest napisane: As an additional cost to rez Archer, the Corp must forfeit an agenda.. Mam nadzieję, że to rozwiewa wątpliwości.

Odnośnie Tyranta i jemu podobnych (ponownie RTFC ;) ): Tyrant can be advanced only while rezzed czyli Tyrant może być advancowany tylko jeśli jest zrezowany a nie tylko w trakcie jego rezowania. Duża różnica. Czyli jak od momentu gdy zrezujesz tyranta, będziesz mógł go w swojej turze advancować.

Wirusów nie można awansować w żaden normalny sposób, ani żaden z wirusów sam z siebie na to nie pozwala. Wirusy występują tylko w kartach runnerów, więc nie mogą być zrezowane ani niezrezowane. Chętnie pomożemy rozwiać wątpliwości, ale sprawdź jeszcze raz o jaki typ kart się rozchodzi, bo wydaje mi się, że coś pomyliłeś.
Pynio
Posty: 859
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 120 times
Been thanked: 111 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Pynio »

Przepraszam. Źle tłumaczyłem wszystkie karty dla mnie while rezzed oznaczało "podczas rezowania". Co do pierwszego pytania... No tak...

Wracając natomiast do woodcutter'a i temu podobnych. Rozumiem, że pierwszy skok na serwer z takim lodem powoduje tylko, że go rezujemy i pokonanie lodu uznajemy za udane. Nie mamy przecież żadnych podprogramów do złamania. Tylko się upewniam.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: donmakaron »

Pynio pisze:Przepraszam. Źle tłumaczyłem wszystkie karty dla mnie while rezzed oznaczało "podczas rezowania". Co do pierwszego pytania... No tak...

Wracając natomiast do woodcutter'a i temu podobnych. Rozumiem, że pierwszy skok na serwer z takim lodem powoduje tylko, że go rezujemy i pokonanie lodu uznajemy za udane. Nie mamy przecież żadnych podprogramów do złamania. Tylko się upewniam.
Nie ma za co przepraszać :) Netrunner potrafi nieźle zamotać. Pytaj - tutaj postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości :)

Mniej więcej tak to z tym Woodcutterem i jemu podobnymi wygląda. W przypadku ice'ów bez subrutyn, przy spotkaniu uznajemy że runner połamał wszystkie subrutyny (wszystkie zero ;) ) i może go spokojnie minąć. Można też próbować taki ice rezować poza skokiem lub kłaść na nim znaczniki awansowania w inny sposób (z jakichś tam umożliwiających takie sztuczki zdolności kart).
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3236
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Veridiana »

Karta "Tarcza sprzętowa" w talii Kształcerzy. Mogę za 1 kredyt niwelować jedno obrażenie sprzętu w tej turze.
Co oznacza "w tej turze"?
Przykład: Robię skok, Lód zadaje mi obrażenia sprzętu, uruchamiam Tarczę. Teraz turę rozgrywa Corp i używa karty zadającej obrażenia sprzętu. Czy mogę znowu użyć Tarczy? To już inna "ta tura"? :)
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Andy »

Tury korporacji i runnera następują na zmianę. W każdej z tych tur możesz zablokować jeden punkt obrażeń sprzętu (pierwszy zadany w tej turze).
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3236
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Veridiana »

dzięki :)
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 797
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 26 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Michał M »

As an additional cost to rez Archer, the Corp must forfeit an agenda.

Chodzi o zapunktowany, czy może też być po prostu zainstalowany projekt?
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Andy »

Tylko zapunktowany. Zobacz rozdział "Poświęcanie projektu" na s. 22 instrukcji ("Forfeiting Agendas" w angielskiej instrukcji).
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 797
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 26 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Michał M »

Dzięki! Tak mi się właśnie wydawało.
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 797
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 26 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Michał M »

Usuwanie znaczników wirusa za trzy kliki - korporacja usuwa wszystkie znaczniki w grze, czy tylko te ze swoich kart?
Awatar użytkownika
hsiale
Posty: 1263
Rejestracja: 14 paź 2012, 20:08
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: hsiale »

Wszystkie w grze.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Andy »

Wszystkie hostowane - zob. Usuwanie znaczników wirusa (Purging Virus Counters) s.14 instrukcji. W sprawie hostowania patrz s.22.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 797
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 26 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Michał M »

Z tego, co rozumiem, i tak wszystkie, bo "hostowane" oznacza po prostu, że leżą na kartach. Tak?
Awatar użytkownika
hsiale
Posty: 1263
Rejestracja: 14 paź 2012, 20:08
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: hsiale »

Netrunner FAQ pisze:Hosting

The following replaces the rules on hosting that appear in the
core set rulebook:
“Hosting” is the result of placing a counter on top of a card,
or a card on or beneath another card, creating a relationship
between the host card and what is hosted. If a card states that
it can host cards but has no ability that states how, it can only
host a card as it is being installed. If the card states how it hosts
cards, that is the only way a card can be hosted on it.

Example: Glenn Station can only host cards through its paid
ability, “Click: Host a card from HQ facedown on Glenn Station.”
Hosted counters or tokens can be spent without affecting their
host. If a trigger cost requires one or more hosted counters or
tokens, those counters or tokens are “spent” by being returned
to the token bank from the card the ability appears on.

If a host is trashed or uninstalled, all cards, counters, and tokens
hosted on it are also trashed. This cannot be prevented. If a host
Corp card is derezzed, all cards, counters, and tokens hosted on
it remain hosted.

The state of hosting is distinct (but not exclusive from) the state
of installing. Most cards are hosted on another card when they
are installed. If a card is hosted but not installed, the card is
inactive.
https://images-cdn.fantasyflightgames.c ... aq_v31.pdf - tu jest wytłumaczone wiele dziwnych interakcji, szczegółów zasad itd.
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 797
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 26 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Michał M »

W przypadku lodów z kosztem skasowania takich jak Chrysalis http://www.acoo.net/card-detail/1155/chrysalis/ - można je skasować tylko po natknięciu się na nie w R&D, czy po przejściu lodu w czasie skoku też?
ODPOWIEDZ