Zombicide - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
bubu
Posty: 605
Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Odp: Zombicide

Post autor: bubu »

Hipke pisze:
bubu pisze:Mam pytanie- po co mi wiedza kiedy bohaterowie widzą zombie (linia prosta na dworze i jedna strefa w budynku)? Rozumiem, że w drugą stronę jest to istotne dla ruchu zombie. Ale gracz i tak widzi przecież cała planszę i wie gdzie zombie są.
Chodzi o to, czy zombie jest w zasięgu gracza, tj. czy i jakie warunki muszą być spełnione by zombie dosięgnąć stosowną bronią.
Chyba nie. Dosięgnięcie zombie to kwestia zasięg broni a nie wzroku. W pomieszczeniach strefa=zasięg broni/wzroku. Ale w na zewnątrz bohater widzi zombie po całej linii prostej (np 4 strefy oddzielane pasami) ale strzela przez tyle ile pozwala broń.

Przykład:
Otwieram budynek i we wszystkich pokojach pojawiają się Zombie (od razu odkrywam kartę zombie dla każdego pokoju). One mnie nie widzą więc idą w kierunku hałasu. No ale ja (jako gracz patrzący z lotu ptaka), widzę, w którym pokoju ile ich jest i mogę opracować strategię w zależności od tego kiedy ile z budynku wylezie.

Co innego gdybym umieszczał w pokojach zakryte karty, przesuwał je zgodnie z zasadami ruchu zombie i odkrywał dopiero kiedy znajdą się w zasięgu widzenia bohatera. No ale wtedy nie jestem w stanie respektować zasady rozdzielania się zombie, dwóch akcji biegacza czy dodatkowej aktywacji w wypadku braku figurek (bo figurki nie są potrzebne od razu a w miarę odkrywania kart). Więc bez sensu.

Czyli co- zakładać, że reguły widzenia mają tak naprawdę zastosowanie tylko w stosunku do zombie?
Awatar użytkownika
Hipke
Posty: 554
Rejestracja: 05 lis 2012, 18:40

Re: Odp: Zombicide

Post autor: Hipke »

No ale jak nie widzisz, to nie strzelasz :roll:
Szczerze mówiąc nie łapie o co Ci chodzi...
Albo inaczej- mniej więcej rozumiem, że chciałbyś w tej grze zastosować fog of war :mrgreen: no ale bez przesady... Nie kombinujesz za bardzo? ;-)
Awatar użytkownika
bubu
Posty: 605
Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Zombicide

Post autor: bubu »

W instrukcji na stronie 5 jest wielki przykład kiedy postać widzi zombie lub inną postać. Nie chodzi o zasięg strzału. Ale rozumiem, że tak naprawdę chodzi tylko o zasięg widzenia zombie (co jest istotne dla ich ruchu) bo u ludzi jest on bez znaczenia- gracz i tak widzi wszystko a strzelanie jest przecież limitowane zasięgiem broni.

Z innej beczki:
-jestem oburęczny, mam dwie bronie potrzebujące wyrzucenia minimum 4. Rzucam dwiema kostkami. Wypada 2 i 4. Trafiam z jednej broni czy obu?
-zasada "najpierw trafiam bohatera" dotyczy tylko strefy celowania? Przykład- w jednej strefie stoi dwóch bohaterów. Obaj strzelają ale do stref obok, nie do swojej własnej. Rozumiem, że są bezpieczni?
-obrażenia wynikające z jednego strzału/ciosu nie mogą być rozdzielane między zombiaków. Po co zatem broń o 4 obrażeniach (vide Doug's dream z TCM) skoro najsilniejszy zombiak ma 3?
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Zombicide

Post autor: Smoku »

ad.1 - oburęczność podwaja tylko ilość kostek, którymi rzucasz, a niekoniecznie obrażeń. W Twoim przykładzie wypadła 4 = 1 obrażenie,reszta to pudło.
ad.2 -tak, są bezpieczni.

Co do zasięgu widoczności to zawsze można wprowadzać jakieś własne pomysły, tylko po co gmatwać coś co jest tak pięknie proste.
Awatar użytkownika
bubu
Posty: 605
Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Zombicide

Post autor: bubu »

ad 1 - My w ogóle źle graliśmy. Bo rozumiem, że większa ilość kostek to większa ilość strzałów (a czy trafionych to już kwestia wyniku rzutu) a do tej pory było u nas tak, że strzał był tak czy siak jeden a ilość kostek po prostu zwiększała szansę na trafienie. Czyli np nie było różnicy czy uzbrojony w dwa półautomaty Doug wyrzucił dwie trafiające liczby czy sześć- i tak oddawał dwa skuteczne strzały.

Co do zasięgu wzroku- my nic nie chcemy zmieniać tylko zrozumieć sens zasady i znaczenia dla bohaterów : )

Panowie, dzięki za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 968
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Zombicide

Post autor: krecilapka »

bubu pisze:-obrażenia wynikające z jednego strzału/ciosu nie mogą być rozdzielane między zombiaków. Po co zatem broń o 4 obrażeniach (vide Doug's dream z TCM) skoro najsilniejszy zombiak ma 3?
Wyjdź z założenia, że twórcy zostawili sobie furtkę do nowych dodatków / scenariuszy ;)
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Zombicide

Post autor: Smoku »

Pamiętaj też, że wartość siły obrażeń nie sumuje się. Nawet trzy trafienia z siłą obrażeń 1 w postać która ma wytrzymałość 2 lub 3 nie dają żadnego efektu.
Trafienia (nie obrażenia) też możesz rozdzielać w ustalonej kolejności : wyrzucając 5 trafień możesz pozbyć się kilku "szwendaczy" na raz.
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2390
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1295 times
Been thanked: 789 times
Kontakt:

Re: Zombicide

Post autor: vinnichi »

Witam,
jeszcze trochę o hałasowaniu. Na początku gry, kiedy zombie pojawiają się na drugim końcu planszy i nie widzą graczy (którzy nie wykonali żadnych głośnych ruchów) to stoją w miejscu? Ale już w trakcie gry nawet jeśli gracze znikną zombie z oczu (i również nie ma żadnych znaczników hałasu na planszy) to i tak trupy pójdą za graczami bo sami gracze są źródłem hałasu? Nie da się zgubić "ogona" po prostu nie hałasując? Z góry dziękuję za podpowiedź i pozdrawiam.
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
bubu
Posty: 605
Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Zombicide

Post autor: bubu »

Gracze są źródłem hałasu samym w sobie, nawet jeżeli stoją i nic nie robią. A zatem zombiaki zawsze idą w ich kierunku (chyba, że ich nie widzą a gdzieś jest konkurencyjne źródło hałasu)
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2390
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1295 times
Been thanked: 789 times
Kontakt:

Re: Zombicide

Post autor: vinnichi »

Czyli w sytuacji kiedy w pomieszczeniu jest ukryta i cichutko siedzi 5 graczy a na przeciwko zombie na ulicy robi awanturę jedna postać to i tak zombie wejdą do budynku bo tam jest tak jakby 5 znaczników hałasu (5 graczy).
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
rzaba
Posty: 445
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
Lokalizacja: Limerick, Irlandia
Has thanked: 37 times
Been thanked: 2 times

Re: Zombicide

Post autor: rzaba »

pojdą tam gdzie widzą ludzi, jesli nie widza nikogo to pojda w strone halasu
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2390
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1295 times
Been thanked: 789 times
Kontakt:

Re: Zombicide

Post autor: vinnichi »

Sensownie dziękuje za wyjaśnienie. Jak traktujecie jazdę samochodem i rozjeżdżanie zombie czy dodajcie znaczniki hałasu nie ma informacji na ten temat więc teoretycznie to cicha akcja?
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Gerthard
Posty: 28
Rejestracja: 28 sty 2014, 10:32
Lokalizacja: Zabrze

Re: Zombicide

Post autor: Gerthard »

W instrukcji nie ma nic na ten temat - przynajmniej nie znalazłem, ani w pierwszym ani drugim sezonie. W sumie to nie pisze chyba nic także na temat tego czy sam samochód generuje hałas. Dziwne jeśli nie, skoro sami bohaterowie go generują. Kiedy gramy i rozjeżdzamy zombich samochodem nie dodajemy żadnych żetonów hałasu. Może to nie jest do końca logiczne ale w pierwszym momencie kiedy czytałem instrukcję dziwne dla mnie było również to że ciupiąc zombiego siekierą też nie generujemy hałasu.
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2390
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1295 times
Been thanked: 789 times
Kontakt:

Re: Zombicide

Post autor: vinnichi »

Czyli to bardzo cichutkie samochody:) dzięki za odpowiedź
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
Hipke
Posty: 554
Rejestracja: 05 lis 2012, 18:40

Re: Zombicide

Post autor: Hipke »

Widocznie zombiaki są wrażliwe na odgłosy ludzkie, a nie na pracę silnika... Ale idąc tym tokiem rozumowania piła spalinowa też nie powinna generować hałasu ;-)
Ja jednak jestem zdania, że te auta to nie meleksy i robią sporo zamieszania ;-)
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Zombicide

Post autor: Banan2 »

Witam!
Ja mam pytanie dotyczące "Zapasu amunicji". Na karcie jest napisane "... możesz jeden raz przerzucić wszystkie kości podczas ataku ..." Wszystkie? Nawet te, którymi już trafiłem?
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Kosma
Posty: 349
Rejestracja: 01 gru 2013, 12:40
Lokalizacja: Festung Breslau
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Zombicide

Post autor: Kosma »

Przerzucasz wszystkie kości, nawet te trafione.
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Zombicide

Post autor: Banan2 »

Kosma pisze:Przerzucasz wszystkie kości, nawet te trafione.
Hmm, no to to jest trochę nielogiczne. Chyba, że użyję tego, gdy najpierw nie trafię ani razu.
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Kosma
Posty: 349
Rejestracja: 01 gru 2013, 12:40
Lokalizacja: Festung Breslau
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Zombicide

Post autor: Kosma »

Nom ,tak to działa.
Awatar użytkownika
sztafeta18
Posty: 46
Rejestracja: 17 kwie 2013, 16:24

Re: Zombicide

Post autor: sztafeta18 »

Witam, mam dwa drobne zapytania:

1. czy żeby postać opuściła planszę musi tylko wejść na EXIT, czy oprócz tego potrzebna jest dodatkowa akcja na opuszczenie przedmiotowego pola?

2. w więzieniu, kafel boiska jest "podzielony" żółtymi liniami, jeden taki sektor to wlasnie strefa?

3. trzeba dolożyć 3 spaślaki, dokladam 1 i koncza się figurki. to tylko ten dolozony dostaje dodatkowa akcję, czy wszystkie jakie są na planszy?

Ja zabijanie zombie samochodem traktuje jak 1 akcje strzelania, jeżeli chodzi o halas: niezależnie od trafionych rzutów 1 znacznik hałasu.

Pozdro ;)
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Zombicide

Post autor: janekbossko »

Jak to jest?
Bron trafia na 4+ rzucam 3 koscmi...za kazda kosc jest hit czy nie ma znaczenia na ilu wazne zeby byl przynajmniej jeden?
Awatar użytkownika
rzaba
Posty: 445
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
Lokalizacja: Limerick, Irlandia
Has thanked: 37 times
Been thanked: 2 times

Re: Zombicide

Post autor: rzaba »

janekbossko pisze:Jak to jest?
Bron trafia na 4+ rzucam 3 koscmi...za kazda kosc jest hit czy nie ma znaczenia na ilu wazne zeby byl przynajmniej jeden?
kazda kosc z 4+ to jeden hit zadajacy obrazenia w/g karty broni np. jesli bron ma damage 1 i wyrzucisz na 3 kostkach 4, 5, 5 (3 hits)to zabijesz 3 Walkerów ale jesli atakujesz Fatty'ego to nie zadasz mu obrazen w ogole...w tym wypadku bedziesz potrzebowal bron o damage 2 i wyrzucic co najmniej jednego hita.
Awatar użytkownika
sztafeta18
Posty: 46
Rejestracja: 17 kwie 2013, 16:24

Re: Zombicide

Post autor: sztafeta18 »

ej a czemu nie odpowiedziałeś na moje pytania? XD

czuje się urażony!<foch> haha
Awatar użytkownika
rzaba
Posty: 445
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
Lokalizacja: Limerick, Irlandia
Has thanked: 37 times
Been thanked: 2 times

Re: Zombicide

Post autor: rzaba »

sztafeta18 pisze:ej a czemu nie odpowiedziałeś na moje pytania? XD

czuje się urażony!<foch> haha
1. Wchodzisz na EXIT i tyle, nie trzeba akcji (w oryginalnej instrukcji: reach the EXIT Zone)
2. Nie mam Prison Break
3. Wszystkie danego typu dostają dodatkową aktywacje (instrukcja: (...) and then all Zombies of the requested type immediately gain an extra activation.)

Pozdr,
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Zombicide

Post autor: Smoku »

ad 2. W instrukcji nie ma żadnej informacji o tych kaflach, ale taka kratka nie jest odwzorowaniem boiska do "kosza" i raczej ma sugerować podział terenu na części.
ODPOWIEDZ