Room 25 - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
snoopek
Posty: 34
Rejestracja: 09 wrz 2010, 14:58
Been thanked: 1 time

Re: Room 25

Post autor: snoopek »

Znaczy miałeś dwie postacie, ale tylko jedną w Pokoju 25 i wysunąłeś Pokój 25 poza budynek? Czy to nie jest przypadkiem nielegalny ruch?
Dokładnie tak zrobiłem. Czy mam rozumieć, że robiąc to przesunąłem pokój na początek rzędu tak jak normalnie powodując przegraną wszystkich czy też osoba z jedną żyjącą osobą jednak uciekła a reszta przegrała?
Mieszkam w Bieszczadach i nie mam z kim grać. Help!
Lista gier "na stanie"
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Room 25

Post autor: sirafin »

Moim zdaniem przesunąłeś na początek rzędu, bo nie mogłeś wyjechać z budynku, jeśli nie wszyscy członkowie twojej drużyny byli w Pokoju 25, tak mówi jeden z podpunktów w akapicie "Ucieczka z budynku" (Instrukcja str. 2). Żona mogła wygrać jedną postacią, bo wariant drużynowy daje taką możliwość, ale nie zmienia to zasad wysuwania Pokoju 25 poza budynek, więc jeśli po twoim ruchu nie miała możliwości sama zainicjować ucieczki, to wszyscy przegrali.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
ivan2k5
Posty: 155
Rejestracja: 21 cze 2014, 16:13
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Room 25

Post autor: ivan2k5 »

Zagrałem po raz pierwszy w Pokój 25 i nasunęło mi się pytanie odnośnie celi. Wyjście z celi jest oczywiste ale czy można pozostałe akcje wykonywać normalnie ? Trochę to by się kłóciło z zamysłem celi. Gdyby zabronione były wszystkie akcje to w trybach kooperacyjnych któraś z innych postaci powinna przyjść z pomocą. Ale co w przypadku trybu gry "każdy sobie"? Tylko przypadek (przesunięcie lub zabłąkana duszyczka) umożliwia opuszczenie celi.
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Room 25

Post autor: xilk »

ivan2k5 pisze:Zagrałem po raz pierwszy w Pokój 25 i nasunęło mi się pytanie odnośnie celi. Wyjście z celi jest oczywiste ale czy można pozostałe akcje wykonywać normalnie ?
Tak możesz. Cela działa wyłącznie na ruch, ale wypchnięcie, sterowanie, czy podgląd możesz wykonywać normalnie.
Awatar użytkownika
ivan2k5
Posty: 155
Rejestracja: 21 cze 2014, 16:13
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Room 25

Post autor: ivan2k5 »

Dzięki Xilk. Przy następnej okazji w trybie drużynowym albo coop przetestujemy homerule`a że cela blokuje wszystko - zobaczymy jak to będzie.
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Room 25

Post autor: xilk »

ivan2k5 pisze:Dzięki Xilk. Przy następnej okazji w trybie drużynowym albo coop przetestujemy homerule`a że cela blokuje wszystko - zobaczymy jak to będzie.
Jeśli zablokujesz wszystkie akcje postaci siedzącej w celi, to teoretycznie uziemisz danego bohatera do końca gry/uniemożliwisz wygraną drużynie. Teoretycznie mając np. 3 rundy do końca rozgrywki, ktoś uciekając z niebezpiecznego pokoju/ciemnego pokoju idzie do pokoju z celą. No i teraz reszta graczy mu nie pomoże, bo nie mają dostatecznej ilości czasu. On sam też nie pójdzie nigdzie i tyle.

Jedyne co można byłoby "zablokować" w domowych zasadach, to akcję wypychania.
ENDryu
Posty: 815
Rejestracja: 18 lut 2012, 11:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 138 times
Been thanked: 28 times

Re: Room 25

Post autor: ENDryu »

Hipke pisze:
Więc jeśli na wyjściu stoi jedna osoba (ucieczka w pojedynkę jest niemozliwa) to ląduje razem z wyjściem na drugim końcu rzędu/kolumny? A jeśli są dwie osoby to czy można uciekać partiami? (np. 2+2) czy też wypchnięcie wyjścia z niepełną obsadą więźniów implikuje przegraną więźniów?
Wydaje mi się, że jeśli w pomieszczeniu wyjścia znajduje się jedna osoba, a wg zasad opuścić kompleks mają wszystkie osoby, to tym sposobem przegrywasz grę.
Przesuwanie wyjścia nie ma wpływu na końcowy wynik, jeśli w pomieszczeniu nie ma nikogo.
Takie jest moje zdanie.
Chciałbym wyklarować czy dobrze rozumiem i czy dobrze rozegraliśmy wczorajszą partię w trybie Podejrzliwość:

1) Jeśli używam akcji przesunięcia w rzędzie, w ktorym jest moja postac (powiedzmy w srodku rzędu), a na koncu jest Pokój 25, to rozumiem, ze ten rząd się przesuwa, a Pokój 25 ląduje po drugiej stronie tegoż rzędu? Nie wypychamy go poza budynek, co skutkowałoby przegraną?

2) Co się dzieje w przypadku gdy gramy w 4 osoby, 1 więzień zginął, 1 jest w Pokoju 25 (który jest na końcu rzędu), 1 poza Pokojem 25 w pokoju obok wyjścia, a w tym samym rzędzie jest Strażnik. Strażnik używa akcji przesunięcia na tymże rzędzie i... no właśnie? Wypycha Pokój 25 poza obszar gry z 1 więźniem, a tym samym kończy grę i ją wygrywa, ponieważ uciekł tylko 1 z 3 więźniów CZY Pokój 25 z 1 więźniem ląduje po drugiej stronie rzędu i gra się toczy dalej?
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Room 25

Post autor: xilk »

ENDryu pisze:Chciałbym wyklarować czy dobrze rozumiem i czy dobrze rozegraliśmy wczorajszą partię w trybie Podejrzliwość:
2) Co się dzieje w przypadku gdy gramy w 4 osoby, 1 więzień zginął, 1 jest w Pokoju 25 (który jest na końcu rzędu), 1 poza Pokojem 25 w pokoju obok wyjścia, a w tym samym rzędzie jest Strażnik. Strażnik używa akcji przesunięcia na tymże rzędzie i... no właśnie? Wypycha Pokój 25 poza obszar gry z 1 więźniem, a tym samym kończy grę i ją wygrywa, ponieważ uciekł tylko 1 z 3 więźniów CZY Pokój 25 z 1 więźniem ląduje po drugiej stronie rzędu i gra się toczy dalej?
Ad 1)
Tak, Pokój 25 ląduje po drugiej stronie tego rzędu. Pokój 25 możesz wysunąć poza budynek tylko w momencie, gdy są w nim wszyscy więźniowie lub jeśli postać jednego gracza zginęła, to w ostatniej rundzie możecie wysunąć Pokój 25 poza budynek, o ile są w nim wszyscy pozostali więźniowie, poza tym jednym, który zginął lub został. Należy pamiętać, że strażników nie liczymy do limitu. A w momencie, gdy gracie w 4, jedna osoba zginęła, a w Pokoju 25 są dwie postacie, to ta jedna poza pokojem musi ujawnić swoją tożsamość (patrz Instrukcja strona 4 "Zdjęcie maski").

Ad 2)
Pokój ląduje dalej po drugiej stronie, tak jak opisałem to w punkcie 1). Jednak jeśli w Pokoju 25 byłoby was dwójka więźniów, to w ostatniej rundzie, w momencie wypchnięcia pokoju poza kompleks, wygrywacie grę.
ENDryu
Posty: 815
Rejestracja: 18 lut 2012, 11:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 138 times
Been thanked: 28 times

Re: Room 25

Post autor: ENDryu »

dzięki za odpowiedź! :D
pytajnik1
Posty: 48
Rejestracja: 17 maja 2017, 12:24
Has thanked: 3 times

Re: Room 25

Post autor: pytajnik1 »

xilk pisze:Więźniowie mogą wygrać, mimo że strażnik jest w pokoju 25. Im to nie robi, to strażnik przegrywa. Należy pamiętać jedynie o zasadzie, że wszyscy więźniowie muszą być w pokoju 25 ;)
Tylko skąd wiedzieć, czy w tym momencie wszyscy więźniowie są w pokoju?
Przykładowo:
Mamy 5 graczy, w tym 4 więźniów i 1 strażnik. Mamy odkryty pokój 25 i stojące na nim 4 pionki graczy. NIE jest to ostatnia tura. Wypychamy pokój 25 poza planszę. Oczywiście, nie wiemy, kto jaką rolę pełni. Co w tym momencie należy zrobić? Odkryć tożsamość tych czterech graczy? A może tożsamość tego poza pokojem 25? Jeśli okaże się, że w pokoju 25 mamy 4 więźniów, to oni wygrali grę. A jeśli jest 3 więźniów i 1 strażnik, to więźniowie przegrali czy należy grać dalej?
Początkujący planszówkowicz prosi o wyrozumiałość :)
n0b0dy88
Posty: 45
Rejestracja: 08 gru 2015, 11:21

Re: Room 25

Post autor: n0b0dy88 »

Dawno nie grałem więc nie powiem dokładnie ale tam jest jakaś zasada że jeśli w pokoju 25 jest więcej osób niż tych poza nim i martwych łącznie to każdy poza pokojem musi się ujawnić. Nie dam sobie ręki uciąć że to dokładnie tak szło, musisz sobie doczytać. Ale generalnie tak jest to stworzone że nie ma takich sytuacji jaką opisałeś że nie wiadomo;)
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Room 25

Post autor: xilk »

pytajnik1 pisze:
xilk pisze:Więźniowie mogą wygrać, mimo że strażnik jest w pokoju 25. Im to nie robi, to strażnik przegrywa. Należy pamiętać jedynie o zasadzie, że wszyscy więźniowie muszą być w pokoju 25 ;)
Tylko skąd wiedzieć, czy w tym momencie wszyscy więźniowie są w pokoju?
Wybacz, nie zauważyłem pytania.

Odpowiedź masz w Instrukcji na stronie 4, opisującej Tryb Podejrzliwość. Tam jest akapit "Zdjęcie maski":
W dowolnym momencie gry, gdy suma postaci znajdujących się w Pokoju 25 i postaci wyeliminowanych jest większa od liczby żywych postaci znajdujących się poza Pokojem 25, ci ostatni MUSZĄ natychmiast ujawnić swoją tożsamość.
Teraz przytaczając Twój przykład. Na 5 graczy zadziała to tak. Kiedy w pokoju 25 są dwa pionki i wejdzie kolejny gracz, to Ci dwaj, którzy są poza pokojem 25 natychmiast ujawniają swoją tożsamość. Zatem już wtedy będziecie wiedzieli, czy strażnik jest w pokoju 25 (to jeden z was), czy poza nim.
KQuest
Posty: 599
Rejestracja: 24 lis 2015, 15:50
Has thanked: 92 times
Been thanked: 56 times

Re: Room 25

Post autor: KQuest »

Instrukcja do sezonu 2:
1. Strona 7, Pokój paranoi:
Jeśli podczas swojej pierwszej akcji zużyłeś ostatni żeton ze stosu, nie musisz wykonywać drugiej akcji.
Nie muszę? A jaką mam inną opcję? Z tego co rozumiem, jako zwykły więzień chyba nawet nie mogę, bo musiałbym mieć ją zaplanowaną (w fazie planowania), a nie mam jak jej zaplanować mając paranoję i ostatni żeton na stosie. Jedyne co mi przychodzi do głowy to przypadek ujawnionego strażnika w trybie podejrzliwości, z tego względu, że może on wybierać akcje bez ich wcześniejszego planowania, czyli po pierwszej akcji wynikającej jeszcze z paranoi mógłby wybrać dowolną akcję (oprócz tej, którą jako ostatnią wykonał przez paranoję, bo nie może wykonać dwóch takich samych akcji w jednej turze). Co o tym sądzicie?


Instrukcja do dodatku Escape room:
2. Strona 5, Używanie dekodera:
4. Należy się upewnić, że dekoder leży równolegle do arkusza (należy obserwować białe linie) i dosunąć zasuwkę tak, aby w małych okienkach pojawiła się liczba. Jeśli odpowiada ona numerowi, to udało się znaleźć właściwe rozwiązanie zagadki!
Jakiemu numerowi? Bo odnoszę wrażenie, że z kontekstu to nie wynika. Chyba że wyjaśni się to podczas samej rozgrywki i rozwinięcie tego w instrukcji mogłoby zepsuć zabawę. Nie mam jeszcze gry w ręku, więc na razie to suche czytanie instrukcji, ale odnoszę wrażenie, że czegoś tu brakuje

EDIT: odpowiedzi otrzymane od Rebela:
1. Pokój paranoi działa również i na strażnika. Ten wyjątek dotyczy żetonu adrenaliny. W sytuacji gdy go wybraliśmy, a ostatni żeton został wykorzystany w pierwszym ruchu, to mogę nie używać akcji, którą dałaby mi adrenalina. Po prostu mogę spasować lub wybrać dowolną akcję.
2. Akurat w tym zdaniu może pojawić się efekt niedomówienia. Chodzi o numer wyzwania w trybie Escape Room.
Arius
Posty: 1411
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 296 times
Been thanked: 159 times

Re: Room 25

Post autor: Arius »

Mam pytanie odnośnie komunikacji nad stołem. Gracze podglądając kafel mogą powiedzieć jaki jest kolor pokoju, albo nie powiedzieć nic.
A czy możliwe jest umawianie się w stylu: ok to ja przesunę pokoje, byś ty miał bliżej i wejdziesz potem?
Czy nic takiego nie może mieć miejsca?
Awatar użytkownika
Nabuchodonozor
Posty: 261
Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 11 times
Been thanked: 8 times

Re: Room 25

Post autor: Nabuchodonozor »

A ja bym chciał wiedzieć kto zginie jeśli Max korzystając ze swej zdolności wniesie kogoś do wanny z kwasem?
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Room 25

Post autor: xilk »

Nabuchodonozor pisze: 01 sie 2023, 16:31 A ja bym chciał wiedzieć kto zginie jeśli Max korzystając ze swej zdolności wniesie kogoś do wanny z kwasem?
Odpowiedź jest w instrukcji sezonu 2:
"W Wannie z kwasem to Max decyduje, która z postaci zostanie wyeliminowana."
ODPOWIEDZ