Room 25 - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
jenny70
Administrator
Posty: 170
Rejestracja: 19 kwie 2012, 21:32
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Room 25 - pytania o zasady

Post autor: jenny70 »

Czy można przesunąć rząd/kolumnę jeśli w pomieszczeniu, które miałoby być wypchnięte jest jakaś figurka postaci? Nie doczytałam się w instrukcji (a jeśli nic o tym nie ma to pewnie można), ale może tylko przeoczyłam coś? Z drugiej strony - co sie dzieje, jeśli jest odkryte pomieszczenie wyjścia - czy można przesunąć rząd/kolumnę tak żeby to pomieszczenie zostało wypchnięte i wróciło z drugiej strony jeśli nie ma na nim żadnej postaci? (a jeśli są ale nie w komplecie, to czy ruszenie takiej kolumny jest niedozwolone, czy po prostu skutkuje przegraną więźniów?)
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1901
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 147 times
Been thanked: 172 times

Re: Room 25

Post autor: tomuch »

O ile dobrze pamiętam, to nie jest zabronione przesuwanie w ten sposób płytek (nawet jeśli ktoś stoi na niej), włączając w to wyjście.
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
Awatar użytkownika
jenny70
Administrator
Posty: 170
Rejestracja: 19 kwie 2012, 21:32
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Room 25

Post autor: jenny70 »

tomuch pisze:O ile dobrze pamiętam, to nie jest zabronione przesuwanie w ten sposób płytek (nawet jeśli ktoś stoi na niej), włączając w to wyjście.
Więc jeśli na wyjściu stoi jedna osoba (ucieczka w pojedynkę jest niemozliwa) to ląduje razem z wyjściem na drugim końcu rzędu/kolumny? A jeśli są dwie osoby to czy można uciekać partiami? (np. 2+2) czy też wypchnięcie wyjścia z niepełną obsadą więźniów implikuje przegraną więźniów?
Awatar użytkownika
Hipke
Posty: 554
Rejestracja: 05 lis 2012, 18:40

Re: Room 25

Post autor: Hipke »

Czy można przesunąć rząd/kolumnę jeśli w pomieszczeniu, które miałoby być wypchnięte jest jakaś figurka postaci?
Można. Postać wędruje na drugą stronę rzędu razem z pomieszczeniem.
Z drugiej strony - co sie dzieje, jeśli jest odkryte pomieszczenie wyjścia - czy można przesunąć rząd/kolumnę tak żeby to pomieszczenie zostało wypchnięte i wróciło z drugiej strony jeśli nie ma na nim żadnej postaci?
Tak.
Pamiętaj, że w obydwu przypadkach- jak i w jakimkolwiek innym kiedy korzystamy z akcji przemieszczania rzędów- Twoja postać musi być w pomieszczeniu, które jest w przesuwanym rzędzie. Innymi słowy nie można przesunąć sobie dowolnego rzędu.
Więc jeśli na wyjściu stoi jedna osoba (ucieczka w pojedynkę jest niemozliwa) to ląduje razem z wyjściem na drugim końcu rzędu/kolumny? A jeśli są dwie osoby to czy można uciekać partiami? (np. 2+2) czy też wypchnięcie wyjścia z niepełną obsadą więźniów implikuje przegraną więźniów?
Wydaje mi się, że jeśli w pomieszczeniu wyjścia znajduje się jedna osoba, a wg zasad opuścić kompleks mają wszystkie osoby, to tym sposobem przegrywasz grę.
Przesuwanie wyjścia nie ma wpływu na końcowy wynik, jeśli w pomieszczeniu nie ma nikogo.
Takie jest moje zdanie.
Awatar użytkownika
jenny70
Administrator
Posty: 170
Rejestracja: 19 kwie 2012, 21:32
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Room 25

Post autor: jenny70 »

Hipke pisze: Pamiętaj, że w obydwu przypadkach- jak i w jakimkolwiek innym kiedy korzystamy z akcji przemieszczania rzędów- Twoja postać musi być w pomieszczeniu, które jest w przesuwanym rzędzie. Innymi słowy nie można przesunąć sobie dowolnego rzędu.
Poza efektem jednej z komnat :)
Hipke pisze:Wydaje mi się, że jeśli w pomieszczeniu wyjścia znajduje się jedna osoba, a wg zasad opuścić kompleks mają wszystkie osoby, to tym sposobem przegrywasz grę.
Tak, to brzmi rozsądnie.
Dzięki.
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Room 25

Post autor: xilk »

Witajcie. Zakupiłem najnowsze wydanie tej gry i mam wątpliwości co do zasad, głównie jeśli chodzi o działanie pokoi:
1) Obserwacja: Jak rozumiem mogę jedynie innym graczom powiedzieć, że jest to pokój o typie zielonym, żółtym lub czerwonym? A co jeśli znajdę Pokój 25? Mogę poinformować ich, że znalazłem go?
2) Czy dobrze rozumiem opis Zalanej Komory? Pomieszczenie po odkryciu staje się już niedostępne do końca gry, czyli nikt nie może do niego już wejść, jedynie osoba, która tam weszła może stamtąd się wydostać? (i to najpóźniej w swojej następnej turze).
3) Wanna z Kwasem: czyli dopóki jest tam jedna postać, to nic złego się nie dzieje?
4) Hipotetyczna sytuacja. Dwie postacie są w tym samym pomieszczeniu, które graniczy z Komorą Chłodu. Obie postacie w fazie programowania wybrały swoje dwie akcje i ich kolejność. Postać I swoją pierwszą akcją wpycha postać II do Komory Chłodu. Teraz, ile akcji ma postać II? Wykonuje obie akcje, czy tylko tą, którą zadeklarowała jako pierwszą? Czy może wybiera, czy robi pierwszą, czy drugą? Bo w opisie Komory Chłodu jest mowa tylko, że w fazie Programowania można zaplanować tylko jedną akcję.
5) Konstrukcja budynku: W trzecim kroku budowania jest mowa, aby odłożyć na bok Salę wideo i Pokój 25. A w piątym kroku należy dołożyć te pomieszczenia. Jednak w trybie Solo i Kooperacji pomieszczenie Sala Wideo jest niedostępna. Zatem mam tam jednak dołożyć Salę Wideo, czy jednak nie?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Room 25

Post autor: Nataniel »

1) Tak, mozesz powiedziec, ze znalazles wyjscie. Oczywiscie nawet jezeli go nie znalazles :)
2) Dobrze rozumiesz
3) Dokladnie tak
4) Postac II ma dwie akcje. Jezeli w zadnej z nich nie wychodzi, to bedzie miala tylko 1 akcje w nastepnej turze.
5) Grałem dawno i nigdy solo, ale nie widzę w instrukcji nigdzie informacji, ze sala wideo jest niedostepna w trybach solo i kooperacji. Niemniej chyba bedzie widac, czy brakuje Wam jednego kafelka czy nie? :-)
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Room 25

Post autor: xilk »

Dziękuję za odpowiedzi Nataniel :)
Nataniel pisze:5) Grałem dawno i nigdy solo, ale nie widzę w instrukcji nigdzie informacji, ze sala wideo jest niedostepna w trybach solo i kooperacji. Niemniej chyba bedzie widac, czy brakuje Wam jednego kafelka czy nie? :-)
Na ostatniej, ósmej stronie instrukcji jest napisane jakie kafelki są wykorzystywane w poszczególnych trybach. Tryb solo i kooperacji przewiduje: 5x Puste pomieszczenie, 2x Ciemny pokój, 2x Komora chłodu, 2x Pokój pułapka, 2x Zalana komnata, 2x Wanna z kwasem, 2x Pokój z tunelem, 2x Cela, 2x Komora śmierci, 1x Pokój z wirem, 1x Pokój iluzji oraz oczywiście Pokój centralny i Pokój 25. Łącznie 25 kafelków.

Dlatego nie wiem, czy jeden losowy kafelek z trybu solo ma zostać zastąpiony pokojem wideo, czy jednak tego pokoju nie ma być w tym trybie. Na razie będę stosował zasadę, że po prostu w tym trybie tego pokoju nie ma.
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Room 25

Post autor: xilk »

I kolejne pytanie, które doszło, gdy z kolegami trafiliśmy na kafel Ruchomy Pokój. Jak on dokładnie działa? I czemu on ma zostawać ukryty, skoro jest to jedyny pokój, który po swoim działaniu jest zakryty?
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Room 25

Post autor: GrzeL »

xilk pisze:I kolejne pytanie, które doszło, gdy z kolegami trafiliśmy na kafel Ruchomy Pokój. Jak on dokładnie działa? I czemu on ma zostawać ukryty, skoro jest to jedyny pokój, który po swoim działaniu jest zakryty?
Nie Ruchomy pokój staje się zakryty, tylko zamieniany z nim miejscami pojój pozostaje zakryty, czyli nie jest odkrywany.
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: Room 25

Post autor: Erni »

Instrukcja mówi, że dana postać może zaprogramować tylko jedną akcję. A czy może nie programować ich w ogóle? Przykład: w trybie Rywalizacji pierwsza postać czeka sobie grzecznie w Pokoju 25 na kolegę, aby móc się razem uratować; postać ta nei musi (i nie chce) wykonywać żadnej akcji. Czy bezczynność jest tutaj dozwolona?
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Room 25

Post autor: xilk »

Nie ma takiej możliwości. W fazie programowania:
Każdy gracz wybiera dwie akcje, których żetony kładzie zakryte na swojej karcie postaci[...]
Zatem musisz zaprogramować dwie akcje, nawet jak nie chcesz czegoś robić. Najbardziej neutralną akcją dla bezczynności jest Obserwacja. Dlatego, jeśli Twoja postać zaczyna, zawsze możesz jako pierwszą akcję wybrać Wypchnięcia, a potem Obserwacji. W efekcie pierwsza akcja nic nie zrobi, bo tylko Ty jesteś w pokoju, a druga też nie będzie miała negatywnych skutków.

To, na co się powołujesz Erni, to opis Komory Chłodu. Tam programujesz tylko jedną akcję w fazie programowania.
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: Room 25

Post autor: Erni »

Ale dalej w instrukcji, w tym samym punkcie, napisano: "Gracz może zdecydować się na wybór tylko jednej akcji. W takim przypadku umieszcza jej żeton pomiędzy dwoma polami programowania. Podczas fazy Akcji będzie miał wybór, czy zagrać tę akcję w trakcie pierwszej kolejki akcji, czy drugiej."
Sprawa dotyczy nie tylko Komory chłodu.
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Room 25

Post autor: romeck »

Mam problem, chyba ze zrozumieniem. Z instrukcji (str. 2):

"Aby uciec z budynku, gracze muszą:
[...]
Użyć akcji Sterowania w celu wysunięcia go poza budynek, gdy wszyscy więźniowie znajdują się w środku. NIE MA MOŻLIWOŚCI ucieczki w pojedynkę!"


Czyli gdy dotrę do Pokoju-25 to muszę zaczekać na innych by do niego dotarli, aby go wysunąć? Nie kapuję.
Nie mówiąc już o tym, że to stoi w sprzeczności z niektórymi trybami rozgrywki.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
Cyberpuncur
Posty: 309
Rejestracja: 03 lut 2014, 11:52
Lokalizacja: Sopot

Re: Room 25

Post autor: Cyberpuncur »

Bo generalnie, żeby wygrać ze strażnikami to chyba minimum 3 cywili musi nawiać.
Ale przecież tą zasadę można sobie zmienić tak jak komu pasuje.
Możesz grać w Tryb Samoluba, kto pierwszy ten lepszy i tyle.
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Room 25

Post autor: romeck »

To jest fragment zasad ogólnych, czyli niejako autor instrukcji abstrahuje od trybów rozgrywki. I chciałbym te zasady najpierw zrozumieć, zanim zacznę coś modyfikować. :(
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Room 25

Post autor: xilk »

Chodzi o to, że nie można uciec samemu, chyba że zasady danego trybu mówią inaczej. W poszczególnych trybach:
Solo:
W pokoju 25 muszą się znaleźć wszystkie 4 figurki.

Kooperacja:
W pokoju 25 muszą się znaleźć wszystkie figurki graczy lub też jedna postać (figurka) może zostać wyeliminowana. W tym drugim przypadku pozostali gracze mogą uciec pokojem 25 tylko w ostatniej rundzie.

Rywalizacja:
W pokoju 25 muszą się znaleźć obie figurki danego gracza lub też jedna postać danego gracza, o ile druga została wyeliminowana. W tym drugim przypadku gracz może uciec pokojem 25 tylko w ostatniej rundzie. Tu też można wygrać poprzez eliminację wszystkich figurek pozostałych graczy.

Podejrzliwość:
W pokoju 25 muszą się znaleźć wszystkie figurki więźniów lub też jedna postać (figurka) może zostać wyeliminowana. W tym drugim przypadku pozostali więźniowie mogą uciec pokojem 25 tylko w ostatniej rundzie. Strażnicy wygrywają, jeśli wyeliminują dwóch więźniów lub uniemożliwią graczom ucieczkę.

Drużyna:
W pokoju 25 muszą się znaleźć wszystkie figurki członków danej drużyny lub też jeśli jeden członek drużyny został wyeliminowany, to dana drużyna może może uciec pokojem 25 tylko w ostatniej rundzie. Tu też można wygrać poprzez eliminację wszystkich figurek pozostałych graczy.

Zatem w Podejrzliwości, Drużynie, czy Kooperacji nie ma mowy o tym, że ktoś sobie ucieknie pokojem 25, bez czekania na resztę graczy.
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Room 25

Post autor: romeck »

Bardzo dziękuję. Niby to samo jest w instrukcji, ale napisałeś to dla mnie w sposób bardziej przejrzysty.

Jeszcze tylko dopytam... Z tą ucieczką tylko w ostatniej rundzie, to w przypadku rywalizacji robi się coś takiego:
1. Jeśli masz obie figurki przy życiu, to obie muszą dotrzeć do Pokoju-25 by się wydostać i wygrać
2. Jeśli jedna z twoich figurek zginęła, to nadal możesz wygrać grę, ale aby to zrobić, to druga figurka oprócz dotarcia do Pokoju-25 musi jeszcze dotrwać do ostatniej rundy
?
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Room 25

Post autor: xilk »

romeck pisze:Jeszcze tylko dopytam... Z tą ucieczką tylko w ostatniej rundzie, to w przypadku rywalizacji robi się coś takiego:
1. Jeśli masz obie figurki przy życiu, to obie muszą dotrzeć do Pokoju-25 by się wydostać i wygrać
2. Jeśli jedna z twoich figurek zginęła, to nadal możesz wygrać grę, ale aby to zrobić, to druga figurka oprócz dotarcia do Pokoju-25 musi jeszcze dotrwać do ostatniej rundy
?
Dokładnie tak. W drugim przypadku, jeśli zginie figurka danemu graczowi, to wypchnąć może pokój 25 tylko w ostatniej rundzie.

Co zabawne mając dwie figurki przy rywalizacji daleko od siebie można zawsze pod koniec gry zabić jedną np. w komorze śmierci, a drugą wejść do pokoju 25 i wypchnąć go, wygrywając w ten sposób.
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Room 25

Post autor: romeck »

xilk pisze: Co zabawne mając dwie figurki przy rywalizacji daleko od siebie można zawsze pod koniec gry zabić jedną np. w komorze śmierci, a drugą wejść do pokoju 25 i wypchnąć go, wygrywając w ten sposób.
Hehe, to było moje następne pytanie. :)
Troszkę to podłe, ale skoro dozwolone... zresztą kto udowodni, że to było samobójstwo? :)
Bardzo dziękuję za odpowiedzi.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: Room 25

Post autor: Erni »

Tryb Podejrzliwość, według instrukcji: "W dowolnym momencie gry, gdy suma postaci znajdujących się w Pokoju 25 i postaci wyeliminowanych jest większa od liczby żywych postaci znajdujących się poza Pokojem 25, ci ostatni MUSZĄ natychmiast ujawnić swoją tożsamość."
Ci ostatni, czyli jak rozumiem chodzi o postacie, które są poza Pokojem 25, tak?
A co, jeśli w przypadku gry czterosobowej (tryb Podejrzliwość) wszystkie postacie wejdą do Pokoju 25 i nie wiadomo, czy wśród nich jest strażnik? Kiedy ten strażnik musi ujawnić swoją tożsamość? Czy można wysunąć Pokój 25 i wygrać, mimo że strażnik też jest w Pokoju 25?
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Room 25

Post autor: xilk »

Erni pisze:Tryb Podejrzliwość, według instrukcji: "W dowolnym momencie gry, gdy suma postaci znajdujących się w Pokoju 25 i postaci wyeliminowanych jest większa od liczby żywych postaci znajdujących się poza Pokojem 25, ci ostatni MUSZĄ natychmiast ujawnić swoją tożsamość."
Ci ostatni, czyli jak rozumiem chodzi o postacie, które są poza Pokojem 25, tak?
Dobrze rozumiesz, chodzi o postacie poza Pokojem 25.
Erni pisze:A co, jeśli w przypadku gry czterosobowej (tryb Podejrzliwość) wszystkie postacie wejdą do Pokoju 25 i nie wiadomo, czy wśród nich jest strażnik? Kiedy ten strażnik musi ujawnić swoją tożsamość? Czy można wysunąć Pokój 25 i wygrać, mimo że strażnik też jest w Pokoju 25?
Cytując instrukcję "w dowolnym momencie gry", czyli nie czekasz na koniec danej rundy. W przypadku czterech graczy, gdy 3 postacie są w pokoju 25, a jedna poza, to ta poza ujawnia swoją tożsamość.

Więźniowie mogą wygrać, mimo że strażnik jest w pokoju 25. Im to nie robi, to strażnik przegrywa. Należy pamiętać jedynie o zasadzie, że wszyscy więźniowie muszą być w pokoju 25 ;)

Swoją drogą ostatnio grałem w Podejrzliwość w 5 osób i mieliśmy jednego strażnika. Zginęły dwie osoby, wtedy wiedzieliśmy, że jeden który zginął to był więzień, a drugi strażnik. Pozostała kwestia pozostałych graczy. Wszedłem do pokoju 25 i dwie osoby, które były poza nim musiały ujawnić swoją tożsamość. No i wygraliśmy.
Awatar użytkownika
snoopek
Posty: 34
Rejestracja: 09 wrz 2010, 14:58
Been thanked: 1 time

Re: Room 25

Post autor: snoopek »

Wczoraj grając w trzyosobową rywalizację (każdy sterował dwiema postaciami) mieliśmy taką sytuację:
Każda osoba w ostatniej turze miała po jednej postaci w pokoju 25 z tym, że jeden z graczy (moja żona) kontrolował już tylko jedną postać na skutek śmierci jednej z nich. Ostatnią swoją akcją wysunąłem pokój wyjścia poza budynek. Pytanie jest takie: Czy ktoś wygrał czy też wszyscy przegrali?
Mieszkam w Bieszczadach i nie mam z kim grać. Help!
Lista gier "na stanie"
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Room 25

Post autor: xilk »

snoopek pisze:Każda osoba w ostatniej turze miała po jednej postaci w pokoju 25 z tym, że jeden z graczy (moja żona) kontrolował już tylko jedną postać na skutek śmierci jednej z nich. Ostatnią swoją akcją wysunąłem pokój wyjścia poza budynek. Pytanie jest takie: Czy ktoś wygrał czy też wszyscy przegrali?
Skoro była to ostatnia tury i tylko Twoja żona miała jedną postać, bo druga jej zginęła, to Ona wygrała, reszta graczy przegrało.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Room 25

Post autor: sirafin »

snoopek pisze:Wczoraj grając w trzyosobową rywalizację (każdy sterował dwiema postaciami) mieliśmy taką sytuację:
Każda osoba w ostatniej turze miała po jednej postaci w pokoju 25 z tym, że jeden z graczy (moja żona) kontrolował już tylko jedną postać na skutek śmierci jednej z nich. Ostatnią swoją akcją wysunąłem pokój wyjścia poza budynek. Pytanie jest takie: Czy ktoś wygrał czy też wszyscy przegrali?
Znaczy miałeś dwie postacie, ale tylko jedną w Pokoju 25 i wysunąłeś Pokój 25 poza budynek? Czy to nie jest przypadkiem nielegalny ruch? W instrukcji jest zasada mówiąca, że "NIE MA MOŻLIWOŚCI ucieczki w pojedynkę". Moim zdaniem, skoro drugi członek twojej drużyny nie był w Pokoju 25, nie mogłeś go wysunąć poza budynek.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
ODPOWIEDZ