Room 25 - pytania o zasady
- jenny70
- Administrator
- Posty: 170
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 21:32
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
- Kontakt:
Room 25 - pytania o zasady
Czy można przesunąć rząd/kolumnę jeśli w pomieszczeniu, które miałoby być wypchnięte jest jakaś figurka postaci? Nie doczytałam się w instrukcji (a jeśli nic o tym nie ma to pewnie można), ale może tylko przeoczyłam coś? Z drugiej strony - co sie dzieje, jeśli jest odkryte pomieszczenie wyjścia - czy można przesunąć rząd/kolumnę tak żeby to pomieszczenie zostało wypchnięte i wróciło z drugiej strony jeśli nie ma na nim żadnej postaci? (a jeśli są ale nie w komplecie, to czy ruszenie takiej kolumny jest niedozwolone, czy po prostu skutkuje przegraną więźniów?)
- tomuch
- Posty: 1901
- Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
- Lokalizacja: zza winkla
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 172 times
Re: Room 25
O ile dobrze pamiętam, to nie jest zabronione przesuwanie w ten sposób płytek (nawet jeśli ktoś stoi na niej), włączając w to wyjście.
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
- jenny70
- Administrator
- Posty: 170
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 21:32
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
- Kontakt:
Re: Room 25
Więc jeśli na wyjściu stoi jedna osoba (ucieczka w pojedynkę jest niemozliwa) to ląduje razem z wyjściem na drugim końcu rzędu/kolumny? A jeśli są dwie osoby to czy można uciekać partiami? (np. 2+2) czy też wypchnięcie wyjścia z niepełną obsadą więźniów implikuje przegraną więźniów?tomuch pisze:O ile dobrze pamiętam, to nie jest zabronione przesuwanie w ten sposób płytek (nawet jeśli ktoś stoi na niej), włączając w to wyjście.
Re: Room 25
Można. Postać wędruje na drugą stronę rzędu razem z pomieszczeniem.Czy można przesunąć rząd/kolumnę jeśli w pomieszczeniu, które miałoby być wypchnięte jest jakaś figurka postaci?
Tak.Z drugiej strony - co sie dzieje, jeśli jest odkryte pomieszczenie wyjścia - czy można przesunąć rząd/kolumnę tak żeby to pomieszczenie zostało wypchnięte i wróciło z drugiej strony jeśli nie ma na nim żadnej postaci?
Pamiętaj, że w obydwu przypadkach- jak i w jakimkolwiek innym kiedy korzystamy z akcji przemieszczania rzędów- Twoja postać musi być w pomieszczeniu, które jest w przesuwanym rzędzie. Innymi słowy nie można przesunąć sobie dowolnego rzędu.
Wydaje mi się, że jeśli w pomieszczeniu wyjścia znajduje się jedna osoba, a wg zasad opuścić kompleks mają wszystkie osoby, to tym sposobem przegrywasz grę.Więc jeśli na wyjściu stoi jedna osoba (ucieczka w pojedynkę jest niemozliwa) to ląduje razem z wyjściem na drugim końcu rzędu/kolumny? A jeśli są dwie osoby to czy można uciekać partiami? (np. 2+2) czy też wypchnięcie wyjścia z niepełną obsadą więźniów implikuje przegraną więźniów?
Przesuwanie wyjścia nie ma wpływu na końcowy wynik, jeśli w pomieszczeniu nie ma nikogo.
Takie jest moje zdanie.
- jenny70
- Administrator
- Posty: 170
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 21:32
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
- Kontakt:
Re: Room 25
Poza efektem jednej z komnatHipke pisze: Pamiętaj, że w obydwu przypadkach- jak i w jakimkolwiek innym kiedy korzystamy z akcji przemieszczania rzędów- Twoja postać musi być w pomieszczeniu, które jest w przesuwanym rzędzie. Innymi słowy nie można przesunąć sobie dowolnego rzędu.
Tak, to brzmi rozsądnie.Hipke pisze:Wydaje mi się, że jeśli w pomieszczeniu wyjścia znajduje się jedna osoba, a wg zasad opuścić kompleks mają wszystkie osoby, to tym sposobem przegrywasz grę.
Dzięki.
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1074 times
- Been thanked: 102 times
Re: Room 25
Witajcie. Zakupiłem najnowsze wydanie tej gry i mam wątpliwości co do zasad, głównie jeśli chodzi o działanie pokoi:
1) Obserwacja: Jak rozumiem mogę jedynie innym graczom powiedzieć, że jest to pokój o typie zielonym, żółtym lub czerwonym? A co jeśli znajdę Pokój 25? Mogę poinformować ich, że znalazłem go?
2) Czy dobrze rozumiem opis Zalanej Komory? Pomieszczenie po odkryciu staje się już niedostępne do końca gry, czyli nikt nie może do niego już wejść, jedynie osoba, która tam weszła może stamtąd się wydostać? (i to najpóźniej w swojej następnej turze).
3) Wanna z Kwasem: czyli dopóki jest tam jedna postać, to nic złego się nie dzieje?
4) Hipotetyczna sytuacja. Dwie postacie są w tym samym pomieszczeniu, które graniczy z Komorą Chłodu. Obie postacie w fazie programowania wybrały swoje dwie akcje i ich kolejność. Postać I swoją pierwszą akcją wpycha postać II do Komory Chłodu. Teraz, ile akcji ma postać II? Wykonuje obie akcje, czy tylko tą, którą zadeklarowała jako pierwszą? Czy może wybiera, czy robi pierwszą, czy drugą? Bo w opisie Komory Chłodu jest mowa tylko, że w fazie Programowania można zaplanować tylko jedną akcję.
5) Konstrukcja budynku: W trzecim kroku budowania jest mowa, aby odłożyć na bok Salę wideo i Pokój 25. A w piątym kroku należy dołożyć te pomieszczenia. Jednak w trybie Solo i Kooperacji pomieszczenie Sala Wideo jest niedostępna. Zatem mam tam jednak dołożyć Salę Wideo, czy jednak nie?
1) Obserwacja: Jak rozumiem mogę jedynie innym graczom powiedzieć, że jest to pokój o typie zielonym, żółtym lub czerwonym? A co jeśli znajdę Pokój 25? Mogę poinformować ich, że znalazłem go?
2) Czy dobrze rozumiem opis Zalanej Komory? Pomieszczenie po odkryciu staje się już niedostępne do końca gry, czyli nikt nie może do niego już wejść, jedynie osoba, która tam weszła może stamtąd się wydostać? (i to najpóźniej w swojej następnej turze).
3) Wanna z Kwasem: czyli dopóki jest tam jedna postać, to nic złego się nie dzieje?
4) Hipotetyczna sytuacja. Dwie postacie są w tym samym pomieszczeniu, które graniczy z Komorą Chłodu. Obie postacie w fazie programowania wybrały swoje dwie akcje i ich kolejność. Postać I swoją pierwszą akcją wpycha postać II do Komory Chłodu. Teraz, ile akcji ma postać II? Wykonuje obie akcje, czy tylko tą, którą zadeklarowała jako pierwszą? Czy może wybiera, czy robi pierwszą, czy drugą? Bo w opisie Komory Chłodu jest mowa tylko, że w fazie Programowania można zaplanować tylko jedną akcję.
5) Konstrukcja budynku: W trzecim kroku budowania jest mowa, aby odłożyć na bok Salę wideo i Pokój 25. A w piątym kroku należy dołożyć te pomieszczenia. Jednak w trybie Solo i Kooperacji pomieszczenie Sala Wideo jest niedostępna. Zatem mam tam jednak dołożyć Salę Wideo, czy jednak nie?
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Room 25
1) Tak, mozesz powiedziec, ze znalazles wyjscie. Oczywiscie nawet jezeli go nie znalazles
2) Dobrze rozumiesz
3) Dokladnie tak
4) Postac II ma dwie akcje. Jezeli w zadnej z nich nie wychodzi, to bedzie miala tylko 1 akcje w nastepnej turze.
5) Grałem dawno i nigdy solo, ale nie widzę w instrukcji nigdzie informacji, ze sala wideo jest niedostepna w trybach solo i kooperacji. Niemniej chyba bedzie widac, czy brakuje Wam jednego kafelka czy nie?
2) Dobrze rozumiesz
3) Dokladnie tak
4) Postac II ma dwie akcje. Jezeli w zadnej z nich nie wychodzi, to bedzie miala tylko 1 akcje w nastepnej turze.
5) Grałem dawno i nigdy solo, ale nie widzę w instrukcji nigdzie informacji, ze sala wideo jest niedostepna w trybach solo i kooperacji. Niemniej chyba bedzie widac, czy brakuje Wam jednego kafelka czy nie?
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1074 times
- Been thanked: 102 times
Re: Room 25
Dziękuję za odpowiedzi Nataniel
Dlatego nie wiem, czy jeden losowy kafelek z trybu solo ma zostać zastąpiony pokojem wideo, czy jednak tego pokoju nie ma być w tym trybie. Na razie będę stosował zasadę, że po prostu w tym trybie tego pokoju nie ma.
Na ostatniej, ósmej stronie instrukcji jest napisane jakie kafelki są wykorzystywane w poszczególnych trybach. Tryb solo i kooperacji przewiduje: 5x Puste pomieszczenie, 2x Ciemny pokój, 2x Komora chłodu, 2x Pokój pułapka, 2x Zalana komnata, 2x Wanna z kwasem, 2x Pokój z tunelem, 2x Cela, 2x Komora śmierci, 1x Pokój z wirem, 1x Pokój iluzji oraz oczywiście Pokój centralny i Pokój 25. Łącznie 25 kafelków.Nataniel pisze:5) Grałem dawno i nigdy solo, ale nie widzę w instrukcji nigdzie informacji, ze sala wideo jest niedostepna w trybach solo i kooperacji. Niemniej chyba bedzie widac, czy brakuje Wam jednego kafelka czy nie?
Dlatego nie wiem, czy jeden losowy kafelek z trybu solo ma zostać zastąpiony pokojem wideo, czy jednak tego pokoju nie ma być w tym trybie. Na razie będę stosował zasadę, że po prostu w tym trybie tego pokoju nie ma.
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1074 times
- Been thanked: 102 times
Re: Room 25
I kolejne pytanie, które doszło, gdy z kolegami trafiliśmy na kafel Ruchomy Pokój. Jak on dokładnie działa? I czemu on ma zostawać ukryty, skoro jest to jedyny pokój, który po swoim działaniu jest zakryty?
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 56 times
Re: Room 25
Nie Ruchomy pokój staje się zakryty, tylko zamieniany z nim miejscami pojój pozostaje zakryty, czyli nie jest odkrywany.xilk pisze:I kolejne pytanie, które doszło, gdy z kolegami trafiliśmy na kafel Ruchomy Pokój. Jak on dokładnie działa? I czemu on ma zostawać ukryty, skoro jest to jedyny pokój, który po swoim działaniu jest zakryty?
- Erni
- Posty: 348
- Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
- Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 74 times
Re: Room 25
Instrukcja mówi, że dana postać może zaprogramować tylko jedną akcję. A czy może nie programować ich w ogóle? Przykład: w trybie Rywalizacji pierwsza postać czeka sobie grzecznie w Pokoju 25 na kolegę, aby móc się razem uratować; postać ta nei musi (i nie chce) wykonywać żadnej akcji. Czy bezczynność jest tutaj dozwolona?
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1074 times
- Been thanked: 102 times
Re: Room 25
Nie ma takiej możliwości. W fazie programowania:
To, na co się powołujesz Erni, to opis Komory Chłodu. Tam programujesz tylko jedną akcję w fazie programowania.
Zatem musisz zaprogramować dwie akcje, nawet jak nie chcesz czegoś robić. Najbardziej neutralną akcją dla bezczynności jest Obserwacja. Dlatego, jeśli Twoja postać zaczyna, zawsze możesz jako pierwszą akcję wybrać Wypchnięcia, a potem Obserwacji. W efekcie pierwsza akcja nic nie zrobi, bo tylko Ty jesteś w pokoju, a druga też nie będzie miała negatywnych skutków.Każdy gracz wybiera dwie akcje, których żetony kładzie zakryte na swojej karcie postaci[...]
To, na co się powołujesz Erni, to opis Komory Chłodu. Tam programujesz tylko jedną akcję w fazie programowania.
- Erni
- Posty: 348
- Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
- Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 74 times
Re: Room 25
Ale dalej w instrukcji, w tym samym punkcie, napisano: "Gracz może zdecydować się na wybór tylko jednej akcji. W takim przypadku umieszcza jej żeton pomiędzy dwoma polami programowania. Podczas fazy Akcji będzie miał wybór, czy zagrać tę akcję w trakcie pierwszej kolejki akcji, czy drugiej."
Sprawa dotyczy nie tylko Komory chłodu.
Sprawa dotyczy nie tylko Komory chłodu.
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: Room 25
Mam problem, chyba ze zrozumieniem. Z instrukcji (str. 2):
"Aby uciec z budynku, gracze muszą:
[...]
Użyć akcji Sterowania w celu wysunięcia go poza budynek, gdy wszyscy więźniowie znajdują się w środku. NIE MA MOŻLIWOŚCI ucieczki w pojedynkę!"
Czyli gdy dotrę do Pokoju-25 to muszę zaczekać na innych by do niego dotarli, aby go wysunąć? Nie kapuję.
Nie mówiąc już o tym, że to stoi w sprzeczności z niektórymi trybami rozgrywki.
"Aby uciec z budynku, gracze muszą:
[...]
Użyć akcji Sterowania w celu wysunięcia go poza budynek, gdy wszyscy więźniowie znajdują się w środku. NIE MA MOŻLIWOŚCI ucieczki w pojedynkę!"
Czyli gdy dotrę do Pokoju-25 to muszę zaczekać na innych by do niego dotarli, aby go wysunąć? Nie kapuję.
Nie mówiąc już o tym, że to stoi w sprzeczności z niektórymi trybami rozgrywki.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
- Cyberpuncur
- Posty: 309
- Rejestracja: 03 lut 2014, 11:52
- Lokalizacja: Sopot
Re: Room 25
Bo generalnie, żeby wygrać ze strażnikami to chyba minimum 3 cywili musi nawiać.
Ale przecież tą zasadę można sobie zmienić tak jak komu pasuje.
Możesz grać w Tryb Samoluba, kto pierwszy ten lepszy i tyle.
Ale przecież tą zasadę można sobie zmienić tak jak komu pasuje.
Możesz grać w Tryb Samoluba, kto pierwszy ten lepszy i tyle.
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: Room 25
To jest fragment zasad ogólnych, czyli niejako autor instrukcji abstrahuje od trybów rozgrywki. I chciałbym te zasady najpierw zrozumieć, zanim zacznę coś modyfikować.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1074 times
- Been thanked: 102 times
Re: Room 25
Chodzi o to, że nie można uciec samemu, chyba że zasady danego trybu mówią inaczej. W poszczególnych trybach:
Solo:
W pokoju 25 muszą się znaleźć wszystkie 4 figurki.
Kooperacja:
W pokoju 25 muszą się znaleźć wszystkie figurki graczy lub też jedna postać (figurka) może zostać wyeliminowana. W tym drugim przypadku pozostali gracze mogą uciec pokojem 25 tylko w ostatniej rundzie.
Rywalizacja:
W pokoju 25 muszą się znaleźć obie figurki danego gracza lub też jedna postać danego gracza, o ile druga została wyeliminowana. W tym drugim przypadku gracz może uciec pokojem 25 tylko w ostatniej rundzie. Tu też można wygrać poprzez eliminację wszystkich figurek pozostałych graczy.
Podejrzliwość:
W pokoju 25 muszą się znaleźć wszystkie figurki więźniów lub też jedna postać (figurka) może zostać wyeliminowana. W tym drugim przypadku pozostali więźniowie mogą uciec pokojem 25 tylko w ostatniej rundzie. Strażnicy wygrywają, jeśli wyeliminują dwóch więźniów lub uniemożliwią graczom ucieczkę.
Drużyna:
W pokoju 25 muszą się znaleźć wszystkie figurki członków danej drużyny lub też jeśli jeden członek drużyny został wyeliminowany, to dana drużyna może może uciec pokojem 25 tylko w ostatniej rundzie. Tu też można wygrać poprzez eliminację wszystkich figurek pozostałych graczy.
Zatem w Podejrzliwości, Drużynie, czy Kooperacji nie ma mowy o tym, że ktoś sobie ucieknie pokojem 25, bez czekania na resztę graczy.
Solo:
W pokoju 25 muszą się znaleźć wszystkie 4 figurki.
Kooperacja:
W pokoju 25 muszą się znaleźć wszystkie figurki graczy lub też jedna postać (figurka) może zostać wyeliminowana. W tym drugim przypadku pozostali gracze mogą uciec pokojem 25 tylko w ostatniej rundzie.
Rywalizacja:
W pokoju 25 muszą się znaleźć obie figurki danego gracza lub też jedna postać danego gracza, o ile druga została wyeliminowana. W tym drugim przypadku gracz może uciec pokojem 25 tylko w ostatniej rundzie. Tu też można wygrać poprzez eliminację wszystkich figurek pozostałych graczy.
Podejrzliwość:
W pokoju 25 muszą się znaleźć wszystkie figurki więźniów lub też jedna postać (figurka) może zostać wyeliminowana. W tym drugim przypadku pozostali więźniowie mogą uciec pokojem 25 tylko w ostatniej rundzie. Strażnicy wygrywają, jeśli wyeliminują dwóch więźniów lub uniemożliwią graczom ucieczkę.
Drużyna:
W pokoju 25 muszą się znaleźć wszystkie figurki członków danej drużyny lub też jeśli jeden członek drużyny został wyeliminowany, to dana drużyna może może uciec pokojem 25 tylko w ostatniej rundzie. Tu też można wygrać poprzez eliminację wszystkich figurek pozostałych graczy.
Zatem w Podejrzliwości, Drużynie, czy Kooperacji nie ma mowy o tym, że ktoś sobie ucieknie pokojem 25, bez czekania na resztę graczy.
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: Room 25
Bardzo dziękuję. Niby to samo jest w instrukcji, ale napisałeś to dla mnie w sposób bardziej przejrzysty.
Jeszcze tylko dopytam... Z tą ucieczką tylko w ostatniej rundzie, to w przypadku rywalizacji robi się coś takiego:
1. Jeśli masz obie figurki przy życiu, to obie muszą dotrzeć do Pokoju-25 by się wydostać i wygrać
2. Jeśli jedna z twoich figurek zginęła, to nadal możesz wygrać grę, ale aby to zrobić, to druga figurka oprócz dotarcia do Pokoju-25 musi jeszcze dotrwać do ostatniej rundy
?
Jeszcze tylko dopytam... Z tą ucieczką tylko w ostatniej rundzie, to w przypadku rywalizacji robi się coś takiego:
1. Jeśli masz obie figurki przy życiu, to obie muszą dotrzeć do Pokoju-25 by się wydostać i wygrać
2. Jeśli jedna z twoich figurek zginęła, to nadal możesz wygrać grę, ale aby to zrobić, to druga figurka oprócz dotarcia do Pokoju-25 musi jeszcze dotrwać do ostatniej rundy
?
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1074 times
- Been thanked: 102 times
Re: Room 25
Dokładnie tak. W drugim przypadku, jeśli zginie figurka danemu graczowi, to wypchnąć może pokój 25 tylko w ostatniej rundzie.romeck pisze:Jeszcze tylko dopytam... Z tą ucieczką tylko w ostatniej rundzie, to w przypadku rywalizacji robi się coś takiego:
1. Jeśli masz obie figurki przy życiu, to obie muszą dotrzeć do Pokoju-25 by się wydostać i wygrać
2. Jeśli jedna z twoich figurek zginęła, to nadal możesz wygrać grę, ale aby to zrobić, to druga figurka oprócz dotarcia do Pokoju-25 musi jeszcze dotrwać do ostatniej rundy
?
Co zabawne mając dwie figurki przy rywalizacji daleko od siebie można zawsze pod koniec gry zabić jedną np. w komorze śmierci, a drugą wejść do pokoju 25 i wypchnąć go, wygrywając w ten sposób.
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: Room 25
Hehe, to było moje następne pytanie.xilk pisze: Co zabawne mając dwie figurki przy rywalizacji daleko od siebie można zawsze pod koniec gry zabić jedną np. w komorze śmierci, a drugą wejść do pokoju 25 i wypchnąć go, wygrywając w ten sposób.
Troszkę to podłe, ale skoro dozwolone... zresztą kto udowodni, że to było samobójstwo?
Bardzo dziękuję za odpowiedzi.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
- Erni
- Posty: 348
- Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
- Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 74 times
Re: Room 25
Tryb Podejrzliwość, według instrukcji: "W dowolnym momencie gry, gdy suma postaci znajdujących się w Pokoju 25 i postaci wyeliminowanych jest większa od liczby żywych postaci znajdujących się poza Pokojem 25, ci ostatni MUSZĄ natychmiast ujawnić swoją tożsamość."
Ci ostatni, czyli jak rozumiem chodzi o postacie, które są poza Pokojem 25, tak?
A co, jeśli w przypadku gry czterosobowej (tryb Podejrzliwość) wszystkie postacie wejdą do Pokoju 25 i nie wiadomo, czy wśród nich jest strażnik? Kiedy ten strażnik musi ujawnić swoją tożsamość? Czy można wysunąć Pokój 25 i wygrać, mimo że strażnik też jest w Pokoju 25?
Ci ostatni, czyli jak rozumiem chodzi o postacie, które są poza Pokojem 25, tak?
A co, jeśli w przypadku gry czterosobowej (tryb Podejrzliwość) wszystkie postacie wejdą do Pokoju 25 i nie wiadomo, czy wśród nich jest strażnik? Kiedy ten strażnik musi ujawnić swoją tożsamość? Czy można wysunąć Pokój 25 i wygrać, mimo że strażnik też jest w Pokoju 25?
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1074 times
- Been thanked: 102 times
Re: Room 25
Dobrze rozumiesz, chodzi o postacie poza Pokojem 25.Erni pisze:Tryb Podejrzliwość, według instrukcji: "W dowolnym momencie gry, gdy suma postaci znajdujących się w Pokoju 25 i postaci wyeliminowanych jest większa od liczby żywych postaci znajdujących się poza Pokojem 25, ci ostatni MUSZĄ natychmiast ujawnić swoją tożsamość."
Ci ostatni, czyli jak rozumiem chodzi o postacie, które są poza Pokojem 25, tak?
Cytując instrukcję "w dowolnym momencie gry", czyli nie czekasz na koniec danej rundy. W przypadku czterech graczy, gdy 3 postacie są w pokoju 25, a jedna poza, to ta poza ujawnia swoją tożsamość.Erni pisze:A co, jeśli w przypadku gry czterosobowej (tryb Podejrzliwość) wszystkie postacie wejdą do Pokoju 25 i nie wiadomo, czy wśród nich jest strażnik? Kiedy ten strażnik musi ujawnić swoją tożsamość? Czy można wysunąć Pokój 25 i wygrać, mimo że strażnik też jest w Pokoju 25?
Więźniowie mogą wygrać, mimo że strażnik jest w pokoju 25. Im to nie robi, to strażnik przegrywa. Należy pamiętać jedynie o zasadzie, że wszyscy więźniowie muszą być w pokoju 25
Swoją drogą ostatnio grałem w Podejrzliwość w 5 osób i mieliśmy jednego strażnika. Zginęły dwie osoby, wtedy wiedzieliśmy, że jeden który zginął to był więzień, a drugi strażnik. Pozostała kwestia pozostałych graczy. Wszedłem do pokoju 25 i dwie osoby, które były poza nim musiały ujawnić swoją tożsamość. No i wygraliśmy.
Re: Room 25
Wczoraj grając w trzyosobową rywalizację (każdy sterował dwiema postaciami) mieliśmy taką sytuację:
Każda osoba w ostatniej turze miała po jednej postaci w pokoju 25 z tym, że jeden z graczy (moja żona) kontrolował już tylko jedną postać na skutek śmierci jednej z nich. Ostatnią swoją akcją wysunąłem pokój wyjścia poza budynek. Pytanie jest takie: Czy ktoś wygrał czy też wszyscy przegrali?
Każda osoba w ostatniej turze miała po jednej postaci w pokoju 25 z tym, że jeden z graczy (moja żona) kontrolował już tylko jedną postać na skutek śmierci jednej z nich. Ostatnią swoją akcją wysunąłem pokój wyjścia poza budynek. Pytanie jest takie: Czy ktoś wygrał czy też wszyscy przegrali?
Mieszkam w Bieszczadach i nie mam z kim grać. Help!
Lista gier "na stanie"
Lista gier "na stanie"
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1074 times
- Been thanked: 102 times
Re: Room 25
Skoro była to ostatnia tury i tylko Twoja żona miała jedną postać, bo druga jej zginęła, to Ona wygrała, reszta graczy przegrało.snoopek pisze:Każda osoba w ostatniej turze miała po jednej postaci w pokoju 25 z tym, że jeden z graczy (moja żona) kontrolował już tylko jedną postać na skutek śmierci jednej z nich. Ostatnią swoją akcją wysunąłem pokój wyjścia poza budynek. Pytanie jest takie: Czy ktoś wygrał czy też wszyscy przegrali?
Re: Room 25
Znaczy miałeś dwie postacie, ale tylko jedną w Pokoju 25 i wysunąłeś Pokój 25 poza budynek? Czy to nie jest przypadkiem nielegalny ruch? W instrukcji jest zasada mówiąca, że "NIE MA MOŻLIWOŚCI ucieczki w pojedynkę". Moim zdaniem, skoro drugi członek twojej drużyny nie był w Pokoju 25, nie mogłeś go wysunąć poza budynek.snoopek pisze:Wczoraj grając w trzyosobową rywalizację (każdy sterował dwiema postaciami) mieliśmy taką sytuację:
Każda osoba w ostatniej turze miała po jednej postaci w pokoju 25 z tym, że jeden z graczy (moja żona) kontrolował już tylko jedną postać na skutek śmierci jednej z nich. Ostatnią swoją akcją wysunąłem pokój wyjścia poza budynek. Pytanie jest takie: Czy ktoś wygrał czy też wszyscy przegrali?