Eldritch Horror - zasady

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Racuszny
Posty: 21
Rejestracja: 26 gru 2014, 22:54
Has thanked: 5 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Racuszny »

Ja mam dwa pytania, pewnie padły one wcześniej, ale na trzy strony wstecz ich nie widzę.

1. Rozumiem, że jeżeli jakaś postać posiada przy sobie np. przeklętą kulę (+2 do wszystkiego) i jakąś broń, która daje +3 do rzutów na siłę podczas walki, to liczy się jedynie ten drugi, "większy" modyfikator?

2. Co się dzieje w przypadku, gdy np. wykonuję jakiś test, chociażby na wiedzę, z modyfikatorem -1, postać bazowy stat wiedzy ma równy 1, a w swoim ekwipunku posiada jeszcze coś, co daje jej chociażby +1 do wszystkich rzutów? Jaka jest prawidłowa "kolejność działań"? Baza + (modyfikator dodatni - modyfikator ujemny)?
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Eldritch Horror

Post autor: Eremita »

Racuszny pisze:Rozumiem, że jeżeli jakaś postać posiada przy sobie np. przeklętą kulę (+2 do wszystkiego) i jakąś broń, która daje +3 do rzutów na siłę podczas walki, to liczy się jedynie ten drugi, "większy" modyfikator?
Zgadza się.
Racuszny pisze:2. Co się dzieje w przypadku, gdy np. wykonuję jakiś test, chociażby na wiedzę, z modyfikatorem -1, postać bazowy stat wiedzy ma równy 1, a w swoim ekwipunku posiada jeszcze coś, co daje jej chociażby +1 do wszystkich rzutów? Jaka jest prawidłowa "kolejność działań"? Baza + (modyfikator dodatni - modyfikator ujemny)?
"Prawidłowa" kolejność działań jest podana w almanachu jednak jest ona absolutnie nieistotna z powodu przemienności dodawania. W praktyce są tutaj dwa kroki dla których kolejność ma znaczenie:
1) Sumujesz wszystko razem. Wszystkie modyfikatory dodatnie, ujemne, dodatkowe kości, itd.
2) Jeśli wyszło Ci mniej niż 1 to i tak rzucasz jedną kością. W innych przypadkach rzucasz tyloma kośćmi ile wyniosła suma wszystkiego.
Najemnik
Posty: 155
Rejestracja: 31 sie 2012, 12:42
Has thanked: 18 times
Been thanked: 19 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Najemnik »

Trzy kwestie powstałe po ostatniej rozgrywce, co do których chciałbym się upewnić. Wszystkie dotyczą kart z dodatku "Widma Carcosy":

- czy karta mitów "Żółty Znak" (każąca stracić całą poczytalność Głównemu Badaczowi (chyba że drużyna zapłacą 2 Wskazówki), której to utracie nie można zapobiec ani jej zmniejszyć) działa na Badacza (który jest ostatnim żyjącym Badaczem, a więc jest i Głównym Badaczem) będącego pod wpływem stanu "Zagubiony w Czasie i Przestrzeni"? Bo niby efekty nie działają na Badacza pod wpływem ZwCiP, ale z drugiej strony na karcie mitu stoi, że utracie nie można zapobiec...

- jak działa artefakt "Złachmaniony Płaszcz" (zmniejszający stratę Poczytalności/koszt poświęcanej Poczytalności o 1) gdy wejdzie karta mitów "Plaga Wampirów" (która każe osłabić Wiedzę, albo zamiast tego poświęcić 1 Zdrowia/Poczytalności, następnie powtórzyć to dla Spostrzegawczości, Siły, Wpływu i Woli)? Powiedzmy, że całość karty mitów płacimy w Poczytalności. Wtedy "Złachmaniony Płaszcz" zmniejsza stratę Poczytalności o 5x1-1=4 czy 5x(1-1)=0?

- Gangster ze swojej pasywnej zdolności może przerzucić 1 podczas rzutu będącego na awersie czy rewersie karty?
Awatar użytkownika
Helga
Posty: 306
Rejestracja: 28 gru 2015, 16:01
Lokalizacja: Warszawa/ Ząbki
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Helga »

Pierwsza rozgrywka z dodatkiem Góry Szaleństwa i mam pytanie do rewersu karty Zlecenie Kurierskie nr 4:
Spoiler:
//edyta

Dzięki za szybką odpowiedź, czyli rozgrywka wygrana prawidłowo :).
Ostatnio zmieniony 13 sie 2017, 17:12 przez Helga, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sebs
Posty: 179
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:36
Lokalizacja: Mielec
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Sebs »

sirafin pisze:Ten efekt nie występuje na kartach Tajemnic, tylko np. na kartach Przygód, Spotkań Ekspedycyjnych, Spotkań w Górach, Zasobów Unikatowych. Gdyby Tajemnice powodowały własny postęp, to by nie miało sensu :)

Może przykład:
Aktywna Tajemnica, którą aktualnie robicie, polega na gromadzeniu Wskazówek. Gromadzicie więc Wskazówki tak jak zawsze, zbierając je z planszy po Spotkaniach Badawczych.
Jeden z graczy poszedł na Spotkanie Ekspedycyjne, bo tam są dobre nagrody. Udało mu się rozpatrzyć to spotkanie i w treści karty ma tekst: "aktywna Tajemnica postępuje o 1".
Zgodnie z instrukcją, jeśli aktywna Tajemnica wymaga dokładania jakichś żetonów, to wtedy "efekt postępu" należy rozpatrzyć losując i dokładając odpowiedni żeton z puli. W takim przypadku gracz losuje Wskazówkę i dokłada ją na kartę Tajemnicy.

Mam nadzieję, że teraz wszystko jasne ;)
Pozwole sobie zacytowac
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: sirafin »

Najemnik pisze:- czy karta mitów "Żółty Znak" (każąca stracić całą poczytalność Głównemu Badaczowi (chyba że drużyna zapłacą 2 Wskazówki), której to utracie nie można zapobiec ani jej zmniejszyć) działa na Badacza (który jest ostatnim żyjącym Badaczem, a więc jest i Głównym Badaczem) będącego pod wpływem stanu "Zagubiony w Czasie i Przestrzeni"? Bo niby efekty nie działają na Badacza pod wpływem ZwCiP, ale z drugiej strony na karcie mitu stoi, że utracie nie można zapobiec...
Utracie poczytalności nie można zapobiec, ale taka utrata musi być najpierw możliwa. Tutaj nie jest możliwa, bo na zagubionego nie działają żadne efekty.
Najemnik pisze:- jak działa artefakt "Złachmaniony Płaszcz" (zmniejszający stratę Poczytalności/koszt poświęcanej Poczytalności o 1) gdy wejdzie karta mitów "Plaga Wampirów" (która każe osłabić Wiedzę, albo zamiast tego poświęcić 1 Zdrowia/Poczytalności, następnie powtórzyć to dla Spostrzegawczości, Siły, Wpływu i Woli)? Powiedzmy, że całość karty mitów płacimy w Poczytalności. Wtedy "Złachmaniony Płaszcz" zmniejsza stratę Poczytalności o 5x1-1=4 czy 5x(1-1)=0?
To szereg odrębnych efektów, więc Złachmaniony płaszcz zredukuje wszystko do zera.
Najemnik pisze:- Gangster ze swojej pasywnej zdolności może przerzucić 1 podczas rzutu będącego na awersie czy rewersie karty?
Sam wybierasz, liczą się efekty z obu stron karty. Ta sama zasada tyczy się zdolności odnoszących się do "efektów Zaklęcia" (np. Zasób Pomocniczka maga), liczą się efekty z obu stron karty Zaklęcia.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Eparg
Posty: 3
Rejestracja: 15 wrz 2017, 15:53

Re: Eldritch Horror

Post autor: Eparg »

Witam,

może pytanie jest banalne, z góry przepraszam, ale gdy wykonuje się fazę akcji i wybierze ruch na pole, na którym znajduje się aktualnie potwór, czy trzeba go "napotkać" i z nim walczyć czy można zagrać "żeton" biletu i poruszyć się na kolejne pole?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Breżniew »

Eparg pisze:Witam,

może pytanie jest banalne, z góry przepraszam, ale gdy wykonuje się fazę akcji i wybierze ruch na pole, na którym znajduje się aktualnie potwór, czy trzeba go "napotkać" i z nim walczyć czy można zagrać "żeton" biletu i poruszyć się na kolejne pole?

Pozdrawiam
Można użyć biletu.
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 698
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 106 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Largo »

Chciałbym tylko dla pewności dopytać, żeby nie wyszło na to, że sobie ułatwiam grę :P
Podczas rozpatrywania karty mitów jeżeli nie ma na niej symbolu Postępu Omenu to nie rozpatruję w ogóle toru, tzn. nie przesuwam żetonu zagłady na torze zagłady zgodnie z ilością bram z takim samym symbolem jak ten obecny na torze?
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Breżniew »

Largo pisze:Chciałbym tylko dla pewności dopytać, żeby nie wyszło na to, że sobie ułatwiam grę :P
Podczas rozpatrywania karty mitów jeżeli nie ma na niej symbolu Postępu Omenu to nie rozpatruję w ogóle toru, tzn. nie przesuwam żetonu zagłady na torze zagłady zgodnie z ilością bram z takim samym symbolem jak ten obecny na torze?
Nie rozpatrujesz.
jakmis83
Posty: 1176
Rejestracja: 22 maja 2015, 14:31
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 130 times
Been thanked: 141 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: jakmis83 »

Breżniew pisze:
Largo pisze:Chciałbym tylko dla pewności dopytać, żeby nie wyszło na to, że sobie ułatwiam grę :P
Podczas rozpatrywania karty mitów jeżeli nie ma na niej symbolu Postępu Omenu to nie rozpatruję w ogóle toru, tzn. nie przesuwam żetonu zagłady na torze zagłady zgodnie z ilością bram z takim samym symbolem jak ten obecny na torze?
Nie rozpatrujesz.
Generalnie z karty Mitów rozpatrujesz tylko te efekty, których symbole znajdują się na danej karcie.
Moje Gry
Jeśli nie wiesz, jak masz zagrać, poczekaj, aż twojemu przeciwnikowi przyjdzie do głowy jakaś idea. Możesz być pewny, że będzie to idea fałszywa.
Siegbert Tarrasch
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 698
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 106 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Largo »

Dzięki. Chodziło o to, czy muszę rozpatrzyć symbol na torze omenu, nawet jeżeli nie przesuwałem znacznika. Już wszystko jasne :)
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 698
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 106 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Largo »

Jeszcze jedno pytanko, które narodziło się podczas dzisiejszej rozgrywki. Mit "Świat drży"-"wyszukaj z talii Spotkań Ekspedycyjnych wszystkie karty pasujące do Aktywnej Ekd i odłóż je do pudełka". rozumiem, że po potasowaniu talii żeton ekspedycji ląduje na polu adekwatnym do karty z wierzchu tak?

BTW. druga gra przeciwko Azathothowi i znowu przegrana. Grałem solo dwoma badaczami i skończyły mi się karty mitów. Często się wam to zdarza :P ?
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Breżniew »

Largo pisze:Jeszcze jedno pytanko, które narodziło się podczas dzisiejszej rozgrywki. Mit "Świat drży"-"wyszukaj z talii Spotkań Ekspedycyjnych wszystkie karty pasujące do Aktywnej Ekd i odłóż je do pudełka". rozumiem, że po potasowaniu talii żeton ekspedycji ląduje na polu adekwatnym do karty z wierzchu tak?

BTW. druga gra przeciwko Azathothowi i znowu przegrana. Grałem solo dwoma badaczami i skończyły mi się karty mitów. Często się wam to zdarza :P ?
Zgadza się. Żeton ekspedycji ląduje na polu zgodnym z wierzchnią kartą talii.

Generalnie, z mojego doświadczenia gra na dwóch badaczy jest trudna. Bram przybywa bardzo szybko, a wredne karty Mitów z Pogłoską potrafią naprawdę dać w kość szczególnie, jesli jest związana z jakimś kompletnym zadupiem, do którego obaj badacze nie dotrą zbyt szybko. W grze na 4 badaczy jest o wiele łatwiej ogarnąć :) Do tego jeszcze 4 badaczy to większa różnorodność przy wyborze "drużyny". Możesz wtedy stworzyć bardziej uniwersalną czwórkę, która będzie przygotowana na wiele sytuacji - np. ktoś do walki, ktoś do zaklęć, ktoś wspierający, ktoś do zamykania bram itd.itp.
jakmis83
Posty: 1176
Rejestracja: 22 maja 2015, 14:31
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 130 times
Been thanked: 141 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: jakmis83 »

Breżniew: zwróć uwagę na to, że Largo grał solo. A instrukcja zaleca do gry solo podjąć się kontroli nad dwoma Badaczami.
Czyli Largo gra solo, jak ja :)
Largo: mi się co prawda jeszcze karty mitów nie skończyły, ale zostałem wykończony przez dwie karty pogłosek naraz.
Teraz już wiem, że lepiej najpierw załatwić pogłoski, a potem próbować rozwiązać tajemnice.
Moje Gry
Jeśli nie wiesz, jak masz zagrać, poczekaj, aż twojemu przeciwnikowi przyjdzie do głowy jakaś idea. Możesz być pewny, że będzie to idea fałszywa.
Siegbert Tarrasch
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Breżniew »

jakmis83 pisze:Breżniew: zwróć uwagę na to, że Largo grał solo. A instrukcja zaleca do gry solo podjąć się kontroli nad dwoma Badaczami.
Czyli Largo gra solo, jak ja :)
Grając solo zawsze rozstawiam grę na 4 badaczy. Jest więcej kminienia, bo trzeba ogarniać 4 postaci, ale jest znacznie szerszy wachlarz możliwości.
jakmis83
Posty: 1176
Rejestracja: 22 maja 2015, 14:31
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 130 times
Been thanked: 141 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: jakmis83 »

Breżniew pisze:
jakmis83 pisze:Breżniew: zwróć uwagę na to, że Largo grał solo. A instrukcja zaleca do gry solo podjąć się kontroli nad dwoma Badaczami.
Czyli Largo gra solo, jak ja :)
Grając solo zawsze rozstawiam grę na 4 badaczy. Jest więcej kminienia, bo trzeba ogarniać 4 postaci, ale jest znacznie szerszy wachlarz możliwości.
To sobie zrobiłeś pełną opcję :)
A jak Ci idzie prowadzenie gry i badaczy, bo dla jednego gracza wykonywanie czynności przeznaczonych dla czterech może być dość trudne.
Jest to koszt zwiększenia swojej szansy na wygraną, prawda? :)
Moje Gry
Jeśli nie wiesz, jak masz zagrać, poczekaj, aż twojemu przeciwnikowi przyjdzie do głowy jakaś idea. Możesz być pewny, że będzie to idea fałszywa.
Siegbert Tarrasch
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Eldritch Horror

Post autor: Eremita »

Largo pisze:Chciałbym tylko dla pewności dopytać, żeby nie wyszło na to, że sobie ułatwiam grę :P
Podczas rozpatrywania karty mitów jeżeli nie ma na niej symbolu Postępu Omenu to nie rozpatruję w ogóle toru, tzn. nie przesuwam żetonu zagłady na torze zagłady zgodnie z ilością bram z takim samym symbolem jak ten obecny na torze?
Zgadza się.
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Breżniew »

jakmis83 pisze: To sobie zrobiłeś pełną opcję :)
A jak Ci idzie prowadzenie gry i badaczy, bo dla jednego gracza wykonywanie czynności przeznaczonych dla czterech może być dość trudne.
Jest to koszt zwiększenia swojej szansy na wygraną, prawda? :)
No niestety. Coś za coś :)
Łatwo nie jest samemu prowadzić całą czwórkę. Nad każdym ruchem trzeba dwa razy pomyśleć i wziąć pod uwagę każde rozwiązanie. Tajemnice wymagają większego nakładu pracy, więc też wesoło nie jest. Jednak te dwie postaci więcej robią mi dużą różnicę. Szkoda, że EH nie skaluje się tak dobrze jak Robinson. Tam w każdym składzie jest względnie podobny poziom trudności.
Najemnik
Posty: 155
Rejestracja: 31 sie 2012, 12:42
Has thanked: 18 times
Been thanked: 19 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Najemnik »

W dzisiejszej grze przeciwko Hasturowi pojawiła się sytuacja prawdopodobnie nieprzewidziana przez autorów: wchodzi tajemnica mówiąca, że każdy badacz rozmnaża po 2 żetony plugastwa na najbliższych polach z miastem na których nie ma żetonów plugastwa. Następnie trzeba pozbierać te żetony i umieścić na karcie tajemnicy w liczbie równej podwojonej liczbie badaczy. Co się dzieje w przypadku, kiedy w momencie wejścia tajemnicy jeden z badaczy ma stan "Zagubiony w czasie i przestrzeni"? Jeżeli nie rozmnaża żetonów plugastwa to kiedy już wróci na planszę żetonów tych jest za mało, by rozwiązać tajemnicę. Chyba że pozostaje liczyć na karty posiadające napis "Zwiększ postęp aktywnej tajemnicy o 1."

I druga sytuacja, czysto hipotetyczna. Kiedy mamy tajemnicę, do której rozwiązania potrzebujemy konkretnego artefaktu i badacz mający ten artefakt zostanie pochłonięty przed rozwiązaniem danej tajemnicy to pozostaje przemielenie talii artefaktów, aż się utworzy nową i wtedy mamy dopiero możliwość dobrania danego artefaktu na nowo? Czy podczas dobierania jakiegokolwiek artefaktu możemy dobrać poszukiwany artefakt nawet ze stosu kart odrzuconych?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: sirafin »

Ciekawe wyjątki.

W przypadku tajemnicy Żółty Znak autorzy chyba faktycznie zapomnieli o zagubionych badaczach. Moim zdaniem powinni omówić ten przypadek w FAQ. Widzę trzy rozwiązania:
1. Skoro badacza nie ma na planszy, wszystkie miasta są dla niego równie "blisko", więc kładzie żetony na dwóch dowolnych.
2. Skoro badacza nie ma na planszy, losuje dwa miasta, na których kładzie żetony.
3. Skoro badacza nie ma na planszy, nie kładzie żetonów.

Osobiście zastosowałbym opcję 1, bo wprowadza najmniej zamieszania i nie stawia gry na głowie.



W przypadku tajemnic wymagających konkretnego artefaktu zazwyczaj jest opcja otrzymania wymaganego artefaktu, kiedy gracz ma otrzymać jakiś artefakt. W takiej sytuacji nie ma problemu i można go odzyskać nawet ze stosu kart odrzuconych. Gorzej jeśli mamy wyjątek, jak z tajemnicą Poszukiwanie drogi, gdzie Klucz do Carcosy dostajemy za zebranie wymaganej liczby wskazówek. W takim przypadku utrata artefaktu oznacza właściwie koniec gry, bo nie ma jak go odzyskać. Pochłonięcie zdarza się bardzo rzadko, więc taki scenariusz jest mało prawdopodobny, ale faktycznie możliwy.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Eldritch Horror

Post autor: Eremita »

sirafin pisze:
Najemnik pisze:W dzisiejszej grze przeciwko Hasturowi pojawiła się sytuacja prawdopodobnie nieprzewidziana przez autorów: wchodzi tajemnica mówiąca, że każdy badacz rozmnaża po 2 żetony plugastwa na najbliższych polach z miastem na których nie ma żetonów plugastwa. Następnie trzeba pozbierać te żetony i umieścić na karcie tajemnicy w liczbie równej podwojonej liczbie badaczy. Co się dzieje w przypadku, kiedy w momencie wejścia tajemnicy jeden z badaczy ma stan "Zagubiony w czasie i przestrzeni"? Jeżeli nie rozmnaża żetonów plugastwa to kiedy już wróci na planszę żetonów tych jest za mało, by rozwiązać tajemnicę. Chyba że pozostaje liczyć na karty posiadające napis "Zwiększ postęp aktywnej tajemnicy o 1."
1. Skoro badacza nie ma na planszy, wszystkie miasta są dla niego równie "blisko", więc kładzie żetony na dwóch dowolnych.
(...)
Osobiście zastosowałbym opcję 1, bo wprowadza najmniej zamieszania i nie stawia gry na głowie.
Nie kojarzę oficjalnej odpowiedzi na ten dylemat ale gwarantuję że byłaby ona dokładnie taka jak podaje Sirafin.
sirafin pisze:Gorzej jeśli mamy wyjątek, jak z tajemnicą Poszukiwanie drogi, gdzie Klucz do Carcosy dostajemy za zebranie wymaganej liczby wskazówek. W takim przypadku utrata artefaktu oznacza właściwie koniec gry, bo nie ma jak go odzyskać.
To niestety nie jest poprawna odpowiedź.
Po każdym spotkaniu badawczym* gra:
• Po pierwsze daje opcję położenia zdobytej wskazówki na aktywnej tajemnicy.
• Po drugie daje głównemu badaczowi Klucz do Carcosy jeśli tylko na tajemnicy jest odpowiednia liczba wskazówek. (I, standardowo, jeśli ten artefakt jest dostępny. Że artefakt odrzucony przez pochłoniętego badacza jest dostępny to już odpowiedział Sirafin więc tu tylko przypominam.)
Drugi efekt odpala się po każdym spotkaniu badawczym i niucha czy można komuś dać Klucz do Carcosy. Jeśli miał go pochłonięty badacz to wystarczy odbyć następne spotkanie badawcze by odzyskać artefakt, nie trzeba nawet zdobyć żadnych nowych wskazówek.

Być może w polskim tłumaczeniu tekst sugeruje że efekt odpala się po zebraniu odpowiedniej liczby wskazówek ale to nieprawda.
Odpala się po każdym spotkaniu badawczym i sprawdza czy już/nadal na tajemnicy jest odpowiednia liczba wskazówek.
Jeśli jest, to próbuje wręczyć głównemu badaczowi Klucz do Carcosy.

*Nazwy których używam mogą się różnić od tych które występują w grze - nie znam nazw z polskiej wersji.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: sirafin »

Faktycznie, odbycie spotkania i otrzymanie klucza to dwa osobne zdania, źle to zinterpretowałem jako całość. W Wersji PL jest tak samo jak w ENG.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Eldritch Horror

Post autor: Eremita »

sirafin pisze:Ale na angielskiej karcie tekst nie mówi o otrzymaniu klucza po każdym spotkaniu badawczym.
After an investigator resolves a Research Encounter, he may spend
1 Clue he gained from that encounter to place that Clue on this card.
Ten, if there are Clues on this card equal to Obrazek, the Lead Investigator
gains the Key to Carcosa Artifact.
Mówi, sam zacytowałeś.
Zamieszczę ten sam cytat jeszcze raz, tylko podzielę go na dwa efekty żeby uczytelnić sytuację.

After an investigator resolves a Research Encounter, he may spend 1 Clue he gained from that encounter to place that Clue on this card.
Czy mamy jakieś wątpliwości że ten efekt odpala się po każdym zdarzeniu badawczym?
After an investigator resolves a Research Encounter (...), if there are Clues on this card equal to Number of Investigators, the Lead Investigator gains the Key to Carcosa Artifact.
Drugi efekt jest odpalany przez to samo zdarzenie co pierwszy. Jeżeli pierwszy odpala się po każdym spotkaniu badawczym to drugi też.∎(Test działania forum.)
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2017, 11:51 przez Eremita, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: sirafin »

Tak, po uważniejszym przeczytaniu zauważyłem, o co chodzi :D
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
ODPOWIEDZ