Pan Lodowego Ogrodu - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
CheshireCat
Posty: 58
Rejestracja: 29 lis 2012, 00:18
Been thanked: 2 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: CheshireCat »

Pytanie, czytam aktualnie instrukcję, bo chcę w 3 osoby spóbować grać, rozumiem, że z 8 regionów przy 3 graczach, używa się 3 regionów, rozumiem, że gracze wybierają je najpierw ustawiając zetony punktacji? wybór jest dowolny?
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

budzo pisze:Pytanie na zasadzie upewnienia się:

Jeśli zamykam region grając Callo to muszę rozmieścić kostki w sąsiednich regionach. Czy jeśli ten region ma wyższy nr kolejności rozpatrywania to moje kostki liczą się do dominacji w tymże jeszcze w tej samej turze?

Zakładam, że tak ale nigdzie to nie jest napisane.
Tak - liczą się w regionach które nie zostały jeszcze rozpatrzone w fazie dominacji.
Przykładowo zamknąłeś region o Nr 3 i miałeś możliwość przemieścić swoje znaczniki wpływów do sąsiednich regionów. Część dałeś do regionu Nr 8 i część do Nr 2. Po zamknięciu regionu przechodzimy do kolejnych regionów i rozstrzygania w nich dominacji. Rozpatrując region nr 8 masz w nim więcej wpływów niż na początku fazy dominacji.
metyu
Posty: 381
Rejestracja: 12 gru 2012, 11:08
Been thanked: 1 time

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: metyu »

w grze 3 osobowej używa się 7 regionów, w 2 osobowej 6 regionów
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

janekbossko pisze:jak jest z wygraniem na punkty?
dzis gralem pierwszy raz na 4 osoby i dwie z nich przekroczyły poziom 50 punktów..nie podczas ostatniego punktowania (4) a podczas przedostatniego.
Wygrywa ten kto zrobi to pierwszy czy ten kto na koniec bedzie mial najwiecej?
1. Gracie do końca tury.
2. Doliczacie dodatkowe punty zwycięstwa z Żmijowego Gardła.
3. Wygrywa gracz który ma najwięcej punktów.
3. W przypadku remisu miedzy dwoma graczami wygrywa gracz z lepsza reputacją.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

mat_eyo pisze: Tego nadal nie rozumiem i wydaje mi się też trochę niesprawiedliwe. Mały przykład. Mam obszar A z aktywnym żetonem uroczyska i Szczurzym grajkiem i obszar B z Cierniem. W obu obszarach dominuję.
W pierwszej turze w fazie dominacji Szczurzy Grajek przesyła uroczysko do Ciernia. W obszarze A nie pobieramy(?) czynnika M bo nie ma już uroczyska, natomiast w obszarze B nie pobieramy(?) czynnika M, bo jest on odwrócony do góry nogami. Na koniec tury odwracamy żeton w obszarze B.
W drugiej turze w obszarze B Cierń wchłania uroczysko i znów nie pobieramy(?) czynnika M, bo uroczyska już nie ma? Wychodzi na to, że dwa razy (albo trzy, zależy od kolejności obszarów) dominujemy obszar z aktywnym uroczyskiem i ani razu nie dostajemy z niego czynnika M, trochę to bolesne.
Obrócony żeton uroczyska daje normalnie Czynnik M graczowi, który dominuje z nim region.
W twoim przykładzie: jeśli region A miał niższy Nr( chodzi o numer, po którym rozpatrujemy regiony) niż Nr regionu z Cierniem to dostaniesz Czynnik M w regionie z Cierniem. W kolejnej turze wchłaniając do Ciernia uroczysko już nie dostaniesz Czynnika.
mat_eyo pisze: Z punktowaniem liczyliśmy dalej po 50ciu, ale w instrukcji nie ma tego jasno nakazane. Przydałoby się potwierdzenie od wydawcy.
Można miec więcej niż 50 pkt. Gracie do końca tury.
mat_eyo pisze: Pytanie odnośnie umiejętności czyniącego szpiega. Czy może on wybrać dwie różne z czterech podstawowych umiejętności (tych widocznych na planszy przy polu nr 6), czyli atak, obrona, szybkość i dominacja? Czy można przypisać mu np. Grabież albo zamianę kostek populacji od Fauna?
Może wybrać tylko podstawowe umiejętności.(atak, obrona, szybkość, dominacja)
mat_eyo pisze: Przygotowanie gry, kroki 7-10. Czy dobrze rozumiem, że żetony obszarów umieszczamy na ślepo, tak samo jak i figurkę Ciernia? Trochę to dziwne i powiem, że we wczorajszej pierwszej grze graliśmy tak, że w punkcie 7 losowaliśmy i rozkładaliśmy żetony już odkryte, później zadecydowałem w którym polu opłaca mi się ustawić Ciernia. Nie rozumiem po co w punkcie 7 gracze losują obszary zgodnie z inicjatywą skoro i tak układają je na planszy na ślepo.
Na ślepo choć jeśli chcecie grać na jawnych obszarach to macie dowolność. Przy jawnym rozstawianiu cierń zawsze będzie stawiany w regionie z najwyższym numerem - za łatwo.
mat_eyo pisze: Co w sytuacji, kiedy w regionie jest wyłącznie jedna kostka wpływu, Vuko i gracz kontrolujący tę kostkę ma jeden znacznik Vuko? Uznaje się, że nie dominuje on regionu, prawda?
Żeton Vuko powoduje wycofanie tego znacznika wpływu. Znacznik pozostaje w regionie ale nie jest liczony w przy rozstrzyganiu wpływów w regionie.
mat_eyo pisze: Obszary rozpatrujemy w kolejności. Fajnie, tylko w jakiej? :D Rosnącej czy malejącej?
Rosnącej.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

espresso pisze:
Sęk w tym, że gracze niczego nie wybierają, bo żetony w obszarach kładziemy nadal na ślepo, odwracamy je dopiero w kroku 10 przygotowania do gry. Dlatego wydaje mi się to bez sensu, po co losować je zgodnie z inicjatywą? Lepiej niech jeden gracz robiący setup wylosuje na ślepo i ułoży na planszy.
W grze na 2 osoby gra się na 6 regionach, a przy 3 - na 7. Gracze układając kolejno żetony (losowe), wybierają jakie regiony będą w grze - nie wiemy co na nich będzie, ale wybieramy sam kształt mapy.[/quote]

Racja - gracze kształtują plansze. Zagrajcie sobie kiedyś w dwie osoby przy wyłączeniu dwóch środkowych obszarów ;)
Zasada jest ogólna - przy czterech graczach nie ma znaczenia.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

white_wolv pisze:No to ja pierwszy (?) zadam to pytanie :

Czy poprawiona instrukcja/filmiki z rozgrywkami/FAQ Online to kwestia dni czy raczej kilku tygodni ?

Pytam bo nie wiem czy czekać z pierwszymi powaznymi rozgrywkami gdzie bede musial tlumaczyc wszystkim gre - jedno z powyzszych na pewno pomogloby nie skopac czegos juz przy pierwszym zagraniu.
Dni ;)
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

zakwas pisze:
farmer pisze:Hmm...
co do żetonów regionów, to my (uznaliśmy to za oczywiste) spoglądamy na wylosowany żeton obszaru.
Żetony kładziemy zakryte na planszy.
Czyli, wiesz, gdzie i jakie żetony położyłeś. Inni wiedzą, jakie żetony oni położyli.

Van Dyken układa Ciernia w miarę świadomie (wie, gdzie położył mocne/słabe żetony).

Potem żetony odkrywamy i jedziemy dalej...

W grze bez Van Dykena układanie zakrytych żetonów traci na ważności, ale nadal jakieś znaczenie ma (to, jaki żeton sąsiaduje z jakim - masz na to jakiś wpływ wykładając swoje żetony).

pozdr,
farm
Dokładnie tak grałem również, wydało mi się to oczywiste. :)
To dobra domowa zasada choć wydłużająca start gry.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

CheshireCat pisze:Pytanie, czytam aktualnie instrukcję, bo chcę w 3 osoby spóbować grać, rozumiem, że z 8 regionów przy 3 graczach, używa się 3 regionów, rozumiem, że gracze wybierają je najpierw ustawiając zetony punktacji? wybór jest dowolny?
3 graczy = 7 regionów biorących udział w rozgrywce (patrz na rewers żetonów punktacji regionów)
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 373 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

mat_eyo pisze:Ok, ale w tym momencie może się zdarzyć tak, że 3 razy dominujesz region z uroczyskiem i nie otrzymasz ani razu czynnika M. Dziwne to trochę. Kiedy Fjollsfinn porywa kostkę do LO nie ma żadnej kary. Kiedy Freihoff buduje Czerwoną Wieżę nie ma żadnej karry. Kiedy Calo zamyka region to giną jej jednostki poza faunem, ale to akurat można zrozumieć, skoro odcina region innym i jeszcze dostaje z niego punkty. Natomiast kiedy van Dyken wchłania uroczysko to ma minus, bo nie dostaje czynnika M. We wszystkich innych sytuacjach kiedy dominujesz region żeby przybliżyć się do celu czerpiesz z niego "przy okazji" wszystkie korzyści. Tylko jeden van Dyken jest tu pokrzywdzony.
Źle na to patrzysz...
Jakie korzyści ma niebieski z kradzieży kostki? Żadnych. To przeciwnik traci.
Jakie korzyści ma czerwony ze zbudowania wieży? Żadnych.
Jakie korzyści ma zielony z zamknięcia regionu... traci kostki i jednostki. Hmm...
Jakie korzyści ma czarny z zabrania uroczyska? Żadnych. Ale przeciwnicy tracą źródło magii... wszak cała magia należy do Van Dykena, nie? :>

Jak dla mnie, to od całości odstaje zielony, a nie czarny.
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

farmer pisze:
mat_eyo pisze:Ok, ale w tym momencie może się zdarzyć tak, że 3 razy dominujesz region z uroczyskiem i nie otrzymasz ani razu czynnika M. Dziwne to trochę. Kiedy Fjollsfinn porywa kostkę do LO nie ma żadnej kary. Kiedy Freihoff buduje Czerwoną Wieżę nie ma żadnej karry. Kiedy Calo zamyka region to giną jej jednostki poza faunem, ale to akurat można zrozumieć, skoro odcina region innym i jeszcze dostaje z niego punkty. Natomiast kiedy van Dyken wchłania uroczysko to ma minus, bo nie dostaje czynnika M. We wszystkich innych sytuacjach kiedy dominujesz region żeby przybliżyć się do celu czerpiesz z niego "przy okazji" wszystkie korzyści. Tylko jeden van Dyken jest tu pokrzywdzony.
Źle na to patrzysz...
Jakie korzyści ma niebieski z kradzieży kostki? Żadnych. To przeciwnik traci.
Jakie korzyści ma czerwony ze zbudowania wieży? Żadnych.
Jakie korzyści ma zielony z zamknięcia regionu... traci kostki i jednostki. Hmm...
Jakie korzyści ma czarny z zabrania uroczyska? Żadnych. Ale przeciwnicy tracą źródło magii... wszak cała magia należy do Van Dykena, nie? :>

Jak dla mnie, to od całości odstaje zielony, a nie czarny.
Dokładnie - każdym można (teoretycznie!) zakończyć grę w trzy tury. Callo potrzebuje czterech.
Van Dyken: T1, T2: dominuje dwa regiony z uroczyskami T3: wchłania uroczyska
Freihoff: T1, T2, T3: za każdą turą stawia po dwie wieże (ma dwie zdolne do tego jednostki)
Fjollsfinn: T1, T2, T3: za każdą turą zabiera drakkarem kostkę z innego regionu
Callo: T1: stawia znacznik koszmaru T2: stawia znacznik i zamyka region T3: stawia znacznik koszmaru T4: stawia znacznik i zamyka region (tu oczywiście ma kilka możliwości kiedy zamykać regiony, jednak na postawienie czterech znaczników koszmaru musi poświecić cztery tury, bo figurka Koszmaru jest tylko jedna).
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: FortArt »

zakwas pisze: Dokładnie - każdym można (teoretycznie!) zakończyć grę w trzy tury. Callo potrzebuje czterech.
Callo: T1: stawia znacznik koszmaru T2: stawia znacznik i zamyka region T3: stawia znacznik koszmaru T4: stawia znacznik i zamyka region (tu oczywiście ma kilka możliwości kiedy zamykać regiony, jednak na postawienie czterech znaczników koszmaru musi poświecić cztery tury, bo figurka Koszmaru jest tylko jedna).
Czterech, ale nie tak, bo tak to po drugiej turze straci Koszmar.

Mam pytanie w sprawie zamknięcia regionu.
Od następnej tury zamknięty region jest wyłączony z rozgrywki w sposób
następujący:
- nie można wykonywać w nim działań,
- figurka Vuko nie może zostać w nim umieszczona,
- Callo w fazie dominacji otrzymuje z niego tylko punkty zwycięstwa, jeśli
uruchomiono punktowanie.
Jeśli w zamkniętym regionie znajduje się Czerwona Wieża, to nadal
liczy się ona podczas sprawdzania realizacji prywatnego celu Ulrike
Freihoff.

Czy to oznacza, że jednostki Calo z zamkniętego obszaru liczą się do liczenia przewag przy remisach w dominacji w sąsiednich regionach?
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

FortArt pisze:
zakwas pisze: Dokładnie - każdym można (teoretycznie!) zakończyć grę w trzy tury. Callo potrzebuje czterech.
Callo: T1: stawia znacznik koszmaru T2: stawia znacznik i zamyka region T3: stawia znacznik koszmaru T4: stawia znacznik i zamyka region (tu oczywiście ma kilka możliwości kiedy zamykać regiony, jednak na postawienie czterech znaczników koszmaru musi poświecić cztery tury, bo figurka Koszmaru jest tylko jedna).
Czterech, ale nie tak, bo tak to po drugiej turze straci Koszmar.
To akurat nie ma najmniejszego wpływu na ilość tur, bo w trzeciej można go przywołać ponownie i i tak postawić znacznik. Nawet zaznaczyłem, że kolejność może się różnić, ale ktoś musiał się przyczepić... :roll:
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: FortArt »

AA, tam zaraz przyczepić. Optymalizuję tylko :) W T3 i T4 zamyka - bez straty 4 na reputacji. :)
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
Gra Wstępna
Posty: 3
Rejestracja: 05 wrz 2014, 11:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Gra Wstępna »

farmer pisze:
mat_eyo pisze:(...)
Źle na to patrzysz...
Jakie korzyści ma niebieski z kradzieży kostki? Żadnych. To przeciwnik traci.
Jakie korzyści ma czerwony ze zbudowania wieży? Żadnych.
Jakie korzyści ma zielony z zamknięcia regionu... traci kostki i jednostki. Hmm...
Jakie korzyści ma czarny z zabrania uroczyska? Żadnych. Ale przeciwnicy tracą źródło magii... wszak cała magia należy do Van Dykena, nie? :>
Jak dla mnie, to od całości odstaje zielony, a nie czarny.
Troszkę się nie zgodzę. Ogólnie, to poszkodowanych nie ma. Nie musisz też realizować celu postaci, możesz wygrać na punkty, bijąc przeciwnika, albo przywołać śnieg.
A co do powyższych "rozkmin", to spróbujcie zagrać np. (idąc kolorami) niebieski vs zielony na 2 graczy. Gdy jeden gracz potrzebuje ukraść multum kostek, a drugi utrzymać się w dwóch regionach. Ciężko jest zdominować gracza, który nie potrzebuje się fragmentować, może się okopać i grać defensywnie. Wydaje mi się, ze na tym polega elastyczność - trzeba od początku zastanowić się, czy jesteś w stanie to zrobić, czy może jest to chwila żeby zlać cel postaci i zacząć realizować jakaś strategię ogólną.

Ale to rozmowa o zasadach, a nie kącik porad taktyczno-strategicznych :D
"There is no hunting like the hunting of man, and those who have hunted armed men long enough and liked it, never care for anything else thereafter."
- Ernest Hemingway
Zapraszam na bloga pod adresem www.gra.wstepna.pl
metyu
Posty: 381
Rejestracja: 12 gru 2012, 11:08
Been thanked: 1 time

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: metyu »

Kiedy Callo dominuje i zamyka region z dwoma znacznikami koszmaru, to pobiera jeszcze zasoby z tego regionu, czy już nie?
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: FortArt »

"Od następnej tury .."
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
Gra Wstępna
Posty: 3
Rejestracja: 05 wrz 2014, 11:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Gra Wstępna »

metyu pisze:Kiedy Callo dominuje i zamyka region z dwoma znacznikami koszmaru, to pobiera jeszcze zasoby z tego regionu, czy już nie?
Z tego co widziałem w instrukcji, to nie. Tylko punkty podczas tur z punktowaniem.
"There is no hunting like the hunting of man, and those who have hunted armed men long enough and liked it, never care for anything else thereafter."
- Ernest Hemingway
Zapraszam na bloga pod adresem www.gra.wstepna.pl
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: FortArt »

Kurcze przecież parę postów powyżej jest cytowany ten zapis. Region jest zamknięty od następnej tury. Czyli w turze, w której jest zamykany podlega normalnemu rozliczaniu.

Czyli pkt i zasoby. Tylko dla Calo bo inni wylecieli z regionu.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

FortArt pisze:Kurcze przecież parę postów powyżej jest cytowany ten zapis. Region jest zamknięty od następnej tury. Czyli w turze, w której jest zamykany podlega normalnemu rozliczaniu.

Czyli pkt i zasoby. Tylko dla Calo bo inni wylecieli z regionu.
Od następnej tury zamknięty region jest wyłączony z rozgrywki w sposób następujący:
- nie można wykonywać w nim działań,
- figurka Vuko nie może zostać w nim umieszczona,
- Callo w fazie dominacji otrzymuje z niego tylko punkty zwycięstwa, jeśli uruchomiono punktowanie.
Kolejność wg. instrukcji jest taka, że najpierw ustala się dominację, potem odpala zdolności specjalne, więc stawia znaczik koszmaru/zamyka region.

Tylko nie wiem gdzie jest info, że bierze z niego zasoby, bo jak to, skoro uroczysko wywędrowuje w procesie zamykania, a po ni. Dopiero ew. pobiera się "dobra"? Czytama ten wątek od początku i musiało mi umknąć...
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

Uruchomiliśmy FAQ online(jeszcze testujemy - może się coś sypać). Powoli przenosimy Wasze pytania z działu "Zasady - pytania i wątpliwości".
http://panlodowegoogrodu.pl/pan-lodowego-ogrodu-faq
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 968
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: krecilapka »

Brawo za inicjatywę.

Ale podsuwam pod rozważenie jeszcze jednego rozwiązania. Żeby to było zebrane i udostępnione w jednym dokumencie.
W tej chwili, jeśli będę chciał to wydrukować (a będę chciał) to muszę się nakopiować, by to zebrać w całość. Potrzebuję tego, żeby w czasie gry łatwo można było się odwołać do konkretnego wyjaśnienia.
Mogę popracować i sam to sobie poukładać w dokument podzielony na rozdziały i fazy itd. Ale ktoś u was i tak pewnie ma taki plik wejściowy i dopiero z niego buduje strukturę do www. Więc mogłoby to być w miarę proste :). A pewnie nie jestem jedynym któremu byłoby to przydatne.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

krecilapka pisze:Brawo za inicjatywę.

Ale podsuwam pod rozważenie jeszcze jednego rozwiązania. Żeby to było zebrane i udostępnione w jednym dokumencie.
W tej chwili, jeśli będę chciał to wydrukować (a będę chciał) to muszę się nakopiować, by to zebrać w całość. Potrzebuję tego, żeby w czasie gry łatwo można było się odwołać do konkretnego wyjaśnienia.
Mogę popracować i sam to sobie poukładać w dokument podzielony na rozdziały i fazy itd. Ale ktoś u was i tak pewnie ma taki plik wejściowy i dopiero z niego buduje strukturę do www. Więc mogłoby to być w miarę proste :). A pewnie nie jestem jedynym któremu byłoby to przydatne.
Będzie PDF ;)
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

RedImp pisze:
krecilapka pisze:Brawo za inicjatywę.

Ale podsuwam pod rozważenie jeszcze jednego rozwiązania. Żeby to było zebrane i udostępnione w jednym dokumencie.
W tej chwili, jeśli będę chciał to wydrukować (a będę chciał) to muszę się nakopiować, by to zebrać w całość. Potrzebuję tego, żeby w czasie gry łatwo można było się odwołać do konkretnego wyjaśnienia.
Mogę popracować i sam to sobie poukładać w dokument podzielony na rozdziały i fazy itd. Ale ktoś u was i tak pewnie ma taki plik wejściowy i dopiero z niego buduje strukturę do www. Więc mogłoby to być w miarę proste :). A pewnie nie jestem jedynym któremu byłoby to przydatne.
Będzie PDF ;)
Super! A odpowiecie na zaglełe pytania w tym wątku? ;)
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

FortArt pisze:
zakwas pisze: Dokładnie - każdym można (teoretycznie!) zakończyć grę w trzy tury. Callo potrzebuje czterech.
Callo: T1: stawia znacznik koszmaru T2: stawia znacznik i zamyka region T3: stawia znacznik koszmaru T4: stawia znacznik i zamyka region (tu oczywiście ma kilka możliwości kiedy zamykać regiony, jednak na postawienie czterech znaczników koszmaru musi poświecić cztery tury, bo figurka Koszmaru jest tylko jedna).
Czterech, ale nie tak, bo tak to po drugiej turze straci Koszmar.

Mam pytanie w sprawie zamknięcia regionu.
Od następnej tury zamknięty region jest wyłączony z rozgrywki w sposób
następujący:
- nie można wykonywać w nim działań,
- figurka Vuko nie może zostać w nim umieszczona,
- Callo w fazie dominacji otrzymuje z niego tylko punkty zwycięstwa, jeśli
uruchomiono punktowanie.
Jeśli w zamkniętym regionie znajduje się Czerwona Wieża, to nadal
liczy się ona podczas sprawdzania realizacji prywatnego celu Ulrike
Freihoff.

Czy to oznacza, że jednostki Calo z zamkniętego obszaru liczą się do liczenia przewag przy remisach w dominacji w sąsiednich regionach?
Nie liczą się. Traktujecie ten region jakby nie brał udziału w grze za wyjątkiem dawania punktów Callo.
ODPOWIEDZ