Pan Lodowego Ogrodu - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: FortArt »

Przecież już dawno na to odpowiedzieli.
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 51#p567451
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: WRS »

Dla dwóch.
A jak tam leży 3 albo 4 znaczniki?
Czyniący od razu na dno?

Sporo materiału jest w tym wątku, łatwo o czymś zapomnieć...
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

white_wolv pisze:Czy jesli znajduje sie na ostatnim polu reputacji (-9) ale na wierzchu (czyli mam lepsza reputacje od tego co pode mna) to w sytuacji w ktorej znowu będę czynić (a przeciwnik nie) to mój żeton zamieni się miejscami ?
Nie! Leżąc na wierzchu masz gorszą reputację. (Strona 7 instrukcji)
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

WRS pisze: czyli a zatem, czyniąc włazi się pod spód!
Nie! Wskakujesz na górę. Ostatni czyniący ściąga uwagę Vuko i ma najgorszą reputację, bo jestes najdalej na torze reputacji (ujemnej reputacji).
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2014, 01:07 przez zakwas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: WRS »

Racja, przecież sam o tem pisałem cytując instrukcję ;)
Czyniący wyłazi na wierzch!
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

Mam wrażenie, że się zamotaliście wszyscy w tych postach. Głowna trudność polega na tym, że im dalej na torze reputacji, tym gorzej. To punkty ujemne, a każdy postawiony nowy pionek ma gorzej niż ten zastany. Nowsze przewinienia gorsze niż stare grzechy. ;)
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: WRS »

Ano późno jakoś takoś, to i o zamotanie łatwiej ;)
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Awatar użytkownika
iapetus
Posty: 226
Rejestracja: 27 lut 2012, 09:54
Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: iapetus »

Dla pewności: jeśli Vuko sam uruchamia Martwy Śnieg w scenariuszu Oba Niedźwiedzie, to nikt nie dostaje kary -2 do reputacji? Zostają tylko kary za żetony Vuko?
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Rocy7 »

Czy wystawienie jednostki w sytuacji gdy jednostkę przesuniesz do obszaru w którym nie posiadasz żadnych wpływów, jest jednoznaczne z możliwością wystawiania tam kolejnych jednostek bądź wpływów?
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

iapetus pisze:Dla pewności: jeśli Vuko sam uruchamia Martwy Śnieg w scenariuszu Oba Niedźwiedzie, to nikt nie dostaje kary -2 do reputacji? Zostają tylko kary za żetony Vuko?
Nikt nie dostaje kary do reputacji wynikającej z uruchomienia Martwego Śniegu. Gracze otrzymują jedynie kary -2 do reputacji za każdy posiadany przez nich żeton VUKO.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

Rocy7 pisze:Czy wystawienie jednostki w sytuacji gdy jednostkę przesuniesz do obszaru w którym nie posiadasz żadnych wpływów, jest jednoznaczne z możliwością wystawiania tam kolejnych jednostek bądź wpływów?
Proszę o jakiś przykład, bo nie do końca rozumiem pytanie.
Jeśli chodzi o to czy można przywoływać nowe jednostki lub dodawać wpływy do regionu gdzie jest tylko nasza jednostka specjalna to odpowiedź brzmi - tak można.
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: schizofretka »

Przebrnąłem przez cały wątek, ale chciałbym się upewnić:
1. dominowanie ciernia daje nam 1M za każde uroczysko (poza Van Dykenem)?strasznie mocne, a w instrukcji jest ONE kapitalikami.
2. Znaczniki blokowane przez vuko można samemu zabrać z regionu ruchem, istnieją na WSZYSTKIE potrzeby, tylko ich wpływ w tym regionie jest 0?

3. Najgorsze: Dominację liczymy podwójnie? Najpierw sprawdzamy kto dominuje, odpalamy efekty, a potem jeszcze raz liczymy dominację? Jest całkowicie niemożliwe, by za drugim razem wygrał ktoś inny (chyba tak, ale mówię z pamięci a nie ogarniam jeszcze całkiem wszystkiego)

4. Zdolność dominacja nie ma sensu jeśli działa tak jak reszta tylko u gracza który dominuje - zakładam, że może (czy musi?) skorzystać z niej każdy podczas liczenia dominacji?

Ogólnie instrukcja jest o tyle nie taka tragiczna, że czytała się dobrze i nie miałem wątpliwości by zrozumieć jak grać, ale sporo szczegółów jednak okazało się niejasnychm a i jak widać przydałoby się podkreślenie pewnych detali jak akcje opcjonalne vs wymuszone efekty.



Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1291
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Nidhogg »

schizofretka pisze:Przebrnąłem przez cały wątek, ale chciałbym się upewnić:
1. dominowanie ciernia daje nam 1M za każde uroczysko (poza Van Dykenem)?strasznie mocne, a w instrukcji jest ONE kapitalikami.
2. Znaczniki blokowane przez vuko można samemu zabrać z regionu ruchem, istnieją na WSZYSTKIE potrzeby, tylko ich wpływ w tym regionie jest 0?

3. Najgorsze: Dominację liczymy podwójnie? Najpierw sprawdzamy kto dominuje, odpalamy efekty, a potem jeszcze raz liczymy dominację? Jest całkowicie niemożliwe, by za drugim razem wygrał ktoś inny (chyba tak, ale mówię z pamięci a nie ogarniam jeszcze całkiem wszystkiego)

4. Zdolność dominacja nie ma sensu jeśli działa tak jak reszta tylko u gracza który dominuje - zakładam, że może (czy musi?) skorzystać z niej każdy podczas liczenia dominacji?

Ogólnie instrukcja jest o tyle nie taka tragiczna, że czytała się dobrze i nie miałem wątpliwości by zrozumieć jak grać, ale sporo szczegółów jednak okazało się niejasnychm a i jak widać przydałoby się podkreślenie pewnych detali jak akcje opcjonalne vs wymuszone efekty.
2. tak możesz te znaczniki przesunąć
3. Tak liczymy ponownie dominację ale nie po to by sprawdzić kto jest 1 ale o dalszej kolejności by wiedzieć w jakiej kolejności gracze pobierają zasoby (o ile jeszcze pobierają)
4. Ogólnie ta zdolność działa cały czas nie tylko w fazie dominacji , czyli jak rozpatrujemy Vuko to też bierzemy tą zdolność pod uwagę.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
aspo
Posty: 463
Rejestracja: 27 paź 2011, 14:10
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 17 times
Been thanked: 9 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: aspo »

Podmieniłem czarnemu kostkę wpływu wykorzystując zdolność Fauna. Czy czarny traktuje tę kostkę jako uśmierconą, czy też wraca ona do jego puli?
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

aspo pisze:Podmieniłem czarnemu kostkę wpływu wykorzystując zdolność Fauna. Czy czarny traktuje tę kostkę jako uśmierconą, czy też wraca ona do jego puli?
Instrukcja strona 12: "Zabite jednostki specjalne i znaczniki wpływów wracają do graczy."

Także nie powinno być wątpliwości? ;)
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: FortArt »

schizofretka pisze: 4. Zdolność dominacja nie ma sensu jeśli działa tak jak reszta tylko u gracza który dominuje - zakładam, że może (czy musi?) skorzystać z niej każdy podczas liczenia dominacji?
Masz na myśli zdolność "Dominacja" obecną u jednostek?
Działa u wszystkich graczy - po prostu dodatkowy punkt przy liczeniu wpływów.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
aspo
Posty: 463
Rejestracja: 27 paź 2011, 14:10
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 17 times
Been thanked: 9 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: aspo »

zakwas pisze:
aspo pisze:Podmieniłem czarnemu kostkę wpływu wykorzystując zdolność Fauna. Czy czarny traktuje tę kostkę jako uśmierconą, czy też wraca ona do jego puli?
Instrukcja strona 12: "Zabite jednostki specjalne i znaczniki wpływów wracają do graczy."
Także nie powinno być wątpliwości? ;)
i wszystko się rozjaśnia :)
Przeoczyłem to zdanie, a tutaj w którymś wpisie wyczytałem, że kostki i jednostki są limitowane - i graliśmy tak, że uśmiercona przepada. Nie było łatwo ;-)
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

aspo pisze:
zakwas pisze:
aspo pisze:Podmieniłem czarnemu kostkę wpływu wykorzystując zdolność Fauna. Czy czarny traktuje tę kostkę jako uśmierconą, czy też wraca ona do jego puli?
Instrukcja strona 12: "Zabite jednostki specjalne i znaczniki wpływów wracają do graczy."
Także nie powinno być wątpliwości? ;)
i wszystko się rozjaśnia :)
Przeoczyłem to zdanie, a tutaj w którymś wpisie wyczytałem, że kostki i jednostki są limitowane - i graliśmy tak, że uśmiercona przepada. Nie było łatwo ;-)

Nie wątpię :D
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 373 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

aspo pisze: kostki i jednostki są limitowane - i graliśmy tak, że uśmiercona przepada. Nie było łatwo ;-)
Kostki i jednostki są limitowane,
co oznacza, że nie możesz mieć na planszy więcej kostek i jednostek niż elementów, jakie dostałeś z grą (20 kostek, 1-dna jednostka trzeciego poziomu).
Żetony złota są dla przykłądu nielimitowane - jeśli by ich zabrakło, nadal można zdobyć złoto, przy czym należałoby zastąpić brakujące żetony innymi znacznikami (zapałkami, albo znacznikami z innych gier).

Ad. pyt 1, wcześniej zadane
Tak, każde uroczysko w regionie z Cierniem, daje dominującemu czynnik M.
Tak, van Dykena to nie dotyczy, gdyż w momencie dominacji wchłania uroczyska (zatem nie ma z czego pobrać czynnika M).

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
kuba-1990
Posty: 10
Rejestracja: 24 kwie 2014, 10:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: kuba-1990 »

Ja mam pytanie, co w wypadku kiedy region dominuje tylko jeden gracz, czy dalej pobiera tylko 1 wybrany surowiec, czy bierze wszystkie dostępne? ;)

Przesyłam też plik docx z omówieniem zasad z recenzji Michała "Malash" Malaszewskiego oraz FAQiem z oficjalnej strony PLO, stan na dzień 01.10.14r.

http://www.mediafire.com/view/lva3ob5p4 ... 10.14.docx

Przeczytałem raz instrukcje razem z tymi dwoma dokumentami i wydaje mi się, że wiem jak grać, ale pierwsza rozgrywka dopiero przede mną. ;)
Ostatnio zmieniony 09 paź 2014, 13:55 przez kuba-1990, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 782 times
Been thanked: 1225 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: mat_eyo »

Pobiera tylko jeden wybrany zasób i tak samo dostaje tylko raz punkty zwycięstwa ;)
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Maxxx76 »

Świetnie, że strona gry działa... :x
Awatar użytkownika
kuba-1990
Posty: 10
Rejestracja: 24 kwie 2014, 10:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: kuba-1990 »

Witam, po pierwszej rozgrywce pojawiły się 3 nowe pytania, na które odpowiedzi nie znalazłem w instrukcji:

1. Czy jeżeli Vuko zostaje na tym samym obszarze (nie przechodzi bo "okupuje" jedyny region w którym dominuje gracz z najgorszą reputacją), to należy rozpatrzeć jakieś konsekwencję jego obecności? Czy mino iż został w miejscu, to muszę przydzielić nowy żeton obecności i zabić kolejną jednostkę?

2. Co jeżeli pod koniec gry na polu akcji "Żmijowe gardło" dwóch graczy ma jednakową ilość wpływów, kto dostaje dodatkowe 5 punktów?

3. Czy jeżeli cierń wchłonie np. 3 uroczyska, to zostają one na jego obszarze (tj. przynoszą graczowi kontrolującemu ten obszar 3 czynniki M) czy te uroczyska "wypadają" z gry?

Z góry dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam. ;)
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 782 times
Been thanked: 1225 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: mat_eyo »

Trzeba rozpatrzyć normalnie działania Vuko; 5 punktów dostaje gracz z lepszą reputacją; wchlonięte uroczyska zdejmujesz z planszy.
suzak
Posty: 2
Rejestracja: 09 lis 2014, 23:27

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: suzak »

Mam pytanie a propos wygranej Callo. Sytuacja taka: początek tury, mam KOSZMAR (znacznik) w regionie i zaparkowany koszmar (jednostkę), oraz fauna. Dobiega koniec fazy dominacji. Pojawia się 2gi znacznik koszmaru, ALE czy obecność fauna w tym regionie automatycznie że tak powiem zamyka go w tej samej turze? Tj. Pojawia się 2gi koszmar > stoi tam faun > koniec fazy dominacji. Region się zamyka czy nie
ODPOWIEDZ