Osadnicy: Narodziny Imperium - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Yavi »

Thiara pisze:nie wiem czy to pytanie było już zadane...

pytanie dotyczy egiptu...
czy budynek przejęty przez ich specjalny żeton może być przeze mnie podbity? lub zniszczony w celu uzyskania karty z lokacją?
Budynek taki nie może być użyty jako fundament, może jednak zostać splądrowany przez przeciwnika Egiptu (czyli gracza, który oryginalnie zagrał tę kartę). Przy plądrowaniu Egipt dostaje 1 drewno (bo niszczony jest "ich" budynek), atakujący otrzymuje dobra z plądrowania, a budynek jako fundament trafia do jego właściciela.
$więcik
Posty: 41
Rejestracja: 27 mar 2015, 12:23
Been thanked: 7 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: $więcik »

Pytanie o combo:

Plądruję kartę przeciwnika używając akcji z Mrocznej kaplicy(Bar014-015). Jako że posiadam dwie kopie Ochroniarzy (Bar057-058) otrzymuję dodatkowe dwa dobra - czyli w sumie powinienem dostać 4. Czy w tej sytuacji mogę zrezygnować z wszystkich 4 i dostać 8PZ? Bo to strasznie dużo! Combo wygląda pieknie (szczegolnie z napaściami), ale wygląda mi na mocno przesadzone.
Z kartę Jasyr (Bar031) jest tak samo.
Alan
Posty: 29
Rejestracja: 30 lip 2012, 17:46

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Alan »

I kolejne pytanie zrodzone z tej samej partii :P
Wystawiam kartę dającą mi jakieś bonusy za każdym razem, kiedy kończę zestaw 3 czerwonych kart, a mam już 4 takie zestawy na stole (czyli 12 czerwonych kart). W jaki sposób liczyć kolejne?
1) czy przyjąć, że ta karta daje mi punkty tylko za zestawy powyżej 12 kart? A co jeśli jedną z kart poświęcę jako fundament i będę miał przez moment 11 kart? Przyjąć za punkt odniesienia wartość w momencie wystawienia karty, czy też uznać, że jak wyłożę 3 kolejne czerwone karty i będę miał 14 to skończę kolejny zestaw?
2) A może uznać, że za każdym razem jak dokładam nową czerwoną kartę to liczy się to jakby tworzyła ona zestaw z dwoma innymi już wystawionymi i w tym momencie efekt odpalałby się przy budowie 5 kolejnych czerwonych lokacji, aż do 17 na stole?
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Trolliszcze »

Dzień dobry, jaki jest jest sens karty Atlantydów Przebudownik 3000 (dobrze pamiętam?) z najnowszego dodatku. Cytuję z pamięci, ale mówi ona: "Cecha: Wszystkie twoje Fundamenty zyskują kolor biały". Przyznam szczerze, że nie trybię - do czego właściwie ma służyć ta karta?
toblakai
Posty: 1270
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 222 times
Been thanked: 227 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: toblakai »

Takie fundamenty mogą stanowić część białych zestawów.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Trolliszcze »

Chodzi o Fundament = odwróconą kartę zwykłą, którą ktoś mi splądrował? Jeśli tak, to nie jest to chyba zbytnio przydatna karta, wziąwszy pod uwagę, że fundamenty natychmiast się przebudowuje...
zbazyl86
Posty: 91
Rejestracja: 21 sie 2014, 09:04

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: zbazyl86 »

Pytanie do karty Atlantydów -Maszyna latająca z dodatku 3PZB. Jak się ma cecha z tej karty do cechy na karcie Barbarzyńców - Elita z dodatku KPP. Która ma pierwszeństwo w sytuacji gdy obie są wybudowane?

Czy możliwa jest sytuacja w której grający Barbarami będzie musiał po prostu za każdym razem gdy plądruje kartę z ręki "oddawać" kartę graczowi Atlantów gdy ten będzie chciał zapłacić zębatkę (bez żadnych korzyści dla siebie - bo zębatka idzie do banku a nie do Barbarzyńców, tak przynajmniej interpretuję kartę Maszyna latająca)?
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Bary »

zbazyl86 pisze:Pytanie do karty Atlantydów -Maszyna latająca z dodatku 3PZB. Jak się ma cecha z tej karty do cechy na karcie Barbarzyńców - Elita z dodatku KPP. Która ma pierwszeństwo w sytuacji gdy obie są wybudowane?

Czy możliwa jest sytuacja w której grający Barbarami będzie musiał po prostu za każdym razem gdy plądruje kartę z ręki "oddawać" kartę graczowi Atlantów gdy ten będzie chciał zapłacić zębatkę (bez żadnych korzyści dla siebie - bo zębatka idzie do banku a nie do Barbarzyńców, tak przynajmniej interpretuję kartę Maszyna latająca)?
Mógłbyś podać tekst z karty maszyny latającej?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Bary »

Wrzuciłem zaktualizowaną wersję FAQ. Tradycyjnie zachęcam do komentarzy i punktowania, jeżeli znajdziecie jakiekolwiek nieprawidłowości. :)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
zbazyl86
Posty: 91
Rejestracja: 21 sie 2014, 09:04

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: zbazyl86 »

Bary pisze: Mógłbyś podać tekst z karty maszyny latającej?
Cecha: Gdy przeciwnik Plądruje kartę z ręki, możesz wydać zębatkę, aby położyć ją jako Fundament w twoim Imperium.
Awatar użytkownika
eventide
Posty: 171
Rejestracja: 12 gru 2011, 14:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 23 times
Been thanked: 14 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: eventide »

Hej,

Mam pytanie dotyczące rozgrywki jednoosobowej:

Na stronie 13 instrukcji (w sekcji "KARTY ATAKU") czytamy: "Kart ataku używa się, aby określić Lokacje Frakcyjne, które będzie Plądrował gracz wirtualny". Natomiast dalej na stronie 13 (w objaśnieniu "fazy ataku wirtualnego gracza) i na stronie 14 (w przykładzie) mowa jest o plądrowaniu Lokacji Zwykłych.

Rozumiem, że w instrukcji jest błąd i że chodzi o plądrowanie LOKACJI ZWYKŁYCH. Czy dobrze myślę?

Dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
ramar
Posty: 996
Rejestracja: 03 lis 2014, 18:26
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: ramar »

Wirtualny gracz plądruje TYLKO lokacje zwykłe.
Edycja: tzn. karty, które można splądrować.
Dzięki warlock za poprawkę odnośnie Japończyków.
Ostatnio zmieniony 15 lip 2016, 09:24 przez ramar, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4635
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1027 times
Been thanked: 1944 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: warlock »

ramar pisze:Wirtualny gracz plądruje TYLKO lokacje zwykłe.
No niekoniecznie, plądruje również frakcyjne jeśli gramy Japończykami :)
aigimig
Posty: 408
Rejestracja: 15 sty 2014, 15:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 21 times
Been thanked: 7 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: aigimig »

Hej, chciałbym się upewnić co do działania 3 nowy kart zwykłych z dodatku TPB (festiwal drewna COM130, święto zbiorów COM129 i parada skał COM131). Wszystkie brzmią prawie identycznie:

Kod: Zaznacz cały

Produkcja: 1 punkt za każdy brązowy zestaw w twoim Imperium.
Bonus za zbudowanie: 1 punkt za każdy brązowy zestaw w twoim Imperium.
2 pozostałe karty różnią się tylko kolorem (czerwony i szary). Czy dobrze rozumiem, że skoro produkcja odpala się automatycznie po zbudowaniu karty to od razu po zbudowaniu dostajemy niejako 2 punkty za każdy zestaw a potem w fazach produkcji po 1 punkcie za zestaw?
Kal-El83
Posty: 1139
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 122 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Kal-El83 »

Tak, produkcja odpala się zawsze w faxie produkcji i odrazu po zbudowaniu. Bonus za zbudowanie jest jednorazowy.

Mówiąc krótko jest jak przypuszczasz ;)
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 112 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Pynio »

Chcę w to dzisiaj spróbować zagrać, ale widzę, że już 30 stron FAQ... czy mam się obawiać, że co 10 minut będę tutaj się logował i zadawał pytania? Czy FAQ zamieszczone tutaj rozwiązuje większość zagadek...

Szykuje się drugi Robinson Crusoe, jeśli chodzi o zapytania?
Kal-El83
Posty: 1139
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 122 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Kal-El83 »

Spokojnie siadaj i graj. Na pewno nie jest to drugi robinson. Rzuć okiem na faq i zobaczysz że jest to tylko, albo aż, doprecyzowanie zasad.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Bary »

Pynio pisze:Chcę w to dzisiaj spróbować zagrać, ale widzę, że już 30 stron FAQ... czy mam się obawiać, że co 10 minut będę tutaj się logował i zadawał pytania? Czy FAQ zamieszczone tutaj rozwiązuje większość zagadek...

Szykuje się drugi Robinson Crusoe, jeśli chodzi o zapytania?
Spokojnie, to nie Robinson. Wiele pytań odpowiada na dość proste sprawy, a część to bardzo specyficzne kwestie. Wystarczy że na początek rzucisz okiem na pierwszą strone-errate.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
kinioo
Posty: 629
Rejestracja: 01 kwie 2016, 10:25
Has thanked: 64 times
Been thanked: 57 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: kinioo »

Siemanko,

I pytanko:

1.Jak Egipcjanie uzywaja tego swojego magicznego znacznika (dzieki akcji z karty Swiatynia Ra) i klada go na np. Lokacji produkcyjnej przeciwnika, to od razu otrzymuja dobra produkowane przez te lokacje (I tylko raz w turze) ?

2.Lokacja taka, przejeta przez Egipcjan nie moze byc spladrowana, lub uzyta do budowy lokacji frakcyjnej?

Tak poza tym, to moja zonka dzieki tym zafajdanym znacznikom zniweczyla caly moj plan!!!!
Sorki za brak polskich znakow....
Silesia Settlers
Posty: 84
Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Silesia Settlers »

kinioo pisze:Siemanko,

I pytanko:

1.Jak Egipcjanie uzywaja tego swojego magicznego znacznika (dzieki akcji z karty Swiatynia Ra) i klada go na np. Lokacji produkcyjnej przeciwnika, to od razu otrzymuja dobra produkowane przez te lokacje (I tylko raz w turze) ?

2.Lokacja taka, przejeta przez Egipcjan nie moze byc spladrowana, lub uzyta do budowy lokacji frakcyjnej?

Tak poza tym, to moja zonka dzieki tym zafajdanym znacznikom zniweczyla caly moj plan!!!!
1. Jeżeli znacznik zostanie położony na lokacji produkcyjnej to Egipcjanin NIE OTRZYMUJE dóbr produkowanych. Dlatego że dobra z karty lokacji produkcyjnej otrzymuje się w fazie produkcyjnej i podczas zbudowania, czyli w obu przypadkach przed możliwością położenia na nich tego znacznika. Znacznik Świątyni jest na lokacji do końca rundy a nie do końca gry. Więc w następnej rundzie Egipcjanin musi znowu położyć znacznik na lokacji.

2. Może być splądrowana przez ciebie o ile ma pole plądrowania. Nie może być splądrowana przez gracza z frakcji Egipcjan bo jest traktowana jak jego budynek. Nie może być użyta do budowy lokacji frakcyjnej przez wszystkich graczy.

W 99,99% nie kładzie się znacznika na lokacji produkcyjnej bo nie przynosi to jakiegokolwiek zysku.
Awatar użytkownika
kinioo
Posty: 629
Rejestracja: 01 kwie 2016, 10:25
Has thanked: 64 times
Been thanked: 57 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: kinioo »

Silesia Settlers pisze:
2. Może być splądrowana przez ciebie o ile ma pole plądrowania. Nie może być splądrowana przez gracza z frakcji Egipcjan bo jest traktowana jak jego budynek. Nie może być użyta do budowy lokacji frakcyjnej przez wszystkich graczy.
Dzieki za wyjaśnienie.

Co do pkt 2. Jezeli mogę tę lokację splądrować, to potrzebuje dwóch mieczyków(??), bo traktuje ją (w tym przypadku) jako lokacje przeciwnika (Egipcjan), dostaje dobra ze splądrowania i co się dzieje z tą kartą/lokacją:

a) splądrowana zostaje odrzucona jak karta z ręki??
b) splądrowana zostaje odwrocona, zostaje u mnie jako gruzowisko ??
c) nic się nie dzieje ??

K.
Sorki za brak polskich znakow....
Kal-El83
Posty: 1139
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 122 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Kal-El83 »

Splądrować możesz jedynie akcją pozwalającą plądrować własne karty. Jak już splądrujesz dostajesz dobra z pola plądrowania i dodatkowo drewienko. Karta zostaje odwrócona jako gruzowisko i jakomtakie wraca do pirwotnego właściciela.

Ps. Ty tę kartę tylko oznaczasz żetonem, ona cały czas jest w puli przeciwnika.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
olsszak
Posty: 1821
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 37 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: olsszak »

Cześć,
nie mogę znaleźć precyzyjnej informacji co do zasad tworzenia talii.

Kolega ma podstawkę i oba dodatki.

Wczoraj graliśmy tylko w podstawkę i używalismy30 kart frakcyjnych i 84 kart "ogólnych"

Jakie jest podejście do tych liczb w momencie kiedy masz oba dodatki? Na BGG znalazłem info, że niby można tylko jeden dodatek na raz, ael i tak zawsze 30 kart w decku, ale nie wiem czy w ogólnym wtedy też trzymasz się 84 czy jak?

Może ktoś doprecyzować mi tą kwestię?
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Bary »

Zależy, jakich zasad chcesz użyć. W domowych mieszasz dowolnie dodatki i talie. W turniejowych zasadach max jeden dodatek, karty ogólne jedynie z core zaś kart frakcyjnych 30- zbudowanych na bazie opisu z instrukcji dowolnego dodatku.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
olsszak
Posty: 1821
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 37 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: olsszak »

Bary pisze:Zależy, jakich zasad chcesz użyć. W domowych mieszasz dowolnie dodatki i talie. W turniejowych zasadach max jeden dodatek, karty ogólne jedynie z core zaś kart frakcyjnych 30- zbudowanych na bazie opisu z instrukcji dowolnego dodatku.
ale ta dowolność nie powoduje, że powyżej 30 kart sam sobie robisz pod górkę ?:)

czyli to znalezione na forum:

"Talie frakcyjne
Bierzecie podstawowe 30 kart danej frakcji i dodajecie 10 kart z jednego wybranego dodatku - obecnie 'Atlantydzi' lub 'Każdy potrzebuje...'. Następnie redukujecie liczbę kart do 30 stosując opisane w instrukcji zasady. Dla każdego gracza przygotowujemy takie talie osobno, czyli każdy może używać innego 'małego' dodatku - czyli tych 10 kart.

Talia neutralna
Wszystkie karty z podstawki plus karty neutralne dla każdego używanego w grze dodatku. Czyli jeżeli ktoś gra atlantydami to wrzucamy neutralne dla Atlantydów, jeżeli ktoś gra frakcją z kartami pochodzącymi z 'Każdy potrzebuje...' to wrzucamy też neutralne z 'Każdy potrzebuje...'."

to jest turniejowe?
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
ODPOWIEDZ