Budynek taki nie może być użyty jako fundament, może jednak zostać splądrowany przez przeciwnika Egiptu (czyli gracza, który oryginalnie zagrał tę kartę). Przy plądrowaniu Egipt dostaje 1 drewno (bo niszczony jest "ich" budynek), atakujący otrzymuje dobra z plądrowania, a budynek jako fundament trafia do jego właściciela.Thiara pisze:nie wiem czy to pytanie było już zadane...
pytanie dotyczy egiptu...
czy budynek przejęty przez ich specjalny żeton może być przeze mnie podbity? lub zniszczony w celu uzyskania karty z lokacją?
Osadnicy: Narodziny Imperium - pytania i wątpliwości
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Pytanie o combo:
Plądruję kartę przeciwnika używając akcji z Mrocznej kaplicy(Bar014-015). Jako że posiadam dwie kopie Ochroniarzy (Bar057-058) otrzymuję dodatkowe dwa dobra - czyli w sumie powinienem dostać 4. Czy w tej sytuacji mogę zrezygnować z wszystkich 4 i dostać 8PZ? Bo to strasznie dużo! Combo wygląda pieknie (szczegolnie z napaściami), ale wygląda mi na mocno przesadzone.
Z kartę Jasyr (Bar031) jest tak samo.
Plądruję kartę przeciwnika używając akcji z Mrocznej kaplicy(Bar014-015). Jako że posiadam dwie kopie Ochroniarzy (Bar057-058) otrzymuję dodatkowe dwa dobra - czyli w sumie powinienem dostać 4. Czy w tej sytuacji mogę zrezygnować z wszystkich 4 i dostać 8PZ? Bo to strasznie dużo! Combo wygląda pieknie (szczegolnie z napaściami), ale wygląda mi na mocno przesadzone.
Z kartę Jasyr (Bar031) jest tak samo.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
I kolejne pytanie zrodzone z tej samej partii
Wystawiam kartę dającą mi jakieś bonusy za każdym razem, kiedy kończę zestaw 3 czerwonych kart, a mam już 4 takie zestawy na stole (czyli 12 czerwonych kart). W jaki sposób liczyć kolejne?
1) czy przyjąć, że ta karta daje mi punkty tylko za zestawy powyżej 12 kart? A co jeśli jedną z kart poświęcę jako fundament i będę miał przez moment 11 kart? Przyjąć za punkt odniesienia wartość w momencie wystawienia karty, czy też uznać, że jak wyłożę 3 kolejne czerwone karty i będę miał 14 to skończę kolejny zestaw?
2) A może uznać, że za każdym razem jak dokładam nową czerwoną kartę to liczy się to jakby tworzyła ona zestaw z dwoma innymi już wystawionymi i w tym momencie efekt odpalałby się przy budowie 5 kolejnych czerwonych lokacji, aż do 17 na stole?
Wystawiam kartę dającą mi jakieś bonusy za każdym razem, kiedy kończę zestaw 3 czerwonych kart, a mam już 4 takie zestawy na stole (czyli 12 czerwonych kart). W jaki sposób liczyć kolejne?
1) czy przyjąć, że ta karta daje mi punkty tylko za zestawy powyżej 12 kart? A co jeśli jedną z kart poświęcę jako fundament i będę miał przez moment 11 kart? Przyjąć za punkt odniesienia wartość w momencie wystawienia karty, czy też uznać, że jak wyłożę 3 kolejne czerwone karty i będę miał 14 to skończę kolejny zestaw?
2) A może uznać, że za każdym razem jak dokładam nową czerwoną kartę to liczy się to jakby tworzyła ona zestaw z dwoma innymi już wystawionymi i w tym momencie efekt odpalałby się przy budowie 5 kolejnych czerwonych lokacji, aż do 17 na stole?
- Trolliszcze
- Posty: 4776
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1031 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Dzień dobry, jaki jest jest sens karty Atlantydów Przebudownik 3000 (dobrze pamiętam?) z najnowszego dodatku. Cytuję z pamięci, ale mówi ona: "Cecha: Wszystkie twoje Fundamenty zyskują kolor biały". Przyznam szczerze, że nie trybię - do czego właściwie ma służyć ta karta?
- Trolliszcze
- Posty: 4776
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1031 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Chodzi o Fundament = odwróconą kartę zwykłą, którą ktoś mi splądrował? Jeśli tak, to nie jest to chyba zbytnio przydatna karta, wziąwszy pod uwagę, że fundamenty natychmiast się przebudowuje...
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Pytanie do karty Atlantydów -Maszyna latająca z dodatku 3PZB. Jak się ma cecha z tej karty do cechy na karcie Barbarzyńców - Elita z dodatku KPP. Która ma pierwszeństwo w sytuacji gdy obie są wybudowane?
Czy możliwa jest sytuacja w której grający Barbarami będzie musiał po prostu za każdym razem gdy plądruje kartę z ręki "oddawać" kartę graczowi Atlantów gdy ten będzie chciał zapłacić zębatkę (bez żadnych korzyści dla siebie - bo zębatka idzie do banku a nie do Barbarzyńców, tak przynajmniej interpretuję kartę Maszyna latająca)?
Czy możliwa jest sytuacja w której grający Barbarami będzie musiał po prostu za każdym razem gdy plądruje kartę z ręki "oddawać" kartę graczowi Atlantów gdy ten będzie chciał zapłacić zębatkę (bez żadnych korzyści dla siebie - bo zębatka idzie do banku a nie do Barbarzyńców, tak przynajmniej interpretuję kartę Maszyna latająca)?
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Mógłbyś podać tekst z karty maszyny latającej?zbazyl86 pisze:Pytanie do karty Atlantydów -Maszyna latająca z dodatku 3PZB. Jak się ma cecha z tej karty do cechy na karcie Barbarzyńców - Elita z dodatku KPP. Która ma pierwszeństwo w sytuacji gdy obie są wybudowane?
Czy możliwa jest sytuacja w której grający Barbarami będzie musiał po prostu za każdym razem gdy plądruje kartę z ręki "oddawać" kartę graczowi Atlantów gdy ten będzie chciał zapłacić zębatkę (bez żadnych korzyści dla siebie - bo zębatka idzie do banku a nie do Barbarzyńców, tak przynajmniej interpretuję kartę Maszyna latająca)?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Wrzuciłem zaktualizowaną wersję FAQ. Tradycyjnie zachęcam do komentarzy i punktowania, jeżeli znajdziecie jakiekolwiek nieprawidłowości.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Cecha: Gdy przeciwnik Plądruje kartę z ręki, możesz wydać zębatkę, aby położyć ją jako Fundament w twoim Imperium.Bary pisze: Mógłbyś podać tekst z karty maszyny latającej?
- eventide
- Posty: 171
- Rejestracja: 12 gru 2011, 14:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 14 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Hej,
Mam pytanie dotyczące rozgrywki jednoosobowej:
Na stronie 13 instrukcji (w sekcji "KARTY ATAKU") czytamy: "Kart ataku używa się, aby określić Lokacje Frakcyjne, które będzie Plądrował gracz wirtualny". Natomiast dalej na stronie 13 (w objaśnieniu "fazy ataku wirtualnego gracza) i na stronie 14 (w przykładzie) mowa jest o plądrowaniu Lokacji Zwykłych.
Rozumiem, że w instrukcji jest błąd i że chodzi o plądrowanie LOKACJI ZWYKŁYCH. Czy dobrze myślę?
Dzięki za pomoc.
Mam pytanie dotyczące rozgrywki jednoosobowej:
Na stronie 13 instrukcji (w sekcji "KARTY ATAKU") czytamy: "Kart ataku używa się, aby określić Lokacje Frakcyjne, które będzie Plądrował gracz wirtualny". Natomiast dalej na stronie 13 (w objaśnieniu "fazy ataku wirtualnego gracza) i na stronie 14 (w przykładzie) mowa jest o plądrowaniu Lokacji Zwykłych.
Rozumiem, że w instrukcji jest błąd i że chodzi o plądrowanie LOKACJI ZWYKŁYCH. Czy dobrze myślę?
Dzięki za pomoc.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Wirtualny gracz plądruje TYLKO lokacje zwykłe.
Edycja: tzn. karty, które można splądrować.
Dzięki warlock za poprawkę odnośnie Japończyków.
Edycja: tzn. karty, które można splądrować.
Dzięki warlock za poprawkę odnośnie Japończyków.
Ostatnio zmieniony 15 lip 2016, 09:24 przez ramar, łącznie zmieniany 2 razy.
- warlock
- Posty: 4635
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1027 times
- Been thanked: 1944 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
No niekoniecznie, plądruje również frakcyjne jeśli gramy Japończykamiramar pisze:Wirtualny gracz plądruje TYLKO lokacje zwykłe.
-
- Posty: 408
- Rejestracja: 15 sty 2014, 15:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 7 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Hej, chciałbym się upewnić co do działania 3 nowy kart zwykłych z dodatku TPB (festiwal drewna COM130, święto zbiorów COM129 i parada skał COM131). Wszystkie brzmią prawie identycznie:
2 pozostałe karty różnią się tylko kolorem (czerwony i szary). Czy dobrze rozumiem, że skoro produkcja odpala się automatycznie po zbudowaniu karty to od razu po zbudowaniu dostajemy niejako 2 punkty za każdy zestaw a potem w fazach produkcji po 1 punkcie za zestaw?
Kod: Zaznacz cały
Produkcja: 1 punkt za każdy brązowy zestaw w twoim Imperium.
Bonus za zbudowanie: 1 punkt za każdy brązowy zestaw w twoim Imperium.
-
- Posty: 1139
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 240 times
- Been thanked: 122 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Tak, produkcja odpala się zawsze w faxie produkcji i odrazu po zbudowaniu. Bonus za zbudowanie jest jednorazowy.
Mówiąc krótko jest jak przypuszczasz
Mówiąc krótko jest jak przypuszczasz
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Chcę w to dzisiaj spróbować zagrać, ale widzę, że już 30 stron FAQ... czy mam się obawiać, że co 10 minut będę tutaj się logował i zadawał pytania? Czy FAQ zamieszczone tutaj rozwiązuje większość zagadek...
Szykuje się drugi Robinson Crusoe, jeśli chodzi o zapytania?
Szykuje się drugi Robinson Crusoe, jeśli chodzi o zapytania?
-
- Posty: 1139
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 240 times
- Been thanked: 122 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Spokojnie siadaj i graj. Na pewno nie jest to drugi robinson. Rzuć okiem na faq i zobaczysz że jest to tylko, albo aż, doprecyzowanie zasad.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Spokojnie, to nie Robinson. Wiele pytań odpowiada na dość proste sprawy, a część to bardzo specyficzne kwestie. Wystarczy że na początek rzucisz okiem na pierwszą strone-errate.Pynio pisze:Chcę w to dzisiaj spróbować zagrać, ale widzę, że już 30 stron FAQ... czy mam się obawiać, że co 10 minut będę tutaj się logował i zadawał pytania? Czy FAQ zamieszczone tutaj rozwiązuje większość zagadek...
Szykuje się drugi Robinson Crusoe, jeśli chodzi o zapytania?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Siemanko,
I pytanko:
1.Jak Egipcjanie uzywaja tego swojego magicznego znacznika (dzieki akcji z karty Swiatynia Ra) i klada go na np. Lokacji produkcyjnej przeciwnika, to od razu otrzymuja dobra produkowane przez te lokacje (I tylko raz w turze) ?
2.Lokacja taka, przejeta przez Egipcjan nie moze byc spladrowana, lub uzyta do budowy lokacji frakcyjnej?
Tak poza tym, to moja zonka dzieki tym zafajdanym znacznikom zniweczyla caly moj plan!!!!
I pytanko:
1.Jak Egipcjanie uzywaja tego swojego magicznego znacznika (dzieki akcji z karty Swiatynia Ra) i klada go na np. Lokacji produkcyjnej przeciwnika, to od razu otrzymuja dobra produkowane przez te lokacje (I tylko raz w turze) ?
2.Lokacja taka, przejeta przez Egipcjan nie moze byc spladrowana, lub uzyta do budowy lokacji frakcyjnej?
Tak poza tym, to moja zonka dzieki tym zafajdanym znacznikom zniweczyla caly moj plan!!!!
Sorki za brak polskich znakow....
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47
- Been thanked: 1 time
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
1. Jeżeli znacznik zostanie położony na lokacji produkcyjnej to Egipcjanin NIE OTRZYMUJE dóbr produkowanych. Dlatego że dobra z karty lokacji produkcyjnej otrzymuje się w fazie produkcyjnej i podczas zbudowania, czyli w obu przypadkach przed możliwością położenia na nich tego znacznika. Znacznik Świątyni jest na lokacji do końca rundy a nie do końca gry. Więc w następnej rundzie Egipcjanin musi znowu położyć znacznik na lokacji.kinioo pisze:Siemanko,
I pytanko:
1.Jak Egipcjanie uzywaja tego swojego magicznego znacznika (dzieki akcji z karty Swiatynia Ra) i klada go na np. Lokacji produkcyjnej przeciwnika, to od razu otrzymuja dobra produkowane przez te lokacje (I tylko raz w turze) ?
2.Lokacja taka, przejeta przez Egipcjan nie moze byc spladrowana, lub uzyta do budowy lokacji frakcyjnej?
Tak poza tym, to moja zonka dzieki tym zafajdanym znacznikom zniweczyla caly moj plan!!!!
2. Może być splądrowana przez ciebie o ile ma pole plądrowania. Nie może być splądrowana przez gracza z frakcji Egipcjan bo jest traktowana jak jego budynek. Nie może być użyta do budowy lokacji frakcyjnej przez wszystkich graczy.
W 99,99% nie kładzie się znacznika na lokacji produkcyjnej bo nie przynosi to jakiegokolwiek zysku.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Dzieki za wyjaśnienie.Silesia Settlers pisze:
2. Może być splądrowana przez ciebie o ile ma pole plądrowania. Nie może być splądrowana przez gracza z frakcji Egipcjan bo jest traktowana jak jego budynek. Nie może być użyta do budowy lokacji frakcyjnej przez wszystkich graczy.
Co do pkt 2. Jezeli mogę tę lokację splądrować, to potrzebuje dwóch mieczyków(??), bo traktuje ją (w tym przypadku) jako lokacje przeciwnika (Egipcjan), dostaje dobra ze splądrowania i co się dzieje z tą kartą/lokacją:
a) splądrowana zostaje odrzucona jak karta z ręki??
b) splądrowana zostaje odwrocona, zostaje u mnie jako gruzowisko ??
c) nic się nie dzieje ??
K.
Sorki za brak polskich znakow....
-
- Posty: 1139
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 240 times
- Been thanked: 122 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Splądrować możesz jedynie akcją pozwalającą plądrować własne karty. Jak już splądrujesz dostajesz dobra z pola plądrowania i dodatkowo drewienko. Karta zostaje odwrócona jako gruzowisko i jakomtakie wraca do pirwotnego właściciela.
Ps. Ty tę kartę tylko oznaczasz żetonem, ona cały czas jest w puli przeciwnika.
Ps. Ty tę kartę tylko oznaczasz żetonem, ona cały czas jest w puli przeciwnika.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
-
- Posty: 1821
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 37 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Cześć,
nie mogę znaleźć precyzyjnej informacji co do zasad tworzenia talii.
Kolega ma podstawkę i oba dodatki.
Wczoraj graliśmy tylko w podstawkę i używalismy30 kart frakcyjnych i 84 kart "ogólnych"
Jakie jest podejście do tych liczb w momencie kiedy masz oba dodatki? Na BGG znalazłem info, że niby można tylko jeden dodatek na raz, ael i tak zawsze 30 kart w decku, ale nie wiem czy w ogólnym wtedy też trzymasz się 84 czy jak?
Może ktoś doprecyzować mi tą kwestię?
nie mogę znaleźć precyzyjnej informacji co do zasad tworzenia talii.
Kolega ma podstawkę i oba dodatki.
Wczoraj graliśmy tylko w podstawkę i używalismy30 kart frakcyjnych i 84 kart "ogólnych"
Jakie jest podejście do tych liczb w momencie kiedy masz oba dodatki? Na BGG znalazłem info, że niby można tylko jeden dodatek na raz, ael i tak zawsze 30 kart w decku, ale nie wiem czy w ogólnym wtedy też trzymasz się 84 czy jak?
Może ktoś doprecyzować mi tą kwestię?
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Zależy, jakich zasad chcesz użyć. W domowych mieszasz dowolnie dodatki i talie. W turniejowych zasadach max jeden dodatek, karty ogólne jedynie z core zaś kart frakcyjnych 30- zbudowanych na bazie opisu z instrukcji dowolnego dodatku.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
-
- Posty: 1821
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 37 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
ale ta dowolność nie powoduje, że powyżej 30 kart sam sobie robisz pod górkę ?:)Bary pisze:Zależy, jakich zasad chcesz użyć. W domowych mieszasz dowolnie dodatki i talie. W turniejowych zasadach max jeden dodatek, karty ogólne jedynie z core zaś kart frakcyjnych 30- zbudowanych na bazie opisu z instrukcji dowolnego dodatku.
czyli to znalezione na forum:
"Talie frakcyjne
Bierzecie podstawowe 30 kart danej frakcji i dodajecie 10 kart z jednego wybranego dodatku - obecnie 'Atlantydzi' lub 'Każdy potrzebuje...'. Następnie redukujecie liczbę kart do 30 stosując opisane w instrukcji zasady. Dla każdego gracza przygotowujemy takie talie osobno, czyli każdy może używać innego 'małego' dodatku - czyli tych 10 kart.
Talia neutralna
Wszystkie karty z podstawki plus karty neutralne dla każdego używanego w grze dodatku. Czyli jeżeli ktoś gra atlantydami to wrzucamy neutralne dla Atlantydów, jeżeli ktoś gra frakcją z kartami pochodzącymi z 'Każdy potrzebuje...' to wrzucamy też neutralne z 'Każdy potrzebuje...'."
to jest turniejowe?
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%