Atak zombie - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
arturpe
Posty: 469
Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Atak zombie

Post autor: arturpe »

Piotrek P. pisze:
minnen pisze:Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Dzisiaj pierwsza rozgrywka - mimo wszystko gra wygląda świetnie a po przeczytaniu instrukcji i forum zapowiada się ciekawie, więc nastawienie jest raczej pozytywne ;) Nauczka na przyszłość : nie oglądać / czytać recenzji gier które mi się podobają ;)Tak w sumie miałem z Wiedźminem - po przeczytaniu miliona miażdżących komentarzy, długo nie miałem ochoty zabrać się do rozgrywki. Po zagraniu okazało się jednak, że jest całkiem nieźle. Wszystko zależy od ekipy do grania ;)
Ja też się naciąłem na głupie marudy w temacie "Wiedźmina". Poziom krytyki w tej branży to w ogóle osobny temat (i chodzi mi nie o recki AZ-a, ale w ogóle o recki, bo śledzę to od lat i już mnie to męczy). Może kiedyś pokuszę się o jakąś szerszą opinię - bo to przy tym tempie narastania problemu ewidentnie coraz bardziej stan ten szkodzi rodzimemu rynkowi. Teraz powiem tylko jedno. Przytłaczająca liczba recenzji, bazuje na 1-2 partiach i opowiedzeniu o swoich emocjach. Bez researchu, bez szukania ciekawostek i dodatkowych informacji, bez konspektu nawet. Pełny żywioł, często zresztą zależny od chwilowych emocji (a więc będących kaprysem). Co to w ogóle ma być? recenzent to nie gracz - on ma zakichany obowiązek wiedzieć więcej i to przekazać. W dodatku ma obowiązek przedstawić tak wady, jak i zalety oraz podać, dla kogo gra jest, a dla kogo nie jest. Wnioski wyciągnie sobie odbiorca sam - nie jest idiotą i nie trzeba mu kręcić nosem przed kamera i stroić miny, że nie warto, żeby aby na pewno zrozumiał, kto tu jest autorytetem. Ech... Dużo by gadać.

W każdym razie - zagraj sam. Spodoba się - fajnie, nie spodoba - szkoda, ale bywa. Jeśli tylko mogę coś radzić, ściągnij sobie z fejsa najnowszy appendix, a grając, daj się ponieść emocjom i intuicji. W życiu zresztą też. Pierdoły, które planują i analizują każdy swój krok i chcą rozkminić, na czym gra/życie polega, opierając sę głownie na brakach i wadach, najczęściej umierają jako baaardzo smutni ludzie. ;-)

A - i rozmawiajcie ze sobą podczas gry, jak w RPG. Opowiadajcie, co robicie, okazujcie emocje, krytykujcie innych, groźcie im i szantażujcie ich. Poprzeczka od razu pójdzie w górę. ;-)
Nie znam gry, nie widziałem, nie grałem, ale po obszernosci Twoich wyjaśnień, ich klarowność i chęci pomocy myślę, że kiedy już kupie grę, to tak jakby z autorem. Gratuluję wytrwałości i podejścia, niezależnie od tego czy gra jest dobra czy nie. W dobie takiego stanu rzeczy, kiedy na pytania innych graczy odpowiadają głównie gracze, ten wątek pozwala ponownie uwierzyć, że gry są hobby przyjemnym, a nie przymusowym. Przepraszam za te wazelinę, ale nie mogłem się oprzeć ;-)

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Grzdyll
Posty: 813
Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 74 times
Been thanked: 297 times
Kontakt:

Re: Atak zombie

Post autor: Grzdyll »

Dobrze powiedziane. Na mnie też bardzo duże wrażenie wywarła stała merytoryczna obecność Autora. I żadna tam wazelina, warto głośno doceniać to co jest wartościowe
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6452
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 583 times
Been thanked: 938 times

Re: Atak zombie

Post autor: Odi »

Piotrek P. pisze:
Odi pisze: No kaman - jeśli z instrukcji nie wynika, ile jest podstawowych faz w grze (a raczej wynika inaczej, niż to powinno być), to nie można jej nazwać 'niezłą' :) [...]
Jak to nie wynika? Tego to już nie łapię. W kilku miejscach jest to powtórzone.
Żeby nie być gołosłownym, krok po kroku wytłumaczę o co chodzi.

Po raz pierwszy "Atak hordy" pojawia się na stronie 2, przy opisie planszy miasta. Na torze czasu mamy różne oznaczenia. Zombiak na polu tury 5, 10 i 15 oznacza Atak hordy - ok.
Obok wyjaśnione są symbole kart i wiemy jasno, że w turze 5, 10 i 15 nie dociągamy kart wydarzeń. Ok.

W żadnym miejscu nie jest tutaj napisane, że Atak hordy zastępuje normalną turę. Ot, przypomnienie, że w 5, 10 i 15 turze występuje silniejszy atak, i - być może - w związku z tym nie dociąga się w tych turach wydarzeń. Ok.

Idźmy dalej.

Strona 5

"Gra trwa 15 tur. W każdej turze gracze decydują, jakie zadania przydzielą ludziom [podkr. Odi] znajdującym się w ich siedzibach". I tu następuje wyliczenie, jakie to mogą być zadania (miasto, zwiad, produkcja itp itd.).
Czyli bardzo jasna informacja, że w każdej z tur przydzielamy zadania.

Nieco dalej informacja, że na koniec każdej tury zombie będą próbować dostać się do siedzib graczy, a za chwilę "najbardziej niebezpiecznie będzie w turach 5, 10, 15 - wtedy nastąpią ataki Hordy zombie".
Ok, czyli ataki w turach 5,10 i 15 są silniejsze niż w pozostałych. Wszystko jasne.
Również i tutaj brak jakiejkolwiek informacji, że w turach 5, 10 i 15 NIE rozgrywa się normalnej tury, i NIE przydziela się zadań, jest tylko atak hordy.

Świetnie - idziemy dalej, bo jest jeszcze lepiej.

Strona 8

"Gra składa się z 15 tur. Każda tura podzielona jest na 2 fazy: dzień i noc. W trakcie dnia gracze zdobywają towary i umacniają swoje siedziby, nocą ma natomiast miejsce atak zombie".
Ok, czyli w każdej turze przydzielamy zadania w ciągu dnia - potwierdzenie tego, co napisano na str. 5. Super.

Ale uwaga - za chwilę dziwne stwierdzenie: "na początku każdej zwykłej tury", gracz bierze karty wydarzeń" (hm, czyli nagle są jakieś "zwykłe tury", ale rozumiem, że to chodzi o te tury z normalnymi atakami zombie). Dalej: "W turze 5/10/15 gracz nie bierze kart wydarzeń (w tej turze ma miejsce jedynie atak hordy)".

Hm. Czyli co? Kart wydarzeń w turze 5/10/15 nie bierzemy, to jasne (powtórzenie tego, ze strony 2), ale dlaczego "ma miejsce jedynie atak hordy", skoro na str. 5 i 8 czytaliśmy, że w każdej turze jest dzień i noc? Coś tu nie gra.

Aaaale na szczęście na stronie 12 instrukcja precyzuje:

"Faza nocy składa się z ataku zombie lub ataku hordy, jeśli jest 5, 10 lub 15 tura gry"

Świetnie! :)

Za chwilę, na stronie 14:

"W 5, 10 i 15 turze gry zamiast ataku zombie następuje atak hordy".

Wszystko jasne.
Jeszcze rzut oka na kartę pomocy...
Co więcej, kiedy ktoś gra z tekturową pomocą, w ogóle nie będzie miał problemów, bo tam jest to dokładnie określone - jasno, prosto i czytelnie (to akurat moje dzieło, więc nie ma byków ;-)).
... a tam dwie strony: dzień i noc. A w nocy dwa podpunkty: atak zombie i atak hordy.
Wszystko jasne.
W każdej turze jest faza dnia (czyli wysyłamy ludzi do miasta, na zwiad itp.), po czym następuje faza nocy, w której jest atak zombie. W turach 5, 10 i 15 też jest faza dnia, z wyjątkiem dobierania kart wydarzeń, a zamiast ataku zombie jest silniejszy atak hordy.

Po czym wchodzę na wątek zasad szukając pomocy w innej sprawie i okazuje się, że.... w turach 5, 10 i 15 nie ma fazy dnia, nie wysyłamy nikogo nigdzie, tylko od razu jest noc i atak hordy.

No to ja się pytam: gdzie to jest w instrukcji i kto ją pisał?
(bo kto konstruował równie mylącą kartę pomocy, to już wiem :twisted: 8) )
Tak sobie jeszcze myślę, że twoje zdanie może wynikać z tego, że gra posiada pewnie nieopisane współzależności i strategie (np. wynikające z kombosów) i że powinny zostać opisane.
Nie, moje zdanie nie wynika z tego, że "gra posiada nieopisane strategie" :D , tylko z tego, że instrukcja - wybaczcie dosadność - jest do D... :wink:
Nawiasem mówiąc, niniejszy wątek jest właśnie dowodem na to, że nie da się przewidzieć wszystkich pytań i wątpliwości
Warto przewidzieć chociaż podstawowe.
Z innych problemów wymieniłbym jeszcze kwestię dobierania żetonów towarów (kiedy z miasta, kiedy z puli, i co to jest w ogóle pula, bo z instrukcji wynika, że to wszystkie pozostałe żetony, które nie znalazły się w mieście), żywności i magazynowania, że o niejasności niektórych kart wydarzeń/znalezisk nie wspomnę.
Przy czym mam świadomość, że jego obszerność dokłada się do niekorzystnego wrażenia nt. AZ-a. Że skoro jest tutaj tyle postów, to może jednak faktycznie instrukcja jest do bani. Otóż nie jest w takim sensie.
Hm. Otóż jest :)
Tylko błagam - sprawdź wcześniej inne moje wpisy, skonfrontuj swoją wiedzę z wideo-instrukcja i nowym appendixem z facebooka, możesz nawet zadać mi kilka pytań, a ja szczerze odpowiem
Panie Autorze Drogi, nabywca gry nie musi i nie powinien szukać informacji o tym, jak grać w appendixie, na fejsbuku albo w Bibliotece Kongresu USA, tylko powinien mieć w pudełku pełną informację i 98-99% wyjaśnionych wątpliwości. Jeśli tak nie jest, trzeba to poprawiać. Chwała Tobie, Autorze, że dokładasz wszelkich starań, żeby ludzie poprawnie grali w Twoją grę i tłumaczysz wszystko cierpliwie w tym wątku i w wideoinstrukcji, ale - bardzo Cię proszę - nie przekonuj, że instrukcja pudełkowa jest ok, skoro nie jest 8)
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2390
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1297 times
Been thanked: 789 times
Kontakt:

Re: Atak zombie

Post autor: vinnichi »

Jeśli gdzieś było to już wyjaśnione to z góry przepraszam ale czy pojawiające się dodatkowe lokacje w fazie wydarzeń są dostępne dla każdego zwiadowcy? Czy pierwszy zgarnia towar i reszta nie ma co szukać. Graliśmy do tej pory że towary były dostępnę przez całą rundę dla każdego.
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6452
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 583 times
Been thanked: 938 times

Re: Atak zombie

Post autor: Odi »

Dla każdego
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2390
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1297 times
Been thanked: 789 times
Kontakt:

Re: Atak zombie

Post autor: vinnichi »

Ok czyli dobrze gramy. Dzięki
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
Norek
Posty: 11
Rejestracja: 31 sty 2015, 09:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Atak zombie

Post autor: Norek »

Warto pamiętać, że w kartach znalezisk można znaleźć taką, która pozwala graczowi pierwszemu dotrzeć do "lokacji", zgarnąć towary i usunąć kartę lokacji : )
„Za późno na odkrywanie lądów, za wcześnie na odkrywanie gwiazd”
Thegie
Posty: 3
Rejestracja: 18 lut 2015, 12:11

Re: Atak zombie

Post autor: Thegie »

Cześć.
Jest to mój pierwszy post, stąd bardzo chciał bym powitać grono forumowiczów (nie znalazłem oddzielnego tematu).
Wiem, że nie powinno się zaczynać znajomości od prośby, aczkolwiek czy mogli byście podpowiedzieć mi jak realizować walkę z hordą przy użyciu następujących pułapek :

Beczka+chlebek = w normalnej nocy zombie pozwala rozłożyć nieregularnie zombie, wstrzymuje dwóch zombie, ale nie zadaje obrażeń. Co się dzieje z takim zestawem podczas ataku hordy?

Beczka+paliwko = w normalnej nocy zombie powstrzymuje do 3 zombie, w przypadku 4 zombie, niszczy 3 a wpuszcza do schroniska 1 zombie. Ta pułapka nie "zadaje" w prost obrażeń ( jak np. pułapka na bazie beczka+zdrówko). Co się dzieje z takim zestawem podczas ataku hordy ? Czy podczas ataku hordy powinniśmy ją traktować jako pułapka która zabija nam 3 zombiaki, czyli ściągam 3 zombiaki +beczka +paliwo ?

Ogólnie gra wydaję się bardzo ciekawa i nie monotonna, był to bardzo dobry zakup i wielkie brawa dla Pana Piotrka. Jedynie co bym zmienił, to podręczne karty (przebieg gry) wykonał bym z tekturki (tak jak np w Osadnikach z Catanu, zamiast z papierku).
Thegie
Posty: 3
Rejestracja: 18 lut 2015, 12:11

Re: Atak zombie

Post autor: Thegie »

Temat widzę trochę przymarł. Aktualnie grywamy, że pod czas hordy beczka z paliwem likwiduje 3 zombie, przy czym niszczona jest i beczka i paliwko.
W przypadku chlebka, pozwala on na rozłożenie 2 ostatnich zombie na ręku tam gdzie jest chlebek, oraz podczas czystki zombie, likwiduję 2 zombie i pozostawia beczkę.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Atak zombie

Post autor: Yavi »

Dobra, skoro nikt nic nie napisał to postaram się pomóc.

Normalna noc:
Beczka + paliwo: ma siłę 3, w przypadku przekroczenia siły barykady przez zombie niszczy 3 zombie, paliwo i beczkę.
Beczka + chleb: ma siłę 2, pozwala rozmieścić 2 ostatnie zombie przy tej barykadzie, w przypadku przekroczenia siły barykady niszczy 2 zombie, jedzenie i beczkę.

Noc hordy:
obie pułapki zniszczą 3 (paliwo) oraz 2 (chleb) zombie, jednak odrzucamy też żetony pułapek i beczki. W przypadku, gdy na barykadzie jest np. beczka z paliwem i 1 zombie, to ten jeden zombie też zniszczy całą beczkę i paliwo, ale sam zginie.


W obu przypadkach lepiej jednak wcześniej skorzystać z pułapki z lekami, które zniszczą tylko zombie i leki, a nie beczkę ;)
Thegie
Posty: 3
Rejestracja: 18 lut 2015, 12:11

Re: Atak zombie

Post autor: Thegie »

Yavi wielkie piwko dla Ciebie. Dziękuję za wyjaśnienie :)
Adar
Posty: 242
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:03
Lokalizacja: Wałcz

Re: Atak zombie

Post autor: Adar »

Witam.

Po kilku partiach i przeczytaniu forum, obejrzeniu wideoinstrukcji nasunęły mi się tylko dwa pytania:
5. Karta ta ("Zepsuta żywność"), podobnie jak "Przeterminowane leki" czy "Zwietrzały proch" działają TYLKO na żetony (!!!) danych towarów lub pułapek w całej twojej siedzibie (a więc tak na barykadach, jak i w magazynie, wieżyczkach czy aucie). oznacza to, że musisz zdjąć ze swojej planszy dane ŻETONY zaokrąglając w dół (na niekorzyść dla siebie). I to są zresztą wyjątki, kiedy coś działa także na towary będące pułapkami (plus karta znaleziska - "Snajper").
1. Rozumiem, że wszystkie kardy wydarzeń oraz karty znalezisk które nakazują graczom (lub graczowi) odrzucenie, zniszczenie, zabranie towarów z siedziby (swojej bądź wrogiego gracza) towarów uwzględniają również towary z barykady? Czyli w takich przypadkach siedziba to magazyn+punkty strzelnicze+samochód+barykady? Jest taka karta (chyba wydarzenie) która pozwala najsłabszemu graczowi zabrać połowę towarów z siedziby innego gracza. Rozumiem, że barykady też się wlicza? Czy traktuje się to wtedy tak jak kradzież przy zwiadzie i się nie wlicza? (nie pamiętam teraz, czy kraść towary podczas zwiadu można również z wieżyczek i auta).

2. Czy mogę użyć karty defibrylator na lekko chorego? Czy jedynie na ciężko chorego, i to w momencie, kiedy ma umrzeć (czyli w turze kiedy jest ciężko chory nie żywię, go. W momencie kiedy umiera używam defibrylatora i go ratuję). Innymi słowy, jaki i kiedy mogę użyć tej karty?

Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Piotrek P.
Posty: 56
Rejestracja: 30 lis 2014, 19:32

Re: Atak zombie

Post autor: Piotrek P. »

Wybaczcie, ale mam wyjątkowy nawal roboty - postaram się jednak wkrótce odezwać, bo jak widzę porobiło się parę zaległości. ;-)
Adar
Posty: 242
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:03
Lokalizacja: Wałcz

Re: Atak zombie

Post autor: Adar »

Yavi pisze:Dobra, skoro nikt nic nie napisał to postaram się pomóc.

Normalna noc:
Beczka + paliwo: ma siłę 3, w przypadku przekroczenia siły barykady przez zombie niszczy 3 zombie, paliwo i beczkę.
Beczka + chleb: ma siłę 2, pozwala rozmieścić 2 ostatnie zombie przy tej barykadzie, w przypadku przekroczenia siły barykady niszczy 2 zombie, jedzenie i beczkę.

Noc hordy:
obie pułapki zniszczą 3 (paliwo) oraz 2 (chleb) zombie, jednak odrzucamy też żetony pułapek i beczki. W przypadku, gdy na barykadzie jest np. beczka z paliwem i 1 zombie, to ten jeden zombie też zniszczy całą beczkę i paliwo, ale sam zginie.


W obu przypadkach lepiej jednak wcześniej skorzystać z pułapki z lekami, które zniszczą tylko zombie i leki, a nie beczkę ;)
Warto też pamiętać, że mimo iż beczka z lekiem ma siłę 2, to niszczy 3 zombiaków (kwas z leku nie niszczy beczki), czyli w noc hordy tak naprawdę beczka z paliwem=beczka z lekami,a nawet uważam, że beczka z lekami lepsza. Obie niszczą trzech zombiaków, jednakże beczka z lekami pozwala to podzielić na dwie partie, najpierw wylewając kwas na 2, potem beczka niszczy 3.
KWs
Posty: 87
Rejestracja: 12 sty 2015, 13:55

Re: Atak zombie

Post autor: KWs »

Cześć. Mam pytanie odnośnie pożywienia, a dokładniej wykorzystywania kuchni do jego pomnażania:

Jeden ocalały idzie do zagrody, produkuje +2 jedzenia, drugi ocalały idzie do kuchni generuje x2 dla jedzenia, dodatkowo mam 2 żetony jedzenia w magazynie. Do wyżywienia są 4 osoby. Jak to rozegrać? Mam swobodę w wyborze który rodzaj jedzenia - trwały lub nie - wykorzystam, czy zaczynam od żetonów? Czy kuchnia pomnażając ilość żetonów generuje nowe żetony, czy tylko przyrost "tymczasowy", czyli pożywienie nietrwałe?
Moja kolekcja gier planszowych.
Adar
Posty: 242
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:03
Lokalizacja: Wałcz

Re: Atak zombie

Post autor: Adar »

KWs pisze:Cześć. Mam pytanie odnośnie pożywienia, a dokładniej wykorzystywania kuchni do jego pomnażania:

Jeden ocalały idzie do zagrody, produkuje +2 jedzenia, drugi ocalały idzie do kuchni generuje x2 dla jedzenia, dodatkowo mam 2 żetony jedzenia w magazynie. Do wyżywienia są 4 osoby. Jak to rozegrać? Mam swobodę w wyborze który rodzaj jedzenia - trwały lub nie - wykorzystam, czy zaczynam od żetonów? Czy kuchnia pomnażając ilość żetonów generuje nowe żetony, czy tylko przyrost "tymczasowy", czyli pożywienie nietrwałe?
Nie ma przymusu używania najpierw żetonów. W tym przypadku możesz to rozegrać na dwa sposoby:

1. Stawiasz jednego ludka w zagrodzie, drugiego w kuchni. Na koniec dnia masz 4 jednostki żywności. Jest to pożywienie nietrwałe, nie można go magazynować.
2. Korzystasz z dwóch żetonów z magazynu. Kuchnia pozwala ci je pomnożyć, czyli stawiasz jednego ludka w kuchni i używasz dwa żetony z magazynu. Tym samym na koniec dnia masz 4 jednostki żywności. Jednakże, podobnie jak w przykładzie 1) produkujesz w ten sposób jedzenie nietrwałe. Nawet jeśli w ten sposób wykonujesz nadwyżkę, nie możesz jej magazynować. Innymi słowy kuchnia pozwala zamienić jeden żeton jedzenia z magazynu na dwie nietrwałe jednostki żywności. Czyli jeden żeton żywi dwóch ludków :).

Oba sposoby dają finalnie to samo, jednakże w drugim wykorzystujesz tylko jednego ludzika. W żaden sposób nie ma możliwości pomnażania żetonów.
KWs
Posty: 87
Rejestracja: 12 sty 2015, 13:55

Re: Atak zombie

Post autor: KWs »

To jeszcze inaczej niż sądziłem. Używając kuchni do pomnozenia żetonu jedzenia usuwam żeton i zastępuje go dwiema jednostkami nietrwalymi. W sumie logiczne - otwierając w kuchni konserwe dziele ja na dwie porcję ale po otwarciu konserwa jest już nietrwala. Dzięki.
Moja kolekcja gier planszowych.
Piotrek P.
Posty: 56
Rejestracja: 30 lis 2014, 19:32

Re: Atak zombie

Post autor: Piotrek P. »

Odi pisze: Żeby nie być gołosłownym, krok po kroku wytłumaczę o co chodzi...
Odi, chciałem rozpocząć tu szczegółową analizę, gdzie masz rację, a gdzie nie masz, olewając nawet fakt, że czasem, jak ma wrażenie, celowo piętnujesz pewne sprawy, choć ja o nich wcale nie piszę. Wierz mi, ja wcale nie uważam, że instrukcja jest genialna. Ale na pewno nie jest generalnie do d..., bo to uproszczenie. Co więcej, jak człek już wiekowy, naprawdę mam świadomość, że gra powinna zawierać wszystkie składowe w postaci zamkniętej i że gracz nie musi sięgać do biblioteki kongresu (notabene, po co ta złośliwość, i to "Panie Autorze Drogi" - czy ja robię wrażenie zadufanego w sobie dupka, który uważa się za wszechboga planszówek, żeby tak po mnie jechać, no Odi! ;-)).

Powiem tak, jeszcze raz. Instrukcja zawiera nieścisłości. Wstyd mi za nie (nawiasem mówiąc, czasem aż spać przez to nie mogę, tak mnie nosi - serio). Dlatego staram się robić, co mogę, żeby naprawić te błędy. Czy to dobrze, czy źle, nie mnie oceniać - ale jedno wiem na pewno. Ani cała instrukcja, ani cała gra nie są do d... a pomoc ma sens (zwłaszcza że to mój zasr... obowiązek w zaistniałej sytuacji, a nie łaska pańska).

Reszta na priva - bo jestem przekonany, że inni nie są ciekawi naszej wymiany poglądów. ;-)

vinnichi pisze:Jeśli gdzieś było to już wyjaśnione to z góry przepraszam ale czy pojawiające się dodatkowe lokacje w fazie wydarzeń są dostępne dla każdego zwiadowcy? Czy pierwszy zgarnia towar i reszta nie ma co szukać. Graliśmy do tej pory że towary były dostępnę przez całą rundę dla każdego.
Jak to napisał Odi, dla każdego.
Thegie pisze: Beczka+chlebek = w normalnej nocy zombie pozwala rozłożyć nieregularnie zombie, wstrzymuje dwóch zombie, ale nie zadaje obrażeń. Co się dzieje z takim zestawem podczas ataku hordy?
Cześć! ;-) Podczas ataku hordy działa dokłądnie tak samo. Ostatnie dwa zombiaki możesz położyć za barykadą z tą pułapką, nie dbając o zasadę równowagi.
Thegie pisze:Beczka+paliwko = w normalnej nocy zombie powstrzymuje do 3 zombie, w przypadku 4 zombie, niszczy 3 a wpuszcza do schroniska 1 zombie. Ta pułapka nie "zadaje" w prost obrażeń ( jak np. pułapka na bazie beczka+zdrówko). Co się dzieje z takim zestawem podczas ataku hordy ? Czy podczas ataku hordy powinniśmy ją traktować jako pułapka która zabija nam 3 zombiaki, czyli ściągam 3 zombiaki +beczka +paliwo ?
Dokładnie tak. ;-) Yavi ci to dobrze wyjaśnił (dzięki, Yavi!)

A Adar dodatkowo wyjaśnił pewien fajny aspekt, o którym warto pamętać. (dzięki Adar ;-)).
Thegie pisze:Ogólnie gra wydaję się bardzo ciekawa i nie monotonna, był to bardzo dobry zakup i wielkie brawa dla Pana Piotrka. Jedynie co bym zmienił, to podręczne karty (przebieg gry) wykonał bym z tekturki (tak jak np w Osadnikach z Catanu, zamiast z papierku).
Dzięki. Ja bym tam jeszcze zmienil jedna rzecz - opis Ataku Hordy dałbym na innym tle, żeby wszystkim jasno i wyraźnie dać do zrozumienia, że to osobna, specjalna tura bez podziału na dzień i noc, a zatem bez standardowych dziennych etapów (wyjazdu do miasta, zwiau, produkcji).
Adar pisze:
5. Karta ta ("Zepsuta żywność"), podobnie jak "Przeterminowane leki" czy "Zwietrzały proch" działają TYLKO na żetony (!!!) danych towarów lub pułapek w całej twojej siedzibie (a więc tak na barykadach, jak i w magazynie, wieżyczkach czy aucie). oznacza to, że musisz zdjąć ze swojej planszy dane ŻETONY zaokrąglając w dół (na niekorzyść dla siebie). I to są zresztą wyjątki, kiedy coś działa także na towary będące pułapkami (plus karta znaleziska - "Snajper").
1. Rozumiem, że wszystkie kardy wydarzeń oraz karty znalezisk które nakazują graczom (lub graczowi) odrzucenie, zniszczenie, zabranie towarów z siedziby (swojej bądź wrogiego gracza) towarów uwzględniają również towary z barykady? Czyli w takich przypadkach siedziba to magazyn+punkty strzelnicze+samochód+barykady? Jest taka karta (chyba wydarzenie) która pozwala najsłabszemu graczowi zabrać połowę towarów z siedziby innego gracza. Rozumiem, że barykady też się wlicza? Czy traktuje się to wtedy tak jak kradzież przy zwiadzie i się nie wlicza? (nie pamiętam teraz, czy kraść towary podczas zwiadu można również z wieżyczek i auta).
Jest tak, jak napisałem i nie czyńmy uogólnień, gdzie ich nie ma. ;-) Zasadniczo jest tak, że pułapki są niedemontowalne. I to jest podstawowa reguła. A zatem kradzież towarów, które nimi są, nie jest możliwa ani z karty znaleziska, ani podczas najazdu. Jedynym wyjątkiem są trzy karty, o których wspomniałem ("Zepsuta żywność", "Przeterminowane leki", "Zwietrzały proch"), ale to dlatego, że od początku zrobiliśmy pułapki ze złych towarów. Pewnie mogło to być lepiej, jeszcze dokładniej, opisane na tych kartach i wtedy nie byłoby problemu, ale jest jak jest i nic się już nie da zrobić. ;-)

Cholera, czasem naprawdę żałuję, że nie udało mi się namówić wydawcy, aby zamiast podziękowań i grafik na ostatniej stronie, umieścił opis działania wszystkich kart.

Notabene, takowy spis powstał, stworzony przez jednego z fanów gry i wkrótce podam tutaj linka do tegoż. ;-)

Kolejna nauka - dbaj chłopie o każdy szczegół, nawet jeśli tobie rzecz wyda się oczywista. Bo oczywista wcale nie jest. ;-)
Adar pisze:2. Czy mogę użyć karty defibrylator na lekko chorego? Czy jedynie na ciężko chorego, i to w momencie, kiedy ma umrzeć (czyli w turze kiedy jest ciężko chory nie żywię, go. W momencie kiedy umiera używam defibrylatora i go ratuję). Innymi słowy, jaki i kiedy mogę użyć tej karty?
Tylko na umierającego. I to umierającego, a nie zjadanego. Bo przecież człowieka z wyżartymi wnętrznościami ożywić się nie da. ;-) A zatem umierający podczas ataku zombie czy ataku zombi podczas ataku hordy znika i nie można na nim zastosować owej karty, można za to użyć ją podczas walki w mieście, podczas najazdy na własną siedzibę (kiedy ktoś zdecyduje się strzelać, a nie kraść) i po tym, jak ktoś umiera w izolatce - czyli nie dostaje leku jako ciężko chory (wtedy od razu używa się defibrylatora, a ludek wraca w pozycji stojącej na tor mieszkańców i oczywiście liczy się do modyfikatora rzutu kością podczas określania liczby nadchodzących zombie w zwykłej turze).
KWs pisze:Cześć. Mam pytanie odnośnie pożywienia, a dokładniej wykorzystywania kuchni do jego pomnażania:

Jeden ocalały idzie do zagrody, produkuje +2 jedzenia, drugi ocalały idzie do kuchni generuje x2 dla jedzenia, dodatkowo mam 2 żetony jedzenia w magazynie. Do wyżywienia są 4 osoby. Jak to rozegrać? Mam swobodę w wyborze który rodzaj jedzenia - trwały lub nie - wykorzystam, czy zaczynam od żetonów? Czy kuchnia pomnażając ilość żetonów generuje nowe żetony, czy tylko przyrost "tymczasowy", czyli pożywienie nietrwałe?
Nie będę ci j€z tego wyjaśniał, bo Adar to zrobił bardzo dobrze (dzięki Adar).

Kurcze, nawet nie majcie pojęcia, jak to miło, że tak dobrze sobie z tą gra radzicie i że wyjaśniacie sobie wzajemnie ewentualne nieścisłości, błędy, sekrety czy strategie. Se normalnie uniesiony radością czuję. ;-) Dziękuję wam. I pytającym, i - zwłaszcza - pomagającym/odpowiadającym. ;-)
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Atak zombie

Post autor: Bary »

arturpe pisze: Nie znam gry, nie widziałem, nie grałem, ale po obszernosci Twoich wyjaśnień, ich klarowność i chęci pomocy myślę, że kiedy już kupie grę, to tak jakby z autorem. Gratuluję wytrwałości i podejścia, niezależnie od tego czy gra jest dobra czy nie. W dobie takiego stanu rzeczy, kiedy na pytania innych graczy odpowiadają głównie gracze, ten wątek pozwala ponownie uwierzyć, że gry są hobby przyjemnym, a nie przymusowym. Przepraszam za te wazelinę, ale nie mogłem się oprzeć ;-)
Mam dokładnie to samo odczucie. Poziom wkładu autora na forum naprawdę zachęcił mnie (super sprawa Piotrku!) do zgłebienia się bardziej w szczegóły tego tytułu i okazuje się, że jest naprawdę ciekawy. Zastanawia mnie na tą chwilę, czy jest to dobra pozycja dla jednego gracza? Jeżeli chodzi o mechanikę, chyba za bardzo nie namieszałoby to w grze (jeżeli dobrze rozumiem interakcja między graczami jest jedynie negatywna). Pytanie tylko, czy przetrwanie samo w sobie 15 rund jest na tyle wymagające, że granie przeciwko grze ma sens?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
KWs
Posty: 87
Rejestracja: 12 sty 2015, 13:55

Re: Atak zombie

Post autor: KWs »

Jak ci za łatwo, zawsze możesz sobie zmienić "modyfikatory" ataków zombiaków na bardziej trudne ;)
Moja kolekcja gier planszowych.
alukard88
Posty: 92
Rejestracja: 17 paź 2014, 14:04
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Atak zombie

Post autor: alukard88 »

Przetrwanie jest średnim wyzwaniem i rozgrywki w których skupiamy sie tylko na tym są po prostu nudne. Bez negatywnej interakcji gra dużo traci
Mixer322
Posty: 1
Rejestracja: 11 lip 2016, 21:56

Re: Atak zombie

Post autor: Mixer322 »

Pytanko. Kupiłem Atak zombie 2 dni temu i z bratem mamy problem co do kart znalezisk i wydarzeń. Wedłóg instrukcju jest że gracz rozpoczynajacy w każdej turze bieże określoną ilosc kart i jedna odrzuca. Jak jest w przypadku kart znalezisk? Ile pobiera kazdy z graczy w danej turze oprócz hordy i czy tzreba jedna odrzucić. W przypadku zwiadu i tury 6 i 11 wiemy jak jest zmajstrowane. Podziekowania dla autora gry naprawde kultowa gra planszowa.
johnypies
Posty: 4
Rejestracja: 10 lut 2017, 11:18

Re: Atak zombie

Post autor: johnypies »

1. Kiedy mozna uzdrawiac chorego? Czy w czasie AH mozna to robic?

2. Do tego w miescie wyzej ktos pisal ze jak jedzie wiecej graczy to jest lepiej, bo zombie sie rozdzielaja miedzy nich. Myslalem ze to jest znacznik na kazdego gracza z osobna. Czyli jak sa wsciekle na maksa i jade dwoma ludkami to sciagam po powrocie trzech a jesli ziomek jedzie jednym sciaga dwoch itd. No bo jak inaczej rozdzielic trzech zombie na np dwoch ludzi kiedy kazdy przyechalby jednym?

3.i jesli zagram na poczatku wydarzenie ze ktos trafia do izolatki jako ciezko chory. To czy w tej samej turze jesli go nie uzdrowie to zginie?

4. wariant agresywny w miescie.W insrukcji jest ze ,, gracz stwierdza ze ma przewage". Co to znaczy?
Yig
Posty: 70
Rejestracja: 21 paź 2016, 12:22
Been thanked: 1 time

Re: Atak zombie

Post autor: Yig »

Ad1. Leczymy tylko w fazie żywienia. Podczas AH nie ma takiej fazy.
Ad2. Rozdzielasz zgodnie z zasadą zachowania równowagi poczynając od gracza, który pierwszy odwiedził miasto.
Ad3. Tak.
Ad4. Tzn., że ma więcej pionków w tym samym budynku.
johnypies
Posty: 4
Rejestracja: 10 lut 2017, 11:18

Re: Atak zombie

Post autor: johnypies »

Ok
Ad 2 chyba nie zrozumiales pytania
Ad4 a co jak jest po jednym w budynku?
ODPOWIEDZ