Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości

Post autor: Rocy7 »

Mam watpliwosc dotyczaca stalej zdolnosci generała, czy moze on z niej korzystac tylko w swojej turze, czy rowniez przerywajac akcje imperium?

Z reguly interupt dziala tez w turze przeciwnika.
Awatar użytkownika
blazej_c
Posty: 127
Rejestracja: 04 lis 2014, 12:57
Lokalizacja: Poznan, Poland
Kontakt:

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: blazej_c »

Domyślam się, że chodzi Ci o umiejętność "general's orders" Generała Weissa? Tylko w niej bowiem pojawia się słówko "interrupt". Możesz jej używać tylko w swojej turze. Do jej wykorzystania musisz zużyć jedną ze swych akcji (Weiss musi więc to zrobić w trakcie swej aktywacji, inaczej nie ma prawa wykonywać akcji).
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Rocy7 »

Ok dzieki kolejne pytanie. Kiedy gracz imperium moze zadeklarowac efekty usuwajace surges? Przed tym, czy po tym jak gracz rebelii zadeklaruje ich efekt?
Awatar użytkownika
zbajszek
Posty: 530
Rejestracja: 18 sie 2012, 19:18
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 7 times
Been thanked: 17 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: zbajszek »

Zdaje mi się że są wprowadzane od razu po rzucie. My zawsze usuwamy surge zaraz po rzucie żeby wiedzieć ile faktycznie ich zostało bohaterowi i dopiero wtedy jak mu coś zostało to wybiera umiejętności które odpala.
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---
Awatar użytkownika
blazej_c
Posty: 127
Rejestracja: 04 lis 2014, 12:57
Lokalizacja: Poznan, Poland
Kontakt:

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: blazej_c »

Instrukcja się kłania... strona 5 RRG, dział Steps of an attack, pkt 4 i 5. Surge usuwasz zanim atakujący wybierze, które umiejętności dzięki nim aktywuje.
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: kudlacz135 »

Jak to jest ze zdobytymi w trakcie kampanii sojusznikami rebeliantów? Można ich wystawiać w misjach tak długo, aż nie zginą, prawda? (oczywiście, pod warunkiem, że jakaś misja nie zakazuje pojawienia się np. Luke'a).

EDIT▼: Dzięki bardzo :)
Ostatnio zmieniony 26 mar 2015, 12:12 przez kudlacz135, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
blazej_c
Posty: 127
Rejestracja: 04 lis 2014, 12:57
Lokalizacja: Poznan, Poland
Kontakt:

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: blazej_c »

kudlacz135 pisze:Jak to jest ze zdobytymi w trakcie kampanii sojusznikami rebeliantów? Można ich wystawiać w misjach tak długo, aż nie zginą, prawda?
Nieprawda:) Jeśli zginą w którejś z misji, nie możesz ich ponownie umieścić na planszy tylko w tej misji. Po jej zakończeniu, w kolejnych misjach możesz ponownie używać sojusznika, który zginął w jednej z poprzednich przygód.
Dział "Allies" w RRG: "When an ally is defeated, it is removed from the map and cannot be redeployed for the remainder of the mission. The ally may be used in future missions following normal rules."
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: kudlacz135 »

Mam pytanie, czy jeżeli dwie różne figurki stoją przyległe do dwóch różnych stron drzwi i jednocześnie stoją na polach przyległych do siebie (ergo, oddzielają je drzwi), to czy jeżeli figurka po jednej stronie drzwi dostanie atak z blastem, to czy druga figurka, ta po drugiej stronie drzwi zamkniętych dla rebeliantów, dostanie obrażenia z blasta?

EDIT: Dzięki :)
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2015, 23:46 przez kudlacz135, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MarekB
Posty: 236
Rejestracja: 23 lis 2013, 12:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: MarekB »

Czołem.
"If the target of this figure's attack suffers one or more (damage), each figure and object adjacent to the target space suffers damage equal to the Blast value."
"Two spaces separated by a door are not adjacent"
W świetle powyższego figurka po drugiej stronie drzwi nie dostanie obrażeń od blasta.
Awatar użytkownika
Vandal
Posty: 519
Rejestracja: 21 lut 2012, 10:10
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Vandal »

Takie pytanie po pierwszych dwóch scenariuszach w kampanii.

Bohater który jest Defeated w misji nie otrzymuje żadnej dodatkowej kary? Wraca zdrowy i lśniący w kolejnej misji, a za misję w której poległ i tak dostaje XP i kasę (Campaign Rewards mówią że dostaje każdy gracz, nie "surviving"). Należy wiec biec mocno do przodu eliminując jedynie mocniej bijące unity,
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Wolf »

Vandal pisze:Bohater który jest Defeated w misji nie otrzymuje żadnej dodatkowej kary?
Bohater, który jest defeated zostaje wounded. Dopiero kiedy jest pokonany po raz drugi odapada z misji. Nie ma żadnych dodatkowych kar do kolejnych misji. Przy czym bardzo często zranienie wszystkich bohaterów jest jednym z warunków zwycięstwa dla imperium.
Vandal pisze:Należy wiec biec mocno do przodu eliminując jedynie mocniej bijące unity
W misjach na czas jak najbardziej, zbytnie skupienie się na walce zamiast na celu misji to najczęstsza przyczyna przegranych.
tomaz866
Posty: 31
Rejestracja: 19 gru 2012, 13:30

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: tomaz866 »

Witam mam pytanie : Czy umiejętności Blast i Cleave łączą się jeśli pochodzą z różnych źródeł przy ataku ??

Przykład: atakuje żołnierzem używając umiejętności dającej Blast 1 i dodatkowo używam Blasta 2 z broni którą atakuję, to czy atak ma Blast 3 w sumie czy tylko najwyższy Blast 2 wchodzi ??
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Wolf »

W skrócie: tak. Natomiast należy tutaj być precyzyjnym - możesz użyć Blast 1 i Blast 2, ale NIE ŁĄCZYSZ tego w Blast 3. Akurat w wypadku Blast to nie powinno robić różnicy, ale już w wypadku Cleave robi, wtedy możesz użyć Cleave 1 na cel A i Cleave 2 na cel B czyli używasz obu oddzielnie.
Samyjzłyj
Posty: 1
Rejestracja: 28 maja 2015, 08:44

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Samyjzłyj »

Mam pytanie, na które niestety nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi, może cos przegapiłem. Chodzi o umiejetnośc Fenn'a Signis'a : Trooper Assault. Mianowicie, Trooper w zasięgu 3 pól od Fenn'a rozpatrzył swój atak, ok, tylko co daje owy "Assault", który Fenn na skutek owej umiejetnosci otrzymuje??? Jakos nigdzie nie mogę znaleźć, może źle szukam :(
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Wolf »

Assault to zdolność Fenna (opisana na jego karcie), która pozwala atakować wielokrotnie podczas jednej aktywacji (standardowo masz 2 akcje na aktywację, ale tylko 1 możesz przeznaczyć na atak).
Trooper Assault umożliwia użycie zdolności Assault przez Troopera znajdującego się do 3 pól od Fenna po tym jak ten Trooper wykonał atak, czyli w skrócie daje to po prostu możliwość zaatakowania ponownie tym Trooperem (oczywiście jeżeli ma jeszcze akcję).
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: kudlacz135 »

Mam takie pytanie. Gram stroną Imperium, używam talii Subversive Tactics i naszła mnie ostatnio taka myśl. Używam tej karty: Heavy Pressure (2XP) - Exhaust this card when a hero would suffer damage from an attack. Instead of suffering damage, that hero suffers an equal amount of strain.

Czy gdy jej użyję omijam wszystkie znaczki tarcz "▼" na kościach obrony? To znaczy, czy nie obniżają one wartości obrażeń jakie wchodzą?

O jaką "wyjątkową" sytuację mi chodzi piszę w spoilerze, żeby nie sugerować odpowiedzi :)
Spoiler:
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Wolf »

Grasz w tego IA trochę jak ja czyli wymyślasz i interpretujesz zasady tak żeby było na Twoją korzyść :P.

Heavy Pressure w żaden sposób nie sugeruje, że omija się obronę. Ogólnie celem tej karty jest przyspieszenie wrzucania strainów na bohaterów (cóż za nowość w Subversive Tactics :P), bo kilka obrażeń dla bohatera na początku gry samo w sobie go nie osłabi, a kilka strainów jak najbardziej tak. Ot cała filozofia tej karty, żadne sformułowanie w tekście tej karty nie zmienia sposobu naliczania obrażeń.

Przykład: atakujesz, liczysz siłę ataku, odejmujesz obronę i wychodzi dajmy na to 3 obrażenia, w tym momencie możesz użyć heavy pressure, żeby zamienić je na 3 strainy. Jeżeli bohater ma maksymalną ilość strainów to de facto nic nie robi, bo wtedy strainy, które miałby otrzymać ponad limit zamieniają się ponownie w obrażenia.
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: kudlacz135 »

Wolf pisze:Grasz w tego IA trochę jak ja czyli wymyślasz i interpretujesz zasady tak żeby było na Twoją korzyść :P.
To może (jest... ekhum, jest...) być prawda ;)

Dzięki za pomoc, dobrze, ze graliśmy dobrze. Ale tak to jest, że jak się już trochę pogra to zaczyna się szukać dziury w całym... co poradzić ;).
Awatar użytkownika
Bardok
Posty: 604
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:42
Has thanked: 40 times
Been thanked: 111 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Bardok »

Przeczytałem instrukcję i jest tam opis ruchu pokazany, gdzie postać Szturmowca przerywa ruch, otwiera drzwi (więc akcja) po czym kontynuuje ruch.

Tak to działa?
Można ruszyć się 2 pola, strzelić (otworzyć drzwi, użyć zdolności etc), a potem odejść pozostałe 3?
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?

______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
Awatar użytkownika
Moniczka.s
Posty: 549
Rejestracja: 18 lut 2010, 20:06
Lokalizacja: Ostrowiec Św.\Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Moniczka.s »

Jak najbardziej - wykonanie akcji ruchu to otrzymanie punktów ruchu w ilości równej prędkości figurki, które mogą zostać później dowolnie wydane w trakcie tury figurki.
Mam rabat 10% w Planszomanii i chętnie pomogę w zakupach.
Awatar użytkownika
Bardok
Posty: 604
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:42
Has thanked: 40 times
Been thanked: 111 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Bardok »

Dzięki.
A w takim razie - czy mogę obie akcję swojej rundy zużyć na ruch dostając dwa razy swoją prędkość?
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?

______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
Awatar użytkownika
Moniczka.s
Posty: 549
Rejestracja: 18 lut 2010, 20:06
Lokalizacja: Ostrowiec Św.\Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Moniczka.s »

Jak najbardziej. W jednej aktywacji nie możesz powtarzać tylko tej samej akcji specjalnej (ze strzałką, opisanej na karcie bohatera/grupy figurek) i atakować 2 razy o ile nie grasz bohaterem w kampanii lub karta aktywacji nie mówi inaczej (np. brutality).
Mam rabat 10% w Planszomanii i chętnie pomogę w zakupach.
Awatar użytkownika
Bardok
Posty: 604
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:42
Has thanked: 40 times
Been thanked: 111 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Bardok »

Dzięki!

Gra już idzie do mnie kurierem, ale nasuwa mi się kolejne pytanie po czytaniu instrukcji:

Bohaterowie mogą leczyć Zmęczenie przez odpoczynek lub raz na atak wydać błyskawicę na wyleczenie jednego Zmęczenia.
Dodatkowo - jeżeli wyleczą Zmęczenie ponad jego stan to leczą Obrażenia.

Moje pytanie - czy mogą użyć Odpoczynku/Leczenia Zmęczenia nawet jeżeli nie mają Zmęczenia, żeby wyleczyć Obrażenia?

Z góry dzięki :)
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?

______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Wolf »

Moniczka.s pisze:Jak najbardziej - wykonanie akcji ruchu to otrzymanie punktów ruchu w ilości równej prędkości figurki, które mogą zostać później dowolnie wydane w trakcie tury figurki.
Doprecyzowałbym, że nie do końca dowolnie, to znaczy można wydać przed i po akcji, ale nie w trakcie akcji. Ma to znaczenie przy używaniu akcji specjalnych np. jeżeli akcja specjalna pozwala zaatakować 2 razy (np. Brutality) to nie możemy pomiędzy tymi atakami wydać punktów ruchu
Bardok pisze:Moje pytanie - czy mogą użyć Odpoczynku/Leczenia Zmęczenia nawet jeżeli nie mają Zmęczenia, żeby wyleczyć Obrażenia?
Tak
Awatar użytkownika
Bardok
Posty: 604
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:42
Has thanked: 40 times
Been thanked: 111 times

Re: Star Wars Imperial Assault

Post autor: Bardok »

Dzięki!
Nie wiem czemu, ale nie mogę znaleźć sensowego opisu używania Sojuszników przez Rebelię podczas kampanii.

Jak to wygląda? Kto kontroluje te postacie i kiedy działają (przed/po/w trakcie tury rebelii)? Karta Sojusznika jest jakoś opłacana?
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?

______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
ODPOWIEDZ