Bright Future - pytania o zasady

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: maciejo »

A masz poprawioną instrukcję czy korzystasz ze starej ?
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Faziee
Posty: 147
Rejestracja: 30 paź 2012, 13:26
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: Faziee »

A ja wiem? Mam taką, jaka była w pudełku.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: maciejo »

Faziee pisze:A ja wiem? Mam taką, jaka była w pudełku.
Ta nadaje się na podpałke :D podaj maila to podeślę.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Faziee
Posty: 147
Rejestracja: 30 paź 2012, 13:26
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: Faziee »

Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: maciejo »

Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
OgryGames
Posty: 353
Rejestracja: 23 cze 2015, 14:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 12 times
Been thanked: 249 times
Kontakt:

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: OgryGames »

Rodziła się w bólach :) i "trochę" to trwało, ale w końcu jest. Finalna wersja poprawionej instrukcji do świetnej gry w klimacie postapo BRIGHT FUTURE dostępna na naszej stronie:

http://ogrygames.com/do-pobrania

Bardzo dziękujemy forumowiczom za pomoc, mam nadzieję, że zauważycie swoje sugestie :)

Instrukcję można także wydrukować w wersji printer friendly.
Instrukcja jest otwarta i jeśli będzie mieli jakieś uwagi piszcie śmiało.

Pozdrawiamy
OgryGames

facebook.com/ogrygames
Awatar użytkownika
louiscyphre
Posty: 927
Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: louiscyphre »

Brawo. W końcu instrukcja jest zrozumiała.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Posty: 516
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Has thanked: 97 times
Been thanked: 67 times
Kontakt:

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: Mixthoor »

Podziemna Gorączka

1. W pierwszej Fazie Tunelu gracz losuję kartę z talii Podziemnej Gorączki i rozpatruje jej efekt. Jeśli jest to posterunek, walczy z przebywającymi na nim istotami bądź w pokojowy sposób otrzymuje element ekwipunku i może nająć pokojowo nastawione istoty. Jeśli jest to anomalia, stawia jej czoło i zdobywa szczątki informacji o śmiertelnym wirusie. Jeśli kolonia, uzupełnia zapasy. Następnie podczas Fazy Mapy porusza się po tunelach i może trafić na nowe, nieznane posteruneki, anomalie, kolonie (nr 1,2,3 lub 4). Jaka w tym logika? To w którym miejscu znajdują się lokacje z Fazy Tunelu? Czy posterunki, anomalie, kolonie z Fazy Tuneli znajdują się w zupełnie innym, nieznamym miejscu, niż posterunki, anomalie i kolonie z Fazy Mapy? Podczas rozgrywania mojej pierwszej gry, ten element od razu począł zgrzytać. Czy może mi to ktoś sensownie wyjaśnić?

2. W Fazie Tuneli rozpatrujemy np. efekt Karty Posterunku i walczymy z istotami, broniącymi ów posterunku. Czy po walce karty naszego ekwipunku są odwracane, czy nie? W instrukcji v2.0 na str. 17 napisane jest: "Sprzęt użyty w walce staje się nieaktywny. Do początku Twojej następnej tury nie możesz go ponownie użyć. Zaznacz to obracając lub zakrywając jego kartę." Czy oznacza to, że w anomaliach bądź na posterunkach z Fazy Mapy mogę korzystać z uprzednio wykorzystanego sprzetu podczas Fazy Tuneli?

3. Kolejny zgrzyt. Gdy w swojej turze po raz pierwszy przejdziemy w Fazie Mapy przez np. anomalię, stawiamy jej czoła. Pokonujemy niebezpieczeństwo, karta anomalii jest odrzucana. Następnie podczas swojej aktywnej rundy, przechodząc drugi bądź trzeci raz przez polę z anomalią, możemy ją zignorować (niebezpieczeństwa nie ma). Podczas kolejnej naszej rundy, gdy wrócimy na pierwotne pole anomalii, musimy dociągnąć nową kartę z Talii Anomalii i ją rozpatrzyć. Źródło w instrukcji v2.0, str. 14: "Można przejść przez wybraną lokację wiele razy jednak aktywować można ją tylko raz na turę." Jaka w tym logika? Czy na miejscu starej anomalii pojawiła się nowa? Podobnie jest w przypadku posterunków. Czy w taki sposób mam powinność tłumaczyć taką kolej rzeczy?
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2018, 12:30 przez Mixthoor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Posty: 516
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Has thanked: 97 times
Been thanked: 67 times
Kontakt:

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: Mixthoor »

Dwin pisze:Mnie chodzi o widniejący na dolnej części karty obraz człowieka/mutanta. Jeśli przyjrzysz się uważnie, każdy typ sprzętu, czy to broń czy pancerz odzwierciedlona jest w postaci "podświetlenia" odpowiedniej części ubioru danej postaci na kartach (np. mając tarczę grając człowiekiem, widocznie podświetlona jest tarcza a w przypadku np Hełmu, podświetlone są paradoksalnie buty i głowa postaci). Nie jest to opisane w żadnym miejscu w instrukcji, natomiast zastanawia mnie czy mogę jednocześnie użyć dwóch sprzętów jeżeli na kartach tych sprzętów na figurze postaci podświetlona jest ta sama część ubioru (np. dwa płaszcze) ? O tyle o ile logiczne wydaje się użycie dwóch broni dla różnych symboli ataku/obrony to już przy użyciu np. dwóch strojów należących do tej samej kategorii już bardziej zastanawia (no bo logicznie rzecz biorąc ciężko jednocześnie założyć dwa napierśniki) ?

Moje pytanie zatem dotyczy tego czy rodzaj sprzętu w podziale na kategorie hełm/tarcza/napierśnik/buty może być uzyty w wielu kopiach czy też ta część zasad została usunięta w np. playtestach a już element graficzny przestawiony na kartach nie, co pozostawiałoby go bez znaczenia ?
W chwili obecnej testuję taki sposób gry:
- Na człowieka zakładam maskę z filtrami, kamizelkę, płaszcz, tarczę (ochorna twarzy, tułowia, pleców, całego ciała) bądź modyfikuję ciało mutanta układem krążenia, chitynowym pancerzem, skorupą, tchawicami.
- Człowiek z tarczą może korzytać jedynie z broni jednoręcznej (a więc karabiny, miotacze płomieniu, piły łańcuchowe odpadają).
- Człowiek bez tarczy jest nieco słabiej chroniony, lecz może korzytać z mocniejszych broni dystansowych bądź do walki w zwarcu.
- Podczas walki człowiek bądź mutant mogą skorzytać tylko jeden raz z broni danego typu (wyjątek stanowi Żołnierz, który może skorzytać z dwóch broni tego samego typu - np. kałacha i strzelby).
- Podczas walki człowiek bądź mutant mogą skorzytać tylko jeden raz z opancerzenia danego typu (wyjątek stanowi Pancerny, który może skorzytać z dwóch pancerzy tego samego typu - np. skopury i łusek, broniących ten sam fragment ciała).
- Podczas przygotowania gry, bohater wymiera max. 3 przedmioty dla swojej rasy.

louiscyphre pisze: 26 maja 2017, 23:17 Brawo. W końcu instrukcja jest zrozumiała.
Zmian w instrukcji 2.0 nie jest aż tak dużo. Z instrukcją v1.0 PL grało się dobrze, z 2.0 PL wcale nie lepiej, z 1.2 ENG również dobrze. Nie rozumiem jazgotu innych. Fakt, jest kilka błędów logicznych, które można wyeliminować nowymi drobnymi regułami.

------------
Mixthoor pisze: 24 kwie 2018, 12:38 Podziemna Gorączka
1. W pierwszej Fazie Tunelu gracz losuję kartę z talii Podziemnej Gorączki i rozpatruje jej efekt. Jeśli jest to posterunek, walczy z przebywającymi na nim istotami bądź w pokojowy sposób otrzymuje element ekwipunku i może nająć pokojowo nastawione istoty. Jeśli jest to anomalia, stawia jej czoło i zdobywa szczątki informacji o śmiertelnym wirusie. Jeśli kolonia, uzupełnia zapasy. Następnie podczas Fazy Mapy porusza się po tunelach i może trafić na nowe, nieznane posteruneki, anomalie, kolonie (nr 1,2,3 lub 4). Jaka w tym logika? To w którym miejscu znajdują się lokacje z Fazy Tunelu? Czy posterunki, anomalie, kolonie z Fazy Tuneli znajdują się w zupełnie innym, nieznamym miejscu, niż posterunki, anomalie i kolonie z Fazy Mapy? Podczas rozgrywania mojej pierwszej gry, ten element od razu począł zgrzytać. Czy może mi to ktoś sensownie wyjaśnić?
Gram w nastepujący sposób. W pierwszej rundzie brakuje mapy tuneli, rozgrywam pierwszą kartę Faza Tuneli. Następnie wykładam pierwszą kartę Fazy Mapy i przemieszczem się do wybranych lokacji. Na koniec Fazy Mapy muszę stanąć na polu z wejściem do tunelu. Wówczas bohater stoi na progu nieznanego przejścia i nie wie, co będzie go czekało w najbliższej Fazie Tuneli (posterunki, anomalie, kolonie - czy trafi na dwie anolmalie, czy na dwa posterunki?; czy dotrze do kolonii, czy ominie je, jadąc drezyną?; czy trafi na przewodnika, który oznajmi mu, co znajduje się przed nim? itp.) A logiczne uzasadnienie? Zacytuję słowa z Wędrowca, S.Cormudiana (str. 281):
"Tunele wciąż pozostawały zagadką i przynosiły niespodzianki. Znikali w nich ludzie, czasem całymi karawanami. Przynosili stąd dziwne historie zwiadowcy i straganiarze. Działy się tam jakieś diabelstwa, jakby świat tuneli był równoległym wszechświatem, który czasem otwierał swoje wrota."
------------
Mixthoor pisze: 24 kwie 2018, 12:38Podziemna Gorączka
2. W Fazie Tuneli rozpatrujemy np. efekt Karty Posterunku i walczymy z istotami, broniącymi ów posterunku. Czy po walce karty naszego ekwipunku są odwracane, czy nie? W instrukcji v2.0 na str. 17 napisane jest: "Sprzęt użyty w walce staje się nieaktywny. Do początku Twojej następnej tury nie możesz go ponownie użyć. Zaznacz to obracając lub zakrywając jego kartę." Czy oznacza to, że w anomaliach bądź na posterunkach z Fazy Mapy mogę korzystać z uprzednio wykorzystanego sprzetu podczas Fazy Tuneli?
Tura składa się z Fazy Tuneli, Mapy i Infekcji. Zatem nie można korzystać w Fazie Mapy z wykorzystanego wcześniej ekwipunku podczas minionej właśnie Fazy Tuneli.

------------
Mixthoor pisze: 24 kwie 2018, 12:38Podziemna Gorączka
3. Kolejny zgrzyt. Gdy w swojej turze po raz pierwszy przejdziemy w Fazie Mapy przez np. anomalię, stawiamy jej czoła. Pokonujemy niebezpieczeństwo, karta anomalii jest odrzucana. Następnie podczas swojej aktywnej rundy, przechodząc drugi bądź trzeci raz przez polę z anomalią, możemy ją zignorować (niebezpieczeństwa nie ma). Podczas kolejnej naszej rundy, gdy wrócimy na pierwotne pole anomalii, musimy dociągnąć nową kartę z Talii Anomalii i ją rozpatrzyć. Źródło w instrukcji v2.0, str. 14: "Można przejść przez wybraną lokację wiele razy jednak aktywować można ją tylko raz na turę." Jaka w tym logika? Czy na miejscu starej anomalii pojawiła się nowa? Podobnie jest w przypadku posterunków. Czy w taki sposób mam powinność tłumaczyć taką kolej rzeczy?
I tak gram. Nowa anomalia zastępuje starą. Zniszczony posterunek zajmują nowe oddziały/istosty. W świecie Uniwersum Metro 2033 postacie podróżowały tygodniami między stacjami, więc podczas gry przyjmuję, że tury graczy odbywają się co kilka dni.
ODPOWIEDZ