Bright Future - pytania o zasady

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Bright Future - pytania o zasady

Post autor: Dwntn »

Wątek przeniesiony z działu gry planszowe i karciane na prośbę adminów.
OgryGames pisze:można spacerować po tunelach do woli z następującymi warunkami:
- raz na turę można zmienić kartę mapy (co oznacza, że można rozegrać tylko jedną dodatkową mapę)
Przy dzisiejszej rozgrywce mieliśmy zagwozdkę czy można rozegrać wszystkie spotkania na nowej karcie mapy, czy tylko pierwsze napotkane spotkanie? Instrukcja nie precyzuje tego a FAQ na BGG także nie daje jednoznacznej odpowiedzi.

W instrukcji brakuje też jasnego oznaczenia (przynajmniej w przypadku przygody PG) jak dzielą się kategorie sprzętu. Z rysunku postaci/mutanta na kartach można się domyślać że każdy sprzęt przypisany jest do danej części ubioru (np. buty, napierśnik, płaszcz etc.). Czy w limicie 6 kart, dana postać może jednocześnie posiadać i korzystać podczas walki np z dwóch napierśników jeśli spełniają warunek o wykorzystaniu jednego rodzaju ataku/obrony i są przeznaczone dla rasy postaci gracza ?

Muszę przyznać że Podziemna Gorączka rozgrzała nas bardziej niż Dziki Ogień flotę Stanisa ;)

Pozdrawiam,

- K.
OgryGames
Posty: 353
Rejestracja: 23 cze 2015, 14:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 12 times
Been thanked: 249 times
Kontakt:

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: OgryGames »

Dwntn pisze:
OgryGames pisze:można spacerować po tunelach do woli z następującymi warunkami:
- raz na turę można zmienić kartę mapy (co oznacza, że można rozegrać tylko jedną dodatkową mapę)
Przy dzisiejszej rozgrywce mieliśmy zagwozdkę czy można rozegrać wszystkie spotkania na nowej karcie mapy, czy tylko pierwsze napotkane spotkanie? Instrukcja nie precyzuje tego a FAQ na BGG także nie daje jednoznacznej odpowiedzi.
Można rozegrać dowolną ilość spotkań. Oczywiście pamiętamy, że daną lokację można odwiedzić tylko raz
Dwntn pisze: W instrukcji brakuje też jasnego oznaczenia (przynajmniej w przypadku przygody PG) jak dzielą się kategorie sprzętu. Z rysunku postaci/mutanta na kartach można się domyślać że każdy sprzęt przypisany jest do danej części ubioru (np. buty, napierśnik, płaszcz etc.). Czy w limicie 6 kart, dana postać może jednocześnie posiadać i korzystać podczas walki np z dwóch napierśników jeśli spełniają warunek o wykorzystaniu jednego rodzaju ataku/obrony i są przeznaczone dla rasy postaci gracza ?
Sprzęt dzieli się na broń i pancerz. Standardowo można używać tylko jednej broni i jednego pancerza (chyba, że zasady specjalne mówią inaczej). Posiadać można dowolne karty (nawet takie, których nie można używać), i używać ich w zależności od ataku wroga.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3236
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: Veridiana »

Przyjmijmy, ze jest poczatek rozgrywki. Rozgrywasz faze mapy - odkrywasz karte mapy i umieszczasz nad swoja postacia, nastepnie lazisz po mapie wzdluz tuneli i odwiedzasz lokacje, ktore chcesz lub musisz (bo nie da sie ich ominac). I tyle w pierwszej turze.
Od drugiej tury mozesz chodzic po wszystkich lokacjach biezacej mapy (na ktorej skonczyles poprzednia ture, ale za wyjatkiem lokacji, na ktorej Twoja postac stoi na poczatku tury) oraz mozesz odkryc nowa mape. Na te nowa mozesz po prostu wlezc i nic nie robic (stajesz wtedy na symbolu duzego tunelu na wejsciu). Ale mozesz tez odwiedzic dowolne lokacje na niej i zakonczyc ture na jednej z nich. Kolejna ture zaczniesz od tej mapy i masz znowu te same mozliwosci jak opisalam.
Generalnie, moze sie zdarzyc, ze kilkakrotnie odwiedzisz lokacje na danej mapie, ale w roznych turach.

Co do sprzetu, to nie bardzo rozumiem pytanie. Istnieja dwa rodzaje: do ataku (z symbolem celownika) i obrony (symbol tarczy). Dla kazdego symbolu na karcie lokacji mozesz wybrac jeden symbol na jednej ze swoich kart. Np. Lokacja atakuje pistoletem i ogniem w ataku oraz pistoletem i piescia w obronie. Mozesz wybrac jedna karte sprzetu dla pistoletu w ataku, jedna dla ognia w ataku (bo chyba nie ma sprzetu z podwojnym symbolem w polu ataku), jedna dla pistoletu w obronie i jedna dla piesci w obronie ALBO CO DO OBRONY jedna z symbolami pistoletu i piesci. Czyli mozesz uzyc jednej karty dla kilki symboli! Ale juz nie mozesz kilku kart dla jednego symbolu (przy czym symbole ataku i obrony traktowane sa osobno).

To co powyzej napisaly Ogry kloci mi sie troche z instrukcja i bgg :-!

Sorry za brak polskich liter, ale na tablecie strasznie spowalnia to pisanie.
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: pinata »

Veridiana pisze:To co powyzej napisaly Ogry kloci mi sie troche z instrukcja i bgg
No właśnie. I komu tu wierzyć?
Veridiana pisze:ALBO CO DO OBRONY jedna z symbolami pistoletu i piesci.
Czy aby na pewno? Z naszych wczorajszych konsultacji z instrukcją wynikało, że jedna karta może bronić przed tylko jednym symbolem.
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: Dwntn »

Veridiana pisze:Przyjmijmy, ze jest poczatek rozgrywki. Rozgrywasz faze mapy - odkrywasz karte mapy i umieszczasz nad swoja postacia, nastepnie lazisz po mapie wzdluz tuneli i odwiedzasz lokacje, ktore chcesz lub musisz (bo nie da sie ich ominac). I tyle w pierwszej turze.
Od drugiej tury mozesz chodzic po wszystkich lokacjach biezacej mapy (na ktorej skonczyles poprzednia ture, ale za wyjatkiem lokacji, na ktorej Twoja postac stoi na poczatku tury) oraz mozesz odkryc nowa mape. Na te nowa mozesz po prostu wlezc i nic nie robic (stajesz wtedy na symbolu duzego tunelu na wejsciu). Ale mozesz tez odwiedzic dowolne lokacje na niej i zakonczyc ture na jednej z nich. Kolejna ture zaczniesz od tej mapy i masz znowu te same mozliwosci jak opisalam.
Generalnie, moze sie zdarzyc, ze kilkakrotnie odwiedzisz lokacje na danej mapie, ale w roznych turach.
Veridiana,

Bardzo dziękuję za ten wyczerpujący opis, właśnie takiego wyjaśnienia brakowało :) My zagraliśmy jednak inaczej, tj. po odsłonięciu nowej karty mapy i wejściu na nią zagrywaliśmy tylko jedno spotkanie, najbliższe wejścia przez które weszliśmy. Mieliśmy zagwozdkę dlatego, że FAQ na BGG teoretycznie wskazuje na sposób postępowania jaki Ty sugerujesz, ale już w instrukcji przy skróconym opisie tury pisze że można na nowej mapie wykonać tylko jedno spotkanie (sic!). Docelowo uznaliśmy że odbywanie jednego tylko spotkania ma sens, bo skraca czas tury danego gracza ograniczając downtime.

Veridiana pisze: Co do sprzetu, to nie bardzo rozumiem pytanie. Istnieja dwa rodzaje: do ataku (z symbolem celownika) i obrony (symbol tarczy).
Mnie chodzi o widniejący na dolnej części karty obraz człowieka/mutanta. Jeśli przyjrzysz się uważnie, każdy typ sprzętu, czy to broń czy pancerz odzwierciedlona jest w postaci "podświetlenia" odpowiedniej części ubioru danej postaci na kartach (np. mając tarczę grając człowiekiem, widocznie podświetlona jest tarcza a w przypadku np Hełmu, podświetlone są paradoksalnie buty i głowa postaci). Nie jest to opisane w żadnym miejscu w instrukcji, natomiast zastanawia mnie czy mogę jednocześnie użyć dwóch sprzętów jeżeli na kartach tych sprzętów na figurze postaci podświetlona jest ta sama część ubioru (np. dwa płaszcze) ? O tyle o ile logiczne wydaje się użycie dwóch broni dla różnych symboli ataku/obrony to już przy użyciu np. dwóch strojów należących do tej samej kategorii już bardziej zastanawia (no bo logicznie rzecz biorąc ciężko jednocześnie założyć dwa napierśniki) ?

Moje pytanie zatem dotyczy tego czy rodzaj sprzętu w podziale na kategorie hełm/tarcza/napierśnik/buty może być uzyty w wielu kopiach czy też ta część zasad została usunięta w np. playtestach a już element graficzny przestawiony na kartach nie, co pozostawiałoby go bez znaczenia ?

Pozdrawiam,

- K.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3236
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: Veridiana »

pinata pisze:
Veridiana pisze:ALBO CO DO OBRONY jedna z symbolami pistoletu i piesci.
Czy aby na pewno? Z naszych wczorajszych konsultacji z instrukcją wynikało, że jedna karta może bronić przed tylko jednym symbolem.
Instrukcja str. 12. "Jesli na karcie Anomalii sa pokazane 2 typy obrony, gracz moze uzyc tych wartosci obrony z 1 lub 2 kart sprzetu."
Awatar użytkownika
minnen
Posty: 128
Rejestracja: 05 lut 2014, 07:00
Lokalizacja: Warka
Been thanked: 3 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: minnen »

Pytanie o nagrody w koloniach:
Co oznacza ukośnik w polu nagrody? Albo-albo? Np 4/(grzyby) - tu rozumiem, że mogę wybrać - grzyby lub 4 zasoby. Ale jaki sens ma zapis 5/4 ? Kto chciałby wziąć 4 zasoby zamiast 5?
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: Dwntn »

minnen pisze:Pytanie o nagrody w koloniach:
Co oznacza ukośnik w polu nagrody? Albo-albo? Np 4/(grzyby) - tu rozumiem, że mogę wybrać - grzyby lub 4 zasoby. Ale jaki sens ma zapis 5/4 ? Kto chciałby wziąć 4 zasoby zamiast 5?
Niektóre postacie mają umiejętność specjalną pozwalającą pobierać obie nagrody. W powyższym przypadku zbierają więc 9 zasobów zamiast 5/4 :)

- K.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3236
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: Veridiana »

Dokładnie :) też się w pewnym momencie nad tym zastanawialam, ale potem doszłam do tego samego wniosku
OgryGames
Posty: 353
Rejestracja: 23 cze 2015, 14:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 12 times
Been thanked: 249 times
Kontakt:

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: OgryGames »

Dwntn pisze:
minnen pisze:Pytanie o nagrody w koloniach:
Co oznacza ukośnik w polu nagrody? Albo-albo? Np 4/(grzyby) - tu rozumiem, że mogę wybrać - grzyby lub 4 zasoby. Ale jaki sens ma zapis 5/4 ? Kto chciałby wziąć 4 zasoby zamiast 5?
Niektóre postacie mają umiejętność specjalną pozwalającą pobierać obie nagrody. W powyższym przypadku zbierają więc 9 zasobów zamiast 5/4 :)

- K.
Dokładnie. Poza tym, w scenariuszu Tunel Władzy pierwszy odwiedzający daną lokację pobiera obie nagrody (9 zasobów). Kolejni na torze muszą już wybrać jedną z dwóch. Oczywiste, że w tym wypadku wezmą 5 zasobów.
Ascalogan
Posty: 280
Rejestracja: 21 lip 2015, 14:45
Lokalizacja: Łaziska Górne
Has thanked: 4 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: Ascalogan »

Ja również mam kilka pytań :-)

1. Odwiedzając kolonię 2 mogę wydać odpowiednią ilość zasobów, żeby usunąć więcej niż jeden żeton dysku z cyfrą 2. Czy te dyski muszą być widoczne w momencie odwiedzania tej kolonii? Czy też jeśli na jednym polu są dwa takie dyski, jeden pod drugim, to mogę usunąć najpierw jeden, a potem drugi?
2. Instrukcja mówi, że jeśli na skutek działania Najemnika lub Lekarza wszystkie pola w Strefie Infekcji zostaną wyczyszczone, gracze wygrywają. A co w przypadku, gdy mam pobrać dysk i nie ma już wolnych żetonów (według instrukcji mam pobrać jeden dysk z planszy). Czy jeśli pobiorę z planszy ostatni dysk to gra również się kończy?
3. Podczas odwiedzania Mikrobiologa w Kolonii nr 4 w Strefie Infekcji znajdują się dyski 1,2,2,3. Czy muszę odrzucić swoje dyski 1,2,2,3, czy wystarczą 1,2,3, aby wyprodukować szczepionkę?
4. Podczas odwiedzania Mikrobiologa w Kolonii nr 4 w Strefie Infekcji znajduje się tylko jeden stos z dyskami. Poświęcam odpowiedni dysk i to pole zostaje "zamknięte", a pozostałe pola są puste. Czy w takiej sytuacji gra się kończy?
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3236
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: Veridiana »

ad 1. Według odpowiedzi na BGG, lokalny medyk może usuwać kody zarówno w pionie jak i w poziomie. Po prostu usuwasz to, co widzisz lub się odsłoniło.
ad 2. Nie wiem, ale to jest tylko możliwe, gdy wszystkie pozostałe kody są u graczy. Faktycznie coś takiego Wam się przytrafiło? (bo wiesz, że odrzucane z planszy kody lądują z powrotem na stosie dobierania i ich nie ubywa?)
ad. 3 Musisz odrzucić dokładnie te ilości i te wartości, jakie są widoczne. więc w Twoim przykładzie pierwsza wersja. Jest to jedyna sytuacja, do której są nam potrzebne kopie tych samych kodów, a zauważ, że niektóre karty pozwalają nam zdobywać duplikaty.
ad. 4 tak
Ascalogan
Posty: 280
Rejestracja: 21 lip 2015, 14:45
Lokalizacja: Łaziska Górne
Has thanked: 4 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: Ascalogan »

Bardzo dziękuję za odpowiedzi :)

Odnośnie sytuacji z pkt. 2 przydarzyło mi się to w mojej pierwszej grze, gdzie grałem solo na najłatwiejszym poziomie (2 dyski). Szybko sie jednego dysku i trafiałem zazwyczaj tunel z mutacją (2-3 razy z epidemia, skażenia nie miałem w ogóle), więc zazwyczaj ten kod wymieniał sie na inny, a ja odwiedzałem anomalie i zbierałem kody. W puli nie bylo już żadnego, wszystkie mozliwe kody były u mnie.
Ascalogan
Posty: 280
Rejestracja: 21 lip 2015, 14:45
Lokalizacja: Łaziska Górne
Has thanked: 4 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: Ascalogan »

Jeszcze w kwestii pkt. 3, Ogry Games twierdzą inaczej:

https://www.facebook.com/ogrygames/post ... ed_comment
Awatar użytkownika
zawias
Posty: 228
Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: zawias »

Ascalogan pisze:Jeszcze w kwestii pkt. 3, Ogry Games twierdzą inaczej:

https://www.facebook.com/ogrygames/post ... ed_comment
Lol :D Trochę bez sensu. W instrukcji jasno piszą, że muszą być próbki wszystkich kodów widocznych. A potem jest ten przykład z 1,2,2,3. Poza tym, jeśli faktycznie potrzeba tylko 3 kodów, to znacznie upraszcza grę. Wolę jednak grać, że trzeba mieć dokładnie taką samą sekwencję. :)
Ascalogan
Posty: 280
Rejestracja: 21 lip 2015, 14:45
Lokalizacja: Łaziska Górne
Has thanked: 4 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: Ascalogan »

Mnie też się opcja z identycznymi kodami bardziej podoba ;-)

Zastanawia mnie jeszcze jedno. Jeśli rozpatruję spotkanie na posterunku z przyjaznym posterunkiem, ale nie stać mnie na wynajęcie Najemnika, to czy mimo wszystko otrzymuję nagrodę (sprzęt)?
OgryGames
Posty: 353
Rejestracja: 23 cze 2015, 14:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 12 times
Been thanked: 249 times
Kontakt:

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: OgryGames »

Ascalogan pisze:Mnie też się opcja z identycznymi kodami bardziej podoba ;-)

Zastanawia mnie jeszcze jedno. Jeśli rozpatruję spotkanie na posterunku z przyjaznym posterunkiem, ale nie stać mnie na wynajęcie Najemnika, to czy mimo wszystko otrzymuję nagrodę (sprzęt)?
Potwierdzamy - w wyjaśnieniu tego punktu na FB był błąd. Trzeba odrzucić wszystkie kody, dokładnie takie, które są widoczne.

A nagrodę ze spotkania otrzymuje się zawsze jeśli przetrwa się spotkanie, nawet na przyjaznym posterunku.
zielony
Posty: 37
Rejestracja: 22 maja 2015, 16:18
Has thanked: 21 times
Been thanked: 3 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: zielony »

Witam. Mam kilka pytań, bo nie wiem czy pojąłem wszystkie zasady.

1. Czy znacznik na torze eliminacji ludzności przesuwamy zgodnie z ilościa kodów w każdej turze pojedyńczego gracza czy moze jak wszystcy graczę rozegrają po kolei swoją akcje? I czy podlicza to sie już od pierwszej tury?
2. Czy dobrze rozumiem, że kodów można pozbywać się tylko w koloniach? W trzech pojedyńcze dyskietki, a w czwartym można wszystkie widoczne jeśli się je ma? I drobnice w fazie infekcji przy użyciu najmeników?

W takim razie niech ktoś mi powie czy dobrze to rozumiem: trzeba czekać aż pojawia się na mapie kolonie, a jeśli długo się nie pojawiają to jesteśmy naprawde w kiepskiej sytacji. W ostatniej rozgrywce na kartach mapy kolonie pochowały się na sam koniec i nawe jak już były dostępne niewiele można było zrobić, bo tor infekcji były niemal przy zerze. Praktycznie należy mieć nadzieję, że kolonie pojawia się wystarczajaco szybko na kartach tuneli, bo inaczej rozgrywka pozbawiona jest sensu. A najbardziej należy wyczekiwać 4, bo reszta to raczej działania tymczasowe. Trochę to nie zbalansowane moim zdaniem.
Sa jeszcze ci najmenicy co pozbywają się wszystkich widocznych, ale ciężko na nich trafić w talii posterunku poza tym przy okazji tracimy 2 populacji. A jeśli z pozostałych płytek na koniec tury wynika, że tracimy kolejnych dwóch to razem 4, co stawia nas w bardzo kiepskiej sytuacji.
Stąd moje pytaie czy jest jeszcze jakiś w miarę optymalny sposób pozbywania się kodów, któy może ja przeoczyłem czy tylko te wymienione i jedyne co pozostaje to modlitwy o pojawienie się jak najszybciej koloni nr. 4?
Awatar użytkownika
Dziad
Posty: 1
Rejestracja: 03 wrz 2010, 15:51

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: Dziad »

zielony pisze: 1. Czy znacznik na torze eliminacji ludzności przesuwamy zgodnie z ilościa kodów w każdej turze pojedyńczego gracza czy moze jak wszystcy graczę rozegrają po kolei swoją akcje? I czy podlicza to sie już od pierwszej tury?
2. Czy dobrze rozumiem, że kodów można pozbywać się tylko w koloniach? W trzech pojedyńcze dyskietki, a w czwartym można wszystkie widoczne jeśli się je ma? I drobnice w fazie infekcji przy użyciu najmeników?
1. Jak wszyscy rozegrają swoje tury. I tak, już od pierwszej tury.
2. Dobrze rozumiesz. Szybkie odnalezienie kolonii z czwórką znacznie ułatwia grę.

I jeszcze pytanie ode mnie:
W którym momencie mogę handlować? A dokładniej chodzi mi o następującą sytuację:
Gracz A w fazie mapy przechodzi na kartę na której znajduje się gracz B. Przekazuje mu dyskietkę. Ten w swojej fazie mapy przekazuje ją Graczowi C, aby ten w swojej turze popędził z nią do medyka.
Czy to jest zgodne z zasadami?
OgryGames
Posty: 353
Rejestracja: 23 cze 2015, 14:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 12 times
Been thanked: 249 times
Kontakt:

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: OgryGames »

Dziad pisze:
zielony pisze: Gracz A w fazie mapy przechodzi na kartę na której znajduje się gracz B. Przekazuje mu dyskietkę. Ten w swojej fazie mapy przekazuje ją Graczowi C, aby ten w swojej turze popędził z nią do medyka.
Czy to jest zgodne z zasadami?
Tak to jest zgodne z zasadami.

Dołączam jeszcze film przedstawiający zasady. Mamy nadzieję, że będzie pomocny w zrozumieniu reguł gry.
Autor: Kaczmar, Geek Factor Tv

https://www.youtube.com/watch?v=IBIiBOCKPac
zielony
Posty: 37
Rejestracja: 22 maja 2015, 16:18
Has thanked: 21 times
Been thanked: 3 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: zielony »

1. Jak wszyscy rozegrają swoje tury. I tak, już od pierwszej tury.
Aha czyli karty tunelu losuje tylko pierwszy gracz w danej rundzie( grałem tak, że każdy losuje gdy przypada jego ruch i wykonuje wszystkie trzy etapy) a jak minie tura wszystkich graczy to zmiejszamy populację i następny gracz w kolejności wybiera jedną z dwóch kart tunelu dla siebie i pozostałych, tak?
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3236
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: Veridiana »

Karty tunelu rozdaje się na początku rundy. Każdy dostaje 2. Gracze rozgrywają swoje tury po kolei i każdy zaczyna od tego, że wybiera jedną z dwóch kart, które dostał. I swoją turę przeprowadza właśnie "na niej". A jak wszyscy wykonają tury, zmniejsza się populację.
zielony
Posty: 37
Rejestracja: 22 maja 2015, 16:18
Has thanked: 21 times
Been thanked: 3 times

Re: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: zielony »

AA ok wielkie dzięki. Teraz to ma sens, bo ja odejmowałem po turze każdego gracza i coś mi bardzo szybko ta populacja uciekała.
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Odp: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: lesar »

Jak działa tryb solo? Gram tylko 1 postacią? Czy kieruje dwoma?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Odp: Bright Future - pytania o zasady

Post autor: lesar »

Dwa kolejne pytania:
1. Usunięte żetony infekcji gdzie odkładam na stos odrzuconych czy wracają zakryte do puli?
2. Przykład z walki z Pełzaczem (Posterunek) w ataku ma pięść i ogień w obronie pięść i biohazard. Rozumiem że mogę użyć czterech kart, dwie na atak jak jedna z symbolem pięści druga z symbolem ognia oraz na obronę analogicznie jedna z symbolem pięści i jedna z biohazardem?
3. W instrukcji str. 12 jest zapis że przy obronie jeżeli to jest karta Anomalii i są dwa typy obrony to mogę się bronić z jednej lub dwóch kart. Czy to dotyczy również Posterunku?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
ODPOWIEDZ