Legendary Encounters: Alien - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: Breżniew »

lesar pisze: Czy zagrywając kartę z ręki muszą ja od razu użyć do czekokolwiek czy mogę poczekać?
Mam taką sytuację: na ręce kartę "Motion Detector" ze zdolnością skanowania dowolnego pomieszczenia ale muszę wcześniej zagrać kartę z klasą Tech aby uruchomić zdolność. Mam kartę z klasą Tech "Electric Prod" ale zagrywając ją nie chcę jej na razie do niczego używać bo chcę ją tylko wyłożyć aby móc zaraz po niej skorzystać z zagranej następnie "Motion Detector" i zeskanować pomieszczenie, a jak tam będzie obcy użyć z tej pierwszej karty "Electric Prod" atak.
Wszystko zależy, jaki jest tekst karty. "Once this turn" oznacza, że nie musisz odpalać zdolności natychmiast - możesz to zrobić później w tej samej turze. W przypadku "You may..." możesz zdolność odpalić natychmiast, ale nie musisz. Tzn. że jeśli nie zdecydujesz się skanować, to później nie możesz już tego zrobić. Jeśli w tekście karty masz np. "Scan any room", to jeśli spełniłeś wszystkie warunki odpalenia zdolności, musisz ją natychmiast odpalić.
lesar pisze:W instrukcji jest przy klasach i zdolnościach napisane, że korzystamy z symbolu i zdolności jak zagramy wcześniej kartę z klasą. Zagramy czyli wykorzystamy czy tylko wyłożymy?
Wystarczy, że karta z wymaganym symbolem zostanie zagrana (wyłożona).
lesar pisze:Dodatkowo mam pytanie czy mogę skorzystać ze zdolności Parkera która wymaga zagrania karty z z symbolem karty z Alien 1 "W" nawet jak kartę Motion Detector zagrałem później? Czy wystarczy że taką kartę zagrałem w turze? Czy ta kolejność ma znaczenie?
Ta kolejność ma znaczenie. Krótko mówiąc: nie możesz skorzystać ze zdolności z karty "Electric Prod", jeśli przed jej zagraniem nie zagrałeś żadnej karty z symbolem załogi Nostromo. I tak jest zawsze, jeśli do odpalenia karty wymagany jest jakiś symbol - zawsze musisz ten symbol zagrać wcześniej.
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2017, 20:54 przez Breżniew, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: lesar »

Ok ale zagrać tzn. tylko wyłożyć kartę czy ją całkowicie rozpatrzyć od razu?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: Breżniew »

lesar pisze:Ok ale zagrać tzn. tylko wyłożyć kartę czy ją całkowicie rozpatrzyć od razu?
Właśnie poprawiłem swój wpis, bo nie wyraziłem się dość precyzyjnie. Zagrać, czyli wyłożyć z ręki.
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: lesar »

@Breżniew
Przy dwóch kartach jak na zdjęciu wcześniej wkładając je jednocześnie mogę w takiej kolejności postąpić:
1. Przeskanować
2. Po odkryciu pomieszczeń pokonać obcego atakiem 3
3. Skorzystać ze zdolności Parkera i przesunąć jakąś kartę
?

Rozumiem, że wyłożenie jednocześnie kilku kart pozwala rozpatrywać klasy jako zagrane wcześniej przed daną kartą tak? Po prostu ją gram, że wszystkolie karty w grze solo od razu wykładam i kombinuje kolejność jak mi odpowiada.
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2017, 21:06 przez lesar, łącznie zmieniany 2 razy.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: maciejo »

Breżniew pisze: Wszystko zależy, jaki jest tekst karty. "Once this turn" oznacza, że nie musisz odpalać zdolności natychmiast - możesz to zrobić później w tej samej turze. W przypadku "You may..." możesz zdolność odpalić natychmiast, ale nie musisz. Tzn. że jeśli nie zdecydujesz się skanować, to później nie możesz już tego zrobić. Jeśli w tekście karty masz np. "Scan any room", to jeśli spełniłeś wszystkie warunki odpalenia zdolności, musisz ją natychmiast odpalić.
A jak Ty postępujesz z kartą "Once this turn" jeśli w tekście nie występuje słowo "may" jeśli ją zagrasz.Musisz wykonać akcję z karty czy możesz wykonać akcję z karty.I jeszcze jedno czy zdolność "Activate" traktujesz tak samo jak "Once this turn" w każdym przypadku :?:

:wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: lesar »

maciejo pisze:
Breżniew pisze: Wszystko zależy, jaki jest tekst karty. "Once this turn" oznacza, że nie musisz odpalać zdolności natychmiast - możesz to zrobić później w tej samej turze. W przypadku "You may..." możesz zdolność odpalić natychmiast, ale nie musisz. Tzn. że jeśli nie zdecydujesz się skanować, to później nie możesz już tego zrobić. Jeśli w tekście karty masz np. "Scan any room", to jeśli spełniłeś wszystkie warunki odpalenia zdolności, musisz ją natychmiast odpalić.
A jak Ty postępujesz z kartą "Once this turn" jeśli w tekście nie występuje słowo "may" jeśli ją zagrasz.Musisz wykonać akcję z karty czy możesz wykonać akcję z karty.I jeszcze jedno czy zdolność "Activate" traktujesz tak samo jak "Once this turn" w każdym przypadku :?:

:wink:
"Once this turn" oznacza, że możesz ale nie musisz odpalić podczas Action Phase w dowolnym jej momencie. Podczas Strike Phase już nie możesz.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: Breżniew »

lesar pisze:Przy dwóch kartach jak na zdjęciu wcześniej wkładając je jednocześnie mogę w takiej kolejności postąpić:
1. Przeskanować
2. Po odkryciu pomieszczeń pokonać obcego atakiem 3
3. Skorzystać ze zdolności Parkera i przesunąć jakąś kartę
?
Zakładając, że zagrywasz tylko te dwie karty:
1. Jeśli zagrasz najpierw "Electric Prod", a później "Motion Detector" możesz zaraz po zagraniu "Motion Detector" zeskanować dowolne pomieszczenie (zagrałeś wcześniej Electric prod, które ma symbol Tech wymagany do odpalenia umiejętności z karty Lambert), ale nie możesz odpalić umiejętności z karty Parkera, bo wcześniej nie zagrałeś karty z symbolem załogi Nostromo. Oprócz tego masz do dyspozycji 3 ataku i 2 rekrutacji.
2. Jeśli zagrałeś najpierw "Motion Detector", a później "Electric Prod", to możesz raz w tej turze skorzystać ze zdolności z karty Parkera, bo zagrałeś wcześniej kartę z symbolem załogi Nostromo, ale nie możęsz skorzystać ze zdolności z karty Lambert. Oprócz tego masz do dyspozycji 3 ataku i 2 rekrutacji.

Nigdy nie zagrywa się kart jednocześnie. Każdą kartę zagrywasz pojedynczo.
maciejo pisze: A jak Ty postępujesz z kartą "Once this turn" jeśli w tekście nie występuje słowo "may" jeśli ją zagrasz.Musisz wykonać akcję z karty czy możesz wykonać akcję z karty.
Wg, instrukcji, gdzie jest napisane, że "Once this turn" oznacza, że możesz użyć tej zdolności później, ale jeśli przejdziesz już do Strike Phase bez wykorzystania zdolności, to trudno - przepada :P W przypadku Once this turn zawsze możesz, a nigdy nie musisz. Jest tu pewna niekonsekwencja w toku rozumowania w stosunku do sytuacji, gdy w tekście nie ma "Once this turn", tylko po prostu polecenie "zeskanuj" albo "odrzuć" albo cokolwiek. Ale wtedy to właśnie jest polecenie - musisz to zrobić natychmiast. To raczej problem niekonsekwencji w słownictwie na kartach.
maciejo pisze: I jeszcze jedno czy zdolność "Activate" traktujesz tak samo jak "Once this turn" w każdym przypadku :?:
:wink:
Tak. A spotkałeś się z przypadkiem, w którym nie traktuje się ich identycznie?
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: lesar »

1. Jeżeli aktywacja zdolności na karcie wymaga dwóch symboli załogi a ja mam na ręce m. in. dwie karty Dallas Teams of Three to aby z obydwu z nich skorzystać wystarczy, że przed nimi zagram tylko dwie jakiekolwiek karty z symbolami załogi?

2. Wszystkie stosy kart odrzuconych mogę w grze przeglądać?
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2017, 21:39 przez lesar, łącznie zmieniany 1 raz.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: Breżniew »

lesar pisze:Jeżeli aktywacja zdolności na karcie wymaga dwóch symboli załogi a ja mam na ręce m. in. dwie karty Dallas Teams of Three to aby z obydwu z nich skorzystać wystarczy, że przed nimi zagram tylko dwie jakiekolwiek karty z symbolami załogi?
Dokładnie tak :)
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: maciejo »

Breżniew pisze: Tak. A spotkałeś się z przypadkiem, w którym nie traktuje się ich identycznie?
No właśnie nie i dlatego zmiana Activate z dodatku zamiast OTT z podstawki jest niezrozumiała i irytująca :twisted:
Nie wiem czy ten dodatek robili inni ludzie czy ci sami tylko czegoś zapomnieli napisać w opisie zdolności Activate :twisted:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: Breżniew »

maciejo pisze: No właśnie nie i dlatego zmiana Activate z dodatku zamiast OTT z podstawki jest niezrozumiała i irytująca :twisted:
Nie wiem czy ten dodatek robili inni ludzie czy ci sami tylko czegoś zapomnieli napisać w opisie zdolności Activate :twisted:
Dla mnie to też jest niezrozumiałe, a dla nowych graczy może być bardzo mylące - dwa różne hasła i obydwa oznaczają to samo :evil: Cholera: niekonsekwencje w słownictwie, Alien Player mode niegrywalny, Queen Mother mode niegrywalny - chyba wezmę sprzedam tą grę :lol: :lol: :lol:
A tak serio, to nigdy, nigdy :) Najlepszy zakup planszówkowy ever - ponad 9 miesięcy bardzo intensywnego grania i nawet przez moment mi się nie znudziło :)
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: lesar »

Breżniew pisze:Najlepszy zakup planszówkowy ever - ponad 9 miesięcy bardzo intensywnego grania i nawet przez moment mi się nie znudziło :)
Ja dopiero zaczynam od paru dni granie ale jestem wciągnięty głęboko w ten system. Najpierw film potem granie. Teraz po latach to wersje reżyserskie patrzę.

Do grania solo w dłuższej perspektywie to wystarczy czy myśleć o dodatku czy raczej o kupieniu Predatora? Różnica tylko 50 zł

Tak na przyszłość aby była większa grywalność jak się sprawdza mieszanie kart celów z różnych części i mieszanie różnych charakterów? Jakie są twoje przemyślenia?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: maciejo »

Jak Ci się podoba ten sytem to kup wszystko, żałować na pewno nie będziesz chociaż Predator do grania solo nie jest tak dobry jak Alieny (stosunek ceny do zawartości ).
Co do mieszania scenariuszy,celów,charakterów to istnieje algorytm,który wszystko załatwi za Ciebie.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: Breżniew »

maciejo pisze:Jak Ci się podoba ten sytem to kup wszystko, żałować na pewno nie będziesz chociaż Predator do grania solo nie jest tak dobry jak Alieny (stosunek ceny do zawartości ).
Odniosę się tylko do Predatora, bo tylko to mam oprócz Aliena. Predator solo jest w zasadzie niezbyt grywalny - mechaniki i keywordy wymuszają i premiują współpracę między graczami. W pojedynkę oba scenariusze Ludzi są chyba nie do wygrania. Jedyne wyjście, to grać na 2-3 ręce. Z kolei scenariusze Predatorów solo są pozbawione rywalizacji, a granie na dwie ręce nie zrekompensuje braku żywego rywala. Niemniej jednak sam gram w Obcego w 80% solo i zdecydowałem się kupić również Predatora. Nie żałuję swojej decyzji, chociaż wykładam go na stół znacznie rzadziej niż Obcego. To też może być dla Ciebie pewien wyznacznik - w Obcego mam za sobą pewnie prawie 200 rozgrywek w 9 miesięcy i wcale nie mam dość. Predatora mam od 3-4 miesięcy i grałem w niego może 20-30 razy. Może jest to spowodowane również świeżością Obcego i efektem WOW na samym początku, ale jednak Predator nie przyciąga mnie tak bardzo, jak Obcy. Gdybym grał większość wieloosobowych rozgrywek, to pewnie te ilości byłyby bardziej do siebie zbliżone.
lesar pisze:Do grania solo w dłuższej perspektywie to wystarczy czy myśleć o dodatku czy raczej o kupieniu Predatora? Różnica tylko 50 zł
Z uwagi na powyższe zdecydowanie preferowałbym dodatek do Obcego. Dostajesz więcej tego, co w podstawce: 2 nowe scenariusze, 9 nowych talii postaci, nowe karty strików, dronów, nowe awatary, wszystkie dotychczasowe scenariusze z podstawki plus dwa z dodatku w wersjach Hard, talie Soldiers (drony, które utrudniają zamiast ułatwiać). Dodatek zawiera też talię Alien Queen i jej dedykowaną matę do gry - wg. mnie gra z Królową jest praktycznie niemożliwa do wygrania, ale może znajdziesz gdzieś w necie jakieś home rules modyfikujące ten tryb przynajmniej do tego stopnia, żeby ludzie mieli jakąkolwiek szansę na wygraną. Jeszcze do tego masz nowe karty agend.
Różnica w cenie między Predatorem a dodatkiem do Obcego jest niewielka, ale jestem zdania, że jako gracz solo więcej funu będziesz miał z dodatkiem niż z Predatorem. Jeśli jednak miałbyś grać w większym gronie, to wtedy zgadzam się z maciejo - kup obydwa :)
lesar pisze:Tak na przyszłość aby była większa grywalność jak się sprawdza mieszanie kart celów z różnych części i mieszanie różnych charakterów? Jakie są twoje przemyślenia?
Tu masz "mixer", o którym wspominał maciejo: http://tablemonkey.net/Legendary/encounters
Uwzględnia Obcego, dodatek oraz Predatora. Moduły można dowolnie włączać i wyłączać.
Sprawdza się wyśmienicie, o ile nie jesteś filmowym faszystą i tolerujesz takie niekanoniczne miksy załóg, scenariuszy, lokacji. Ja korzystam z tych możliwości rzadko, ale to dlatego, że oryginalne scenariusze nadal mi starczają i nie odczuwam jakiejś wielkiej potrzeby na mieszanie. Regrywalność oryginalnych scenariuszy jest ogromna, a co dopiero będzie przy "bezwstydnym" miksowaniu ze sobą talii z różnych filmów... :) Dla ukazania ogromu możliwości podstawki z dodatkiem: masz 6 scenariuszy, każdy w wersji normalnej oraz hard, czyli de facto 12. Każdy scenariusz to 3 objectives. Łatwo można policzyć, że daje to 12x12x12 kombinacji objectives, czyli 1728 możliwości (zawsze scenariusz musi składać się z 3 objectives z kolejnymi numerkami 1,2 i 3, ale nie widzę problemu z mieszaniem ze sobą objectives normal i hard). Pomnóż to razy ilość Locations (kolejne 12, bo po 6 w wersjach normal i hard). Już masz 20736 kombinacji :) A to tylko część setupu rozgrywki, bo jeszcze wybór awatara (z dodatkiem masz ich łącznie 20), postaci do baraków (37 talii, z których wybierasz 4), wtasowanie dronów, soldiers. I to wszystko nadal jest tylko setup :p Życia Ci nie starczy na wypróbowanie wszystkich możliwości dostępnych tylko na początku gry :)
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: lesar »

@Breżniew
Z racji twojego duże doświadczenia w LE: Alien i w większości grania solo, mam pytanie czy stosujesz jakieś sprawdzone home rules? Sam w grach lubię przeróbki ale oczywiście nieprzekombinowane. Czy coś możesz zasugerować?

Ja obecnie testuje wariant solo w którym:
a) można odrzucać karty Coordinate i dobierać kartę
b) gra na dwa decki 6-kartowe i jeden stos kart odrzuconych, ten drugi Deck dopiero y zawsze jako następny co turę i z niego tracimy karty z kart z opisem typu "other players discard cards". Czyli zawsze mamy przygotowane dwa decki i je po kolei dobieramy ale karty usuwamy zawsze z tego oczekującego na dobranie.
c) wartość zdrowia Avatara to suma z serca razem ze zbroją ale nie można leczyć punktowanych Strike przyznanych dla zbroi potem tylko do wartości serca, Strike dla other players też dostaje nasz avatar
d) do każdego mini-decka dokładam 7 kart Dronów i/lub Żołnierzy w zależności od kilku warunków:
- jak lokacja zwykła to 1 Dron, jak Hard Mode to 1 Żołnierz, analogicznie z celami
- charaktery za każdy który ma swój odpowiednik filmowy 1 żołnierz za inny 1 Dron. Przykład 3 charaktery z Alien i jeden z Alien3 daje nam 2 żołnierzy i 1 Dron.
Razem 7 kart na każdy mini-deck

PS. Oczywiście nabyłem już dodatek do Aliena i jestem pod wrażeniem. Długie i regrywalne rozrywki widzę na horyzoncie.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: Breżniew »

lesar pisze:@Breżniew
Z racji twojego duże doświadczenia w LE: Alien i w większości grania solo, mam pytanie czy stosujesz jakieś sprawdzone home rules? Sam w grach lubię przeróbki ale oczywiście nieprzekombinowane. Czy coś możesz zasugerować?

Ja obecnie testuje wariant solo w którym:
a) można odrzucać karty Coordinate i dobierać kartę
b) gra na dwa decki 6-kartowe i jeden stos kart odrzuconych, ten drugi Deck dopiero y zawsze jako następny co turę i z niego tracimy karty z kart z opisem typu "other players discard cards". Czyli zawsze mamy przygotowane dwa decki i je po kolei dobieramy ale karty usuwamy zawsze z tego oczekującego na dobranie.
c) wartość zdrowia Avatara to suma z serca razem ze zbroją ale nie można leczyć punktowanych Strike przyznanych dla zbroi potem tylko do wartości serca, Strike dla other players też dostaje nasz avatar
d) do każdego mini-decka dokładam 7 kart Dronów i/lub Żołnierzy w zależności od kilku warunków:
- jak lokacja zwykła to 1 Dron, jak Hard Mode to 1 Żołnierz, analogicznie z celami
- charaktery za każdy który ma swój odpowiednik filmowy 1 żołnierz za inny 1 Dron. Przykład 3 charaktery z Alien i jeden z Alien3 daje nam 2 żołnierzy i 1 Dron.
Razem 7 kart na każdy mini-deck

PS. Oczywiście nabyłem już dodatek do Aliena i jestem pod wrażeniem. Długie i regrywalne rozrywki widzę na horyzoncie.
Szczerze mówiąc, to nie odczuwałem do tej pory potrzeby w stosowaniu home rules, z wyjątkiem trybu Alien player i Queen Mother's mode. Nie znalazłem póki co rozwiązania dającego satysfakcję graczowi sterującym Obcym/Królową i równocześnie zapewniającym graczom-ludziom szansę na zwycięstwo.
Zaciekawił mnie Twój wariant. "Wymiana" karty cordinate za inną kartę jest w oficjalnych zasadach gry solo w dodatku. Nie całkiem pojmuję jak działa ten wspólny discard. Podobnie, nie całkiem jasno opisałeś wariant dotyczący łączenia wartości zdrowia i pancerza i zasady leczenia stikes. Byłbym wdzięczny za dokładniejszy opis punktu b, c i d.
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: lesar »

Breżniew pisze:
lesar pisze:@Breżniew
Z racji twojego duże doświadczenia w LE: Alien i w większości grania solo, mam pytanie czy stosujesz jakieś sprawdzone home rules? Sam w grach lubię przeróbki ale oczywiście nieprzekombinowane. Czy coś możesz zasugerować?

Ja obecnie testuje wariant solo w którym:
a) można odrzucać karty Coordinate i dobierać kartę
b) gra na dwa decki 6-kartowe i jeden stos kart odrzuconych, ten drugi Deck dopiero y zawsze jako następny co turę i z niego tracimy karty z kart z opisem typu "other players discard cards". Czyli zawsze mamy przygotowane dwa decki i je po kolei dobieramy ale karty usuwamy zawsze z tego oczekującego na dobranie.
c) wartość zdrowia Avatara to suma z serca razem ze zbroją ale nie można leczyć punktowanych Strike przyznanych dla zbroi potem tylko do wartości serca, Strike dla other players też dostaje nasz avatar
d) do każdego mini-decka dokładam 7 kart Dronów i/lub Żołnierzy w zależności od kilku warunków:
- jak lokacja zwykła to 1 Dron, jak Hard Mode to 1 Żołnierz, analogicznie z celami
- charaktery za każdy który ma swój odpowiednik filmowy 1 żołnierz za inny 1 Dron. Przykład 3 charaktery z Alien i jeden z Alien3 daje nam 2 żołnierzy i 1 Dron.
Razem 7 kart na każdy mini-deck

PS. Oczywiście nabyłem już dodatek do Aliena i jestem pod wrażeniem. Długie i regrywalne rozrywki widzę na horyzoncie.
Szczerze mówiąc, to nie odczuwałem do tej pory potrzeby w stosowaniu home rules, z wyjątkiem trybu Alien player i Queen Mother's mode. Nie znalazłem póki co rozwiązania dającego satysfakcję graczowi sterującym Obcym/Królową i równocześnie zapewniającym graczom-ludziom szansę na zwycięstwo.
Zaciekawił mnie Twój wariant. "Wymiana" karty cordinate za inną kartę jest w oficjalnych zasadach gry solo w dodatku. Nie całkiem pojmuję jak działa ten wspólny discard. Podobnie, nie całkiem jasno opisałeś wariant dotyczący łączenia wartości zdrowia i pancerza i zasady leczenia stikes. Byłbym wdzięczny za dokładniejszy opis punktu b, c i d.
1. Na początku gry w pierwszej turze dobieramy 6 na rękę i od razu tworzymy stos 6 kart. I tak za każdym razem, czyli odrzucamy 6 kart na koniec tury i bierzemy 6 kart z tego przygotowanego stosu i znowu kolejny tworzymy. Ten "oczekujący" stos jest osłabiony w przypadku realizacji zapisu z kart o charakterze "other players discard 2 random cards". Normalnie w solo wszystko co dotyczy other players pomijamy, w tym wariancie zabieramy karty z tego stosu. W konsekwencji powoduje to dobranie przez nas na rękę w następnej turze mniej kart. Można to jeszcze podkręcić poziom i uwzględnić rownież karty typu next player discard random card.
Początkowo w grze z tym wariantem na rękę dostajemy bardzo podobne karty jakie odrzuciliśmy bo tworzymy ten dodatkowy Deck i mniej kart odrzuconych tasujemy. Ale później to już się wyrównuje.

2. Jeżeli chodzi o zdrowie to sumujemy zdrowie z serca i pancerza. Wszystkie początkowe rany (ale tylko te które nie są Contaminated) przypisujemy do wartości pancerza i ich nie można leczyć. Można potem leczyć tylko do wartości serca. Czyli mając np. 4 pancerza i 10 serca, dostając w trakcie gry 6 ran, to możemy wyleczyć tylko 2 (zawsze te 4 już przypisane do pancerza zostają).

3. Co do odkładania kart Dronów/Żołnierzy to podam przyklad:
- lokacja Nostromo Hard Mode - 1 dron
- cel nr 1 normalny - 1 żołnierz
- cel nr 2 normalny - 1 żolnierz
- cel nr 3 hard - 1 dron
4 Postacie wszystkie z 1 części filmu czyli daje 3 żołnierzy. Razem 5 żołnierzy i 2 drony. Czyli 7 na każdy mini deck
Gdyby np. Postacie były 3 z jednej części filmu a 1 z innej to 2ż i 1d, a jak po dwie to 1ż i 2d, a jak wszystkie inne to 3d

Reasumując za każde podobieństwo między kartami (movie symbol) 1ż za każdą różnice 1d.

Opcja Coordinate z oficjalnej instrukcji włączona w ten wariant z racji mnóstwa żołnierzy w taliach i hard Mode lokacji i celów dobrze balansuje rozgrywkę.

Dzisiaj grałem w ten wariant Alien 1, lokacja Nostromo Hard Mode i jeden z celów również, postacie klasyczne z tego filmu i jest całkiem spoko. Miałem do każdego mini-decka wstasowanych 5 żołnierzy i 2 drony. Oczywiście żołnierze z odpowiednimi numerami do każdej talii. Z jednej strony może i ciężko ale też masz więcej czasu na budowanie talii. O włos wygrałem miałem już tylko 1 życie i horda obcych już już wchodziła do Combat Zone ale cudem zwskanowałem pokój z Perfect Organizm i kilim go!

Można jeszcze dodać do tego wariantu lub wybrać takie mody jak:
a) karty strachu, czyli nic innego jak puste karty których mnóstwo jest w pudełku. W trybie solo robimy Deck z 10 kart. Za każdym razem jak mamy przetasować talię bierzemy kartę strachu i wtasowujemy. Taka karta na ręce nic nie robi tylko nam ją osłabia.

b) można również wykorzystać talię obcego tą którą się bierze jak gracz ginie i chce dalej grać obcym. Po fazie Hive jest wtedy Alien Phase i dopiero się z tej talii karty rozpatruje po kolei w ilości równej pustych pokoi minus 1. Czyli w pierwszej turze będą to trzy karty (pierwszy pokój zajęty zostają 4, minus 1 daje 3). Oczywiście opisy z niektórych kart Alien wymagają modyfikacji. Jak byś był zainteresowany mogę podesłać jak się zmieniają te opisy.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Alwirin
Posty: 132
Rejestracja: 07 cze 2013, 21:51
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: Alwirin »

lesar pisze: Tak na przyszłość aby była większa grywalność jak się sprawdza mieszanie kart celów z różnych części i mieszanie różnych charakterów? Jakie są twoje przemyślenia?
To dołożę parę przemyśleń, bo ja ze współgraczami większość rozgrywek mieszaliśmy (zarówno cele, lokacje jak i baraki):
- Jest trudniej, głównie przez mieszanie postaci w barakach - ciężej odpalić zdolność z symbolem konkretnej załogi. Dodatkowo może się zdarzyć, że np. nie będzie wcale koordynacji albo leczenia do kupienia.
- Także przez mieszanie scenów mogą się zdarzyć ciekawe kombinacje, jak multum facehuggerów (1 scen z 1 filmu, 2 z 2 filmu, 3 z 4 filmu, a to wszystko na Fiorinie), czy wrzucenie (z 2 hazardu Fioriny bodajże) do Combatu 2 martwych sklonowanych alienów z początku 4 filmu - 10 hp do ubicia, a celi do ich zamknięcia już nie będzie :wink:

A jeszcze odnośnie trybu gry z królową - jest trudno (głównie przez 6 postaci w barakach, co rozwadnia talię - jak taki Gorman pozapycha całe baraki to tylko siąść i płakać), ale nam się udało już 2 razy wygrać. Kluczem było ścisłe dostosowanie avatarów do postaci w barakach i współpraca. Największa bolączka dotyczyła jednak gracza grającego królową - do końca 2 celu praktycznie nic nie robi, a jedynie kupuje sobie karty, a jeżeli karty do rekrutacji mu nie podejdą, to i do końca gry prawie nic nie będzie mógł zrobić, bo po prostu będzie miał za słaby deck. Dodam, że graliśmy zawsze 3 graczy + królowa.
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: lesar »

Czy kartę Hazard 3 z lokacji Nostromo, która porusza się jak Enemy traktujemy jakby była Enemy czy tylko jak tą która rusza się jak Enemy ale nim nie jest? Mam sytuację w wyniku Eventu Perfect Organism, że muszę przesunąć kartę Enemy z Complex, która jest najbardziej na lewo do HQ i taką jest właśnie Hazard. Przesuwam ją czy jednak nie? Ja uznałem, że to nie jest karta Enemy, chociaż po wejściu do HQ daje jednak Strikes.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: Breżniew »

lesar pisze:Czy kartę Hazard 3 z lokacji Nostromo, która porusza się jak Enemy traktujemy jakby była Enemy czy tylko jak tą która rusza się jak Enemy ale nim nie jest? Mam sytuację w wyniku Eventu Perfect Organism, że muszę przesunąć kartę Enemy z Complex, która jest najbardziej na lewo do HQ i taką jest właśnie Hazard. Przesuwam ją czy jednak nie? Ja uznałem, że to nie jest karta Enemy, chociaż po wejściu do HQ daje jednak Strikes.
W tekście karty jest mowa o enemy lub hidden card. Odkryta karta Hazardu 3 nie jest ani jednym ani drugim. Nie przesuwasz.
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: lesar »

1. Dla pewności proszę o potwierdzenie karty Electric Prod czyli przesuwanie obcych lub zakryte karty do pustego pokoju nie można zastosować na Latających obcych?

2. Drugie potwierdzenie zdolność Avatara Administratora, dobraną kartę z Baracks po skopiowanie odrzucam na stos Dead Charakter?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Alwirin
Posty: 132
Rejestracja: 07 cze 2013, 21:51
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: Alwirin »

1. Nie możesz - zgodnie z opisem zdolności flying z instrukcji (pkt 5).

2. W zasadach nie jest uściślone, gdzie odrzucasz - do Dead characters/na spód Barracks/do swojego discardu. Pytałem o to samo 2 strony temu, ale po prostu nie wiadomo. Można się jedynie domyślać.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: maciejo »

lesar pisze:
Ja obecnie testuje wariant solo w którym:
a) można odrzucać karty Coordinate i dobierać kartę
To już nie jest Hołmesik tylko zasada z dodatku :D
"Coordinate in Solo Play
If you are playing a solo game with a single
Avatar, once per turn, you may discard a
card with Coordinate to draw a card."
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: lesar »

Proszę o weryfikację czy dobrze rozumiem cel nr 2 Emergency Room w scenariuszy The Aviary.
- płacę 4* a potem 6* i przesuwam do Combat zone
- następnie jeżeli Door są już w CZ zamiast dostawać Strikes kładę je na door i jak będzie 10 lub więcej ran to realizuję cel i odrzucam karte i wszystkie Strikes

Dopóki karta celu jest w Operations, to Strikes dostaje normalnie a jak jest w CZ to kładę już na niej?
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2017, 13:33 przez lesar, łącznie zmieniany 2 razy.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: Breżniew »

lesar pisze:Proszę o weryfikację czy dobrze rozumiem cel nr 2 Emergency Room w scenariuszy The Aviary.
- płacę 4* a potem 6* i przesuwam do Combat zone
- następnie jeżeli Door są już w CZ zamiast dostawać Strikes kładę je door i jak będzie 10 lub więcej ran to realizuję cel i odrzucam ją i wszystkie Strikes

Dopóki karta cele jest w Operations, Strikes dostaje normalnie jak jest w CZ to już kładę na niej?
Ten objective polega na tym, że musisz się zabarykadować. Odkrywasz Emergency Door i kładziesz je w Operations - znalazłeś drzwi, które można zabarykadować. Są zamknięte. Płacisz 4 gwiazdki - otwierasz drzwi i chowasz się za nimi. Płacisz 6 gwiazdek - barykadujesz. Objective jest wykonany :)
Teraz każdy strike z podaną konkretną ilością ran zamiast dodawać Ci obrażeń, leci na Emergency Door - robale próbują sforsować drzwi. Jeśli na drzwi otrzymają 10 obrażeń, to zostają zniszczone.
ODPOWIEDZ