Zamki szalonego króla Ludwika - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Lothrain »

Właśnie o to chodzi. jak odłożysz jeden więcej, czyli startowo masz tyle, ile w podstawce, to stosy - zazwyczaj jeden, dwa - mają się szanse wyczerpać.
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: vojtas »

Ja ostatnio odłożyłem, ale wcześniej nie odkładałem, bo chciałem zwiększyć szansę na pojawienie się kafelków polskich. Tak, wiem, dziwne kryterium, ale cóż... Te ilustracje bardzo do mnie przemawiają. Chętnie bym powitał dodatek, gdzie wszystkie kafelki przedstawiają cząstkę rodzimej architektury. :)

Tak czy siak jeśli nie odłożę, to stosy mają mniejsze szanse się wyczerpać, ergo nie będzie punktów dla graczy, którzy praktycznie nie przepuszczają okazji, by coś wybudować. OK, dobrze wiedzieć.
Jelithe
Posty: 489
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Jelithe »

Właśnie pytam graczy odkładających dodatkowy kafelek po to, by się dowiedzieć czy faktycznie te stosy szybciej się wyczerpują. To, że zwiększa to szanse, to przecież oczywiste. Jednak grałam ileś tam razy w wersję angielską tej gry bez jakiegokolwiek dodatku w różnych składach osobowych i nie przypominam sobie, by nam się jakoś nagminnie wyczerpywały. Może ze dwa razy punktowaliśmy za to na ileś tam rozgrywek. Dlatego w sumie ja nie odkładam.
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1900
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 146 times
Been thanked: 171 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: tomuch »

Ja odkładam dodatkowy i raczej zawsze coś tam się wyczerpie. Raz jeden stosik, innym razem trzy.
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
Awatar użytkownika
tassman
Posty: 389
Rejestracja: 31 sty 2008, 10:52
Lokalizacja: Rzeszów
Been thanked: 2 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: tassman »

Czy takie combo jest dozwolone?
1. Koncze łącznik i dzięki temu dostaje możliwość wybudowania schodów.
2. Biorę schody i znowu koncze jakaś inna komnatę.

Czy mogę skorzystać z jej bonusu?

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5597
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 779 times
Been thanked: 1216 times
Kontakt:

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: mat_eyo »

Takie kombo jest jak najbardziej prawidłowe. Jedyne ograniczenie jest takie, że jeśli tymi gratisowymi schodami zamkniesz inny łącznik, to nie dostajesz kolejnego darmowego łącznika.
Awatar użytkownika
zawias
Posty: 228
Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: zawias »

Czy oprócz nagrody za łączniki, można dublować nagrody za zamykanie innych pokoi w swojej turze?
W ostatniej grze koleżance udało się zamknąć pokój jadalny, dostała drugą turę i w niej kupiła następny pokój jadalny. Tak spasował, że znów go zamknęła i miała kolejną turę, więc kupiła kolejny i jeszcze zamknęła 2 inne. Takiego kombo jeszcze nie widziałem, ale ładnie punktów nabiła. Nikt jej nie dogonił xD
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Yavi »

Rozegrałem dzisiaj partię solo i nie jestem pewien, czy wszystko zrobiłem tak jak trzeba.
Cała gra solo trwa 11 tur, tak? Zgodnie z instrukcją przygotowałem grę jak dla 3 osób (33 karty komnat) i co turę wykładałem trzy nowe.
W efekcie tego gra trwała raptem jakieś 30-40 minut, a wynik punktowy nie powalał.
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2491
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 423 times
Been thanked: 125 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Coen »

Yavi pisze:Rozegrałem dzisiaj partię solo i nie jestem pewien, czy wszystko zrobiłem tak jak trzeba.
Cała gra solo trwa 11 tur, tak? Zgodnie z instrukcją przygotowałem grę jak dla 3 osób (33 karty komnat) i co turę wykładałem trzy nowe.
W efekcie tego gra trwała raptem jakieś 30-40 minut, a wynik punktowy nie powalał.
Trochę odgrzebię temat, ale wczoraj miałem taki sam problem/zagwozdkę.
Wg instrukcji rozgrywka solo tak wygląda:
- gra trwa 11 tur (ewentualnie trochę dłużej, jeśli ukończy się komnaty sypialne)
- pieniądze szybko się rozchodzą, trzeba brać co jakiś czas 5000M z banku
- w przypadku kupna korytarzy/schodów czy brania 5000M, to i tak odrzucamy wyciągnięte w tej rundzie komnaty
- wskutek czego mój "zamek" na koniec gry liczył chyba z 9 pomieszczeń i osiągnąłem zawrotny wynik 39pkt., gdzie dopiero od 50 pkt. nie jest się błaznem ;)

Ktoś grał solo? Czy może pochwalić się swoim wynikiem?
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Lothrain »

Zamki solo nie są za specjalne. Przede wszystkim ze względu na gigantyczna losowość w przychodzeniu komnat w stosunku do celów, jakie wylosujesz. Zagrałem 4 razy i więcej tego trybu nie będę tykał. Pierwsza gra to też błazenada za 46 punktów. Potem było lepiej: 78, 61, 72. Ale baaardzo dużo zależy od farta w doborze odpowiednich komnat.
Palmer
Posty: 1267
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Palmer »

Na 5 rozegranych gier, najlepszy wynik w partii solo to 97pkt. Brak kasy, losowość kafli i mało akcji to podstawowe trudności, na które rozwiązaniem jest skupienie się kolejno na - ogrodach, sypialniach i jadalniach. Wiadomo, że partie mogą się różnić wynikiem o ok. 30pkt w zależności od dociągu kafli, ale taki już urok wariantów solo z losowo dochodzącymi zasobami. W suburbii było to bardziej elegancko rozwiązane, ale tam nie mały wpływ ma sam tor dochodu, którego relacja vp/kasa już sama w sobie urozmaica rozgrywkę.
Awatar użytkownika
MegAn
Posty: 12
Rejestracja: 19 gru 2013, 15:41

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: MegAn »

W instrukcji, w części dotyczącej punktowania za cele, są opisane sytuacje gdy schody i korytarze nie są brane pod uwagę przy podliczaniu punktów (np. cel "małe komnaty"). Ale nie znalazłam nigdzie informacji czy przy podliczaniu punktów za zamknięte komnaty (bodajże cel "1 punkt za każde 2 zamknięte komnaty") bierze się pod uwagę również zamknięte łączniki?

Do tej pory grałam z założeniem, że skoro są to normalne komnaty - bo np. dają bonus za ich ukończenie - to powinny się liczyć jako ukończone, a tylko w tych wyjątkowych, opisanych w instrukcji przykładach nie bierze się ich pod uwagę.
mr_pepeush
Posty: 110
Rejestracja: 29 gru 2014, 16:52
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 4 times
Been thanked: 28 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: mr_pepeush »

Mam pytanie o zasadę, która mówi, że jeśli nie mogę postawić komnaty zgodnie z zasadami, to nie mogę jej kupić. Jaka jest więc właściwa kolejność akcji? Powinienem:
1) wskazać komnatę, którą chcę kupić, obejrzeć ją, stwierdzić czy mogę ją postawić i dopiero zapłacić budowniczemu/do banku
2) zapłacić, a jak okaże się, że nie mogę postawić komnaty, odłożyć ją na miejsce i tracę kasę?

Co z taką komnatą? Przeciwnik ogląda ją w tajemnicy przede mną, czy staje się jawna? Pytanie o tyle istotne, że mogę chcieć sprawdzić czy rzeczywiście przeciwnik nie jest w stanie jej postawić, czy zwyczajnie uznał, że nie pasuje mu ten typ i woli spasować, niż wstawić "niepożądany" obiekt.
Awatar użytkownika
sirwei
Posty: 1654
Rejestracja: 26 gru 2012, 18:29
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: sirwei »

Wydaje mi się że :
Przed zakupem komnatę można przymierzyć .
Gracze robią to w kolejności tj pierwszy gracz wybiera, przymierza i kupuje.
Nie możesz sprawdzić czy innemu graczowi komnata pasuje.
Zajmujesz się swoim zamkiem nie innego gracza.
Tyle w temacie ;)
Nobody`s perfect, everybody frytki.

Moja kolekcja
mr_pepeush
Posty: 110
Rejestracja: 29 gru 2014, 16:52
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 4 times
Been thanked: 28 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: mr_pepeush »

Nie chodzi mi o to, czy mogę podnieść kafel i sprawdzać, czy przeciwnik zrobi z niego dobry użytek, czy jest mu potrzebny jak piąte koło u wozu. Chodzi o to, czy jeśli przeciwnik stwierdza, że nie może wyłożyć kafelka bo nie ma możliwości dołożenia go do zamku, mogę sprawdzić jego prawdomówność. Najprostszym przykładem jest sytuacja, gdy nie ma schodów, a dociąga kafelek podziemnej komnaty. Skąd mam wiedzieć, że to rzeczywiście podziemna komnata, czy może jest to po prostu komnata, która narobi mu więcej problemów niż pożytku?
Awatar użytkownika
eltadziko
Posty: 360
Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
Lokalizacja: Oława
Has thanked: 123 times
Been thanked: 79 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: eltadziko »

mr_pepeush pisze:Nie chodzi mi o to, czy mogę podnieść kafel i sprawdzać, czy przeciwnik zrobi z niego dobry użytek, czy jest mu potrzebny jak piąte koło u wozu. Chodzi o to, czy jeśli przeciwnik stwierdza, że nie może wyłożyć kafelka bo nie ma możliwości dołożenia go do zamku, mogę sprawdzić jego prawdomówność. Najprostszym przykładem jest sytuacja, gdy nie ma schodów, a dociąga kafelek podziemnej komnaty. Skąd mam wiedzieć, że to rzeczywiście podziemna komnata, czy może jest to po prostu komnata, która narobi mu więcej problemów niż pożytku?
Ale przecież wszystkie komnaty są jawne - wybieracie je z wyłożonych komnat, nie ma żadnego dociągania w ciemno.
mr_pepeush
Posty: 110
Rejestracja: 29 gru 2014, 16:52
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 4 times
Been thanked: 28 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: mr_pepeush »

Yyyyy... to chyba popełniłem błąd w najbardziej pierwotnym elemencie gry - ja kafle wykładam zakryte. Chyba zasugerowałem się tym, że tak wykładał je Wookie w swojej wideorecenzji (tzn. tak to zapamiętałem, ale nie jestem pewien, czy na pewno tak to wyglądało). Komnaty mają być odkryte? :oops:
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Trolliszcze »

Już jest dość losowa, to mój największy zarzut do Zamków - w szczególności w porównaniu do Suburbii, gdzie charakter celów (najwięcej/najmniej czegoś) pozwala lepiej sobie z tą losowością radzić.
krzyss
Posty: 979
Rejestracja: 02 lut 2015, 20:14
Has thanked: 32 times
Been thanked: 32 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: krzyss »

Po kilku rozgrywkach nasuwa się mi kilka pytań.

Czy łączniki tzn schody i korytarze zamykają pomieszczenie do którego je dostawimy a to pomieszczenie nie ma już żadnych drzwi? Czy należy za schodami zbudować kolejną komnatę aby zakończyć tą przed np schodami?

Czy jak dostawię komnatę do korytarza która posiada tylko jedne drzwi to czy ta komnata jest zamknięta?

Czy można dostawiać komnatę do komnaty gdzie są dwoje drzwi obok siebie, ale tylko jedne ze sobą się stykają a drugie przylegają do muru?

Z instrukcji wyczytałem i chyba dobrze rozumiem zasadę, gdzie komnata podziemna ma na swojej ikonce, że np punktuje za każdą komnatę rozrywkową, która znajduje się w tym momencie w zamku, ale też komnaty rozrywkowe będą punktowały jeśli je wybuduje w przyszłości?
...średniowiecze, rycerze, zamki, piwo, magia, smoki...
Jelithe
Posty: 489
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Jelithe »

krzyss pisze:Po kilku rozgrywkach nasuwa się mi kilka pytań.

Czy łączniki tzn schody i korytarze zamykają pomieszczenie do którego je dostawimy a to pomieszczenie nie ma już żadnych drzwi? Czy należy za schodami zbudować kolejną komnatę aby zakończyć tą przed np schodami?

Czy jak dostawię komnatę do korytarza która posiada tylko jedne drzwi to czy ta komnata jest zamknięta?

Czy można dostawiać komnatę do komnaty gdzie są dwoje drzwi obok siebie, ale tylko jedne ze sobą się stykają a drugie przylegają do muru?

Z instrukcji wyczytałem i chyba dobrze rozumiem zasadę, gdzie komnata podziemna ma na swojej ikonce, że np punktuje za każdą komnatę rozrywkową, która znajduje się w tym momencie w zamku, ale też komnaty rozrywkowe będą punktowały jeśli je wybuduje w przyszłości?
Na wszystkie Twoje pytania odpowiedź brzmi tak. Korytarze i schody zamykają komnaty.
krzyss
Posty: 979
Rejestracja: 02 lut 2015, 20:14
Has thanked: 32 times
Been thanked: 32 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: krzyss »

Dzięki za szybką odpowiedź.
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Leszy2 »

krzyss pisze:Po kilku rozgrywkach nasuwa się mi kilka pytań.

Czy łączniki tzn schody i korytarze zamykają pomieszczenie do którego je dostawimy a to pomieszczenie nie ma już żadnych drzwi? Czy należy za schodami zbudować kolejną komnatę aby zakończyć tą przed np schodami?
Oczywiście odpowiedź na to drugie pytanie brzmi: Nie.
krzyss pisze:Czy można dostawiać komnatę do komnaty gdzie są dwoje drzwi obok siebie, ale tylko jedne ze sobą się stykają a drugie przylegają do muru?
Oczywiście można, ale taka komnata nie będzie zamknięta. Komnata z zamurowanymi drzwiami nie jest zamknięta czyli ukończona.[/quote]
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4026
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: AkitaInu »

To ja mam jeszcze jedno pytanie :)

Jeżeli zamykam schody to traktuje to jako zamknięcie komnaty z "myślnikiem"? W związku z tym moge dołożyć korytarz albo hale?
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1137
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 49 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: ariser »

AkitaInu pisze:
Jeżeli zamykam schody to traktuje to jako zamknięcie komnaty z "myślnikiem"?
Tak :)

https://boardgamegeek.com/thread/127406 ... ount-rooms
https://boardgamegeek.com/thread/137543 ... eted-incom
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
krzyss
Posty: 979
Rejestracja: 02 lut 2015, 20:14
Has thanked: 32 times
Been thanked: 32 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: krzyss »

Leszy2 pisze:
krzyss pisze:Po kilku rozgrywkach nasuwa się mi kilka pytań.

Czy łączniki tzn schody i korytarze zamykają pomieszczenie do którego je dostawimy a to pomieszczenie nie ma już żadnych drzwi? Czy należy za schodami zbudować kolejną komnatę aby zakończyć tą przed np schodami?
Oczywiście odpowiedź na to drugie pytanie brzmi: Nie.
krzyss pisze:Czy można dostawiać komnatę do komnaty gdzie są dwoje drzwi obok siebie, ale tylko jedne ze sobą się stykają a drugie przylegają do muru?
Oczywiście można, ale taka komnata nie będzie zamknięta. Komnata z zamurowanymi drzwiami nie jest zamknięta czyli ukończona.
[/quote]

Hmmm, a czemu nie jest zamknięta?
...średniowiecze, rycerze, zamki, piwo, magia, smoki...
ODPOWIEDZ