The Curse of the Black Dice
- dragon77
- Posty: 219
- Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
The Curse of the Black Dice
Hejka,
Takie pytania:
1) mamy 2 żetony blokady przygód - co w sytuacji jeśli przed rundą rzucając wszystkimi czarnymi kośćmi (ze względów prawdopodobieństwa chodzi mi głównie o wersję 2-osobową) okaże się, że 3 (lub więcej) przygód jest NIEAKTYWNYCH ? Mamy sobie "dorobić" takie kafelki blokady ?
2) jeśli mamy już taką przygodę NIEAKTYWNĄ to czy bez względu na wszystko (używanie zdolności piratów) jest ona (są one) NIEAKTYWNA do końca całej rundy ?
3) mamy wszystkie przygody aktywne tzn. wszędzie są czarne kości, no i nagle ktoś używa zdolności pirata żeby przerzucić całą kolumnę kości z jakiejś przygody - okazuje się, że po przerzuceniu kości w tejże przygodzie nie ma żadnych czarnych kości. Co się zatem dzieje w dwóch przypadkach w tym momencie ?
a) do przygody nie są dołożone żadne kości graczy
b) do przygody są już dołożone jakiekolwiek kości graczy
No i czy w kolejnych rzutach możemy dokładać nasze kości do przygody, która nie jest NIEAKTYWNA, ale nie ma żadnych czarnych kości ?
Jak rozliczana jest przygoda, w której wynik kości to 0:0 ?
Czy przy przerzucaniu nadmiarowych kości przy rozliczaniu przygód czarne kości mogą zostać przełożone na przygody, które czarnych kości nie mają, ale nie są NIEAKTYWNE ?
4) Jeśli w trakcie rozliczania przygód skończy się złoto to rozdysponowujemy je w kolejności zgodnie z zasadami i w żaden inny sposób nie dodajemy brakujących monet w "pamięci" tylko natychmiast kończymy grę, tak ? A czy jeśli skończą się monety, a dwie przygody później statek zostanie zatopiony trzecim trafieniem ?
5) Jeśli wyrzucimy na kościach graczy przynajmniej jeden symbol przygody NIEAKTYWNEJ to przerzucamy raz TYLKO te kości, na których jest symbol NIEAKTYWNEJ przygody czy wszystkie dostępne aktualnie kości ?
6) Jeśli mamy w trzeciej przygodzie nadmiarowe czarne kostki to kiedy ich nadmiar przerzucamy ? W momencie rozliczania tej przygody czy jeszcze przed rozliczeniem pierwszej przygody ?
Proszę o szybką odpowiedź, bo jutro szykują się kolejne rejsy i chcemy grać w 100% zgodnie z zasadami : )))))
Takie pytania:
1) mamy 2 żetony blokady przygód - co w sytuacji jeśli przed rundą rzucając wszystkimi czarnymi kośćmi (ze względów prawdopodobieństwa chodzi mi głównie o wersję 2-osobową) okaże się, że 3 (lub więcej) przygód jest NIEAKTYWNYCH ? Mamy sobie "dorobić" takie kafelki blokady ?
2) jeśli mamy już taką przygodę NIEAKTYWNĄ to czy bez względu na wszystko (używanie zdolności piratów) jest ona (są one) NIEAKTYWNA do końca całej rundy ?
3) mamy wszystkie przygody aktywne tzn. wszędzie są czarne kości, no i nagle ktoś używa zdolności pirata żeby przerzucić całą kolumnę kości z jakiejś przygody - okazuje się, że po przerzuceniu kości w tejże przygodzie nie ma żadnych czarnych kości. Co się zatem dzieje w dwóch przypadkach w tym momencie ?
a) do przygody nie są dołożone żadne kości graczy
b) do przygody są już dołożone jakiekolwiek kości graczy
No i czy w kolejnych rzutach możemy dokładać nasze kości do przygody, która nie jest NIEAKTYWNA, ale nie ma żadnych czarnych kości ?
Jak rozliczana jest przygoda, w której wynik kości to 0:0 ?
Czy przy przerzucaniu nadmiarowych kości przy rozliczaniu przygód czarne kości mogą zostać przełożone na przygody, które czarnych kości nie mają, ale nie są NIEAKTYWNE ?
4) Jeśli w trakcie rozliczania przygód skończy się złoto to rozdysponowujemy je w kolejności zgodnie z zasadami i w żaden inny sposób nie dodajemy brakujących monet w "pamięci" tylko natychmiast kończymy grę, tak ? A czy jeśli skończą się monety, a dwie przygody później statek zostanie zatopiony trzecim trafieniem ?
5) Jeśli wyrzucimy na kościach graczy przynajmniej jeden symbol przygody NIEAKTYWNEJ to przerzucamy raz TYLKO te kości, na których jest symbol NIEAKTYWNEJ przygody czy wszystkie dostępne aktualnie kości ?
6) Jeśli mamy w trzeciej przygodzie nadmiarowe czarne kostki to kiedy ich nadmiar przerzucamy ? W momencie rozliczania tej przygody czy jeszcze przed rozliczeniem pierwszej przygody ?
Proszę o szybką odpowiedź, bo jutro szykują się kolejne rejsy i chcemy grać w 100% zgodnie z zasadami : )))))
Re: The Curse of the Black Dice
Dorzucę swoje pytanie, nieco pokrewne z Twoim 2:
1) Jeżeli używamy pirata zamieniającego ze sobą czarne kości z dwóch przyległych przygód i mamy "a", "b", "c", z czego przygoda b jest nieaktywna. Czy przygodę "a" traktujemy jako sąsiadującą z przygodą "c", pomijając nieaktywna przygodę "b"?
A także dodatkowe pytanie:
2) Jeżeli mamy nieaktywna przygodę i ostatnią kość na ręce. Rzucamy kością, wypada symbol nieaktywnej przygody, przerzucamy ja, znów ten sam symbol. Jak rozumiem, musimy ją dołożyć do nieaktywnej przygody i nie rozpatrywać żadnego skutku tejże przygody?
1) Jeżeli używamy pirata zamieniającego ze sobą czarne kości z dwóch przyległych przygód i mamy "a", "b", "c", z czego przygoda b jest nieaktywna. Czy przygodę "a" traktujemy jako sąsiadującą z przygodą "c", pomijając nieaktywna przygodę "b"?
A także dodatkowe pytanie:
2) Jeżeli mamy nieaktywna przygodę i ostatnią kość na ręce. Rzucamy kością, wypada symbol nieaktywnej przygody, przerzucamy ja, znów ten sam symbol. Jak rozumiem, musimy ją dołożyć do nieaktywnej przygody i nie rozpatrywać żadnego skutku tejże przygody?
- Board&Dice
- Posty: 996
- Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: The Curse of the Black Dice
Ad.1 Nie trzeba ich dorabiać, po prostu traktujecie te przygody jako nieaktywne. Nie dało się już zmieścić kolejnych kafli na wykrojnikach, a podczas testów niemal nigdy nie zdarzały się sytuacje, aby aż 3 przygody były nieaktywne.dragon77 pisze:Hejka,
Takie pytania:
1) mamy 2 żetony blokady przygód - co w sytuacji jeśli przed rundą rzucając wszystkimi czarnymi kośćmi (ze względów prawdopodobieństwa chodzi mi głównie o wersję 2-osobową) okaże się, że 3 (lub więcej) przygód jest NIEAKTYWNYCH ? Mamy sobie "dorobić" takie kafelki blokady ?
2) jeśli mamy już taką przygodę NIEAKTYWNĄ to czy bez względu na wszystko (używanie zdolności piratów) jest ona (są one) NIEAKTYWNA do końca całej rundy ?
3) mamy wszystkie przygody aktywne tzn. wszędzie są czarne kości, no i nagle ktoś używa zdolności pirata żeby przerzucić całą kolumnę kości z jakiejś przygody - okazuje się, że po przerzuceniu kości w tejże przygodzie nie ma żadnych czarnych kości. Co się zatem dzieje w dwóch przypadkach w tym momencie ?
a) do przygody nie są dołożone żadne kości graczy
b) do przygody są już dołożone jakiekolwiek kości graczy
No i czy w kolejnych rzutach możemy dokładać nasze kości do przygody, która nie jest NIEAKTYWNA, ale nie ma żadnych czarnych kości ?
Jak rozliczana jest przygoda, w której wynik kości to 0:0 ?
Czy przy przerzucaniu nadmiarowych kości przy rozliczaniu przygód czarne kości mogą zostać przełożone na przygody, które czarnych kości nie mają, ale nie są NIEAKTYWNE ?
4) Jeśli w trakcie rozliczania przygód skończy się złoto to rozdysponowujemy je w kolejności zgodnie z zasadami i w żaden inny sposób nie dodajemy brakujących monet w "pamięci" tylko natychmiast kończymy grę, tak ? A czy jeśli skończą się monety, a dwie przygody później statek zostanie zatopiony trzecim trafieniem ?
5) Jeśli wyrzucimy na kościach graczy przynajmniej jeden symbol przygody NIEAKTYWNEJ to przerzucamy raz TYLKO te kości, na których jest symbol NIEAKTYWNEJ przygody czy wszystkie dostępne aktualnie kości ?
6) Jeśli mamy w trzeciej przygodzie nadmiarowe czarne kostki to kiedy ich nadmiar przerzucamy ? W momencie rozliczania tej przygody czy jeszcze przed rozliczeniem pierwszej przygody ?
Proszę o szybką odpowiedź, bo jutro szykują się kolejne rejsy i chcemy grać w 100% zgodnie z zasadami : )))))
Ad. 2 Tak.
Ad. 3 - W takiej sytuacji przygoda staje się nieaktywna, a wykorzystane już kości graczy karmią Krakena, chyba, że ktoś użyje zdolności jednego z piratów, czyli cofnięcie kości na ręce graczy. Gdy kości graczy nie ma w przygodzie, po prostu staje się nieaktywna bez żadnych dalszych konsekwencji dla graczy. Dokładanie kości do nieaktywnej przygody jest bezcelowe - nie będzie z niej ani nagród ani kar.
0:0 - jeśli przez pierwsze zero rozumiesz, że jest tam zero czarnych kości, to jak już pisałem, przygoda jest nieaktywna, czyli nie ma z niej nagród i kar.
Podczas rozliczania przygód, czarne kości nie mogą aktywować przygód, które podczas rundy były nieaktywne, czyli jeśli wypadnie symbol z nieaktywnej przygody - nic się nie dzieje - można na czas rozliczenia odłożyć sobie taką kość na bok.
Ad.4 - jeśli kończy się złoto, nie jest ono dodawane w pamięci - pula jest ograniczona i limitowana żetonami. Jeśli żetony się kończą, musimy i tak rozliczyć pozostałe przygody, aby upewnić się, że nie otrzymamy kar - bo jeśli zbierzemy wszystkie monety ale przygodę dalej dostaniemy trzecie obrażenie... cóż rybki będą miały pokarm - toniemy

Ad.5 - tylko raz kości z nieaktywnym symbolem.
Ad. 6 - przerzucanie nadmiarowych czarnych kości odbywa się zawsze PRZY ROZLICZANIU PRZYGODY. Jeśli wypadnie symbol "wcześniejszy" - nic się nie dzieje.
Pozdrawiam,
Irek
- Board&Dice
- Posty: 996
- Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: The Curse of the Black Dice
Ad. 1 - Zgadza się. Nieaktywna przygoda jest pomijana.Najemnik pisze:Dorzucę swoje pytanie, nieco pokrewne z Twoim 2:
1) Jeżeli używamy pirata zamieniającego ze sobą czarne kości z dwóch przyległych przygód i mamy "a", "b", "c", z czego przygoda b jest nieaktywna. Czy przygodę "a" traktujemy jako sąsiadującą z przygodą "c", pomijając nieaktywna przygodę "b"?
A także dodatkowe pytanie:
2) Jeżeli mamy nieaktywna przygodę i ostatnią kość na ręce. Rzucamy kością, wypada symbol nieaktywnej przygody, przerzucamy ja, znów ten sam symbol. Jak rozumiem, musimy ją dołożyć do nieaktywnej przygody i nie rozpatrywać żadnego skutku tejże przygody?
ad. 2 - Zgadza się.
- dragon77
- Posty: 219
- Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: The Curse of the Black Dice
Dzięki ! 

Board&Dice pisze:Ad.1 Nie trzeba ich dorabiać, po prostu traktujecie te przygody jako nieaktywne. Nie dało się już zmieścić kolejnych kafli na wykrojnikach, a podczas testów niemal nigdy nie zdarzały się sytuacje, aby aż 3 przygody były nieaktywne.dragon77 pisze:Hejka,
Takie pytania:
1) mamy 2 żetony blokady przygód - co w sytuacji jeśli przed rundą rzucając wszystkimi czarnymi kośćmi (ze względów prawdopodobieństwa chodzi mi głównie o wersję 2-osobową) okaże się, że 3 (lub więcej) przygód jest NIEAKTYWNYCH ? Mamy sobie "dorobić" takie kafelki blokady ?
2) jeśli mamy już taką przygodę NIEAKTYWNĄ to czy bez względu na wszystko (używanie zdolności piratów) jest ona (są one) NIEAKTYWNA do końca całej rundy ?
3) mamy wszystkie przygody aktywne tzn. wszędzie są czarne kości, no i nagle ktoś używa zdolności pirata żeby przerzucić całą kolumnę kości z jakiejś przygody - okazuje się, że po przerzuceniu kości w tejże przygodzie nie ma żadnych czarnych kości. Co się zatem dzieje w dwóch przypadkach w tym momencie ?
a) do przygody nie są dołożone żadne kości graczy
b) do przygody są już dołożone jakiekolwiek kości graczy
No i czy w kolejnych rzutach możemy dokładać nasze kości do przygody, która nie jest NIEAKTYWNA, ale nie ma żadnych czarnych kości ?
Jak rozliczana jest przygoda, w której wynik kości to 0:0 ?
Czy przy przerzucaniu nadmiarowych kości przy rozliczaniu przygód czarne kości mogą zostać przełożone na przygody, które czarnych kości nie mają, ale nie są NIEAKTYWNE ?
4) Jeśli w trakcie rozliczania przygód skończy się złoto to rozdysponowujemy je w kolejności zgodnie z zasadami i w żaden inny sposób nie dodajemy brakujących monet w "pamięci" tylko natychmiast kończymy grę, tak ? A czy jeśli skończą się monety, a dwie przygody później statek zostanie zatopiony trzecim trafieniem ?
5) Jeśli wyrzucimy na kościach graczy przynajmniej jeden symbol przygody NIEAKTYWNEJ to przerzucamy raz TYLKO te kości, na których jest symbol NIEAKTYWNEJ przygody czy wszystkie dostępne aktualnie kości ?
6) Jeśli mamy w trzeciej przygodzie nadmiarowe czarne kostki to kiedy ich nadmiar przerzucamy ? W momencie rozliczania tej przygody czy jeszcze przed rozliczeniem pierwszej przygody ?
Proszę o szybką odpowiedź, bo jutro szykują się kolejne rejsy i chcemy grać w 100% zgodnie z zasadami : )))))
Ad. 2 Tak.
Ad. 3 - W takiej sytuacji przygoda staje się nieaktywna, a wykorzystane już kości graczy karmią Krakena, chyba, że ktoś użyje zdolności jednego z piratów, czyli cofnięcie kości na ręce graczy. Gdy kości graczy nie ma w przygodzie, po prostu staje się nieaktywna bez żadnych dalszych konsekwencji dla graczy. Dokładanie kości do nieaktywnej przygody jest bezcelowe - nie będzie z niej ani nagród ani kar.
0:0 - jeśli przez pierwsze zero rozumiesz, że jest tam zero czarnych kości, to jak już pisałem, przygoda jest nieaktywna, czyli nie ma z niej nagród i kar.
Podczas rozliczania przygód, czarne kości nie mogą aktywować przygód, które podczas rundy były nieaktywne, czyli jeśli wypadnie symbol z nieaktywnej przygody - nic się nie dzieje - można na czas rozliczenia odłożyć sobie taką kość na bok.
Ad.4 - jeśli kończy się złoto, nie jest ono dodawane w pamięci - pula jest ograniczona i limitowana żetonami. Jeśli żetony się kończą, musimy i tak rozliczyć pozostałe przygody, aby upewnić się, że nie otrzymamy kar - bo jeśli zbierzemy wszystkie monety ale przygodę dalej dostaniemy trzecie obrażenie... cóż rybki będą miały pokarm - toniemy
Ad.5 - tylko raz kości z nieaktywnym symbolem.
Ad. 6 - przerzucanie nadmiarowych czarnych kości odbywa się zawsze PRZY ROZLICZANIU PRZYGODY. Jeśli wypadnie symbol "wcześniejszy" - nic się nie dzieje.
Pozdrawiam,
Irek
Re: The Curse of the Black Dice
To i pytanie z mojej strony, rozumiem, że nagrodą w pierwszym zadaniu (z kotwicą) jest zawsze możliwość przełożenia ostatniej kości gracza na dowolne inne pole (2-6). Czy w takim wypadku, jeżeli wykonamy zadanie z rezultatem 2 kości gracza/2 kości czarne, to możemy zabrać kość gracza na inne pole, nawet jeżeli po tym działaniu zostanie tam tylko 1 kość gracza/2 czarne kości?
- Board&Dice
- Posty: 996
- Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: The Curse of the Black Dice
Dokładnie tak.Andreal pisze:To i pytanie z mojej strony, rozumiem, że nagrodą w pierwszym zadaniu (z kotwicą) jest zawsze możliwość przełożenia ostatniej kości gracza na dowolne inne pole (2-6). Czy w takim wypadku, jeżeli wykonamy zadanie z rezultatem 2 kości gracza/2 kości czarne, to możemy zabrać kość gracza na inne pole, nawet jeżeli po tym działaniu zostanie tam tylko 1 kość gracza/2 czarne kości?
Po rozliczeniu przygody i przeniesieniu kości gracza, przygoda staje się nieaktywna. Analogicznie jak rozliczałbyś przygodę z rumem i wypadłaby kotwica, wówczas nie wpływa ona na ewentualne spełnienie, bądź nie, przygody już rozliczonej.
Pozdrawiam,
Irek
- Board&Dice
- Posty: 996
- Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: The Curse of the Black Dice
Cała przyjemność po mojej stronie.Andreal pisze:Dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam,
Irek
- Pan_K
- Posty: 2531
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 185 times
The Curse of the Black Dice
Pytanie do scenariusza Hiszpańska Armada. Żeby rozliczyć przygodę z piracką flagą muszę wykonać przygodę z rumem. Jeśli ta przygoda jest nieaktywna, bo nie wypadły żadne czarne kości z rumem, to nie mogę wykonać przygody z piracką flagą, tak? A w wariancie solo zawsze mogę ją wykonać?
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...