Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja) - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Kaermorchen
Posty: 35
Rejestracja: 25 lip 2016, 21:11

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Kaermorchen »

yosz pisze:Czy to mowa o moich filmikach instruktarzowych? Te zasady o których mówisz to punktacja w wersji uproszczonej a nie pełnej i jest naliczana tylko raz na koniec gry.

Dokladnie o tych filmikach mowa ;)

Musialem zle zrozumiec rozdzial z punktacja :/

Czyli w wersji "pelnej" dodaje tylko pkt kultury zgodnie z przyrostem na koniec tury a na koniec gry rozpatruje wszystkie karty wydarzen 3 ery lezace w polach przyszlych i aktualnych wydarzen ? I to wszystko ?
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6356
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: yosz »

Dokładnie tak :)

Ale widziałem już partie gdzie da się zrobić 300-400 punktów tylko takim punktowaniem (głównie dzięki wojnom ale zawsze ;) )
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3034
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 570 times
Been thanked: 239 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: DarkSide »

Kolejne rozgrywki i kolejne drobne wątpliwości:

1. Wojna o Technologię. Wg. tego co stoi na karcie to zamiast żarówek wygrany może zwinąć kartę niebieskiej technologii. Pytanie jest takie: czy jeśli przegrany ma na tyle dużo Punktów Nauki, że jest w stanie opłacić swoją przegraną to płaci nimi, a tylko jeśli nie ma ich wystarczająco dużo, to oddaje niebieską kartę? Czy jednak można częściowo opłacić kartą a częściowo punktami z toru nauki? I kto o tym decyduje w jaki sposób to rozliczyć? Gdy jest więcej niż jedna karta niebieska po stronie przegranego, to kto decyduje o wyborze karty wygrany czy przegrany (dotychczasowy właściciel karty)?

2. Agresje: gdy w wyniku udanej agresji trzeba zniszczyć budynek/-ki przeciwnikowi kto decyduje o wyborze które budynki, agresor czy przegrany?

3. Na karcie agresji II ery jest karta z najazdem gdzie niszczone są 2 budynki a agresor zyskuje tyle surowca ile wynosi połowa ich kosztu zaokrąglając w górę.. Czy liczymy dla każdego budynku osobno, czy najpierw sumujemy ich koszt a potem dzielimy przez 2 i zaokrąglamy?

4. Gdy w wyniku agresji niszczony jest budynek, to znacznik żółty spada do banku czy na pole wolnych robotników?

5. Jeśli karta taktyki nie ma dwóch wskaźników siły bonusowej (z uwagi na przestarzałe jednostki) np.: Legion, to działa ona zawsze niezależnie od składu (np: 2x Wojownicy + 1x Nowoczesna Piechota)?

6. Gdy ma się już wiele znaczników akcji cywilnych (dajmy na to z 7-8) to limit kart cywilnych na ręce też tyle wynosi, czy zatem można zgarniać na rękę karty ustrojów żeby uniemożliwić przeciwnikom wprowadzenie lepszego? Co prawda trochę blokujemy sobie rękę ale przeciwnik jest jednak zahamowany w rozwoju.

7. Czy w końcu lepiej grać z jawnymi kartami cywilnymi czy jednak z niejawnymi trzymanymi "na ręce"?
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: GrzeL »

DarkSide pisze:Kolejne rozgrywki i kolejne drobne wątpliwości:

1. Wojna o Technologię. Wg. tego co stoi na karcie to zamiast żarówek wygrany może zwinąć kartę niebieskiej technologii. Pytanie jest takie: czy jeśli przegrany ma na tyle dużo Punktów Nauki, że jest w stanie opłacić swoją przegraną to płaci nimi, a tylko jeśli nie ma ich wystarczająco dużo, to oddaje niebieską kartę? Czy jednak można częściowo opłacić kartą a częściowo punktami z toru nauki? I kto o tym decyduje w jaki sposób to rozliczyć? Gdy jest więcej niż jedna karta niebieska po stronie przegranego, to kto decyduje o wyborze karty wygrany czy przegrany (dotychczasowy właściciel karty)?

2. Agresje: gdy w wyniku udanej agresji trzeba zniszczyć budynek/-ki przeciwnikowi kto decyduje o wyborze które budynki, agresor czy przegrany?

3. Na karcie agresji II ery jest karta z najazdem gdzie niszczone są 2 budynki a agresor zyskuje tyle surowca ile wynosi połowa ich kosztu zaokrąglając w górę.. Czy liczymy dla każdego budynku osobno, czy najpierw sumujemy ich koszt a potem dzielimy przez 2 i zaokrąglamy?

4. Gdy w wyniku agresji niszczony jest budynek, to znacznik żółty spada do banku czy na pole wolnych robotników?

5. Jeśli karta taktyki nie ma dwóch wskaźników siły bonusowej (z uwagi na przestarzałe jednostki) np.: Legion, to działa ona zawsze niezależnie od składu (np: 2x Wojownicy + 1x Nowoczesna Piechota)?

6. Gdy ma się już wiele znaczników akcji cywilnych (dajmy na to z 7-8) to limit kart cywilnych na ręce też tyle wynosi, czy zatem można zgarniać na rękę karty ustrojów żeby uniemożliwić przeciwnikom wprowadzenie lepszego? Co prawda trochę blokujemy sobie rękę ale przeciwnik jest jednak zahamowany w rozwoju.

7. Czy w końcu lepiej grać z jawnymi kartami cywilnymi czy jednak z niejawnymi trzymanymi "na ręce"?
Ad 1
Zwycięzca zdecyduje co i w jakiej kombinacji zabiera.

Ad 2
Agresor.

Ad 3
Najpierw sumujemy.

Ad 4
Pole wolnych robotników.

Ad 5
Tak.

Ad 6
Tak, należy jednak pamiętać, że nie możesz wziąć karty technologii, jeżeli masz już kartę o tej samej nazwie w ręku lub w obszarze gry.

Ad 7
Jawnymi.
M&T
Posty: 137
Rejestracja: 02 sty 2010, 20:11
Has thanked: 2 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: M&T »

Wydarzenie III ery - Wpływ równowagi:
Każda cywilizacja otrzymuje [harfa] w liczbie równej podwójnej wartości tego, czego produkuje najmniej ([żarówka][harfa][żywność] albo [surowce]. [...]
Jeden z graczy nie produkuje [żywność]. Czy traktuje to jako najniższą produkcję i nie otrzymuje punktów czy sprawdza dalej czego produkuje fizycznie najmniej?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Nataniel »

Dostaje 0 punktów (tyle ile produkuje żywności).
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Khaooohs
Posty: 4
Rejestracja: 03 wrz 2016, 09:26

Wydarzenie z II epoki "Porozumienie międzynarodowe"

Post autor: Khaooohs »

"Najsilniejsza cywilizacja może natychmiast wziąć z toru karty cywilne o łącznej wartości 5 akcji cywilnych..."
Czy obowiązuje dla tego wydarzenia limit kart cywilnych które mogę mieć na ręku? Np. mam 6 akcji cywilnych i 5 kart. Czy mogę dobrać karty ponad limit i potem je odrzucić, czy mogę wziąć z toru tylko jedną kartę?
Awatar użytkownika
Majek10
Posty: 782
Rejestracja: 15 wrz 2012, 11:29
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Wydarzenie z II epoki "Porozumienie międzynarodowe"

Post autor: Majek10 »

Nie. Limit obowiązuje.
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Wydarzenie z II epoki "Porozumienie międzynarodowe"

Post autor: romeck »

A o jaką grę chodzi? :roll:
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Khaooohs
Posty: 4
Rejestracja: 03 wrz 2016, 09:26

Re: Wydarzenie z II epoki "Porozumienie międzynarodowe"

Post autor: Khaooohs »

Cywilizacja Poprzez Wieki. Przepraszam, źle umieściłem post :-)
piegat
Posty: 32
Rejestracja: 09 maja 2016, 19:08

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: piegat »

Pytanie: czy można wystawić taktykę nie spełniając ilości jednostek na tej karcie?

To jest dość istotne kiedy np. gracz wie że chce wykorzystać tą taktykę niebawem, ale na razie nie ma wystarczającej ilości jednostek a z ręki musi odrzucić x kart militarnych.

W instrukcji nigdzie nie ma mowy o tym że aby wystawić taktykę to trzeba faktycznie posiadać tyle jednostek ile jest na zagrywanej karcie taktyki.

Co Wy sądzicie?
Awatar użytkownika
Majek10
Posty: 782
Rejestracja: 15 wrz 2012, 11:29
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Majek10 »

piegat pisze:Pytanie: czy można wystawić taktykę nie spełniając ilości jednostek na tej karcie?

To jest dość istotne kiedy np. gracz wie że chce wykorzystać tą taktykę niebawem, ale na razie nie ma wystarczającej ilości jednostek a z ręki musi odrzucić x kart militarnych.

W instrukcji nigdzie nie ma mowy o tym że aby wystawić taktykę to trzeba faktycznie posiadać tyle jednostek ile jest na zagrywanej karcie taktyki.

Co Wy sądzicie?
Można.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Nataniel »

piegat pisze:Co Wy sądzicie?
Instrukcję należy czytać dosłownie i precyzyjnie. Jeżeli w warunkach wystawienia karty nie ma nic o tym, że trzeba mieć takie jednostki, to skąd pomysł, że trzeba? :)
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Khaooohs
Posty: 4
Rejestracja: 03 wrz 2016, 09:26

Cywilizacja -poprzez wieki: Michał Anioł

Post autor: Khaooohs »

Michał Anioł dodaje harfy za punkty zadowolenia. Mam świątynię I poziomu - 2 :) - i cud wiszące ogrody - dodatkowe 2 :) M.A. daje mi 4 harfy na turę.
Jeżeli zbuduję bazylikę św. Piotra, która dodaje 1 zadowoloną buźkę do każdego istniejącego budynku i robotnika, czy ten dodatkowy bonus generowany przez cud dodaje się również do harf od Michała Anioła?
Awatar użytkownika
aaxxee
Posty: 231
Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
Lokalizacja: Ciechocinek
Has thanked: 9 times
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja -poprzez wieki: Michał Anioł

Post autor: aaxxee »

Tak, Bazylika daje bonus do Michała Anioła a raczej działają razem:)
Khaooohs
Posty: 4
Rejestracja: 03 wrz 2016, 09:26

Cywilizacja -poprzez wieki: Homer

Post autor: Khaooohs »

Czy Homer, po usunięciu go z gry (jego karta trafia pod wybudowany cud) daje 1 czy 2 :) ?
Na karcie jest informacja, że daje dodatkową ikonę zadowolenia...
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Cywilizacja -poprzez wieki: Homer

Post autor: Peter128 »

Jedną
zmazmazik
Posty: 20
Rejestracja: 26 lis 2013, 23:04

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: zmazmazik »

Witam

Jestem po 3 partiach w Civ 3ed. Chciałem zadać luźne pytanie na temat prowadzenia rozgrywki ponieważ sam mam dużo wątpliwości czy np warto rozwijać religie i czy warto od razu iść w kulturę albo mocno rozwijać swoją siłę militarną tzn, Jak rozwijacie swoje cywilizacje, w co według was warto inwestować a co olać?
Awatar użytkownika
aaxxee
Posty: 231
Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
Lokalizacja: Ciechocinek
Has thanked: 9 times
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: aaxxee »

Co do religi, inwestuje w nią gdy nie mam inneg sposobu na podniesienie zadowolenia.
zmazmazik
Posty: 20
Rejestracja: 26 lis 2013, 23:04

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: zmazmazik »

Witam.

Mam pytanie odnośnie Wojny o Kulturę z 3ed. Na karcie jest napisane "Zabierz punkty kultury rywalowi...." Czy oznacza to tylko zmniejszenie tych punktów czy także dodanie ich sobie?
0NCK0
Posty: 93
Rejestracja: 16 lut 2010, 09:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: 0NCK0 »

@zmazmazik
1. Nie ten dział.
2. Tak, zabieramy rywalowi i dodajemy sobie.
Zorak
Posty: 613
Rejestracja: 02 lip 2008, 01:22
Has thanked: 42 times
Been thanked: 49 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Zorak »

Zabierz = on traci X ty zyskujesz X
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Arek B
Posty: 68
Rejestracja: 12 kwie 2016, 13:56
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Arek B »

Hej
Jestem po pierwszej uproszczonej rozgrywce, i jednej rozgrywce samemu, też niepełnej, dla ogrania zasad
Mam jedną wątpliwość, czy limit kart cywilnych (i militarnych też) wynosi tyle ile wskazuje na to karta ustroju, czy tyle ile mamy łącznie kostek białych lub czerwonych, np poprzez wybudowane cuda lub liderów??
Awatar użytkownika
Valarus
Posty: 1270
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: Valarus »

Arek B pisze:Hej
Jestem po pierwszej uproszczonej rozgrywce, i jednej rozgrywce samemu, też niepełnej, dla ogrania zasad
Mam jedną wątpliwość, czy limit kart cywilnych (i militarnych też) wynosi tyle ile wskazuje na to karta ustroju, czy tyle ile mamy łącznie kostek białych lub czerwonych, np poprzez wybudowane cuda lub liderów??
Limit wynosi tyle, ile masz kostek - bez znaczenia, skąd te kostki pochodzą.
reynmar
Posty: 60
Rejestracja: 04 gru 2016, 08:44

Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]

Post autor: reynmar »

To ja mam pytanie odnośnie przesuwania robotników. Czy można robotników przemieszczać dowolnie (tzn. przeniesienie jednego robotnika to jedna akcja)? Oraz ile może być robotników w kopalni/na roli (coś to ogranicza? Na starcie są dwa sloty na planszy gracza i tyle jest w kolejnej kopalni?)? Moje oczy krwawią już dzisiaj i nie widzę tego w instrukcji.
ODPOWIEDZ