Stronghold Undead - pytania, wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Stronghold Undead - pytania, wątpliwości

Post autor: Veridiana »

Rozumiem, że na kartach Planu Obrony jest błąd w nazewnictwie i jeśli jest mowa o "kościele" i "budynku cieśli", to mamy na myśli odpowiednio "katedrę" i "warsztat"?
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Stronghold [2.edycja]

Post autor: sirias »

Wieża oblężnicza:
1. Czy przesunięcie wieży oblężniczej jest wliczane w limit 5/7 jednostek przesuwanych z przedpola/przedmurza, czy po prostu "doczepia się" do innych przesuwanych w tym kierunku jednostek? [tutaj karta z opisami akcji używa innego ("porusza się w kierunku Murów wraz z innymi jednostkami") sformułowania niż instrukcja ("jest poruszana jak inne jednostki")].
2. Czy wieża wlicza się do limitu jednostek na przedpolu/przedmurzu?
3. Czy dobrze rozumiem, że wieża może poruszyć się tylko na odcinek muru gdzie jest przewidziane dla niej miejsce na planszy?

Podkop:
4. Jeśli wykonam mały i duży wymarsz to z podkopu korzystam 2 razy czy tylko raz? (mogę dostawić po jednostce za każdy wymarsz?)

Rytuał - Demon:
5. Co się dzieje jeśli na dziedzińcu nie ma żadnej jednostki? (nic?)

Rytuał - Wicher:
6. Co się dzieje jeśli obrońca ma tylko jedną klepsydrę? (nie może próbować przemieszczenia z/na odcinek ze znacznikiem? znacznik jest odsłaniany i ewentualnie nie dochodzi do ruchu? nie dochodzi do ruchu i klepsydra jest tracona?)

Rozkazy:
7. Czy furia goblinów jest obowiązkowa dla wszystkich goblinów na danym odcinku murów, czy wybiera się ile z nich wykonuje ten rozkaz?

Pułapka:
8. Pułapka działa tylko za pierwszym razem, czy przy każdej próbie przejścia przez nią? (wydaje mi się, że to drugie)

Strzelać bez rozkazu:
9. Czy strzelcy nie strzelają już do końca gry?

Zniszczone działa/drągi/wykusze/kotły w wyniku ostrzału katapulty/trebusza:
10. Czy znaczniki są odrzucane z gry, czy wracają do puli i mogą być zbudowane ponownie?

Zadania Najeźdźcy:
11. Czy drabiny bierze się pod uwagę przy sprawdzaniu zapełnienia odcinków murów?
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4634
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1027 times
Been thanked: 1944 times

Re: Stronghold [2.edycja]

Post autor: warlock »

Czekam na grę Portalu, która nie będzie wymagała 89182193891 stron FAQ.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Stronghold [2.edycja]

Post autor: Veridiana »

To ja zadam bardziej podstawowe pytanie:
- Czy tak jak w pierwszej edycji, obrońca zużywa wszystkie klepsydry po FAZIE najeźdźcy, czy jednak po każdej AKCJI? W instrukcji raz jest napisane tak, a raz tak... :roll:
Awatar użytkownika
Kasper
Posty: 210
Rejestracja: 04 gru 2010, 00:04
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Stronghold [2.edycja]

Post autor: Kasper »

Jako fan pierwszej edycji, posiadam NIEOFICJALNEGO FAQa którego opracowywałem wraz z kilkoma podobnymi mi zapaleńcami. NIE ZNAM ZASAD EDYCJI DRUGIEJ, NIE CZYTAŁEM ICH, NIE WIEM CZY WPROWADZONO TAM JAKIEŚ ZMIANY. Niemniej jeśli ktoś byłby zainteresowany tym co opracowaliśmy kiedyś niech pisze na PW. Jest tego z 15 stron...może pomoże :D
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Stronghold [2.edycja]

Post autor: Veridiana »

W 2. edycji jest sporo drobnych zmian i kilka dużych...
Awatar użytkownika
sorfal
Posty: 245
Rejestracja: 23 paź 2012, 15:39
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 15 times
Been thanked: 2 times

Re: Stronghold [2.edycja]

Post autor: sorfal »

1. A jak to w końcu jest z tym Rytuałem? Płacę odpowiedni koszt i układam wszystkie trzy żetony danego Rytuału czy płacę za każdy żeton osobno? Kiedy odwraca się żetony? Od razu po wyłożeniu czy w przypadku np. wejścia na mur z wichrem?

2. Ile machin może stać na jednym przedmurzu? Max na planszę, czyli 4? Czy raczej 1?

3. Mogę umieścić jako najeźdźca np. drabinę na odcinku muru, jeśli nie ma tam jeszcze moich jednostek?

4. To raczej oczywiste, ale się dopytam: nie mogę wymienić machiny na danym przedmurzu?
Veridiana pisze:To ja zadam bardziej podstawowe pytanie:
- Czy tak jak w pierwszej edycji, obrońca zużywa wszystkie klepsydry po FAZIE najeźdźcy, czy jednak po każdej AKCJI? W instrukcji raz jest napisane tak, a raz tak... :roll:
Podczas lektury instrukcji wywnioskowałem, że po każdej akcji (ot, choćby cztery startowe klepsydry do zużycia po pierwszej akcji najeźdźcy). Ale może po prostu słowo "akcja" padało częściej niż "faza" ;)
sirias pisze:Wieża oblężnicza: [...]
2. Chyba nie, jest na nią osobne miejsce
3. Tak
4, 8. Wg skrótu zasad niemal wszystkie żetony umieszczone na planszy leżą tam do końca gry (oprócz Rytuałów, Rozkazów, itd.), więc podkop czy pułapka działa cały czas, tak jak np. pomost na pułapki

W skrócie zasad jest błąd przy opisie Drągów: 'Żeton Drągów należy ustawić w dowolnej baszcie, w której znajdują się już inne Drągi, Działo albo Wykusz". Wg instrukcji na daje baszcie może znajdować się tylko jeden żeton.
Łowca anegdot
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Stronghold [2.edycja]

Post autor: sirias »

sorfal pisze:1. A jak to w końcu jest z tym Rytuałem? Płacę odpowiedni koszt i układam wszystkie trzy żetony danego Rytuału czy płacę za każdy żeton osobno? Kiedy odwraca się żetony? Od razu po wyłożeniu czy w przypadku np. wejścia na mur z wichrem?
Kładziesz wszystkie 3, bo 2 z nich to blef. Płacisz jeden raz za taki pakiet. Żetony się odwraca, gdy zdarzenie miało miejsce (to jest trochę taka pułapka).
2. Ile machin może stać na jednym przedmurzu? Max na planszę, czyli 4? Czy raczej 1?
Gdzieś widziałem (na boardgamegeek?) stwierdzonie, że na każdym przedmurzu jedna, bo tylko na jedną jest miejsce na planszy (chyba tylko mury stanowią wyjątek od limitowania miejscami na planszy).
3. Mogę umieścić jako najeźdźca np. drabinę na odcinku muru, jeśli nie ma tam jeszcze moich jednostek?
W moim odczuciu (poza logiką tematu, ale zamiana jednostek pokazuje, że ta sama w sobie nie jest najważniejsza) wyposażenie jest kładzione niezależnie od jednostek.
4. To raczej oczywiste, ale się dopytam: nie mogę wymienić machiny na danym przedmurzu?
W moim odczuciu - nie możesz postawić tam kolejnej i nie ma metody jej usunięcia, więc nie.
sirias pisze:Wieża oblężnicza: [...]
2. Chyba nie, jest na nią osobne miejsce
Osobne miejsce jest tylko na odcinkach murów, a nie przedmurzach i przedpolu.
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Stronghold [2.edycja]

Post autor: sirias »

Veridiana pisze:To ja zadam bardziej podstawowe pytanie:
- Czy tak jak w pierwszej edycji, obrońca zużywa wszystkie klepsydry po FAZIE najeźdźcy, czy jednak po każdej AKCJI? W instrukcji raz jest napisane tak, a raz tak... :roll:
Porównując instrukcję polską z angielską:
Po każdej fazie Najeźdźcy Obrońca musi wydać wszystkie Klepsydry znajdujące się w jego zasobach
After each Invader Action, the Defender must spend all Hourglasses in his supply.
Wychodzi na to, że jednak wszędzie miała być akcja. Wyjątkiem są wymarsze+rozkazy, które są razem (jest to oznaczone w instrukcji jako wyjątek).
Awatar użytkownika
sorfal
Posty: 245
Rejestracja: 23 paź 2012, 15:39
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 15 times
Been thanked: 2 times

Re: Stronghold [2.edycja]

Post autor: sorfal »

1) Obrońca ma na początku gry 4 klepsydry z setupu czy 6 (4 + 2 startowe na początek każdej tury)?
2) Osłona chroni przed Błogosławieństwem strzelców?
3) Karta planu obrony dająca trzy klepsydry do warsztatu, blokuje warsztat do końca gry czy tylko na następną turę?
4) Zniszczone jednostki najeźdźcy wracają do worka?
5) Zniszczone elementy muru wracają do zasobów obrońcy czy są odrzucane?
Łowca anegdot
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Stronghold [2.edycja]

Post autor: sirias »

@up: (tylko na jedno potrafię odpowiedzieć z pewnością)
4) Do worka nigdy nic nie wraca.
Damiano
Posty: 29
Rejestracja: 06 lut 2015, 14:12

Re: Stronghold [2.edycja]

Post autor: Damiano »

Mnie zastanawia , kogo atakują strzelcy w basztach? Instrukcja mówi, że mogą strzelać na przedmurza znajdujące się po przeciwległej stronie. Czyli tylko przedmurze naprzeciw baszty? czy też nawet trzy przedmurza? ( o ile je widać ) Skłaniam się ku drugiej opcji, bo daje więcej opcji niż strzelanie z muru. Dziwnie to zapisali, bo chociażby działa są lepiej doprecyzowane.
Awatar użytkownika
szutek
Posty: 430
Rejestracja: 17 wrz 2011, 17:42
Has thanked: 16 times
Been thanked: 32 times

Re: Stronghold [2.edycja]

Post autor: szutek »

Po reedycjach Robinsona i Zombiaków miałem nadzieję że Portal nauczył się w końcu pisać instrukcje, jednak jak się okazuje to się myliłem. Po lekturze instrukcji do Strongholda i obejrzeniu videorecenzji pierwsza próba rozgrywki została przerwana po godzinie ciągłego szukania odpowiedzi w instrukcji a części w FAQ i wątkach na BGG. Masa niedopowiedzeń, zdawkowe informacje o kluczowych akcjach, różnice w nazewnictwie tych samych budynków, błędy w zakresie podstawowych zasad (np. zamiana miejsc jednostek - w instrukcji że dowolnych dwóch, w FAQ że tylko sąsiadujących). Nie mniej może spróbuje drugiego podejścia, a póki co mam jedno pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi:

Jak dokładnie działają pułapki ? Kładę taką pułapkę zakrytą, odkrywam ją przy najbliższym wymarszu jak ktoś przez nią przechodzi i ona zostaje i działa do końca gry,chyba że ktoś ją skontruje. Jak dokładnie natomiast działa odkrywanie pułapki ? Po wykonaniu wszystkich ruchów przez najeźdźcę ? Czy w momencie gdy przejdzie przez nią chociaż jedna jednostka ? Czym więc różnią się pułapki zabijające jedną czerwoną jednostkę od tych co zabijają wszystkie białe ? Ta jedna czerwona jednostka to limit na jedną turę / na jeden przemarsz, a białe jednostki giną zawsze jak przechodzą ? Jakby mi ktos to wyjaśnił byłbym wdzięczny.
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1358
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 23 times
Been thanked: 272 times
Kontakt:

Re: Stronghold [2.edycja]

Post autor: Portal Games »

szutek pisze:
Jak dokładnie działają pułapki ? Kładę taką pułapkę zakrytą, odkrywam ją przy najbliższym wymarszu jak ktoś przez nią przechodzi i ona zostaje i działa do końca gry,chyba że ktoś ją skontruje. Jak dokładnie natomiast działa odkrywanie pułapki ? Po wykonaniu wszystkich ruchów przez najeźdźcę ? Czy w momencie gdy przejdzie przez nią chociaż jedna jednostka ? Czym więc różnią się pułapki zabijające jedną czerwoną jednostkę od tych co zabijają wszystkie białe ? Ta jedna czerwona jednostka to limit na jedną turę / na jeden przemarsz, a białe jednostki giną zawsze jak przechodzą ? Jakby mi ktos to wyjaśnił byłbym wdzięczny.
Działanie pułapki opisane prawidłowo. Odkrywane są po tym jak najeźdźca poruszy się jednostkami wzdłuż ścieżki z pułapką. Pułapka na gobliny zabije wszystkie gobliny, które szły daną ścieżką podczas tego wymarszu, pułapka na trolla tylko pierwszego z nich - jeśli maszerowało ich więcej, reszta przejdzie bezpiecznie po pechowcu :).
agulanka
Posty: 137
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:50
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Stronghold [2.edycja]

Post autor: agulanka »

Czy można jakoś przywołać jednostki obrońcy z zasobów (spoza planszy)? Po co one właściwie są?
Awatar użytkownika
sorfal
Posty: 245
Rejestracja: 23 paź 2012, 15:39
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 15 times
Been thanked: 2 times

Re: Stronghold [2.edycja]

Post autor: sorfal »

W instrukcji jest: "Liczba elementów w pudełku jest celowo ograniczona". Jeśli więc dobrze rozumiem działa, drągi i wykusz są jednorazowe, podobnie jak elementy muru - po ich zniszczeniu usuwamy je z gry.
Co jednak z żetonami szpiega, uszkodzenia machiny, nieziemskiego blasku czy błogosławieństwa strzelców? Też są jednorazowe? I dalej: rytuały i rozkazy też?
Łowca anegdot
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4130
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Stronghold [2.edycja]

Post autor: tomb »

Ja założyłem, że jednorazowe są te elementy, które w rzeczywistości wymagałyby użycia materiałów dostępnych w odciętej od dostaw twierdzy. Czyli kotły lub wzmocnienia na baszcie są jednorazowe, ale reszta wraca do właściciela. Co do rytuałów i rozkazów nie mam wątpliwości - inaczej akcje z nimi związane byłyby jednorazowe.

1. W moim pudełku znalazłem nadwyżkowe drewno i mury - czy to wskazówka, że one jednak nie są limitowane (zużyte drewno wraca do puli, mury można stawiać bez ograniczeń), czy jednak limit z rozpiski obowiązuje?

2. Uznałem, że pułapki są wielorazowe i nie są zdejmowane z planszy po ich odkryciu - w starej instrukcji pułapka na trolle działa na trolla za każdym razem, gdy oddziały poruszają się po ścieżce z pułapką. Co prawda pułapka na gobliny już nie jest w ten sposób doprecyzowana, ale coś przyjąć trzeba.

3. Rytuał Wicher - jeśli ma się jedną klepsydrę, to przyjąłem, że ona przepada w przypadku próby ruchu na odcinek muru z wichrem, a ruch jest anulowany. Inaczej blef dla wichru nie miałby sensu, wystarczyłoby kłaść prawdziwy żeton wichru na planszę.

4. Klepsydry należy wydać po akcji najeźdźcy. Ale czy 2 klepsydry otrzymywane na końcu tury (lub 4 klepsydry otrzymywane na początku gry) należy wydać po pierwszej akcji najeźdźcy, czy po pierwszej fazie najeźdźcy - tu instrukcja jest sprzeczna? Gram, że po pierwszej akcji.

5. Karty najeźdźcy:
a) czas Trolli - "zamień 2 ze swoich Goblinów na Trolle" - zamiana w ramach jednostek na planszy, czy zamiana z jednostkami z worka?
b) Szturm orków; Atak osłonowy - "wypełnij dwa odcinki murów" - czy dodatkowe miejsce z drabin też musi być wypełnione?
c) Otrzaskani kanonierzy; Kamień na kamieniu - "Zniszcz 2 odcinki murów" - kiedy? W grze, w jednym szturmie, na jednym odcinku? Gram, że w trakcie gry, choć nie ma żadnego doprecyzowania, a na kartach Precyzyjny atak lub Wierni szamani uściślenia dopisano.

6. Karty obrońcy:
a) Strzelać bez rozkazu; Bierzcie co popadnie! - "ale po tej turze" -oznacza tylko ograniczenie w następnej turze, czy do końca gry? Zakładam, że do końca gry.
b) Pełna salwa - "odrzuć wszystkie działa" - zakładam, że tylko te, które strzelały, nieużywane żetony nadal są dostępne.
c) Tu jest Agaria! "Wybierz 1 odcinek murów. Usuń jednostki najeźdźcy w sile równej lub mniejszej trzykrotnej siły twoich usuniętych jednostek na danym odcinku murów" - o które usunięte jednostki obrońcy chodzi: takie, które zginęły po porównaniu siły, czy takie, które usunięto w inny sposób (np. balista) lub czy to obrońca samemu może usunąć swoje jednostki?

7. Czy wieża oblężnicza wlicza się do liczby poruszanych jednostek podczas wymarszu?

8. Czy jednostka wysłana podkopem na mury wlicza się do limitu jednostek wystawionych w tym samym wymarszu z zasobów na przedpole?

Cześć wątpliwości to tylko potrzeba doprecyzowania, ale część to wynik braków lub niezborności instrukcji.
sorfal pisze:1) Obrońca ma na początku gry 4 klepsydry z setupu czy 6 (4 + 2 startowe na początek każdej tury)?
2) Osłona chroni przed Błogosławieństwem strzelców?
3) Karta planu obrony dająca trzy klepsydry do warsztatu, blokuje warsztat do końca gry czy tylko na następną turę?
4) Zniszczone jednostki najeźdźcy wracają do worka?
5) Zniszczone elementy muru wracają do zasobów obrońcy czy są odrzucane?
Moim zdaniem:
1 Obrońca zaczyna z 4 klepsydrami.
2 Chroni.
4 Odrzuca się je z gry.

3 i 5 ???
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
sorfal
Posty: 245
Rejestracja: 23 paź 2012, 15:39
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 15 times
Been thanked: 2 times

Re: Stronghold [2.edycja]

Post autor: sorfal »

tomb pisze:Ja założyłem...
Ma to sens, trochę mi się co do tych elementów gry rozjaśniło.

1. Może faktycznie mur i drewno jest wielorazowego użytku.
2, 3, 4. Też tak gram.
5.
a) ja zamieniam z worka.
b) myślę, że drabiny też.
c) też nie wiem, jak to interpretować - chyba w grze.
6.
a) Chyba do końca gry, tak jak ta karta planu obrony dająca trzy klepsydry do warsztatu. Wymyśliłem sobie, że blokuje ona warsztat do końca gry, chociaż nie wiem, czy wymyśliłem dobrze.
7. Ja jej nie liczę.
8. Liczę.
Łowca anegdot
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4130
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Stronghold [2.edycja]

Post autor: tomb »

No, coś tam się rozjaśnia - ciekawe, czy dobrze myśłimy?

Jeszcze gdybyś mógł odpisać coś na temat "Tu jest Agaria!" U nas w pierwszej partii było tak - przeciwnik czyta mi tę kartę i mówi, że usuwa z murów weterana i niszczy mi jednostki za 9 pkt. Mówię, ze nie może samemu i musi poczekać, aż poniesie na tych murach straty, czyli po przegranym porównaniu sił, gdy mu kogoś zabiję. Ale podczas szturmu moja balista trafia w te mury i zabija po jednej jednostce. Wybieram, że ginie weteran obrońcy, a przeciwnik znowu mi z tą kartą wyjeżdża i mówi, że teraz może już usunąć jednostki za 9 pkt. siły. Ale uparłem się, że fabularnie ta karta miała być takim "tu jest Sparta" i dopiero w wyniku przegranej walki wręcz można zagrać "Tu Jest Agaria" i zadać straty rywalowi. Ale co w przypadku, gdyby po takim rozstrzygnięciu najeźdźca mógłby wedrzeć się do twierdzy - najpierw wchodzi i wygrywa, czy najpierw działa karta i można usuwać jednostki najeźdźcy?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
sorfal
Posty: 245
Rejestracja: 23 paź 2012, 15:39
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 15 times
Been thanked: 2 times

Re: Stronghold [2.edycja]

Post autor: sorfal »

tomb pisze:Jeszcze gdybyś mógł odpisać coś na temat "Tu jest Agaria!..."
O, zgubiłem te dwa podpunkty.
6 b) Też myślę, że tylko te działa, które strzelały.
6 c) Myślę, że karta działa po starciu, czyli obrońca liczb, ile jednostek stracił na skutek ostrzału i walki wręcz i wtedy aktywuje kartę, ale jeszcze przed ewentualnym przedarciem się najeźdźcy przez mury.

Dobrze by było, żeby ktoś z Portalu zweryfikował te nasze domysły.
Łowca anegdot
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4130
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Stronghold [2.edycja]

Post autor: tomb »

Dzięki, tak będę grał. Chyba że wydawca poczuje się do odpowiedzialności.

Ostatnia rzecz, która mi się przypomniała (a pojawią się pewnie nowe, jeszcze nie używaliśmy wszystkich kart):
- jeśli najeźdźca wygrywa walkę wręcz o tyle punktów, ile są warte jednostki obrońcy, to usuwa je wszystkie, ale nie wdziera się do twierdzy, tak?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
sorfal
Posty: 245
Rejestracja: 23 paź 2012, 15:39
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 15 times
Been thanked: 2 times

Re: Stronghold [2.edycja]

Post autor: sorfal »

tomb pisze:Ostatnia rzecz...
Tak. Żeby wejść do twierdzy, trzeba mieć nadwyżkę.
Łowca anegdot
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1358
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 23 times
Been thanked: 272 times
Kontakt:

Re: Stronghold [2.edycja]

Post autor: Portal Games »

sorfal pisze:
tomb pisze:Jeszcze gdybyś mógł odpisać coś na temat "Tu jest Agaria!..."
O, zgubiłem te dwa podpunkty.
6 b) Też myślę, że tylko te działa, które strzelały.
6 c) Myślę, że karta działa po starciu, czyli obrońca liczb, ile jednostek stracił na skutek ostrzału i walki wręcz i wtedy aktywuje kartę, ale jeszcze przed ewentualnym przedarciem się najeźdźcy przez mury.

Dobrze by było, żeby ktoś z Portalu zweryfikował te nasze domysły.
Jeśli chodzi o 6b, usuwa się wszystkie działa - użyte czy nie.
Jeśli chodzi o 6c, tak jak napisano: obrońca liczy, ile stracił jednostek wskutek ostrzału i walki wręcz. Obrońca nie może sam usunąć swoich jednostek.
- Piotr
Awatar użytkownika
sorfal
Posty: 245
Rejestracja: 23 paź 2012, 15:39
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 15 times
Been thanked: 2 times

Re: Stronghold [2.edycja]

Post autor: sorfal »

Portal Games pisze:Jeśli chodzi o 6b, usuwa się wszystkie działa - użyte czy nie.
Jeśli chodzi o 6c, tak jak napisano: obrońca liczy, ile stracił jednostek wskutek ostrzału i walki wręcz. Obrońca nie może sam usunąć swoich jednostek.
- Piotr
Dobrze wiedzieć.
A pozostałe zgłaszane wyżej wątpliwości?
Łowca anegdot
berem
Posty: 1218
Rejestracja: 26 sie 2008, 14:24
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Stronghold [2.edycja]

Post autor: berem »

Po zakupie i pierwszych 2 rozgrywkach odniosłem wrażenie, że mimo różnorodności akcji z obu stron konfliktu to istnieje łatwy sposób na wygrana dla Najeźdźcy.
Wystarczy, że będzie miał możliwość wybudowania osłon dla swych żołnierzy i będzie tylko podciągał ich sukcesywnie na przedpola tam gdzie są maruderzy i w odpowiednim momencie uderzy razem z atakiem odciągającym z drugiej strony.
Przy czym nie będzie robił żadnych dodatkowych akcji oprócz małego marszu i tym samym obrońca nie będzie miał klepsydr na przygotowania.

Jakie konkretnie żetony są odrzucane z mapy pod koniec każdej tury? Szkoda, że nie jest to konkretnie opisane.
ODPOWIEDZ