Time Stories (T.I.M.E. Stories) - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 965
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 187 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: krecilapka »

2 x Czaszka; 2 x * ; 1x **; 1 pusta scianka.
ronczi
Posty: 332
Rejestracja: 16 mar 2007, 11:51
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Has thanked: 1 time

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: ronczi »

Jestem przed pierwszą grą i mam wątpliwości co do przedmiotów.

W instrukcji jest napisane, że można przekazywać sobie przedmioty w dowolnym momencie będąc w tym samym miejscu - i tylko jedna postać może z niego korzystać.
Jak to się ma w sytuacji "śmierci" postaci -wg. instrukcji: wszyscy mogą z jej przedmiotów korzystać. Tzn jak wraca to jej oddają nie ważne gdzie są, czy po "śmierci postaci" są rozdzielane między drużynę i już u nich zostają?
ronczi
Posty: 332
Rejestracja: 16 mar 2007, 11:51
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Has thanked: 1 time

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: ronczi »

I jeszcze nie za bardzo rozumiem przykład "żetony zadań" str. 14 - odkrycie zamkniętej karty, oczywiście przez pryzmat osoby która jeszcze nie grała.
Nie pobieram żetonu zadania, a kartę zastępuje inną z symbolem. W instrukcji wcześniej jest napisane, że należny mieć symbol aby wejść na kartę.
W powyższym (tym z instrukcji) przykładzie jak postępuje:
1. Tzn wszyscy tę kartę czytają?
2. Jak chcę się do tego miejsca się udać to muszę zapamiętać że mogę do niego wchodzić?
2. Czy inni gracze też mogą do tego miejsca (ze znakiem) wchodzić czy tylko postać która spowodowała podmianę i jak już wyjdzie to pole jest zablokowane.
3. Czy karta jakoś wyjątkowo jest dla wszystkich odwrócona na stałe.

jakoś kompletnie tego przykładu nie rozumiem.
Arius
Posty: 1402
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 289 times
Been thanked: 154 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Arius »

ronczi pisze:I jeszcze nie za bardzo rozumiem przykład "żetony zadań" str. 14 - odkrycie zamkniętej karty, oczywiście przez pryzmat osoby która jeszcze nie grała.
Nie pobieram żetonu zadania, a kartę zastępuje inną z symbolem. W instrukcji wcześniej jest napisane, że należny mieć symbol aby wejść na kartę.
W powyższym (tym z instrukcji) przykładzie jak postępuje:
1. Tzn wszyscy tę kartę czytają?
2. Jak chcę się do tego miejsca się udać to muszę zapamiętać że mogę do niego wchodzić?
2. Czy inni gracze też mogą do tego miejsca (ze znakiem) wchodzić czy tylko postać która spowodowała podmianę i jak już wyjdzie to pole jest zablokowane.
3. Czy karta jakoś wyjątkowo jest dla wszystkich odwrócona na stałe.

jakoś kompletnie tego przykładu nie rozumiem.
Więc tak: czasem w trakcie rozgrywki instrukcja z kart poinformuje Cię byś pobrał jakiś konkretny żeton. Po prostu coś w stylu:
po zdanym teście pobierzcie żeton z podanym symbolem (ma to oznaczać np. jakiś istotny element jakiejś misji)
I potem w trakcie rozgrywki może np. pojawi się karta lokacji z takim symbolem i Wy jako drużyna macie ten żeton, to ktokolwiek z Was może na tą kartę wejść.

Przykład (kompletnie nie mający wspólnego z grą): podpaliliście śmieci w kuchni.
I ktoś z salonu pobiegł to zgasić. W ten sposób wchodząc do salonu macie dostęp do lokacji bez tego postaci.
A gdybyście nie zgasili, to ta karta byłaby zablokowana (owa postać nie miałaby powodu biec do kuchni).
ronczi
Posty: 332
Rejestracja: 16 mar 2007, 11:51
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Has thanked: 1 time

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: ronczi »

Tak, samą ideę z żetonem rozumiem, ale w instrukcji jest przykład karty z symbolem i jednocześnie napisane żeby ją przeczytać i nie pobierać żetonu.
W przykładzie Różowy i Niebieski czytają kartę z różowym kwadratem D (nie są na tym polu) i co potem ta karta jest już na zawsze zamknięta, czy pozostaje dla wszystkich odsłonięta a różowy kwadrat (z przykładu) ma pomóc zidentyfikować ja z talii (do podmiany) a nie zablokować ?
Arius
Posty: 1402
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 289 times
Been thanked: 154 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Arius »

ronczi pisze:Tak, samą ideę z żetonem rozumiem, ale w instrukcji jest przykład karty z symbolem i jednocześnie napisane żeby ją przeczytać i nie pobierać żetonu.
W przykładzie Różowy i Niebieski czytają kartę z różowym kwadratem D (nie są na tym polu) i co potem ta karta jest już na zawsze zamknięta, czy pozostaje dla wszystkich odsłonięta a różowy kwadrat (z przykładu) ma pomóc zidentyfikować ja z talii (do podmiany) a nie zablokować ?
W skrócie: tego typu sytuacje będą dokładnie opisane na tej konkretnej karcie. Może być tak, że karta będzie niedostępna dla innych postaci (bo np. wpadłeś w pułapkę, drzwi się za tobą zatrzasnęły, to moje własne fantazje, przypomina mi się Indiana Jones i królestwo zaginionej czaszki, jak byli w pomieszczeniu z pułapką), a może też być dostępna potem. Jeśli nie jest napisane, że karta ma jakieś ograniczenia, to traktuje się ją jak każdą inną.
ronczi
Posty: 332
Rejestracja: 16 mar 2007, 11:51
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Has thanked: 1 time

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: ronczi »

Dzięki a jak z tym używaniem przedmiotów (osobistych - nie reprezentowanych przez żetony) przez kolegów tych co polegli i wracają.
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 965
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 187 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: krecilapka »

To o czym piszesz, czyli te karty z warunkiem, są dostępne po spełnieniu ich warunku ;).

W mechanice gry ta karta z warunkiem (najczęściej) po prostu zastępuje tę na której stoisz. Np. wchodzisz do lokacji w której jest karta wymagająca różowego żetonu którego nie macie. Więc nikt nie może stanąć na jej polu. Wchodzisz na jakieś tam inne pole i okazuje się, że to na którym stoisz daje tylko Tobie jakby "wirtualnie" różowy żeton. Wtedy kartę na której stoisz zastępujesz kartą z warunkiem (wymagającą różowego żetonu). Inni gracze nie mogą jej wziąć.
Taka mechanika powoduje, że tylko gracz stojący na konkretnej lokacji ma dostęp do karty z warunkiem. Gdyby po prostu w grze był różowy żeton to wszyscy gracze mogliby wtedy wziąć/ przejść na kartę z warunkowym dostępem.

Według instrukcji, przedmioty i rzeczy poległego agenta przechodzą natychmiast w ręce graczy pozostałych w grze. Mogą je wedle woli sobie rozdysponować i używać. Wrócić mogą do właściciela dopiero po jego powrocie za 7 JC. Nie jest wyjaśnione w jaki sposób. Ja skłaniałbym się do tego, że zgodny z mechaniką. Czyli agent wraca goły. Jeśli wróci w trakcie przejścia między obszarami to przedmiotami można się dowolnie powymieniać. Ale jeśli wróci gdy wszyscy agenci już są rozstawieni na polach w obszarze, to zastosowałbym zasadę, że przedmiot może uzyskać tylko od agenta na którego polu przebywają wspólnie.
GreeN
Posty: 9
Rejestracja: 03 lut 2015, 21:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: GreeN »

Witam,

ja mam pytania. Było coś podobnego, ale jednak wole zapytać:

- wchodzę do lokacji. Tam wybieramy kartę i jest w niej "przynosicie się natychmiast do obszaru 14" -

Czy wtedy kapitan rzuca kością czasu?

- wykonaliśmy akcje w danym obszarze (zużyliśmy 1jc). Jedna z postaci (dajmy na to zielona) jest w trakcie testu. Nie wykonała go do końca. Odejmujemy 1jc i postać (zółta) przenosi się w miejsce niedokończonego testu. Czy może od razu brać udział w teście razem z zieloną czy przeniesienie odbiera jej możliwość akcji?
Miszon
Posty: 2491
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1000 times
Been thanked: 490 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Miszon »

O ile pamiętam w tym pierwszym przypadku niestety rzuca.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 965
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 187 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: krecilapka »

Z FAQ:

4. Changing location due to a card effect - does it cost TU?
Yes. Always. Sometimes, a card text will say: "Now Head to Location 94". You roll the time dice and add 2 if moving from a red location, just as if you had chosen to move there.
Source: New Rulebook.

Zmiana obszaru zawsze zabiera czas. Możliwe, że się nie rzuca kostką czasu tylko przechodzi za określoną liczbę jednostek czasu tak mi się kojarzy pewna karta w 4 przygodzie. No ale zawsze zabiera to czas.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Andy »

krecilapka pisze:Wchodzisz na jakieś tam inne pole i okazuje się, że to na którym stoisz daje tylko Tobie jakby "wirtualnie" różowy żeton. Wtedy kartę na której stoisz zastępujesz kartą z warunkiem (wymagającą różowego żetonu). Inni gracze nie mogą jej wziąć.
Taka mechanika powoduje, że tylko gracz stojący na konkretnej lokacji ma dostęp do karty z warunkiem.
Tylko gwoli uzupełnienia. Albo: "tylko gracze stojący na konkretnej lokacji". Jak w przykładzie z instrukcji na s. 14.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

Instrukcja mówi, że pozostali gracze mogą korzystać z przedmiotów zmarłej postaci (do czasu aż wróci), a nie że sobie je zabierają. Przedmioty zostają u gracza, którego postać padła, ale reszta może z nich korzystać. Nie ma co nadinterpretować tak prostej zasady.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Andy »

Proszę o rozwianie wątpliwości, które mnie ogarnęły w czasie pierwszej podróży w czasie. Chodzi o testy.

Jeśli dobrze rozumiem, przystąpienie do testu nie jest obowiązkowe, jeśli na karcie nie ma kłódki. Jak zatem interpretować tekst z ramki na s. 12 instrukcji:
Jeśli zdecydujesz się nic nie robić podczas testu (ponieważ przykładowo
nosiciel nie posiada wymaganej umiejętności), a ten test posiada
co najmniej jedną tarczę z czaszką...
(podkreślenie moje)
... i dalej o szkodach wyrządzanych przez czaszki, serca, zegarki i tarcze specjalne.

Czy chodzi tu właśnie o przypadek kłódki? Ale dlaczego gracz miałby wtedy decydować o "nierobieniu niczego"? Albo może wykonać test i go wykonuje aż do skutku, albo nie jest w stanie i ponosi szkody, nie podejmując żadnej decyzji.

A może chodzi o jeszcze jakieś inne sytuacje?

Gdyby odpowiedź na moje wątpliwości ujawniała coś, czego ujawnić nie wolno, to proszę nie odpowiadać. :wink:
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

Głównie chodzi o testy z kłódką, ale nie tylko. Zasada może tyczyć się również zwykłych testow. Pamiętaj że karta może wprowadzić dodatkowe zasady do testu albo postaci mogą nie mieć umiejętności potrzebnych do wykonania testu.
Na przykład może być test z dopiskiem, że jeśli opuszczę to pole, to przeciwnik ucieka i kartę trzeba odrzucić. Inni gracze wplątani są w swoje walki, więc mimo że sam nie mam odpowiedniej statystyki, to zostaję na miejscu, nic nie robię w teście, gość mnie ciosa, a ja czekam na pomoc. Albo jet gość co cię bije co turę, możesz go zabić ale jak to zrobisz to tracicie TU, żetony czy jeszcze coś innego i nie chcesz zdać tego testu.

Nic nie robienie w teście nie jest zbyt często spotykane, ale czasem się opłaca albo nie ma innego wyjścia.

tap tap tap
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Andy »

donmakaron pisze:Pamiętaj że karta może wprowadzić dodatkowe zasady do testu
Pamiętam, dlatego tak ostrożnie pytałem. :wink:

Dzięki.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
ronczi
Posty: 332
Rejestracja: 16 mar 2007, 11:51
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Has thanked: 1 time

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: ronczi »

Jeszcze tylko aby się upewnić.
Przechodzę do nowej lokacji, rozkładamy pionki, czytamy karty.
I jeżeli jest test to nie wykonuje go, czekam na wydanie 1JC aby wykonać pierwszy test (wyjątki są opisane na kartach). I tak grałem, tak tez wyglądała ta sytuacja w instrukcji.

Czy też w ramach "eksploracji" mogę jeden rzut (pierwszy test) wykonać?
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Andy »

Akcje agentów (testy i ruch między kartami) odbywają się w ramach wydanej jednostki czasu. Czyli "za darmo" wchodzicie na nowy obszar, rozstawiacie się przy kartach, oglądacie je, dyskutujecie, a potem kapitan czasu "wydaje" 1 JC i każdy z Was porusza się, robi test albo nic nie robi.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
GreeN
Posty: 9
Rejestracja: 03 lut 2015, 21:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: GreeN »

Wykonaliśmy akcje w danym obszarze (zużyliśmy 1jc). Jedna z postaci (dajmy na to zielona) jest w trakcie testu. Nie wykonała go do końca. Odejmujemy 1jc i postać (zółta) przenosi się w miejsce niedokończonego testu. Czy może od razu brać udział w teście razem z zieloną czy przeniesienie odbiera jej możliwość akcji?
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2486
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 422 times
Been thanked: 124 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Coen »

GreeN pisze:Wykonaliśmy akcje w danym obszarze (zużyliśmy 1jc). Jedna z postaci (dajmy na to zielona) jest w trakcie testu. Nie wykonała go do końca. Odejmujemy 1jc i postać (zółta) przenosi się w miejsce niedokończonego testu. Czy może od razu brać udział w teście razem z zieloną czy przeniesienie odbiera jej możliwość akcji?
Przeniesienie zużywa 1JC, dopiero w kolejnej mogą wykonywać test.
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

GreeN pisze:Wykonaliśmy akcje w danym obszarze (zużyliśmy 1jc). Jedna z postaci (dajmy na to zielona) jest w trakcie testu. Nie wykonała go do końca. Odejmujemy 1jc i postać (zółta) przenosi się w miejsce niedokończonego testu. Czy może od razu brać udział w teście razem z zieloną czy przeniesienie odbiera jej możliwość akcji?
Ruch nie odbiera możliwości wykonania akcji, ruch jest akcją w ramach wydanej JC :)
adman
Posty: 242
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: k/Olsztyna
Been thanked: 18 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: adman »

Czy dodatkowe postacie do podstawki ze Wspieram.to wnoszą coś do gry?
sprzedam: duzy zestaw x-wing 1.0 i inne wynalazki
kupię: dodatek do gears of war...
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: donmakaron »

adman pisze:Czy dodatkowe postacie do podstawki ze Wspieram.to wnoszą coś do gry?
Zasadniczo tylko fluff i fun.
Arius
Posty: 1402
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 289 times
Been thanked: 154 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Arius »

Pytanie o zasady: proroctwo smoka
Spoiler:
Arius
Posty: 1402
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 289 times
Been thanked: 154 times

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

Post autor: Arius »

Przypominam się z poprzednimi pytaniami:
oraz jeszcze jedno
Spoiler:
Spoiler:
ODPOWIEDZ