Leaving earth

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2486
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 422 times
Been thanked: 124 times

Leaving earth

Post autor: Coen »

Gra prosta a jednak mam kilka pytań :)
1. niewydane pieniądze muszę zwrócić na koniec roku - a czy mogę kupić coś na zapas? Np. zostaje mi 3mln$ i kupuję juno+probe, ale nie buduję z tego statku, tylko odkładam na przyszłe lata.
2. ruszam na podbój kosmosu statkiem załogowym. Gdy startuję z Ziemi i dolatuję do Suborbity, to eksploruję wtedy tę kartę, bo przejście Ziemia->Lot Suborbitralny ma znaczek ludzika, tak? Ale jak już wracam Orbita->Lot Suborbitalny, to nie muszę wykonywać niekorzystnych działań, które mogą być opisane na karcie Lotu, bo przejście Orbitra->Lot znaczka ludzika nie ma, zgadza się?
3. próbuję połączyć 2xAtlas + Probe. Niepowodzenie uszkadza mi jeden element:
a) jeśli to będzie Probe, to czy taką uszkodzoną sondę mogę jeszcze raz próbować połączyć z Atlasami i tak lecieć dalej?
b) jeśli to będzie Atlas, to jak pozbyć się uszkodzonej i niepotrzebnej już rakiety?
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1278
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 123 times
Been thanked: 193 times
Kontakt:

Re: Leaving earth

Post autor: orzeh »

Też jestem po 1szej solo rozgrywce, niestety moja wiedza nie jest zbyt głęboka.
Dołożę pytanie najpierw, misję typu "Survey" np. Księżyca czy Marsa - muszę wykonać testy ladowania/ladowania i wejścia w atmosferę? Czy aby nie wystarczy aby się próbnik tam rozwalił? Grałem że testy robiłem ale to nie jest takie proste jak na poziom łatwy...
Ad1 w instrukcji jest ze niewykorzystane fundusze przepadają - czyli jak możesz zacząć budowę statku ale "do magazynu" moim zdaniem nie można kupować.
Ad2 i 3 nie potrafię odpowiedzieć
Lord of the Void
Posty: 68
Rejestracja: 06 sty 2011, 12:01
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Leaving earth

Post autor: Lord of the Void »

Coen pisze:1. niewydane pieniądze muszę zwrócić na koniec roku - a czy mogę kupić coś na zapas? Np. zostaje mi 3mln$ i kupuję juno+probe, ale nie buduję z tego statku, tylko odkładam na przyszłe lata.
Nic nigdzie nie ma wspomniane o jakichkolwiek limitach więc jak najbardziej możesz kupować (jak trzeba to i więcej niż fizycznie masz komponentów można). Komponenty możemy sobie zbierać i kombinować z nimi co tam tylko wymyślimy, pamiętaj tylko, że te komponenty które wymagają Advancements wymagają ich nie tylko do użycia, ale i kupna.
Coen pisze:2. ruszam na podbój kosmosu statkiem załogowym. Gdy startuję z Ziemi i dolatuję do Suborbity, to eksploruję wtedy tę kartę, bo przejście Ziemia->Lot Suborbitralny ma znaczek ludzika, tak? Ale jak już wracam Orbita->Lot Suborbitalny, to nie muszę wykonywać niekorzystnych działań, które mogą być opisane na karcie Lotu, bo przejście Orbitra->Lot znaczka ludzika nie ma, zgadza się?
Tak to rozumiem.
Coen pisze:3. próbuję połączyć 2xAtlas + Probe. Niepowodzenie uszkadza mi jeden element:
a) jeśli to będzie Probe, to czy taką uszkodzoną sondę mogę jeszcze raz próbować połączyć z Atlasami i tak lecieć dalej?
b) jeśli to będzie Atlas, to jak pozbyć się uszkodzonej i niepotrzebnej już rakiety?
Tu przywołam powtarzaną przez twórcę mantrę, że statek może się składać z czegokolwiek, jedyne ograniczenie: wszyscy astronauci muszą mieć swoje miejsce w kapsułach. Może pomóc w innych kwestiach. Co do tego pytania myślę, że:
a) możesz lecieć dalej uszkodzoną sondą (btw. gdyby to był np. Vostok to też mógłbyś, ale np. burn-up by nastąpił automatycznie nawet jakbyś miał wykupione Re-entry, Life Support by nie działało i.t.p.);
b) użyłbym Rendezvous, czyli wydzielił takie rakiety na inny statek i zapomniał o nim, inaczej chyba musiałyby zalegać? Oczywiście chyba, że jesteśmy na ziemi, tam można wszystko w każdej chwili assemble / disassemble, a pod koniec roku rzeczy się jeszcze naprawią :) No i na pewno czytałem na bgg, że w każdej chwili można sobie wszystkie elementy statku po prostu wywalić w nicość :D
Coen pisze:Dołożę pytanie najpierw, misję typu "Survey" np. Księżyca czy Marsa - muszę wykonać testy ladowania/ladowania i wejścia w atmosferę? Czy aby nie wystarczy aby się próbnik tam rozwalił? Grałem że testy robiłem ale to nie jest takie proste jak na poziom łatwy...
Misję Survey możesz wykonać albo odkrywając daną kartę podczas lądowania (s.24, Maneuver Hazards, czyli np. lądując na Marsa masz trzy hazardy: atmospheric entry, landing i w końcu sama planeta, czyli odwracasz kartę i sprawdzasz co się dzieje. W tym momencie misja zostaje wykonana). Inny sposób to Survey - jeśli mamy ten wykupiony Advancement to możemy próbować odkryć kartę bez lądowania z lokacji, która posiada dany manewr - np. Mars Orbit i Mars Fly-by mają te czerwone okrągłe ikonki Marsa przy manewrze "ląduj na Marsie", więc z nich możnaby próbować odkryć kartę i wykonać misję. Poczytaj jak co np. stronę 31.
Coen pisze:Ad1 w instrukcji jest ze niewykorzystane fundusze przepadają - czyli jak możesz zacząć budowę statku ale "do magazynu" moim zdaniem nie można kupować.
Wszystko idzie do "magazynu" właśnie, zresztą równie dobrze mógłbyś wszystko ładować bez umiaru na statek i trzymać go na Ziemi bez ryzyka, zresztą przecież instrukcja wspomina o akcji disassemble, czyli rozkładaniu statku na części, które zzostają u gracza jako przez niego zakupione. Tak jak wspominałem trzeba tylko pamiętać, że sporo komponentów wymaga Advancements, żeby w ogóle je kupować (mają to zaznaczone na kartach po lewej stronie - np. Vostok w ogóle nie zbudujemy bez Re-entry).

Jak ja coś głupio gadam to czekam na informacje, co pokręciłem, wszak też dopiero zaczynam przygodę z grą :)
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Leaving earth

Post autor: misioooo »

Wszystko się zgadza.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2486
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 422 times
Been thanked: 124 times

Re: Leaving earth

Post autor: Coen »

Lord of the Void pisze:No i na pewno czytałem na bgg, że w każdej chwili można sobie wszystkie elementy statku po prostu wywalić w nicość :D
No to jeszcze tutaj się upewnię.
Czyli jak mam powiedzmy te dwa Atlasy w tym jednego uszkodzonego, to mogę wykonać Rendezvous i wywalić uszkodzonego w ogrom kosmosu?
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8721
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

Re: Leaving earth

Post autor: Curiosity »

Rendezvous to raczej nie :) Bo to oznacza, że muszą się spotkać ze sobą dwa statki.
Tu chodzi o podział statku na dwa mniejsze statki, które mogą składać się z dowolnych komponentów, czyli Disassembly.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2486
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 422 times
Been thanked: 124 times

Re: Leaving earth

Post autor: Coen »

O tym właśnie mówiłem ;-)
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Lord of the Void
Posty: 68
Rejestracja: 06 sty 2011, 12:01
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Leaving earth

Post autor: Lord of the Void »

Nie zaczynajcie kombinować, dobrze mówię ;) Podział statku to separate, czyli wymaga Rendezvous (które to służy do łączenia i dzielenia statków w kosmosie - Dock / Separate). Disassemble wykonujemy jedynie na Ziemi i polega z grubsza na tym, że możemy tam bawić się komponentami jak chcemy - składać, rozkładać i.t.p. bez ograniczeń - w końcu nie jesteśmy w kosmosie. Rozkładanie statku na mniejsze i łączenie statków w jeden w kosmosie to zawsze Dock / Separate.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Leaving earth

Post autor: misioooo »

Masz dwa Atlasy. Jeden popsuty. Mając technologię Randezvous rozdzielasz je. Tego popsutego wysyłasz w nieznane do innej galaktyki (ściągasz znacznik statku z mapy, wywalasz kartę z Atlasem na stos zakupowy) ;) Tak to działa dokładnie.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2486
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 422 times
Been thanked: 124 times

Re: Leaving earth

Post autor: Coen »

misioooo pisze:Masz dwa Atlasy. Jeden popsuty. Mając technologię Randezvous rozdzielasz je. Tego popsutego wysyłasz w nieznane do innej galaktyki (ściągasz znacznik statku z mapy, wywalasz kartę z Atlasem na stos zakupowy) ;) Tak to działa dokładnie.
Dzięki :)
I kolejne pytanie. Sonda (probe) nie spala się wchodząc w atmosferę Wenus (nie działa na nią "chmurka") i nie musi lądować? Jak tylko wykonam manewr wejścia to mam wykonaną misję "Działająca sonda/kapsuła na Wenus", tak?
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Leaving earth

Post autor: misioooo »

Coen pisze:Dzięki :)
I kolejne pytanie. Sonda (probe) nie spala się wchodząc w atmosferę Wenus (nie działa na nią "chmurka") i nie musi lądować? Jak tylko wykonam manewr wejścia to mam wykonaną misję "Działająca sonda/kapsuła na Wenus", tak?
Wszystkie części statku poza kapsułami załogowymi mogą wchodzić w atmosferę bez ponoszenia ryzyka wejścia. Zatem normalnie możesz lądować.
Misja, o którą potasz to Venus Lander? Jeśli tak - to musisz wylądować (sama sonda musi zakończyć powodzeniem zagrożenie lądowania na Wenus - czyli musisz mieć technologię lądowania).
Jak nie wylądujesz to sonda rozbija się o powierzchnię - więc raczej nie nazwałbym jej "działającą" na Wenus :twisted:
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2486
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 422 times
Been thanked: 124 times

Re: Leaving earth

Post autor: Coen »

misioooo pisze:
Coen pisze:Dzięki :)
I kolejne pytanie. Sonda (probe) nie spala się wchodząc w atmosferę Wenus (nie działa na nią "chmurka") i nie musi lądować? Jak tylko wykonam manewr wejścia to mam wykonaną misję "Działająca sonda/kapsuła na Wenus", tak?
Wszystkie części statku poza kapsułami załogowymi mogą wchodzić w atmosferę bez ponoszenia ryzyka wejścia. Zatem normalnie możesz lądować.
Misja, o którą potasz to Venus Lander? Jeśli tak - to musisz wylądować (sama sonda musi zakończyć powodzeniem zagrożenie lądowania na Wenus - czyli musisz mieć technologię lądowania).
Jak nie wylądujesz to sonda rozbija się o powierzchnię - więc raczej nie nazwałbym jej "działającą" na Wenus :twisted:
Ale lądowanie na Wenus jest chyba opcjonalne (znaczek lądowania na nawiasie). Ja to zrozumiałem, tak, że sonda używa spadochronów i bez problemu ląduje na tej planecie - bez konieczności posiadania technologii lądowania.
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Leaving earth

Post autor: misioooo »

Coen pisze:
misioooo pisze:Ale lądowanie na Wenus jest chyba opcjonalne (znaczek lądowania na nawiasie). Ja to zrozumiałem, tak, że sonda używa spadochronów i bez problemu ląduje na tej planecie - bez konieczności posiadania technologii lądowania.
Zgadza się. Wybacz, nie mam przed sobą kart ;) Jak zagrożenie lądowania jest w nawiasie to jest opcjonalne. Zatem możesz sobie na spadochronach wylądować. O ile Wenus nie bedzie gorąca i ciasna jak...
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
rafaelus
Posty: 464
Rejestracja: 30 sty 2015, 09:57
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Leaving earth

Post autor: rafaelus »

Mam takie głupie pytanie, bo wpadłem w konsternację po obejrzeniu tego filmiku

https://www.youtube.com/watch?v=ueOlIfFIy9Y

Od 20:55 gość statkiem zbudowanym z rakiety Atlas oraz kapsuły Vostock i astronautą leci na Suborbital Flight (ma wystarczający ciąg). Testuje rakietę, ma sukces. Może tę samą rakietą od razu wrócić na ziemię? Dlatego że trudność to 0? Kiedy w końcu odrzuca się rakiety?
Chętnie się podzielę ;)
-Planszostrefa.pl - 11%, 3trolle.pl - 6 %
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8721
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

Re: Leaving earth

Post autor: Curiosity »

rafaelus pisze:Mam takie głupie pytanie, bo wpadłem w konsternację po obejrzeniu tego filmiku

https://www.youtube.com/watch?v=ueOlIfFIy9Y

Od 20:55 gość statkiem zbudowanym z rakiety Atlas oraz kapsuły Vostock i astronautą leci na Suborbital Flight (ma wystarczający ciąg). Testuje rakietę, ma sukces. Może tę samą rakietą od razu wrócić na ziemię? Dlatego że trudność to 0? Kiedy w końcu odrzuca się rakiety?
Obejrzałem filmik.
Rakietę odrzucasz ZAWSZE gdy wygeneruje ciąg. Zatem na Suborbital Flight trafi sama kapsuła z kosmonautą.
Natomiast: jeśli na kafelku jest manewr oznaczony wykrzyknikiem, to jest to Manewr Automatyczny, który trzeba wykonać automatycznie na koniec swojej tury (w tym wypadku jest to automatyczny powrót kapsuły z Sheppardem na Ziemię).
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
rafaelus
Posty: 464
Rejestracja: 30 sty 2015, 09:57
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Leaving earth

Post autor: rafaelus »

Curiosity pisze: Obejrzałem filmik.
Rakietę odrzucasz ZAWSZE gdy wygeneruje ciąg. Zatem na Suborbital Flight trafi sama kapsuła z kosmonautą.
Natomiast: jeśli na kafelku jest manewr oznaczony wykrzyknikiem, to jest to Manewr Automatyczny, który trzeba wykonać automatycznie na koniec swojej tury (w tym wypadku jest to automatyczny powrót kapsuły z Sheppardem na Ziemię).
Dziękuję! Nie zwróciłem uwagi na ten wykrzyknik. Teraz wszystko jasne. Może dzisiaj wreszcie czas pozwoli na grę :)
Chętnie się podzielę ;)
-Planszostrefa.pl - 11%, 3trolle.pl - 6 %
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Leaving earth

Post autor: misioooo »

rafaelus pisze:Kiedy w końcu odrzuca się rakiety?
Rakiety chemiczne, zasilane chemicznym paliwem (czyli wszystkie poza silnikami jonowymi) odrzucasz zaraz po odpaleniu. Są to jednorazowe komponenty statku. Zresztą na kartach rakiet masz napisane DISCARD: (ciąg). Zatem aby wygenerować ciąg danej rakiety musisz ją odrzucić/zużyć. Tak jak w rzeczywistości - rakieta z promem startuje. W pewnym momencie kończy się jej paliwo, zostaje odrzucona od statku.

Silniki jonowe są wielokrotnego użycia. Działają podobnie jak rakiety, ale...
Korzystając z napędów chemicznych chcesz zwiększyć dostępny ciąg = dokładasz więcej rakiet do odpalenia w tym samym momencie.
Korzystając z silników jonowych chcesz zwiększyć dostępny ciąg = dokłądasz więcej znaczników czasu (lat) dla danego statku. W instrukcji masz to ładnie opisane dlaczego tak się dzieje :) I tak, silniki jonowe są stosowane od lat w rzeczywistości (głównie w małych satelitach etc.)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4021
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 19 times

Re: Leaving earth

Post autor: AkitaInu »

Curiosity pisze:
rafaelus pisze:Mam takie głupie pytanie, bo wpadłem w konsternację po obejrzeniu tego filmiku

https://www.youtube.com/watch?v=ueOlIfFIy9Y

Od 20:55 gość statkiem zbudowanym z rakiety Atlas oraz kapsuły Vostock i astronautą leci na Suborbital Flight (ma wystarczający ciąg). Testuje rakietę, ma sukces. Może tę samą rakietą od razu wrócić na ziemię? Dlatego że trudność to 0? Kiedy w końcu odrzuca się rakiety?
Obejrzałem filmik.
Rakietę odrzucasz ZAWSZE gdy wygeneruje ciąg. Zatem na Suborbital Flight trafi sama kapsuła z kosmonautą.
Natomiast: jeśli na kafelku jest manewr oznaczony wykrzyknikiem, to jest to Manewr Automatyczny, który trzeba wykonać automatycznie na koniec swojej tury (w tym wypadku jest to automatyczny powrót kapsuły z Sheppardem na Ziemię).

Można taki manwer wykonać też podczas swojej tury, niekoniecznie na końcu:

A few maneuvers have an exclamation mark instead of a difficulty. These are automatic maneuvers. If a spacecraft is in a location with an automatic maneuver at the end of your turn, it performs that maneuver. You may delib­erately perform such a maneuver during your turn if you like — no thrust is required

******************************************************************************************************************

I kilka moich pytań :) Niektóre to tak naprawde prośba o potwierdzenie pewnych wątpliwości ;)

- jeżeli automatyczne manewry są pod koniec mojej tury to w tym samym roku mogę odpalić drugą turę i grać normalnie, z "wylądowaną" rakietą z poprzedniej tury?

- rendezvous - czy mogę to robić wieloktornie? Np.. rozłączyć się, mieć sukces, wywalić go za 10$, potem za chwilkę połączyć dwa statki?

- rendezvous - czy jeżeli mam statek który ma dwa komponenty i jeden z nich jest damaged to czy mogę go połączyć z innym?

- probe nie potrzebuje re-entry, tzn. że nic mu się nie dzieje kiedy wchodzi w atmosferę?

- czy damaged probe może sobie krążyć na orbicie bez auto manewrów ile chce?

- medyk leczy z automatu? Nawet jeżeli leżą na rakiecie time tokeny? (radiacja jest at the start of maneuver jak wynika z instrukcji)

- Aldrin i Eagle są z automatu zawsze niszczone jeżeli wchodzą w jakąś atmosferę ? Czyli de facto pozostaje tylko spadochron? (jeżeli jest możliwy)

- można zbierac samples mają tylko undamaged capsule ?

- zbierając supplies z planety zbieramy 1 karte pojedyńćzego supply?

- Research.
1. W insturkcji jest napisane że w przypadku gdy musimy przetestować cokolwiek co wymaga jakiegoś research a go nie mamy (bo np.. dostaliśmy coś od innych graczy) to bierzemy za darmo ten research i karty outcome.
2. Potem jest napisane, że w przypadku gdy mamy w kapsule astronautę na koniec roku i nie mamy life-support to ten austronauta ginie. Troche się to gryzie z punktem pierwszym który mówi o tym żeby pobrać odpowiedni research jeżeli musimy przetestowac coś czego nie mamy :)

Jak to z tym jest ?
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Leaving earth

Post autor: misioooo »

AkitaInu pisze:- jeżeli automatyczne manewry są pod koniec mojej tury to w tym samym roku mogę odpalić drugą turę i grać normalnie, z "wylądowaną" rakietą z poprzedniej tury?
Nie możesz wylądować rakietą, którą odpalałeś :) Odrzucasz ją aby wygenerować ciąg. Jeśli chodzi ci o statek - tak. W ciągu jednego roku możesz zrobić dowolną liczbę tur.
AkitaInu pisze:- rendezvous - czy mogę to robić wieloktornie? Np.. rozłączyć się, mieć sukces, wywalić go za 10$, potem za chwilkę połączyć dwa statki?
Tak, możesz.
AkitaInu pisze:- rendezvous - czy jeżeli mam statek który ma dwa komponenty i jeden z nich jest damaged to czy mogę go połączyć z innym?
Możesz. Samą uszkodzoną część też możesz odłączać/łączyć. Ale kolejny wynik "failure" będzie oznaczał całkowite zniszczenie tej części (jeśli ją wybierzesz jako tę, która ma zostać uszkodzona).
AkitaInu pisze:- probe nie potrzebuje re-entry, tzn. że nic mu się nie dzieje kiedy wchodzi w atmosferę?
Zgadza się. Technologia reentry to nie tylko osłona termiczna. To również obliczanie trajektorii etc, aby przeciążenia nie zabiły astronautów. Sonda,, jako pojazd bezzałogowy nie wymaga takiej staranności we wchodzeniu w atmosferę.
AkitaInu pisze:- czy damaged probe może sobie krążyć na orbicie bez auto manewrów ile chce?
Tak. Może sobie i 20 lat czekać na mechanika. Pamiętaj też, że za darmo (manewr 0) możesz z orbity Ziemii ściągnąć tę sondę na ziemię. Wówczas na koneic roku zostanie ona za darmo naprawiona.
AkitaInu pisze:- medyk leczy z automatu? Nawet jeżeli leżą na rakiecie time tokeny? (radiacja jest at the start of maneuver jak wynika z instrukcji)
Tak. Medyk leczy raz/rok zawsze. Z dodatkiem Outer Planets już nie ma tak lekko, bo są lokalizacje gdzie co roku coś złego się dzieje - nawet jak na statku są znaczniki czasu :twisted:
AkitaInu pisze:- Aldrin i Eagle są z automatu zawsze niszczone jeżeli wchodzą w jakąś atmosferę ? Czyli de facto pozostaje tylko spadochron? (jeżeli jest możliwy)
Te kapsuły nie posiadają osłony termicznej. Wejście w atmosferę zawsze się kończy ładnymi fajerwerkami. To są kapsuły przystosowane do lądowania np. na Księżycu. Jeśli taka kapsuła leci manewrem oznaczonym chmurką (atmosfera) to zawsze się spali. Żadne spadochrony nie pomogą. (o jakim spadochronie piszesz, bo nie kojarzę...?) Jeśli chodzi ci o symbol chmurki + lądownik (zwany ośmiornicą ;) ) - to musisz posiadać obie technologie (reentry + lądowanie) i najpierw mierzysz się z zagrożeniem atmosfery, potem lądowania. Zatem ta kapsuła i tak nie doleci, bo sie spali po drodze. Str 25 w instrukcji.
AkitaInu pisze:- można zbierac samples mają tylko undamaged capsule ?
Można... Tylko jak je później wyniesiesz na orbitę bez silników? :twisted: Misje związane z próbkami są zakończone, jak taka próbka powróci na Ziemię (Outer Planets to zmienia nieco...)
AkitaInu pisze:- zbierając supplies z planety zbieramy 1 karte pojedyńćzego supply?
Tak. Możesz to zrobić wielokrotnie, zasoby na danej planecie nie są limitowane. Robisz to za darmo, nic nie płacisz.
AkitaInu pisze:- Research.
1. W insturkcji jest napisane że w przypadku gdy musimy przetestować cokolwiek co wymaga jakiegoś research a go nie mamy (bo np.. dostaliśmy coś od innych graczy) to bierzemy za darmo ten research i karty outcome.
2. Potem jest napisane, że w przypadku gdy mamy w kapsule astronautę na koniec roku i nie mamy life-support to ten austronauta ginie. Troche się to gryzie z punktem pierwszym który mówi o tym żeby pobrać odpowiedni research jeżeli musimy przetestowac coś czego nie mamy :)

Jak to z tym jest ?
Nic się nie gryzie. Chodzi o technologię opisaną na karcie danej części jako wymaganą. Czyli np. kapsuła Vostok wymaga reentry. Dostajesz taką kapsułę od innej agencji. Testujesz reentry - czyli bierzesz sobie tę technologię z 3 kartami wyniku (bo jest opisana na karcie jako wymóg). Jednak przy testowaniu Life Support na tej samej kapsule już nie dostaniesz tej technologii za darmo - nie jest wymagana do zakupu tej części. I która agencja chciałaby ci dać część jakąś (i co za tym idzie technologię!)?! :twisted:
Tak ja to widzę. Jeszcze podpytam Joe Fatuli jak to jest dokładnie.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2016, 11:35 przez misioooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2411
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 521 times
Been thanked: 452 times
Kontakt:

Re: Leaving earth

Post autor: Jiloo »

Jesteście skarbnicą wiedzy. Grę zamówiłem dopiero wczoraj a ile już o niej wiem :)
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Leaving earth

Post autor: misioooo »

Jiloo pisze:Jesteście skarbnicą wiedzy. Grę zamówiłem dopiero wczoraj a ile już o niej wiem :)
Ja jak ją tydzień temu dostałem to nawet instrukcji nie musiałem czytać, aby zacząć grać ;) Śledziłem ten tytuł od ponad roku. Instrukcję wspólnie z curiosity tłumaczyłem i wryło się to w łeb niczym tabliczka mnożenia.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4021
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 19 times

Re: Leaving earth

Post autor: AkitaInu »

Misiooo, dzięki wielkie :)

- co do automatycznych manewrów - założyłem że np. została mi jakaś rakieta ;)

- Spadochrony: strona 26:

Some landing maneuvers travel through a dense enough atmosphere that one may land safely without any advancement required (as all spacecraft are assumed to have parachutes). These are marked with (*).

To jest ośmiornica w nawiasach ;) Tak mi się właśnie wydawało, że to typowo księżycowe kapsuły.

- mają na myśli undamaged capsule chodziło mi o to że z tych trzech: probe/capsule/astronaut mam tylko undamaged capsule (założyłem że silniki na powrót też są na statku) ;) Probe rozumiem że zbiera, astronaut też ale capsule sama z siebie zbiera?:)


- Co do "gryzienia się" - chodziło mi o to że jeżeli mam kapsułe pod koniec roku na orbicie i w niej astronaute to musze mieć life support żeby przeżył (jeżeli outcome bedzie pozytywny), jeżeli nie mam to astronauta ginie. Ok. Ale Jeżeli nie mam life support to według instrukcji powinienem pobrać ten research i outcomy i przetestować.

Jest to w instrukcji: strona 23:

If you do not have an advancement for that rocket/thruster — because someone else gave you a component that you could not purchase — you gain the advancement automatically at this time, along with a full set of outcomes on it, just as if you had researched the advancement yourself

chyba że odnosi się to tylko do rocket/thruster ale przekazać komuś mogę dowolne części, np. połączyć mój statek z kapsułą innego gracza w której jest astronauta.

Hmmm chyba że od razu jak dostaje od kogoś kapsułę która wymaga life support to dostaje też life support? :D
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8721
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

Re: Leaving earth

Post autor: Curiosity »

AkitaInu pisze:- Co do "gryzienia się" - chodziło mi o to że jeżeli mam kapsułe pod koniec roku na orbicie i w niej astronaute to musze mieć life support żeby przeżył (jeżeli outcome bedzie pozytywny), jeżeli nie mam to astronauta ginie. Ok. Ale Jeżeli nie mam life support to według instrukcji powinienem pobrać ten research i outcomy i przetestować.

Jest to w instrukcji: strona 23:

If you do not have an advancement for that rocket/thruster — because someone else gave you a component that you could not purchase — you gain the advancement automatically at this time, along with a full set of outcomes on it, just as if you had researched the advancement yourself

chyba że odnosi się to tylko do rocket/thruster ale przekazać komuś mogę dowolne części, np. połączyć mój statek z kapsułą innego gracza w której jest astronauta.

Hmmm chyba że od razu jak dostaje od kogoś kapsułę która wymaga life support to dostaje też life support? :D
Chodzi o to, że jeśli dostałeś jakiś komponent od innego gracza w prezencie, a sam nie kupowałeś wcześniej usprawnienia, które odpowiada za ten komponent, to wówczas dostajesz takie usprawnienie za darmo, ale z kompletem kart. Natomiast jeśli ktoś by Ci dał rozwiniętą już technologię (nie komponent), to dobierasz tyle kart, ile ta osoba sama posiada. Fabularnie chyba nie trzeba tłumaczyć?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
LongJohn
Posty: 199
Rejestracja: 13 sty 2015, 23:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 5 times
Been thanked: 29 times

Re: Leaving earth

Post autor: LongJohn »

Mam pytanie odnośnie lokacji Inner Planets Transfer. Czy dobrze rozumiem, że LOST z wykrzyknikiem na tej karcie oznacza, że wszystko co na niej jest na koniec roku ginie w odmętach kosmosu ? Czyli, że planując lot np. na Wenus z Orbity ziemi muszę od razu pokonać trudność 3 z orbity na Inner plus 3 na orbitę Wenus i podróż zajmie 2 lata?

I drugie pytanie, w opisie zwiadu jest napisane, że działa na odległość, ale w szczegółach tego jak działa (str. 31 instrukcji) jest napisane, że trzeba mieć sondę lub kapsułę w lokacji, która posiada ryzykowną eksplorację (czyli np. na planecie), więc gdzie to badanie na odległość?
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Leaving earth

Post autor: misioooo »

1. Najpierw lecisz do IPT. To zajmuje rok. Kładziesz statek na IPT, a na karcie statku znacznik czasu. Ten statek dopiero w następnym roku tam doleci.
Rok 2. Statek doleciał. Teraz albo lecisz nim dalej albo jak zostanie w IPT to przepadnie.

2. Znak eksploracji jest też na innych kartach, przy manewrach (symbol planety albo radiacji). Będąc w dowolnej lokacji możesz na odległość zbadać to, co jest narysowane przy manewrach z lokacji gdzie obecnie jesteś. Zwykle z flyby i orbity możesz zeskanować planetę. Normalnie musiałbyś wylądować (albo spróbować przynajmniej), aby zbadać tę kolację. Oczywiście musisz mieć sprawną sondę albo kapsułę (nie musi być załogi).
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
ODPOWIEDZ