Impulse
Re: Impuls
Zdarzyło mi się, że nie miałem kart aby dołożyć do impulsu. Dwie dobrane w ostatniej fazie ruchu zużyłem na obronę. Instrukcja jak i Poradnik gracza zdaje się milczeć na ten temat. Postanowiłem się tym nie przejmować i zagrać impuls z trzema kartami, a na koniec odrzuciłem pierwszą kartę z impulsu. Powstała zabawna dziura. Ale nie przejmowaliśmy się tym wnioskując, że niecodzienna sytuacja sama się za chwile naprawi. I faktycznie tak się stało.
Czy to właściwe podejście?
Czy to właściwe podejście?
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 56 times
Re: Impuls
Nie.Leszy2 pisze:Zdarzyło mi się, że nie miałem kart aby dołożyć do impulsu. Dwie dobrane w ostatniej fazie ruchu zużyłem na obronę. Instrukcja jak i Poradnik gracza zdaje się milczeć na ten temat. Postanowiłem się tym nie przejmować i zagrać impuls z trzema kartami, a na koniec odrzuciłem pierwszą kartę z impulsu. Powstała zabawna dziura. Ale nie przejmowaliśmy się tym wnioskując, że niecodzienna sytuacja sama się za chwile naprawi. I faktycznie tak się stało.
Czy to właściwe podejście?
Polska instrukcja w przeciwieństwie do oryginalnej (o czym pisałem w sierpniu) nie przewiduje takiej ewentualności, a zmienione zasady skracania impulsu, też dodatkowo utrudniają prawidłowe zagranie.
Ogólnie miałeś dobre przeczucie, że jak nie możesz (nie masz karty na ręce) to nie dokładasz i rozgrywasz swoją turę na 3 kartowym impulsie, ale na koniec twojej tury nie usuwamy żadnej karty.
W oryginalnej instrukcji impuls skraca się do 3 kart, jeśli są 3 albo mniej, to nic się nie usuwa. W polskiej dodano na planszy punktacji sloty na karty impulsu i zmieniono opis w taki sposób, aby były potrzebne, przy okazji usuwając niekompatybilny szczególny przypadek z zasad.
Re: Impulse
Czemu służy "blef" podczas rozgrywania bitwy? W jaki sposób wykładanie nie dających wsparcia kart może czemukolwiek się przysłużyć poza zdradzeniem przeciwnikowi co ma się na ręce?
- Andy
- Posty: 5129
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Impulse
Obrońca wykłada zakryte karty jako pierwszy, używając kart blefu może sprowokować atakującego do zagrania większej liczby kart wsparcia (i zmarnowania ich).
Natomiast fakt, że karty blefu wracają na rękę powoduje, że niskim kosztem (właśnie ujawnienia ich na końcu) na ogół opłaca się obrońcy kłaść na stole wszystkie karty z ręki. Zastanawiałem się, czy nie ciekawiej by było, gdyby karty blefu też spadały, jak karty wsparcia.
Natomiast fakt, że karty blefu wracają na rękę powoduje, że niskim kosztem (właśnie ujawnienia ich na końcu) na ogół opłaca się obrońcy kłaść na stole wszystkie karty z ręki. Zastanawiałem się, czy nie ciekawiej by było, gdyby karty blefu też spadały, jak karty wsparcia.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- Andy
- Posty: 5129
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Impulse
Karty wsparcia, czyli te, które pasują do impulsu, planu lub technologii, nie mogą być "niewykorzystane", więc lecą na diskard. Karty niepasujące wracają na rękę.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Re: Impulse
No, wiem. Chodzi mi o to, po co wykładać niepasujące karty, skoro wracają one na rękę? Nie osiągamy w ten sposób nic poza pokazaniem reki przeciwnikowi.
Domyślilem się w końcu, że może chodzić o to, że ktoś może próbować wykpić się tanim kosztem i wygrać oszczędzając na wsparciu, w tym celu straszymy go, że mamy więcej niż mamy. Taka trochę zasada dla Szkotów. Nigdy by takie coś nie przyszło do głowy, choć jestem z Krakowa (a nas, jak głosi legenda wypędzono niegdyś ze Szkocji za nadmierną oszczędność), zawsze walę wszystkim co mam i zakładam, że przeciwnik też. Rzeczywiście, muszę spróbować zasady, że przepadają wszystkie wyłożone karty.
- Andy
- Posty: 5129
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Impulse
Tylko pamiętaj, że nie ma takiej zasady, tak sobie tylko dywagowałem.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 02 lis 2016, 14:28
- Has thanked: 1 time
Re: Impulse
Trapią mnie dwa pytania.
1) Na planszy dowodzenia mamy punkt 4. Użyj lub opóźnij swój Plan. Na czym miałoby polegać opóźnienie Planu?
2) W instrukcji jest zapisane, że gracz musi użyć akcji pochodzących z Impulsu. Jak to się ma do takiej akcji jak np. Badania ("zbadaj czerwoną kartę ze swojej ręki"). Mogę przecież nie mieć czerwonej karty w ręce. Miałbym wtedy pokazać swoje karty przeciwnikom, żeby to udowodnić? Czy może raczej powinienem rozumieć słowo "MUSI" jako uruchomienie samego impulsu, ale niekoniecznie wszystkich akcji wchodzących w jego skład?
1) Na planszy dowodzenia mamy punkt 4. Użyj lub opóźnij swój Plan. Na czym miałoby polegać opóźnienie Planu?
2) W instrukcji jest zapisane, że gracz musi użyć akcji pochodzących z Impulsu. Jak to się ma do takiej akcji jak np. Badania ("zbadaj czerwoną kartę ze swojej ręki"). Mogę przecież nie mieć czerwonej karty w ręce. Miałbym wtedy pokazać swoje karty przeciwnikom, żeby to udowodnić? Czy może raczej powinienem rozumieć słowo "MUSI" jako uruchomienie samego impulsu, ale niekoniecznie wszystkich akcji wchodzących w jego skład?
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 56 times
Re: Impulse
Opóźnienie Planu polega na przełożeniu jego wykonania do kolejnej tury.Inquisitor pisze: ↑27 sty 2019, 10:28 Na planszy dowodzenia mamy punkt 4. Użyj lub opóźnij swój Plan. Na czym miałoby polegać opóźnienie Planu?
Zapomniałeś dodać, że w polskiej instrukcji, bo w oryginalnej nic takiego nie ma.Inquisitor pisze: ↑27 sty 2019, 10:28 W instrukcji jest zapisane, że gracz musi użyć akcji pochodzących z Impulsu. Jak to się ma do takiej akcji jak np. Badania ("zbadaj czerwoną kartę ze swojej ręki"). Mogę przecież nie mieć czerwonej karty w ręce. Miałbym wtedy pokazać swoje karty przeciwnikom, żeby to udowodnić? Czy może raczej powinienem rozumieć słowo "MUSI" jako uruchomienie samego impulsu, ale niekoniecznie wszystkich akcji wchodzących w jego skład?
Jak już pisałem w tym wątku dwa razy, można pominąć całą albo część karty akcji, którą mamy wykonać.